Şimdi Ara

FSX - ILS inişi sorunsuz gerçekleştirme.İzlediğim prosedür ne derece doğru?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
7.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhabalar.Çok uzun bir aradan sonra tekrar FSX de uçmaya başladım.Malum sorularım şu anlık ILS inişle ilgili.
    Aslında şu an garip bir şekilde çoğu ILS inişim sorunsuz oluyor ama bilinçli bir şekilde değil.Hep internetten forumlardan ve videolardan öğrendim kadarıyla
    Bu yüzden bu işi biraz daha bilinçli yapmak istiyorum.O yüzden hazırladığım uçuş planını,inerkenki uyguladağım prosedürler size anlatmak ve
    Bilmediğim şeyleri sorarak fikirlerinizi alıp,öğrenmek istiyorum.

    İlk olarak seçtiğim uçak hep default 737-800.Uçuş planım ise Kalkış Bursa-Yenişehir,iniş ise İstanbul-Atatürk.Böyle seçmemdeki sebep hem kısa sürüyor hemde ils ile
    yaklaşmada daha kolay oluyor :) Şimdi buradan sonraki seçtiğim seçenekleri neye göre seçtiğimi bende bilmiyorum açıkcası ILS ile inişe belki uygun değildir ama dediğim gibi
    bu seçtiklerimle sorunsuz inebiliyorum.Tabi yanlışsa eğer onuda düzeltmek isterim.Uçuş tipim IFR ve rota şeklim ise Low-Altitude olarak seçili.Dediğim gibi bunları kafama göre seçiyorum.
    Yanlız IFR aletli uçuş biçimi olduğunu biliyorum,ILS ile inişi seçtiğim için o yüzden zaten IFR seçmeliyim.
    Neyse oluşturduğum planda bu şekilde.Uçuşa hep pis başında başlıyorum.Çünkü şu an daha motor çalıştırma,kuleyle irtibata geçme ve taxi yapmayı bilmiyorum.Şimdi uçağım pist başında
    kalkışa geçmeden önce gerekli ayarlamaları şu şekilde yapıyorum.

    1-İneceğim Atatürk hava limanının ils frekansı olan 111,30 u Nav1 kısmına girip aktif ediyorum ve radyonun altındaki Nav1 düğmesine basıp radyoyu kapatıyorum.
    2-Yine ineceğim Atatürk hava limanının course değeri olan 358 i ön paneldeki Course kısmına yazıyorum.
    3-Kafama göre bir irtifa belirleyip genelde 6000 gibi bunu altitude kısmına giriyorum.
    4-Hızımıda 250 knot da ayarlıyorum ve flaplarımıda ayarladıkdan sonra kalkıyorum.
    Belirli bir irtifaya geldikden sonra Nav kısmından GPS kısmına geçiyorum,Vor lock tuşuna basıyorum,auto thortle yapıyorum ve auto pilotu açıyorum uçağım zaten planda hazırladığım yörüngeye
    yöneliyor ve piste kadar gidiyor.
    Bu arada belirtmek isterimki şu ana kadarki inişlerimde hiç kuleyle irtibata geçmedim.Bunun nedenide ingilizcemin pek iyi olmadığıdır.Yalnız şu an onun üstünde de çalışıyorum ve araştırıyorum

    Şimdi bunlardan sonra piste yaklaşmaya başladığımda ve ILS frekanslarını duymaya başladığımda Gps den Nav konumuna geçiyorum,glide slop du sanırım yatay ve dikey olan simgeler ortalandığında
    ve aproch tuşuna basıyorum.Bundan sonra hızımı yavaş yavaş düşürerek,flaplarımı açarak ve piste teker koymadan önce oto pilottan çıkarak sorunsuzca piste teker koyuyorum.

    Şimdi arkadaşlar ben şimdilik bu bu şekilde farklı alanlarda kendimi geliştirmek istiyorum.Dediğim gibi tamamen bu anlattığım şekilde sorunsuzca inebiliyorum.Fakat sormak istediğim ve
    hiç kullanmadığım bir kaç tane ön paneldeki tuşların görevlerini ve nerelerde kullanılmaları gerektiğini merak ediyorum.

    1-Ön paneldeki Heading bölümü ve (heading hold switch tuşu) Şu ana kadar burası hep boş kaldı ve bu tuşun kullanmadım.Tam olarak buraya ne değeri giriliyor ve ne işe yarıyor?
    2-Auto Thortle tuşunun altında N1 set diye bir düğme var.Bu nedir ne değildir bunuda hiç kullanmıyorum?
    3-Yine ön panelde Flight Director diye bir tuş var buda hep açık,bunuda hiç ellemiyorum?


    Evet biraz uzattım farkındayım ama son olarak şu an kendimi pekiştirmek istediğim konu bu uçakla,farklı alanlarda,kuleyle irtibata geçmeden ils iniş yapmak.Yukarıdaki hazırladığım plan,kalkışta
    ve inişte izlediğim prosedürler ne derece doğru yada yanlış?Bunlara ek olarak fikirlerinize ihtiyacım var.Şimdiden cevap yazan herkese çok teşekkürler.Saygılarımla..







  • 1. olanı biliyorum sadece heading rota doğrultu demek yani o panelde gps panelinde 0 dan 360 a derece varya headingde neyi ayarlarsan oto pilottayken o yöne döner.vor değilde öteki ismini unuttum ifs miydi ifr di galiba ifr ile plan yaparsan uçmadan önce, piste yaklaştığında kule ile irtibata geçion kule diyo heading,altitute şunu ayarla falan diyo sen ayarlıyon bi bakmışın pist tam karşında havaalanının bu haritaları oluyo nası yaklaşman ve hangi hızda hangi yükseklikte olman hangi açı vs gibi detaylı bi haritaları oluyo ona bakarak ayarlıyon hızı yüksekliği.Ondan sonra ils aç yada manuel in.
  • merhaba, öncelikle bu işe meraklı herkese sonuna kadar yardımcı olacağımı şimdiden belirtmek isterim. öncelikle uyguladığınız prosedür hakkında biraz konuşmak istiyorum.

    quote:

    4-Hızımıda 250 knot da ayarlıyorum ve flaplarımıda ayarladıkdan sonra kalkıyorum.
    Belirli bir irtifaya geldikden sonra Nav kısmından gps kısmına geçiyorum,Vor lock tuşuna basıyorum,auto thortle yapıyorum ve auto pilotu açıyorum uçağım zaten planda hazırladığım yörüngeye
    yöneliyor ve piste kadar gidiyor.


    kalkmadan önce cockpit te ayarlamaları yaparken nav'ı gps'e almalısınız. yani kalktıktan sonra değil, ve artık son yaklaşmaya geçerken yaklaşık 10-15 mil kala (artabilir veya azalabilir) nav'a almalısınız. eğer nav'a aldığınızda önünüzdeki 2. mfd'nin sağında içi boş baklava şekilleri çıkmamışsa hemen gps'e almalısınız. baklava şekli çıktığını varsayıyorum. piste yaklaştıkça en üstteki şekil aşşağıya doğru inmeye başlar. tam ortaya gelince içi dolar ve o sırada app düğmesine basmalısınız ki uçak yüksekliğini ayarlasın. bu şekilde sizi pistin başına kadar götürür. siz hiçbir şey yapmayın sadece hızı ve flaplarınızı ayarlayın yeterli olacaktır, ve uçak 300 feet'e geldiğinde otomatik pilottan çıkıyoruz ve elle kumandaya başlıyoruz.

    bi kaç bilgi : boeing 737-800 ün kalkış flap derecesi 10'dur
    havacılık kurallarına göre 10000 feet'in altında 250 knot'tan hızlı gitmek yasaktır
    inerken kademeli olarak flaplarınızı tamamen açmalısınız
    takeoff'ta burun kaldırma hızı 130 knot ve iniş hızı 135 knot'tır.

    sorularınıza geçecek olursak :

    quote:

    1-Ön paneldeki Heading bölümü ve (heading hold switch tuşu) Şu ana kadar burası hep boş kaldı ve bu tuşun kullanmadım.Tam olarak buraya ne değeri giriliyor ve ne işe yarıyor?


    heading uçuş başınızı belirler. şöyle anlatıyım
    quote:

    Atatürk hava limanının course değeri olan 358 i ön paneldeki Course kısmına yazıyorum.
    demişsiniz. course 358 demek o piste yaklaşma headinginizin 358 olacağı demektir. yani course kısmına pist başının headingini, heading kısmına ise uçuş başınızı yazarsınız. kule ile uçtuğunuzu varsayarsak kule size son 50 mil kala bazı headingler vererek sizi pistin başına kadar götürür. ordan sonra yapmanız gereken tek şey nav'a alıp hızınızı ve flaplarınızı ayarlamak olur :)

    quote:

    2-Auto Thortle tuşunun altında N1 set diye bir düğme var.Bu nedir ne değildir bunuda hiç kullanmıyorum?


    default 737 de uçuyorsanız o tuşun bi işlevi yoktur. siz şu anda gps ile uçuyorsunuz. n1 fmc de yazılı hızları alır ve uygular. fmc gerçekte kullanılan sistemdir. yani eğer gerçekte bi boeing 737-800 kullanacak olursanız fmc ile uçmak zorundasınız. gps küçük uçaklarda geçerlidir (cessna v.b). şimdilik öğrenmek adına gps le uçabilirsiniz ancak daha sonra fmc ile uçmanızı tavsiye ederim. uçuş hazzınızı 5 e 10 a katlar :) fmc ile uçmak içinde pmdg gibi şirketlerin tasarladığı paralı uçaklarda uçmak zorundasınız. (o kadar para veremem diyorsanız google'da fsx pmdg 747-400 olarak aratmanız yeterli, henüz 737 için ilaç bulunmamaktadır.)

    umarım açıklayıcı olmuştur, sorularınız olursa burdan veya özelden sorabilirsiniz, yanıtlamaktan zevk duyarım :) iyi günler dilerim...




  • 1) İneceğim Atatürk hava limanının ils frekansı olan 111,30 u Nav1 kısmına girip aktif ediyorum ve radyonun altındaki Nav1 düğmesine basıp radyoyu kapatıyorum.

    IST VOR'ını girmen daha mantıklı olacaktır , ILS'in DME vericisi o mesafeden sana DME bilgisi veremeyebilir. Ayrıca NAV1 düğmesine basmana da gerek yok sadece mors alfabesi ile ifade edilen kodu duymak istiyorsan basarsın.

    2 ) Yine ineceğim Atatürk hava limanının course değeri olan 358 i ön paneldeki Course kısmına yazıyorum.

    VOR takibi yapmayacaksan ILS vericisini yakalayana kadar hiçbir işine yaramaz bu course değeri. O yüzden kafana göre takılabilirsin ama ne işe yaradığını araştırıp öğrenmelisin.

    3 ) Kafama göre bir irtifa belirleyip genelde 6000 gibi bunu altitude kısmına giriyorum.

    Kafana göre irtifa belirme gibi bir olay yok. DOĞU'ya yapılan uçuşlarda tek binli irtifalar ( FL310-330-350 gibi ) BATI'ya yapılan uçuşlarda çift binli irtifalar kullanılır. 6000 ft'de bir jet uçağı IFR kurallara göre uçuş yapmaz.


    VOR takibini yaptığını varsayarak , belli bir mesafeden sonra ATC sana vektör vererek veya sen o meydanın STAR ( STANDARD TERMINAL ARRIVAL ROUTE namı diğer standart terminal varış prosedürleri ) 'larını uygulayarak yaklaşacağın pistin IAF ( Initial Approach Fix ) noktasına ulaşırsın. ATC sen oraya ulaşmadan da sana rüzgar bilgisi verip piste inişin uygun olduğunu söyleyebilir. İşte tam bu anda APPR tuşuna basarsın.

    Uçtuğun uçak default bir uçak olduğu için gerçek prosedürleri burda anlatmam mümkün değil. Ancak FCOM'da baktığım bilgiye göre ters bir durum yoksa 6.0 DME mesafede full config ' de olmalısın. Bu ne demek , flapların iniş pozisyonunda , gearlar down , hızın Vref.


    Bu arada N1 ibaresini uçağın motor göstergelerinin olduğu E/WD displayde de görebilirsin. N1-N2-N3-FF-F.QUANTITY gibi değerler de mevcuttur. N1 değeri uçağın uçuş bilgisayarına girdiğin değerdeki maximum thrust değerini gösterir. N1 tuşuna bastığın anda girdi OAT değerine göre uçak bir N1 değeri belirler ve kalkışta onu uygular. Basit olarak böyle düşünebilirsin.

    Sorularında gözden kaçanlar olmuş olabilir , onları sorarsan sonuna kadar yardımcı olurum.
    4 ) Hızımıda 250 knot da ayarlıyorum ve flaplarımıda ayarladıkdan sonra kalkıyorum. Hızını VR ( rotasyon hızı ) + 20 knot'a ayarlamalısın. En azından Boeing'in flight crew operation manuel'inde okuduğuma göre böyle. Eğer ZFW-PAX-pist uzunluğu-sıcaklık değerlerin uygun ise standart 5 derece flapla boeing 737 rahatlıkla kalkar.




  • Arkadaşlar biraz geç cevap verdim 2 gündür şehir dışındaydım anca yazabiliyorum kusura bakmayın.Verdiğiniz detaylı bilgiler için hepinize tek tek teşekkür ederim

    Özellikle uçak hakkında teknik bilgiler için @zefacto çok sağol bunları bilmem iyi oldu.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda bildiklerimi tekrar gözden geçirdim ve bir kaç kez daha iniş yaptım ama şunu anladım ki direk gps le uçmak ve sonrasında ils ile iniş yapmak bir yerden sonra sıkıcı gelmeye başlıyor,malum herşeyi otopilot yapıyor

    Şimdi arkadaşlar yukarıda da dediğim gibi biraz daha çıtayı yükseltmek istiyorum.Mesela direk gps le değilde Vor takibi yaparak (Vor to Vor oluyor sanırım uçuş planında) uçuş gerçekleştirmek istiyorum,bunun içinde sanırım tamamen ATC ile iletişimde olmam gerekiyor ve onun verdeği değerleri özellikle heading değerini (çünkü hala heading nedir anlamış değilim ve sanırsam uçuş esnasında kulenin bize verdiği değerleri girerek rota belirlememize ve piste doğru yaklaşmamızı sağlıyor)kullanmam gerekiyor?

    Mesela ben ils sistemi olmayan pistlere nasıl iniş yapabilirim?Genellikle herkesin hastası olduğu meşhur St.Martin (TNCM) havaalanına inmek istiyorum ama orada ils yok mesela oraya nasıl bir yaklaşma yapıp ve iniş gerçekleştirebilirim?

    Arkadaşlar kısacası eğer vor to vor yukarıda anlattığım gibiyse,doğru biliyorsam yani,bana bir tane çok zor olmayacak şekilde uçuş planı hazırlar mısınız yada söyleyebilirsiniz de.Ama ils iniş olmasın kendim indireyim.Ben mesela o plana göre denemeler yapayım.Bu konuda yardımcı olursanız aynı plan üzerinden bende size bilemediklerimi sormak isterim.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler..




  • VOR to VOR adı üstünde. ATC sadece sana proceed direct CRM diyebilir veya proceed inbound course 350 to CRM diyebilir. Yani sana heading verme gibi bir durumu yok. Biraz araştırma ile güzel bilgiler bulabilirsin.

    TNCM'nin inişi zordur , görsel şartları sağlamadan iniş yapmak zordur. TRACK-FPA muhabbeti uçağında yoksa , default uçakla oraya "chartsız" inmen imkansızdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrhusnu

    Arkadaşlar biraz geç cevap verdim 2 gündür şehir dışındaydım anca yazabiliyorum kusura bakmayın.Verdiğiniz detaylı bilgiler için hepinize tek tek teşekkür ederim

    Özellikle uçak hakkında teknik bilgiler için @zefacto çok sağol bunları bilmem iyi oldu.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda bildiklerimi tekrar gözden geçirdim ve bir kaç kez daha iniş yaptım ama şunu anladım ki direk gps le uçmak ve sonrasında ils ile iniş yapmak bir yerden sonra sıkıcı gelmeye başlıyor,malum herşeyi otopilot yapıyor

    Şimdi arkadaşlar yukarıda da dediğim gibi biraz daha çıtayı yükseltmek istiyorum.Mesela direk gps le değilde Vor takibi yaparak (Vor to Vor oluyor sanırım uçuş planında) uçuş gerçekleştirmek istiyorum,bunun içinde sanırım tamamen ATC ile iletişimde olmam gerekiyor ve onun verdeği değerleri özellikle heading değerini (çünkü hala heading nedir anlamış değilim ve sanırsam uçuş esnasında kulenin bize verdiği değerleri girerek rota belirlememize ve piste doğru yaklaşmamızı sağlıyor)kullanmam gerekiyor?

    Mesela ben ils sistemi olmayan pistlere nasıl iniş yapabilirim?Genellikle herkesin hastası olduğu meşhur St.Martin (TNCM) havaalanına inmek istiyorum ama orada ils yok mesela oraya nasıl bir yaklaşma yapıp ve iniş gerçekleştirebilirim?

    Arkadaşlar kısacası eğer vor to vor yukarıda anlattığım gibiyse,doğru biliyorsam yani,bana bir tane çok zor olmayacak şekilde uçuş planı hazırlar mısınız yada söyleyebilirsiniz de.Ama ils iniş olmasın kendim indireyim.Ben mesela o plana göre denemeler yapayım.Bu konuda yardımcı olursanız aynı plan üzerinden bende size bilemediklerimi sormak isterim.Yardımcı olursanız çok memnun olurum.Şimdiden teşekkürler..
    Bana sorarsan tersten başlamış ve olayın büyük kısmını esgeçmişsin... Öncelikle VFR başlaman ve küçük uçaklarla olaya ısınman çok daha doğru olur. Missions bölümüne girip ilk görevden başlaman ve tek tek ilerlemen en sağlıklısı. ILS ile iniş kalkış daha çok güvenlik açısından artısı olan bir özellik ancak asıl havacılık uçağın seni uçurduğu değil senin uçağı uçurduğun noktada başlıyor. VOR uçuş sonraki bir mesele. Bir teknede gidiyor olsaydık dümeni bana bırakır haritaların başına geçerdin sen Şaka bir yana navigasyon elbette önemli ama co-pilotun da olmadığını düşünürsek öncelikle uçuş kontrollerine eğilmen daha sağlıklı olur. Kuleyle konuşmazsan F-16'ları yollarlar arkandan haberin olsun. Konuş kuleyle . Heading değeri tamamen burnunun baktığı yöndür. Pusulanın gösterdiği derece cinsinden yön. 360 tam kuzey, 180 tam güney, vs... Başka hiçbir olayı yok olması da gerekmiyor zaten daha ne? Pusula yönü işte. Genelde kule talep eder bunu. "Turn right heading two niner zero" der mesela, "sağa doğru 290 dereceye dön" demiş olur sen de heading'i sağa 290 dereceye ayarlarsın, uçak 290 derece yönüne döner. Budur. Her zaman piste yaklaşmak için verilmez heading. Bazen çarpışmadan kaçınmak için de heading verilir. Kule seni piste 30 derecelik bir açıya getirecek şekilde vektör (heading) verir, bundan sonra görsel olarak ya da ILS ile lokalize olmak sana kalmıştır. Heading ile course arasındaki farka değinmek lazım. Course değeri pistin baktığı doğrultudur. 18R pisti tam güneye bakan pisttir örneğin ve course değeri 180'dir (küsüratı olabilir chart'lara bakmak gerekir). Heading ise uçağın burnunun baktığı yöndür. Course 003, Heading 033 ise piste 30 derecelik açıyla yaklaşıyorsun demektir. Piste lokalize olduğundaysa course değeri ile heading tam örtüşür ve ikisi de aynı değerdedir (otopilotta ayarlı olan heading değeri farklı olabilir ana uçuş göstergesindeki pusuladan karşılaştırırsan aynı olduğunu göreceksin). GPS ile uçarken ve heading düğmesi otopilottan etkinleştirilmişse otomatik olarak otopilotta ayarlanmış olan heading'e dönülür. ILS yaklaşmalarda dahi kule heading verebilir (muhtemelen çarpışmadan kaçınmak için). Kuleyi dinlemek sadece iyi bir fikir değil KANUNDUR. Kule ne derse o!

    ILS olmayan yerlere iniş yapmanın tek bir yolu var: görerek! Her şeyi kendin yapacaksın. Pisti hizalayacak, irtifanı ayarlayacak, hızını ayarlayacak, flapları ayarlayacak, iniş için ışıkları, tekerlekleri, kabin uyarı ışıklarını vs vs ayarlayacaksın... Her uçağın iniş değerleri farklıdır. 737-800 için ben 35 flap ve 135-140 knot kullanıyorum. Piste değer değmez reverse thrust vermek de sana kalıyor. Tekerlek frenlerini kullanmanın oyunda sakıncası yok da gerçekte alırsın ön takımı kabine. Hoş olmaz. Yine diyorum ki önce küçük uçaklardan başla! Cessna uçurmakta ayıp bişey yok çok sevdiğim güzel bir uçaktır. İyice alıştıktan sonra jetlere geç derim. Nereye indiğinin hiç önemi yoktur, temel kurallar hep aynıdır. Gerçek bir meydan okuma aradığında St. Marteen çocuk işi kalır. Bushflight tabir edilen uçuşları yapan ve 30-40 metrelik pistlere inen adamlar var. Asıl deli onlar Handi rotayı seçtiğinin hiç ama hiç önemi yok. Bence direkt görevlere giriş




  • https://www.facebook.com/TurkishVirtualAirlines

    Türk Sanal Havayolları olarak online uçuş yapmak isteyen bu hobiye gönül vermiş herkesi bekliyoruz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunderwatcher

    Bana sorarsan tersten başlamış ve olayın büyük kısmını esgeçmişsin... Öncelikle VFR başlaman ve küçük uçaklarla olaya ısınman çok daha doğru olur. Missions bölümüne girip ilk görevden başlaman ve tek tek ilerlemen en sağlıklısı. ILS ile iniş kalkış daha çok güvenlik açısından artısı olan bir özellik ancak asıl havacılık uçağın seni uçurduğu değil senin uçağı uçurduğun noktada başlıyor. VOR uçuş sonraki bir mesele. Bir teknede gidiyor olsaydık dümeni bana bırakır haritaların başına geçerdin sen Şaka bir yana navigasyon elbette önemli ama co-pilotun da olmadığını düşünürsek öncelikle uçuş kontrollerine eğilmen daha sağlıklı olur. Kuleyle konuşmazsan F-16'ları yollarlar arkandan haberin olsun. Konuş kuleyle . Heading değeri tamamen burnunun baktığı yöndür. Pusulanın gösterdiği derece cinsinden yön. 360 tam kuzey, 180 tam güney, vs... Başka hiçbir olayı yok olması da gerekmiyor zaten daha ne? Pusula yönü işte. Genelde kule talep eder bunu. "Turn right heading two niner zero" der mesela, "sağa doğru 290 dereceye dön" demiş olur sen de heading'i sağa 290 dereceye ayarlarsın, uçak 290 derece yönüne döner. Budur. Her zaman piste yaklaşmak için verilmez heading. Bazen çarpışmadan kaçınmak için de heading verilir. Kule seni piste 30 derecelik bir açıya getirecek şekilde vektör (heading) verir, bundan sonra görsel olarak ya da ILS ile lokalize olmak sana kalmıştır. Heading ile course arasındaki farka değinmek lazım. Course değeri pistin baktığı doğrultudur. 18R pisti tam güneye bakan pisttir örneğin ve course değeri 180'dir (küsüratı olabilir chart'lara bakmak gerekir). Heading ise uçağın burnunun baktığı yöndür. Course 003, Heading 033 ise piste 30 derecelik açıyla yaklaşıyorsun demektir. Piste lokalize olduğundaysa course değeri ile heading tam örtüşür ve ikisi de aynı değerdedir (otopilotta ayarlı olan heading değeri farklı olabilir ana uçuş göstergesindeki pusuladan karşılaştırırsan aynı olduğunu göreceksin). GPS ile uçarken ve heading düğmesi otopilottan etkinleştirilmişse otomatik olarak otopilotta ayarlanmış olan heading'e dönülür. ILS yaklaşmalarda dahi kule heading verebilir (muhtemelen çarpışmadan kaçınmak için). Kuleyi dinlemek sadece iyi bir fikir değil KANUNDUR. Kule ne derse o!

    ILS olmayan yerlere iniş yapmanın tek bir yolu var: görerek! Her şeyi kendin yapacaksın. Pisti hizalayacak, irtifanı ayarlayacak, hızını ayarlayacak, flapları ayarlayacak, iniş için ışıkları, tekerlekleri, kabin uyarı ışıklarını vs vs ayarlayacaksın... Her uçağın iniş değerleri farklıdır. 737-800 için ben 35 flap ve 135-140 knot kullanıyorum. Piste değer değmez reverse thrust vermek de sana kalıyor. Tekerlek frenlerini kullanmanın oyunda sakıncası yok da gerçekte alırsın ön takımı kabine. Hoş olmaz. Yine diyorum ki önce küçük uçaklardan başla! Cessna uçurmakta ayıp bişey yok çok sevdiğim güzel bir uçaktır. İyice alıştıktan sonra jetlere geç derim. Nereye indiğinin hiç önemi yoktur, temel kurallar hep aynıdır. Gerçek bir meydan okuma aradığında St. Marteen çocuk işi kalır. Bushflight tabir edilen uçuşları yapan ve 30-40 metrelik pistlere inen adamlar var. Asıl deli onlar Handi rotayı seçtiğinin hiç ama hiç önemi yok. Bence direkt görevlere giriş

    Hortlatıyorum hortlarsa eğer.

    Yıllar yılı bir türlü bulamadığım daha doğrusu uzun uzadıya araştırmadığım, ihmal ettiğim bir sorun yaşıyorum inerken.

    ILS kullanmıyorum, pisti headingle tutturmaya çalışıyorum ama sorun iniş hızında flap 25 hız 140 knot iken uçağın burnunun havaya kalkması ve pisti uçak içinden görememek, bu nedenle pisti tutturup tutturmadığımı görmek için hep uçak dışından bakmak zorunda olmam.

    Bunu pitch trim ile gidermeyi denedim ama yapamadım, ne yapmak gerekir arkadaşlar ?




  • Affina sığınarak bilmeyen arkadaşlar için de detaylı anlatıyorum: uçağın havada kalmasını sağlayan şey kanatların altından geçerken kanadı alttan yukarı doğru iten hava akımıdır. Uçağı belirli irtifada tutmak ya da yükselme veya alçalma oranını belirlemek için bu kaldırma kuvveti kanatların açısı ayarlanarak belirlenir. Buna "hücum açısı" (angle of attack) denir. Senin sorunun nedenine gelirsek:

    Kaldırma kuvveti kanat altına çarpan hava miktarına orantılıdır. Hızı ne kadar azaltırsan aynı miktarda kaldırma elde etmek için hücum açısını o kadar arttırman (burnu o kadar dikmen) gerekir. Bu noktada flaplar devreye girer. Flaplar kanat şeklini değiştirerek kaldırma gücü üretir.

    140 knot için 25 flap çok az. 737 için 35flap hatta yük miktarına bağlı olarak 45flap hızıdır 140knot. Ideal iniş açısı 5 derecedir. Flapları buna göre ayarlarsan sorun yaşamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdiye dek hiçbir zaman kalkışta lövyeyi kulllanmadım, altimetreyi ve hızı ayarlayıp hız 100 knotu geçince automatik pilotu açıyorum, uçak kendiliğinden kalkıyor, aksi takdirde lövye ile kalktığımda uçak habire aşağı yukarı yalpalama yapıyor, ya stall'a ya burun üstü dalışa geçiyor, altimetrede verdiğim yükselkliğe çıkmıyor, kısacası beni dinlemiyor.

    Pmdg'yi yükledim aynı şeyi yapamıyorum, illa lövye istiyor, löyye kullanınca da bahsettiğim sorun ortaya çıkıyor.

    Naapmamız lazım ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caesar76

    Şimdiye dek hiçbir zaman kalkışta lövyeyi kulllanmadım, altimetreyi ve hızı ayarlayıp hız 100 knotu geçince automatik pilotu açıyorum, uçak kendiliğinden kalkıyor, aksi takdirde lövye ile kalktığımda uçak habire aşağı yukarı yalpalama yapıyor, ya stall'a ya burun üstü dalışa geçiyor, altimetrede verdiğim yükselkliğe çıkmıyor, kısacası beni dinlemiyor.

    Pmdg'yi yükledim aynı şeyi yapamıyorum, illa lövye istiyor, löyye kullanınca da bahsettiğim sorun ortaya çıkıyor.

    Naapmamız lazım ?

    Klavye kullanıyorsan son derece doğal bir sonuç... 3 açılı bir joystick almanı öneririm. Joystick olmasına rağmen bunu yapıyorsa kalibrasyon yapman lazım demektir. Tekerler yerden kesildikten sonra 1000ft'i geçince tekerleri hemen topla ve flapları kapat. Kalkışta pitch trim de kullanabilirsin.




  • Bu oyunu oynayacağınıza gidin tır sürün bende bir ara bulaştım Atatürk ve gökçene birde atinaya indim ama diğerlerinde berecriksizlik çakıldım vazgeçtim :)Zaten havada sımılasyonun bir çekiciliği yok inişler zevkli yeri ama yapamıyorsan uğraşma zaman kaybı bence tabi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.