Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (148. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
19
Favori
686.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dijitalficialis

    Gülmeyin ve en geç 10 sene sonra bu mesajımdan alıntı yapın.Bu Geely;Toyota ile Hondanın toplamı kadar araba satacak,sakince izleyin.
    1 yıldan az var :D
  • 51700 km kullanarak değiştirdiğim bujiler.Metal fırça ile vida dişlerini temizledim.Standart bujiler.Ne elektrotlarında ne de seramik kısmında deformasyon yok. Geely Emgrand EC7
    Bujilerin dirençlerini multimetre ile ölçtüm.Biri 4.5 ohm,diğerleri 4.7 ohm çıktı.Fabrika değerlerinin 5 ohm olduğu biliniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 2 Ekim 2019; 23:35:44 >
  • Bu hafta sonu aracımın pcv valfini temizleyeceğim.19 mm yıldız anahtara gereksinim var.Lokma anahtarı bu işe uygun değil.Takımlarımda bu yoksa işlemi haftaya bırakacağım.Aşağıdaki videoda Yiannis Paganis isimli kişi 2008 Toyota corollada pcv valfini temizleyerek takıyor.Bu işlem euro 5 ,jly-4g15 motorumuzla birebir aynıdır.
    https://www.youtube.com/watch?v=3vm9CbQqHeU&t=140s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 15 Ekim 2019; 0:7:0 >
  • Garajım.Oldukça dağınık.Kendimi iyi hissettiğimde temizleyip düzenleyeceğim. Geely Emgrand EC7
  • Benzin+sıralı sistem lpg li araçlar ile ilgili bir yazı dizisi hazırlıyorum.Bittiğinde burada yazacağım.Yazıyı bir yetkili servisin çalışmalarından almıştım.Uzun süre önce aldığım için kaynağı unuttum.Bu yazı serisi biraz Türkçe açısından özensiz idi.Ben hataları ayıklayıp öyle yayımlayacağım.
  • Pcv valfi(Pozitif Karter Havalandırması):Hava-yakıt karışımı pistonlarda yakılarak güç elde ediliyor.
    Bujinin ateşlemesi sonrası ateşleme zaman hatası ya da ara ateşlemenin atlanması gibi durumlar sonrası
    yağ buharı,su buharı,yanmamış yakıt vb.atıkların atmosfere tümüyle atılmadan bir kısmını değerlendirerek
    mümkün olan en az atığı atmosfere bırakmak için 1968 yılında geliştirilmeye başlandı.
    Atıklar değdikleri metal yüzeyleri paslandırır.Motor yağını seyreltir.Çamur oluşturarak parçaların aşınma
    sını hızlandırır.Bazı dar hortumların tıkanmasına ya da geçiçgenliğinin azalmasına yol açar.Motorun sağlık
    lı çalışması için önemli bir parçadır.Valfin ileri geri hareket eden parçası tıkanır ya da sıkışırsa motor
    basıncı artar,yağ contalarında arıza,motor yağı sızıntısı,motor içinde nem ya da tortu birikmesi oluşur.
    Bunun sonucunda eksozdan siyah duman çıkabilir."Aracım yağ yakıyor" deyimi de pcv valfinin çalışmaması so
    nucu görülür.Yağ yanmıyor ama sistemden sızıyordur.Motor rolantide düzgün çalışmaz. Geely Emgrand EC7



     Geely Emgrand EC7 Geely Emgrand EC7 Geely Emgrand EC7




  • BENZİN+LPG’Lİ ARAÇ BAKIM VE SORUN ÇÖZÜMLERİ
    2012 model Geely Emgrand 1.5 gsl basic aracımda akl marka lpg kiti var.Aracım ekim 2019 itibariyle 57300 km.de.Aracım atmosferik dvvt-i motorlu 106 beygir euro5.Motor kodu JLy-4G15.Bu motorun üretim aşamaları ABD’de 1 zz-fe olarak geliştirildi.Toyota’nın corolla modelleriyle başka markalarda küçük değişikliklerle yer aldı.Aracım garantiden çıkınca bakımlarını kendim yapmağa karar verdim.Ortaokulu sanat okulunda okudum.Emekli matematik öğretmeniyim.Yaşım 65.
    Geç çalışma
    Doğru montaj yapılmış lpg kiti iyi ayarlı ise geç çalışma sorunları görünmüyor.Akl kiti takılı aracımda bugüne kadar geç çalışma sorunu görmedim.
    Rolanti sorunu
    Sıralı sistem takılı araçlarda benzinden lpg’ye geçiş ile çoğu sürücünün fark edemediği sorunlarla karşılaşma olasılığı vardır.Araç rolanti dengesizliği nedeniyle özellikle kavşaklarda ya da trafik ışıklarında stop edebilir.Rolanti aracın en az yakıtla çalıştığı durumdur.Kırmızı ışıkta dururken motorun çalışması için az da olsa yakıta gereksinimi vardır.Yakıt yetersiz gelirse rolanti sorunu oluşur.Eğreti duran bir akaryakıt istasyonundan aldığım kalitesiz yakıt sonrası ara sıra rolanti sorunları yaşadım.OBD2 kitiyle yaptığım taramalarda arıza koduna raslamadım.Arıza ışığı da hiç yanmadı..
    Lpg sistemlerinden kaynaklı rolanti sorunları
    1)Lpg enjektörlerinden bir ya da daha fazlası arızalı ise rolantide titreme sorunu oluşabilir.Enjektör bakımı sonrası yanlış sıra ile takılma benzer rolanti sorunu yaratır.(Bende 4 tane valtek tipi enjektör var)
    2)Lpg ayarı bozuk ise rolanti titremesi sorunu oluşabilir.Her 30000 km’de lpg ayarı yapılmalıdır.
    3)Lpg ecusü geç ısınırsa ya da gaza geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa motor soğuk iken rolanti sorunu olabilir.
    4)Enjektör nozulları küçük ya da büyükse (bende nozul problemi yok)
    5)Regülatör diyaframı yırtık,patlak ya da hava alıyorsa basınç değişikliği nedeniyle enjektörlere düzenli gaz gitmez.Bu rolanti düzensizliğine neden olur.
    6)Lpg ayarı yapılırken enjektör süreleri eşitlenmez ise rolanti bozulur.(Bunun pratikte olmadığını gördüm.Bazı ustalar gaz enjektör süresinin benzin enjektör süresinin 2 katından fazla olmaması gerektiğini belirtmiş.Ne kadar yakınsa o kadar iyi)
    7)Sık olmasa da lpg ecusu arızalanırsa benzinde çalışırken gaz da gönderilebilir.Bu rolantiyi bozar.
    8)Lpg gaz valfi filtresi uzun süre değişmemiş ise metal parçacıkları filtrede gaz geçişini kesintiye uğratır.Bu da çekiş ve rolanti sorunu demektir.Lpg gaz valfi filtresi her 50000 de değiştirilir.
    9)Montaj hataları rolanti sorunu yaratabilmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 23 Ekim 2019; 18:19:4 >




  • Motor sisteminde rolantiyi etkileyen unsurlar:
    1)Boğaz kelebeği kirlenmişse rolantiyi dalgalandırmaktadır.Temizlik ve adaptasyon ayarı yapılmalıdır.(Bir usta boğaz kelebeğinin kanadına dokunmadan temizlik yapılırsa adaptasyona gerek olmaz demiş.Kanada elle müdahele edilmemesi için motor stop halde iken gaz pedalına hafifçe basarak açılması sağlanıyor.)
    2)Şarj dinamosu görevini tam yapmıyorsa rolanti bozulabilir.
    3)Rolanti motoru arızalanırsa rolanti gazda ve benzinde bozulur.
    4)Hava filtresi kirlenmişse ya da hava hortumları gevşek bağlanti delinme gibi nedenlerle düzgün hava sağlayamıyorsa, map sensörü kirlenmesi sonucu rolanti bozulur.
    5)Bujilerde ateşleme sorunu,kirlenme,elektrot ve buji tırnağı mesafesi bozulursa,bobin arızası rolanti düzensizliği yaratır.
    6)Oksijen sensörü,map sensörü,egr sensörü ve pcv valfi kirlenmesi rolanti dalgalanması yaratır.
    Motor soğuk iken rolanti dalgalanması sorunu yaşıyorsanız büyük olasılıkla benzinden gaza geçiş süresi düşüktür.Yeterince ısınmayan ve regülatöre gelen soğutma sıvısı, sıvı haldeki lpg’yi tam olarak gaz normuna çeviremediği için rolanti bozukluğu yaşanır.Gaza geçiş süresi ve enjektör süre eşitlenmesi doğru ise sorun reğülatör diyaframında ya da enjektörlerde aranmalıdır.
    Sıralı Lpg sistemlerinde teklemeler:
    a)Lpg sistemi kaynaklı :1)4 adet lpg enjektörlerinden biri ya da daha fazlası arızalı ise düzensiz gaz geleceği için tekleme oluşur.2)Regülatör basıncı düzensiz ise silindirlere düzensiz gaz gider.Bu da teklemeye neden olur.3)Lpg sisteminde gaz valfi bobinlerini besleyen elektrikte,enjektörleri besleyen elektrikte,regülatördeki ısı sensöründe kablo ezikliği,yerinden çıkmış kablo gibi nedenler teklemeye neden olur.Oksitlenme de elektrik iletimini engelleyebilmektedir.4)Regülatör suyu regülatöre gelmiyorsa,yeterli ısıya ulaşmıyorsa,devr-i daim motoru arıza yapmışsa motorda tekleme görünür.5)Soğutma sisteminde su kaçağı varsa ,hava yapmış soğutma sistemi suyun devretmesini engelliyorsa lpg sıvı halde enjektörlere ulaşıyorsa motor boğulur ve tekleme oluşur.6)Lpg enjektör kablolarının yanlış sırada montajı teklemeye neden olur.7)Lpg enjektör kütüğündeki nozulların gerekenden büyük ya da küçük olması gaz yememe ya da teklemeye neden olur.8)Kışın benzinden gaza geçiş süresinin doğru ayarlanmaması teklemeye neden olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 23 Ekim 2019; 18:23:18 >




  • b)Ateşleme sistemi :
    1)Lpg li bir araçta 30000 km.de buji,50000 km.de de buji kabloları değiştirilmelidir.Her 10000 km.de de bujiler temizlenmelidir.Üreticinin önerdiği buji kullanılmalıdır.2)100 000 km.de de buji bobinleri değiştirilmelidir.Bobin ömrünün dolması teklemeye neden olmaktadır.3)Pek görülmese de krank sensörü arızası teklemeye neden olmaktadır.4)Şarj dinamosu yeterli şarj yapamadığında tekleme oluşuyor.
    c)Sıralı sistem lpg kaynaklı yakıt sorunu:
    1)Yakıt sorunundan şüphelenilirse ilk bakılması gereken yer ateşleme sistemidir.2)Lpg ayarı kitin bayisine ve bilgi eksiği olmayan ustaya yaptırılmalıdır.3)Bilgisayara bağlandığında regülatör basıncı sık sık değişiyorsa regülatör değiştirilmeli ya da tamir takımıyla onarılmalıdır.4)Düzensiz çalışmada enjektörlerden şüphelenilebilir.Selenoid valfler kirlenme nedeniyle kesiklik yaratabilir.Bakımları zamanında yapılan enjektörlerde bu sorun görünmez.5)Lpg li bir araçta soğutma sıvısı termostatı çok önemlidir.Çünkü regülatörün sıvı normdaki gazı,gaz normuna çevirmesi regülatöre zamanında ve yeteri kadar sıcak suyun gönderilmesiyle oluşur.Bu da aracın doğru çalışması için şarttır.6)Benim aracımın lpg uyumu üst düzeydedir.Uyumlu olmayan araçlarda lpg kullanımı eziyet haline dönebilir.7)Lpg tüketim değerleri uygun değerlerde ise sonradan oluşan arızalar bu duruma göre saptanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:16:48 >




  • Performans sorunu
    Katkılı otogaz kullanan araçlarda çok ince çaplı nozullarda tıkanma riski vardır.Bazen geçici tıkanmalar yakıtın yanma odasına daha geç gelmesine dolayısıyla da performans düşüklüğüne neden olabilmektedir.Ben katkılı otogaz kullanmıyorum.Aracımda bugüne kadar performans düşüklüğü yaşamadım.
    Gaz kaçağı
    Gaz kaçağı şüphesinde şöyle davranıyorum.Motor kaputunu açıyorum.Boşalmış bulaşık deterjanı şişesine suyla karıştırılmış şampuanı koyuyorum.1)Regülatör öncesi gaz valfinin giriş ve çıkışlarına,2)Regülatörün giriş ve çıkışlarına,3)Ana filtrenin giriş ve çıkışlarına4)Lpg enjektörlerinin giriş ve çıkışlarına ve son olarak da5)Bagajdaki tankın çıkışına püskürtüyorum.Gaz kaçağı varsa ;Bagajda bulunan lpg tankında gaz kesici valf var.Buradan çıkan gazın motora ulaşmasını öncelikle kesmeliyim.Tankın mika kapağını açıyorum.Pirinç musluk kapama düğmesini sağa çevirerek gaz akışını durduruyorum.Kaçağın olduğu yerdeki somun ve kelepçeleri sıkıyorum.Kontrol sonrası vanayı tekrar açıyorum.
    Genel olarak araçlarda görülen arıza çeşitleri şunlardır:1)Enjektör arızası belirtileri,2)Elektrik arızası belirtileri,3)Akü arızası belirtileri,4)Egr arızası belirtileri,5)İmmobilizer arızası belirtileri,6)Common rail arızası belitileri,7)Şarz dinamosu arızası belirtisi,8)Marş dinamosu belirtisi,9)Şanzıman arızası belirtisi,10)Debriyaj arızası belirtisi,11)Ecu arızası belirtisi,12)Boğaz kelebeği arızası,13)Debimetre arızası belirtisi,14)Abs arızası belirtisi,15)Airbak arızası belirtileri,16)Klima motoru arızası belirtileri,17)Lambsda sensörü arızası belirtileri18)Benzin pompası arıza belirtileri,19)Tekleme sorunları20)Soğutma sıvısı sorunları,21)Pcv temizliği …gibi sayılabilir.
    Bunlardan bazılarının bakım işlerini yapıyorum.Temizleme,yağlama,yağ değiştirme,filtre değiştirme,filtreyi hava ile temizleme,buji değiştirme,buji bakımı,balata değiştirme,lastiklerin hava basınç kontrolü,bome ölçümü,akü bakımı,lastik sökme takma,far değiştirme,ampul değiştirme,araç yıkama,ön far bakımı,silecek bakımı ,kapı lastikleri temizliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:17:16 >




  • Lpg enjektör arızasını saptamak:
    Araç benzine alındığında arıza belirtisi vermiyorsa sorunu lpg sisteminde arayabiliriz.Kalkışta ya da sürüş sırasında tekleme,kesiklik,yığılma söz konusu olursa enjektörlerden şüphelenebiliriz.Araç lpg de çalıştırılır.Enjektör ve manifolt arasında bulunan enjektöre gelen hortumlar uzun ağızlı pense ile sırayla sıkılır.Sıkılma sonrası motorun çalışması teklemelidir.Eğer bir değişiklik olmuyorsa o enjektör arızalıdır.Diğer yol enjektörün elektrik soketi sökülür.Araçta sarsıntı artar.Tekrar takılır sarsıntı biter.Bozuk enjektörde her iki durumda sarsıntı oluşmaz.
    Görülmesi olası Lpg arızaları:1)Lpg de araç çalışırken rolanti dalgalanır.2)Gaza basıldığında tekleme oluşur.3)Araç lpg de iken bozuk enjektörde yakıt birikmesi olur.Manifoltta biriken gaz yüzünden ya araç geç çalışır ya da ilk çalıştırmada boğulur.4)Ciddi yakıt artışı olur.5)Arızalı lpg enjektörü yüksek hızlarda performans kaybına neden olur.6)Sıralı sistemlerde araç benzinden gaza geçmez.
    Araç sabahları çalışmıyor:
    Sıralı sistem lpg kiti bulunan araç sabahları çalışmıyor ise bunun 3 nedeni olabilir.
    1)Lpg regülatörünün diyaframında gaz sızıntısı varsa araç park halinde iken yavaş yavaş gaz manifolta dolar.Araç sabahları çalıştırmak istendiğinde manifoltta iki yakıt bulunur.Araç boğulur ya da düzensiz her an stop edecek şekilde çalışır.Çözüm için regülatör tamir kiti ile tamir yapılır ya da regülatör değiştirilir.2)Lpg enjektörlerinden biri ya da daha fazlası arızalı ise gaz kaçağı aracın çalışmasını engeller.3)Lpg ecusu arızalıdır. Bu arızalarla karşılaşıldığında önce ilk iki madde sonra ecu arızası araştırılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:17:51 >




  • Sıralı sistem regülatör arızası:
    Sıralı sistem regülatör arızası belirtileri nelerdir ve bozuk regülatör motorda nasıl sorunlar yaratır?1)Lpg ayarı yapılmış,ateşleme sisteminin sağlam olduğu biliniyor ancak yüksek yakıt sarfiyatı varsa,2)Rolanti düzensiz ve performans sorunu varsa,3)Araç sabahları çalışmıyor ya da uzun bir süre sonra araç çalışmakta sürekli nazlanıyorsa,4)Regülatör diyaframı yırtık ya da delikse motor suyu ve gaz birbirine karışır.(Yeni regülatörlerde gaz ve motor suyu ayrı bölümlerde bulunuyor.Bu sorun artık görünmüyor.Ancak yırtık diyafram görünen bir sorun).Hararet yükselir.Araç bu şekilde bir müddet kullanılırsa silindir kapağı arızalanır,conta yanar.Bu sorun baş gösterdiğinde motor suyu genleşme deposu kapağı açılır.Depodan gaz kokusu geliyorsa diyafram yırtıktır.Hemen sorun çözülmelidir.5)Benim aracımda böyle bir sorun oluşsa rolanti dalgalanması zengin,fakir karışım sinyali verir.Oksijen sensörü durumu arıza olarak algılayıp motor ışığını yakar.
    Sıralı sistem regülatör arızası saptanması:
    Tüm sıralı sistem regülatörlerinde vakum girişi vardır.Buradan manifolt ve lpg map sensörüne hortum bağlanır.Akşam araç stop ettirildiğinde bu hortum yerinden çıkarılır.Sabah araç sorunsuz çalışırsa lpg regülatörü arızalıdır.Regülatör sökülüp bakılır.Diyafram yırtıksa onarım kiti ile tamir edilir.Şayet yeni bir regülatör yedekte var ise takılıp sorunun ortadan kalkıp kalkmadığı kontrol edilir.Eğer sorun devam ediyorsa lpg enjektörleri kontrol edilir.Regülatör arızası nedeniyle araç gaza geçmiyor şikayeti de buradan kaynaklanır.Diyafram patlak ya da lpg enjektörleri arızalı ise gaz basıncı düşer.Lpg map sensörü düşük gaz basıncı sinyalini lpg ecusüne gönderir.Ecu sinyali arıza olduğunu düşünüp motorun gaz geçmesine izin vermez.Ya da map sensörü arızalı ise yine araç gaza geçemez.Gaz valfi arızasında da gaz gelmediği için araç yine gaza geçmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:18:20 >




  • Araç gaza geçmiyor sorunu çözümü
    Benzinden gaza geçerken tekleme ya da stop etme sorunu sıralı sistem lpg kitlerinde görünmektedir.1)Lpg enjektörlerinden biri arızalı ise bu sorun görülür.Arızalı enjektör değiştirilir.2)Lpg deposu ya da regülatör öncesinde bulunan gaz kesici arızalı ise enjektörlere gaz gelmediğinden motor stop eder.Selenoid valf özelliği ile çalıştığından yay ve mıknatıslanma ile açılıp kapanan silindir çubuk yenilenmelidir. 3)Regülatör arızalı olabilir.Tamir kiti ile tamir edilip ayarı yapılmalıdır.4)Lpg ecusu arızalı ise değiştirilmelidir.5)Gaza geçiş ısı ayarı düşükse kışın stop etme olayı görülebilir.Lpg ayarı yapılmalıdır.6)Lpg map sensörü arızalı ise yeterli basıncı okuyamayacağından ecuya iletemeyecek ve stop olayı olacaktır.Lpg mapı değiştirilmelidir.7)Isı müşiri(sensörü)arızalı ise araç gaza geçmez.Değiştirilmelidir.
    Yüksek devirde gazdan benzine geçme:
    1)Lpg map sensörü arızalıdır.Ya da map sensörü bağlantı hortumunda ezilme,delinme ya da kelepçelerinde gevşeklik nedeniyle lpg ecusü basıncı düşük algıladığı için yüksek devirlerde benzine geçer.Soruna hangisi yol açtı ise değiştirilerek sorun giderilir.2)Enjektör arızası ya da enjektör süre ayarı bozuk ise sorun oluşur.Arızalı enjektör değiştirilir.Ayar yapılır.3)Gaz filtreleri bakımları zamanında yapılmamış ise bu sorun oluşabilir.Gaz valfi ve ana gaz filtresi değiştirilir.4)Depodan regülatöre gaz taşıyan boruda alttan sürtmede daralan borudan yeterli gaz gelmediğinde sorun oluşabilir.Gaz borusu değiştirilmelidir.
    Lpg Map sensörü görevi nedir?
    Emme manifoldundaki gazın basıncını ve lpg regülatöründen çıkan gazın basıncını ölçer.Elde edilen veriler lpg ecusuna gönderilir.Ecu bu verilerle motorun ideal verimde çalışmasını sağlar.Lpg map sensörü arızası 3 nedenden oluşabilir.1)Maliyet hesapları yüzünden düşük kalitedeki map sensörü kısa sürede bozulabilir.2)Kirli yakıt ve buna bağlı olarak lpg filtrelerinin zamanında değiştirilmemesi.Bir diğer neden de katkılı otogaz kullandığı halde filtrelerin zamanında değişmemesidir.3)Son neden de lpg ecusunda oluşan kısa devredir.Bu ise nadir görünür.Katkılı otogaz kullananların bakımlarını aksatmamaları gerekir.Gerçi bu kural katkısız otogaz kullananlar için de geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:18:59 >




  • Her Lpg li araç arıza lambasını yakar mı?
    Bu sorun yetersiz bilgiye sahip lpg kiti ustalarının hatalı montajlarından kaynaklanmaktadır.Lpg uyumu iyi araçlarda hatasız montaj sonrası kesinlikle arıza lambası yanmaz.Yapılan hatalar şunlardır.1)Enjektöre gaz normunda yakıt getiren hortumların projesinde verilen uzunluklara uyulmayıp daha uzun hortum kullanılması,2)Aracın gücüne ve motora uygun çapta enjektör nozullarının kullanılmaması,3)Farklı lpg enjektörlerinden uyumsuz olanın takılması.Enjektör arızası oluşması arıza lambasını yakar.Sorun giderildiğinde OBD2 aleti ile arıza kodu silinmelidir.4)Enjektör kablo sıralamasının yanlış montajlanması,5)Lpg ayarının hazır gaz haritasının araca yüklenmesi.Ayarların araca mahsus yapılması gerekir.6)Gaza geçiş ısısı düşük ise enjektörlere gaz sıvı olarak gider.Bu teklemeye ve arıza lambasının yanmasına neden olur.7)Regülatör basıncının düşük ayarlanması arıza lambasını yakar.8)Regülatör ya da ecu arızası arıza lambasını yakar.9)O2 sensörü aşırı kirlenirse ya da bozulursa yanar.10)Arıza lambası yanarsa hemen OBD2 aracıyla arıza kodu öğrenilir.Kodun belirttiği arıza internetten bulunur.Çözüm bulunur ve arıza kodu silinir.Çözüm bulmadan kodu silersek arıza lambası tekrar yanacaktır.
    Gaza geç geçme sorunu:
    1)Lpg ayarlarında gaza geçme ısı ayarı yüksek bırakılmışsa araç gaza geç geçer.Ayar düzeltilir.2)Isı sensörü arızalanırsa ecuya gelen yanlış sinyal gaza geçişi geciktir.2)Aracın termostatı arızalı değil ise motor yeterli ısıya gelmeden soğutma suyu devretmez.Bu da regülatörde sıvı gazın gaz normuna geçmesini sağlar.Aksi halde motor soğutma suyu sürekli dolanarak regülatörde sıvı gazın gaz normuna dönmesini engeller.Hemen termostat değiştirilmelidir.3)Soğutma sıvısı min.seviyesinin altına inmişse regülatörün ihtiyacı olan sıcak su yetersiz gelir.4)Devr-i daim pompası arızalı ise su dönmeyeceğinden gaza hiç geçmeyebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:19:26 >




  • Sıralı sistemde benzin biterse ne olur?
    Sıralı sistemlerde motor durduğunda benzine geçer.Çalıştırma da benzinledir.Bu nedenle araçta benzin sürekli yetecek kadar bulunmalıdır.Benzini tümüyle bitirip acil durum gazla çalıştırmayı adet edinmek doğru değildir.Benzinin geçtiği hortumda benzin biterse hortum alttan çatlar.Görünmediği için sorun yokmuş sanılır.Daha sonra benzin alındığında buradan damlayan benzin aracın yanmasına neden olur. Yeni nesil araçlarda aracın yakıt haritası çalıştırma sırasında benzine ayarlıdır.Bu nedenle benzin biterse araç çalışmaz.Sadece bu durumda benzinliğe gitmek için araç gazda çalıştırılabilir.Motorun kendine gelmesi beklenir.Bu yapılmaz ise regülatörde sıcak su olmadığı için gaz sıvı halde ana filtreden geçer.Sıvı halde hareketlenen lpg kendini özellikle kışın donma derecesinde soğutur.Bu da zayıf olan enjektör hortumlarının patlamasına yol açar.Yazın ise etki bu kadar yüksek değildir ama yine de fazla basınç hortum bağlantı yerlerinden kaçak yapabilir.Motoru sürekli lpgde çalıştırmanın sakıncası budur.
    Motorun düzgün çalışmaması,rolantide devir oynaklığı,çekiş düşüklüğü,fazla yakıt gibi sorunlar ilk başta gaz kelebeğinden şüphelenmeği gerektirir.Gaz kelebeği kirli ise ipa ile temizlenir.Gaz kelebeği potansiyemetresine aküden gelen faz ve direnç ölçülür.Şasi direnci yüksek ise rolanti dalgalanması olur.Boğaz kelebeği potansiyometresinin tesisat soketinin siyah renkli şasileme kablosunun direnç değerini akünün – kutup başından ve motor üzerinden ölçülmesi gerekir.Görünen değer 0.5 ohmdan küçük olmalıdır.Daha sonra ecunun üzerinden motor ile akünün – kutup başının ölçülmesi gerekir.Burada da değer 0.5 ohmdan küçük olmalıdır.Değer 0.5 den büyükse tesisat kabloları kontrol edilmelidir.Sonra boğaz kelebeği ayarları bilgisayardan ayarlanmalıdır.Ayar tutmuyor ise boğaz kelebeği değiştirilmelidir.Şasi değerinin 0.5 den büyük olması kablo sıkışması,ezilmesi,kablonun bakır kısmının açığa çıkarak motora değmesi sonucu oluşur.Böyle bir sorununuz varsa ve bir yedek parça değişimi,ya da bakım sırasında dikkatsizlik sonucu problem oluşmuştur.Hatayı önce buralarda aramalıyız.Rolanti dalgalanması map,oksijen sensörleri,ısı müşiri,hava borusunun hava kaçırması,soğutma sistemi sorunları da elden geçirilmelidir.
    Triger kayışı:
    Bazı araçlarda sert lastik triger kayışı kullanılırken Emgrandlarda metal triger kayışı kullanılmaktadır.Bu metal triger kayışları 100000 km. üzerinde kullanılmaktadır.Eğer triger kayışı değiştirmek şartsa özel aletleri olan iyi bir ustaya gidin.Bu aletler pahalıdır.Çoğu ustada bulunmaz.İşlem sonrası yapılan sente ayarı hassas makine ile yapılmaktadır.Elle yaptığını iddia edenlere inanmayın.
    Yakıt ayarı:
    Yakıt ile havanın ideal karışımı oran olarak 14.7 birim hava ile 1 birim lpg saptanmıştır.Bu oran tutturulduğunda yakıt ideal olarak yanacaktır.Bu orana 1 lambda denilmiş.Yeni nesil araçlarda bulunan lambda(oksijen) sensörü eksozdan geçen oksijen miktarını ecuya bildirir.Gaz analiz verilerini okuyan aracınız var ise rolantide ve 3000 d/dk.da lambda değerini 1 olarak okumanız gerekir.Bu değer kusursuz yanma demektir.Sensörler ve verimi ölçülen parçalar doğru çalışmaktadır.Değer örneğin 1.010 çıkmış olsa aracınız fakir karışım,örneğin 0.990 çıksa aracınız zengin karışım ile çalışmaktadır.Bazı ustalar 0.98-1.02 değerleri arasında bir veri görünce istediği sonucu aldığını söyler.Bu veri, yazılım yüklü bilgisayar olmadan ölçülemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:20:7 >




  • Termostat:
    Termostat motoru istenen sıcaklık aralığında çalıştırır.Bu sıcaklık çeşitli araçlar için 87-92 derece aralığındadır.İlk çalıştırmada soğutma sıvısı 15 derece olsun.Termostat motordaki suyun 87 dereceye gelmesine kadar suyun motor içinde kalmasını sağlar.Bu ısıya ulaşınca soğutma sistemi ısı sağlama işlevi yapar.Bu sıcak salamura lpg regülatörüne de gider.Sıvılaştırılmış gazı gaz normuna getirir.Lpg enjektörlerine bu gaz gider.Motor harekete geçtiğinde motordaki sıvı daha yüksek düzeylere çıkar.Motor daha yüksek sıcaklığı istemez.Bu defa soğutma sistemi soğutma işlevine geçer.Su devr-i daim pompası tarafından radyatöre gider.Soğuk hava çarpınca ısısı düşer.Ve tekrar motora dönerek motorun istenen ısıda çalışmasını sağlar.Bu ısı değerlerinin dışına çıkıldığında ya motor yeterli ısıya ulaşamaz ya da hararet yapar.Yapılacak şey hemen termostatı değiştirmektir.
    Radyatör kapağı:
    Su en az hacminde +4 derecede bulunur.Suyun ısısı arttıkça hacmi de artar,suyun ısısı düştükçe hacmi de düşer.Ancak 0 derecede su donmaya başlar.Donarken hacmi artar.Bu artış öyle kuvvetlidir ki motor bloğunu bile çatlatır. İşte bunun için soğutma suyuna yeteri kadar antifriz katılarak donmanın önüne geçilir.Bu arada antifrize paslanma önleyici katkı maddeleri de eklenir.Yaz-kış soğutma suyu antifrizli kullanılır.Suyun ısısı artıkça dolaştığı yüzeylere yaptığı basınç ta artar.Bunu normal düzeye indirmek için 2 önlem düşünülmüştür.1.cisi genleşme deposu.Isı artıkça su bulunduğu ortamın yüzeyine daha fazla basınç uygularken açık olan tarafa doğru hareket eder.Bu hareket genleşme deposuna yönlendirilir.Kabaran su buradan soğuduğunda tekrar sisteme döner.2.si de radyatör kapağına çift taraflı subap konmuştur.Radyatördeki basınç belirlenen değerin üzerine çıktığında subap açılarak basıncı belirlenen değerde sabit tutar.Bu kapalı devre sistem basıncı ayarlarken oksitlenmeyi de %60 oranında geciktirir.Antifriz katkılarıyla da metali perişan eden oksitlenmenin önüne geçilir.Basınç artarken radyatör hortumları sertleşir.Motor stop ettiğinde suyun ısısı azalır,borulara yapılan basınç azalır,hortumlar yumuşar,oluşan vakum etkisiyle diğer subap açılır,içeri hava girerek durumun normale dönmesi gerçekleşir.Genleşme deposunda max ve min işaretlerine uyulmalıdır.Isınma-soğuma döngüsü olurken artan hacim geri çekilirken yerine hava dolar. Bunu gözlemleyen sürücü suyun eksildiğini düşünür.Bu yüzden salamura max ve min çizgisinin ortasına kadar doldurulur.Radyatör kapağı görevini yapmıyorsa değiştirilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:20:33 >




  • Lpg sisteminde olası hatalı işlemlerin gözden geçirilmesi:
    1)Sıralı sistem lpgli araçların ilk çalıştırmada benzinle çalışması şarttır.Benzinle çalışmada sorun olmamalıdır.Benzinli çalışmada var olan bir sorun lpg sistemine aynen yansır.Hatta benzinde iken sorun fark edilmeyecek şekilde olsa bile lpgde bu sorun belirgin şekilde ortaya çıkar.Bujiler benzinli sisteme göre daha yüksek ısıda çalıştığından buji kablosu sorunları oluşabilir.Lpg kiti takıldığında ya buji kabloları daha kaliteli olanlarla değiştirilmeli zaten kaliteli ise 4000-5000 gibi yüksek devirlerde uzun süre zorlanmamalıdır.Bujiler bakımlı ve temiz olmalıdır.Buji hataları buji kablolarını yormaktadır.2)Yeni nesil araçlarda yakıt haritası denilen veriye bakarak ecu sistemi çalıştırır.Lpg kiti çalıştırıldığında araç bir süre benzinde çalıştırılır.Yakıt haritası oluşturulup lpg sistemine aktarılır.Benzer tipteki hazır haritalar sisteme yüklenerek zaman kazandığını zanneden bazı ustalar aracın kendi yakıt harıtasını oluşturmadığı için oluşan uyumsuzluğu başka bölümlerde aramaktadır.Bu hataları azaltmadığı gibi yeni sorunlar çıkarır.Ecular günümüzde akıllanmıştır.Zaman içinde değişen küçük farklılıkları ecu kaydedip sistemi böyle çalışmaya yönlendirir.Bu değişimler benzin ecusunda kayıt edilirken lpg ecusunda değişiklik olmaz.Lpg ecusu programlandığı gibi kalıyor.Motorda bir arıza oluşup ta arıza giderildiğinde parametrelerin sıfırlanıp gerekli ayarlamaların benzin ecusunda kayıt edilp lpg sistemine aktarılması gerekirken bu konuda ihmaller oluyor.Bu ise lpgli kullanımı işkence haline getiriyor.Kapsamlı revizyon sonrası hem benzin hem de lpg ayarlarının kontrolü yapılmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:20:57 >




  • Buji bakımı:
    Standart bujilerin her 5000 km.de çıkarılıp temizlenmesi ve bozulmasa bile 30000 km.de değiştirilmesi gerekir.Standart bujiler 5 ohmluk dirence sahiptir.Uzun süre kullanıldığı halde 4.7 ohmluk direnç altına düşmeyen bujiler kullanılmağa devam edilebilir.İridyum bujilerin direnci 6 ohmdur.Gap aralığı değişmemiş bujiler sağlamdır.Bujilerin ömrünü en çok motorun ayarları ve kirli yakıt etkilemektedir.Bujinin söküldüğünde gap aralığı ölçülür.Ayar bozuk ise zamanla buji kabloları ve bobine zarar verir.Doğru ayar sente bıçağı ile ayarlanır.İridyum bujilerde gap problemi daha az oluşmaktadır.Buji fazla yağlanmışsa yanma odasına gereğinden fazla yakıt giriyor tamamı yakılamıyor demektir.Buna zengin karışım denir.Buji tırnakları aşırı kurumlanmışsa enjeksiyon ayarları iyi değildir.Buji elektrotları kaynamış,orta elektrot çatlamış ise zaman ayarı bozuk ateşleme vardır.Bu ayrıca silkeleme yaratır.Bu tip sorunların giderilmesi çalışması yapılacaksa:Bujiler yerlerinde iken dış yuvaya toz,kir birikir.Buji söküldüğünde bu tozlar motor içine giderse zamanla problem çıkartır.Bujiler sökülmeden dış yuva fırçalanır.Kompresörle yuvalara hava tutulur.Sonra bez ile silinir.Sonra bujiler sökülür.Bujiler sıkılırken torkuna dikkat edilir.Çok sıkılırsa porselen çatlar.Tatlı sıkı sıkılmalıdır.Gevşek bırakılan bujiler kompresyon kaçağı yaratır.Bu çekişi düşürür,yakıt sarfiyatını artırır.Bizim araçlarda bujiler sökülürken ve takılırken 90 derece açıyla çekilir,takılır.Takma sırasında elle yavaş yavaş diş atlatmadan takılıp sonra cır cır ile sıkılır.Buji kabloları bu işlem sırasında kontrol edilir.Üzerinden sıvazlanarak kopma var mı,kabloda yanık var mı,bujiye takılan soket oksitlenmiş mi?Sorun varsa giderilir.Kablo üzerine yağ bulaşmış ise sorunu araştırın.Buji kabloları birbirine temas etmemelidir.Buji kablo tarağı ile kablolar birbirine değmemelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 11 Ekim 2019; 11:21:20 >




  • Yazı serisi burada sona erdi.Bizim topikte ya da başka forumlarda dağınık ve evrensel kümenin alt kümesi olarak belirtilen sorunlar çoğu zaman gereksiz harcamalara neden olmaktadır.Burada da yaşadığımız durumu hatırlatmak isterim.Örneğin ben rolanti dalgalanması ile karşılaştım.Bu soruna yol açan etmenler bir tane değil ki.Bu oksijen sensöründen kaynaklanabilir.Boğaz kelebeğinden olabilir.Bobinlerde elektrik akımını engelleyen bir sorun olabilir.Bujilerden biri direncini kaybetmiş ya da kurum kıvılcım üretememektedir.Enjektör nozulları araca uygun takılmamış olabilir.Enjektör arızası olabilir.Lpg map sensörü arızası olabilir.Lpg filtreleri dolu olabilir.Ateşleme kablolarından biri sıyrılmış ve motora değerek şasi yapmış olabilir.
    Diyelim ki bu sorunu yaşayan arkadaşın ısı müşiri bozulmuş,regülatöre ısınmış soğutma sıvısı istenen sıcaklıkta gitmemiş,likit gaz,gaz normunda değil de sıvı olarak enjektörlere gelmiş ve bu sorun oluşmuş.Bu arkadaş için sorunun çözümü ısı müşirini değiştirmekle çözülmüştür.Şimdi bu konularda ilk karşılaştığı sorun buysa elbette buraya bakın demesi normaldir.Zaten analitik düşüncesi yetersiz olan bir tamirciyle karşılaşınca ustalar kötülenmektedir.Karşılaştığınız sorun burada anlatılmışsa problemi kolay çözeceğinizi düşünüyorum.
    Sorunsuz sürüşler dilerim...




  • Aracımda yapacağım 3 işlem kaldı.1)4 adet iridyum buji almak,2)Map sensörünü temizlemek,3)oksijen sensörünü temizlemek.
    Bu işlemlerden sonra uzun süre yapacağım işlem kalmıyor.Her zamanki bakımlar sürecek.Daha sonra gerekirse plastik tampon tamir kiti almak,Çin'den seramik kaplama sipariş etmek,Çin'den boya gerektirmeyen kaporta düzeltme seti....
    Oksijen sensörünü temizlemek için ultrasonic ev yapımı makina yapımını da anlatacağım.Bunun için hangi malzemelere gereksinim var ve yapımı anlatacağım.
    Önce makinayı yapıp deneyeceğim.Sonra sorun yoksa anlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 8 Ekim 2019; 21:50:13 >
  • 
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.