Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

Formula 1 2019 Sezonu | Azerbaycan GP'si 26-28 Nisan'da

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
164
Cevap
8
Favori
3.348
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Spor >> Formula 1 >> Formula 1 2019 Sezonu | Azerbaycan GP'si 26-28 Nisan'da
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      556 Mesaj
      14 Nisan 2019 14:52:25
      Mercedes arayı cok actı. Yarısta cok sıkıcı geçti



      < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
      |
      |
    • Yarbay
      3551 Mesaj
      14 Nisan 2019 21:51:56 Konu Sahibi
      Çok sıkıcı bir yarış oldu, sabah kalkıp izlemiştim, bu denli sıkıcı olacağını bilsem daha uygun bir saatte yarışın tekrarını izlerdim. Yarışla ilgili söylenecek pek bir şey yok aslında. Starttan sonra Mercedesler ilk iki sırayı koruyup birkaç tur sonra Ferrariler ile arayı açmalarını görünce yarışın galibinin Hamilton olacağını tahmin etmek zor olmadı. Ferrari hiç galibiyet mücadelesi içerisine giremedi. Mercedesler için Avusturalya'daki kadar rahat bir yarış galibiyeti oldu.

      Yarışın başlarında Ferrari'nin Vettel'i öne geçirme hamlesini anlayamadım. O ana kadar ikisi de benzer zamanları yaptıkları halde Vettel'i öne taşıma kararı doğru bir tercih değildi. Bu yarışta Red Bull, Ferrari'ye adeta strateji dersi verdi. Ferrari önce Leclerc'i uzun süre pistte tutarak Verstappen'in arkasında bıraktı, ardından ne yapacaklarını üç yaşında bir çocuğun bile anlayacağı bir telsiz konuşmasıyla Red Bull'a elini gösterdi. Ferrari ikinci pitlerde Leclerc'i, Verstappen'den önce pite alsa belki Leclerc tekrardan dördüncülüğe çıkabilirdi. Ama Ferrari her zamanki gibi sıfır risk alarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti.

      Bu yarışta Vettel'i eleştirmenin bir mantığı yok, Ferrari'nin hızı bu kadardı. Alabileceği maksimum sonuç üçüncülüktü ve bunu da başardı. Geçen yarış Hamilton ile olan mücadelesinde aşırı agresif olması haklı olarak nasıl eleştirildiyse bu yarışta da Ferrari için maksimum sonucu alan Vettel'e yüklenmenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Burada eleştirilecek iki nokta, Ferrari'nin takım emri ve Leclerc'i çok kötü bir strateji ile Verstappen'in de arkasına düşürmesi olur.
      _____________________________





    • Yarbay
      4032 Mesaj
      15 Nisan 2019 08:09:01
      Ferrari muhtemel sıcak pistte lastikleri düzgün çalıştıramıyor. Bahreyn ne kadar çöl olsa da gece yapıldığı için nispeten Avustralya ve Çin'e göre asfalt sıcaklığı az. Sorun bir nebze bununla alakalı bence.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erwin -- 15 Nisan 2019; 8:25:40 >
      |
      |
      _____________________________



      "There's Only Room For One Snake.. And One Boss!"
    • Yarbay
      3343 Mesaj
      15 Nisan 2019 13:22:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: Sercann35 Çok sıkıcı bir yarış oldu, sabah kalkıp izlemiştim, bu denli sıkıcı olacağını bilsem daha uygun bir saatte yarışın tekrarını izlerdim. Yarışla ilgili söylenecek pek bir şey yok aslında. Starttan sonra Mercedesler ilk iki sırayı koruyup birkaç tur sonra Ferrariler ile arayı açmalarını görünce yarışın galibinin Hamilton olacağını tahmin etmek zor olmadı. Ferrari hiç galibiyet mücadelesi içerisine giremedi. Mercedesler için Avusturalya'daki kadar rahat bir yarış galibiyeti oldu.

      Yarışın başlarında Ferrari'nin Vettel'i öne geçirme hamlesini anlayamadım. O ana kadar ikisi de benzer zamanları yaptıkları halde Vettel'i öne taşıma kararı doğru bir tercih değildi. Bu yarışta Red Bull, Ferrari'ye adeta strateji dersi verdi. Ferrari önce Leclerc'i uzun süre pistte tutarak Verstappen'in arkasında bıraktı, ardından ne yapacaklarını üç yaşında bir çocuğun bile anlayacağı bir telsiz konuşmasıyla Red Bull'a elini gösterdi. Ferrari ikinci pitlerde Leclerc'i, Verstappen'den önce pite alsa belki Leclerc tekrardan dördüncülüğe çıkabilirdi. Ama Ferrari her zamanki gibi sıfır risk alarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti.

      Bu yarışta Vettel'i eleştirmenin bir mantığı yok, Ferrari'nin hızı bu kadardı. Alabileceği maksimum sonuç üçüncülüktü ve bunu da başardı. Geçen yarış Hamilton ile olan mücadelesinde aşırı agresif olması haklı olarak nasıl eleştirildiyse bu yarışta da Ferrari için maksimum sonucu alan Vettel'e yüklenmenin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Burada eleştirilecek iki nokta, Ferrari'nin takım emri ve Leclerc'i çok kötü bir strateji ile Verstappen'in de arkasına düşürmesi olur.
      Bence Lec i bottası yavaşlatıp vettelin bottas ile farkı kapatması için tuttular piste. Mercedesin taktiğini denediler.

      Ferrari güç kıstı gibi geliyor bana geçen yarışta yaşanan sorundan sonra. Çünkü Çin pistinde uzun düzlükler var. Bu kadar mercedesin önde olması anormal.
      _____________________________

      PSN: DismorTR




    • Yarbay
      3551 Mesaj
      15 Nisan 2019 20:19:50 Konu Sahibi

      Mercedes'in performans olarak Ferrari'nin önünde olduğu üstüne bir de Bottas'ın lastik avantajı da eklenince Leclerc'in Bottas'ı arkasında tutması mümkün değildi. Leclerc'i ileri taşıyacak hamle, Leclerc-Verstappen farkı 2 sn civarına indiği anda Leclerc'i pite almaları olurdu. Ferrari hiç risk almayarak Verstappen'e dördüncülüğü hediye etti. Umarım bundan sonra Ferrari bu tip strateji hatalarını daha fazla yaparak rakiplerinin ekmeğine yağ sürmez.
      |
      |
      Dismoor kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      2043 Mesaj
      15 Nisan 2019 21:45:57
      Mercedes açık şekilde Ferrarinin önünde kalarak kazanmayı başardı. Esasında sıralama turlarındaki fark az çok yarışın rengini belli etmişti. Startta Rosberg-Hamilton; Vettel-Leclerc yer değiştirmeleri dışında tatsız bir yarış izledik. Mclarenlerle Kvyat çarpışması ve pit sonrası Verstappenin Vettele atak denemesi dışında geçit töreni gibiydi.

      Leclerce takım tarafından Vettele yol vermesi talimatı oldukça gereksizdi. Ferrari piti de aslına bakılırsa o noktada en iyi sonucun podyum olacağının farkındaydı ama podyuma onu çıkarmayı tercih etti. Pit için Leclercin bu kadar bekletilmesi de olayı tescilledi. Zaten bu yarışla beraber Leclerce verilen üçüncü takım emri oldu. Avustralya, Bahreyn ve burası. Leclerc muhtemelen bütün sezon boyunca yol vermeye devam edecektir. Çok büyük beklentilerin olduğu bir pilottu ama bu şekilde ikinci planda kalırsa büyük pilot olamaz.

      Verstappen Redbulldan maksimumu almaya devam ediyor. Yanındaki Gasly ise büyük balon çıktı. Albonun son sıradan gelip onuncu bitirmesi de oldukça büyük işti. Bir parantez de Pereze yine bir şekilde puan almayı başardı.
      |
      |
      _____________________________

      Stratejisi olmayanları sadece yenilgi bekler.




    • Yarbay
      3356 Mesaj
      16 Nisan 2019 22:53:58
      Ferrari bu kafayla şampiyon falan olamaz. Ferrari de zihniyet bozuk. Pilotları dışarıda tutarak konuşuyorum, alayı zekasız adamların. Vettel'i kayıracağını söylemişti Binotto, lakin bu çocuğunda bu kadar hakkına girmemeleri gerekiyor. En hızlı araca bir gün sahip olsak bile bu kafalarla şampiyonluk zor.

      Leclerc'i geriye çektiniz. Fark açılıyor dediniz. (9.turda Bottas'la olan fark 2,7sn'di.) Vettel'i ileri aldınız. Beyimiz blokaj manyağı oldu. Arayıda kapatamadığı gibi ekstra açıldı. (Ki kapatamazdıda. Pistte ort. 0,3sn farkla bir tempoda ilerliyor Mercedes zaten. Mercedes'i geçmeyi bıraktım, zorlayabileceğini bile düşünmüyordum zaten.) Verstappen erken pitle 1-2 sn alınca tutuştular zaten. Zira Vettel mersoları yakalayamacağı barizken, bari verstappen'e de geçilmeyelim mantığı doğruydu. Ama Leclerc'i Bottas'ı kesmesi için tutmalarının tek amacı Vettel'ile Leclerc'in mesafesini açmaktı. Ki Leclerc'in Bottas'ı o lastiklerle tutabilmesi imkansızdı. Verstappen'i geçtikten sonra Vettel'e tehdit olmaması için yarışının içine ettiler.

      Hadi kötü niyetli olmayayım, ilk pitstopda sıçtın diyelim. Bari ikincide hemen alaydın Leclerc'i.(Bu arada Bottas'ı hangi pitstop öncesi tutmaya çalışmışlardı karıştırıyor olabilirim.)

      Mercedes 5sn arayla 2 pitstop yaptı. Adamlar tamamen farklı bir düzeyde yarışıyorlar. Bizimkilerde Leclerc'in yarışının içine nasıl edebiliriz taktikleriyle meşguldüler. Leclerc'in Verstappen nin arkasına düşürülmesi ve Verstappen'le mücadele şansı dahi tanıyamamaları skandal resmen.

      Yarış zaten sıkıcıydı. Birde bu salak pit duvarının yaptıkları ekstra can sıktı. Ferrari'nin bu seneki yegane amacı, dünya şampiyonasında Vettelin, Leclerc ve Verstappenin arkasında kalmaması yönünde. Bu oyunuda bozacak birisi varsa oda Leclerc'in kendisi. Vettel'in belli ki içeride lobisi sağlam. Ferrari'in kendi iç ilişkilerinin diğer markalara göre daha fazla entrikalarla dolu olduğunu düşünürsek neden bu zihniyetle şampiyon falan olunamayacağını anlatabilmişimdir umarım. (Ek olarak geçen yıl ki güncelleme sonrası sıçan Ferrari'nin, takım içi sabotaja uğratıldığına inanlardanım. Bence hepsi bir koltuk kavgasından ibaretti.)

      Leclerc'in bu şekilde sindirilmesini mi görmek isterim yoksa tarihin en hızlı kovulan patronu olarak Binotto'yu mu derseniz. Seçimim Binotto olur.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lyrazed -- 16 Nisan 2019; 22:56:51 >
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
Ankara Web Tasarım
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
haberler
Paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,094
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.