Şimdi Ara

FORD MONDEO KULUBÜ (31. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.983
Cevap
52
Favori
696.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    arkadaşlar bende aranıza katılmak istiyorum fakat mk2 ler hakkında hiç bi bilgim yok tavsiyenize göre hareket edip şu aracı baya cidd düşünüyorumhttp://www.sahibinden.com/97000_de_2000_model_ford_mondeo-78WQQaXQQ17517253WQQpXQQdisplayitem yorumlarınız için şimdiden teşekkürler




    5-6 mesaj üstte bu araçla ilgili yorum yapmıştım ben, aşağıya tekrar kopyalıyorum. Ancak bu araç 2.5 v6 haberiniz olsun.

    Saygılarımla.

    quote:



    İkinci ilandaki araç V6 (2.5lt) olmasına rağmen sahibi 2.0 olarak ilan vermiş. 2,5 özel bir araba olduğu için ilanın 2.0'lar altında verilmesi iki ihtimali akla getirir.


    Alacak karşılığı almıştır, aracı tanımıyordur, yoksa hiçbir araç sahibi aracını tanımayacak kadar bilgisiz olmaz,
    Ya da 2,5'luk arabayı bilmeyen birine 2,0 olarak satma niyetindedir.

    2,5 V6'lar ancak aracı bilen ve tanıyandan alınırsa zevkle kullanılır, aksi taktirde sahibini üzer.

    Saygılarımla.
  • eiskent hocam çok teşekkür ederim bende diyorum 2.0 motor lar arasındak en çok donanım bunda v6 olabiliceği aklıma hiç gelmedi en iyisi başka ilanlara göz atmam tekrar teşşekür ederim.
  • 2007 MkIII Mondeo Ghia'nın silecekleri konusunda yardıma ihtiyacım var, arabada yağmur sensörü var. Anladığım kadarıyla silecek kolunu 1 kademe kaldırınca silecekler yağmur sensörüne bağlı olarak çalışıyor. Ama ben bu sensörün mantığını anlamadım. Bazen baya yağmur olduğu halde silecek çalışmıyor, cam iyice damla dalma oluyor, kendim elle çalıştırmak zorunda kalıyorum. Bazen de çok hafif çiselemede sürekli çalışıyor. Sensörün hassasiyeti 1...6 diye olan rakamlardan ayarlandığını da öğrendim, orası da 1'de duruyor (en hassas). Bu sensör geçen gün yağmurlu havada beni resmen deli etti .

    İkincisi silecek kolunu 1 kademe daha kaldırınca silecek sensör modundan çıkıp devamlı çalışıyor, ama o siecek kolundaki 1....6 rakamları ile fasıla ayarı yapılamıyor. Focus da o rakamlarla fasıla ayarı yapıyordum ama Mondeo'da yapamadım. Fasıla ayarı yok mu Mondeo'da ?
  • Hocam, aynı sorunu ben de yaşadım. şayet lastikler camda su bırakıyorsa, sensor algılaması sapıtıyor. Benim silecekler dışarıdan yeni görünüyordu ama iyi silmiyordu ve ses yapıyordu, malum yaz sıcağı sertleştiriyor malzemeyi. aynı ebatlarda bosch marka klasik sileceklerin lastiklerini mevcut sileceklerle değiştirdim. 15 TL maliyeti oldu.şimdi silecek kolunu 1-6 arasında ortada bir yerde bırakıyorum, sorunsuz çalışıyor. geçen hafta istanbulda bol yağmur vardı. bir sorun çıkarmadı. Umarım yardımı olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    2007 MkIII Mondeo Ghia'nın silecekleri konusunda yardıma ihtiyacım var, arabada yağmur sensörü var. Anladığım kadarıyla silecek kolunu 1 kademe kaldırınca silecekler yağmur sensörüne bağlı olarak çalışıyor. Ama ben bu sensörün mantığını anlamadım. Bazen baya yağmur olduğu halde silecek çalışmıyor, cam iyice damla dalma oluyor, kendim elle çalıştırmak zorunda kalıyorum. Bazen de çok hafif çiselemede sürekli çalışıyor. Sensörün hassasiyeti 1...6 diye olan rakamlardan ayarlandığını da öğrendim, orası da 1'de duruyor (en hassas). Bu sensör geçen gün yağmurlu havada beni resmen deli etti .

    İkincisi silecek kolunu 1 kademe daha kaldırınca silecek sensör modundan çıkıp devamlı çalışıyor, ama o siecek kolundaki 1....6 rakamları ile fasıla ayarı yapılamıyor. Focus da o rakamlarla fasıla ayarı yapıyordum ama Mondeo'da yapamadım. Fasıla ayarı yok mu Mondeo'da ?

  • silecek lastiği yerine yapı marketlerden o fiyata muz silecek alabilirsin onlarla dene istersen... ben kullanıyorum şimdi gayette memnunum.. silecek zaten en fazla 2 sezon gidiyor ... her yaz girişinde 15 tl e muz silecek alıp taktırmak daha iyi .. ama şu da var bosch un kalitesi başka



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jackget -- 6 Kasım 2009; 0:21:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt

    2007 MkIII Mondeo Ghia'nın silecekleri konusunda yardıma ihtiyacım var, arabada yağmur sensörü var. Anladığım kadarıyla silecek kolunu 1 kademe kaldırınca silecekler yağmur sensörüne bağlı olarak çalışıyor. Ama ben bu sensörün mantığını anlamadım. Bazen baya yağmur olduğu halde silecek çalışmıyor, cam iyice damla dalma oluyor, kendim elle çalıştırmak zorunda kalıyorum. Bazen de çok hafif çiselemede sürekli çalışıyor. Sensörün hassasiyeti 1...6 diye olan rakamlardan ayarlandığını da öğrendim, orası da 1'de duruyor (en hassas). Bu sensör geçen gün yağmurlu havada beni resmen deli etti .

    İkincisi silecek kolunu 1 kademe daha kaldırınca silecek sensör modundan çıkıp devamlı çalışıyor, ama o siecek kolundaki 1....6 rakamları ile fasıla ayarı yapılamıyor. Focus da o rakamlarla fasıla ayarı yapıyordum ama Mondeo'da yapamadım. Fasıla ayarı yok mu Mondeo'da ?


    Barış bey silecek kolu 1 kademe yukardaysa yani sensörler aktif hale gelmişse yağmur yağmaya başladığında otomatik olarak sileceklerin çalışması lazım. eğer düzgün çalışmıyorsa sensörde arıza olabilir. tanıdığınız iyi bir oto elektrikçisi varsa ona götürün yoksa tur otoyu öneririm .
    1...6 ayarı öğrendiğiniz gibi sileceklerin yağmurun şiddetine göre hassaslık ayarı. mondeoda yağmur sensörü olduğundan focustaki gibi fasıla ayarı yok .
    bu arada bende şu muz sileceklerden alıp denemek istiyorum .
  • deneyin mutlaka .. diğerlerinden daha güzel .. hatta ben aldıktan sonra tur oto da patronun arabaya aldılar :))
  • Lastikleri değiştirmeden önce muza geçişi ben de düşünmüştüm. muzun performansı gayet iyi ama çoğu çin malı ve çabuk deforme oluyor. uçları kalkınca insanı çileden çıkarıyor. önceki arabamda denemiştim ve bir sezonda 2 takım almak zorunda kaldım.

    Birazda aracın orjinaline sadık kalmak açısından lastikleri değiştirmeyi tercih ettim. Fakat silecekle orjinallik mi olur diyorsanız, valeo bosch gibi iyi bir markanın muz takımı veya MKIV'lerde kullanılan orjinaller-fiyat makulse tabiki- denenebilir.
  • quote:

    Barış bey silecek kolu 1 kademe yukardaysa yani sensörler aktif hale gelmişse yağmur yağmaya başladığında otomatik olarak sileceklerin çalışması lazım. eğer düzgün çalışmıyorsa sensörde arıza olabilir. tanıdığınız iyi bir oto elektrikçisi varsa ona götürün yoksa tur otoyu öneririm .
    1...6 ayarı öğrendiğiniz gibi sileceklerin yağmurun şiddetine göre hassaslık ayarı. mondeoda yağmur sensörü olduğundan focustaki gibi fasıla ayarı yok .
    bu arada bende şu muz sileceklerden alıp denemek istiyorum .

    Teşekkürler. Bu aralar yağmur kesildi, 1-2 defa daha yağmur yağsın da, sensör hala düzgün çalışmazsa gidip göstereyim en iyisi. Fasıla ayarı olmamasına şaşırdım ama sensör düzgün çalışsa fasıla ayarına ihtiyaç olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pomatomidae_Grandis

    Lastikleri değiştirmeden önce muza geçişi ben de düşünmüştüm. muzun performansı gayet iyi ama çoğu çin malı ve çabuk deforme oluyor. uçları kalkınca insanı çileden çıkarıyor. önceki arabamda denemiştim ve bir sezonda 2 takım almak zorunda kaldım.

    Birazda aracın orjinaline sadık kalmak açısından lastikleri değiştirmeyi tercih ettim. Fakat silecekle orjinallik mi olur diyorsanız, valeo bosch gibi iyi bir markanın muz takımı veya MKIV'lerde kullanılan orjinaller-fiyat makulse tabiki- denenebilir.


    bosch un muz silecekleri takım fiyatı 55 di ... ondan almadan önce çin malı alıp deneyim dedm :)) yaz başından beri kullanıyorum bir sıkıntısı olmadı... Ama seneye değişiceği zaman bosch alıcam
  • Benide listeye eklerseniz sevinirim. 2009 Ford Mondeo Exclusive 2.3 (Chip Tuning)

    Ayrıca 2 gündür direksiyonda aşırı sertleşme ile birlikte sert bir gıcırtı sesi var. Aynı zamanda zannedersem Trigger kayışında bi titremem var şıkır şıkır ses veriyor. Chip sonrasında şehirler arası yolda 260'ı zorladım alakası olabilirmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BerkerÜN

    Benide listeye eklerseniz sevinirim. 2009 Ford Mondeo Exclusive 2.3 (Chip Tuning)

    Ayrıca 2 gündür direksiyonda aşırı sertleşme ile birlikte sert bir gıcırtı sesi var. Aynı zamanda zannedersem Trigger kayışında bi titremem var şıkır şıkır ses veriyor. Chip sonrasında şehirler arası yolda 260'ı zorladım alakası olabilirmi?

    mondeonun türkiyede 2.3 motorlu versiyonu satılmıyor. aracınızı siz nereden aldınız .
  • Herkese selamlar,
    Bugün sabahtan öğlen 2ye kadar saniyede vakit geçirdim. ön tampondaki mm.lik sarkmaları düzelttirdim. bir de farların balans ayarını yaptırdım. benden önce aracın kullanıcısı bayanmış, malum ufak tefek olsa da ön tamponda temas varmış. bu esnada hava filtresinin sol çamurluktan radyatör önüne gelen borusunun ilk kısmında (hava filtresi sonrası olan dirsek) çatlak varmış onu gördüm. her yeri aradım ama yedeği yok, servisten mümkünmüş tedariki.
    duck tape tamiri ile geçici çözümledik hadiseyi. geleceğim nokta: orjinal filtre dışında K&N'nin kutu içi, harici normal, karbon vs. filtresini kullanan var mı, bu konuda birikimlerinizi paylaşır mısınız?
    Bir de carbon clean sonrası yağ ve filtrelerin değişmesi gerekiyor mu? peşinen teşkk.
  • bir arkadaşım kullanıyor kutu içi filtreyi k&n marka... temizlik kitleri oluyor onunla temizliyor devamlı... araçta öyle çok bir değişiklik olmadığını ama üst devirlerde rahatlattığını bide yakıt tüketiminin azıcık düştüğünü söylemişti... fiyatı 110 tl gibi bi rakamdı.. benm fikrim o kadar parayı ona verene kadar orjinal filtreyi kirlendikçe yenilemek yönünde.. O tarz bir uygulamadan tam performans açık filtreyle alınıyor ama onunda filtrenin montajının yapıldığı yer çok önemli. Yoksa performans artışı yerine performansta düşüş yaşarsınız + aracınız sürekli gürültülü çalışıcak. İlk başlarda o ses kulağa hoş geliyor ama uzun vadede can sıkıcı olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jackget -- 7 Kasım 2009; 23:32:16 >
  • teşekürler, jackget- diesel için gürültü artırıcı bir nesne konfor kaybı demek. katılıyorum size orijinal kullanmak sıhhatli. o vakıt ben havalandırma dirseğini yaptırayım serviste, devam.

    Bir de abiler carbon celan sonrası yağ+filtre değişimi gerekir mi?

    quote:

    Orijinalden alıntı: jackget

    bir arkadaşım kullanıyor kutu içi filtreyi k&n marka... temizlik kitleri oluyor onunla temizliyor devamlı... araçta öyle çok bir değişiklik olmadığını ama üst devirlerde rahatlattığını bide yakıt tüketiminin azıcık düştüğünü söylemişti... fiyatı 110 tl gibi bi rakamdı.. benm fikrim o kadar parayı ona verene kadar orjinal filtreyi kirlendikçe yenilemek yönünde.. O tarz bir uygulamadan tam performans açık filtreyle alınıyor ama onunda filtrenin montajının yapıldığı yer çok önemli. Yoksa performans artışı yerine performansta düşüş yaşarsınız + aracınız sürekli gürültülü çalışıcak. İlk başlarda o ses kulağa hoş geliyor ama uzun vadede can sıkıcı olabilir
  • ilgilenen arkadaşlara! aşağıdaki ilanda satılan ve orjinal olduğu söylenen MK3'e uyumlu bir çift xenonlu fara 400 TL teklif etmiştim ve satıcı da kabul etti. gerek bu ayki bütçe durumu gerekse de c.tesi farları elden geçirtip tamir ettirmem sebebiyle ben almaktan vazgeçtim. farlarını değiştirmek isteyen varsa bakabilir, gerçekten orijinal ise kaçırılmaması gerekn bir fırsat.

    http://www.sahibinden.com/ford_mondeo_sifir_sag_sol_on_far_xenonlu-23WQQaXQQ14380082WQQpXQQdisplayitem

    quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Yeni gelen arkadaşlar hoşgeldiniz.. Ruge@ katılım çoğaldıysa paylaşım da çoğalır umarım..

    Benim aydınlatmayla ilgili problemlerim var..Xenonların ampullerini değiştirdim ama aydınlatma hala yetersiz..Mercek temizliği yaptırmayı düşünüyorum ama ne kadar faydalı olur bilemiyorum..Far yükseklik ayarında da sorun var..Bu otomatik ayar nasıl yapılır..Nerelerde sorun olabilir..Daha önce benzer durumlarla karşılaşıp deneyimlerini aktaracak arkadaşlara teşekkür ederim..

  • quote:

    Benide listeye eklerseniz sevinirim. 2009 Ford Mondeo Exclusive 2.3 (Chip Tuning)

    Ayrıca 2 gündür direksiyonda aşırı sertleşme ile birlikte sert bir gıcırtı sesi var. Aynı zamanda zannedersem Trigger kayışında bi titremem var şıkır şıkır ses veriyor. Chip sonrasında şehirler arası yolda 260'ı zorladım alakası olabilirmi?

    Ben de merak ettim. 2.3 Mondeo'yu nereden aldınız, ben de tr'ye gelmiyor diye biliyorum.
  • Arkadaşlar bilgilendirme amacıyla paylaşmak istedim:

    Ghia modellerindeki elektrikli koltuk ayarında genelde yükseltme alçaltma ayarı kolay bozuluyor ve servisler 1100TL ye motor değişmesi gerekir diyolar.

    Ben araştırdım bu sorun çok modelde var ve genellikle hep bir dişlinin atlamasından kaynaklanıyor. İyi bir döşemeci 70 TL ye ufak tornalık bir işlemle halledebileceğini söyledi. Zamanım olduğu bir vakit yaptırıp performansını tekrar paylaşacağım. Bir de kapı kilitlerinde problem olabiliyo onların motoru da 306 TL tamiri zor fakat mümkün (içlerindeki bir switch ile alakalı), Xenon fermonsındaki düşüş herkesin yaşadığı bir sorun, haftasonu gibi mercek temizliğini iyi yapan bir yer buldum, onu da aktarırım.

    Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa_Y

    Arkadaşlar bilgilendirme amacıyla paylaşmak istedim:

    Ghia modellerindeki elektrikli koltuk ayarında genelde yükseltme alçaltma ayarı kolay bozuluyor ve servisler 1100TL ye motor değişmesi gerekir diyolar.

    Ben araştırdım bu sorun çok modelde var ve genellikle hep bir dişlinin atlamasından kaynaklanıyor. İyi bir döşemeci 70 TL ye ufak tornalık bir işlemle halledebileceğini söyledi. Zamanım olduğu bir vakit yaptırıp performansını tekrar paylaşacağım. Bir de kapı kilitlerinde problem olabiliyo onların motoru da 306 TL tamiri zor fakat mümkün (içlerindeki bir switch ile alakalı), Xenon fermonsındaki düşüş herkesin yaşadığı bir sorun, haftasonu gibi mercek temizliğini iyi yapan bir yer buldum, onu da aktarırım.

    Herkese kazasız, belasız keyifli sürüşler...


    Elektrikli koltuğun dişlisini ben geçenlerde yaptırdım..Problem zamanla plastik dişlinin ağırlığa dayanamayıp deforme olmasından kaynaklanıyor..Adına sarı dedikleri bir metalden yapıyorlar dişlileri, fiber olanından daha sağlam oluyor..Koltuğu söküp takması kolay ama dişlerin açılması bayağı uzun sürüyor 7 saat beklemiştim ben...İşçilik dahil 90 tl ye mal oldu..Güzel de oldu..
    Bugun de açılıp kapanırken sağ camdan gelen ses için uğraştım..Sesin halatın bağlı olduğu makaradan geldiğini tespit ettik..Onu da çözdük fakat bu seferde cam kapanırken fitilin esnemesi nedeniyle oluşan gıcırtı sesi ortaya çıktı..Çözüm fitilin değişmesi..Aslında bütün fitillerin değişmesi gerekiyor, idareten duruyorlar..(Ön cam fitillerine daha yeni 190 tl verdim..Bunların maliyeti de 260 tl..Bu fitilleri daha ucuz temin edebileceğim bir yer bilen varsa söylerse memnun olurum..)

    Geçenlerde yine bu forumda sözünü ettiğim xenonlar için de bugun temizlik yaptırdım..Sabah gitmiştim.Akşam ancak bitti..Dolayısıyla eve gelirken test etme imkanım oldu..Sonuçtan pek memnun değilim..Kayda değer bir gelişme olmadı..Sonuç olarak mondeonun xenonundan ne köy olur ne kasaba..Uğraşmaya değmez..

    Bugun gitmişken aküyü de değiştireyim dedim ama yuvasına girecek bir tane piyasada bulamadım..Arabanın üzerinde olan akünün markası delphi 60 ah..Bunun boyutlarında bir akü piyasada bulamadım..Sizin kullandığınız akü markaları neler..
  • Aslında bahsettiğimiz şeyler her Mondeo'da görülebilecek kronik sorunlar ama devede kulak; sorunsuzluktan küçük sorunları sorun olarak yazıyoruz.

    Eğer benim gibi 2 nesil opel vectra kullansaydınız, kronik sorun neymiş anlardınız (en son 135.000kmde aşırı bakımlı olan vectram piston kolu kırmıştı, yeni motor yapılmak zorunda kaldı:)) yok egr valfiydi yok arıza lambası yaktıydı, bi de 70 model araba gibi yağ yakıyodu.

    Yani onun yanında Mondeo sorunsuzluk abidesi gibi kalabilir; en azından mekaniği sıkıntılı değil.
  • 
Sayfa: önceki 2930313233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.