Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı, 3 Masaüstü Kullanıcı
3.038
Cevap
19
Favori
631.697
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Mesajlardaki değişiklik başlıkların daha kalın yazılması amacıyla yapıldı.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Motorun bulunduğu bölümdeki plastik parçaların temizlendikten kısa süre sonra eski haline döndüğünü görmüştüm.Plastik bölümlerin sökülerek ısı tabancası ile fabrika çıkışına döndüğünü gördüm.Bunu da ileride deneyeceğim.
    Ön farların temizliğinde pleksi yapıştırıcısı(kloform) ile parlatma işlemini de yapmağı düşünüyorum.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yarbay
    3782 Mesaj

    Hocam aracına çok iyi bakıyorsun senden araba alınır. Aracım Geely olmasa da yazdıklarını okuyorum eline sağlık.
    |
    |
    Bahsedilenler: deltoid
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj

    Değerli arkadaşım,
    Aslında otomobillerin çoğu benzer teknolojiler ile üretiliyor.Kullanılan motor parçaları farklı yerlerde olsa da işlevleri aynı.Yani saz çalabilen sanatçının aynı zamanda cümbüş çalması gibi.. Vvti teknolojisini anlayınca gerisi kolaylaşıyor.Ben bu işe başladığımda motoru tanımıyor ve çalışma sistemini de bilmiyordum.Şu anda biraz bilgiliyim.Bozuk parçayı bul,değiştir.Bu bizim ustaların yöntemi.Bize gerekli olan düşünerek hatalarımızı azaltmak.
    Bana gerekli bilgiyi öğretene saygım sonsuz.
    |
    |
    Skayn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    3 işlemim kaldı demiştim ama unuttuğum bir konuyu anımsadım.Direksiyon hidrolik sıvısını değiştirmek.Daha önce mobil atf 220 markalı 1 lt.lik direksiyon yağı almıştım.Bunu değiştireceğim.İzlediğim videolarda yenisinin rengi kırmızı.Motoru inceledim.Motorun solunda genleşme deposunun yanında.Kapakta power steering fluid yazıyor.Rengi de siyah görünüyor.Aynı fren hidroliğinde olduğu gibi hava yaptırmadan değiştirmek önemli.Yoksa direksiyonu döndürmek zorlaşabilir.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Artık unutkanlığı yaşlılığıma verin.Fren hidroliği ve direksiyon hidroliğinin hava yaptırmadan değişimi ile ilgili bir videoya denk geldim.Pratik bir o kadar da ucuz.Hidrolik rezervuarına basınçlı hava vererek pompalama gereği kalmıyor.Basınçlı hava hidroliği iterek haznesinden çıkarıyor.Bununla ilgili makinalar var ama bu da aynı işi yapıyor.
    Balon teker dediğimiz çocuk bisikletlerinden birinin hava iç lastiğini bisiklet tamircilerinden buluyoruz.İç lastiği sibobun tam karşışına gelen yerden makasla kesiyoruz.Yaklaşık 1 m.kadar uzunlukta.Lastiğin bir ucuna kör düğüm atıyoruz.Diğer ucunu hidroliğin kapağını çıkarıp haznenin ağzına geçireceğiz.Bu durumda bisiklet pompası ile lastiği şişirdiğimizde hava kaçırmadan hidroliği itecektir.Diğer işlemleri de uygun sırada yapınca fren pedalını pompalama gereksinimi kalmayacaktır.Bu özellikle aracı kriko ile kaldırıp, içine girmek ve pompalamak aracı devrilme tehlikesine sokabilirdi..Güvenlik açısından çok iyi olacak...
    Şimdi bu bilgiyi aklımızın bir köşesinde tutup fırsat bulduğumuzda lastiği bulmak.Tabii ücretsiz ya da çok az paraya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 15 Ekim 2019; 9:47:45 >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.




  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Pek az anlatılan ve de çoğu sürücünün karşılaşabileceği bir sorunu anlatmak isterim.Aracınızda her şey iyi.Çoğunlukla şehir
    içinde dur-kalkı çok olan sürüş güzergahınız olsun.40000-50000 km. sonra 1'den 2'ye ve 2'den 3. vitese geçişte araç silkele-
    me yapıyor başka da hiçbir sorun çıkarmadan araç gidiyor.Debriyaj sensörü(müşiri) denilen bir sensör var.Durmadan debriyaja bas,vites değiştir işlemi yapıyoruz.Bu sensörün 3-4cm uzunluğunda top namlusu gibi bir parçası var.İçinde piston gibi 0.5 cm çapında bir parça ileri geri gidip geliyor.Selenoid valf mantığında.İçini açıp bakınca içeride tükenmez kalem yayı gibi bir yay var.Bu yay kopuyor ya da işlevini kaybediyor.Bir de oksitlenebilen silinmesi gereken yassı bakırlar var.Pistonun yuvasından çıkışı ile ecuya iletilen yakıt verme ilişkisi düzgün çalışmadığında araç şaşırıyor ve kerkinme oluşuyor.Sensör araca göre 30-150 tl. gibi..Ama bakımı çok kolay.Bu yayın aynısını parasız bulabiliriz.Bu konuyu da aklımızda tutmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 15 Ekim 2019; 9:51:7 >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.




  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Bugün direksiyon hidroliğini değiştirdim.Aracı kriko ile 3 tonluk iki rampaya aldım.Direksiyonu döndürür
    ken kolay olsun diye.Kaputu açıp power steering fluid yazan kapağı açtım ve sifon ile yağı çektim.Hidroli
    ğin kapağı çıkartıldığında sifonun lastiği dibe kadar ulaşmadığından haznedeki yağın yarısını çekebildim.
    Hazneye iki hortum giriyor.Üstteki 1 cm kadar kalınlıkta.Alttaki 2 cm kalınlıkta.Üsttekini yerinden söke
    ceğim.Sağ elinizle hortumu asılırken sol elinizle hazneyi oynamaması için tutun.Yarım litrelik pet şişeyi
    yarısından keserek hortumun altına tutun.Hazne borusunu lastik tapa ile kapatın.Alta bez koyun.
    Çıkarttığımız hortumun iç çapı 4 mm kadar.Buna uygun iki hortumu birleştirme fittingi kullanın.Bizim
    tarafımız şeffaf hortum.Eski hidrolik çürümüş vişne renginde.Yeni hidrolik açık vişne renginde.Hazneye
    yeni hidroliği doldur.Kontağı yarım açarak direksiyonu tam sol-sağ yap.1 lt.lik pet şişeye eski yağ
    çıksın.Yeni yağ geldiğinde işlemi bitir.
    Dikkat:Alternatör ve altındaki kayışa sızan hidrolik gelmesin.Gelirse kaydırma yapıp,ciddi bir sesli
    sürtünme oluşur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 18 Ekim 2019; 9:31:29 >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.




  • Er
    5 Mesaj

    teşekkür ederim ben sizinle buradan irtibatta kalacağım değerli bilgileriniz önemli :)
    |
    |
    deltoid kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Er
    5 Mesaj

    1. maddedeki adaptasyon ayarı nasıl yapılıyor ?
    |
    |
    deltoid kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Benim aracımda adaptasyonun lpg ayarı ile yapıldığını düşünüyorum.Gerçi akıllı ecular yakıt haritası oluşturarak benzinde kayıt altına alıyor.Ancak kaydedilen bilgilerin lpg sistemine aktarılması lpg ayarı ile oluyor.Bir arkadaşın çalışmasından yararlanarak işlemi yazmıştım.Ama çok faydasını görmedim.Belki de araştırdığım konunun bununla ilgisi yoktu.Başka nedenlerle de rolanti dalgalanması oluşuyor.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Fransa 1-Türkiye 1
    Teşekkürler.Gögsümüz kabardı...
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Direksiyon hidroliğinin değişiminde iki önemli eksikle işe başlamıştım.1)Üstteki hortumu çıkarınca
    boşta kalan ucun kapatılması,2)1/2 inc(yaklaşık 12.7 mm) çıkarılan hortum ile daha önce kalorifer radyatörü
    temizliğinde kullandığım 1/2 inc lik şeffaf hortumu bahçe hortumu birleştirme aparatı ile birleştireceğimi
    düşünmek..İşe koyuldum.Bome ölçme sifonu ile hidroliği rezervuarın üstünden boşaltırken sifonun ucundaki
    lastik dibe kadar ulaşmadı.Rezervuarda boğumlu bilezik dibe kadar ulaşmasını engelliyor.Yani ancak yarı
    ya kadar boşalıyor.Burada iki çözüm olabilir.Hortumu çıkarıp altına bir kab tutup kalan hidrolik buraya
    doldurulur.Ben böyle yaptım.Sonra da alta bez koydum.Bu hataydı.Çünkü daha sonra kaba yeni hidroliği koyunca
    beze sızan hidrolik altenatör ve krank kayışını yağladı.İşlem bitince aracı çalıştırdığımda kayıştan
    ciddi bir sürtünme sesi çıktı.Bu nedenle 2 gün tedbir olarak araca binmedim.
    Şeffaf 5 mm çapında hortumum vardı.Bunu boştaki boruya takarak iple kaputa bağlarsam birleşik kablar basıncı
    gereği bir damla bile kayışa akıtmam.İkinci soruna gelince;12.7 mm çaplı lastik hortumun iç çapı 4 mm
    kadar olunca birleştirme fittinsi işe yaramadı.Ben de silikon contaların ucundaki huni gibi kapağı
    keserek buraya uydurdum.Halbuki bu hortum 1/2 lik şeffaf hortumun içine rahat girer.Plastik kelepçe ile
    sıkıştırarak buradan da hidrolik sızıntısını önlerdim.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.




  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Aracı 2015 şubatında Konya'dan alıp,Afyon'a dönerken Akşehir'de eşimle tandır yiyelim dedik.Aracı park ettim.Kontak anahtarını çıkaramadım.10 dk.uğraştım.Sonra inmeden ve yemek yiyemeden Afyon'a geldik.Doğru geely servisine gittik.Kontak anahtarını bastırarak çıkarırsın dediler.4 yıl önce bu durumda iken araştıra araştıra biraz bilgi sahibi oldum
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Youtube’de İngilizce,Arapça,Rusça orijinal diliyle seyredilen videoda altyazı seçeneği bulunuyorsa anlaşılır kalitede Türkçe izleyebilirsin.Önce orijinal dilinde alt yazı açılır.Sonra sağındaki ayarlar düğmesine tıklanır. Örneğin Altyazılar İngilizce(otomatik olarak oluşturuldu) > .Buradaki > tıklanırsa en alt satırda otomatik çevir tıklanır.Çevrilecek diller sıralanır.Türkçe seçildiğinde altyazılar anlaşılır kalitede Türkçe olur.

    Benim bilgisayarım win 10 prof.64 bit.Başka işletim sistemi olan bilgisayarlarda farklı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 26 Ekim 2019; 11:8:31 >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Fren hidroliği değişimi ile ilgili seyrettiğim videolardan çıkarttığım sonuca göre eski hidrolik ile
    yeni hidrolik birbirine karışmıyor.Eski hidrolik arkadan verilen yeni hidrolik tarafından basınç ile itilerek
    değiştiriliyor.Aynı rezervuardan dot4 hidrolik yağını kullanan debriyaj hidroliğini de fren hidroliği
    değiştirme yöntemi gibi değiştirebiliriz.Yani debriyaj hidroliği değişimi farklı bir zamanda yapılabilir.
    Bugün debriyaj hidroliğini değiştirdim.Resimde görünen lastik tıpayı çıkartıyoruz.8 numara açık ağız anahtarı somuna geçirip şeffaf hortumu ümzüğe geçirelim.Birkaç defa debriyaj pedalına basalım.Anahtar ile somunu gevşetelim.Pet şişeye hidrolik
    gelir.Fren hidroliği kapağını açıp hidrolik ekleyelim.250 cc kadar hidrolik değişimi yeterlidir.
    Kolay gelsin..
    Debriyaj hava alma ümzüğü yağ filtresinin yaklaşık 10-15 cm sağında.Kapak lastik değil.Plastik.Zamanla sertleşmiş.Yerinden kolayca çıkmıyor.Tornavida ve pense yardımıyla çıkardım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 25 Ekim 2019; 8:59:1 >
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.




  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Debriyaj sensörü(müşürü) nerede,OBD2 portu nerede onu araştırdım.Pedalların olduğu yere bir ayna koydum.Ve fotografını çektim.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Önceki mesajlarımda ara ara rolanti dalgalanması ve stop olayı yaşadığımı belirtmiştim.Performans hava filtresini taktıktan sonra yaklaşık 1000 km.yol yaptım.Bunun 900 km.kadarı uzun yolda performanslı kullanım idi.Şü anda rolantide milim dalgalanma olmadığı gibi yaklaşık bir aydır hiç stop olayı ile karşılaşmadım.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Map sensörü(2ekmek1süt'ten alıntı)
    Ec7'de maf sensörü yok.
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
  • Yüzbaşı
    411 Mesaj
    Geely emgrand ile toyota corolla ısı müşürü(soğutma sıvısı ısı sensörü) aynı yerde..
    |
    |
    _____________________________
    Türkiye dervişler ve müridler ülkesi değildir.
HızlıCevap
Reklamlar
haberler
SEO
son dakika
üniversite
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.