Şimdi Ara

fren diski ömrü

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
0
Favori
39.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun aracima bosch servisinde 60 bin bakim yaptirdim balatalarada baktilar düzensiz erimiş değistirmeliymisim kısa zamanda birde diskler kötü durumdaymis daha once torno gormus bir daha kurtarmaz dediler...

    daha once 30 binde balatalarim değismisti faturasina baktim torna islemi gozukmuyor telefon actim sordum biz tornaya yapmayiz gerekirse değistiririlmeli bilgisi veririz dediler...


    sizce 60 bin %80 sehir icinde kullanilan araç icin kisa mi normal bir süremi...


    bu arada bosch 60 bin bakimi 125 tl ye yapti tüm filtreler ve yağ değisimi yapildi....

    toyota ayni bakima 275 diyor ki garantim bitti gitmedim bende....

    balata ve disk icin toyota 450 bosch 370 fiyat veriyor... bakicam artik duruma...sizce normalmi...







  • aracim 2003 model 180 binde ve disklerim orjinal.
    balatalar degisti , diskleri bir kere taslattim.
    al eline kumpasi olc hocam , diskin uzerinde min diyerek minimum kalinlik yazar zaten.
    diskin tozunu sil , kenarinda yazan kalinliga bak karsilastir kendin karar ver.
  • 60 bin bence biraz kısa
    aracımız 130 binde daha neredeyse yeni sayılır diskler çok çok az erime var...
  • Ben önleri 175binde değiştirdim sanırım hatılamıyorum tanesi 220ytl 440lira önlere vermiştim. Faturaya bakarım hatırlamıyorum tam.. ki biliyorsun ben hızlı kullanırıım frenide çok kullanırım.
  • bende 150000 i devirdim bu hafta.servise gittiğimde üzerindekilerin orjinal diskler olduğunu söylediler.değiştirmek gerekir mi diye sordum,fabrikanın taktığı kalitede disk bulupta takmak imkansız gibi bir şey olduğunu söyledirler.çok istersen tornalayıp üstündeki izleri sileriz ama hiç gerek yok dediler sonrada.
  • Benim disklerim 55.000 km'de değişti. Ustam disklerin eğildiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Benim disklerim 55.000 km'de değişti. Ustam disklerin eğildiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi.

    hocam 2 taraftan eşit basınç alan disk darba almadan nasıl eğilebilir ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Benim disklerim 55.000 km'de değişti. Ustam disklerin eğildiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi.

    hocam 2 taraftan eşit basınç alan disk darba almadan nasıl eğilebilir ki


    diskler sıcakken su birikintisine falan girersen eğilir... çoğunlukla bu yüzden eğiliyor zaten bizimde başımıza gelmişti tecrübeyle sabit yani...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apia


    quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Vakkas.

    Benim disklerim 55.000 km'de değişti. Ustam disklerin eğildiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi.

    hocam 2 taraftan eşit basınç alan disk darba almadan nasıl eğilebilir ki


    diskler sıcakken su birikintisine falan girersen eğilir... çoğunlukla bu yüzden eğiliyor zaten bizimde başımıza gelmişti tecrübeyle sabit yani...

    Hmm... Teşekkür ederim. Birşey daha öğrendim :)




  • Aracınızın otomatik vites mi manuel mi olduğunu belirtmemişsiniz. Bu ömrü açısından önemli bir kriter. Otomatik viteslerde kompresyon manueldeki kadar sağlanamadığından frenlere çok iş düşüyor ve ömürleri de kısa oluyor.

    Otomatik Opel Corsa aracımda 40 binde disk tornalatmış 80 binde de komple değiştirmiştim. Eğer aracınız otomatikse ve diğer arkadaşların dediği gibi diskler sıcakken aracınızı yıkatmış ya da derin sudan geçmişseniz veya fren balataları bitmişken dğeiştirmeyip aracınızı kullanmışsanız bahsettiğiniz km makul kabul edilebilir.
  • diskin erken bitmesi için 2lu arkadaşımızın dediklerine ek olarak çok da bilmediğimiz ancak etkili olan fren balatasının sertliği neden olmaktadır. uzun ömürlü diye lanse edilen fren balataları daha sert materyalden imal edildiği için sürtünme esnasıda kendisini yerken karşı diskten de bir parça götürmektedir. Derin izlerin anlamı budur. Disk eğilmiş ise bir taraftaki aşınma ile karşılaştırıldığında elinize balataları aldığınızda balatanın her noktasında aynı kalınlıık olmadığını göreceksiniz.
    kısaca analiz için balataları söküp incleyin hangi noktalarında nasıl bir aşınma var , buradan balatanın mı yoksa diskin mi hatalaı oladuğunu anlamak mümkündür.

    uzun disk ömrü için her zaman yumuşak balata tabir edilen balataları tercih ediniz. Asbest kullanımının yasaklanmasından sonra üretilen balatala malzemeleri hiçbir zaan aynı ısı ve sürtünme direncini göstermediği için zor aşınmaktadır. eskiden balatalr kısa zmanda biterdi. Şimdi ise bitmediğine sevinerek aslında hata ediyoruz çünkü zararı disk aşınması olrak görüyoruz. Bu ndenle yumuşak balata seçimi belki km yi kısaltarak erken aşınacak ancak disk ömrünü 2-3 katına çıkararak uzun vadede size kazanç sağlayacaktır.

    Belki bazılarının aklına gelmiştir ben nasıl anlayacağım balatanın yumuşak mı sert mi olduğuna diye. Bu konuyu balataya dıstan bakarak cevaplamak imkansızdır. Ancak kullanım esnasında tutuşa bakarak anlamak mümkündğürç. Yumuşak balatalar süper tutuş sergilerler. Frene daha dokununca hemen tepki verirler. Ayak ağırlığınız bile tutuşun başlaması için yeterlidir. Ancak orta ser ve sert balatalar için kuvvet ile basmak gereklidir ki tepki versin.Ayrıca yumuşak balatlar da fren tozu fazlaca aşındığı için her yıkatmada kendini belli eder. Tekerlere dikkatli bakmak cantın çevresinin balata tozuyla kirlendiğini görmek yeterlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Ağustos 2009; 8:40:20 >




  • hepinize tesekkurler. Aracım düz vites bu arada.

    dediğim gibi % 80 sehir ici olduğu icin fren doğal olarak cok kullanilmakta. zaten serviste uzun yol kullansan bile 80 bin dayanirdi diyor sanirim bu birazda toyotanin kullandiği diskin kalitesizliğinden kaynaklaniyor çünkü servis bize bosch disklerini gosterde arada bariz kalite ve kalinlik vs farki var...


    @ vezir usta


    dediğin gibi balatalara bakildi düzensiz erimişler. sanirim benimkilerde yumusak tip cünkü fren hemen tepki verip yavaslatiyor ve inanilmaz balata tozu cikiyordu her yikamada... sanirim sicakken yikandiği oldu bir kac kez bunun da etkisi sanirim dediğin gibi...

    peki birsey sormak istiyorum simdi benim balatalar bir süre daha idare edecek durumda 70 bine kadar kullansam bitene kadar en fazla diskleri cizecektir bir süre sonra nasi olsa diskler değisecek diye kullansam kaliper lere zarari olurmu değistirmelimiyim beklemeden





  • Ceyhun'cuğum senin kullanımın ile normal diye düşünüyorum ben
  • quote:

    @ vezir usta


    dediğin gibi balatalara bakildi düzensiz erimişler. sanirim benimkilerde yumusak tip cünkü fren hemen tepki verip yavaslatiyor ve inanilmaz balata tozu cikiyordu her yikamada... sanirim sicakken yikandiği oldu bir kac kez bunun da etkisi sanirim dediğin gibi...

    peki birsey sormak istiyorum simdi benim balatalar bir süre daha idare edecek durumda 70 bine kadar kullansam bitene kadar en fazla diskleri cizecektir bir süre sonra nasi olsa diskler değisecek diye kullansam kaliper lere zarari olurmu değistirmelimiyim beklemeden


    balatanız yumuşak ise disklerin çizilmemesi gerekirdi , ilginç .Demek ki disk bir nedenle eğrilmiş. Kaliperler etkilenmez ama disk ve balata ikilisi arasında uyum olması gerekir ki kısa sürede duruş olsun. Durma mesafesi uzuyorsa siz araç dursun diye frenlere daha fazla basarsınız , bir müddet sonra taş gibi frenler olur ancak bu noktadan sonra araca bir zararı olabilir ama en tehlikelisi aşırı ser fren olursa siz de aşırı sert fren yapacaksınız , bu durumda en zayıs nokta hidrolik hortumu yırtılmasıdır ki sonuçları yazmak istemiyorum. kamyonların yokuş aşağı frenlerinin patlamaları ağır yüklerinin dışında nelirtitiğimiz balatanın ve kampalarıın uyumsuzluğu sonucu aşırı yüklenme nedeni ile hidrolik sıvısının kaynaması ve genişleyerek hidrolik hortumu yırtmasıdır.




  • Özellikle uzun yolda dinlenme tesislerinde park ettiginizde fren yüzünden kızmış disklere elemanlar hortumla su sıkıyorlar buda disklerin yapısını bozuyor neredeyse bir ara 10.000 km de bir diskler bozuluyordu benimde.Servisin uyarısı ile artık yıkatmıyorum problemde bitti.
  • evet bu konu önemli ,hatta bazen adamlar siz istemediğiniz halde zorla yıkıyorlar ,yen iyisi yıkamadan para verip atlatmak galiba. Kriçli kuyu suyu lekesi en zor şeylerden birisi , arabadan çıkmak bilmiyor camlar lekeli kalıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Özellikle uzun yolda dinlenme tesislerinde park ettiginizde fren yüzünden kızmış disklere elemanlar hortumla su sıkıyorlar buda disklerin yapısını bozuyor neredeyse bir ara 10.000 km de bir diskler bozuluyordu benimde.Servisin uyarısı ile artık yıkatmıyorum problemde bitti.
  • Aynısı başıma geldi, yaklaşık 5 saat aralıksız uzun yoldan sonra girdiğim dinlenme tesisinde arabayı yıkamışlar,disklere bol bol basınçlı su tutmuşlar, döndüğümde bi baktım disklerden buhar çıkıyor, yıkayan adamı azarladım ne yaptın sen diye ama olan olmuş... Şu an hızım fazla iken frene dokununca titreme yapıyor, açtım baktım balatalar düzensiz aşınmış, anlaşılan taşlama yolu göründü... Yazık oldu güzelim disklere...

    Sanki lastiklere basınclı su tutmazlarsa olmaz, disklerden buhar çıkması hoşlarına gidiyor olmalı!

    Oysa çok tehlikeli...
  • toyotanin sitesine baktim asbestsiz kullaniyorlarmis balatalari. demekki diskin ömrünü bitirmesi normal gibi gözüküyor. gidip toyotayla görüseceğim bi bakalim nedicekler...
  • Git değiştir hadi İzmirimizin güzel trafiğini tehlikeye atma
  • benim araç otomatik ve 60.000 de 2 disk balata gitti, servis 400 tl diskler + işçilik, dışarda aynı diskler 140 + işçilik. Araç Lacetti otomatik.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.