Şimdi Ara

Forumdaki lpg hayranligi? Lpg demek sorun demek! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
268
Cevap
0
Favori
14.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
39 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 senedir LPG'li cruze kullanıyorum. Bir kere bile yolda kalmadım. 70 bin km oldu taş gibi maşallah iyi usta iyi montaj dikkatli kullanım AYGAZ dışında yakıt almama. Benzinde ortalama 8,5 idi bu 60 kuruşu buluyor kmde. Ne gerek var şimdi gitsem sandık motor koydurtsam arabaya 70 bin kmde om kere çıkardım parasını. Kullanan kullansın kullanmayan da çamur atmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Philae

    3 senedir LPG'li cruze kullanıyorum. Bir kere bile yolda kalmadım. 70 bin km oldu taş gibi maşallah iyi usta iyi montaj dikkatli kullanım AYGAZ dışında yakıt almama. Benzinde ortalama 8,5 idi bu 60 kuruşu buluyor kmde. Ne gerek var şimdi gitsem sandık motor koydurtsam arabaya 70 bin kmde om kere çıkardım parasını. Kullanan kullansın kullanmayan da çamur atmasın.
    Aynen az yakiyirmu yakiyor bizim gibi 6.5 mazot almaktan iyidir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    benzinde çalıştığını konu sahibide biliyor. MEvzu; Lpg de olan bir sorunun benzin sisteminide etkilemesi ve ilk çalışmamanın yaşanması. Örneğin sorunlu olan LPG calibrasyonu benzin değerlerinide etkiliyor. VE benzindede titreme vs. olabiliyor. 100-150 km benzinde kullanmadan düzelmiyor vs. bir örnekte lpg Manifold bağlantılarında kaçak vs olması. duurmunda benzinde sabah yine çalışmama olabiliyor.
    Konu sahibinin demek istediği Arıza ihtimalleri gerçekten çok fazla. Yaşayanlarda çok fazla. Yaşamayanlarda. Klasik olarak iyi usta iyi kalibrasyon mevzusu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 17 Kasım 2018; 12:01:51 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg pişmanlıktır uğraşır durursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg yi övenler kendi kendilerini kandırdıklarını biliyorlar.
  • Her marş öncesi araba çalışacak mı diye tereddüt etmek nedir... Sene olmuş 2018 ne tereddütü... DSG şanzımanla katıştırmışsınız siz olayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg'de bir çok unsur var. Lpg takılan aracın kondüsyon durumu, motorun uyumu, lpg kitinin kalitesi ve hepsinden önemlisi montajın doğru bir şekilde yapılması. Bu şartlardan biri eksik olunca suçu lpg'ye atmanın bir manası yok.

    Kendi aracım 94 model civic için de forumlarda benzer şikayetler çoktur. Karbüratörlü araç ayar tutmaz diyen çok insan görürsünüz. 7 sene ve 160 bindir kullandığım aracıma ortalama iki senede bir sübap ayarından sonra lpg ayarı yaptırırım.

    Önemli bir sıkıntı kaynağı da işinin ehli usta bulmanın çok zor olması. Trabzon ve Rize'de belki on yere lpg ayarı yaptırdım ama şunu gördüm ki eski karbüratörlü araçlara en iyi ayarı yine eski karbüratör ustaları yapıyor.
  • çift vanoslu 3 litrelik aracımda kullanıyorum. 321.000km iken aldım lpg takdırdım 350.000km geldim. lovato hp hit kullanıyorum. büyük motorlar için daha büyük regülatorlu model.

    2 kez ayar sorunum oldu. lpg ustası ile birlikte yolda sürüp yüksek devirlerdeki beslemeyi ayarladık ve sorun kalmadı.

    6500 devire kadar soluksuz hızlanıyorum.

    dikkat edilmesi gereken konular:

    - aracın soğutma sistemi verimli değilse lpg hemen farkediyor. radyatör, devirdaim, termostat gibi zamanla değişmesi gereken parçaları değiştirmeden lpg ile kullanmak.

    - 1. sınıf tam sentetik yağ. castrol magnatec ile lpgli araç kullanmak birçok soruna zemin hazırlıyor.

    - lpg bakımı senede 100tl tutuyor. buna da çok diyen bisiklete binsin. onun bakımı daha ucuz.

    - subap erime sorunu olan araçta bu arıza 50.000km sonra oluşuyor. aynı dönemde dizel aracın bakımı daha pahalı zaten.

    1565kg boş ağırlık, 5 ileri otomatik şanzıman, 3.0lt atmosferik makine ile sabah-akşam yoğun istanbul trafiğinde 37 lt lpg ile 220km yol yapıyorum. otobanda sol şerit terk etmeden 300km menzilim var.

    böyle bir aracı daha uygun kullanmanın yöntemi varsa söyleyin.




  • uyumlu motor+kaliteli işçilik:kit markası önemli değil

    sonuç:gerizi lafı güzaf

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG motora neden zararlı? yüksek yanma sıcaklığı yüzünden. başka hiçbir zararı yok. yani insan gibi kullanırsanız araca zararı yok. insan gibi kullanmayacaksanız da yazılımda 3200devir üzerinde benzin ilavesini açtırın yine zarar vermez.



    merdiven altı atölyelerde iş bilmeyen insanlara montaj yaptırmazsanız ve 3000 devir üzerinde sürekli gezmiyorsanız araca hiçbir zararı yok. 200.000km yakın LPG'li araç kullandım hiç arıza görmedim. sattığım insanlar da görmedi.



    özellikle benzinli araç alıyorum kendim taktırıp kullanıyorum. dizel araç alınmaz hem alırken hem yakıtta hem bakımda maliyeti yüksek. en güzeli turbo benzinli + LPG.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bliQ

    1-Araba ilk lpgde çalışmaz zaman ayarı vardır örneğin ilk marştan 30 saniye sonra lpgye geçer
    2-Benzin yağlıdır lpg kurudur kısa sürede bir sorun teşkil etmez ama uzun vadede motoru kurutur bujileri öldürür.
    3-Örneğin 10 yılda lpgyle 5bin lira kâr ettik uzun vadede biz 500.000km gidecek olan aracı 200.000km de öldürdük.Orta segment bir araçta motor yapımı 10.000tl.Gaz kelebeği ve bunun gibi parçaları da arıza yapacağı için bizim aslında kârımız olmuyor
    4-Araçtan performans alamayız
    1) lpg zaman ayarlı değildir. Belli bir sıcaklık sonrasında geçiş olur. Bu 2sn de olabilir 50sn de...



    2) benzin yağlı olduğu veya gaz kuru olduğu için değil yanma sıcaklıklarındaki farklardan dolayı oluşabilecek zararlar mevcuttur. Bu konuda lpg ayarları önemlidir.



    3) 10 yılda 5bin kar edilmez. Ne kadar çok kullanılırsa o kadar kar edilir. Aracımı sıfır aldım lpg takılı halde. Gazı 3.30dan alıyorum ve 9- 9.5lt ortalama lpg yakmaktayım araç 85 bin km de. Hesabı yapın benzin fiyatı belli ve aracın ortalama benzin tüketimi de 8 lt kabul edin.



    4) Buji değiştirmedim, 230tl fiyatına baktım. Sıkıntı değil. Subap ayarı 250tl her 40bin km de bir.



    Başka bilginizi düzeltmemi istediğiniz veya bilgi almak istediğiniz nokta varsa bakalım, beraber araştıralım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu LPG sorunlu diyenlerin ağzına hortumla vurasım geliyor. 5 senedir lpg li araca biniyorum. Bi kere bile lpg kaynaklı bi arıza için sanayiye gitmedim. Şimdiki aracım 2015 focus. Ben taktırdım lpg yi. Her depoda ölçüm yaparım şehir içi 30-31 krş yakıyorum. Hele dizelciler hiç konuşmasın. Hem çevreyi gereğinden fazla kirlet, hem benzinli araçtan fazla motor bakım ücreti öde hemde alırken fazla para ver. Bi de gel burda lpg li araç sorunlu de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kimse keyiften dolayı lpg taktırmıyordur herhalde.
    1.6 atmosferik araçlar çok yakıt tüketiyor. dolayısıyla mecburiyetten taktırıyorlar.

    benim anlamadığım ecoboost,tce ve tsi gibi motorlar varken sıfır araçta 1.6 atm+lpg seçenler.
    dünyada bizim dışımızda böyle bir seçim yapan yok. ekonomik de olmuyor.
  • mehmet0637 kullanıcısına yanıt
    2001 Focus var

    nazar değmesin ben de hiç sorun yaşamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .Rigby

    Sizde hangi marka tüp takılı hocam ve uzun yolda arabadan memnunmusunuz? Bende clio 3 1.2 16v sahibiyim brc lpg takılı ort 30 krş yakıyorum şehiriçi

    Alıntıları Göster
    bende atiker gold takılı hocam istanbul candan mühendislikte taktırdım.yazın konya antalya istanbul 2000 km lik bir seyahatım oldu.yakıtından ve çekişinden gayet memnunum.zaten 110 - 120 km hızlarda kullanıyorum bir sıkıntı çıkarmıyor.
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    TSİ neyse de ecoboost motorun neresi ekonomik anlamadım. Bu motorun kullanıcı yorumlarını inceleyin ve atmosferik lpg li araçlarla karşılaştırın bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne TSI falan adam ilan vermiş 1.0 TSI polo için 6,5 litre ortama yakıyor diye açıklama yapmış neredeyse 50 kuruş yakıyor,, adamlar sabah 7 - 8 iş akşam 6 gibi dönüş yapıyor o saatte trafiği biliyoruz LPG az yakacaktır tabiki,, 100 lira LPG 400 km civarı menzil yapar,,

    Tabiki LPG nin papucuda iddia ediyorum 5 sene içinde tarih olabilir,, 50-100 km destekli hızlı şarj 1.0 turbo motor destekli üniteler işe gidiş gelişte asla benzin istasyonuna gitmez,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 17 Kasım 2018; 13:40:05 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden sokturdun peki? Yani tek sikinti cekis gucumuydu yoksa baska sorunlarda varmiydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ekonomik olsa her markadan bolca modelini görürdük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda çok değişik arkadaşlar var. Az önce bi konuda yemişim sorumsuzluğu demişti biri. Bazıları da çalışırken bana keyif versin sonra 10 bin arıza önemli değil tarzı şeyler filan söylüyor. Tabi zengin insanlar farklı düşünebilir. Ama X6 ile yolda çekici bekleyen adam o an için konfor zenginlik olarak yanından geçen egea sürücüsü kadar konfora sahip değildir ve zenginliği de en azından o an için cortlamış durumdadır.

    Yani sevdiğin şeylere gelince sorun çıkarsa da olur sevmediğine gelince a bu çok sorunlu tarzı ifadeler kabul edilebilir değil. Tabi bunların hepsini aynı kişi ya da sen söylüyorsun demiyorum onu da belirteyim.

    Lpg araca sonradan ekleme bir sistem. Dolayısıyla işçilik ve üreticinin entegrasyon konusundaki mühendisliği önemli. Bunlar olduktan sonra çıkaracağı bazı sorunların getirdiği ekonomi karşısında çok önemi yok.

    Ben lpgli araç kullanıyorum. Lpg deposu stepne yerinde. İçine binip de lpg göstergesini görmedikçe lpg li olduğu anlaşılmıyor. İlk çalışmada benzinle çalışıp motor ısınınca lpg ye geçiyor. Bu yüzden çalışma problemi yaşamadım.

    Problem yaşamasına rağmen buna katlananlar da o çileyi bi getiri uğruna çekiyor olabilirler. Başka neden de olabilir ama bunu da hesaba katmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.