Şimdi Ara

Forza Motorsport 4 [Ana Konu] (84. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.344
Cevap
10
Favori
221.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk8ata

    Oyun ciktiginda incelemelerine gore kararimi verecegim. Yorumlarin icin cok saol.


    İncelemeler %99.9 ihtimalle 9-9.5 arası olacak yine. Sen şimdiden ayırt konsolu:)

    Bu arada, Gears of War için 360 alınır mı diye sormuşsun, kesinlikle alınır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluelabel


    quote:

    Orijinalden alıntı: sk8ata

    Oyun ciktiginda incelemelerine gore kararimi verecegim. Yorumlarin icin cok saol.


    İncelemeler %99.9 ihtimalle 9-9.5 arası olacak yine. Sen şimdiden ayırt konsolu:)

    Bu arada, Gears of War için 360 alınır mı diye sormuşsun, kesinlikle alınır





    hocam simdi ben uber super arabalarla yarismak yerine normal gunluk arabalarla yarismayi daha fazla seviyorum. Forza 3 te bu denge nasildi? Bir de nissan GT R var mi oyunda?




  • http://www.forzacentral.com/forum/forza-motorsport-3/31595-forza-motorsport-3-%5Bfinal%5Dcar-track-list-%5Bwip%5Ddlc-list-%5Bupdated-december-10th%5D.html

    araç listesi bu, ultimate editionda Nissan GTR var sanıyorum,

    Forzanın en iyi olduğu konu araç seçimidir zaten, gerçekten oyuncuya zevk verecek istenilen arabalar var forzada 200 araç olsun ama istediğim araçlar olsun, forza aynen böyle, 500 araç...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 9 Ağustos 2011; 21:09:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk8ata

    gt 5 ten baska oyun oynamaz oldum oyun beni son derece sardi ayrica arabalari incelemeye de bayiliyorum. forza 4 icin xbox almayi dusunuyorum arabalari kinect zimbirtisi olmadanda inceleme sansimiz olacak mi? Ayrica bu oyunun gt5 e gore ne aryisi olacak (daha fazla kokpitli arac haric) oyunun temel hatlarini biri bana aciklayabilir mi? Bunun ve gears of war serisi icin xbox almaya deger mi? Ogrenci oldugum icin bu cihaz icin cok sikisacagim oyunlarida orjinal aliyorum yoksa en iyisi ps3 satip almak mi? Yardimlarinizi bekliyorum.


    Şöyle saçma sorular sormayın artık (evet oyunun fanıyım)
  • Ben de senin gibiyim hocam, o arabalar hiç ilgimi çekmez.Bugatti yerine Porsche tercih ederim mesela:)

    Bence rakip oyundan en büyük artılar;oynanışın hantal olmaması, arabalar arasında bariz grafik farklarının olmaması ve daha başarılı hasar. Eksileri;dinamik hava, genel grafik ve Türkçe:) GT çok güzeldir ama, oynanış bana hep biraz ağır gelmiştir. Bunu 98 yılından 2005'e kadar çıkmış tüm GT'leri orjinal alıp oynamış biri olarak söylüyorum. GT 5'i de arkadaşımda az da olsa oynadım. Bazı arkadaşlar lütfen atlamasın hemen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Copy Cat

    SSler süper,üstteki az ötede bayıl da kurtulalım


    Şikayet eden senmisin mesajı? yoksa zoruna mı gitti?
  • Bence de yukarıdaki mesajlarda belirtildiği gibi 60FPS için AA gibi bazı grafiksel tavizler verilecekse 30FPS taraftarıyım..Dirt2,Dirt3 de 30FPS ve yağ gibi akıyor oyunlar..Forza 3'de feci AA sıkıntısı vardı kimse kendini kandırmasın..ha bazısı umursar,bazısı umursamaz ama bu ortada olan bir gerçeği değiştirmez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astraldoors

    Bence de yukarıdaki mesajlarda belirtildiği gibi 60FPS için AA gibi bazı grafiksel tavizler verilecekse 30FPS taraftarıyım..Dirt2,Dirt3 de 30FPS ve yağ gibi akıyor oyunlar..Forza 3'de feci AA sıkıntısı vardı kimse kendini kandırmasın..ha bazısı umursar,bazısı umursamaz ama bu ortada olan bir gerçeği değiştirmez..


    Arkadaşım öncelikle söylüyeyim, forza belkide en az AA sıkıntısı olan oyundur ve 60 fps şarttır, adamlar buna oakdar odaklanmıştı ki, 8 araç aynı sahneye girdiği anda bile oyun 1 gram 60 ın altına düşmüyordu, bu oyun arcade değil, simülasyon, en ufak kontrol bile önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sk8ata

    gt 5 ten baska oyun oynamaz oldum oyun beni son derece sardi ayrica arabalari incelemeye de bayiliyorum. forza 4 icin xbox almayi dusunuyorum arabalari kinect zimbirtisi olmadanda inceleme sansimiz olacak mi? Ayrica bu oyunun gt5 e gore ne aryisi olacak (daha fazla kokpitli arac haric) oyunun temel hatlarini biri bana aciklayabilir mi? Bunun ve gears of war serisi icin xbox almaya deger mi? Ogrenci oldugum icin bu cihaz icin cok sikisacagim oyunlarida orjinal aliyorum yoksa en iyisi ps3 satip almak mi? Yardimlarinizi bekliyorum.


    Bu uzun yazıyı Forza 3 bazlı olarak ve Forza mantığı nedir merak edenler için yazıyorum, lütfen hemen savunma moduna geçip ortalığı bulandırmayalım. Sadece GT5’i oynamış olan arkadaşlar kendi kıyaslamalarını yaparak Forza’nın ne gibi farkları varmış bu yazıyı okuduktan sonra biraz daha iyi anlayabilirler ve Xbox 360 alıp almayacaklarına karar verebilirler belki.
    Forza 3’ü %100 bitirmiş biri olarak şu yorumları yapabilirim:

    - Hasar mükemmel: Çarpmanın şiddetine göre araçlarda dökülen eden parçalar oluyor (tampon ve arka kanadın dahi kopup yerlerde yuvarlandığını gördüm). Bir keresinde de araca arkadan hafif ama yeterince etkili bir temasta bulunmuştum ve aracın arka sacında çatlak oluştu, müthiş bir detay bu. Bariyerlere veya diğer araçlara sürterek geçtiğinizde araç gövdesinde çizikler ve boya atması görülüyor. Görsel hasardan öte mekanik hasar mükemmel, bir similasyona yakışır biçimde. Örneğin 6. viteste kullanıyorken vitesi yeterli frenleme yapmadan çok hızlı bir şekilde 1. vitese düşürdüğünüzde motoru unutun artık ondan hayır gelmez. Vitesi “manual with clutch” seçeneği ile değiştiriyorsanız ve debriyaja basmadan vites değiştirmeye devam ediyorsanız bir müddet sonra vites kutusunun laçkalaştığını ve sizden bağımsız şekilde rastgele vites atmaya başladığını görüyorsunuz. Araca hasar vermek için illa ki birine veya bir bariyere çarpmanıza gerek yok, dikkatli olmazsanız her zaman hasar alabilirsiniz.
    - Modifiye daha spesifik yapılabiliyor: Motor modifiyesi motor1, motor2, motor3 şeklinden ziyade; istenilen piston, istenilen kam mili, istenilen volan, istenilen ateşleme sistemi, istenilen gövde bloku şeklinde yapılabiliyor, çok detaylı. FF olan bir araç FR’ye çevrilebiliyor, çok sevdiğiniz bir FF aracını bir de FR olarak kullanın. Lastikler yarış orta, spor sert vb.’nin yanında inç ve enine genişlik şeklinde araylanabiliyor, ayrıca ön ve arka lastiklerin inç boyutu birbirinden bağımsız şekilde ayarlanabiliyor. Değiştirilen her parça aracın ağırlığında bir değişime neden oluyor. Aracı hafifletmek için atılan parçaları görsel olarak görebiliyorsunuz (hoparlörler, stepneler, koltuklar atıldıktan sonra araçta ön sağ koltuğu göremiyorsunuz artık). Taktığınız her yeni parçanın; hızlanmaya, frenlemeye, dönüşlere olan etkisini puan indisi ile görebiliyorsunuz, puanı etkileyecek ciddiyette olmadığında ise yeşil ve kırmızı renk ile olumlu veya olumsuz etki yaptığını görebiliyorsunuz.
    - Tuning ayarları daha detaylı: Lastik basıncı dahi ayarlanabiliyor. Yaptığınız her ayardan sonra benchmark seçeneğini çalıştırarak ayarlarınızın araçta ne gibi etkilere sebep olduğunu görebiliyorsunuz.
    - Yarış sırasında anlık olarak aracın davranışlarını tam ekran olarak gözlemleyebiliyorsunuz: Devirin değişmesi ile tork ve beygir güçlerindeki anlık değişimleri görebiliyorsunuz. Süspansiyon hareketlerinin tamamını görebiliyorsunuz (tümsekli yoldan geçerken sürüş yüksekliğindeki değişimler, yayların durumu, dönüşlerde kamber ve toe açısının değişimi, damper durumu). Motorun hararet durumunu, lastiklerin iç orta ve dış kısımlarındaki sıcaklık değerlerini derece olarak görebiliyorsunuz. Frenlemelerde lastik ısısının nasıl arttığına şahit olun. Hasar diyagramında aracın neresi % kaç hasar almış görebiliyorsunuz (örneğin ön sol lastik %13’ü bitmiş, ön tampon %23, ön sağ yay % 18, kardan mili %5, motor %15 vb.).
    - Hud ve direksiyon ayarları mükemmel detayda: Hud’da istediğiniz göstergeyi bağımsız olarak kapatabiliyorsunuz. Önünüzdeki ve arkanızdaki aracın size ne kadar yakın olduğunu görebiliyorsunuz. Direksiyon’un her türlü dead zone ayarlarını oyun menüsünden yapabiliyorsunuz, bu deadzone’lar fren-gaz-debriyaj için de yapılabiliyor.
    - Sesleri daha gerçekçi: Kaza yaptığınızda boş bidon sesi yerine metal ve cam seslerinden oluşan bir kaza sesi duyuyorsunuz, araç sesleri orjinal ve her araçta farklı.
    - GranTurismo’nun 14 senedir bıkmadan usanmadan kullandığı aynı pistlerinden sıkılmış olanlar için daha farklı ve keyifli pistleri mevcut. Bu pistlerin çok farklı varyasyonları da mevcut.
    - Araç yelpazesi çok daha iyi ve dengeli: Hem sokaklarda görebileceğimiz araçlar, hem süper spor araçlar, hem de Le Mans yarış araçları var. Her araç aynı görüntü kalitesinde.
    - Sürüş yardımlarını kapatmak avantajlı: Yarışın size vadettiği para ve exp’nin %100’e kadar varan fazlasını alabilirsiniz. Forza usta pilotu ödüllendiriyor bu şekilde. Örneğin ABS’yi kapatmak size %15 artı para ve exp getirebiliyor, vitesi otomatik değil de manuel değiştirmek %10 debriyajlı olarak değiştirmekse %15 daha fazla getirebilir. Rakipleri daha zor yapmak %10 getirebilir. Bu örnekteki gibi ayarlarla bitirdiğiniz bir yarıştan toplamda %40 daha fazla para kazanmış oldunuz.
    - AI rakipler oldukça çetin, sanki rakip bir arkadaşınızmış gibi kullanıyorlar.
    - Çevresel öğe kalitesi daha detaylı, asfalt kalitesi hariç.
    - AA, renk yelpazesi, ışık kalitesi GT5’ten biraz kötü.
    - Force feedback daha iyi: Yoldaki tümsekleri, devir kırmızı bölgeye geldiğindeki hafif de olsa motor zorlanmasından kaynaklı titreşimleri, vites değişimlerinde ivmelenme farkından kaynaklı titreşimleri, çarpmalardaki titreşimleri, hasar aldıktan sonra yere sürten parçaların titreşimini ve sürüşte olan her değişimi hissedebiliyorsunuz.
    - Hava koridoru daha mantıklı: 100 metreden hava koridorunu yakalayamazsınız, araca birkaç metre yaklaşırsanız anca yakalarsınız. Japonya Super GT yarışlarından birini örnek olarak izleyin ve gerçekte hava koridoru etkisi nasıl ve ne şartlarda olurmuş görürsünüz.
    - Replay'lerde tam kontrol mevcut, ileri geri sarılabiliyor. Online multi modda yapılan turnuvalarda tartışmalı pozisyonlar olursa bu özellik çok önem arzediyor.
    - Kritik bir yarışta ciddi bir kaza mı yaptınız, isteğe bağlı olarak kazayı "rewind" özelliği ile geri sarıp yarışa kazasız devam edebilirsiniz.

    Sonuç: Eğer ki AA, renk yelpazesi, ışık kalitesi gibi şeyleri çok umursamıyorsanız Forza müthiş bir similasyon. Kaldı ki Forza 4 bu konuları epey iyileştirmiş gibi görünüyor.
    Unuttuğum bazı noktalar olabilir haliyle, affola.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H-Shifter -- 10 Ağustos 2011; 16:35:14 >




  • H shifter olayı özetlemiş, çok güzel bi yorum olmuş, bu değerli yoruma ben bile teşekkür ederim, böyle bilgili, bol sallamayan insanların olduğunu görmek güzel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 10 Ağustos 2011; 16:11:03 >
  • Menudeki arabalarin gercekmi boyamami oldugunu anlamadim..
    Yalniz ayni goruntu performansini oyun ici icin soylemeyecegim..

    Tabi HD goruntude bir bakmak farkli olacaktir..

    Yinede oyun sirf kinect desteginden dolayi alinacak bir oyundur bence..
  • Abi daha forza 3 oynamadım ya nasıl bir insanım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    H shifter olayı özetlemiş, çok güzel bi yorum olmuş, bu değerli yoruma ben bile teşekkür ederim, böyle bilgili, bol sallamayan insanların olduğunu görmek güzel


    Ben sadece görüp tecrübe ettiklerimi yazmaya çalıştım, umarım merak eden arkadaşlara faydası dokunur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: addidas_85


    quote:

    Orijinalden alıntı: Copy Cat

    SSler süper,üstteki az ötede bayıl da kurtulalım


    Şikayet eden senmisin mesajı? yoksa zoruna mı gitti?


    Ben şikayet etmedim,beni sinirlendirme çocuk özelden msnden ulaşır hakaretin Allahını ederim sana,forumda uyarı puanı almak istemiyorum o yüzden akıllı ol
  • Bugün
    1964 Chevrolet Impala SS 409
    2009 Chevrolet Corvette ZR1
    1990 Chevrolet Camaro IROC-Z


    Nihayet Impala


    IGN Forza Motorsport 4 Oynanış videosu
    http://uk.ign.com/videos/2011/06/08/e3-2011-forza-motorsport-4-ign-live-gameplay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.A.N.G.A.K.A -- 10 Ağustos 2011; 19:47:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.R.U.I.S.E.R

    Bugün
    1964 Chevrolet Impala SS 409
    2009 Chevrolet Corvette ZR1
    1990 Chevrolet Camaro IROC-Z


    Nihayet Impala


    Ohoo süper olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.R.U.I.S.E.R

    Bugün
    1964 Chevrolet Impala SS 409
    2009 Chevrolet Corvette ZR1
    1990 Chevrolet Camaro IROC-Z


    Nihayet Impala


    IGN Forza Motorsport 4 Oynanış videosu
    http://uk.ign.com/videos/2011/06/08/e3-2011-forza-motorsport-4-ign-live-gameplay


    Müthişşşşşşş video!

    -Camların içi şuana kadar gördüğüm yarış oyunlarından çok daha fazla görünüyor, tamamen şeffaf camlar.

    -Menüdeki şarkı, baslı soundtrack mükkemmel, en kısa zamanda bulup arabada dinliyicem.

    -Subarunun sesi süper

    -Çevre 60 fps ye rağmen yinede en iyi gördüğüm çevrelerden biri dirtten sonra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 10 Ağustos 2011; 19:55:22 >




  • 64 Impala güzel olmuş Driver gibi 9.Nesil koymamışlar sadece..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: H-Shifter


    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    H shifter olayı özetlemiş, çok güzel bi yorum olmuş, bu değerli yoruma ben bile teşekkür ederim, böyle bilgili, bol sallamayan insanların olduğunu görmek güzel


    Ben sadece görüp tecrübe ettiklerimi yazmaya çalıştım, umarım merak eden arkadaşlara faydası dokunur


    Cok dogru tum dediklerin, guzel inceleme olmuş, tebrik ederim.
  • yapay zeka çok iyi görünüyor , farkettiyseniz oynayan duvara sıkışıyor , diğer sürücüde ona göre hareket edip direk duvara kırmıyor , yani sanki orda hiç bişey yokmuş gibi davranmıyor . birde forza 3 te sevmediğim olay vardı , frene bastığımız zaman arkadaki araçlar bizimle beraber frene basıp arkada kuyruk oluşturuyorlardı . gt5 in bir videosunu izlemiştim adam frene basıyor , diğer yarışçılar hafif yavaşlayıp hemen yanından geçiyor . ancak anlattığım fren olayı dışında yapay zeka gerçekten iyi görünüyor
  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.