Şimdi Ara

futureshop.co.uk alışverişim, QED bi-amp kablo ve bi-amp deneyimim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
0
Favori
5.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oronora senin anfi 7 kanal x 90 w burada Front A L + Front A R +Surround L + Surround R + Surround Back L + Surround Back R + Center = 7 kanal eder. Senin dediğin gibi Front B'lerin de ayrı bir kanal olsaydı anfi 9 kanal olmalıydı ve Front A+B kullanım ile sadece front A kullanımında aynı Ohm hoparlörler sürülebilirdi.

    Ancak anfinin arkasında Front A+B kullanımda minimum 8 ohm dediğine göre front A+B çıkışın tek bir güç kanalından çıkış alıyor yani yine 90 w/hoparlör olur.

    Marantz'ın önerdiği Front A + Surround Back şeklindeki bağlantıda ise 2 kanalı kullanmış olur ve hoparlörlere 180 w güç vermiş olursun ancak bu da passive bi-amp olarak görülmekte ve yine frekans ayırma işini hoparlörün dahili crossoverlarına bırakılmış olur.
  • Oronra,

    Yeni kablolar ile bi-amp serüvenin hayırlı olsun.
    Ben de bi-amp yapma düşüncesinde iken (Marantz amfi ve QED kablolarla hem de !!!)
    senin konuya rastlamam hoş bir tesadüf oldu.

    SR7002 amfim var. 5001 den farkı, multi-room için ayrı kanallar var, surround back'lerden ayrı.
    C switch ile bi-amp yapılabiliyor frontlara ve evet marantz manuelde bi-amp olarak belirtmiş.
    surround back'ler kullanılmadığı zaman da multi speaker veya C terminali olarak kullanılabilir denmiş ayrıca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pistole -- 6 Eylül 2008; 12:17:37 >
  • Oronra bağlantı şeması isteme sebebim Yamaha manuelinde öyle bir bağlantı şeması hangi + hangi - anlamak mümkün değil.

    Bi-wiring olayında kritik nokta anfinin bir çıkışından iki kablo çıkarak değilde, anfide bu iş için 2 çıkış olması. Aynı çıkışa iki kablo bağlayarak yapılan biwiringde bir fark almak mümkün değil. Ancak genellikle kaliteli stereo anfilerde veya kalit eli powerlarda biwiring çıkış kendiliğinden oluyor o zaman iş farklılaşıyor. Hoş bi-wiring in işe yaramadığını iddia eden o kadar çok kişi varki. En iyisi kulağa inanmak.




    quote:

    Orjinalden alıntı: Oronra

    Şematik bir belge elimde yok ama baglantıları bu resimde görebilirsin.

    [simage]img402.imageshack.us/my.php?image=biampla1.jpg[/simage]

    Birde anımsatmak adına (belki daha önce okumuşsunuzdur) Turkey Forumdan sayın @ordinasyus dan bir alıntı vereyim

    quote:


    Amplinin a ve b çıkışlarının aynı anda speakerların bass ve tiz girişlerine bağlanması ise bi-wiring değil pasif bi-amping olarak adlandırılır. Belki bilmeyen vardır diye bi-wiring, aktif ve pasif bi-amping için kısa bir açıklama yapayım....

    1-Bi-wiring: Bir amplinin bir kanalından iki ayrı kablo çekilerek bir speaker'ın iki girişine ayrı ayrı bağlanır. Speaker içindeki pasif cross-over'lar frekans ayrımını yapar. Burada cross-overlar birbirinden bağımsız çalışır.

    2-Aktif bi-amping: Preamp. ile ampli arasındaki aktif cross-over alt ve üst frekansları ayırır, ayrılmış olan frekanslar 2 ayrı ampliye (veya aynı amplinin farklı iki kanalına) gönderilerek ayrı ayrı amplifiye edilir.Ayrı kablolarla speakera ulaşarak kendilerine ait driver'lara ayrı ayrı bağlanır Bu speakerlarda dahili cross-over olmamalıdır !!!!

    3-Pasif bi-amping: Aktif cross-over olmadan full range ses sinyali iki ayrı ampliye (veya aynı amplinin iki ayrı kanalına) gönderilir Bu ayrışmamış sinyal (full range) ayrı ayrı amplifiye edilir ve ayrı kablolarla speaker'lara gelir Speakerdaki pasif cross-over subwoofer'a giden sinyalde yüksek frekansları filtrelerken, tweetera giden sinyalde de alt frekans filtrelenir. Speaker içindeki cross-over'lar birbiri ile bağlı değildir.





  • Bende hoparlörler için kullanılan güç bu durumda 180w mı oluyor derken aynen bunu kastetmiştim. Daha çok güçle besleyebiliyorsak süper bir durum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: murattiss



    Oronora senin anfi 7 kanal x 90 w burada Front A L + Front A R +Surround L + Surround R + Surround Back L + Surround Back R + Center = 7 kanal eder. Senin dediğin gibi Front B'lerin de ayrı bir kanal olsaydı anfi 9 kanal olmalıydı ve Front A+B kullanım ile sadece front A kullanımında aynı Ohm hoparlörler sürülebilirdi.

    Ancak anfinin arkasında Front A+B kullanımda minimum 8 ohm dediğine göre front A+B çıkışın tek bir güç kanalından çıkış alıyor yani yine 90 w/hoparlör olur.

    Marantz'ın önerdiği Front A + Surround Back şeklindeki bağlantıda ise 2 kanalı kullanmış olur ve hoparlörlere 180 w güç vermiş olursun ancak bu da passive bi-amp olarak görülmekte ve yine frekans ayırma işini hoparlörün dahili crossoverlarına bırakılmış olur.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: murattiss



    Oronora senin anfi 7 kanal x 90 w burada Front A L + Front A R +Surround L + Surround R + Surround Back L + Surround Back R + Center = 7 kanal eder. Senin dediğin gibi Front B'lerin de ayrı bir kanal olsaydı anfi 9 kanal olmalıydı ve Front A+B kullanım ile sadece front A kullanımında aynı Ohm hoparlörler sürülebilirdi.

    Ancak anfinin arkasında Front A+B kullanımda minimum 8 ohm dediğine göre front A+B çıkışın tek bir güç kanalından çıkış alıyor yani yine 90 w/hoparlör olur.

    Marantz'ın önerdiği Front A + Surround Back şeklindeki bağlantıda ise 2 kanalı kullanmış olur ve hoparlörlere 180 w güç vermiş olursun ancak bu da passive bi-amp olarak görülmekte ve yine frekans ayırma işini hoparlörün dahili crossoverlarına bırakılmış olur.




    Dostum dediğin teorik olarak dogru sana hak vermemek elde degil fakat baglantıları yaptıktan sonra (ilk yazımıda eger okuduysan) hop. lerin gücünde ciddi bir artış oldu. Eger tek kanal gücünü front A ve front B ye bölüyorsa bu güç artışı nasıl gerçekleşti açıkcası merak ediyorum.

    Anfinin manuelinde s.backleri front A larla baglarsan bi-wire yaparsın diyor. Ki.. bu durumda muhtemelen speaker C swich ini On yaptığında (yani s.backlari de front olarak kullandığında - [bi-wire]) s.backlere giden gücü fronttan alarak asıl o zaman gücü bölüyor gibi geliyor bana.

    Bugün mutlaka front A, front B baglantısını bozup Front A ları s.bacler le baglayacağım ve kontrol edeceğim.


    Bu arada mevcut baglantımda (yani pasif bi-amp) elbette HF ve LF sinyallerini hoparlörün dahili crossoverlarına bırakıyorum. Bunuda speaker A, speaker B yada speaker A+B geçişlerinde çok rahat anlayabiliyorum zaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: pistole

    Oronra,

    Yeni kablolar ile bi-amp serüvenin hayırlı olsun.
    Ben de bi-amp yapma düşüncesinde iken (Marantz amfi ve QED kablolarla hem de !!!)
    senin konuya rastlamam hoş bir tesadüf oldu.

    SR7002 amfim var. 5001 den farkı, multi-room için ayrı kanallar var, surround back'lerden ayrı.
    C switch ile bi-amp yapılabiliyor frontlara ve evet marantz manuelde bi-amp olarak belirtmiş.
    surround back'ler kullanılmadığı zaman da multi speaker veya C terminali olarak kullanılabilir denmiş ayrıca.



    İyi dileklerin için teşekkür ederim dostum, senin kullandığın anfide güzel bir anfi, SR5001 i alacakken çok düşündüm 7001 mi alayım diye ama neredeyse tek farkları çıkış güçleriydi. Fakat 9000 serisine geçince teknolojik olarak da bir çok fark başgösteriyor ama onunda fiyatı gereksiz pahalıydı.




  • Az önce merakımı gidermek adına mevcut pasif bi-amp baglantımı bozarak front A ve s.backler yardımı ile bi-wire baglantı gerçekleştirdim.

    pasif bi-amp yaptığım konusunda ısrarcı davrandığım baglantı türünden birazdaha düşük bir performans elde ettiğimi soyleyebilirim. Çok etraflıca bir dinleti yapamadım salon müsait degildi fakat bi-wire baglantıyı hala bozmuş degilim tekrar deneyeceğim.

    Standart baglantı ile bi-wire baglantı arasında biraz fark var elbette bi-wire daha iyi. Bi-amp ta bi-wire dan birazdaha iyi geldi bana, tekrar deneyip kesin bişiler yazmak adına yine hop. lerin önüne gidiyorum

    Edit:
    Valla arkadaşlar hem Front A + Front B türü baglantı ile hemde Front A + S.Back türü baglantıyla sistem performansını test ettim. İnanın çok bi fark göremedim arada, yani heriki baglantıda da üst ve alt frekanslardaki performans oldukça tatminkar (ki.. standart baglantı esnasındada oldukça tatminkardı.) Fakat şu orta frekans kafama takılmaya başladı sanki biraz geride gibi ve biraz perdeli hissi veriyor. Canımı çok sıktı şimdi Şimdi diceksiniz ki yeni mi anladın, hayır yeni analamadım ama konduramamıştım yada emin olamamıştım diyim. Artık dinleye dinleye emin oldum sanırım. Orta seste biraz eksik var, hatta bu sebepten vokaller biraz tataminsiz çalıyor. Bunun baglantı türüyle alaksı yok ama onu diyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oronra -- 6 Eylül 2008; 18:30:02 >




  • Oronra pozitif değişim var mı yok mu? Boyadan deneyemiyorum kuduracağım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altanpsx

    Oronra pozitif değişim var mı yok mu? Boyadan deneyemiyorum kuduracağım.



    sevgili @altanpsx pozitif değişim standart baglantıya göre oldukça var. Fakat bugün çok etraflıca olmasada elimden geldiğince test ettim, 3-5 dinleti yaptım fakat Front A + Front B ve Front A + S.Back arasındaki baglantı şeklinde çok bi fark hissedemedim açıkcası. Ama pasif bi-amp da yani Front A + Front B de sanki birazdaha detaylı gibi geldi bana. Psikolojikde olabilir belki, tam adını koyamadım yani
  • Oronra bende benzer şeyi kendi anfim ile yaptım. Çok dinleme imkanım olmadı. Ancak aldığım ilk izlenim, hoparlörler ne kadar zorlarsam o kadar ister gibiydi. Bass seslerde daha kuvvetli ve detaylıydı. Henüz tam incelemedim. Ama detaylandırdıkça paylaşırım. Benzer farklılıklar yakalıyorsak %100 yapılası bir uygulama.
  • Katılıyorum.

    Umarım olumlu bir sonuç yakalarsın. Benim anfim ısındıkça stereoda daha bir başarı sergiliyor ne enteresanki

    O yüzden önden anfiyi biraz ısıtıp deneme yapınca daha sağlıklı sonuçlara uzanıyorum sanki.
  • Oronra,

    Bu gün nihayet detaylıca inceleme imkanı buldum. Bolca test şarkısı, kablo tak kablo çıkar, o şarkıyı öyle dinle, böyle dinle.....

    Bi-amping yaparak denedim, çünkü frontları bi-wire etmenin çok anlamlı olacağını düşünmüyorum ama yarın bunuda denerim.

    Gelelim bu güne,

    - Kesinlikle hoparlörler çok daha önce uyanıyor. Daha düşük ses seviyelerinde daha yüksek ses alıyorum. Bu da kolonların daha yüksek güçle beslendiği anlamına geliyor. Bu konunun psikolojik olma ihtimali olmadığı için içim çok rahat. Senin kullandığın kolonları tanımıyorum dinlemedim. Ama benimkiler 2*200 ve ne güç verirsen o kadar coşuyor, koşuyor. Güçlendikleri ve koştukları her hallerinden belli oluyor

    - Baslar daha güçlü derken yanlış ifade etmişim. Çok daha kaliteli. Dan dun ses çıkmıyor hakkı, gereği, güzeli neyse o bas çıkıyor.

    John Regen'in Let it Go isimli şarkısının başındaki bateri sesi hep kolonları patlacak gibi ve suni gelirdi. Bu operasyondan sonra bateristin, bageti sallayışında çıkan rüzgarı duyar hale geldi neredeyse.

    - Orta seslerdeki detay daha berraklaşıyor adeta kristalize oluyor. ilk defa Ipod'u Ipod kulaklığı ile dinlediğimdeki gibi hissettim. Bilmem anlatabiliyormuyum :) Sesler daha detay değil, daha detay olmasıda mümkün değil ama çok berrak.

    - Tiz seslerde önemli bir fark hissedemedim.

    - Tabi en önemlisi güç artınca, hoparlör sesi daha geniş sahnede kuruyor. B&W lar karakterleri icabı ilerde çalan kolonlardır. Ses kolonun önünde dolaşır. Sahne eğer genişse, yani yeterince güç ile besleyebiliyorsan, adeta 3 boyutlu ses alırsın. Güç arttığı için bende 3 boyuta daha yakın bir ses aldığımı düşünüyorum. Nitekim eşim geldiğinde evde birinin gitar çaldığını sanmış(Hell Freezes Over- Hotel California). Ayırca kimi iyi kayıtlartda stereo sesler kolonlar arasında dolaşır(Bohemian Rapsody). Eğer sahne önde ve düzgünse tadından yenmez bende o noktadaydım.



    Kesinlike psikolojik değil. %1000 yapılası uygulama. Bir tek şundan emin değilim. Bazı hoparlörler bu kadar güç istemiyor bile. O yüzden bu uygulama her hoparlörde aynı sonucu vermeyebilir diye düşünüyorum. Ancak denemesi çok pahalı değil, eş boy ve markada iki kabloya daha bakar. Eğer beğenirseniz daha iyi kablolar alarak devam edersiniz.

    Bu arada ben denememde birebir aynı boyda ve aynı banana jacklar takılmış kablolar kullandım. Bununda performansta önemli bir etken olduğunu düşünüyorum. Kablonun kaliteside mutlaka önemli ama aynı kabloları, aynı mesafe ve bağlatılar ile kullandığınız zaman balans problemi olmayacağını düşünüyorum.




  • Sevgili altan potansiyel 683 müşterisi olarak bu anlattıklarına hem çok sevindim hemde çok heyecanlandım diyebilrim. Benim içinde orata sesler çok onemli açıkcası. Ben 9.6 larda bi-amp yaptığımda benzeri etkileri yaşadım hop. ler gücşendi ve sahne genişledi. Hatta orta seslerde de iyileşme oldu fakat ben aynı zamanda birde kablo degişimi gerçekleştirmiştim anımsarsan, bu sebeple morta seslerden ziyade tiz ler ve detaylarda muazzamn bir artış yaşamıştım.

    683 ile ilgili bi-wire denemide merakla bekliyor olucam.

    Sevgiler...
  • Oronra sendeki ses değişimlerinin çok az bir yüzdesi kablodan kaynaklanıyordur diye düşünüyorum tabi bir önceki kabloların çok kötü değilse. Benim kullandığım kablolarda özellikle bir değişiklik yapmadımki fark sadece anfiden kaynaklansın diye.

    Yalnız orta ses ve geniş sahne istiyorsan B&W dinlememen, birikimlerin açısından faydalı olacaktır :)

    Bu arada aldığın kablolar çok güzel. Ben kablolarımdan memnun omakla birlikte genelde bir sete harcağının %20 sinide kabloya harcalamasın matığından yola çıkarak değişiklik yapacağım ama şu 703 hadisesinin noktalanmasını bekliyorum. Ondan sonra Atlas veya Chord kablo düşünüyorum ne dersin ? Qued ler nasıl bariz farkları neler, bas belirginleşitirici mi yoksa tiz demi ağır yoksa dengeli mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altanpsx

    Oronra sendeki ses değişimlerinin çok az bir yüzdesi kablodan kaynaklanıyordur diye düşünüyorum tabi bir önceki kabloların çok kötü değilse. Benim kullandığım kablolarda özellikle bir değişiklik yapmadımki fark sadece anfiden kaynaklansın diye.

    Yalnız orta ses ve geniş sahne istiyorsan B&W dinlememen, birikimlerin açısından faydalı olacaktır :)

    Bu arada aldığın kablolar çok güzel. Ben kablolarımdan memnun omakla birlikte genelde bir sete harcağının %20 sinide kabloya harcalamasın matığından yola çıkarak değişiklik yapacağım ama şu 703 hadisesinin noktalanmasını bekliyorum. Ondan sonra Atlas veya Chord kablo düşünüyorum ne dersin ? Qued ler nasıl bariz farkları neler, bas belirginleşitirici mi yoksa tiz demi ağır yoksa dengeli mi?


    Dostum açıkcası QED leri ben oldukça tuttum ki eski kablomda VDH CS122 iydi QED leride bi-wire olduğu için tercih ettim. Sadece bi-wire olması etken degildi tabi baya bir yorum vs. okudum inceledim. Genel olarak memnun kalınan bir kabloydu orta sınıf için.

    Chord unda üst sınıf kabloları ne düzeyde bilemiyorum ama orta segmentte çok adından soz ettirdiğine rastlamadım. Bazı modelleri tutuluyor hangi modeli tercih edeceğin önemli burda. Interconnect olarak chord daha çok adından bahsettiriyor bence.

    Chord un bir modeli var hop. kablosu olarak aynı zamanda da ödüllü bir kablo ve hakkında yazılarda özet olarak şu şekilde yanlız metraj fiyatı orta seviyenin bir tık üzerinde gibi, o fiyatlara daha iyi bişiler alınabilir belki (emin degilim). 40-45 Euro arası bir metraj fiyatı var.

    Chord Odyssey 4

    Genel olarak dengeli, duyarlı, dinamik ve birçok sistemle uyumlu olduğu soyleniyor. Bas gitar ve piyanoda çok naturel sesler verdiği idda ediliyor. (Ki.. bu durumda orta ve alt frekanslara hitap ediyor hissi uyandırdı bende)

     futureshop.co.uk alışverişim, QED bi-amp kablo ve bi-amp deneyimim


    --------------------------------------------------------------------------------------------

    Birde metresi 150euro civarlarında olan daha üst bir model mevcut buda 2007 de ödül almış aynı zamanda. Fakat bi-wire degil

    Chord Signature Speaker Cable

    Genel kanı şu sekilde özetlenebilir bu kablo hakkındaki;
    Şaşırtacak kadar çok detaylı bir sese sahip olduğu,
    Enstrümanların sahne olgusunun çok geniş ve yuksek olduğu,
    Çok enstrümanlı müziklerde dahi aletlerin tek tek seçildiği, oldukça transparan ve çok ince detayları bile yansıtabilecek kadar dinamik olduğu vs..

    Kısacası iddalı yorumları var.

     futureshop.co.uk alışverişim, QED bi-amp kablo ve bi-amp deneyimim




    Fakat Atlasın kablolarıyla ilgili pek yorum okumadım açıkcası, belkide özellikle aramadığım için olabilir ama çokta yazıyada rastlamadım.
    Genel kanı bu şekilde.
    QED inse benim kullandığım kablosu hakkında genel kanı kullandığı X-TUBE kablo yapısının basarısı hakkında, fakat orta ve üst frekanslardan ziyade kontrollü ve güclü basları tetiklediği yazılıyor olmasına ragmen ben bas performansının biraz arttığını düşünüyorum. Bununla beraber üst frekanslardaki detay oldukça arttığını gozlemledim. Sanırım hop. lere gore farklılık gosteren bir de yapısı var

    Arzu edersen bir ara bende QED leri alarak deneme yapabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oronra -- 11 Eylül 2008; 2:27:25 >




  • Ben Chord Epic Super Twin veya Atlas Ascent MkII düşünüyorum. Chord kablolar genellikle daha geniş sahne destekliyor. Atlas'lardada bas ağırlıklı kablolar. Atlas 55, Chord da 80 pound civarında. Birde DNM Stereo Solid Core aklımdaki kablolardan. Atlas'ı bas ağırlığı yüzünden pas geçeceğim galiba.

    Senin eski kullandığın kablolarda, yeni kablolarda gayet kaliteli, seste mutlaka bir fark yaratmıştır yeni kablo ama, henüz burn in tamamlamadıkları için çok nette bir şey söylemek zor herhalde.

    Akşam deneyebilirsem şu bi-wire olayına bakacağım. Onunla ilgili izlenimlerimide yazarım ama açıkçası çok ümitli değilim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altanpsx

    Ben Chord Epic Super Twin veya Atlas Ascent MkII düşünüyorum. Chord kablolar genellikle daha geniş sahne destekliyor. Atlas'lardada bas ağırlıklı kablolar. Atlas 55, Chord da 80 pound civarında. Birde DNM Stereo Solid Core aklımdaki kablolardan. Atlas'ı bas ağırlığı yüzünden pas geçeceğim galiba.

    Senin eski kullandığın kablolarda, yeni kablolarda gayet kaliteli, seste mutlaka bir fark yaratmıştır yeni kablo ama, henüz burn in tamamlamadıkları için çok nette bir şey söylemek zor herhalde.

    Akşam deneyebilirsem şu bi-wire olayına bakacağım. Onunla ilgili izlenimlerimide yazarım ama açıkçası çok ümitli değilim.


    Dostum akşamki deneme senin için süprizlerle dolu olabilir de anımsatırım

    Bende bi-wire denedim bu arada bi-amp ile arasında belki psikolojik belkide degil ama neredeyse aynı kalite soz konusu oldu, ama dedigin gibi kabloların daha pişmemesi şu an dez avantaj benim için. Gerçi pişsede bir mucize beklemiyorum fakata daha net sonuçlar vereceğini düşünüyorum.

    Sen yinede bi-wire olayını bir dene bakalım akşam bekliyorum yorumunu




  • Terminolojiye açıklık getirmek istiyorum. Hoparlör içindeki crossoverlara dokunmadan yapılan biamping vardır, hoparlör içindeki crossoverlar çıkarılıp yapılan biamping vardır.

    Pratik sebeplerden dolayı bizim yaptığımız crossoverlara dokunulmadan olanı.

    Bu tarz bi-amping olayında farklı anfi kullanılabilir bu seperates bi amping(external) olarak geçer.

    Aynı anfinin surround back ve ya B çıkışlarından bi-amp yapmak ise discrete channel biamping olarak geçer.

    external bi-amping ayrı güç kaynaklarından besleme getirdiği için daha etkili olur fakat discrete channel biamping 'in de etkisi azımsanmayacak kadar fazladır.

    Bi-wiring işi aynı çıkıştan LF ve HF terminallerine iki ayrı kablo çekmeye denir, kablo kesitini arttırmaktan başka bir faydası yoktur, ben denedim, sökmeye üşendiğim için bıraktım.

    Burada benim anlamadığım başka bir şey var, neden LF ve HF terminalleri ayrılırken 500-1khz arasını veren mid-bass sürücüleri ile deep bass sürücüleri ayrılmıyor. Neden HF dediğimiz sadece tweeter ile sınırlı kalıyor. Çünkü tweeter frekansları gücün sadece %5ini oluşturuyorlar, asıl ayrılması gereken basslar/mid ve tweeter değil, bassları LFye atayıp mid ve tweeteri HF'ye atamak lazım. Söylemeye çalıştığım çıkan gücü terminallere %40 %60 bölmek yerine neden %95 %5 şeklinde bölüyoruz veya hoparlör tasarımcıları neden bu şekilde frekansları ayırıyorlar?

    Yani üşenmesem şu crossoverları çıkarıp kurcalayacağım oluyor mu diye.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Daneel

    Burada benim anlamadığım başka bir şey var, neden LF ve HF terminalleri ayrılırken 500-1khz arasını veren mid-bass sürücüleri ile deep bass sürücüleri ayrılmıyor. Neden HF dediğimiz sadece tweeter ile sınırlı kalıyor. Çünkü tweeter frekansları gücün sadece %5ini oluşturuyorlar, asıl ayrılması gereken basslar/mid ve tweeter değil, bassları LFye atayıp mid ve tweeteri HF'ye atamak lazım. Söylemeye çalıştığım çıkan gücü terminallere %40 %60 bölmek yerine neden %95 %5 şeklinde bölüyoruz veya hoparlör tasarımcıları neden bu şekilde frekansları ayırıyorlar?

    Yani üşenmesem şu crossoverları çıkarıp kurcalayacağım oluyor mu diye.



    Sevgili @Daneel yazının geneline katılmakla beraber yukarıda alıntı yaptığım kısmına dahada fazla katılıyorum. Benimde aklıma nacizane soyle bir cevap geliyor. Aslında bu cevap onceleri soruydu fakat kafamı kurcaladıkça kendimce bir cevaba donustu.

    Soru: Neden c.overda frekanslar sadece ikiye ayrılıyor da üçe ayrılmıyor. Ben üç yollu bir hop. kullanıyorsam c.overıda üç olmalı, arkadaki baglantı şeklide.

    Sanırım mid ve bas sesler birbine yakın frekanslardan oluşuyor ve ayrımı çok zorlaşıyor. Yer yer mid sürücü mid bas larla alt frekansları destekliyor yer yerde sadece orta ses veriyor ama üst frekansları ayırmak daha mı kolay ne? Sadece ust frekanz çalıyorlar hiç bir sürücüye destek vermiyorlar. Bu durumda üreticilerde kolayına mı kaçıyorlar acaba.




  • @Daneel,
    benim bildiğim mid/tiz birlikte bass sürücü ise ayrı olarak besleniyor bi-amp'da. Ama genede işkillendim.Akşam bir kontrol edeyim hoparlörde

    @Oronra, o zaman da 3.bir amplilemeye ihtiyaç var ve artık hoparlör içindeki crosover'ların da bir anlamı kalmıyor, yani aslında Daneel'in dediği hoparlör içindeki crossover'ları iptal edecek bir uygulama olur, bence pek efektif bir uygulama da değil esasen.
    adı da her halde tri-amp olur
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.