Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (147. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.251
Cevap
19
Favori
685.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 145146147148149
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok iyi konu. Başka EC7 kullanıcıları buraları görünce dua ediyordur.
  • Sabah 06.00 da uyanarak 7.30'de tüv'e hareket ettim.Saat 8.00 da randevum vardı.8.20 de muayene sorunsuz sona erdi.Bu defa bir sorun ile karşılaşmadım.2015 şubatından bu yana ilk defa dün lpg ayarlarına baktırdım.Dün ve bugün ne rolantide ne de yavaşlarken stop olayı ile karşılaşmadım.
  • Muayeneye girmeden önce bujileri değiştirsem mi diye bir araştırma yaptım.Daha önce de belirtmiştim.Bizim aracın bujilerinin elektrot boşluğu 0.8-0.9mm.Bu nedenle lpg için özel buji almaya gerek yok.Standart bujiler ile iridyum bujilerin çalışma yönteminin videosunu seyrettim.Aracın stabil ve düzgün ateşlemesi için iridyum bujinin faydalı olduğuna inandım.
    Eski buji Bosch FR8ME çıktı.Yerine Bosch FR8SC+ takıldı.Hemen hemen aynı...
    Şimdi bunun yerine lpg bujisi almayı düşünüyorum.Ne alacağım?Bosch kataloğunda alacağım buji model kodu var.Bosch FR7NI332S dir. Eşdeğer bujiler:Champion OE190, Champion OE190T10,Denso VKH20Y,NGK 94040, NGK ILFR6K8
    İnternette araştırdım.Bosch FR7NI332S kolay bulunuyor.4 tanesi 210 tl.civarında...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Muayeneye girmeden önce bujileri değiştirsem mi diye bir araştırma yaptım.Daha önce de belirtmiştim.Bizim aracın bujilerinin elektrot boşluğu 0.8-0.9mm.Bu nedenle lpg için özel buji almaya gerek yok.Standart bujiler ile iridyum bujilerin çalışma yönteminin videosunu seyrettim.Aracın stabil ve düzgün ateşlemesi için iridyum bujinin faydalı olduğuna inandım.
    Eski buji Bosch FR8ME çıktı.Yerine Bosch FR8SC+ takıldı.Hemen hemen aynı...
    Şimdi bunun yerine lpg bujisi almayı düşünüyorum.Ne alacağım?Bosch kataloğunda alacağım buji model kodu var.Bosch FR7NI332S dir. Eşdeğer bujiler:Champion OE190, Champion OE190T10,Denso VKH20Y,NGK 94040, NGK ILFR6K8
    İnternette araştırdım.Bosch FR7NI332S kolay bulunuyor.4 tanesi 210 tl.civarında...
    İridyum bujiler pahalıdır ve genelde turbo benzinli araçlarda kullanılır. Uygun yollu bujilerle devam etmenizi öneririm. Bu arada fren hidroligi değişimi ustalık ister helal olsun hava yaptirmadan bitirmişsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sn batkent,
    Fren hidroliğinin hava yapmadan değiştirilmesi ile ilgili daha incelikli bir çalışma var.O da bulaşık deterjanlarının fıs fıslı şişesi ile ilgili.Şeffaf hortumu hidrolik memesine metal kelepçe ile tutturup somunu gevşettiğimizde hidroliğin basınç altında durduğu borudan hidrolik gelmez.Ne zaman ki fıs fısın tetiği çekilirse o zaman hidrolik gelir.Böylece pompalamağa gerek kalmadan hidrolik değişir.Eğer havası alınacaksa şeffaf hortum yukarıdan S yaparak konursa havası varsa çıkmış olur.
    Saygılar...
  • Standart nikel itriyum bir bujinin ateşleme hızı 30 m/sn dir.İridyum bujinin ateşleme hızı ise 1500 m/sn dir.Standart bujide orta elektrodun çevresinde bir noktada ateşleme olabildiği gibi başka bir notasından da ateşleme yapabilir.İridyum bujide orta elektrot sert maden iridyumdan yapıldığından iğne gibi ince bir uçtan üste stabil ve kesiksiz ateşleme yapar.Standart bujide iki ateşleme çakmasında bazen arada gecikmeler olur.Bu da o anda yanmayı bekleyen yakıtın bir kısmının yanmadan yanma odasını terk etmesine neden olur.Tam merkezden çevreye doğru yanma alanının genişlemesi iridyum bujide tam yanma demektir.
    Bu durumda aracın ivmelenmesi artar.Araç diğer araca göre daha çabuk toparlanır.Daha sessiz çalışır.Emisyon oranlarında iyileşme görünür.Daha iyi yanma motorun daha temiz kalması demektir.Bir miktar aracın aynı yakıtla daha fazla gitmesini sağlayabilir.Bu motorun 5-10 beygir artması anlamına gelmez.Standart bir buji ile yakıt her zaman tam yanmaz.Yanma verimi önemlidir.Standart buji dakikada 500-3500 kez çakabilmektedir.Aracın çeşitli olumsuzlukları dikkate alınırsa buji her defasında stabil bir hızda çakamaz.Tek tırnaklı buji yerine iki,üç,dört tırnaklı bujilerin performans artışı yapmadığı,yakıt tüketimine de katkı yapmadığı anlaşılmıştır.
    1)Her buji her araca uymaz.Standart buji kullanıyorsanız üreticinin önerilerine uyun.2)Buji tipini motorun teknik özellikleri belirler. Doğru davranış otonuzu üreten mühendislerin önerdiği bujiyi yakıtta değişiklik yapmadığınız sürece kullanmaktır.Çeşitli buji üreticilerinin farklı kodları var.Farklı markaların eşdeğer bujilerini araştırın.Benzinli aracınıza lpg kiti takılmışsa yakıt değişmiştir.Yanma özellikleri değişmiştir.Oluşan sıcaklık değerleri değişmiştir.Bobinden çekilmesi gereken yüksek voltaj değişmiştir.Dolayısıyla hala aynı benzin bujisini kullanın demek yanıltıcı olabilir.Önerilen buji ile lpgye uygun buji değerleri yakın ise değişime gerek yoktur.Burada buji elektrodu ile tırnak arası mesafe önem kazanmaktadır.Benzinli olarak bujide 1.2 mm gap mesafesi varsa lpgyi verimli yakamazsınız.Bizim araçlarımızda(Geely Emgrand) orijinal bujinin gap aralığı 0.8-0.9 mm.dir.Bu nedenle standart buji kullanımı bir olumsuzluk yaratmıyor.
    İridyum buji tam yanma,stabil ateşleme yaparsa benim için bu yeterlidir.Ben yakıtta %10 tasarruf,kat edilen mesafede daha uzağa gitmek gibi absürt beklentilere girmiyorum.Bu arada dikkatimi çeken diğer bir durum şu:Bazı araçlarda bir bobin iki bujiyi besliyor.Benim aracımda her bujiyi bağımsız bobin besliyor.Bu durumda stabil ateşleme bazılarına göre daha az güce gereksinim duyduğu sonucunu verir.Bu da atmosferik araçlarımızda beklediğim sonucu verir.Uygun fırsatta teorik bilgilerin test edilmesi için iridyum buji alacağım.
  • Dün gelen performans hava filtresini taktım.Şehir dışında 50 km.kadar test ettim.Bu kadar performans artışı yaratacağını bilseydim hiç beklemezdim.Üstelik motorun çalışması da ,sesi de bir üst düzeye çıktı.Sonuçtan memnunum.
  • Muayeneye girmeden aracın iç ve dış bölümlerinde temizlik yaptım.Motorda temizlik için 10 tl.lik mazot aldım.Metal kapağa biraz dökerek fırça ile motorun plastik kısımlarını,hortumları,genleşme deposunu fırçaladım.Motor fabrikadan çıkmış gibi oldu.Oto garajda olduğu için kaputu kapatmadım.Mazotun çalışma sırasında parlamasına karşı bu bir önlem idi.Motoru temizlik sonrası kullandıktan sonra kontrol ettiğimde plastik kısımlarda donukluk ve dalgalanma oluşmuş...
  • Almağı düşündüğüm buji ;
     Geely Emgrand EC7

    Geely Emgrand 1.5 gsl basic 2012 ve sonrası Euro5 motorlu JL4G15 tip motorlu araç bujisi:
    Bosch FR7NI332S bujiler;Güvenli ateşleme,Mükemmel korozyon direnci,Motor katalizörünün korunması, Ayarlı elektrot mesafesi sunmaktadır.
    Buji tanımı:İridyum
    İmalat ayarı: -
    Tip formülü :FR 7 NI 332 S
    Çekme açısı: 90 °
    Civata ölçüsü: 16,0 mm
    Çekirdek orta elektrot malzemesi:NiY+Cu+Ir
    Orta elektrot malzemesi: Ir
    Şasi elektrodu malzemesi :NiY+Cu+Ir
    Vida diş uzunluğu: 26,5 mm
    Vida diş yüksekliği: 1,25 mm
    Vida dişi çapı: 14 mm
    Kıvılcım yönü :4 mm
    Buji ısı direnci: 6 kOhm
    Elektrot-tırnak mesafesi: 0,70 mm
    Orta elektrot çapı: 0,6 mm
    Şasi elektrot sayısı: 1
    Sıkma torku: 28 Nm
    Bağlantı tipi: DIN/SAE kafası çözülemez


    FR7NI332S ne anlama geliyor:
    F :Anahtar ölçüsü 16 mm,vida dişleri çapı 14mm,x1.25 ise diş derinliği adım ölçüsü 1.25 mm demektir.
    R:Parazit giderici rezistansı bulunduğunu anlatır.Bu direnç radyo,navigasyon ve diğer elektronik aygıtların çalışma güvenliğini sağlar.
    7:Bu rakamsal değer buji ısı değeridir.Buji en ideal 450-850 cantigrad derecede verimli çalışır.450 derece altında aşırı kurum birikmesi,850 derece üstünde elektrod yıpranması görülür.İdeal sıcaklık ortamında buji biriken kurumları kendiliğinden temizler.7-8 değerleri bujinin orta sıcaklık değerlerinde çalıştığını gösterir.
    Tek elektrotlu bujilerde harf yoktur.
    N:Şasi elektrotunu nikel olduğunu,
    I:Orta elektrot malzemenin iridyum olduğunu anlatır.
    S:Diş boyunun 26.5 mm olduğunu anlatır.Orta elktrot uzunluğı 5 mm dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 15 Eylül 2019; 22:16:4 >
  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Merhabalar hocam,

    Geely Emgrand ve diğer modellerin kullanıcıları olarak whatsapp uygulamasında uzun zamandır bir arada sorunlarımıza çözüm bulmakta ve muhabbet etmekteyiz. Aramıza katılmak isterseniz link:https://chat.whatsapp.com/invite/JKlJJNspoxVB7aLYpbBUaL iyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: d0diyez

    Merhabalar hocam,

    Geely Emgrand ve diğer modellerin kullanıcıları olarak whatsapp uygulamasında uzun zamandır bir arada sorunlarımıza çözüm bulmakta ve muhabbet etmekteyiz. Aramıza katılmak isterseniz link:https://chat.whatsapp.com/invite/JKlJJNspoxVB7aLYpbBUaL iyi günler.
    Bilgisayara whattsapp'ı kurdum.Bildirimleri açtım.
  • whatsapp grubunda daha çok tanıtım,alım-satım,reklam,yedek parça satışı görüyorum.Bu benim tarzım değil..
  • deltoid D kullanıcısına yanıt
    Hocam konuya çok hakim olduğunu gördüğüm için mesaj atıyorum.Şu an ilanda olan 30.000 liraya kadar olan Emgrandlar'dan birini almayı düşünüyorum tümü için kredi çekip alacam yani sonrasında bana sorun masraf çıkarmaması önemli. öğretmenim hatta afyonda şuan bir ilan var sahibinden'de senin araçla ilgili yorumunu alabilirmiyim.4-5 sene binmek için alıyorum günlük toplasan 30-40 km yol yapacağım
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-geely-acil-satılık-2013-trafiğe-cikisli-dusuk-km-731308198/detay
  • Değerli öğretmen arkadaşım,
    1)Ben bu aracı almağı düşündüğümde 25 yıllık sürücü idim.2)Emekli idim.Yani kaporta hasarı şeklinde bir
    sorun ile karşılaştığımda beklemek konusunda bir sıkıntım yok idi.3)İnternetten bir parça getirtecek
    konumdaydım.4)Çin'den getirttiğim hava filtresi 50 günde geldi.5)Şu anda kullandığım araç alırken 22000 km.de
    ve araç ile ilgili en küçük sorun yoktu.6)Kredi çektim ama kredi çekmeğe de ihtiyacım yoktu ve bir sorunu
    hemen karşılayacak durumdaydım.7)Garanti sonuçlanıncaya kadar kasko yaptırdım.8)Araç ile ilgili yedek
    parçayı Afyon'da bulmak mümkün değildi.
    Ben bu koşullara sahip idim.Bu nedenle tereddütsüz aldım.Daha çok il dışında kullanıyorum.Bu tür bir
    sıkıntı ile karşılaşırsanız ne yapabileceğiniz konusunda kendinize güveniyor ve sorunsuz bir araç bulabiliyor iseniz
    kesinlikle alınıp binilecek bir araçtır.
  • Evime 2 km uzakta Hocaoğulları (kia ve geely) servisi vardı.Bu koşullar aracın tanınırlığı az olsa da dvvt motorların en az sorun çıkaran ve mükemmel lpg uyumu olması aracı almamı kolaylaştıran etmenlerdi.
  • Gezdiğim forumlarda özellikle lpg kullanan araç sahipleri iridyum buji kullanmak istiyor.Bazı araç sahipleri
    ustaların sözlerine bakarak araçlarına ait orijinal standart buji kullanın aksi taktirde bobin,bobin kablosu
    ve hatta supapları elinize alır kar edeceğim,performans alacağım derken ciddi harcamalar yaparsınız diyor.
    Kullanıcıların büyük çoğunluğu bujilerinin kodlarını dolayısıyla özelliklerini bile bilmezken böyle büyük lafları
    söyleyebiliyor.
    M.T.Sütçü'nün İTÜ yüksek lisans tezi ile konuyu aydınlatmak istiyorum.
    Biliyoruz ki kıvılcım olan her yerde aşınma olur.Bujinin elektrotlarında oluşan aşınma, montaj sırasında olan açıklığı
    artırmaktadır.Elektrot aralığı ne kadar azsa gerekli gerilim de o kadar azdır.Açıklık 1.2 mm.nin üstüne
    çıktığında istenen gerilimi bobin karşılayamamakta bu da bujinin ömrünü tüketmekte ayrıca da bobin hasar
    ları oluşmakta.0.7 nin altına düştüğünde ise gerilim minumum seviyesinde olacaktır.Ancak bu sefer yakıt/hava
    karışımını ateşleyememe sorunu oluşur.Bu da bazı ara ateşlemelerin atlanmasına neden olur.
    0.7 mm gap aralığı için gerekli gerilim 12500 volttur.1.1 mm gap aralığı için gereken gerilim 20000 volttur.
    Yeni nesil araçların bobinleri gerekli durumlarda 30000 volt verecek şekilde üretilmektedir.İlk gerilim yani
    ateşleme gerilimi kısa süre için 25000 volt civarındadır.Bu sırada 5000 voltluk bir gerilim rezervi kalır.
    0.7 mm.lik iridyum bujinin ihtiyacı 12500 volt idi.Geriye ilk ateşleme sonrası kullanılabilecek 17500 volt
    rezevr kalır ki bunu sistem çok rahat karşılar.Diğer taraftan standart bujiler ateşleme erozyonundan daha
    yüksek oranda etkilendiğinden gap aralığı kullanıldıkça açılır.Bu daha yüksek gerilim anlamına gelir.
    Sonuç olarak standart bujilerin bobin bozulma ihtimalleri iridyum bujilerden daha fazladır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Muayeneye girmeden aracın iç ve dış bölümlerinde temizlik yaptım.Motorda temizlik için 10 tl.lik mazot aldım.Metal kapağa biraz dökerek fırça ile motorun plastik kısımlarını,hortumları,genleşme deposunu fırçaladım.Motor fabrikadan çıkmış gibi oldu.Oto garajda olduğu için kaputu kapatmadım.Mazotun çalışma sırasında parlamasına karşı bu bir önlem idi.Motoru temizlik sonrası kullandıktan sonra kontrol ettiğimde plastik kısımlarda donukluk ve dalgalanma oluşmuş...
    Mazotla motorun dış temizliğinin üzerinden 1 hafta geçti.Motoru kontrol ettiğimde sanki hiç temizlenmemiş hissi bırakıyor.
    Sonuç:Motor dış temizliğinde mazot kullanılmasını kesinlikle önermiyorum.Bagaj kısımlarındaki plastiklerde temizlik hissinde bozulma yok.
  • Afyon'dan Adrasan'a tatile gittim.Orada günübirlik gittiğim yerler dahil 866 km.yol yaptım.Tüm yol boyunca klima açık ve araç tam yüklü idi.Sadece tepeye tırmanışlarda klimayı kapattım.Bu da 50-60 km tutabilir.215 tl.lik lpg kullandım.Yaklaşık km.de 24.9 kr.yakmış.Burdur-Antalya bölgesinde lpg nin bazı yerlerde 3.05 bazı yerlerde 3.22 olduğunu gördüm.Bir defa 3.46 dan bir defa 2.95 ten bir defa 3.05 ten bir defa da 2.87 den aldım.Afyon'dan çıkışta 2.72 den almıştım.Performans hava filtresinin faydasını gördüm.Aracın hızı çoğu yerlerde 110-120 idi.Adrasan çevresinde 50-80 hızları geçemiyorsunuz.
    Bu verilerle seyahat başka araçlarda zor.Lastikler yeni takılmıştı.Petlas,Milestone lastikler hakkında da bilgi vereyim.Lastikler sessiz.Ancak 120 km.lere çıkınca araçta bir gezinme hissi veriyor.Eski giti lastikler sertti.Ancak 140 km'de bile gezinme hissi almamıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 2 Ekim 2019; 23:55:17 >
  • Olympos girişinde Jandarma kontrolü vardı.Aracınızın plakası kaybolmuş doğru mu dedi.Evet 2 yıl önce olmuştu dedim.Sonra emniyet ten yenileme işlemi yapıp şöförler odasından kaybolan arka plakayı yeniledim dedim.Bu işlem sonrası emniyetten kayıp işleminin düşürülmesi gerekli dedi.Bunu yapmamışsınız.Lütfen bu işlemi dönüşte yapın dedi.Teşekkür ettim.
    Bu tür durum başına gelenler için bilgi faydalı olabilir.
  • Ulupınar'da doğanın harika olduğu bir yerde 3 tane gözleme ve 3 ayran içtik.Çaylar ikram idi.Afyon'da gözleme 4-5 gibi.Ayran da 1-1.5 tl.Yani bunları Afyonda yediğimde ödeyeceğim para 20 hadi bilemedin 25 tl.Gelen adisyonda gözleme 15 tl,ayran 5 tl idi.Yani "siz bir dahaki gelişinizde buraya girme,fiyatı çekmişsiniz"dedim.
    Tamam tatil yöresisiniz.Biraz fiyatın pahalı olması kabul.Bu fiyat fahiş.
  • 
Sayfa: önceki 145146147148149
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.