Şimdi Ara

FORMULA 1 2019 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
704
Cevap
14
Favori
24.931
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Verstappen'in yarış dışı kalması ve Vettel'in savunması yarışın sonunu belirledi. 6 tur varken 6.5 saniye öndeyken son turda bu fark 1 saniyenin altına düşüyorsa ferrari den umutlanmamak gerekir. Verstappen olsaydı apayrı sonuç olurdu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yıllardan sonra ilk kez oturup bir F1 yarışı izledim, bir şey soracağım öncelikle bu DRS nedir? Sanırm anlık turbo butonu gibi bir şey bu NFS oyunlarındaki gibi? Gıcık bir şey olduğu kesin.

    Bu Leclerc'in yaptığı corner cutting'e neden ceza verilmedi?

    Bir de bu Belçika grand prix'i kısa mı bana mı öyle geldi? 44 tur.

    Kusura bakmayın belki de 10-15 seneden sonra ilk kez oturup F1 izledim, işin temelini bilsem de modern çağdan biraz uzağım.
  • Verstappen, Raikkonen'in yarışının içine etti. Startlarda nedense zorlanıyor, tabi göstere göstere o daracık boşluğa girmeye çalışması saçmalık. İyi start alan yaşlı kurtu mahvettiği yetmiyormuş gibi bir de ona suç atıyor. Bu arada Norris'e yazık olmuş, son tura girerken çıkan arıza büyük şanssızlık. Yine Giovanazzi en iyi yarışını çıkarırken son turda kötü bir hata yapmış. Ballı Stroll de puanı kapmış. Yalnız otomatikman 2 geçişe rağmen Hulkenberg nasıl 8. liğe fırladı anlamadım, orta sıra mücadeleleri maalesef yeterince televizyona yansıtılmıyor. Son olarak Haas'ın durumu da üzücü, geçen sene kısıtlı bütçeyle rakiplerini çok zorluyorlardı ama bu sene yarışlarda felaket durumdalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    DRS - Drag Reduction System diye geçer. Düzlüklerde arka kanadın açılmasını sağlayıp daha fazla hava girişi sağlıyor aracın arkasına. Bu da hem geçişleri kolaylaştırıyor pist üzerinde hem de neredeyse saatte 20 km daha fazla hızlanmasını sağlıyor aracın. Özellikle uzun düzlüklerde DRS sayesinde çok geçiş olur. DRS'i ise açmanın tek koşulu var: DRS'i açacak pilotun önündeki araçla olan mesafesi en fazla 1 saniye olmalı. 1 saniye ve altında DRS açabilir. Bir de yağmurlu havalarda vs. (yani sürüşün zor olduğu durumlarda) kapatılıyor yarış hakemleri tarafından. Bir de DRS her yarışın üçüncü turunda açılır, yarış sonuna kadar devam eder ekstrem bir durum (güvenlik aracı, kaza, yağmur vs.) olmazsa.

    Leclerc'in olayının tekrarını kaçırdım ama büyük ihtimalle hızını düşürmüştür kestirmeden geçerken. Blokaj yaşadığı için mecbur girdi çünkü o bölgeye.

    Belçika'nın kısa olmasının sebebi tur süresinin fazla olması. Yani pist çok uzun. Bir araç ortalama 1 dakika 50 saniye ile dönüyor. Mesela Kanada gibi pistlerde tur sayısı daha fazla oluyor pist kısa olduğu için.

    Yarışa gelirsek antrenmanlarda da olduğu gibi Mercedes ve Hamilton'un yarış temposunun daha iyi olduğunu gördük. Ferrari ve Leclerc düzlük hızının ekmeğini iyi yedi. Sonlara doğru epey zorlandılar. 1-2 tur daha olsa Hamilton kazanmıştı yarışı. Vettel'in savunması ve Hamilton'a vakit kaybettirmesi yarışın kaderini belirledi. Onun dışında Norris'e gerçekten yazık oldu, muazzam bir yarış ortaya koymuştu yine. Aynı şekilde Giovinazzi'de kendini puan barajının içine attıktan sonra kaza yaptı.

    Verstappen'in yaptığı kazayı Monaco'daki Leclerc'in hamlesine benzettim ben. Çok dar kısımdan yanlış bir biçimde geçmeye çalıştı. Ayrıca hâlâ çok kötü start alıyor Verstappen. Çok yavaş kaldı yine.

    Onun dışında sıralama turlarında Q1 ve Q2'yi kaçırmıştım. Albon'un neden bu kadar geriden başladığını bilmiyordum fakat ilk yarışında çok gerilerden gelip 5.bitirerek çok parlak bir başlangıç yaptığını söylemeliyim. Aynı şekilde Kyvat 19'dan 7'e çıktı bu da inanılmaz bir olay.

    Günün başka bir hayal kırıklığı ise Renault oldu yine. Çok iyi sıralama aldıkları yarışı neredeyse puansız bitirdiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wallcroft -- 1 Eylül 2019; 18:16:3 >




  • wirlebendichh kullanıcısına yanıt
    Ferrari’den değil, Vettel’den umutlanmamak gerekir. Rezil bir pilot gerçekten öyle. Mental sıkıntıları var yarış içi araçla bütünleşemiyor. En ufak baskıda stres kontrolü yapamıyor. Blokajlara başlıyor, lastikleri koruyamıyor. Tonla olumsuzluk sayılır.

    Leclerc’e baktığımız zaman sorun yaşamasaydı en az 2 galibiyeti daha vardı çocuğun. Benim pilotum kesinlikle Leclerc. Ferrari’nin bunu görmesi lazım ki artık görüyorlardır sanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bravo Leclerc. Anthoine için, Herve için ve en önemlisi Jules için bu yarışı kazandı. Geç oldu ama bence ilk galibiyeti için en özel senaryo bu haftasonuydu. Mental olarak en güçlü sürücülerden biri olduğunuda kanıtladı.

    Norris ve gio da en iyi yarışlarını çıkarırken son turda yarış dışı kaldı. Özellikle Norris çok iyi götürmüştü yarışı. Yazık oldu.

    Albon da çok kötü 1. stintin ardından bir anda 5. liğe yükseldi. Gayet iyi sürdü sonlarda. Güzel bir debut oldu. Vettel ama Leclerc ten dayak yedi resmen bu haftasonu. Çok ciddi bir problem var ve Monzada geleceğiyle ilgili bir karar verilirse kimse şaşırmaz artık. Nasıl bir problemi varsa artık 1 yıldır yarış kazanmaya yaklaşamadı bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wallcroft

    DRS - Drag Reduction System diye geçer. Düzlüklerde arka kanadın açılmasını sağlayıp daha fazla hava girişi sağlıyor aracın arkasına. Bu da hem geçişleri kolaylaştırıyor pist üzerinde hem de neredeyse saatte 20 km daha fazla hızlanmasını sağlıyor aracın. Özellikle uzun düzlüklerde DRS sayesinde çok geçiş olur. DRS'i ise açmanın tek koşulu var: DRS'i açacak pilotun önündeki araçla olan mesafesi en fazla 1 saniye olmalı. 1 saniye ve altında DRS açabilir. Bir de yağmurlu havalarda vs. (yani sürüşün zor olduğu durumlarda) kapatılıyor yarış hakemleri tarafından. Bir de DRS her yarışın üçüncü turunda açılır, yarış sonuna kadar devam eder ekstrem bir durum (güvenlik aracı, kaza, yağmur vs.) olmazsa.

    Leclerc'in olayının tekrarını kaçırdım ama büyük ihtimalle hızını düşürmüştür kestirmeden geçerken. Blokaj yaşadığı için mecbur girdi çünkü o bölgeye.

    Belçika'nın kısa olmasının sebebi tur süresinin fazla olması. Yani pist çok uzun. Bir araç ortalama 1 dakika 50 saniye ile dönüyor. Mesela Kanada gibi pistlerde tur sayısı daha fazla oluyor pist kısa olduğu için.

    Yarışa gelirsek antrenmanlarda da olduğu gibi Mercedes ve Hamilton'un yarış temposunun daha iyi olduğunu gördük. Ferrari ve Leclerc düzlük hızının ekmeğini iyi yedi. Sonlara doğru epey zorlandılar. 1-2 tur daha olsa Hamilton kazanmıştı yarışı. Vettel'in savunması ve Hamilton'a vakit kaybettirmesi yarışın kaderini belirledi. Onun dışında Norris'e gerçekten yazık oldu, muazzam bir yarış ortaya koymuştu yine. Aynı şekilde Giovinazzi'de kendini puan barajının içine attıktan sonra kaza yaptı.

    Verstappen'in yaptığı kazayı Monaco'daki Leclerc'in hamlesine benzettim ben. Çok dar kısımdan yanlış bir biçimde geçmeye çalıştı. Ayrıca hâlâ çok kötü start alıyor Verstappen. Çok yavaş kaldı yine.

    Onun dışında sıralama turlarında Q1 ve Q2'yi kaçırmıştım. Albon'un neden bu kadar geriden başladığını bilmiyordum fakat ilk yarışında çok gerilerden gelip 5.bitirerek çok parlak bir başlangıç yaptığını söylemeliyim. Aynı şekilde Kyvat 19'dan 7'e çıktı bu da inanılmaz bir olay.

    Günün başka bir hayal kırıklığı ise Renault oldu yine. Çok iyi sıralama aldıkları yarışı neredeyse puansız bitirdiler.
    Albon konusunda katılıyorum. Daha yarışın başında ilk 5'e girer diye içimden geçirmiştim, tuttu da. (Yarışı izlemeden önce bir süredir Albon ve diğer sürücüler hakkında bilgim vardı.) Bir nevi Verstappen'in diskalifiyesinin telafisi oldu bu.




  • Güzel bir haftasonuydu Ferrari için. Ayrıca ilk yarışını kazanan Leclerc'i ve de bu sezon ilk yarışını kazanan Ferrari'yi tebrik ediyorum
    Albon'dan umutluyuz, Verstappen'in yarış dışı kalması üzdü.
    #RacingForAnthoine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dismoor

    Merdeces takımı ne kadar pit üzerinde dansözlük yapsa da ferrari 1 2.
    dua et yarış 44 turdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarışın başında Vettel'in Hamilton'a startta geçilmesinden sonra onu Kemmel düzlüğünde tekrar geçmesi yarışın geneli açısından kritik bir hamle oldu.

    Ferrari'de bu hafta sonu Leclerc daha hızlı olan taraftı, Vettel hafta sonu boyunca zorlandı, ama Serhan Acar'ın da yayında dediği gibi Hamilton'u 2 tur arkasında tutması Leclerc'e nefes alacak farkı yarattı ve bu fark ile de Leclerc yarışı kazanan isim oldu. Yarış 1 tur daha uzun olsa muhtemelen Hamilton, Leclerc'i geçebilirdi.

    Verstappen startta batırınca Kimi'nin çoktan kapattığı ve girmemesi gereken yere girerek hem kendisinin hem de Kimi'nin yarışını daha ilk virajda bitirdi. Üstüne bir de telsizden "Benim üstüme doğru döndü" demesi yok mu... Verstappen'in gereksiz agresifliği olmasa Kimi'nin ilk altı içerisinde bitirmesi işten bile değildi. Kimi ve Alfa Romeo ciddi puandan oldu maalesef.

    Norris-Giovinazzi'ye de yazık oldu. Hadi Norris'in yapabileceği pek bir şey yoktu da Gio'nun son turda anlamsız zorlamasına gerek yoktu, otomobiline finişe getirse puan alacaktı ama yarım tur kala alabileceği puanlardan oldu.




    Yarışların turlarının neye göre belirlendiği sorulmuş. Yarışların kaç tur olacağı pistin zamanına göre değil, pistin uzunluğuna göre belirlenir. Yarış mesafesi olan 305 km'yi pistin uzunluğuna bölerek yarışın kaç tur olacağını bulabiliriz. (Monako GP hariç.)




  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Dua et kurt kocadı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • https://www.youtube.com/watch?v=JPzPojj2SOs&feature=youtu.be





  • ulna haahahha italya GP de yağmur bekleniyor bahtsız bedevi ferrari

    https://tr.motorsport.com/f1/news/italya-gpde-yagmur-bekleniyor/4530811/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağmur yağmur yağmur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    ulna haahahha italya GP de yağmur bekleniyor bahtsız bedevi ferrari

    https://tr.motorsport.com/f1/news/italya-gpde-yagmur-bekleniyor/4530811/
    O zaman Verstappen'in 1.liği hayırlı olsun




  • wirlebendichh kullanıcısına yanıt
    bi kazmalık yapar yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yayında sorun yaşayan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hhuctas

    yayında sorun yaşayan var mı?
    Bir ara yayın motorsiklet yarısına geçti bir kaç dakika.. Sonra düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boras06 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hayatımda gördüğüm en tuhaf Q3’tü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.