Şimdi Ara

Gazın Takılı Kalması Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
6.885
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 14
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 15
  • Ortalama Mesaj Aralığı 31 gün 7 saat 52 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 7
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • aegnorluinwe (15 mesaj) Material-Engineer (4 mesaj) zotacing (3 mesaj) serseri006 (1 mesaj) echomaniac (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (24 mesaj) Mobil (5 mesaj) Uygulama (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Birkaç konuya yazdım ancak geri dönüş alamadım.

    2005 Model Palio 1,2 Benzin-LPG'li aracım var.

    Vites değiştirirken, debriyaja bastığımda araç 3-4 bin devir civarlarında, sanki hala gaz veriyormuşum gibi bi 3-4 saniye daha bağırıyor, sonra gazı kesiyor. Yani ga takılı kalıyor diyebilirim. Bakın mekanik olarak takılı kalmıyor. Ben pedalı bırakıyorum, bıraktıktan sonra sanki motor freni geç devreye giriyormuş gibi ya da kelebek gazı geç bırakıyormuş gibi bir durum.

    Düşük devirde vites değiştirirsem çok yapmıyor. Benzinde iken de çok yapmıyor. Ama lpg'de iken bu sorun hep var. Ayağımı gazdan çektiğimde de 3-4 saniye daha gaz veriyormuşum gibi devam ediyor.

    Önce LPG'ciye gittim. Gaz kelebeği temizlenirse düzelir LPG'de sorun yok dediler.

    Gaz kelebeğini temizlettim, yine düzelmedi. Yazılım atsınlar, motor freni geç devreye giriyor dediler. Yetkili serviste yazılım yüklettim yine düzelmedi.

    Gaz (Boğaz) kelebeği değişecek dediler.

    Benim anlamadığım şu. LPG'li araçta zaten bu kelebeğin bir işlevi yoksa 600-700 liralık bir parçayı neden değiştireyim?

    İnternette tarattığım zaman "Gaz kelebeği arızası nasıl anlaşılır" diye, çıkan arıza belirtilerinin hiç biri benim aracımda yok. Ne rölanti dalgalanması var, ne stop etme var, ne de diğer belirtiler.

    Nedir, ne değildir var mı anlayan?



    |
    |




  • 2005 model paliom vardı. 1.2 16 valf. Bende tüp taktırmıştım.
    O olayı bende farketmiştim. Benzindeyken de öyleydi benim araç. Aynı anlattığın gibi.

    Onun niye olduğunu düşünüyorum biliyormusun.
    Sürüş konforu için. Şöyle ki, 3-4'e atacaksın. Devri düşürmüyorki, sen vitesi değiştirince anlık olarak yığılma yapmasın araç diye.
    Niye böyle bir düşünceye kapıldım, Daha önce de böyle olduğunu düşünüyordum ancak bu savımı destekler nitelikte dün bir olay yaşadım
    .
    Bizim ford transite bindim, 2017 yada 2018 model. bayağı yeni yani. Onda da 3-4 atarken, mesela 3.vites 4000 devirde iken, bastığım anda debriyaja 3000'de bekletiyor motor devrini, 4'e takınca vitesi, lap diye hız ve motor devri uyuştuğu için direk oturuyor. Araba da hiç bir sarsılma gerçekleşmiyor. Bu ayrıca baskı balata ömrünü bir nebze de olsa uzatacağını düşünüyorum. Eğer vitese atmaz isem 1 sn kadar bekletip, sonra bırakıyor rölantinin kollarına motoru.
    Palio'yu vereli çok oldu da, accent blue var şuan, sırf bu konforu sağlamak için benim de gaz verdiğim çok oluyor vites aralarında. Aragaz değil bu dediğim bence, tam devrini denk getirip öyle bırakıyorum debriyajı, ne bir yığılma, ne eksi ne artı yönde anlık ivme sağlıyor araba. Attık vitesi, gazlayarak devam ediyorum.

    Bunların hepsi şahsi fikrimdir. Olayın detayını araştırmadım, arıza olduğunu düşünmedim, böyle olduğunu düşünüyordum çünkü. Hala daha düşünüyorum.

    Ama mesela adam ne yazmış bak. Şu konuda
    "bir parçasını temizlediler, düzeldi." yazmış. Siena için.





  • O bi parça, boğaz kelebeği işte. Onu ben de temizlettim olmadı.

    Ama sizin bakış açısına tüm hayatıma yaymayı düşünüyorum. Böyle bi pozitiflik, bardağın dolu taraflarından bakma filan. :)
    |
    |
    VideSupra kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Kelebeğin mekanizması bozuk olabilir. Gazı bıraktığınızda kelebek geç kapanıyo olabilir. Hava filtresinden hortum gelen külbütör kapağının üstünde plastik bir bölüm olmalı orayı sökün boğaz kelebeğini göreceksiniz zaten elinizle yarım kapatın onu çalıştırın aracı. İçerdeki kelebek sisteminin gaz pedalıyla koordineli çalışması lazım. Siz kelebeği incelerken biri gaz versin ve kelebeğin tepkilerine bakın kapanırken takılma yada kapanmama yavaş kapanma gibi sorunlar var mı inceleyin.

  • Usta deneme yaparken, gaz telinin bağlı olduğu kısmı eliyle çekip bırakıyordu. Yani gaz veriyordu sonuna kadar. O kendini bırakması gereken kısım kendini yavaş bırakıyordu ben de farketmiştim bunu.

    O sebeple ilk etapta gaz kelebeğinin bozuk olduğuna inandım. Yetkili fiat servisindeki arkadaşlar da o şekilde söylediler. Fakat onların her söylediğini yapıp değiştirsem aracın ellenmedik yeri kalmayacaktı.

    Ben de detaylı araştırma yaptım. Gaz kelebeği bozuk olduğunda ne gibi şeyler oluyor baktım. Hiçbiri benim aracımda yok.

    2. mesajda @VideSupra'nın verdiği linke baktığımda benzer problemi yaşayan arkadaşın, gaz kelebeğini değiştirmesine rağmen sorununun düzelmediğini belirtmiş.

    Şu an palio 1.2 8v aracın gaz kelebeği 1000 lira. Az buz bir para değil. Değiştirmek istemiyorum. Ustam bu şekilde bir sorun yaratmayacağını söyledi.

    Fakat ben işe gidip gelirken kullandığım için tedirgin olmuyo değilim.

    Ankara Şaşmaz'a yakın ikamet ediyorum. Envai çeşit tamirci, usta, olmasına rağmen araştırmadan girmek istemiyorum.

    Birinin a sıkıntısı dediğine diğeri x sıkıntısı diyor. İşlerine ne gelirse.
    |
    |
    Material-Engineer kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Palio kadar sorunlu araba hayatımda görmedim.

    Ancak sizin sorun bobin kaynaklı.

    Palio'ların çoğu çift bobin oluyor ve bir süre sonra kafayı yiyor, fazla gaz verip yada az gaz verip stop ettiriyor aracı.

    Citroén-Peugeot Mehmet Saygınlar var Başkent sanayisinde Şaşmaz'dan önce ki, o herifler dürüsttür, git en azından göster, hoş genelde Fiat falan pek bakmak istemiyorlar ama bence çözerler ve fazla paranı almazlar.

    Şaşmaz'a falan girme tokatlanırsın.

  • Valla bayadır forumun otomobil kısmına bakıyorum, buraya göre araba almaya kalkarsak alamayız.

    Palio sorunlu, Passat sorunlu, Citroen Peugeot ve Renault hiç saymıyorum bile. Onlar direkt sorunlu.

    Anlamadım neye bineceğiz.

    2009 Citroen C4 aracım var dizel. Onu nereye götürdüysem "bunlar çok sıkıntılı zaten abi" dediler. Sırf işe gidip gelmek için tüplü bi araç alıyım, Fiat alıyım bari o daha sıkıntısızdır dedim. Şimdi de aynı şeyi onun için duyuyorum. :)

    Velhasıl, Citroén-Peugeot servisine gidip de Fiat'a bakın demek biraz abes olur ama yine de bir uğrayım.

    Bobin dediğimiz şey nedir tam olarak. Ne işlevi vardır. Bendeki sorunun bobin kaynaklı olduğuna nasıl emin oldunuz?
  • 10 yaşındaki bütün arabalar sıkıntılı markası pek önemli değil

  • Sıkıntısı olsun önemli değil.

    Ama böyle en küçük birşeyde 1000 liralık bir parçanın "değişecek" denmesi bana mantıklı gelmiyor.

    Zira aracım saat gibi. Tık sesi yok hiçbir yerinde. Sırf bu fırsatçı ustalar yüzünden yaptırmaktan vazgeçtim zaten.

    Ben bindiğim aracın en küçük bir problemi olsun istemem. Herşeyini halledip düzenli binerim. Tek amacım budur.
  • o arabayla trafıge cıkıyorsundur mılletı rıske atmamalısın

  • Hocam boğaz kelebeğinin tamir takımı yoktu sanırım. Çıkma alıp takın. Yarı fiyatına mâl edersiniz.

  • Onun tamiri yok evet. 250 lira civarına çıkma parçalar var. Çok güvenmiyorum. Ek olarak sorun kesinlikle kelebekten diyebilsem gider alırım önemli değil.

  • Hocam anlattığınız gibi kelebek geç kapanıyorsa sorun %80 kelebekten. Parçacıyla konuşun parçayı taktırın, test edin sorun yoksa parayı ondan sonra verin. Tanıdığım çoğu çıkmacı o şekilde iş yapıyor.

  • Evet bunu bu şekilde kabul ederlerse yapabilirim. Teşekkürler fikir için. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aegnorluinwe

    Valla bayadır forumun otomobil kısmına bakıyorum, buraya göre araba almaya kalkarsak alamayız.

    Palio sorunlu, Passat sorunlu, Citroen Peugeot ve Renault hiç saymıyorum bile. Onlar direkt sorunlu.

    Anlamadım neye bineceğiz.

    2009 Citroen C4 aracım var dizel. Onu nereye götürdüysem "bunlar çok sıkıntılı zaten abi" dediler. Sırf işe gidip gelmek için tüplü bi araç alıyım, Fiat alıyım bari o daha sıkıntısızdır dedim. Şimdi de aynı şeyi onun için duyuyorum. :)

    Velhasıl, Citroén-Peugeot servisine gidip de Fiat'a bakın demek biraz abes olur ama yine de bir uğrayım.

    Bobin dediğimiz şey nedir tam olarak. Ne işlevi vardır. Bendeki sorunun bobin kaynaklı olduğuna nasıl emin oldunuz?
    Bujiler, buji kablosu ile bobinlere bağlanır. Buji ile bobin ortak çalışır yani, ateşleme sistemi desek yanlış olmaz.

    Tekleme ve özellikle rölanti, 1. ve 2. viteslerde ki teklemenin sebebi bobin kaynaklı olabilir, yüksek ihtimaldir.

    Palio'lar çift bobin kullanıyor, bir tanesi bile ömrünü tamamladıysa sıkıntı olabilir.

    Çok pahalı bir parça değil, orijinal çift 200TL, yan sanayi çift 90TL

    Başkent sanayinde Ünlü Oto var büyük bir yedek parçacıdır, aklınızda olsun.

    Soruna gelince, eğer LPG beyninde bir sorun olmadığına eminseniz, bujiler ve buji kabloları yeni değişti veya sorunsuz ise, tek nokta enjektörünüzde doğru hava yakıt karışımı yapılıyorsa, bobinden başka sorun olacağını sanmıyorum.

    Ha tabi Palio'ların bir başka klasik sorunu karter çatlaması, yağ kapağı contalarının bozulup bobin ve etrafına yağ sızdırması veya karter sızdırması gibi sorunları da meşhurdur.

    Palio kötü araba demedim, her arabanın farklı meşhur sorunları vardır, Palio'nun sorunları bunlardır ve en büyük sebebi zamanında yapılmayan bakımlar + dandik LPG ustasının dandik LPG montajıdır.

    Aracınızın hava filtresi koli bandı ile kapalı mı açık mı, bunu da kontrol edin.





  • Rica ederim kolay gelsin :)
    |
    |
    aegnorluinwe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör

  • Detaylı cevap ve ilginiz için teşekkür ederim fakat bende tekleme sorunu, rölanti sorunu, 1. ya da 2. viteste tekleme sorunu gibi bir problem yok.

    Sadece gazı geç bırakıyor ve o esnada araç bağırıyor.

    Bugün iş çıkışı bindim, normalde ilk marşta (gazda) çalışan araç çalışmadı. İlginç şeyler olmaya başladı. Araçtaki lpg sıralı sistem değil bu arada.

    Haftasonu çıkma bi parça alıp deneyeceğim bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aegnorluinwe

    Detaylı cevap ve ilginiz için teşekkür ederim fakat bende tekleme sorunu, rölanti sorunu, 1. ya da 2. viteste tekleme sorunu gibi bir problem yok.

    Sadece gazı geç bırakıyor ve o esnada araç bağırıyor.

    Bugün iş çıkışı bindim, normalde ilk marşta (gazda) çalışan araç çalışmadı. İlginç şeyler olmaya başladı. Araçtaki lpg sıralı sistem değil bu arada.

    Haftasonu çıkma bi parça alıp deneyeceğim bakalım.
    Gaz takılı gibi kalıyor sorunu da bobin kaynaklı aslında, rölantide ara sıra 1500-2000 devirde de takılı kalıyordur muhtemelen.

    Eğer gaz teli kopmak üzere değilse.
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.