Şimdi Ara

Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı



    Ford Otosan, geliştirdiği yerli şanzımanı Eskişehir Fabrikası'nda düzenlenen törenle görücüye çıkardı. Ağır ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirilen şanzıman sayesinde Ford Otosan, motor, aks ve şanzıman üçlüsünü geliştiren ve üreten sayılı global kamyon üreticilerinden biri oldu.



    Yerli Ecotorq şanzıman, 58 milyon euro yatıım ve TÜBİTAK'ın 13.5 milyon TL'lik Ar-Ge teşviki ile Ford Otosan mühendisleri tarafından tasarlanıp geliştirildi. 5 yıldır üzerinde çalışılan şanzıman, 1 milyon kilometreyi aşkın yolda farklı koşullarda test edildi. Ford Otosan'ın, geliştirdiği şanzımanı diğer üreticilere tedarik etme ihtimali de bulunuyor.



    Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı



    Yapılan açıklamaya göre bu adımla birlikte Ford Trucks'ın Eskişehir'de ürettiği ağır ticari araçlardaki yerlilik oranı yüzde 74'ten yüzde 90'a çıkıyor. İlk etapta üretilen kamyonların yüzde 15'inde kullanılması planlanan yerli şanzımanın 2022 sonundan itibaren fabrikadan çıkan tüm kamyonlarda yerini alması hedefleniyor.



    Ayrıca Bkz.Xiaomi elektrikli otomobillerin seri üretim tarihi açıklandı



    Ford Otosan'ın kamyonlarındaki şanzıman sistemleri bugüne kadar Alman ZF'ten ithal ediliyordu. Örneğin F-Max'te 12 ileri vitesli ZF otomatik şanzıman kullanılıyor. Markanın tüm 13 litrelik motorları ile uyumlu olduğu belirtilen yerli şanzımanın 16 ileri vitesli olması sayesinde yerini aldığı sisteme göre yakıt tüketimini azaltacağı ifade ediliyor. İlerleyen süreçte manuel versiyonların geliştirileceği de verilen bilgiler arasında.









  • Ford-Otosan tarafından ülkemizde gerçekleştirilen çalışmalar sonucu oluşturulan haklar yine Ford-Otosan üzerine alınıyor. Bu şanzıman özelinde değil tüm mühendislik faaliyetlerinde bu şekilde. Hatta en son dünya çapında bazı fabrikalardaki mühendislik faaliyetleri otosana devredilmeye başlandı, örneğin Güney Afrika'daki fabrikanın mühendislik faaliyetlerini otosan yürütüyor şu anda. Ford-Otosanın ortaklık yapısı aşağıdaki şekilde.


    Bugün tüm ticari araç süreçleri otosan eliyle yürütülüyor, fordun otosan üzerinde tahakküm kurması ise şu an için imkansız hatta bu durumdan yani fordun tüm ticari araç operasyonları, geliştirme süreçleri, patentleri vs Türkler üzerinden yürüdüğü için İspanyayı alternatif olarak güçlendirmeye çalışıyorlar.


    Yüzde 90 çok iyi bir sayı. Düşününce aslında bir çok parçası yabancıdır ( öyle olmak zorunda).

    Enjektörler, ecu, sensörler, abs, esp modülleri vs tonla şey vardır. Far mercekleri bile muhtemelen yabancıdır. Bunları sıfırdan tasarlamak, üretmek, rekabet edecek hale getirmek çok büyük masraf ve gereksiz.


    56 milyon euro yatırımla şanzıman geliştirmek bile çok büyük başarı bence. Umarım başarılı olur.

  • motor kadar önemli bir gelişme. fakat daha önemlisi bu ürünün patentlerinin kime ait olduğu. eğer otosan patentleri kendi adına alabildiyse bunları otokar üstünden askeri alanda da kullanabilirler.

  • orcnd kullanıcısına yanıt

    Ecotorq motorlari ve bu sanziman'nin patenti Otosan'a ait.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalan %10 da elektronikler olsa gerek.


    Tebrikler.

  • Çok güzel bir gelişme ülkemiz için.

  • projede avl desteği mevcut mu? otosan şanzıman, batarya ve otonom sürüş geliştirmesi yapıyorlardı fakat bu haberde tubitak ismi geçtiği için emin olamadım.

  • orcnd kullanıcısına yanıt

    Otosan da olma ihtimali yüksek. Çekici üretiminde otomobile göre çok daha ileri seviyedeyiz. Otomobil gibi dışarda tasarlanıp burda montajı yapılmıyor. Ford u çekici pazarına çeken otosanın kendisi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tubitak çok teşvik vermiş gercekten 1m euro

    Adının geçmemesi gerekiyor aslında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • think of idea kullanıcısına yanıt

    Yüzde 90 çok iyi bir sayı. Düşününce aslında bir çok parçası yabancıdır ( öyle olmak zorunda).

    Enjektörler, ecu, sensörler, abs, esp modülleri vs tonla şey vardır. Far mercekleri bile muhtemelen yabancıdır. Bunları sıfırdan tasarlamak, üretmek, rekabet edecek hale getirmek çok büyük masraf ve gereksiz.


    56 milyon euro yatırımla şanzıman geliştirmek bile çok büyük başarı bence. Umarım başarılı olur.

  • bana çok yerli gelmedi. üretim hakkı,patent vs. ford'da ise çok da haykırmaya gerek yok bence. tamam yerli mühendis/teknisyen ekibi yapmış bu güzel tebrik ediyorum buradan onları. ancak bunlar da zamanı gelince satmıyoruz size şanzıman,motor vs diyebilirler. aynı almanların,kanadalıların vb. ülkelerin yaptığı gibi. bu bakımdan bu işler yabancı markaların çatısı altında yapılmamalı artık(bence). hayırlı uğurlu olsun.

  • muammer816 M kullanıcısına yanıt

    Ford Truks markasının büyük kısmı Türklere ait. Yetki ve üretim hakkı bizde. F max de Türkiye de tasarlandı ve üretiliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lego95 kullanıcısına yanıt

    bu nasil yorumdur?


    sana patentini ortagin sagliyorsa belirli kosullarda, isterse %2 olsun, sana devretmedigi surece patenti, bir halt yapamazsin %2lik ortagindan izinsin Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı  hadi bakalim cocuk, birsey daha ogrenmis oldun,

  • pskillercheto kullanıcısına yanıt

    Ford-Otosan tarafından ülkemizde gerçekleştirilen çalışmalar sonucu oluşturulan haklar yine Ford-Otosan üzerine alınıyor. Bu şanzıman özelinde değil tüm mühendislik faaliyetlerinde bu şekilde. Hatta en son dünya çapında bazı fabrikalardaki mühendislik faaliyetleri otosana devredilmeye başlandı, örneğin Güney Afrika'daki fabrikanın mühendislik faaliyetlerini otosan yürütüyor şu anda. Ford-Otosanın ortaklık yapısı aşağıdaki şekilde.


    Bugün tüm ticari araç süreçleri otosan eliyle yürütülüyor, fordun otosan üzerinde tahakküm kurması ise şu an için imkansız hatta bu durumdan yani fordun tüm ticari araç operasyonları, geliştirme süreçleri, patentleri vs Türkler üzerinden yürüdüğü için İspanyayı alternatif olarak güçlendirmeye çalışıyorlar.


    Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 21 Ekim 2021; 12:33:15 >




  • pskillercheto kullanıcısına yanıt

    Önce araştır sonra konuş 😆😆😆😆


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Lego95




    sagli sollu panacar motoru modunu acmadan once sen de burada ol.



    Simdi ben ne demisim? %2 ile dahi ortaklik olsa yine de patenti saglayan %2 sana tam hakkini satmiyorsa, %2 istedigi anda o anki mevcut projeyi sonlandirabilir patent haklari geregi! anladiniz mi?



    Guney afrika'dan tabi cekecek. Beyaz nufusu kalmadi ulkede calisip, ureten. Farmerlar da artik ya avusturalya'ya yada ata topraklari olan irlanda, hollanda, belcikla, ingiltere gibi ata topraklarina donmeye basladilar. Zaten en son zenciler kendi aralarinda ic catismaya girip ne var ne yok yagmalayip yakip yikiyorlardi. boyle durumda hic bir yatirimci zaten kalmaz.


    oyle youtube uzerinde videolar izleyip de milletin gazini almaya veya gaziniz alinipta burada atip tutmayla olmaz o isler. Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı 


    size nacizane tavsiyem, mehmetcik iki projesi neden mehmetcik1'den ayrilmis. HK ile nasil saman altindan patent lisanslamalari yapilarak HK cakmasi yan sanayi urunu olmus , lakin hk istese yine nasil mehmetcik 2lerin herhangi baska bir ulkeye satisini engelleyebilirmis vs arastirin ve sonra hazimsizliginizi soda icerek gidermeye calisin genc ergen arkadaslar.



    Caniktir vs su anda poliste olan silahlarin ne turde basarisiz oldugunu polislerin agzindan dinleyin, mermiyi agiza verip oyle tutamiyorlar. cunku patentini alamadilar glock'tan. kendi kendine patlayabiliyor mermi agizda Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı 


    bilmediginiz konular hakkinda yorum yapnayin ergen kardesler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 21 Ekim 2021; 22:42:48 >




  • pskillercheto kullanıcısına yanıt

    Tamam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktıGlobal Newsyoutube
    Days of protests, looting and riots in South Africa could lead to food and medicine shortages in the next few weeks, President Cyril Ramaphosa said on Monday. Police said the unrest had intensified after former President Jacob Zuma challenged his 15-month prison term in the country's top court. The sporadic pro-Zuma protests that broke out when he handed himself over last week have escalated into looting and arson, mainly in the province of KwaZulu-Natal (KZN). Officials said 489 suspects in the two provinces had been arrested and all government agencies had been mobilized. For more info, please go to https://globalnews.ca/news/8024123/dozens-dead-riots-south-africa-jailing-former-president/ Subscribe to Global News Channel HERE: http://bit.ly/20fcXDc Like Global News on Facebook HERE: http://bit.ly/255GMJQ Follow Global News on Twitter HERE: http://bit.ly/1Toz8mt Follow Global News on Instagram HERE: https://bit.ly/2QZaZIB #GlobalNews
    https://www.youtube.com/watch?v=uAPWfU_wXCs


    Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktıNBC Newsyoutube
    Protests over the imprisonment of former president Jacob Zuma have spiraled into something more widespread and dangerous. Sky News’ John Sparks has witnessed it on the ground in Durban.» Subscribe to NBC News: http://nbcnews.to/SubscribeToNBC » Watch more NBC video: http://bit.ly/MoreNBCNews NBC News Digital is a collection of innovative and powerful news brands that deliver compelling, diverse and engaging news stories. NBC News Digital features NBCNews.com, MSNBC.com, TODAY.com, Nightly News, Meet the Press, Dateline, and the existing apps and digital extensions of these respective properties. We deliver the best in breaking news, live video coverage, original journalism and segments from your favorite NBC News Shows. Connect with NBC News Online! NBC News App: https://smart.link/5d0cd9df61b80 Breaking News Alerts: https://link.nbcnews.com/join/5cj/breaking-news-signup?cid=sm_npd_nn_yt_bn-clip_190621 Visit NBCNews.Com: http://nbcnews.to/ReadNBC Find NBC News on Facebook: http://nbcnews.to/LikeNBC Follow NBC News on Twitter: http://nbcnews.to/FollowNBC Follow NBC News on Instagram: http://nbcnews.to/InstaNBC #Looting #SouthAfrica #WorldNews Thousands Go Looting as South African Law and Order Breaks Down
    https://www.youtube.com/watch?v=JevGPfr7TvE



    evet beyler... bu arada tayyip efendiniz, nijerya, angola gibi ulkelerle diger afrika ulkelerine tanidigi gibi vizeyi kaldirdi. artik melez irk vs bu goruntuleri 40 - 50 seneye Turkiye'de goruruz. 20-25 yila zaten fransa, hollanda, belcika gibi ulkelerde goruyor olucaz. bu yillarinizi iyi degerlendirin Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı 





  • ne kadar çok kadın çalışan var resimde bravo

    helal olsun

  • pskillercheto kullanıcısına yanıt

    Ford Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maligezgin kullanıcısına yanıt

    Ford o konuda şuradan şanslı biraz, yeni arge ve homologasyon yöneticisi kadın, 2 numara kadın 3 numara yine kadın. Mühendisliğe işe alımda bu sebeple pozitif ayrımcılık varFord Otosan'ın geliştirdiği yerli şanzıman görücüye çıktı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.