Şimdi Ara

FORMULA 1 2018 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon! (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
702
Cevap
7
Favori
35.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Almanya'da o noktaya kadar çok güzel sürdü Vettel hep zorladı o yarışta fakat o stadyum bölgesine doğru gelirken koşullar bir tık daha iyileşir gibi olmuştu son 1 2 tura göre. Vettel de zaten sonradan söylemişti geç fren yapmaya çalıştım olmadı diye. O sebeple diyorum zaten arada 10+ saniye fark varken öyle karışık pist koşullarında geç fren yapmaya çalışmasının bir manası yok diye. Zaten o birkaç metrelik geç fren yüzünden lastikler ıslak bölüme girip kilitlendiler sonrası da malumunuz... Kazadan birkaç tur önce kopan parça o kazayı yapmasında etkili değil çünkü pistin o bölümü düşük hızla geçiliyor. Eğer ki Eau Rouge gibi, Maggots Becketts gibi yüksek hızlı virajlarda kazayı yapmış olsaydı kanadın etkisi var diyebilirdik. Ben o kazada Vettel %100 hatalı demiyorum ama %55-%60 gibi bir hata payı veriyorum kendsine.

    Hamilton'ın kazanması ve ceza almaması konusu da şöyle: Ceza alsaydı eğer FIA Teknik Direktifleri'nden alırdı ama FIA teknik direktiflerinde sadece pit yoluna girerken bollard'ın sağından girilmesi gerekliliği yazıyor. Bollard'ı geçtikten sonra fikir değiştirip dışarıya dönmek konusunda bir kural koymamışlar, orada açık var ve ordan ceza almadı Hamilton. Ha bir diğer ceza alma ihtimali vardı Sportif Direktif'de 39.5 maddesine göreydi o da. Ama o sırada güvenlik aracı arkasında olduğu için ve herhangi bir pilotun yarışını riske atacak tehlikeli davranışta bulunmadığı için 39.5'tan da ceza almadı. Zaten eğer çok sıkıntılı olsaydı Ferrari şikayette bulunurdu ki Ferrari de öyle bir girişimde bulunmadı. Zaten gelmemesi de doğru karardı.

    Takım emri konusuna geldiğimizde ise eğri oturup doğru konuşalım. Bu olaydan birkaç tur önce Vettel ve Raikkonen yer değiştirmedi mi? Değiştirdi. Peki neden aynısını Hamilton ve Bottas yapmasın? Ben şahsen takım emirlerinin gerekliliğine inanan bir insanım ve Almanya'da Ferrari Raikkonen'e takım emri vermede çok bile geç kaldı. Vettel Geçmek için çok yakından takip etti Raikkonen'i uzun turlar boyunca. Bu durumda Vettel'in lastiklerinin çok ısınıp daha erken ufalanma sorunu yaşamasına sebep oldu. Yağmur bastırdıktan sonra da Vettel'in lastikleri az önce açıkladığım birkaç metre daha sonra frenleme işini kurtaramadı. Lastiği daha iyi durumda olsaydı kurtarma şansı vardı. Mercedes ise Bottas ve Hamilton arka arkaya geldikten hemen sonra Bottas'a emir verdiler. Çok doğru bir karardı bu açıkçası. Tıpkı 2007'de Raikkonen'in şampiyon olabilmesi için Massa ile yer değiştirmeleri gibi Brezilya'da.

    Macaristan'da değil sadece, Ferrari bu yıl her pistte açık şekilde olmasa bile az farkla favoriydi ve sezon sonuna kadar da her pistte favori olacaklar. Her ne kadar Lewis'i sevsem de sezon sonu şampiyonluğun kırmızılarda olacağını düşünüyorum. Almanya ve Macaristan'da yağmurun olması Hamilton'ın şansı olabilir ama yağmur altında dehşet şekilde sürüyor bu adam. Zaten Lewis de dedi beklediğimizden çok daha farklı yerdeyiz diye. Benim de demek istediğim böyle kıyasıya mücadele içinde geçen şampiyonalarda kim daha az hata yaparsa o şampiyonluğu alır.

    Bugünü değerlendirirsek eğer: Yağmur olmadığı takdirde herkes bir Ferrari ve Sebastian Vettel galibiyeti bekliyordu açıkçası ben dahil olmak üzere. Tebrikler Vettel'e çok temiz bir sürüş gerçekleştirdi bugün ve sonuna kadar hak etti galibiyeti. Gerçekten ihtiyacı olan puanlara kavuştu bugün. Puandan da daha önemlisi kendisini şampiyonada tutacak motivasyonu bulmaya başladı. Eğer Vettel Monza'da kazanırsa -Ki umarım kazanır. Hangi takımı tutarsanız tutun İtalya'da coşkulu binlerce Tifosi'yi görmek bambaşka bir şeydir.- tam anlamıyla şampiyonaya sıkı şekilde dönmüş olur. Ve start kazasına gelirsek biz F1 severler Halo'yu pek beğenmedik başta ama bugün Leclerc'i belki de hayatta tuttu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nomenmihiestaad -- 26 Ağustos 2018; 20:28:9 >




  • nomenmihiestaad kullanıcısına yanıt
    Bana Hamilton'ı severim dediniz ama yok yok burada 1 TANE bile Hamilton fanı yok arkadaş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MichaelTownley M kullanıcısına yanıt
    Hamilton'ı severim tabi ki de. Eğer Ferrari'de olsaydı geçen yıl bile şampiyon olacağını düşünüyorum o Ferrari'de. Ama bu yıl maalesef Ferrari dersine daha iyi çalışmış. Motor anlamında bizi geçmişler. Ha umarım sezonun ilerleyen kısımlarında daha iyi bir gelişim gösterir bizimkiler. Ama şuanki gidişat Ferrari'de daha hızlı araç olduğunu gösteriyor. Ama fanatik değilim açıkçası Lewis için. Çünkü Lewis kazandığı zaman benim bundan bir kazancım veya sağladığım faydam yok. O yüzden Vettel'i de Hamilton'ı da böylesine çekişmede izlerken mutlu oluyorum. Yoksa Lewis her yarışı 30+ saniye farkla kazanınca, seyir zevki olmayınca ne anlamı kalır ki sporun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nomenmihiestaad

    Hamilton'ı severim tabi ki de. Eğer Ferrari'de olsaydı geçen yıl bile şampiyon olacağını düşünüyorum o Ferrari'de. Ama bu yıl maalesef Ferrari dersine daha iyi çalışmış. Motor anlamında bizi geçmişler. Ha umarım sezonun ilerleyen kısımlarında daha iyi bir gelişim gösterir bizimkiler. Ama şuanki gidişat Ferrari'de daha hızlı araç olduğunu gösteriyor. Ama fanatik değilim açıkçası Lewis için. Çünkü Lewis kazandığı zaman benim bundan bir kazancım veya sağladığım faydam yok. O yüzden Vettel'i de Hamilton'ı da böylesine çekişmede izlerken mutlu oluyorum. Yoksa Lewis her yarışı 30+ saniye farkla kazanınca, seyir zevki olmayınca ne anlamı kalır ki sporun.
    Ben seni anlamadım, Vettel inşallah kazanır diyorsun, Hamilton severim diyorsun maalesef Ferrari dersine iyi çalışmış diyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MichaelTownley M kullanıcısına yanıt
    Hocam diyorum ya fanatik bir insan değilim ama her zaman aynı aracın kazanması sıkıcı oluyor. İtalya'da insanlar hasret kaldılar Ferrari zaferine yıllardır. Bunun dışında kazanmalarını istiyorum ki şampiyonluk yarışı daha da şiddetli, daha da heyecanlı olsun. Ben oturup yarışı izlediğimde heyecan duymayacaksam ne anlamı var ki? Lewis'in çıkıp 50-60 tur gezine gezine seyir zevki olmayan yarışlar kazanmasının bana hiç bir faydası yok. Zamanında Lewis'i desteklemem de bu yüzdendi zaten. McLaren yıllarında çok gözü kara biriydi. Risk alır, geçişler dener yarışları zevkli hale getirirdi.

    Bugünkü yarış ortada Ferrari daha ilk sektörde geçti bizi. Geçen yıl aynı yerde nefesi yetmedi aracın. Maalesef bu yıl daha iyi yapmışlar aracı Mercedes'e göre. Bunu Lewis de söyledi yarıştan sonra. Ortada olanı inkar etmek ile bir pilotu sevip, desteklemek başka şeyler ki...
  • nomenmihiestaad kullanıcısına yanıt
    Almanya GP'sinden sonra Vettel'in demecini dinlemedim, ilk kez sizden duyuyorum. O kazanın sebebinin %100 kopan parça olduğunu düşünmüyorum zaten, muhakkak Vettel'in de hata payı var. Ben kaza anını araç üstü kamerasından izleyince Vettel gibi bir pilotun o kadar basit bir hata ile yarış dışı kalmayacağını düşündüğüm için kazada otomobilden kopan parçanın etkisinin büyük olabileceğini düşünmüştüm. Neyse fazla uzatmaya gerek yok, sonuçta olan oldu.

    "Hamilton'a ceza gelmemesi doğru karardı" demişsiniz buna kesinlikle katılmıyorum. 2016 yılında Bakü'de Raikkonen'e verilen ceza ortadayken Hamilton'a ceza çıkmaması bence tam bir skandaldı. Kaldı ki Hamilton telsizden o hareketten sonra "Başımız belada mı?" diyerek yaptıklarının yanlış olduğunu kendisi de kabul etmişti. F1'i uzun yıllardır takip eden biri olarak, pisten piste bazı kuralların değiştiğini o yarıştan sonra öğrenmiştim. Bana göre oldukça saçma olan bu kural en yakın zamanda değişmeli, buna bir standart getirilmeli. Bir pistte illegal olan bir davranış başka bir pistte legal olamaz, olmamalı. Yarın benzer bir hareketi Vettel yapsa ve ceza alsa "Bu pistin kuralına göre Vettel'in yaptığı cezai sorumluluk gerektiriyor" diyemezsiniz, sporseverleri buna inandıramazsınız. Kurallar her pilota uygulanmalı ve pistten piste değişmemeli.

    Ferrari'nin Almanya'da yaptığına tam olarak takım emri diyemeyiz. Vettel daha yeni lastikleriyle Raikkonen'in arkasında zaman kaybediyordu. Telsizden Vettel'e ne kadar hızlı gidebileceği sorulduğunda "1 sn daha hızlı" şeklinde cevap vermiş, ardından Kimi, Vettel'in geçmesine müsaade etmiş ve Vettel de söylediği gibi 1 sn hızlanmıştı. Kısaca Ferrari hızlı giden pilotunu öne taşırken, Mercedes daha hızlı olan ve o noktada yarış galibiyeti için en önemli aday konumunda olan Bottas'ı yavaşlatmayı ve daha yavaş giden Hamilton'a yarışı kazandırmayı tercih etti. İkisi arasında dağlar kadar fark var. Ferrari takım emirleri konusunda sütten çıkmış ak kaşık mı? Tabii ki de değil. 2010 yılında "Fernando is faster than you" telsiz mesajı hala akıllarımızda ki o sezon takım emri yasak olmasına rağmen Ferrari bu yola başvurmuş ve takım ceza almıştı. Yine geçen sene Ferrari Macaristan'da Kimi'nin, otomobilinde sorun yaşayan Vettel'i geçmesine müsaade etmemiş ve Hamilton'ı arkasında tutarak Vettel'e zafer kazandırmıştı. Bu örnekler takım emri kapsamına girer ama bu sezon Almanya'da Ferrari'nin yaptığına takım emri demek doğru olmaz.

    Neyse bazı konularda görüş ayrılıklarımız olsa da sporsever olarak farklı düşünceler görmek de sevindirici.




  • Spa şartlarında sıkıcı bir yarış oldu diyebilirim. İlk turda Vettel'in Hamilton'u Kemmel düzlüğünde geçebileceğini tahmin ediliyordu, nitekim Vettel geçen sene yapamadığını bu sene yaptı ve ardından aynalarına bile bakmadan yarışı tamamlayıp 25 puanı cebine koydu. Mercedes'in Ferrari ile yarış galibiyetine girecek temposu yoktu, Hamilton'da yapabileceğinin maksimumunu yaparak podyumun ikinci basamağında kendisini buldu.

    Raikkonen'e üzüldüm, ilk önce sıralama turlarında takımın hatası ile altıncı sırayı alabildi, ardından startta Ricciardo'nun kurbanı oldu. Arka kanadında hasar olunca yarışa erken veda etmek zorunda kaldı. Temiz start alabilmiş olsa Ferrari'nin burada duble yapması işten bile olmazdı.

    Startta tozu dumana katan Hulkenberg'e de bir şeyler yazmak lazım. Uzun yıllar bu sporun içinde olan birisinden beklenmeyecek derecede saçma bir hataydı. Ceza olarak Monza'da 10 sıra grid cezası verildi ama bana göre yetmez. Bu tarz kazalarda komiserler pilotu bir yarışlığına ihraç edebilmeli (Monza'da Hulkenberg yerine takımın üçüncü pilotu yarışabilmeli). Bu tarz daha ağır cezaları F1'de görmemiz gerektiğini düşünüyorum. Cezalar şu anki haliyle oldukça hafif kalıyor. Halo'nun etkisini bu büyük kazada anlamış olduk. Bu kaza geçen sene yaşansaydı şu anda çok farklı şeyler konuşuyor olabilirdik.




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Yok hocam uzatmak gibi değil zaten sadece kafa kafaya verip analiz ediyorduk kazayı.

    Hamilton'a ceza gelmemesi doğru karardı derken kast etmek istediğim, şimdiki yönetmeliklerde Lewis'in yaptığını kapsayan bir madde yoktu o yüzden ceza gelmemesi doğru karardı. İlerisi için ise haklısınız bir standart getirilmeli bu konuya. Ama işte 2016 Azerbaycan olayı çok yüksek süratlerde gerçekleşti, bu ise risksiz bir hareketti. O sebeple bir ceza vermediklerini düşünüyorum ama ileride de bir standart geleceğine inanıyorum bu hususta.

    Takım emri konusunda da zaten söylemiştim aynı şeyleri. Vettel kesinlikle daha hızlıydı ama Raikkonen bırakmayınca lastikler performans kaybı yaşamaya başladı. Eğer yarışmalarına izin verselerdi daha da riskli sonuçlar ortaya çıkabilirdi. Mercedes'te Hamilton ve Rosberg mesela çok temas yaşadılar ve Mercedes akıllandı bu süreçte. Yine Ferrari'yi zaten siz anlatmışsınız ama benim eklemek istediğim başka bir yarış daha var. 1998 Belçika GP. Jordanlar ilk iki sıradayken Eddie Jordan kaza riskini almak istemeyip Ralf Schumacher'e geçmemesini söylemişti. Bu açıdan sizin demek istediğiniz gibi ister "stratejik hamle" olsun isterse "takım emri" olsun bu şey çok önemli. Sonuçta milyarlarca dolar para dönüyor sporda. O kadar yatırımın birkaç saniyelik hata yüzünden 0'a inmesini istemez hiç bir takım.

    Evet ben de tanıştığımıza çok sevindim açıkçası. Görüş ayrılığımız olması güzel bir şey birbirimizin göremediği noktaları birbirimize anlatıyoruz, öğreniyoruz.




  • Sercann35 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklısınız hocam Grosjean 2012'de milleti biçtiğinde men cezası almıştı 1 yarış için. Bu sefer de öyle bir ceza beklemiştim ama çıkmadı maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    Almanya GP'sinden sonra Vettel'in demecini dinlemedim, ilk kez sizden duyuyorum. O kazanın sebebinin %100 kopan parça olduğunu düşünmüyorum zaten, muhakkak Vettel'in de hata payı var. Ben kaza anını araç üstü kamerasından izleyince Vettel gibi bir pilotun o kadar basit bir hata ile yarış dışı kalmayacağını düşündüğüm için kazada otomobilden kopan parçanın etkisinin büyük olabileceğini düşünmüştüm. Neyse fazla uzatmaya gerek yok, sonuçta olan oldu.

    "Hamilton'a ceza gelmemesi doğru karardı" demişsiniz buna kesinlikle katılmıyorum. 2016 yılında Bakü'de Raikkonen'e verilen ceza ortadayken Hamilton'a ceza çıkmaması bence tam bir skandaldı. Kaldı ki Hamilton telsizden o hareketten sonra "Başımız belada mı?" diyerek yaptıklarının yanlış olduğunu kendisi de kabul etmişti. F1'i uzun yıllardır takip eden biri olarak, pisten piste bazı kuralların değiştiğini o yarıştan sonra öğrenmiştim. Bana göre oldukça saçma olan bu kural en yakın zamanda değişmeli, buna bir standart getirilmeli. Bir pistte illegal olan bir davranış başka bir pistte legal olamaz, olmamalı. Yarın benzer bir hareketi Vettel yapsa ve ceza alsa "Bu pistin kuralına göre Vettel'in yaptığı cezai sorumluluk gerektiriyor" diyemezsiniz, sporseverleri buna inandıramazsınız. Kurallar her pilota uygulanmalı ve pistten piste değişmemeli.

    Ferrari'nin Almanya'da yaptığına tam olarak takım emri diyemeyiz. Vettel daha yeni lastikleriyle Raikkonen'in arkasında zaman kaybediyordu. Telsizden Vettel'e ne kadar hızlı gidebileceği sorulduğunda "1 sn daha hızlı" şeklinde cevap vermiş, ardından Kimi, Vettel'in geçmesine müsaade etmiş ve Vettel de söylediği gibi 1 sn hızlanmıştı. Kısaca Ferrari hızlı giden pilotunu öne taşırken, Mercedes daha hızlı olan ve o noktada yarış galibiyeti için en önemli aday konumunda olan Bottas'ı yavaşlatmayı ve daha yavaş giden Hamilton'a yarışı kazandırmayı tercih etti. İkisi arasında dağlar kadar fark var. Ferrari takım emirleri konusunda sütten çıkmış ak kaşık mı? Tabii ki de değil. 2010 yılında "Fernando is faster than you" telsiz mesajı hala akıllarımızda ki o sezon takım emri yasak olmasına rağmen Ferrari bu yola başvurmuş ve takım ceza almıştı. Yine geçen sene Ferrari Macaristan'da Kimi'nin, otomobilinde sorun yaşayan Vettel'i geçmesine müsaade etmemiş ve Hamilton'ı arkasında tutarak Vettel'e zafer kazandırmıştı. Bu örnekler takım emri kapsamına girer ama bu sezon Almanya'da Ferrari'nin yaptığına takım emri demek doğru olmaz.

    Neyse bazı konularda görüş ayrılıklarımız olsa da sporsever olarak farklı düşünceler görmek de sevindirici.
    Almanya'da Ferrari'nin yaptığı takım emri değil mi? Ayıp oluyor ama doğuştan Ferrarilisiniz. Ayrıca Hamilton'ın piti 'sözde' kesmesi penaltı falan değildi. Lütfen abartmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İngiltere'de ilk turda Raikkonen blokaj ile birlikte Hamilton'a çarpar. 10 saniye dur kalk cezası alır. Aynısını Spa'da Bottas yapar startta 5 sn ve 2 ceza puanı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MichaelTownley

    Almanya'da Ferrari'nin yaptığı takım emri değil mi? Ayıp oluyor ama doğuştan Ferrarilisiniz. Ayrıca Hamilton'ın piti 'sözde' kesmesi penaltı falan değildi. Lütfen abartmayın.

    Alıntıları Göster
    Raikkonen zaten 2. pitini yapacaktı, Vettel o yüzden öne geçti. Telsizden söyleyenin mallığı o. Farklı stratejideki pilotlar hep yer değişir bunda şaşılacak birşey yok. Şaşılacak şey Ferrari'nin bu sene birkaç defa Rai'yi Vettel'in önünde tutması yarışlarda. Ancak Mercedes hemen emri çaktı Bottas'a geçme diye. Arabalar çarpışırmış yarış dışı kalırlarmış falan geçiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin

    Raikkonen zaten 2. pitini yapacaktı, Vettel o yüzden öne geçti. Telsizden söyleyenin mallığı o. Farklı stratejideki pilotlar hep yer değişir bunda şaşılacak birşey yok. Şaşılacak şey Ferrari'nin bu sene birkaç defa Rai'yi Vettel'in önünde tutması yarışlarda. Ancak Mercedes hemen emri çaktı Bottas'a geçme diye. Arabalar çarpışırmış yarış dışı kalırlarmış falan geçiniz.

    Alıntıları Göster
    Böyle olacaksa Formula 1 bölümü kapatılsın bir tane bile Hamilton fan yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hamilton itici herifin teki ne kadar zorlasam da sevemiyorum kusura bakmayın.
  • @nomenmihiestaad

    Mercedes'in Almanya'da verdiği takım emrini eleştirmedim zaten, sadece yarışta olanları yazdım. Takım emri sporseverler açısından kötü oldu, Hamilton-Bottas arasında güzel bir galibiyet mücadelesi görebilirdik, bundan mahrum kaldık. Yalnız Mercedes'in diğer pilotu Rosberg olsaydı Mercedes o takım emrine cesaret edemezdi, bunu da belirteyim. Mercedes'in en çok bu yönünü özlüyorum. Pilotlarına takım emri uygulamayıp onları özgürce yarıştıran bir takımdan, takım emirleri konusunda Ferrari'den bile beter bir takıma evrildiler.

    @MichaelTownley

    Evet, Ferrari'nin Almanya'da yaptığını takım emri olarak görmüyorum. Bunu da detayları ile yazdım, neyini anlatamadım tam olarak? Ferrari'de yapılan pilotlarının farklı stratejileri ile yarışmasından ötürü hızlı olan pilotunu diğerinin önüne taşımak, Mercedes'te yapılan ise hızlı olan pilotunu takım emri ile yavaşlatıp yavaş olan pilotuna yarışı kazandırmak. İkisi arasında dağlar kadar fark var.

    Ferrari fanı olabilirim ama bu benim fanatik olduğum anlamına gelmez. Ben yeri gelince Ferrari'yi de eleştiririm. Şu anda yarışan pilotlardan da Kimi'yi tutuyorum, o bıraktığında başka bir pilotu tutmam zaten. Ben her şeyden öte bu sporu seviyorum.

    Hamilton olayında abartılacak bir şey yok, bana göre ceza alması gerekiyordu. Çünkü daha önce benzer bir örneğine ceza çıkmıştı. İki örnek farklı pistlerde gerçekleşmiş olabilir, birinin pist kuralında ceza diğerinde değil diyor da olabilir. Bunu da eleştirdim zaten.

    Fazla uzatmaya gerek yok, siz farklı düşünebilirsiniz, benim için bir mahsuru yok.




  •  FORMULA 1 2018 Sezonu Bitti | Hamilton ve Mercedes Şampiyon!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: franz392

    Adam ciddi ciddi bir şey bulmaya çalıştı bulamayınca da Ferrari aracında bir numaralar var şeklinde açıklama yaptı.
    Formula 1 de rekabet duzeyi çok düşük sonuncu sırada başlayan Ferrari, Mercedes veya Redbull pilotu çok rahat bir şekilde yarışı ilk 5 de bitirebiliyor. Küçük takımların bütçelerinin arttırılması şart yoksa geleceği çok parlak değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blawer_s -- 27 Ağustos 2018; 9:34:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sercann35

    @nomenmihiestaad

    Mercedes'in Almanya'da verdiği takım emrini eleştirmedim zaten, sadece yarışta olanları yazdım. Takım emri sporseverler açısından kötü oldu, Hamilton-Bottas arasında güzel bir galibiyet mücadelesi görebilirdik, bundan mahrum kaldık. Yalnız Mercedes'in diğer pilotu Rosberg olsaydı Mercedes o takım emrine cesaret edemezdi, bunu da belirteyim. Mercedes'in en çok bu yönünü özlüyorum. Pilotlarına takım emri uygulamayıp onları özgürce yarıştıran bir takımdan, takım emirleri konusunda Ferrari'den bile beter bir takıma evrildiler.

    @MichaelTownley

    Evet, Ferrari'nin Almanya'da yaptığını takım emri olarak görmüyorum. Bunu da detayları ile yazdım, neyini anlatamadım tam olarak? Ferrari'de yapılan pilotlarının farklı stratejileri ile yarışmasından ötürü hızlı olan pilotunu diğerinin önüne taşımak, Mercedes'te yapılan ise hızlı olan pilotunu takım emri ile yavaşlatıp yavaş olan pilotuna yarışı kazandırmak. İkisi arasında dağlar kadar fark var.

    Ferrari fanı olabilirim ama bu benim fanatik olduğum anlamına gelmez. Ben yeri gelince Ferrari'yi de eleştiririm. Şu anda yarışan pilotlardan da Kimi'yi tutuyorum, o bıraktığında başka bir pilotu tutmam zaten. Ben her şeyden öte bu sporu seviyorum.

    Hamilton olayında abartılacak bir şey yok, bana göre ceza alması gerekiyordu. Çünkü daha önce benzer bir örneğine ceza çıkmıştı. İki örnek farklı pistlerde gerçekleşmiş olabilir, birinin pist kuralında ceza diğerinde değil diyor da olabilir. Bunu da eleştirdim zaten.

    Fazla uzatmaya gerek yok, siz farklı düşünebilirsiniz, benim için bir mahsuru yok.
    Her takımın stratejisi farklıdır. Bottas ile Hamilton devam etseydi kaza yapabilirlerdi, pist zaman zaman darlaşıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MichaelTownley

    Böyle olacaksa Formula 1 bölümü kapatılsın bir tane bile Hamilton fan yok

    Alıntıları Göster
    Oldu kapatalım ham fanı yoksa o zaman. Herkes Ham fanı olmak zorunda değil ki. Ne Ham ne de Vettel'i pek sevmem. Ama Ferrari fanı olduğum için mecburen artık yılların özleminin bitmesi için Vettel'in kazanmasını istiyorum. Rekabet keşke 2 takım arasında kalmasa en az 4 takım kafa kafaya yarışsın isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lyrazed

    Oldu kapatalım ham fanı yoksa o zaman. Herkes Ham fanı olmak zorunda değil ki. Ne Ham ne de Vettel'i pek sevmem. Ama Ferrari fanı olduğum için mecburen artık yılların özleminin bitmesi için Vettel'in kazanmasını istiyorum. Rekabet keşke 2 takım arasında kalmasa en az 4 takım kafa kafaya yarışsın isterim.

    Alıntıları Göster
    Herkes Hamilton fanı olmak zorunda dedim mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.