Şimdi Ara

Gaza basınca motordan taktaktak ses geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
13.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam, reno 1.4 benzinli lpg, 2008 model,
    Gaza basmasamda arada bir >>>
    İlk önce hafif dizel gibi lk lk lk sesler geliyordu, hafiften titreme vardı,,, tamirci en üst kapat değilde, bir alt kapağı sökerim , ortalama1200 malzeme 1000 el emeği dedi, böyle gidermi dedim, yazın sıkıntı olur çekişten düşer hararet artar dedi,,,

    Arabayı birine verdim, aldığımda bi çalıştırdım ****>>>>> motordan taktaktak ses geliyor, ilk başta gergi kayısıdir dedim, oda değişmesi yakındi, ama ses motorun ortadan geliyor,,,
    Gaza bastım gidecem, 2000 devre çıkarken ses artıyor devirle hızında artıyor sesin,,
    Gazı bırakınca ses yok,
    *yakıt yakarken yapıyor sadece,,
    Gergi kayışı gergiside değişti, bir ümit subap ayarı yapıldı, subap ayarının hiç faydası olmadı, daha içerden ,,, sizce ne olabilir ????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
  • Sadece gaza basınca ses gelmesi bana motor takozlarindan kaynaklanıyor gibi geldi. Motorun mekaniginde arıza olsa (subap, piston, etek, krank vs.) rolantide çalışırken de ses gelir. Motor rolantide çalışırken herhangi bi sakirdama vurma gibi bir ses var mı? Tam emin değilim ama bana öyle geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    GIGABYTE 970A-UD3P AM3+ Ultra Durable 4 | AMD FX X6 6300 3.5 GHz 14 MB & COOLER MASTER Hyper TX3 Evo | ASUS Radeon R7 265 2 GB 256 BIT OC DirectCU II | CORSAIR Vengeance DDR3 2x4 GB 1600 MHz | WESTERN DIGITAL Caviar Blue 1 TB 7200 RPM 64 MB ZALMAN Z3 Plus Mid-Tower | XIGMATEK X-Calibre 600 W | AOC 23.6" E2470SWDA LED 5 MS
  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Evet rölantide de var, taktaktak şeklinde, subap vurma sesi şık şık şeklinde, bu daha tok içerden ,,, gaza basınca devire orantılı artıyor, mesela 2000 devirde yokuş iniyorsun, boşa atmadan ayağı gazdan çekince motor freni konumunda ses yok, arabaya gaz ile çekiş verildigi anda ses artıyor, yokuş çıkarken daha yoğun, yokuş inerken yük olmadığı için ses hafif gaza basınca, pazartesi tamirciye gideceğim ,, hafif beyaz duman , yağ azaltma vardı hafifte şıkırti vardi, 500-600 dedi ,, buna ne yorum der, umarım fazla çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Ses bu >>>

    Bugün bıraktım tamirciye, önce subap ayarı yapacam dedi,,
    Adama izah ettim, subap ayarı yapıldı değişen birşey olmadı dedim,,, oda farklı bir usta olduğu için fazla birşey diyemedim,, emin olmak istiyorum dedi, yani ondan değilse motorun içine inmek gerekir dedi, krank piston ceket vs dedi, iş yarın belli olacak,, ayrıntıları yazarım yine ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 22 Şubat 2019; 18:34:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Ses bu >>>

    Bugün bıraktım tamirciye, önce subap ayarı yapacam dedi,,
    Adama izah ettim, subap ayarı yapıldı değişen birşey olmadı dedim,,, oda farklı bir usta olduğu için fazla birşey diyemedim,, emin olmak istiyorum dedi, yani ondan değilse motorun içine inmek gerekir dedi, krank piston ceket vs dedi, iş yarın belli olacak,, ayrıntıları yazarım yine ..
    Ses subap şıkırtısına benzemiyor hocam zaten subabin ayarını yaptıktan sonra ses kesilmesi lazım krank ya da piston etek vuruyor gibi geldi sonucunu ben de merak ettim bilgilendirin inşallah ufak bir sorundur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    GIGABYTE 970A-UD3P AM3+ Ultra Durable 4 | AMD FX X6 6300 3.5 GHz 14 MB & COOLER MASTER Hyper TX3 Evo | ASUS Radeon R7 265 2 GB 256 BIT OC DirectCU II | CORSAIR Vengeance DDR3 2x4 GB 1600 MHz | WESTERN DIGITAL Caviar Blue 1 TB 7200 RPM 64 MB ZALMAN Z3 Plus Mid-Tower | XIGMATEK X-Calibre 600 W | AOC 23.6" E2470SWDA LED 5 MS




  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Tamirci bakmış, subap ayarı yapılmış ve sıkılmış dedi,,,

    Durumuna göre ses artınca gel dedi, bende hem sesi sevmediğim için hemde arıza büyümesin diye yapılmasına karar verdim,, sesin kapaktanmi kranktanmi olduğunu kesinleştirmek için rektefeciye gittik, adam dedi ses alttan geliyor,,, bu karara göre araba tamirciye gidecek, pazartesi gel dedi, motoru sökmüş olur, malzemeler belli olmuş olur dedi,,,

    Listedeki malzemelerin teminini bana bıraktı, ister sen al istersen ben alırım dedi, yani fiyat sormak bakımından,,

    elimde internet var, az çok belli olur ,,, 3-5 farkı fazla aramam,,, pazartesi tam belli olur, bilgilendiririm yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Bugün tekrar gittim tamirciye,, motor şanzıman ön tekerler,, ne varsa çıkmış, motor bloğu pistonlar ,,, sadece motor üst subaplar ve alt Krank bölgesi pistonlar gövdesi, motor ustasına gitti,,,
    1-2 saat sonra aradım, 3.piston başına bir durum gelmiş dedi fakat tam anlayamadim, adam en asgari şekilde yaptiracam diyor,, yarın tekrar gidecem, yağ keçeleri falan kopmle değişecek ,,,, takip .....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Gaza basınca gelen patlama sesi
    12 yıl önce açıldı
    Gaza basinca motordan gelen ses
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Bugünde gittim, motor bakımda hâlâ,, 3.piston ve diğer bütün malzemeler toparlanacak,, devirdaim pompası oksit ile aşınmış,,
    Motor bloğunda yıpranmalar varmış,, 3500 tl ye yaklaşır dedi, sormadım ama inşallah el emeği içindedir,
    Liseden arkadaşım ecu tuning işi ile uğraşıyor,
    dediki, radyatörü de değiştir, pası falan motora gidecek dedi, kafamda deli sorular,, ucuz yağ koydur, 1000 km gez, motor alışsin, partiküller dökülsün kartere, yeni iyi yağ ile yenile sonra 10 yıl gez dedi,,,, ne yapacam şaşırdım yauw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 26 Şubat 2019; 15:10:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Bugünde gittim, motor bakımda hâlâ,, 3.piston ve diğer bütün malzemeler toparlanacak,, devirdaim pompası oksit ile aşınmış,,
    Motor bloğunda yıpranmalar varmış,, 3500 tl ye yaklaşır dedi, sormadım ama inşallah el emeği içindedir,
    Liseden arkadaşım ecu tuning işi ile uğraşıyor,
    dediki, radyatörü de değiştir, pası falan motora gidecek dedi, kafamda deli sorular,, ucuz yağ koydur, 1000 km gez, motor alışsin, partiküller dökülsün kartere, yeni iyi yağ ile yenile sonra 10 yıl gez dedi,,,, ne yapacam şaşırdım yauw
    Radyatörü temizletebilirsin de hocam dediğin gibi yeni pistonun alışması için ilk 500 1000 kilometre fazla zorlamadan kullan sonra yağı değiştir iyi olur. Bundan sonra motorun yağ filtre bakımını aksatma, radyatör suyuna dikkat et hararetine dikkat bunlar önemli şeyler motorun ömrü açısından.
    _____________________________
    GIGABYTE 970A-UD3P AM3+ Ultra Durable 4 | AMD FX X6 6300 3.5 GHz 14 MB & COOLER MASTER Hyper TX3 Evo | ASUS Radeon R7 265 2 GB 256 BIT OC DirectCU II | CORSAIR Vengeance DDR3 2x4 GB 1600 MHz | WESTERN DIGITAL Caviar Blue 1 TB 7200 RPM 64 MB ZALMAN Z3 Plus Mid-Tower | XIGMATEK X-Calibre 600 W | AOC 23.6" E2470SWDA LED 5 MS




  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Ön amortisörler laklukvurgür ses yaptırıyordu arabaya en ufak bozuk yolda,,,
    Fakat amortisör mondreo yoktu, maysan takacak, arada 20 tl fark var, usta ikiside hemen hemen aynı dedi,, senin amortisör bozuk çıkmıştır dedi, çünkü benim amortisörü yeni taktırdığımda 50 km konforlu gittim, sonra vurgür lakluk etmeye başladı,,, 1 seneye yakın böyle kullandim, amortisörden keyifsiz sürüşler oldu, gürültü içinde..
    Ustada iyi biri şimdiki, arayıp abi ille mondreo olsun desem mi, düşünceniz nedir ??? Aklımda kalmasın diye aradım şimdi, >>
    Yeniden >>> aradım ,, abi böyle böyle , mondreo olsun dedim, tamam dedi,, maysan ları geri iptal edecek, sağolsun ,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 27 Şubat 2019; 16:16:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Ön amortisörler laklukvurgür ses yaptırıyordu arabaya en ufak bozuk yolda,,,
    Fakat amortisör mondreo yoktu, maysan takacak, arada 20 tl fark var, usta ikiside hemen hemen aynı dedi,, senin amortisör bozuk çıkmıştır dedi, çünkü benim amortisörü yeni taktırdığımda 50 km konforlu gittim, sonra vurgür lakluk etmeye başladı,,, 1 seneye yakın böyle kullandim, amortisörden keyifsiz sürüşler oldu, gürültü içinde..
    Ustada iyi biri şimdiki, arayıp abi ille mondreo olsun desem mi, düşünceniz nedir ??? Aklımda kalmasın diye aradım şimdi, >>
    Yeniden >>> aradım ,, abi böyle böyle , mondreo olsun dedim, tamam dedi,, maysan ları geri iptal edecek, sağolsun ,,
    Benim arabanın orijinal amortisör leri maysan hocam geçen sol arka bozuktu çıkma aldım yine aynı marka gazlisindan. Orta ayar bi amortisör öyle diyelim ama monreo daha kalitelidir iyi olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    GIGABYTE 970A-UD3P AM3+ Ultra Durable 4 | AMD FX X6 6300 3.5 GHz 14 MB & COOLER MASTER Hyper TX3 Evo | ASUS Radeon R7 265 2 GB 256 BIT OC DirectCU II | CORSAIR Vengeance DDR3 2x4 GB 1600 MHz | WESTERN DIGITAL Caviar Blue 1 TB 7200 RPM 64 MB ZALMAN Z3 Plus Mid-Tower | XIGMATEK X-Calibre 600 W | AOC 23.6" E2470SWDA LED 5 MS




  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Orda resmini çekmiştim,,
    Şimdi evde bakınca jeton düştü bende,
    Ben bir piston değişti diye düşündüm, adam 3. Piston demişti çünkü,,,
    Resme baktığımda, geri gelen eskiler kutusunda 4 adet piston var,, kenarları aşınmış çizilmiş ve tabanı pislik tabakası toplamış,,,
    Yeni motorun içindekiler ise ayna gibi Maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.