Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (145. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
19
Favori
686.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim araçta akl marka lpg kiti var.Işık yeni yandığında fullediğimde(Afyonda şu anda litresi 3.17 tl)
    60-62 tl gibi doluyor.Geçenlerde kırmızı ışık yandı.Yaklaşık 25 km.kırmızı ışıkta gittim.Gaz bitmedi.
    3.17 tl den fulledim.70.2 tl.lik gaz aldı.Tankın 35 l.olduğu aklımda kaldı.
    Çalıştırma sonrası eğimli garaj yolundan çıkışta motorun gücü yetersiz geliyor.Uzun yolda hızınızı düşü
    ren yavaş bir araç önünüzde değilse motor yetersizliği söz konusu olmuyor.Bu şekilde eğer 2. vitese kadar
    düşmek zorunda kaldıysanız motor kendini toplarken zorlanıyor.Tork 133.Eğer rampaya gücü gösteren devirde
    girmişseniz çok rahat rampayı tırmanıyoruz.Afyon-Ankara arasında Köroğlu Beli 1040 rakımdan 1430 rakıma
    çıkıyorsunuz.Ben burada sıkıntı yaşamadan çok rahat tırmanıyorum.Tek yaptığım klimayı tırmanırken kapat
    mak.Tepeye vardığımda klimayı tekrar açıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 25 Ekim 2019; 9:1:33 >
  • Uzun bir zaman önce kırmızı ışığa geldiğimde debriyaja bastığımda rolanti dalgalanması oluyor ve bazen araç stop ediyordu.Hemen çalıştırıp yürüyordum.Bilirsiniz araç stop ettiğinde direksiyon fonksiyonları çalışmıyor.Fren tutmuyor.Bazen de dediğim durum olmuyordu.
    Bugün ustama gidip boğaz kelebeğini temizlettim.Yanımda izopropil alkol ve diş fırçası götürdüm.Temizlik bunlarla yapıldı.Pırıl pırıl oldu.Manifolt girişi de kirli idi.Buraya dokunulmadı.20 tl.gibi az bir ücret aldı.Eve giderken rölanti dalgalanması oldu ama iki ışık geçmeme rağmen hiç stop etmedi.Motorun çalışması daha sessiz idi.
    Yarın sabah manuel adaptasyon yapacağım.Honda civic bakımları yapan "torc" isimli arkadaştan faydalanarak aşağıdaki işlemleri yapacağım.
    1)Boğaz kelebeği temizlendikten sonra manuel adaptasyon aşağıdaki şekilde yapılır.

    1.Kapıyı kapatarak Kontak anahtarını çalıştırma konumuna al.Açık radyo,klima,lamba,açık pencere,açık kaput,açık bagaj kapağı kalmasın.Kontak anahtarını cıkart!
    2.Akünün + kutbunu sök!2(iki) saat sonra + kutbu geri tak.5 dakika bir şey yapmadan bekle!
    3.Beş dakika sonra kontak anahtarını kontağa tak!Sadece uyarı lambalari yanacak sekilde yarım devir çevir!Aracı kesinlikle çalıştirma!Bu pozisyonda
    beş dakika bekledikten sonra arabayı çalıştir!Araç su sıcaklığı 90 dereceye gelip te fan açıncaya kadar 3000 devirde sabit çalıştır.Fan açar açmaz
    ayağını gazdan çek ve 10 dk. daha rolantide çalışssın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 27 Haziran 2019; 22:14:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Uzun bir zaman önce kırmızı ışığa geldiğimde debriyaja bastığımda rolanti dalgalanması oluyor ve bazen araç stop ediyordu.Hemen çalıştırıp yürüyordum.Bilirsiniz araç stop ettiğinde direksiyon fonksiyonları çalışmıyor.Fren tutmuyor.Bazen de dediğim durum olmuyordu.
    Bugün ustama gidip boğaz kelebeğini temizlettim.Yanımda izopropil alkol ve diş fırçası götürdüm.Temizlik bunlarla yapıldı.Pırıl pırıl oldu.Manifolt girişi de kirli idi.Buraya dokunulmadı.20 tl.gibi az bir ücret aldı.Eve giderken rölanti dalgalanması oldu ama iki ışık geçmeme rağmen hiç stop etmedi.Motorun çalışması daha sessiz idi.
    Yarın sabah manuel adaptasyon yapacağım.Honda civic bakımları yapan "torc" isimli arkadaştan faydalanarak aşağıdaki işlemleri yapacağım.
    1)Boğaz kelebeği temizlendikten sonra manuel adaptasyon aşağıdaki şekilde yapılır.

    1.Kapıyı kapatarak Kontak anahtarını çalıştırma konumuna al.Açık radyo,klima,lamba,açık pencere,açık kaput,açık bagaj kapağı kalmasın.Kontak anahtarını cıkart!
    2.Akünün + kutbunu sök!2(iki) saat sonra + kutbu geri tak.5 dakika bir şey yapmadan bekle!
    3.Beş dakika sonra kontak anahtarını kontağa tak!Sadece uyarı lambalari yanacak sekilde yarım devir çevir!Aracı kesinlikle çalıştirma!Bu pozisyonda
    beş dakika bekledikten sonra arabayı çalıştir!Araç su sıcaklığı 90 dereceye gelip te fan açıncaya kadar 3000 devirde sabit çalıştır.Fan açar açmaz
    ayağını gazdan çek ve 10 dk. daha rolantide çalışssın.
    Bu yonteminiz ise yaramayacaktir emin olun

    Rolanti dalgalanma sorunu gecen sene vardi bende.
    Hatta ayni problemden birkac arkadasla gorusme yaptim.en son bir arkadas oksijen lambda sensorunu degistirmis .

    Ozmnlar arabayi hergun kullanmiyordum.

    Bu sene hergun ise arabayla gidiyorum ve rolanti dalgalanma sorunum yok.

    Gordugum kadariyla bu sorun arac uzun sure 3-4 gunden fazla yatinca oluyor.
    Buna ek eger motor isinmadan yola cikilirsa yapiyor.bazen aracimin isinmasini beklemeden yola cikiyorum birde ustune fazla gaz verirsem , isiklarda veya araci durdurdugumda stop ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Anlattığım sorun için belirttiğim aşamaları araç benzinde iken yaptım.Yalnızca akü kutup başını devre dışı bıraktıktan sonra
    10 dk.bekledim.Sonuçlar:1)Aracın çalışması son derece sessizleşt.2)Rölanti dalgalanması bazen hiç olmuyor.Bazen de kullanım
    dan kaynaklanan şu durumlarda aşırı olmayan dalgalanma oluyor.Kırmızı ışığa yaklaşıyorum.Önce debriyaja basıp motoru vitesten
    çıkarıyorum.Hafif dalgalanma oluyor.Eğer kırmızı ışığa yaklaşırken önce frene basıp hızı yavaşlatıp vites düşürdükten sonra
    debriyaja basarsam dalgalanma olmuyor.3)Bu durum ekim 2018 de Burdur'da Fethiye yönünde dandik bir istasyondan lpg aldıktan
    sonra başladı.Büyük olasılıkla lpg enjektör temizliği sonrası tüm sorunum ortadan kalkabilir.
    Benim kullanım alışkanlıklarım şöyle:Aracım 56700 km.de.Bazen 5-6 gün binmediğim olabiliyor.Bazen de arka arkaya 3-4 gün bindi
    ğim olur.Araç kapalı garajda duruyor.Haftada 1 gün 20 km.ilerde kaplıcaya gider dönerim.
    Oksijen sensörü arızasında a)Yakıt sarfiyatı artıyor.Bende yok.b)Hızlanma sırasında kesiklik yaşanır.Bende yok.b)Çekiş düşüklü
    ğü yaşanır.Bende yok.d)Dalgalı rölanti düzensizliği oluşur.Bende kısmen var.e)Aşırı kirlilik,atmosfer değişiklikleri etkisine
    açık olma.Bende yok.f)Yıpranma.Bendeki araç daha henüz 56700 km.de.




  • Ayrıca oksijen sensörü arızasında ekranda arıza ikaz ışığı yanıyor.Bende herhangi bir arıza ışığı yok.
  • Değerli Emgrand dostları,
    Araştırmalarım sonucu Geely Emgrand 1.5 ec7 araçların ön fren balataları ile peugeot 307 hdi 1.6 araçların 110 hp 2005-2008 modellerinde
    fren balataları bire-bir aynı.Eski ön balatayı bir kağıt üzerine koyarak çizdim.Ölçülerini aldım.İnternetten bu ölçülerde olan bala
    taları araştırdım.Balatalar aynı ölçüde ve şekil olarak ta aynı.Trw,delphi,bosch,riw,fsb gibi bilinen markaların balataları.İlk
    üçü bu araçların tedarikçilerinden.Riw de seramik balata.Fsb Türk malı.Ancak yumuşak materyal imiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 23 Temmuz 2019; 23:11:48 >
  • Şunu da söylemeliyim.2008 sonrası peugeot 307 hdi araçların balataları farklı.1.4 olanlar farklı.Benzinli olanlar da farklı.
  • Hookman adlı kullanıcının önerisi ile performans hava filtresi almak aklımın bir köşesinde idi.
    R-EP marka filtrehttps://tr.aliexpress.com/i/32825958987.html adresinde var.
    Benzer filtre K&N marka ABD kaynaklıhttps://www.knfilters.com/geely/ec7/1.5l/2012 sitede var.
    Yaklaşık birincisi 33.5 $ ikincisi 51$
    Türkiye'de satıcısı da var.https://www.n11.com/arama?q=performans+hava+filtresi+K%26N+33-2300
    Fiyat 454 tl.Türkiye'den alınca Buna göre biz kazık yemeğe mahkumuz.
    Aliexpressten sipariş geçtim.Ağustos 27 gibi elime geçecek.Hayırlısı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 24 Temmuz 2019; 9:56:21 >




  • https://www.youtube.com/watch?v=Jt_4ulVKl0s
    Güzel bir inceleme yapılmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Anlattığım sorun için belirttiğim aşamaları araç benzinde iken yaptım.Yalnızca akü kutup başını devre dışı bıraktıktan sonra
    10 dk.bekledim.Sonuçlar:1)Aracın çalışması son derece sessizleşt.2)Rölanti dalgalanması bazen hiç olmuyor.Bazen de kullanım
    dan kaynaklanan şu durumlarda aşırı olmayan dalgalanma oluyor.Kırmızı ışığa yaklaşıyorum.Önce debriyaja basıp motoru vitesten
    çıkarıyorum.Hafif dalgalanma oluyor.Eğer kırmızı ışığa yaklaşırken önce frene basıp hızı yavaşlatıp vites düşürdükten sonra
    debriyaja basarsam dalgalanma olmuyor.3)Bu durum ekim 2018 de Burdur'da Fethiye yönünde dandik bir istasyondan lpg aldıktan
    sonra başladı.Büyük olasılıkla lpg enjektör temizliği sonrası tüm sorunum ortadan kalkabilir.
    Benim kullanım alışkanlıklarım şöyle:Aracım 56700 km.de.Bazen 5-6 gün binmediğim olabiliyor.Bazen de arka arkaya 3-4 gün bindi
    ğim olur.Araç kapalı garajda duruyor.Haftada 1 gün 20 km.ilerde kaplıcaya gider dönerim.
    Oksijen sensörü arızasında a)Yakıt sarfiyatı artıyor.Bende yok.b)Hızlanma sırasında kesiklik yaşanır.Bende yok.b)Çekiş düşüklü
    ğü yaşanır.Bende yok.d)Dalgalı rölanti düzensizliği oluşur.Bende kısmen var.e)Aşırı kirlilik,atmosfer değişiklikleri etkisine
    açık olma.Bende yok.f)Yıpranma.Bendeki araç daha henüz 56700 km.de.
    Bu durumun lpg enjektor temizliği ile de alakası yoktur.araç sogukken ve bu olayı yaparken benzine alın yine aynısını yapacak.denenmiştir ve tecrubeyle sabittir.

    Sadece şunu belirteyim bu olay kesinlikle araç ısıtılmadan kalkış yapınca oluyor..!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sn. 2ekmek1süt,
    İkimizin durumu farklı.Bende motor arıza ışığı hiç bir zaman yanmadı.Sizde hatırladığım kadarıyla yanmıştı.Yaklaşık 1 aydır lambda sensörü
    yani oksijen sensörü olayını araştırıyorum.O2 sensörünün uç kısmı zirkonyum dioksid.Manifolt çıkışında 1.sensör,eksoz borusunda 2.sensör var.
    Manifolt çıkışında 300 derecelere kadar ısınıyor.Burada aldığı ısı,basınç,hava yakıt oranı gibi hususları ecuya gönderiyor.Bizim araçlarda
    sensörlerden biri arızalanabileceği gibi ikisi de arızalanabilir.Çok yüksek ısıya maruz kaldığından üzeri kurum bağlıyor.İkincisinde bu kurum
    daha az oluyor.Böylece sensör durum ile ilgili yeterli sinyal alamıyor.Hele lpg li araçlarda bu kurum olayı daha fazla oluyor.
    Dengesiz veriler zamanla sensörün hatalı çalışmasına giderek te bozulmasına neden oluyor.
    Benim amacım, hani bilenler vardır, mobiletlerde buji kirlenince pedal basacağım diye canım çıkardı.Yine motor çalışmazdı.Bir gün biri bana yardım
    etti.Bujiyi söktü.Zımpara ile temizledi ve bir basmada motor çalıştı.Ben her iki sensörü 20000 km.de söküp temizleyeceğim.İlk temizliği limon ile
    sonrakini ultrasonic temizleme ile yapacağım.Su+ipa karışımı ile.1.sensörün sökülmesi için özel anahtarı gerekli.Alınca yapacağım.
    n11 den wifi elm327 obd2 cihazı aldım.52.5 tl.Cihazı inceleyip nasıl kullanacağımızı anlatırım.Far için de şeffaf epoksi aldım.Eylülde fenni
    muayeneye sıfır lastikler ile gireceğim.Bu arada fren hidroliğini değiştireceğim.




  • Lpg'li araç kullananlara bir sorum var.Regülatörden önce gaz valfi bobini var.Burada küçük bir filtre var.Fiyatı 7 tl.
    Bunu hiç değiştirdiniz mi?İzlediği youtube videolarında kirli filtreden dökülen metal partiküllerini görünce "neredeyse 0.5 litrelik su kapağını dolduracak kadar.Vay canına dedim.Tabii bu 60-70000 km.sonrası değişen araçlarda olmuş.
    Önce bunun aracın neresinde olduğunu bulmalıyım.Defalarca baktım.Ona benzeyen bir şey var.Ama sanki bana küçük boy gibi geldi.
  • elm327 OBD2 tarayıcısını direksiyonun sol altında motor kaputunu açan kilidin sağında soketini bularak taktım.Cihazın yazısı
    öne gelecek şekilde takılıyor.Takınca kırmızı ışık yanıyor.Kontağı yarım devir açınca bağlantı kurulabiliyor.Önce torque lite
    programını meizu m2 note telefonuma play storeden indirdim.Telefona yükledim ve çalışır hale getirdim.Kontağı yarım devir
    açtım.Tlf. ekranını yukarıdan aşağıya doğru parmağımı yürüterek açılan ekranın en üst solunda wi fi sembolü var.Sembolün
    altındaki satıra dokunduğunda o anda wi-fi si bağlanabilir konumda olan cihazlar görünüyor.OBD II tıkladığında ecu ile cihaz
    birbirine bağlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 17 Ağustos 2019; 12:56:19 >
  • Bluetooth eşleştirmelerde cihaz 1-2-3-4 şeklinde kodu yazmadan bağlanmıyor.Burada ise kod istemeden bağlanıyor.
  •  Geely Emgrand EC7
    Resimde obd2 cihazı takılı.Kırmızı ışık görünmüyor.Fren pedallarına doğru yanıyor.
  • Ec8 ve ec9 neden gelmedi ülkemize acaba,ec9 piyasada var mı bilmiyorum resimlerde gayet iyi duruyor.Ec8 satılmış baya ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Lpg'li araç kullananlara bir sorum var.Regülatörden önce gaz valfi bobini var.Burada küçük bir filtre var.Fiyatı 7 tl.
    Bunu hiç değiştirdiniz mi?İzlediği youtube videolarında kirli filtreden dökülen metal partiküllerini görünce "neredeyse 0.5 litrelik su kapağını dolduracak kadar.Vay canına dedim.Tabii bu 60-70000 km.sonrası değişen araçlarda olmuş.
    Önce bunun aracın neresinde olduğunu bulmalıyım.Defalarca baktım.Ona benzeyen bir şey var.Ama sanki bana küçük boy gibi geldi.
    Bugün Akl Afyonkarahisar bayisine gittim.Gaz kesicinin filtresini değiştireceğim dedim.Lpg kitinin ne zaman takıldığını sordu.Ben de yaklaşık 50000 km.
    lpg ile kullanıldı ve hiç değişmedi dedim.Lpg gaz kesicinin küçük boy eski tip olduğunu görmüş oldum.Gaz kesiciyi söktü.Eski tip filtre ince uzun ve gri renkli idi.Kenarlarında metal parçacıkları vardı.Masaya vurduğumuzda 5-10 gram kadar döküldü.Aynı filtreden bulamadığı için yeni tip gaz kesiciyi de içinde filtre olduğu şekilde komple işçilik dahil 80 tl.ye taktırdım.İnternette 60 tl idi.Böylece 20 tl işçilik vermiş oldum.
    Şehir içinde 3-5 km aracı kullandım.Rolanti dalgalanması tümüyle sona erdi.Kırmızı ışıkta ya da yavaşlarken arada stop ediyordu.Kesinlikle stop etmedi.
    Ayrıca araç sanki kesiklik yapmadan kayar gibi gitmeye başladı.
    Sonuç:Lpgyedekparça sitesinde 5 filtre kargo dahil 35 tl.Hemen alacağım.Her 30000 km.de kendim filtreyi değiştireceğim.Her 30000 km.de lpg enjektörleri temizliği yapacağım.Lpg filtrelerini 10000 km.de zaten değiştiriyorum.100000 km.de lpg regülatörünü yenileyeceğim.Çıkan regülatörü temizleyip yedek olarak bekleteceğim.




  • Değerli arkadaşlar,
    Oksijen sensörü arızalarının oluşmasının 2 önemli nedeni var.
    1)O2 sensörünün uç kısmı zirkonyum dioksit.Bu maden 300 dereceye ulaştıktan sonra ecuya bilgi gönderiyor.
    Dış kısmında koruyucu kabuk var.Bu bölüm kızardığı andan itibaren kablolar aracılıgıyla bilgi aktarıyor.
    Bu kablolar nasıl bu ısıdan az etkilenir? Yabancı videolarda vidalama çizgilerine kırmızı ısıya dayanık
    lı rulman gresi sürülüyor.Yerli hiç bir videoda buna raslamadım.Ben elimde bulunan lityum shell gadus gres
    sürmeyi düşünüyorum.Bu sürüldüğünde 3-4 yıl sonra bu sensörü sökmeye çalıştığımızda kolay sökülüyor.Sürül
    mezse eksozcuya bile müracat edilebilir.Gres kabloları ısınmaya karşı koruyor.
    2)Yüksek sıcaklık ve lpg kullanımı uc kısımda kurumlanmaya yol açıyor.Temizlenmezse zengin ya da fakir karışım
    kurumları had safhada artırıyor.Bu araçta dengesizliğe giderek te sensör arızasına neden oluyor.
    Sonuç:Arıza olmasa da O2 sensörleri sökülüp ısıya dayanıklı rulman gresi sadece vidalama kısmına sürülmeli.
    50000 km.de bir sökülüp ipa ile ultrasonic temizleme yapılmalı.Arıza oluştuğunda vakit geçirmeden değiştirilmeli.
    200000 km.de olan bir araçta sensör arızası oluşmuş.Katalizör dolduğu için sonrasında bulunan 2. O2 sensörünü bozmuş.
    Yüksek km.li araçlarda çoğunlukla eksoz borusundaki bozuluyormuş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deltoid -- 21 Ağustos 2019; 0:36:33 >




  • Gerek benzin,benzin+lpg ve gerekse dizel araçlarda katalizör bulunuyor.Katalizörün dolarak görev yapamaması
    zamanında bakımların yapılmamasından kaynaklanıyor.Her türlü filtreler zamanında değiştiriliyor ve hatta de
    ğişim sürelerinin ortasında temizleniyorsa(Örneğin hava filtreleri ve polen filtreleri değişime 5000 km.kala
    hava tutularak temizlenmesi,bujilerin her 5000 km.de sökülüp zımparalanması,motorun iç bölümünün 50000 km.de
    bir temizlenmesi,her 50000 km.de soğutma sıvısının değiştirilmesi gibi),lambda sensörlerinin 50000 km.de bir
    sökülüp temizlenmesi yapıldığında katalizörün 200000 km.de bile tertemiz olacağı uzmanlar tarafından söyleni
    yor.Bakımları zamanında yaptığımızda araba kullanımı zevkli oluyor..
  • İlk defa duyduğum ve hava yakıt karışımı oranı ile ilgili pcv malzemesi de aracın düzgün çaılışmasına etki ediyor.Bizim araçlarda motor koruma kapağının sağ arkasında, hava kutusundan çıkan hortumun bağlı olduğu yağlı buhar yönlendiricisi.Motor yağı yanmadan sonra oluşan yağlı buhar ve bazı gazların karter havalandırması ile ayrıştırılıp yağın kartere dönmesine ve buharın atılmasına yarıyor.Bu hava hortumu hava kaçırırsa ya da herhangi bir nedenle doğru çalışmazsa fazla yakıt yakmasına,çekiş düşüklüğüne ve en önemlisi de motor yağının eksilmesine neden olurmuş.Bu durumu kullanıcılar yağ yakıyor diye biliyorlar.
    Bu malzemenin de her 30000 km.de sökülüp ipa(izopropil alkol) ile temizlenip teflon sargısı (muslukların su sızdırmaması için vida dişlerine sarılan malzeme) ile sarılıp yerine takılması gerekiyor.
    Kendi bakımını yapanlara kolay gelsin.
  • 
Sayfa: önceki 143144145146147
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.