Şimdi Ara

Gaz Kesince Araba Niye Hemen Yavaşlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
9
Cevap
0
Favori
2.682
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Renault >> Gaz Kesince Araba Niye Hemen Yavaşlar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    134 Mesaj
    Arkadaşlar selam,
    Gaz kesince araba hemen yavaşlama eğilimine geçiyor, sanki tekerlerin bağlantıları paslanmışta yolda gaz vermeyince sürtünmeden yolda akıp gidemiyor gibi bir izlenim veriyor,yardım lütfen.Tşk.



    |
    |
    _____________________________
    Subaru İmpreza 2.0 AT 4Q 2008---- Alfa Romeo 1.6 Distinctive T.Spark 2006 ---- Toyota Yaris 1.3 sol 2005
  • Teğmen
    134 Mesaj
    birde arabayla bazen 3000 devirde 110 km hızla sabit hızla giderken hızımı arttırmak istiyorum ama gram hız artmıyor 115 olmuyor ,gazı istediğin kadar kökle , motordan kaynaklanan bir sorun mu var ,eğer motordansa hangi parçada sorun olabilir.Teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    Subaru İmpreza 2.0 AT 4Q 2008---- Alfa Romeo 1.6 Distinctive T.Spark 2006 ---- Toyota Yaris 1.3 sol 2005
  • Yarbay
    11440 Mesaj
    yolda bir çok direnim kuvveti vardır, bunlar;

    rüzgar direnimi,
    eğim direnimi,
    yuvarlanma direnimi,
    viraj direnimi
    ...

    bunlara ek olarak araç motorunda üretilen gücün tekerlere iletilmesi sırasında da aktarma organlarında sürtünmeden kaynaklanan kayıplar oluşur. gazdan çekmek yerine vitesi boşa alırsanız, düz bir yolda, sadece rüzgar ve yuvarlanma direnimi ile hızınız azalır, ancak viteste kalırsa araç, motordaki kayıplar da devreye girer

    normal araçlardan daha fazla yavaşladığını düşünüyorsanız araç aerodinamiğini bozan etkenleri inceleyebilir (camların açık olması, sonradan takılan aksesuarlar, port bagaj...vs), lastik havalarınızı kontrol ettirebilir, motor gücünüzü dyno cihazında ölçtürebilirsiniz.

    saygılarımla
    |
    |
    _____________________________
    Acer AS5740G-434G50Bi
    CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
    Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!
  • Teğmen
    134 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    yolda bir çok direnim kuvveti vardır, bunlar;

    rüzgar direnimi,
    eğim direnimi,
    yuvarlanma direnimi,
    viraj direnimi
    ...

    bunlara ek olarak araç motorunda üretilen gücün tekerlere iletilmesi sırasında da aktarma organlarında sürtünmeden kaynaklanan kayıplar oluşur. gazdan çekmek yerine vitesi boşa alırsanız, düz bir yolda, sadece rüzgar ve yuvarlanma direnimi ile hızınız azalır, ancak viteste kalırsa araç, motordaki kayıplar da devreye girer

    normal araçlardan daha fazla yavaşladığını düşünüyorsanız araç aerodinamiğini bozan etkenleri inceleyebilir (camların açık olması, sonradan takılan aksesuarlar, port bagaj...vs), lastik havalarınızı kontrol ettirebilir, motor gücünüzü dyno cihazında ölçtürebilirsiniz.

    saygılarımla

    Benim motor 1.6, 8 bujili 4 silindir ,silindir başına 2 tırnak ateşleme, 120 beygir ,6200 d/d'de 120 HP, maksimum torkuysa 4200 d/d'de 146 Nm. Lastik havası 36 bar da . Diğer saydığın aksesuar cam vs... bunlar düzgün araba cilalı :) Ben Renault megana bindiğimde ayağımı gazdan çekince akar giderdi araba çok hoşuma giderdi. Şİmdi ki arabam Alfa Romeo ama ayağımı gazdan çekince araba frenaj yaparmış gbi davranıyor devir çok hızlı düşüyor
    |
    |
    _____________________________
    Subaru İmpreza 2.0 AT 4Q 2008---- Alfa Romeo 1.6 Distinctive T.Spark 2006 ---- Toyota Yaris 1.3 sol 2005




  • Yarbay
    11440 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: selolim


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    yolda bir çok direnim kuvveti vardır, bunlar;

    rüzgar direnimi,
    eğim direnimi,
    yuvarlanma direnimi,
    viraj direnimi
    ...

    bunlara ek olarak araç motorunda üretilen gücün tekerlere iletilmesi sırasında da aktarma organlarında sürtünmeden kaynaklanan kayıplar oluşur. gazdan çekmek yerine vitesi boşa alırsanız, düz bir yolda, sadece rüzgar ve yuvarlanma direnimi ile hızınız azalır, ancak viteste kalırsa araç, motordaki kayıplar da devreye girer

    normal araçlardan daha fazla yavaşladığını düşünüyorsanız araç aerodinamiğini bozan etkenleri inceleyebilir (camların açık olması, sonradan takılan aksesuarlar, port bagaj...vs), lastik havalarınızı kontrol ettirebilir, motor gücünüzü dyno cihazında ölçtürebilirsiniz.

    saygılarımla

    Benim motor 1.6, 8 bujili 4 silindir ,silindir başına 2 tırnak ateşleme, 120 beygir ,6200 d/d'de 120 HP, maksimum torkuysa 4200 d/d'de 146 Nm. Lastik havası 36 bar da . Diğer saydığın aksesuar cam vs... bunlar düzgün araba cilalı :) Ben Renault megana bindiğimde ayağımı gazdan çekince akar giderdi araba çok hoşuma giderdi. Şİmdi ki arabam Alfa Romeo ama ayağımı gazdan çekince araba frenaj yaparmış gbi davranıyor devir çok hızlı düşüyor

    bu kadar güçlü arabada bu derece yavaşlama normal değil, fren balataları falan baskı yapıyor olabilir mi acaba, ya da el freni fallan
    |
    |
    _____________________________
    Acer AS5740G-434G50Bi
    CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
    Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!




  • Teğmen
    134 Mesaj
    Bilemiyorum ama aracımda bazen ilk çalıştırdığımda rolantide farkediyorum motor titremesi oluyor , bir süre izliyorum motor fanı çalışınca titreme duruyor , bu konuda nedersiniz , bzen olmasıda ilginç başlarda benzin den pislik gelmiştir enjectörler kirlenmiştir diye düşündüm ama şimdi depo yarısına kadar dolu . Neden titrer bu motor anlamış değilim.Fan çalışıp durduktan sonra titreme minimuma iniyor ve bir dahaki sefere yani belirsiz bir zamana kadar titreme olmuyor, havanın soğukluğundan da değil hava mesela bugün 17 dereceydi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selolim -- 12 Mart 2010; 16:51:57 >
    |
    |
    _____________________________
    Subaru İmpreza 2.0 AT 4Q 2008---- Alfa Romeo 1.6 Distinctive T.Spark 2006 ---- Toyota Yaris 1.3 sol 2005
  • Yarbay
    7382 Mesaj
    Bu sorunun açıklaması çok basit...Gaza basınca motor tekerleklere şanzuman vasıtasıyla güç aktarıyor....Ayağını gazdan çektiğin zaman ise tekerlere aks ile bağlı olan şanzuman ve ona bağlı olan motor arabaya yük oluyor....Frenleme yapıyor....Bisiklet sürerken yokuş yukarı çıkmak gibi düşün...Bisklet üstündeki sürücüye yük oluyor....saygılarımla...
    |
    |
    _____________________________
    HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

    NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
  • Yarbay
    2723 Mesaj
    ateşleme sisteminden kaynaklanan bir sorunda olabilir bu
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    998 Mesaj
    bnce dusuk vıteste gıdıyprsun ozman akıp gıtmez
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
SEO
haberler
üniversite
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,297
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.