Şimdi Ara

ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
2
Favori
33.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu kasanın yakıta hassas olduğundan bahsediliyor,belki bunun da etkisi vardır.Bence çok güzel araba,Passat'a tercih edilebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuncay altuntoprak


    quote:

    Orjinalden alıntı: olivier_kahm

    Otomobilin yıllık vergisi otomobilin (devlet tarafından belirlenen) kasko değerinin 20'de birinden fazla ise başvuru ile o araç bir alt dilimden vergilendiriliyor.

    Kasko değer listesi:http://www.tsrsb.org.tr/tsrsb/Kasko%20Deger%20Listesi
    MTV hesaplama:http://www.gib.gov.tr/fileadmin/images/mtv.html
    İlgili linkler:
    -http://www.vdd.org.tr/index.php?Itemid=48&id=961&option=com_content&task=view
    -http://www.vergiportali.com/Content.aspx?Type=BulletinD&Id=689
    -http://www.haber7.com/haber/20081228/Daha-az-otomobil-vergisi-odemenin-sirri.php

    2003-2004-2005 Mondeo Trend TDCi (manuel) ile 2003-2004 Mondeo GHIA TDCi (manuel) bu tanıma uyuyor ve 2.0 motor olmasına rağmen 1.8 motorlu araçlarla aynı yıllık vergi diliminde. Yani şu anki tarife ile 4-6 yaş aralığındaki 2.0 manuel Mondeo'nun yıllık vergisi 1340YTL yerine 865YTL.

    benim arabanın kasko değeri 15650,yıllık en son 394 lira vergi ödedim. Yani yıllık 788. Şimdi 788 20 ile çarptığımda 15760 yapıyor.

    Şimdi ben alt dilimden vergilendirebilir miyim? Neler yapmam lazım.



    2009 Yili Motorlu Tasitlar Vergisi için Geçerli Olan Ocak 2009 Kasko Deger Listesi ile Güncel Fiyatlar için Kasko Deger Listesi - Mart 2009 arasındaki fark nedir? benim aracımın kasko bedeli ikisindede farklı çıkıyor. birinde 27.300 diğerinde 23.690 TL.




  • asd
  • Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
    Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
    1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
    2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
    3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
    Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
    Performans
    1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
    2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
    3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
    4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
    5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
    6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
    Bakım Maliyetleri .:
    1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
    2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
    3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
    4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
    5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
    6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
    7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
    Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
    D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
    Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
    Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

    Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
    Herkese selamlar saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: de3531

    Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
    Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
    1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
    2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
    3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
    Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
    Performans
    1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
    2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
    3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
    4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
    5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
    6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
    Bakım Maliyetleri .:
    1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
    2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
    3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
    4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
    5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
    6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
    7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
    Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
    D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
    Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
    Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

    Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
    Herkese selamlar saygılar.



    valla bende şok oldum bu devirde bırak o kadar masrafi karşılamayı en ufak şeylerde bile sorun çıkarıyorlar megane la kaza yapmıştı eşim ön tampon farlar çamurluk vs değişti 5.500 tl masrafti kasko karşıladi .arkadaki park lambasi yanmiyormuş onuda değiştirmişler 50 tl talep etti benden samsun renault servisi. insaf 5.5 milyari kasko ödücek zaten 50 tl nin hesabini yapiyor adamlar.




    2.0 d sınıfı araçlar garantisi bitince fiyatları çok düşüyor genelde sahipleri de maddi imkanı olanlar olunca çabuk sıkılıyorlar galiba 3-5 aramadan satıyorlar. zaten bunu ben zarar etmeden satarim hesabi yapan kullanıcılar değiller.birazda kendileri düşürüyor piyasayi .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 23 Mart 2010; 0:54:52 >




  • de3531 bir mondeo kullanıcısı olarak sizide markalar / ford bölümü altındaki mondeo kulübüne bekleriz .
    http://forum.donanimhaber.com/m_25295568/mpage_15/tm.htm
  • Kabul etmek gerekir ki Mondeo lar yurdumuzda hakettiği yeri bulabilmiş araçlar değil.İddia ediyorum aynı süreler içinde 100.000 km yol yapmış passat ile mondeo nun bakımları arasında ( maliyet olarak) iki kat fark olur.Mondeo idamesi daha kolay bir arabadır ve asla passat kadar kırılgan bir araç değildir.
    Oto sanayinde bu işi iyi bilen ustalara sorun.Mondeoler ön takımda kolay kolay arıza yapmazlar.O yüzden başbakanlık korumaları hep mondeo kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: de3531

    Yaklaşık 1 yıldır 2006 Mondeo Tdci ghia düz vites kullanıyorum.22 yıldır çeşitli araçlar kullanan birisi olarak araçla ilgili tespitlerim şunlar .Kesinlikle başka marka veya modellerle karşılaştırma gibi bir niyetim yok.
    Yakıt Tüketimi : (Tamamı deo fullenerek ölçülmüştür.) Yol bilgisayarı 0.1 lt eksik gösteriyor
    1.Şehiriçi : ist avrupa yakası trafiği 7-7.5 lt , ankara-antaya trafiği 6-6.5 lt
    2. Şehirlerarası : 100 ü pek geçezseniz 4.8-4.9 lt , 120 yi pek geçmezseniz 5.2-5.3 lt , limit koymaz yol durumuna göre giderseniz 5.5-6 lt , ist ankara otoyolu limit koymadan giderseniz 6.5lt
    3. En son ölçtüğüm 1350km(550 km şehirlerarası / 800 km ankara tafiği) 263 Tl = 19,2 kuruş /km
    Sonuç : Daha önce de mondeo kullanan birisi olarak tüplüden biraz daha az yakıyor. Ben iddia ediyorum 120 nin üzerindeki herhangi bir süratle peşpeşe gitmek kaydıyla 2.0 bir araba uzun yolda 1.4 ten de 1.6 dan da az yakar.
    Performans
    1. Bu araçta gerçek anlamda tork var (her dizelde olduğu gibi), 80 km 5.vites 110 km 6.vitesten itibaren ne verseniz dere tepe düz gidiyor, yok veya zorlandım bu gazı yiyemem demiyor.
    2. Yol tutuş/direksiyon tepkisi/viraj kabiliyeti eski-yeni her mondeoda olduğu gibi 1.sınıf , çoğu araba 90-100le girilen küçük bir kasiste, köprü üstünde zıplar yoldan kesilir, bunlarda böyle birşey yok ve bu insana gerçekten güven veriyor
    3. Türkiyenin yol şarlarında yol sesi almayan bir araba sanırım yokturi bu da az da olsa alıyor tabiki ama sıfır asfaltta çıt yok,
    4. Motor biraz ısındıktan sonra içerde oturan birisi bu arabanın dizel olduğuna pek inanamaz, motor sesi neredeyse yok gibi,
    5. yan rüzgardan etkilenme neredeyse sıfır, rüzgar sesi de rzgar çok kuvvetli degilse yok denebilecek kadar az.
    6. Donanım eksiksiz, gayet konfrorlu , özellikle ses sistemi gerçekten çok iyi
    Bakım Maliyetleri .:
    1. 15.000 periyodik bakımlar için ödeyeceğiniz para 200-300 tl arasıdır.
    2. En son geçenlerde servisinde 60000 bakımını yaptırdım 250 tl verdim ki onun da 25 tlsi mazot katkısı
    3. Önceden bana da hep derlerdi dizelin bakımı ağırdır, çok km yapmıyorsan benzinli al diye,en azından bu araba için tamamen palavra.
    4. Parçası pahalı deniyor, evet pahalı her arabanın pahalı ama kasko yapıyorsan sana ne kapısı kaç para tampon kaç para. Kasko yapamıyorsan zaten hiçbir arabaya mümkünse yaklaşmamak lazım.Yoksa yağ filtre balata vs parçalar hiç te pahalı değil. En pahalı parça mazot filtresi 80tl
    5. Araba 64000de 4 yaşında eksozda ve borularda pas bile yok ilk günkü gibi görüntü olarak. Zaten kendi orjinal parçaları yıllarca gidiyor , mesela eksoz 7-8 sene ama bir kere değiştirdin mi 1.5 2 yılda bitiyor piyasadaki parçalar.
    6. Bugüne kadar da periyodik bakım , 4 lastik ve 4 fren balatası(ön arka 1er tk 250tl) haricinde 5 kuruş masrafım olmadı , hiçbiryerinde ses seda da yok.
    7. Yıllık vergisi kasko indiriminden dolayı 893 TL (2 pul toplam)
    Sonuç olarak araba işi biraz da zevk meselesi , tartışmak yanlış diye düşünüyorum. Benim tespitlerim bunlar.
    D segment,n,n değer kaybına gelince : Sıfırları 60-80.000tl , bu parayı verebilecek olan grup zaten 10-15 eksik vereyim de ikinci el alayım demez , sınırlı parası olan büyük grup ise acaba çok mu yakar vergisi ne kadar farı kaç para şu parçalanmış silecek hele biraz daha idare etsini düşünürken bu gruba yaklaşmaz. Geriye küçük bir grup kalıyor, acaba sıfır 1 veya 1-2 yaşında c segment mi alsam yoksa varsın 1-2 yaş daha yaşlı olsun 3-5 kuruşta vergisi de fazla olsa sineye çekerim diyen grup.Bunların çoğu da yine ekonomik düşüncelerle C segmentine kayıyor derken çok küçük bir müşteri grubu kalıyor ikinci ele talip olan ve dolayısıyla da 2.el fiyatları tepe taklak oluyor.
    Evet 2.elde satılık mondeo çok fiyatlar da düşük, ne var ki 40-50 binde içi dışı temiz vuruksuz eşek gibi binilmemiş araba neredeyse yok gibi.
    Tabi bir de servisler var, gittiginiz servisle kesinlikle pazarlık edin 2-3 yerden fiyat alın derim.

    Markanın müşteride uyandırdığı güven de önemli bir faktör çok fazla gözönüne alınmasa da. Mesela kendimden örnek, 98 yılında 25000km de 1,5 yaşında 1.8 Escortun klima kompresörü dağıldı. İkinci el almışım ve garantisi de dolmuş. O zamanki masraf 250 milyon (arabanın değeri 3 milyon civarı).Servis ve bölge müdürlüğü yapacak bişey yok diyor. Aradım Ford otosan müşteri ilişkilerini , dedim raba daha 25000de ben bu klimaya zırt pırt bozulacaksa niye para verdim bunda üretim hatası olduğunu düşünüyorum. Ben normal bir Türk vatandaşı olarak birazdan kopacak ağız dalaşına zihnen hazırlanıyorum, karşımdaki olabilir beyefendi haklısınız bu klimanın görevi soğutmak gerekirse 24 saat çalışacak bunun için para ödüyorsunuz, sonuçta kul yapısıdır çıkar arada bir iki tane hatalı ve madem ki bize güvenmişsiniz ve müşterimizsiniz şimdi tlf ediyorum servise gidin değiştirsinler ücretsiz. Ben şoktayım tabi... Sonçta ne oldu , belki firma o zaman için 100 tl kaybetti karşılığında ise ben 13 yıldır ford alıyorum kullanıyorum ailemdekiler 7-8 arkadaşlarım 5-6 ford adılar bu olay üzerine. Güven önemli firmaların bunu gözardı etmemeleri lazım..
    Herkese selamlar saygılar.


    Ben de 2007 Mondeo TDCI Ghia düz vites sahibiyim, 6 ay önce 60.000km'de 31500'e aldım, şimdiye kadar kullandığım açık ara en iyi araba diyebilirim. Yazdıklarının her maddesine imzamı atarım. 1.6 dizel araba çok kullandım ama torkun ne demek olduğunu bu Mondeo TDCI'de gördüm. 6'lı CD changerlı Sony müzik sistemi, Cruise Control, 8 yönde elektrikli koltuk ayarı, ön cam rezistansı, 8 havayastığı, ESP + ASR, Xenon + far yıkama, vs... gibi her türlü donanıma sahip. Böyle bir arabanın ikinci elde bu fiyatlara satıldığına inanamıyor insan. İkinci el D-segmenti dizel arıyorsanız Mondeo TDCI Ghia en iyi bir alternatif şu an. Ben 2-3 aylık detaylı bir araştırma sonu Mondeo TDCI Ghia almaya karar vermiştim. Bu arabanın ikinci elde bu kadar ucuz olma sebebi bizim insanımızın bu arabaya yabancı oluşu ve tutulmayışı. İyi ki tutulmuyor, yoksa böyle bir arabayı ikinci elde bu fiyata alamazdım.

    Tutulmamasının şöyle bir avantajı da var. Tutulmadığı için kasko fiyat bedelleri de düşük haliyle şu an bu Mondeo'ların belli yıllara ait modelleri (2006 - 2005 mesela) %5 kasko indiriminden faydalanıp, düşük vergi ödüyor .




  • Passat hariç D segmenti araçların kaderi genelde bu şekilde maalesef...
  • Güzel araç gerçekten fakat D segmentinin kaderini bu araçda paylaşıyor diğer kardeşleri gibi.
  • Güncel kasanın en eskisi 2008 model, yaklaşık 4 ay sonra 2011'ler çıkacak.
    İnternete baktım, 2008'ler 47-48 binden başlıyor, 58-60 binlere kadar gidiyor (temiz olduklarını varsayıyorum ki genelde alt fiyat grubu pek temiz çıkmıyor). Deviri, muayenesi, bakımı derken en ucuzu bile 50bini geçer, biraz temizine bakayım dersen 55'in üstüne çıkmak gerek.

    Sıfırı (yani 4 ay beklersen 2011'i) liste fiyatı 70 bine satılıyor. Pazarlıkla kaça alınır bilemem. Sıfır ile 2. el arasında 15-20 milyar fark var.

    - Şimdi bir bakış açısına göre 15 milyar hiç de azımsanacak bir fark değil. Tabi riskini üstlenirsen. (2. el daima risklidir, istediği kadar temiz olsun!)

    - Diğer bir bakış açısına göre, 50-55 trink para çıkabilen adam 70'i de öder. Neden risk üstlensin? Bu kadar pare verdikten sonra neden elalemin "artığını" veya "eskittiğini" kullansın (evin hanımının bakış açısıdır bu)?
    - 50-55 trink ödeyebilen adam, "İlla D segmentinin konforunu ararım" demedikten sonra, C segmentinde dünya kadar 0 alternatif bulabiliyorken neden 2. elin riskine girsin?
    - 2. eli 50-55bin olan aracın kasko bedelleri de bu civardadır. Bunun 20'de biri 2500TL'den fazla eder ki bu durumda vergiden yana da bir avantaj sağlamaz, yani yüksek vergiye mahkum olursun, her sene, her sene 1500 küsür TL vergiye toslarsın.

    Talebin zaten çok dar olduğu bir segmenttir D segmenti... Bütün bu şartları yanyana koyunca 2. elinin sıkıntılı olmasına hiç şaşırmadım doğrusu.




  • Ha bu arada, aracı ben de çok beğeniyorum; güzelliğine hiç lafım olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker59

    Arkadaşlar internette araştırdığım kadarıyla 2004-2005-2006 model 2000 TD GHIA - TREND 19.000 ile 30.000 TL arası fiyatları çok makul geldi ve çok fazla satılık var, bu araçlarda bir problem mi var arıza mı var yakıtmı çok, vergimi yüksek, parça mı yok ve pahalımı , neden ? böyle ucuz. kullanan bilen varmı, yorumlarınızı bekliyorum .. NEDEN ?

     ford MONDEO 2000 TDCİ neden bu kadar ucuz



    Ortalama tüketicimiz tarafından takdir edilememiş bu araç. ikinci el fiyatları bu yüzden düşük. yoksa segmentinin lideri passattan çok çok iyi bir araçtır (DSG'yi hesaba katmıyorum, o ayrı bişey).
    Aynı model ve aynı kilometre de ki ikinci el Passat Mondeo arasında en az 15-20 bin lira oynar.

    2006 model 2,0 TDCI Ghia Mondeo'yu 30.000'e
    2006 model 2,0 TDI Comfort Passat'ı 45,000'e satılır.

    Almayı düşünüyorsanız, mantıklı bir seçim olur.




  • Bu paraya alınabilecek en MÜKEMMEL araba, 2003 yılından beri 5 değişik mondeoya bindim, bundan sonrada büyük ihtimalle binmeye devam edecem. Ucuza, güvenlik,konfor,donanım,fiyaka, daha ne ister ki bi insan arabadan (emsallerinden % 5 -10 fazla yakar ama bastımı hepsini hoplatır)
  • Mondeo kesinlikle pişman etmez , 1 tane MK2 , 2 tane MK3 mondeo kullanmış biri olarka parasınız sonuna kadar hak ettiğini rahatlıkla söyleyebilirim ve alacaksanız mutlaka Ghia yada Ghia -x donanım paketlisini almanızı tavsiye ederim.
  • alp0050 kullanıcısına yanıt
    5 yıllık konuyu hortlatmak zevk mi veriyor anlamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alp0050 -- 29 Mart 2015; 22:33:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caissa

    Fiyat normal D sınıfı böyledir... Alırsın 50 ye satarsın 25 e...

    Vay be nerden nereye şimdi g.tu bo.klu b sınıfı araçlar bile 60.000 bin tl`ye dayandı
  • xerker kullanıcısına yanıt
    Hala 2. eli alınabilr seviyelerde Mondeo'nun yakın zamanda 2.0 TDCİ Ghia-x modeli 26 bine aldım ve çokta memnunum , gidip sırf sıfır araç almak için b segmente binmeye gerçekten değmez bence
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.