Şimdi Ara

Geely Emgrand EC7 (144. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.253
Cevap
19
Favori
686.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 53300 km'de.Eylul 2019 da teknik muayenesi olacak.Gti marka 215 55 r 16 lastiklerin diş derinliği muayeneden geçecek derinlikte.6 yıllık lastiklerin yazın değişimini yapacağım.Lastikleri şimdiden alayım diyerek bir araştırma yaptım.Önce 205 55 r 16 alayım dedim.Bu piyasada bol bulunan lastik.Tanınmış marka lastikler çok pahalanmış..Good Year Eagle Sport yaz lastiğini bir sitede 265.90 tl'ye buldum.Bu lastiğin kural dışı olup olmadığını da araştırdım.-1.7% fark oluyor.Bu da yukarı 1.5%,aşağı 2% değerleri dışına çıkmıyor.Fakat bazı kişiler muayenede bu sınırların dışına taşmasa da muayenede kalmışlar.Bazıları da muayeneyi geçmişler.Bu riske girmemek için araştırmalarıma devam ettim.Sonunda Falken 215 55 r 16 lastiği 313 tl'ye bir sitede buldum.2018 üretimi yazıyor.Bunu alacağım.Yagmur derecesi A,yakıt tüketimi C,ses 69 desibel.Yumuşak hamur.93V .Yani yük kategorisi 93 bu da lastik başına 650 kg taşır demekmiş.Hız ise 240 km ye kadar.Ben daha 140 km ki o da otobahnda 1-2 kere dışında hiç geçmedim.Şimdilerde alıp yazın taktıracağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tired technology

    Merhaba arkadaşlar bende de Emgrand var size sormak istediğim bu arabanın orta tarafındaki klima hava çıkışı nasıl kapanır? Klima açık olmasa bile oradan hava çıkıyor kapatmanın bi yolunu bulamadım
    Klima devrede değilken benim araçta hava üflemiyor.Sizde bir arıza olabilir.Klima devrede iken açılan kapandığında kapanan bir kapak olmalı.Bu çalışmıyor olabilir.Bir ustanın görmesi gerekebilir.
  • Çok teşekkür ederim o zaman bahsetmiş olduğunuz kapağa baktırayım. Söylediğiniz çok mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Falken 215 55 r 16 93v lastikte 4 adet alıma 60 tl bana özel indirim vardı.Lastiği almak istediğimde "size tanımlı indirim bulunmamaktadır" yazısı ile karşılaştım.Sonraki araştırmalarımda Milestone 215/55 R16 93V Blaster marka Petlas'ın yan ürünü olan lastiği 4 tanesini 6 taksit olarak 1122 Tl'ye aldım.Lastikler elime geçmedi.Bu lastikleri kış bittikten sonra araca taktıracağım.
  • tired technology T kullanıcısına yanıt
    Hava kaçağı varken, klima kalorifer kapalı olsa bile iç sirkülasyonu açın muhtemelen kaçak kesilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deltoid

    Falken 215 55 r 16 93v lastikte 4 adet alıma 60 tl bana özel indirim vardı.Lastiği almak istediğimde "size tanımlı indirim bulunmamaktadır" yazısı ile karşılaştım.Sonraki araştırmalarımda Milestone 215/55 R16 93V Blaster marka Petlas'ın yan ürünü olan lastiği 4 tanesini 6 taksit olarak 1122 Tl'ye aldım.Lastikler elime geçmedi.Bu lastikleri kış bittikten sonra araca taktıracağım.
    205/55/16 neden tercih etmediniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    205/55/16 neden tercih etmediniz?

    Alıntıları Göster
    Türkiye'deki tüv'ler kraldan çok kralcı kesilebiliyorlar.Aracın orijinal yük endeksi teker başına 650 kg.Hız endeksi de 210-240-300 km.Ben V yani 240 km.olanını aldım.Bunları dikkate alan bazı istasyonlar kimisini teknik muayeneden geçirmiş kimisini geçirmemiş.Ben bu riski almak istemedim.
  • 2012 model 53300 km deki geely emgrand gsl basic aracım 31.01.2013 tarihinde trafiğe çıktı.Yaklaşık 6 yıldır kırmızı antifriz ile soğutma sıvısı kullanılıyor.Digital kaloriferiferin çalışmasında sorun yok.Ana radyatör düzgün soğutma yapıyor.Lpg’ye geçiş süresi normal.Genleşme kabında kireç tortusu ya da paslanma görünmüyor.Buna rağmen soğutma sisteminde bir temizlik yapacağım.
    Soğutma sistemini kısaca tanıyalım.Kontağı açtık.Motor çalıştı.Motor içindeki pistonların hareketi bir ısı oluşturur.Motor içinde ısınan antifrizli su alternatörün arkasında bulunan termostata gelir.Motor içinden gelen su 82 dereceye ulaşınca termostat suyu radyatöre gönderir.Motor ne kadar hızlı ısınırsa o kadar az yakıt tüketerek verimli çalışma ısısına ulaşır.Bu aşamadan sonra radyatördeki su, araç harekete geçince kendisine çarpan soğuk hava ile soğur.Ve tekrar soğuk suyu motora gönderir.Bu arada ısınan salamura LPG regülatörüne oradan da kalorifer radyatörüne gider.LPG regülatöründeki sıcak su sıvı-gaz halinde bulunan petrol gazını buharlaştırarak daha iyi yanma koşulu sağlar. Her araçta bir de genleşme deposu vardır.Suyun ısısı arttıkça bulunduğu kanalların iç yüzeyine yaptığı basınç ta artar.Sistemin ısınan suyu yükselen basıncı düşürmek için genleşme kabına gider.Motorun ısısı azaldığında tekrar sisteme döner. Sistemin sıvısı saf sudur.Suda pas,kireç tortusu oluşmaması için katkılı antifiriz eklenmektedir.Antifiriz suyun donmasını engellerken kaynama noktasını da yukarı çekmektedir.Daha uzun ömürlü olan kırmızı renkli Petrol ofisi Coolant kullanıyorum.Kullanım ömrü bitince antifriz sistemin kirleri,pasları,kurumuş kireçleri ile birleşerek çamurumsu bir hal alır.Ben soğutma sisteminin salamurasını beş yılda bir değiştireceğim.
    1.AŞAMA:RADYATÖRÜ TEMİZLİYORUZ:
    Gerekli malzemeler.100 gr.limon tuzu, piknik tüpü,çaydanlık
    Sabah motoru 10 dk. rolantide çalıştırıyoruz. Motoru durduruyoruz.5-10 dk.radyatör suyunun soğumasını bekliyoruz.Radyatörün motor yönünde sağ altta kelebek boşaltma musluğu var.Boşaltma musluğunu elimize alıncaya kadar gevşetiyoruz.Radyatör altına leğen yerleştiriyoruz.Elle açılabiliyor.Radyatördeki suyun elimizi yakma olasılığına dikkat ederek Radyatör kapağını ve genleşme kabının kapağını hafif hafif açıyorum.Basınçlıdır.Birden açarsam kapak fırlayabilir.Sıcak antifrizli su yakabilir.Ayrıca zehirlidir.Kelebek boşaltma musluğunu açıp antifrizli su kesilinceye kadar bekliyorum.Su tümüyle kesilince kelebek boşaltma musluğunu yerine takıyorum.Piknik tüpü üzerinde bir çaydanlık su kaynatıp içine 100 gram limon tuzu atıp eritiyorum.Çaydanlıktaki suyu huni yardımıyla radyatöre döküyorum.5 dk bekleyip radyatör boşaltma musluğunu açıp suyun akmasını sağlıyorum.Çeşmeye takılı hortumu radyatör kapağından sokup tamamen temiz su gelinceye kadar yıkama işlemi yapıyorum.
    2.AŞAMA:KLİMA RADYATÖRÜNÜ TEMİZLİYORUZ
    Gerekli malzemeler:Yarım parmak iki adet 2.5 m.şeffaf hortum,pense,tornavida,piknik tüpü,çaydanlık,100 g.limon tuzu,2 adet hortum ekleme aparatı,huni
    Geely Emgrand’da klima radyatörü hortumu gögüse girişi üstte, çıkışı altta.İki adet yarım parmak ölçüsünde 2.5 m.şeffaf hortum almıştık.Aracın hortumların klima radyatörüne giriş ve çıkış kısmında yaylı kelepçeler var. Aldığımız şeffaf hortum bağlantılarını gögüs kısmından yapabileceğimiz gibi diğer ucundan da yapabiliriz.Hatta böyle yapınca gögüsün önündeki bazı hortumların sökülmesine gerek kalmaz.Uzun ağızlı pense ile yaylı kelepçeleri pense ile sıkıp geriye çekelim.Sonra hortumları döndüre döndüre çıkaralım. İki adet şeffaf hortumu göğse giden borulara ekleme parçaları ile ek yapalım.Üstteki hortumu çeşmeden gelen hortuma bağlayalım.Alttaki hortumu koyduğumuz leğene uzatıp çeşmeyi yarım tur açalım.Leğene antifirizli su gelecek.Tamamen temiz su gelince çeşmeyi kapatalım.Çeşmeden gelen hortumu ek yerinden ayıralım.Çaydanlığa çeşme suyu koyup kaynatalım.Limon tuzunu içine atıp eritelim. Üstteki hortumdan sıcak suyu klima radyatörüne gönderelim.Çıkış hortumunu yukarıda tutarak gönderilen suyun 5 dk. klima radyatöründe kalmasını sağlayalım.Klima radyatörünü çeşmeden gelen suyla yıkayalım. Çeşme bağlantısını ters yapıp yıkamaya devam edelim.Şeffaf hortumları çek.Motorun hortumlarını yerine tak.
    3.AŞAMA:SOĞUTMA SİSTEMİNİ TEMİZLEME VE ANTİFRİZ EKLEME
    Şimdi sistemin büyük kısmı boş. Bundan sonra radyatör kapağı ve genleşme kapağını açalım.Soğutma sistemi doluncaya kadar genleşme kabı ağzından çeşme suyu dolduralım.İçine az miktarda sıvı sabun katabiliriz.Genleşme kabının kapağını kapatalım.Radyatör kapağı açık kalsın.Motoru çalıştırıp sistemin havasını alalım.Sistemin havasının alındığına kanaat getirdikten sonra kapakları kapatalım.10 dk.kadar klimayı sonuna kadar açıp aracı rolantide çalıştıralım.Motoru durdur.Radyatördeki su bizi haşlamayacak kadar bekle.Su soğuyunca radyatöre alttan giren hortumun kelepçesini pense ile gevşetip yerinden çıkar.Leğene su aksın.Anında genleşme kabı kapağını ve radyatör kapağını aç.Sistemdeki su tümüyle alttaki leğene aksın.Çeşme hortumunu genleşme kabından içeri uzatarak yarım devir açalım.Bu arada aracı çalıştırın.Devri-daim pompası suyu çevirirken son kalan pisliği de dışarı atar.Alttan radyatöre giren hortumu yerine tak.Bu işlem tüm soğutma sistemini temizler ve işimizin temizlik kısmı biter.Antifriz olarak PETROL OFİSİ COOLANT 65 tlye 3 LT. aldım.Sırma isimli 5l.ped şişe suyu 2.5 tl’ye aldım.Önce 3 litre antifirizi radyatörden sisteme koy.Kaynak suyunu ekle. Radyatör kapağı ve genleşme deposu kapağı açık iken aracı çalıştır.Bir süre rolantide çalışsın.Kapakları kapat.Deneme sürüşü sonrası sistemin suyu soğuyunca eksilen kısım için ekleme yap.Tekrar sistemin havasını al.Yerde sıvı akıntısı var mı,kontrol et.Hortum kelepçe bağlantılarını kontrol et.




  • Yukarıda yazdıklarım işin kitabi kısmı.Gerçek daha farklı.Klima radyatörünün hortumlarını çıkarmak ve yerine takmak çok zor.Saatlerçe çıkarıp takmak için uğraştım ve takamadım.Bir ustaya yaptırdım.Keşke tüm işi ustaya yaptırsaymışım.
    Ayrıca antifrizin 3 yıl sonra çamurlaşması şehir efsanesiymiş.Aracımdan çıkan kırmızı antifirizli su geçen
    6 yıla rağmen yeni konmuş gibiydi.Sanırım aracın havasını da o kadar uğraşmaya rağmen iyi alamadı.Kontrol için 3km yol yaptım.Araç eve geldiğimde hararet yaptı.Klima da çok iyi hava vermesine rağmen ısı vermedi.
    Yarın tekrar bir kontrole gideceğim.
  • Bazı videolarda hava yapan motorun havasını genleşme kabından alıyorlar.Emgrandlarda bu mümkün değil.Genleşme kabını söktüm baktım.Genleşen sıcak sıvı kapaktan buraya geliyor.Ve yine kapaktan ince bir hortumla geri dönüyor.
    Aracı rolantide 10 dk.çalıştırıp radyatör altındaki boşaltma musluğunu hafif açıp,aracın altına leğen koyacağım.Buradan leğene gelen salamurayı da radyatör kapağından geri koyacağım.
  • Çalışmaya ait resimler Geely Emgrand EC7
  • resim2 Geely Emgrand EC7
  •  Geely Emgrand EC7
  •  Geely Emgrand EC7 Geely Emgrand EC7




  • 3 km deneme sürüşü sonrası araç hararet yapmıştı.Ertesi gün genleşme kabındaki salamura max çizgisinden min çizgisine kadar inmiş.Satın aldığım suyla ekleme yaptım.Aracı çalıştırdım.Radyatör kapağını açtım.Bu arada boşaltma musluğunu açarak az miktarda su çıkışını sağladım.5 dk.da leğene 2 su bardağı su çıktı.Musluğu kapadım.Çıkan suyu genleşme kabından ekledim.2 gün araca binmedim.Pazartesi yani bugün 20 km gidiş,20 km dönüş yol yaptım.Sonuç:Radyatör çok iyi ısı verdi.Klima verimli çalıştı.Dış sıcaklık 6 iç sıcaklık 23 derece idi.Hararet yapmadı.Şehir içinde 2 defa hareket halinde stop etti.Uygun bir günde gaz kelebeği ve hava filtresi kontrolu yapacağım.Hava filtresini eski filtreyi temizleyip takmıştım.Gaz kelebeği temizliği de hiç yapılmamıştı.
  • Bugün mart ayında aldığım akünün durumunu ölçtüm.Multimetrenin düğmesi V... yazan yerde 20'yi gösteriyor.
    Sağ altta 3 yuva var.Siyah en altta,kırmızı ortada olacak şekilde kablolar takılı.Kırmızı ucu akünün +
    kutubuna,siyah ucu - kutuba değdirdim ve ekranda 12.44 volt ölçtüm.Aküde sorun yok...
    Sonra otoda elektrik kaçağı var mı onu ölçtüm.- kutup başını 10 numara anahtarla söktüm.Kaçak durumunu ölçmek
    için düğmeyi A... yazan bölümde 20 yazan kısıma getirdim.Kırmızı kabloyu yuvasından çıkarıp en üst yuvaya
    soktum.Kırmızı ucu söktüğüm kutup başına gelen kabloya,siyah kabloyu akünün - kutubuna değdirdim.İlk anda
    0.24 değerini okudum.Probları çekmeden 30-40 sn beklediğimde ekrandaki gösterge 0.03 a kadar düştü.Bu da
    araçta elektrik kaçağının olmadığını gösterdi.(0.02-0.06)arası değerler kaçak olmadığını anlatıyor.




  • Hayırlı günler kolay gelsin herkese. Dün itibari ile uzun araştırmalar ve gelgitler sonucu 2011 model GSL 1.5 Premium paket sahibi bir araç aldım. Aracı alırken boyasına değil; kazasının olup olmadığına, motorunun durumuna ve airbagların durumuna dikkat ettim. Gerisi çokta önemli gelmedi sonuçta uzun yol sıklığıyla kullanacağım ve can taşıyacağım. Önce tedbir.

    Araç hakkında iki üç sorum olacak.

    Koltuk döşemelerim kötü ve soyulmuş olduğu için değiştirmem lazım. Yalnız kılıf alırken koltuk airbaglarını da düşünmek zorundayım. Orjinal kılıf mı airbag uyumlu kılıf mı almam lazım ?

    Motor bölümü için debriyaj setimin değişmesi lazım. İskenderun yetkili servisi (eski) 1500 TL bilye+işçilik dahil fiyat verdi. Aracın debriyaj setinin ithal fiyatı internette 500-650 arası. Sizce alıp bir ustada mı yaptırayım?

    2. vitese geçerken zaman zaman gıcırdıyor ama 40 km altına düşmeden 3'ten 2'ye düşerken motor freni için aşırı derecede cırlıyor. Acaba senkromeçte problem olabilir mi yoksa debriyaj seti değişince düzelir mi?

    Araç motoru G-Power cvvt, dvvt(kia rio), vvti(toyota) olan markaların parçaları uyumlu mu?

    Birde ekspertiz testinde airbag voltajının düşük olduğu söylendi. 2018 de akü değişmiş ondan kaynaklı olabilir mi veyahut başka bir sebebi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d0diyez -- 21 Mayıs 2019; 14:2:52 >




  • Selamun aleyküm hayırlı günler. Hatay-Sivas / Sivas-Hatay toplamda 1020/50 KM seyahatim hakkında Landi LPG'li 2011 Model 1.5 GSL Premium paket Emgrand (1388 KG) ile ilk uzun yol tecrübemi paylaşmak istiyorum.

    - Yol tutuş ve konfor konusunda araç gayet tatmin edici seviyede ve yola oturarak güven veriyor. Gerek viraja girerken gerek büyük araçlar arasında hafif bozuk yolda sollamaya çıktığınızda rüzgar atar mı dedirtmiyor, hafif oynatsa da korkutmuyor emin bir şekilde sürüş keyfi sağlıyor.Tabi bu noktada seyahat öncesi lastik ve bağlantı bakımlarınız da önemli.

    - Paket özelliklerinden otomatik aydınlatma ve yağmur hiz ayarlarini denedim. Saat 19.00 civarı inatla yolda farlarımı yakmayarak ne zaman yanacağını bekledim. Zira çok azda olsa hava alacakaranlık bir hal almaya başlamıştı. Tabi gündüz aydınlatmalarım yanıyor olduğu için ve 90/110 km hız ile seyir halinde olduğum için çok tedirgin olmadım. Saat 19.45 gibi aydınlatma devreye girdi. Tabi geçen 45 dakikada hava biraz daha karardı. Yağmur sensörü ise güzel bir işlem hoşuma gitti low ve high seçenekleri var fakat bazen siz müdahil olmak zorunda kalabiliyorsunuz. Yağmurun şiddeti etken sebep haliyle. Bu her araçta böyledir.

    -Eğlence sistemi USB için dönüştürücü alırsanız kullanışlı bir hal alıyor. Lakin imkan varsa double screen tercih etmek yolculuğunuzu daha keyifli hale getirecektir. En yakın zamanda ağır bakımlardan sonraki ilk işim nasipse :)

    -Yol bilgisayarı temel ihtiyaçları karşılıyor fakat benzin ile tahmini kilometre hadisesi benim aracımda en az 10km en fazla 35km arasında oynayabiliyor. Bu yüzden seviyeyi takip etmek daha mantıklı.

    -Sivas'ta bayağı erzak yüklendik. 680lt bagajj kapasitesi 25lt lik lpg tankınıda düşünürsek gayet yeterli geldi ve ağzına kadar doldurabildik. Tek elime ağırlığını hissettiremeyen bagaj kapağı. Çok hafif geliyor bana. Yay takarak otomatik açılmasını ve kapatırken kuvvet uygulanmasını sağlayacağım daha da hoşuma gidecektir.

    -Arka koltukların konforu gayet iyi uzun yol için. Uzun süre rahat bir şekilde seyahat edebiliyorsunuz. Kol dayaması da rahatlatıyor tabi mevzuyu.

    -Gidiş (boş) ve gelişimde (dolu) LPG kullandım. 2 depo gidiş 2 depo gelişe harcadım. toplamda 100LT. Sırasıyla 79-85-85-81 TL harcadım. Yolum uzun düzlüklerden ve oluşmakla birlikte sık ve dik rampalarda vardı. İlk dolumum ile yolun yarısı klim açık yarısı klima kapalı vaziyette 90-100km hız ile 251km yol gittim. Göksun'da 85 liraya fulleyerek 260 km daha yol giderek eve vardım. 4. kademe kırmızı ışık söndükten sonra ötmeye başlayınca bile 20-25km daha gidilebiliyormuş, onu da deneyeceğim. Aynı şekilde geri dönüş yolunda klima ilk 1.30 saat harici full açık bir vaziyette 5 saat 40 dakikalık yolu yokuşlar hariç en az 105-130km ile katettim. 2 depo ile 244-248 km arası götürdü. 2.dolumda kırmızı ışık yanalı 5 km olmuştu ötme yoktu. Hatay'a evin garajjına vardığımda ışık yeni yanmış sayılırdı.

    -Araç hakkında çokça şikayet edilen konulardan biri yokuşta bayılması deniliyor. Ben az önce yaptığım bütün kıyaslamaları bir önceki aracım 1.2 Twinport 2005 Model Corsa'yı göz önüne alarak yaptım. Hızınızı aldığınızda çok dik olmadığı sürece hiç bir yokuş çıkılamaz değil. 1.5 motora kadar olan araçlar hızlarını da alamamışlarsa yokuşlarda 3. vitese düşmeleri gayet normal. Ben en az 60km hıza düştüm ve bu gayet normal bence. 950kg'lık Corsa'da bile 60km hız ile Zigana'yı tırmandım, aynı yolları da gittim geldim. Aynı eğim aynı mesafe farklı ağırlıklar ve motor.

    -Beni en çok memnun eden tarafı ise Corsa ile 100 km geçtiğim anda eşimin yavaş git korkuyorum demesinden kurtulmak oldu. 140 ile gittiğimde bile yol bozuk olmadığı sürece hızı hissetmedi. Böylece 6.30-7.30 saatlik yolculuklarımı 5.40 saate kadar indirmek ve daha ekonomik gitmek kabul edilebilir bir başka sonuç bu araç için bende :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi d0diyez -- 12 Haziran 2019; 0:39:25 >




  • d0diyez D kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler.. Benim gibi araştırma aşamasında olanlara faydalı olacaktır..Kazasız yolculuklar cümlemize..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracımı aldığımda koltuk kılıfları vardı.Ailenin çocukları kılıfı kirletmiş.Ben de koltuk kılıflarını
    söktüm.Koltuk airbag'i diye birşeyi duymadım.Bildiğin koltuklara uygun kumaş kılıflar.Koltuk altlarında
    gergi sağlamak için gergi metalleri vardı.Bence düzgün olması için oto koltuk döşemecisinde yaptırılmalı.
    Benim araç dvvt.İstanbulda yazıcıoğlunda bulunanwww.geelyparcam.com sitesinden parça sağlayabilirsin.
    Daha başka internette satıcılar da var.Önceki mesajlarımda bazı parçalar ve kodlarını verdim.
    2008 toyota avensis ile çok benzer motoru var.Sanayide toyota onarabilen ustalar yapabilir.Parçalarınızı
    mutlaka kendi orijinal parçaları ile yaptırın.Bu parçaları aliexpressten de alabilirsiniz.




  • 
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.