Şimdi Ara

FORMULA 1 2019 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
704
Cevap
14
Favori
24.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • coolman7 C kullanıcısına yanıt
    Vettel nasıl 2014'ten beri formsuz olabilir? Vettel Ferrari'ye katıldığından beri yaklaşık 15 galibiyet almış. Ferrari kariyerinin neredeyse tamamında Mercedes'in hegemonyası varken. 2018'de kazandığı Belçika'dan sonra formdan düştü, bunda Ferrari'nin o noktadan sonra yarış kazanabilecek bir performansta olmaması da yatıyor haliyle. Zaten o noktadan sonra Ferrari'nin yalnızca üç galibiyeti var(2018 ABD, 2019 Belçika ve İtalya). Vettel, Ferrari'de ikincilikten öteye gidemedi ama bu bu beş senenin tamamında alacağı maksimum ikincilikti zaten. 2015-2016 Ferrari ortada yok zaten. 2015'te Vettel'in üç galibiyeti var, 2016'da Ferrari'nin galibiyeti yok, 2017'de beş, 2018'de de beş galibiyet almış. Bu sezonlarda Vettel'in şampiyon olabilmesi için en gerçekçi yıl 2018 yılıydı. 2018 sezonunda ilk yarısında Ferrari'nin çok güçlü, rekabetçi, Mercedes ile yarışabilecek performansı olan bir otomobili varken sezonun ikinci yarısından sonra bu otomobilden eser yoktu, haliyle Vettel de şampiyonluk yarışında geride kaldı. (2018 sezonunda kazanabileceği 1-2 muhtemel yarış galibiyetini sürüş hatası nedeniyle kaybettiğini belirteyim.)

    Pilotların aldıkları maaşlara niye bu kadar takıldın anlamadım açıkçası, bu sayfada yine Vettel ve Leclerc'in maaşlarını eleştirdiğin bir mesajın daha mevcut. Ferrari'ye gelmeden önce 4 kez dünya şampiyonu olmuş, gridin en gözde pilotlarından birisine Ferrari asgari ücret mi vermeliydi? Ya da F1 kariyerine geçen sezon başlamış, iyi de bir sezon geçirmiş ve yalnızca bir yıllık kariyeri varken Ferrari'nin diğer koltuğuna oturtulmuş Leclerc'e yıllık 50 milyon dolar mı verilmeliydi sence? İkisinin de maaşları geçmiş başarılarına, takımdaki konumları göre mantıklı maaşlar. Ha Leclerc bu sezon çok iyi bir sezon geçiriyor, şu anki formuna baktığımızda maaşı düşük gözüküyor olabilir zaten Serhan Acar Singapur yarışını sunarken önümüzdeki sezon için Leclerc'in maaşına zam yapıldığını söylemişti.




    Singapur'da Mercedes'in Bottas, 1.45'li turlar atarken "1:48.8'li turlar at" diyerek onu bilerek yavaşlatıp Hamilton'ı onun önünde çıkarması, Leclerc-Vettel olayı kadar konuşulmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Vettel nasıl 2014'ten beri formsuz olabilir? Vettel Ferrari'ye katıldığından beri yaklaşık 15 galibiyet almış. Ferrari kariyerinin neredeyse tamamında Mercedes'in hegemonyası varken. 2018'de kazandığı Belçika'dan sonra formdan düştü, bunda Ferrari'nin o noktadan sonra yarış kazanabilecek bir performansta olmaması da yatıyor haliyle. Zaten o noktadan sonra Ferrari'nin yalnızca üç galibiyeti var(2018 ABD, 2019 Belçika ve İtalya). Vettel, Ferrari'de ikincilikten öteye gidemedi ama bu bu beş senenin tamamında alacağı maksimum ikincilikti zaten. 2015-2016 Ferrari ortada yok zaten. 2015'te Vettel'in üç galibiyeti var, 2016'da Ferrari'nin galibiyeti yok, 2017'de beş, 2018'de de beş galibiyet almış. Bu sezonlarda Vettel'in şampiyon olabilmesi için en gerçekçi yıl 2018 yılıydı. 2018 sezonunda ilk yarısında Ferrari'nin çok güçlü, rekabetçi, Mercedes ile yarışabilecek performansı olan bir otomobili varken sezonun ikinci yarısından sonra bu otomobilden eser yoktu, haliyle Vettel de şampiyonluk yarışında geride kaldı. (2018 sezonunda kazanabileceği 1-2 muhtemel yarış galibiyetini sürüş hatası nedeniyle kaybettiğini belirteyim.)

    Pilotların aldıkları maaşlara niye bu kadar takıldın anlamadım açıkçası, bu sayfada yine Vettel ve Leclerc'in maaşlarını eleştirdiğin bir mesajın daha mevcut. Ferrari'ye gelmeden önce 4 kez dünya şampiyonu olmuş, gridin en gözde pilotlarından birisine Ferrari asgari ücret mi vermeliydi? Ya da F1 kariyerine geçen sezon başlamış, iyi de bir sezon geçirmiş ve yalnızca bir yıllık kariyeri varken Ferrari'nin diğer koltuğuna oturtulmuş Leclerc'e yıllık 50 milyon dolar mı verilmeliydi sence? İkisinin de maaşları geçmiş başarılarına, takımdaki konumları göre mantıklı maaşlar. Ha Leclerc bu sezon çok iyi bir sezon geçiriyor, şu anki formuna baktığımızda maaşı düşük gözüküyor olabilir zaten Serhan Acar Singapur yarışını sunarken önümüzdeki sezon için Leclerc'in maaşına zam yapıldığını söylemişti.




    Singapur'da Mercedes'in Bottas, 1.45'li turlar atarken "1:48.8'li turlar at" diyerek onu bilerek yavaşlatıp Hamilton'ı onun önünde çıkarması, Leclerc-Vettel olayı kadar konuşulmadı.
    Noktasına virgulune kadar katiliyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Konuşulmaz çünkü alıştı millet bottasın hamiltonun yancisi olduğuna. Adamlar artık bottasın sürelerine bile karışıyorlar. Hamiltonun kötü sürüş yaptığını örtbas etmek için tüm bunlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kafama takıldı yarın yarışta leclerc, 10 tur attığı yumuşak hamur lastik ile mi başlamak zorunda

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Leclerc üst üste 4., toplamda 6. pole pozisyonunu kazandı. Yalnız aklıma takılan bir konu var. Her iki defasında da önde Vettel, arkada Leclerc çıktı. Birinde Leclerc önde çıksa tow gücüyle Vettel 2. olabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coolman7 -- 28 Eylül 2019; 16:15:59 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hhuctas H kullanıcısına yanıt
    Yumuşak ile başlamak zorunda ama Q3 de kullandığı yeni lastik ile başlayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Leclerc uçmaya devam ediyor. Schumi'den sonra 4 kere üst üste pole alan ikinci pilot oldu. Start çok kritik olacak, düzlük çok uzun. Vettel ve Hamilton ilk virajda kapışacaklardır büyük ihtimalle. Zevkli yarış olacağa benziyor. Bu arada Hamilton resmen 2.liğe sevindi. Ferrari'nin düzlük hızı jet motoru gibi falan demeye başladı. Ferrari gerçekten iyi yolda ilerliyor. Şu performansı 3-4 yarış erkenden başlatsalardı şimdiye çok farklı şeyler konuşuyor olacaktık.
  • coolman7 C kullanıcısına yanıt
    Tşk ler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Wallcroft kullanıcısına yanıt
    Dediğin gibi ham 2. İçin sevindi startta agresif olursa vettel alır 2. Liği
    Ayrıca ham biraz homurdanmaya başladı takıma fatkettiniz mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ferrari'nin yeni performansıyla diğer takımlardan haliyle çatlak sesler çıkmaya başladı. Ama mevcut form düzeyleriyle artık daha çekişmeli ve daha keyifli yarışlar izlemeye başlıyoruz gibi. Bu sezon geçtiğimiz 2 sezona göre normal çizgisinde ilerlemiyor, takımlar arası performans dalgalanmaları son sezonlara kıyasla çok yükseklerde seyrediyor.

    Sezonun başında favori pistlerinde lastik tutamayan, yere basma gücü yakalayamayan,(yine mükemmel değil Ferrari, bu sorunlarla devam ediyor) kazanacağı yarışları pilot hataları, pitduvarı hataları ya da dayanıklılık sorunlarıyla kaybeden bir Ferrari vardı. İş işten geçmiş bile olsa sağlam toparladılar.

    Redbull'un yaşadığı tek performans farkı Gasly'nin bileti kesilene kadar ki kötü performansı ve aracın kusursuz dayanıklılığını Verstappen'in verimli kullanmasıydı. Şuan Albon ile Gasly'den kaynaklanan performans farkı kısmen azaltılmış olsada o kusursuz araç dayanıklılığını Verstappen'e verememeye başladılar.

    Mercedes sanırım bu iki takım içinde yine en stabil takım. Sezon başında Bottas'ında çok iyi bir performansıyla alınan duble zaferlerle aradaki farkı fazlasıyla açtılar. Bottas'da performans kaybı başladıkça tekrar traşını olup, takım elbiselerini giyip, memurluk hayatına geri dönmüş oldu. Bottas'ı da şahsen yargılamıyorum bununla ilgili olarak, yetenekli olan ve şampiyon kumaşı olan pilot değilsen bunu yapmanda bir sakınca yok. Hamilton'da bu fazlasıyla var. Hamilton'daki azim, bana göre bu pistte şuan kimsede yok.

    Leclerc yine harika bir zaman turu attı. Leclerc'e kıyasla Vettel Q3 teki son turunda aracı tutmakta zorlandı gibi geldi bana. Hamilton yine araya girdi. Bu adam inanılmaz zorluyor kendini. Sevmediğim tek tarafı verdiği demeçlerde aşırı politik davranması.
  • Vettel mermi gibi start aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şaka gibi. Gelde bu hamiltona küfür etme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dismoor

    Şaka gibi. Gelde bu hamiltona küfür etme
    Neden ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dismoor

    Şaka gibi. Gelde bu hamiltona küfür etme
    onun ne suçu var ferrari kendi etti kendi buldu.
  • Ferrari hiç bir sebep yokken pilot larını takım emrine zorlamaya çalıştı. Her takım takım emrini yeri geldikçe kullanır ama bu çok saçma oldu. Vettelin harika startına büyük saygısızlık girişimde bulundu pit duvarı. Vettel için ferrrarinin bittiği yarış bu olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mini DH -- 29 Eylül 2019; 15:17:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilkerk88 kullanıcısına yanıt
    Bu kadar bal ve fia yanında olunca lider oluyor kolaylıkla. Emek hırsızı şımarık velet. Ne gerek var orada sanal güvenlik aracına ? Baktı fia ferrari lider boktan sebepten sanal güvenlik aracını devreye sokuyor. Vettel aracını güvenli yere çekti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hamilton farkı açsın diyr 3 tur sonra drs aktif oldu fia tarafından

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamadığım vettel neden oraya çekti direkt pite neden gitmedi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarış bittikten sonra da 2 saat Hamilton'un şımarıklığı hiç çekilmiyormuş onu öğrendim.
  • Hamilton ve Mercedes'in innaılmaz şanslı olduğu bir yarıştı. Vettel'in arızası Mercedeslerin işine yaradı ve Ferrari duble yapabileceği bir yarışta Vettel'in de arızasıyla ancak podyumun son basamağını alabildi.

    Ferrari pit duvarı-Vettel-Leclerc arasındaki telsiz konuşmaları çok anlamsızdı. Vettel çok iyi bir start alarak Hamilton'ı yarışın başlangıcından birkaç metre sonra geçmişti zaten ardından hava koridoru ile Leclerc'i de gayet iyi bir atakla geçti. Bunun ardından Ferrari neden takım emrine gerek duyduğunu anlamadım. Ardından Ferrari pist üstünde Vettel'e yol verdirmemek için biten lastiklerle Vettel'i gereğinden fazla pistte tutarak Leclerc'i birinciliğe taşıdı. Leclerc pite girmeden önce Vettel-Leclerc farkı 4 sn civarındayken Vettel pit yaptıktan sonra Leclerc'in 3 sn ardına düşmüştü.

    Son güvenlik aracından sonra Leclerc'ten Bottas'ı geçmesini bekliyordum ancak Bottas, konu Hamilton'a tampon olma, ona yarışı kazandırma olunca adeta bir şampiyon pilot gibi sürmeye başlıyor.
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.