Şimdi Ara

Forumdaki lpg hayranligi? Lpg demek sorun demek! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
0
Favori
14.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüz lpg teknolojisi çok ilerledi eski kitlerle karıştırmayın.
    İşi ehline yaptırdığınız ve afr ayarınıda yaptırdığınız sürece sorunsuz kullanırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yagızalp

    Foruma kalirsa hepsi 5 10 yildir lpgliymis ama arabalarinda lpg oldugunu bile unutuyolarmis baksana. Demekki bizim cevre hep sorunlu ustalara denk gelmis!

    Su az bilinen muhtesem ustalardan herkese lazim demekki!
    Eee burasi donanimhaber, gordugunu oku ama her okuduguna inanma :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Motorun ısınması için en iyi yöntem; çalıştırdıktan 20-30 sn sonra yola çıkıp hiç zorlamadan ilk km’leri aşmak..Böylece durduğu yerde 5 dk çalışıp ısınacaksa,yolda 2 dk içinde motor ısınacak..Bunu tüm otomobil üreticileri tavsiye ediyor desek yanılmış olmayız..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cooLpapa kullanıcısına yanıt
    Bunu duydum evet son zamanlarda turbo çatlatıyor diye ama bu tasarımla alakalı sanki..Çatlayan turbo değil, manifold..Fakat yekpare olduğu için komple değişiyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Kardeşimde 2014 model cosmo var..LandiRenzo kit ve yazılım var üzerinde..3,5 yıldır sorunsuz biniyor..60 bin km oldu sanıyorum, sıfır alıp hemen Lpg dönüşümü yaptırmıştı..Sıkıştırmadan kullanıyor ve çok memnun, bastımı da iyi gidiyor:)))Bende de tjet linea var BRC li..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 17 Kasım 2018; 17:53:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bliQ

    1-Araba ilk lpgde çalışmaz zaman ayarı vardır örneğin ilk marştan 30 saniye sonra lpgye geçer
    2-Benzin yağlıdır lpg kurudur kısa sürede bir sorun teşkil etmez ama uzun vadede motoru kurutur bujileri öldürür.
    3-Örneğin 10 yılda lpgyle 5bin lira kâr ettik uzun vadede biz 500.000km gidecek olan aracı 200.000km de öldürdük.Orta segment bir araçta motor yapımı 10.000tl.Gaz kelebeği ve bunun gibi parçaları da arıza yapacağı için bizim aslında kârımız olmuyor
    4-Araçtan performans alamayız
    Ben bayağı hesap yaptım 1.6 atmosferik motor da 30 bin km de 9 Bin TL kâr ediyor. Bu da gayet iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Motorun ısınması için en iyi yöntem; çalıştırdıktan 20-30 sn sonra yola çıkıp hiç zorlamadan ilk km’leri aşmak..Böylece durduğu yerde 5 dk çalışıp ısınacaksa,yolda 2 dk içinde motor ısınacak..Bunu tüm otomobil üreticileri tavsiye ediyor desek yanılmış olmayız..
    Hep benzinde gidecekseniz dogru yaklasim dediginiz. bende benzinliyken oyle yapiyordum.



    Fakat soguk motorla yola ciktigimda ortalama tuketim motor soguk oldugu icin 20 li litrelerden basliyor hele birde ilk yola ciktiginiz guzergah yokuslu veya trafige hemen ayak uydurmaniz gereken bir yer ise bu daha kotu oluyor.



    Oysa rolantide cok daha az tuketim var zira devir 1000 e ancak variyor. Yani yolda surerken 2 dk da bence en az 2-3 kat fazla tuketirsiniz.



    O bakimdan bence lpgli aracta araci lpg ye geçirip sonra yola cikmak cok daha ekonomik bir yaklasim.



    Ayrica motorun iyice ısınıp yaglanmasida ekstrasi.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Kasım 2018; 18:21:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bliQ

    1-Araba ilk lpgde çalışmaz zaman ayarı vardır örneğin ilk marştan 30 saniye sonra lpgye geçer
    2-Benzin yağlıdır lpg kurudur kısa sürede bir sorun teşkil etmez ama uzun vadede motoru kurutur bujileri öldürür.
    3-Örneğin 10 yılda lpgyle 5bin lira kâr ettik uzun vadede biz 500.000km gidecek olan aracı 200.000km de öldürdük.Orta segment bir araçta motor yapımı 10.000tl.Gaz kelebeği ve bunun gibi parçaları da arıza yapacağı için bizim aslında kârımız olmuyor
    4-Araçtan performans alamayız
    Yazını şimdi gördüm de arkadaşlar gereken cevabı vermiş zaten. Bence bilgilerinizi tazeleyin, eksiklerinizi tamamlayın ondan sonra tartışıp bilgi alışverişi yapalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 kere lpgli araç kullanıp dizele geçmiş biri olarak ah o nerde lpgli günlerim diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu yazılan sorunların hiçbiriyle karşılaşmadım. Lpg de usta çok onemlidir, kullanan ve araç uyumu faktörünü unutmamak lazım
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    İlk çalışmada motor ısınıncaya kadar zengin karışımla çalışır..Rölanti 1200-1300 DV/dk civarındadır hatta bazı araçlarda 1400-1500 civarı..Bu tabii sensörden alınan sıcaklık verisiyle alakalıdır, yazın ilk çalışmada zaten sıcak olan havadan dolayı jikle çabuk devreden çıkar ve zaten motor çalışır çalışmaz rölanti normal devrindedir..Kışın öyle değil ama,ilk çalışmadan sonra en az 35 santigrat dereceye çıkmasına ihtiyaç vardır motorun Lpg ye geçişi için..Bu da çok soğuk havalarda motoru durduğu yerde en az 10-15 dk çalıştırmak demek..Aynı yakıtı yolda yakın zaman kaybı olmasın..Motor 5 dakikada ısınır ve de rölantide 15 dakikada yaktığından daha az yakıt harcar..Böylece zaman kaybetmezsiniz ..Tabii ilk çalışmada yağ basıncı yaklaşık 3 bar, motor ısındıktan sonra 1 bara düşüyor..Dediğim gibi ilk km’ler zorlamadan sürmek zarar vermeyecektir..Takıntı halinede getirmemek gerek bu gibi şeyleri..Zaman olur biraz beklersiniz zaman olur marşa basıp gidersiniz..Benzin yada Lpg farketmeksizin..Size de hayırlı günler dilerim dostum..Ağzınızın tadını Allah bozmasın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0A14CAF8E -- 17 Kasım 2018; 18:59:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Bunu duydum evet son zamanlarda turbo çatlatıyor diye ama bu tasarımla alakalı sanki..Çatlayan turbo değil, manifold..Fakat yekpare olduğu için komple değişiyor..
    Hayır direk turbo çatlaması da oluyor. Manifoldla birleşik olduğundan manifoldda değişiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Bana gösterirmisiniz lpg den dolayı Turbo catlatan Astra?
    Facebooka Opel Astra J Team yazıyorsunuz, gruba giriyorsunuz. İstemediğiniz kadar turbo çatlatmış 1.4 görebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hangi araç mı ? Hemen Örnek vereyim benim aracım. 110-120 sabitle 6 lt civarı yakıyorum. LPG nin %20 fazla yaktığı hesaplanır ben %25 hesaplıyorum.



    VARAN 1:LPG

    6x1.25=7,5 Lt LPG

    7,5x3.29=24.675 TL



    VARAN 2:BENZİN

    6x6.86=41.16 TL



    VARAN 3:HESAP KİTAP

    24,675x1.6666=41.0838 TL



    Bana Matematiğin yok diyorsun ama seninkisi hiç yok galiba. Orta okul terk misin yoksa? Yeterince matematiğin yok üsttekilerin açıklamasını yapayım. Matematik diyor ki 24,675 in %66,66 fazlası 41.0838 yapar. 41.16 dan daha az.

    Benim matematiğim yeterince var. Ayıptır söylemesi KPSS den derece yapacak kadar var.



    Dağ bayır tırmanma merakım yok. Şehirde araç kullanıyorum. Yokuşu 5 te değil 4 çıkayım bişey olmaz incilerim dökülmez. Senin ki dökülüyorsa bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LPG motoru bitirir, tehlikelidir... aslada ekonomik değildir...
  • Guzel hocam 3 sene audi a3, 1 senedir de a4 de lpg kullaniyorum. 50 litre gaz ile (yaklasik 165tlye doluyor), a4 ile 580 km gittim. En ufak sorun yasadim yillardir. O biraz da markasiyla ilgili, 1000 liraya taktirmak yerine 3000 tlye prins taktiriyorum ve en ufak cekmeme vs yasamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 de lpgli fb7 civic
    2017 de dizel dsg golf7,5
    2018 de lpg li fc5 civic

    aldım. gazla alakalı tek bir sorun yaşamadım.
    yakıt olarak şehir içinde dizelle aynı, uzun yolda dizelden az yakıyorum (golfe kıyasla konuşuyorum).
    2017 aralık ayında aldığım dizel golfte klima sorunu yaşadım. evden çıkışta açtığım klima işe gelince yeni yeni sıcak üflemeye başlardı. sırf bu yüzden hasta oldum.
    cam açık gezdiğimizde gelen tıyır tıyır motor sesini saymıyorum bile.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.