Şimdi Ara

Ford S-Max izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 6 ay önce almış olduğum ve bu süre içerisinde 5 bin KM yapmış olduğum 2007 model Ford S-Max aracımla ilgili deneyimlerimi ve merak edenler olur düşüncesiyle izlenimlerimi paylaşmak istiyorum;

    S-Max araçlar 5 kişilik ve 7 kişilik olarak 2 ye ayrılıyor. 7 kişilik olanların +2 koltukları katlanabilir şekilde bagajda bulunuyor. Benim aracım ise 5 kişilik. +2 koltuk dışında birebir aynılar.

    Bu aracımdan önce bir çok araç sahibi oldum. Yakın zamanda Honda Jazz, Ford C-Max, Kia Carnival, Alfa 156 gibi araçlarım vardı. Çeşitli sebeplerden ve heveslerden ötürü son olarak tercihimi Ford S-Max'dan yana yaptım.

    S-Max aracım 2.0 dizel motora sahip. Bu motor 143hp güç sunuyor ve 6 ileri vitesli bir manuel şanzımanı var. Motor performansı ve hızlanması 1700kg ağırlığı olmasına rağmen başarılı. Araç yüklü ve yüksüz olsun hiç farketmiyor, 2.0 motor aracı çok iyi sırtlıyor. Motor oldukça sessiz çalışıyor. Hatta Ford'un 1.6 dizellerinden bile daha sessiz diyebilirim. 70lt depo kapasitesi ile şehirlerarası yolda 1200 km yapabiliyor. Şehir içi kullanımlarda ise ortalama olarak maksimum 7 litre yakıt tüketimi var. Bu değerleri ben bu araç için gayet başarılı buluyorum.

    Aracın iç mekanı oldukça geniş. Araç zaten büyük ve kalıplı bir araç olduğu için iç hacmi ile ilgili pek bir şey söyleme gereği duymuyorum. Bagaj ise devasa genişlikte.

    Aracın malzeme kalitesi D segment otomobiller ayarında. Genel olarak araç yumuşak dokulu iç mekana sahip. Fakat bu araçların kronik olarak klima havalandırma ızgaralarının krom kısımları zamanla dökülüyor. Ayrıca klima düğmeleri de soyuluyor. Aracın genel olarak iç mekandaki kaplama olan yerlerinde zamanla soyulma ve dökülme oluyor. Benim aracımda da bu şekilde sorunlu yerler vardı, biraz uğraşarak hepsinin üstesinden geldim. Örneğin havalandırma ızgaraları tek tek piyasada satılıyor. Fiyatları da gayet uygun (50-60TL).

    Benim aracım Titanium X diye geçmekte. Bazı özelliklerini paylaşıyorum:
    Çift yönlü klima, ESP, çift cam tavan. Bi-xenon farlar, viraj aydınlatması, hız sabitleyici, kararan iç dikiz aynası, sürücü diz hava yastığı, 18inç jant, vs...

    Gelelim aracın ses yalıtımına. Bence bu aracın en başarılı özelliklerinden birisi bu. Daha önce sahibi olduğum Ford C-Max aracım bu konuda çok zayıftı. Özellikle iç mekanda çok takırtı vardı. S-Max tamamen farklı. Üst segment bir otomobilde olduğunuzu anlıyorsunuz. Motor sesi içeriden çok az duyuluyor. Bozuk yollarda takır tukur ses gelen bir yeri yok. Araç 2007 model ve 170bin KM de olduğu halde ben bu konuda çok başarılı buluyorum.

    Diğer değinmek istediğim konu ise sürüş ve yol tutuş. Aracı almadan önce yapmış olduğum araştırmalarda, bu aracın sportif bir sürüş karakterine sahip olduğu ve sanki bir Focus veya sedan bir araba gibi çevik viraj kabiliyetinin olduğu üstüne basa basa vurgulanıyordu. Durum gerçekten de bu şekilde. 245-45-r18 ebatlarındaki lastikleri ile bu aracı yoldan çıkarmak çok ama çok güç. Suspansiyon konforu üst düzeyde. Bu segmentte bir çok araç kullandığım için gönül rahatlığıyla diyebilirim ki bu aracın sürüş keyfini veren başka bir MPV yok. Lastik ebatlarının büyük olması bile iç mekanda sizi hiç rahatsız etmiyor. Araç kolay kolay ESP den yardım istemiyor. Bence arabanın dış tasarımında bile bu sportif sürüşün ipuçlarını görebiliyorsunuz :)

    Aracın mekanik parçalarının çoğu Ford Mondeo ile aynı. Parçaları pahalı değil ve kolay temin edilebiliyor.

    Türkiye'de bu araçların fazla tutulmaması, çok bütçe gerektirmeden sahip olabilmeye imkan tanıyor. Tutulmamasının sebebi ise sıfır fiyatlarının Türkiye'de çok yüksek olması. Şuan S-Max aracın sıfır fiyatı ülkemizde 320 bin TL civarında. Avrupa'da ise çok tutulan araçlar bunlar. Yazın yabancı plakalı bir çok S-Max ülkemiz yollarında görebilirsiniz.

    Özetlemek gerekirse S-Max tam bir yol arabası. Üst düzey sürüş keyfi ve süspansiyon konforu en başarılı yönü. Dizel motoru ve kolay parça temin edilişi de avantaj.



  • Ford smax 2.0 motor 270.000 km relerde alınırmı
  • 2000 CC dizel motora kolay kolay 750 - 1 milyon km den önce hasar olmaz... Direksiyondaki doğru düzgün söför olsun yeter.... Yenisi 484 Bİn lira.... Bu fiyata bu arabalar YER UÇAĞI.....GERÇEK KELEPİR......
  • Ben de s max almak istiyordum özel ford setvidinr danıştım parça sıkıntılı yurtdışı kaynaklı dediler ben de vazgeçmiştim yazınızı görünce tekrar heveslendim yedek parça sıkıntısı yaşıyor musunuz almamı tavsiye eder misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.