Şimdi Ara

Fren Patlarsa Arabayı Nasıl Durdurursunuz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zaten gaza basmazsak yavaşlayacak ve duracak ama kaza yapmamak için daha kısa sürede nasıl durur
    el freni demeyin kurtulacagınız varsada kurtulamazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sürücü kursunda motor hocası, "motoru stop ettirin. Kontağı tam kapatmayın. Bir süre sonra kendi kendine duracaktır" demişti. Manuel araç için geçerli. Otomatik olanı bilemem. Zaten bunu söylediğinde sene 1991 idi.
  • eğer çok dik değilse ve durma mesafesi varsa vites küçülterek yavaşlatılabilir yani motor freni, duramayacağımızı anlarsak olabildiğince yavaşlatıp insanların olmadığı güvenli bir yere çarparız yapacak bir şey yok fazla.

    edit: Motoru kapatmak mantıklı üstteki arkadaşın dediği gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 2 Mayıs 2018; 17:47:33 >
  • sırasıyla vites düşürmekten başka bir şey aklıma gelmiyor, nerede hangi yolda hangi şartlarda olduğunuzda önemli iyice yavaşladıktan sonrada heralde güvenli bir yerde el frenine asılırım..
  • el freni.

    ciddiyim. (kullanmasını bilene)

    ama öncesinde motora bi şey olur demeden can yakıcı ve seri bir şekilde kompresör. (5-3-1 ya da 6-4-3-1)
    tam otomatik ise seri tekbir...
  • Motoru yığdırabilirsiniz. 2. vites bu konuda iyi iş görüyor, benim araba 1'e de kolay geçiyor. Muhtemelen daha iyi bir yığdırma olacaktır ama hem trigeri hem debriyajı yorarsınız. Ama bir dönem 2. vitesi yavaşlama için güzel kullanıyordum.
  • MOTOR FRENİ + KADEMELİ EL FRENİ
  • Aciliyet durumuna bağlı, eğer önünüzde engel yoksa ve durmak için yeterli zaman vasa kademeli olarak motor freni ve en son el freni kullanmak yeterli olur. Eğer aciliyet varsa motoru redline'a sokacak kadar düşük viteslerde motor freniyle birlikte kontrollü el freni müdahalesi işe yarayabilir. Öndeki araca yüksek hızla çarpıp yaralanmak veya ciddi maddi hasarlara sebep olmak yerine, gerekirse motoru aşırı zorlayıp kol kırmak evladır bence.

    Aynı işlem otomatik araçlarda da yapılabilir, vitesi manuel moda alıp 1'e çekmeniz yeterlidir, araç zaten doğrudan 1'e atmaz, uygun devre geldikçe 1. vitese kadar kendisi düşürecektir.
  • Şarampole, bankete yuvarlayarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yayla inişi otomatik aracımla bir sefer yaşadığım bir olay. Çok şükür frenin boşaldığı 90 derecelik viraj öncesi kaçış rampası vardı. Rampaya girip aracın yavaşlamasına yakın el freni ile durmuştum.

    Kaçış rampası gibi bir imkan yoksa otomatik araçta çok fazla seçenek yok. Her türlü film senaryosu uygulanabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo

    Aciliyet durumuna bağlı, eğer önünüzde engel yoksa ve durmak için yeterli zaman vasa kademeli olarak motor freni ve en son el freni kullanmak yeterli olur. Eğer aciliyet varsa motoru redline'a sokacak kadar düşük viteslerde motor freniyle birlikte kontrollü el freni müdahalesi işe yarayabilir. Öndeki araca yüksek hızla çarpıp yaralanmak veya ciddi maddi hasarlara sebep olmak yerine, gerekirse motoru aşırı zorlayıp kol kırmak evladır bence.

    Aynı işlem otomatik araçlarda da yapılabilir, vitesi manuel moda alıp 1'e çekmeniz yeterlidir, araç zaten doğrudan 1'e atmaz, uygun devre geldikçe 1. vitese kadar kendisi düşürecektir.
    94 model civic aracımda en düşük D2 var, ve 2. viteste 90 gören bir araç. Motor freni diye bir şey kesinlikle yok yani.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: münzevii

    94 model civic aracımda en düşük D2 var, ve 2. viteste 90 gören bir araç. Motor freni diye bir şey kesinlikle yok yani.

    Alıntıları Göster
    Eski nesil tam otomatiklerde D2-D3-D4 şeklinde yönetilebiliyor sadece bildiğim kadarıyla. Modern araçlar için konuşuyorum ben, doğrudan Manuel moda alıp istediğiniz gibi düşürebilirsiniz vitesi, devir/hız oranı kabul edilebilir aralıkta olduğu sürece vites düşürmeye izin verecektir araç.

    Sizin araç 4 ileri ise muhtemelen vites oranları uzundur, D2'de yine motor freni yapacaktır ama tork konvertörü kilitleme yapıyor mu bu da önemli, eğer kilitleme yapmıyorsa manuel vitesli araçlar kadar etkili motor freni yapamayabilir.

    Ayrıca araç ağırlığı da önemli burda, 900kg bir araç ile 1600kg bir aracı durdurmak için gerekli olan fren gücü aynı değil tabii.




  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik araçlarda da alt viteslere geçebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elin ayağın birbirine girmezse, sokabildiğin en düşük vitese sokacaksın, çıt çıt el freniyle destekleyeceksin.

    Otomatikte de küçülebildiği kadar küçülteceksin aynı şekilde el freni.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes bişey yazmış, herkese katılıyorum.

    Kendi adıma, genelde reflekslerim iyidir soğukkanlıyımdır ama başa gelmeden bişey söyleyebilmek çok güç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik el frenlerinde 3- 4 saniye çekince acil durum freni oluyor zınk diye duruyor , vites kücültmek kurtarmadıysa yapısırım el frenine . Sonrası Allah a emanet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman hareket halindeyken 1 e geçmiyor el freni de tam kilitlemiyor 2 ye kadar motor freniyle düşüp sonrasında kapıyı açıp ayaklarımı yere sürte sürte dururdum heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Tam otomatik araçlarda da alt viteslere geçebilirsiniz.
    Yeni bi şey daha öğrendim
    Da nası yapacaz. Sirion var bende. P R N D 2 1
    Nasıl olacak, önce 2'ye, sonra da 1'e mi çekeceğiz? Hareket halinde iken mandallayarak atabiliyor muyuz vitesi.
    Şaşmayın daa... Yeniyiz daha, isttediğim gibi vites değiştirdiğim yarı otomatikten sonra zaten pek bi iletişimimiz kalmadı arabayla
    Gerçi tam otomatikte de gaz kullanarak robottaki gibi vites değiştirmeyi çözdüm sanki.




  • Anlam veremiyorum. Kimisi trigeri yorar demiş kimisi el freni araca zarar demiş. Uçurumdan yuvarlanın belki araca zarar gelmez o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabitelli

    Yeni bi şey daha öğrendim
    Da nası yapacaz. Sirion var bende. P R N D 2 1
    Nasıl olacak, önce 2'ye, sonra da 1'e mi çekeceğiz? Hareket halinde iken mandallayarak atabiliyor muyuz vitesi.
    Şaşmayın daa... Yeniyiz daha, isttediğim gibi vites değiştirdiğim yarı otomatikten sonra zaten pek bi iletişimimiz kalmadı arabayla
    Gerçi tam otomatikte de gaz kullanarak robottaki gibi vites değiştirmeyi çözdüm sanki.

    Alıntıları Göster
    D-2-1 arası geçişleri frene basmadan yapabiliyor olmanız gerek, otomatikler izin verir D konumları arası geçişe. Tam otomatiklerde 2-1 gibi rakamlar maksimum vites değerini belirler, 5km/h hızla giderken 2'ye çektiğinizde araç 2'ye atmayabilir. D2 konumu, "2. vitesin üstüne çıkma" anlamı taşır, bazı araçlarda P-R-N-D-D3-D2-D1 şeklinde falan da olabiliyor.

    Aracınız 3. viteste düşük devirlerde ilerlerken 2 konumuna çekip test edebilirsiniz.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.