Şimdi Ara

Galericiler bile aslında kar etmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
651
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün böyle düşündüm.
    Hayatımda iki kere sıfır araç alacakken, koltuktan kalkıp vaz geçtim.
    Birisi 2015 yılı Opel Insignia dizel, otomatik, flexiride'lı cosmo araç için 87bin teklif edilmişti.
    Hanımı dinleyip almadım

    İkincisi de bu aralık ayında C5 Aricross Feel için 210bin'e kaparo verip kayınbiraderime aracı devrettim.
    Yine hatun sebebiyle..

    Şimdi bunun galericilerle ne alakası var.
    O dönem 210bin gibi fiyata bu aracı alanlar şuan 280'den ilana koymuş, 160 civarı ellerini avuşturan tip var.
    Kimi satamayınca binmeye bile başladı.
    Ancak bu adamlar 270'e satsalar bile elde ettiği sözde 50-60 bin kar, yeniden sıfır araç alıp, satmaya kalkıştığı anda buharlaşıyor.
    Yani sürekli bayiden al üstüne koy sat, yeniden bayiden al şeklinde bir sürdürülebilirliği yok.
    Yanlış mı düşünüyorum?
    Galerici olsam bu bana çok koyardı mesela..

    Gelelim tek atışlık bu işe girişenlere.. 210bin tl ile 275tl den altın alsan, 380den bozdursan 290bin tl yapıyor. Ancak araç alarak onca parayı rizikoya da sokmuş oluyorsunuz, bir sel olsa kapalı otoparkta gider, çarpsan sürtsen al gitti değeri, dolaşayım keyfine varayım desen satma düşüncesi ile alındığı için sokakta park ettiğin her saat, gece adamı hafakanlar basar..

    Demem o ki.. Bu Covid sürecinde bol bol oh olsun dedik adamlara.. Zaten bu 3 kağıtçılıklardan hiç de karlı çıkan olmadı içlerinden.

    Tek karlı çıkan hazine bence..







  • Yeniden araç alındığı sürece bu işin kazananı yok. Bu artış döneminden galericilerde memnun değil, paramızın alım gücü düştü olay maalesef bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ülkede zaten birikim yapabilen yok ki, günü kurtarmak olay hep.
  • Araç alıp satmak zaten o kadar kolay ve rahat bir iş olsa burada sabahtan akşama kadar bu insanları suçlayanlar yapardı. Kolay bir iş değil demek ki. Haklısın. O kadar da kar bırakmaz. Ailesini geçin diren gariban insanlara saldıranlar da insAllah bu gerçeği kısa zaman içinde görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok iyi kar ediyorlar. Ayda 10 araba al sat yapan şu inanılmaz piyasada elindeki parayı 50 60 bin artırıyor en az. Nasıl kazanmıyor?
    100'e aldı 110 'a sattı
    110a başka aldı 120' ye sattı.

    110a aldığı arabayı 20 bin fazlaya almasının bir önemi yok. İki günde 20 bin kazandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genç muallim

    Çok iyi kar ediyorlar. Ayda 10 araba al sat yapan şu inanılmaz piyasada elindeki parayı 50 60 bin artırıyor en az. Nasıl kazanmıyor?
    100'e aldı 110 'a sattı
    110a başka aldı 120' ye sattı.

    110a aldığı arabayı 20 bin fazlaya almasının bir önemi yok. İki günde 20 bin kazandı.
    2.el alıp satmaktan bahsetmedim.

    Sıfır araçları alıp fahiş fiyattan satanlar için açtım bu konuyu.

    100e bayiden aldın..2 ay sonra 130dan sattın. Neden? Çünkü sıfırı 130 oldu.

    130'a sattın, bayiye gittin kaça alacaksın? 130'a..

    O zaman kazandığın 30bine hiç dokunmaman lazım.
    İşletme giderleri ve karını çıkarınca bu kez elinde 110bin kalacak ancak artık daha düşük marka/donanım araç alıp satman gerekecek. Her seferinde elindeki para miktar olarak artsa da karşılığı azalacak.

    Tıpkı biz araç alanların başına gelen şey onların başına gelecek.

    Mecburen 2.el alıp satmaya devam edecek.. Ama o da ne.. Eskiden 100'e sıfır alıp satarken artık 120Ye zar zor 2.el alıp satacak.

    Tekrar söylüyorum.. Sıfır alıp üstüne koyarak satmaya hazır dağ dayanmaz.

    400bine alınan Mercedesi 560bine satan adam, aynı mercedesi tekrar alıp tekrar satamaz..
    10 araç alıp satan 2. sefer 8 araca düşer..

    Dipsiz bir kuyu gibi bu iş sebebi de ENFLASYON.

    1 Otobomil için 50bin dolar harcarsanız, bunun 25i Almanyaya, diğer yarısı devletin kasasına giderse..
    Devletin kasasına giren paranın tekrar ekonomiye dönüşü ithal ürün için kredi olursa..

    BUNA DELİLER GİBİ ENFLASYON denir..

    En çok zararı da bundan para kazananlarlar görür.. Yavaşça.. Ama sonu belli..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.