Şimdi Ara

Gazı kestikten sonra tekrar gaz vermek vs vites düşürmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gazı kestikten sonra tekrar gaz vermek mi vites düşürmek bazı durumlarda ikilemde kalıyorum. devir saatine bakıyorum. 1000 devirin altına düşmediği sürece vites küçültmüyorum tekrar gaz veriyorum. ama şanzıman bazen vuruntu yapıyor. benim tamirci iyi şofor en az debriyaja basan en az vites değiştiren şofördür diyor. siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?




  • O vuruntu şöyle bir şey çekiç ile krank miline vurduklarını düşün öyle bir baskı yaratıyor krank mili için. Vuran çekiç de pistonlar.
    Babam o durumda bana piston kıracaksın deyip durur. Eski ustadır. 1972-80 arası
    Şehir içi mecburen çok vites değiştirmek gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Senin tamirci boş muhabbet yapıyor.

    İyi şoför frene az basandır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az debriyaj kullanmak değil az fren kullanmak usta şöförlüktür. Az fren kullan deyince gaza gelip frensiz araba kullanmaya çalışıp kaza yapmayın yalnız. Trafiği iyi okuyup 50 metre ileride değil 250-500 metre ilerideki duruma göre araba kullanırsanız az fren kullanmış olursunuz. Öndeki aracın arka tamponuna baka baka araba kullananlar size sellektör filan atıp sıkıştırmaya çalışırlar sabırlı olun.

    Az debriyaj kullanma mevzusu saçmalık aracın hızı neyse ona uygun vitese geçmelisiniz. Bazen hızlanmadan önce vites düşürmek bile gerekebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 16 km/h hızda 1. viteste 2000 devir, 2. viteste 1000 devir çeviriyor. bu hızlarda 1 e atınca araba zıplıyor, 2 ye atınca ecu kendi gaz veriyor öndekine hızla yaklaşıyorum. sizde böyle problem yoksa vites küçültmek daha iyi. tamircinin dediği ayrı saçmalık, ne yapalım yüksek viteste arabayı mı boğalım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aurorax

    bende 16 km/h hızda 1. viteste 2000 devir, 2. viteste 1000 devir çeviriyor. bu hızlarda 1 e atınca araba zıplıyor, 2 ye atınca ecu kendi gaz veriyor öndekine hızla yaklaşıyorum. sizde böyle problem yoksa vites küçültmek daha iyi. tamircinin dediği ayrı saçmalık, ne yapalım yüksek viteste arabayı mı boğalım

    aynı sorun var. bazen kararsız kalıyor. bende vites düşürmek istersem fren yapıp biraz daha devri düşürerek ondan sonra debriyaja basıp vites küçültüyoruım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgutozkan

    O vuruntu şöyle bir şey çekiç ile krank miline vurduklarını düşün öyle bir baskı yaratıyor krank mili için. Vuran çekiç de pistonlar.
    Babam o durumda bana piston kıracaksın deyip durur. Eski ustadır. 1972-80 arası
    Şehir içi mecburen çok vites değiştirmek gerekiyor.

    peki 4. vitesteyiz kırmızı yandı ben oraya kadar viteste yavaşlıyorum.(boşa almadan) sonra 1000 devir altına düşüp titreme gelmeden boşa alıyorum. bu dişlilere zarar verir mi?

  • Debriyaj tokatla daha kolay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Az debriyaj kullanmak değil az fren kullanmak usta şöförlüktür. Az fren kullan deyince gaza gelip frensiz araba kullanmaya çalışıp kaza yapmayın yalnız. Trafiği iyi okuyup 50 metre ileride değil 250-500 metre ilerideki duruma göre araba kullanırsanız az fren kullanmış olursunuz. Öndeki aracın arka tamponuna baka baka araba kullananlar size sellektör filan atıp sıkıştırmaya çalışırlar sabırlı olun.

    Az debriyaj kullanma mevzusu saçmalık aracın hızı neyse ona uygun vitese geçmelisiniz. Bazen hızlanmadan önce vites düşürmek bile gerekebiliyor.

    İşte trafikte öyle olmuyor ya debriyaj ya fren kullanmak lazım. eskiden ben de sizin gibi düşünüyordum ama araba masrafları artınca adama hak verdim. adam diyorki ya ayağını gazdan çek yada tatlı fren yap debriyaja basacağına. usta şofor virajda debriyaja basmas diyor çok keskin olmadıkça. arabada maliyeti en ucuz şey fren balata. ama boşa almak veya sürekli debriyaja basmak ağır masraflar çıkarabiliyor. biz her ay 10.000 km yaptığımız için bunları hesaplamak zorundayız.





  • bu çok anlatılacak bir olay değil refleks olarak gelişiyor.


    mesela kırmızıya yaklaşıyorsam tek tek vites düşürüp kompresyonla yavaşlıyorum. vites düşürünce araç silkeliyorsa değiştirirken az gaz ver öyle vitese tak

  • Aurorax kullanıcısına yanıt

    Off tam benim en gicik oldugum sey manuelde... 2 viteste yarim debriyaj yapiyorum araba nazli hizlaniyor ama 1e atip ziplamaktan iyidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites konusunda haklı olabilir tamirciniz. Eve yakın uzun bir yokuş var. Tepe noktada üçüncü vitese takıyorum, yokuşu öyle iniyorum. Millete bakıyorum hep bir fren lambası yanıyor. Ben bir kere basmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravrav

    İşte trafikte öyle olmuyor ya debriyaj ya fren kullanmak lazım. eskiden ben de sizin gibi düşünüyordum ama araba masrafları artınca adama hak verdim. adam diyorki ya ayağını gazdan çek yada tatlı fren yap debriyaja basacağına. usta şofor virajda debriyaja basmas diyor çok keskin olmadıkça. arabada maliyeti en ucuz şey fren balata. ama boşa almak veya sürekli debriyaja basmak ağır masraflar çıkarabiliyor. biz her ay 10.000 km yaptığımız için bunları hesaplamak zorundayız.



    Alıntıları Göster

    O zaman konuyu neden açtınız ki vites düşürmek yerine frene basın işte daha ucuz. Silkeleye silkeleye hızlanırsınız araba hiç masraf açmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • En iyi şoför kurallara uyan şofördür gerisi boş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vuruntu yaptırarak kullanmak sağlıklı değil o yüzden ikibin devirin altına düşünce vites düşürmeniz lazım

  • Mazot pompasından motora kadar yük bindiriyorsun o kadar düşük devirde arabayı toparlamaya zorlama. Vites küçült arabayı devrinde kullanmak her zaman motor sağlığı için iyidir. Debriyaj balatası öyle hemen bitecek bir şey değil ortalama bir kullanıcı en kötü 60 bini görür.

  • ravrav kullanıcısına yanıt

    Bence çok uğraşmayın fren debriyaj yavaşlayın. Arkadaşların dediği gibi az debriyaja basan değil az frene basmak makbuldür. Bunun için de yok motor freni yapayım yok bilmem ne yapayım değil. İleride kırmızı ışık, engel vesaire görürsen gaza basma demektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.