Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (117. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
4.683
Cevap
8
Favori
434.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sağolasın valla burç9889 , yükümü bayaaa hafiflettin ;)
  • 4.54 dışındaki diğer değerlerinde çok iyi...
    quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889

    lmnggen o 4.54 biraz kişisel kasıntıyla oldu diyebilirim. Otoban kullanımı 5-6 saat sağ ayak hakimiyetini hiç kaybetmeden ve saçma sapan adamların tacizlerine (kamyon, şahin, toros) sabrederek sürekli 80 - 90 kmh sabit hızla giderek elde ettim. Ama o kadar kasmadığımda da çok yükseldiğini söyleyemem. 4.89 lt var, 4.76 lt var, bir kısmı şehir içi kullanımla 5.79 lt olmuş, daha önce 5.25 yapmışım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    sağolasın valla burç9889 , yükümü bayaaa hafiflettin ;)


    Eywallah ama sen de boş bırakma.

    Olayın temelinde sen varsın.
  • Ne diyeyim lmnggen, farklı olabilecek bir yağ katkıları var. Uzunca süre "Double Up sentetik katkı (pembe kutu)" kullandım. Bu senenin başında da MotorSilk diye bir ürün koydum. Biraz pahalı gibi ama 160.000 km dayanıyor, mantıklı.

    Lastik havalarını da kontrolü ihmal etmeyin. Hatta 1-2 psi fazla olursa şehir içi tüketimi düşer. (Önler 33, arkalar 35) Ön arka lastik havalarını ben sürekli yolcu taşıdığım için faklı tutuyorum. Tek başınızaysanız hepsi 33 olabilir
  • cevapların için tekrar saol burç9889 ; sende sıktın artık diyebilirsin ama sana birşey daha sormak istiyorum bu lastik mevzu ile ilgili lastik benim için önemli aslında herkes için öyle olması lazım aracımızın yol tutuşu mükemmelde olsa yerle olan tek temasımız lastiklerimiz bu nokianlar baya kafama yattı benim aracın üstünde orjinalden 195 60 r15 88v var (continantel) ben nokian alıcağım zaman H serisimi(210km) yoksa V serisimi (240km) almalıyım sormamın nedenide şu orjinalde şuan üstünde V serisi var ama son süratler lastik markalarına göre değişirmi (yani continantelin V'si ile Nokian'ın H'si eşit olabilirmi) bide hiçbir zaman 240 km ye çıkacağımı sanmıyorum şuana kadar en fazla 200km gördüm bundan dolayı Nokia'dan V almak gereksizmi olur
  • aynı şikayet bende de vardı. koltuk bagaj kapağı içi döşemeleri yedek lastik vs. ne kadar sökülebilir aksam varsa söküp dinledim ses amortisör bağlantılarından geliyormuş. zamanla sertleşen lastik, ses yapmasına neden oluyor. serviste söküp izolasyon yaptılar şimdi sorun yok. çok basit bir işlem eğer amortisörleri söktükten sonra tekrar takmak için sıkıştıracak bir aletin varsa sende yapabilirsin. ama tabi aynı sorunun sende olacağı anlamına gelmez. benimki uzun testlerden sonra ortaya çıktı. belki sende başka birşey vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 06DF006


    Arkadaşlar
    Focusla biraz kasisli yolda arkadan hafif tıkırtılar geliyor. Bir arkadaş focusların arka koltuk gerdirmeleri gibi bişeyden bahsetti pek anlayamadım onların değişmesi lazım demişti var mı öyle bir şey yada başına gelenler varmı bilgi verebilirmi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kermo

    cevapların için tekrar saol burç9889 ; sende sıktın artık diyebilirsin ama sana birşey daha sormak istiyorum bu lastik mevzu ile ilgili lastik benim için önemli aslında herkes için öyle olması lazım aracımızın yol tutuşu mükemmelde olsa yerle olan tek temasımız lastiklerimiz bu nokianlar baya kafama yattı benim aracın üstünde orjinalden 195 60 r15 88v var (continantel) ben nokian alıcağım zaman H serisimi(210km) yoksa V serisimi (240km) almalıyım sormamın nedenide şu orjinalde şuan üstünde V serisi var ama son süratler lastik markalarına göre değişirmi (yani continantelin V'si ile Nokian'ın H'si eşit olabilirmi) bide hiçbir zaman 240 km ye çıkacağımı sanmıyorum şuana kadar en fazla 200km gördüm bundan dolayı Nokia'dan V almak gereksizmi olur



    hız kodları her lastik markasında aynı şeyi temsil eder , ama focusta h sınıfı kullanabilirsin , 210 km nin üzerine çıkmadığın sürece :P




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    aynı şikayet bende de vardı. koltuk bagaj kapağı içi döşemeleri yedek lastik vs. ne kadar sökülebilir aksam varsa söküp dinledim ses amortisör bağlantılarından geliyormuş. zamanla sertleşen lastik, ses yapmasına neden oluyor. serviste söküp izolasyon yaptılar şimdi sorun yok. çok basit bir işlem eğer amortisörleri söktükten sonra tekrar takmak için sıkıştıracak bir aletin varsa sende yapabilirsin. ama tabi aynı sorunun sende olacağı anlamına gelmez. benimki uzun testlerden sonra ortaya çıktı. belki sende başka birşey vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 06DF006


    Arkadaşlar
    Focusla biraz kasisli yolda arkadan hafif tıkırtılar geliyor. Bir arkadaş focusların arka koltuk gerdirmeleri gibi bişeyden bahsetti pek anlayamadım onların değişmesi lazım demişti var mı öyle bir şey yada başına gelenler varmı bilgi verebilirmi




    İlgin için sağol karenin ilk fırsatımda bende baktıracağım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: albaycan

    selam arkadaşlar bugün benim focusta yolda giderken sol arka camı düğmeden yarım açtım, bi müddet gittikten sonra bir şangırtı koptu baktım arka cam kapının içine düşmüş. acaba sorun ne olabilir aksam olduğu için bakamadım kapının iç tarafı sokmem lazım herhalde bir yerde bi kırılma falan oldu. focus 1 benim araç. sorun ne olabilir


    sn albaycan

    sorun hala çözülmediyse

    benimde geçenlerde aynı camda aynı sorun oldu.Önce birkaç yere fiyat sordum herkes komple set olarak satıldığını söyledi.Kendim gidip ford yedek parça satan yerelere sordum. Sadece camı tutan beyaz plastik parçadayıda satıyorlar 10 ytl sadece parçayı alıp kendim değiştirdim.

    selamlar
  • Yok kermo, sıkılsak burada olmayız zaten. Ancak benim internet başında oturduğum saatler çok düzenli değil o yüzden gecikmeler olabilir. Bazen de şehir dışına çıkabiliyorum. İlgilenmiyorum veya bıraktım sanılmasın.

    Lastik olayında okyay'ın yazdığı gibi hız kodları evrensel. Bizim için "H" gerek ve yeter limit.

    Lastik budur.







  • selamlr...
    aynı sorunu bende yaşadım. servis de; arka amortisör üst bağlantılarında plastik takozlar varmış... bunların zaman zaman yağlanması gerekiyormuş. aksi halde önceleri küçük çapta sonra rahatsız edecek ölçüde ses yapıyorlarmış. 15-20 dakikada işlemi tamamladılar ve o ses yok oldu.


    quote:

    Orjinalden alıntı: karenin

    aynı şikayet bende de vardı. koltuk bagaj kapağı içi döşemeleri yedek lastik vs. ne kadar sökülebilir aksam varsa söküp dinledim ses amortisör bağlantılarından geliyormuş. zamanla sertleşen lastik, ses yapmasına neden oluyor. serviste söküp izolasyon yaptılar şimdi sorun yok. çok basit bir işlem eğer amortisörleri söktükten sonra tekrar takmak için sıkıştıracak bir aletin varsa sende yapabilirsin. ama tabi aynı sorunun sende olacağı anlamına gelmez. benimki uzun testlerden sonra ortaya çıktı. belki sende başka birşey vardır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 06DF006


    Arkadaşlar
    Focusla biraz kasisli yolda arkadan hafif tıkırtılar geliyor. Bir arkadaş focusların arka koltuk gerdirmeleri gibi bişeyden bahsetti pek anlayamadım onların değişmesi lazım demişti var mı öyle bir şey yada başına gelenler varmı bilgi verebilirmi






  • Arkadaşlar ford focus 2000 sedan ambiant'ın ilk kullanıcısıyım. Ancak forumun bu kısmı hiç dikkatimi çekmemişti, daha önce fark etseydim sorunlarım karşısında daha bilinçli olurdum.

    Arabam 86.000 de, yaklaşık iki yıldır aracın durma noktasında motor stop ediyordu. bunu zamanında fazla önemsemedim. ancak geçen haziran ayında yaptığım uzun seyahat sonrasında yokuşlarda aracın çekişten düştüğünü ve kesintili gittiği farkederek özel servise götürdüm, burada bilgisayar uyarısına göre benzin pompası ve motor aksamında bazı kabloları değiştirdim bu değişikliklerle bilgisayara tekrar girdiğinde hiç bir uyarı vermemesini sağlamış olduk.

    Böylece çekiş ve kendiliğinden stop düzeldi yaz boyunca sorun yaşamadım ancak bugünlerde havaların soğuması ile birlikte aracın eskisi gibi durma noktalarında bir kaç kez stop ettiğini gördüm. tekrar servise götürmeden önce bu konu için sizlerin görüşlerini almak istiyorum.

    Ayrıca; 86.000 km de olan ve 1999 eylül ayında trafiğe çıkan aracımda şimdiye kadar;

    motor supap kapağı (conta sızdırmasından dolayı)
    fren balataları,
    bujiler
    ön sağ cam mekanizması
    benzin pompası,
    bir kısım motor kabloları

    haricinde yürüyen aksamdan bir parça değişmedi, triger kayışı, baskı balata, amortisör, eksoz (şimdilik idare ediyor) ve başka ne gibi parçalar değişmek üzere sıradadır? bunlar hangi km de ve ne kadarlık masrafla karşıma çıkacaktır? deneyimlerinizi paylaşırsak sevinirim.

    Syg.




  • Şimdi öncelikle benzin pompanın değişme sebebi büyük ihtimalle aldığın kötü yakıttır. Bu da stop etme ve çekiş sıkıntını açıklar. Bu stop etme hadisesinin bir alternatif kaynağı daha var. (Daha önce benim yaşadığım şekli böyleydi en azından). Debriyaj pedalının ekleminde aynı fren pedalı gibi bir algılayıcı var. Yani alet senin debriyaja bastığını elektronik olarak anlıyor. Bu algı motorun rölantisini degiştiriyor. Özellikle frenleme esnasında ayağını debriyaja basılı tutuyorsan devir çok düşüyor ve motor stop ediyor.

    Tavsiye: Önce temiz bir yakıt bul (Tercihen büyük bir OPET). Sonra bir iki gün arabayı haşin ve devirli kullan. Böylece araç enjektör ve ateşleme ayarlarını yeniden düzenleyecektir. Sonra ve genel olarak durana kadar arabayı hep viteste tut (yavaşladıkça vites küçült ama boşa atma) . En son durma anında da frene basarken debriyajla boşa al ve debriyajı hemen bırak. Eğer başka bir sıkıntı yoksa motor devrinin kendini topladığını göreceksin.. Akıllı alet tabi..

    Çok uzun olacak, başka mesaja geçiyorum.




  • Yazdıkların arasında baskı balata ve amortisör tamamen kullanıma ve yol koşullarına göre ömrü değişen parçalar. Servis arızalı diyene kadar kullanıyorsun.

    Bujiler rutin 30.000 'de bir değişir. Bu bilgilere "servis klavuzu"nda daha sağlıklı olarak ulaşabilirsin. Sende yoksa bi servisten iste.

    Triger olayı filmin sonunda "cast" kısmına gelmiş. Her ne kadar demin yazdığım servis klavuzunda 10 yıl veya 120.000 km yazılmış olsa da geçen yıllarda yayınlanan yeni yönetmeliğe göre artık triger ömrü 5 yıl veya 90.000 km. Bunu gerçekten ülkemiz iklim ve yol koşullarına bakarak mı değiştirdiler yoksa sanayiciler "ulan para kazanamıyos" diye bastırdı da mı böyle oldu gerçekten bilemiyorum..

    Senin açtığın "Bu ekzosu değiştirmeli miyim? kaça mal olur?" konusunda yazdıklarımız yetersiz mi, yoksa okumadın mı?

    Bu motor stop konusunun sonuçlarını yaz.




  • Teşekkürler burç, motor durma konusunda debriyaja erken bastığım doğrudur. Alışkanlıktan tabi. Fakat böyle bir durumda arabanın relantide durması mı gerekir (kötü benzinden oluyor heralde.) dediklerini uygulayacağım benzini verdikleri kart nedeniyle shell'den alıyorum bir de opeti deneyelim bakalım. Ancak akıllı uslu bir kullanıcı olarak haşin nasıl olacağım bilemiyorum. Ama en azından devirli kullanmaya çalışarak sonuçlarını bildiririm.

    Triger değişmesi için servis klavuzunu esas almak mantıklı geliyor. Forumda 90.000 öncesinde değiştirene pek rastlamadım gibi. Ancak trigerin yolda bırakması durumunda masrafın ne kadar daha fazla olacağı konusunda görüşünü almak isterim.

    Serviste işçiler debriyajın geride kavraması nedeniyle baskı balatanın değişmesini söylerken emekli ford ustası olan bir akrabam yokuşta çekiş zorluğu yaşadığında değiştirmemi, kısacası daha idare edeceğini tavsiye etmişti.

    Eksoz şimdilik idare etsede, Burç belki katalitik konverteri iptal ettirmiştir, sonuçlarını bildirir diye merak etmiştim.

    Saygı ve selamlarımla,




  • Yok, konverterden gayet memnunum. Zaten günün birinde arıza olursa iptal edebilirim demiştim.

    Triger koparsa ve kaskon varsa arabayı biyerlerden aşağı atıp perte çıkar. Şaka bir yana kopma anındaki motor devrine göre yeni bir motor daha ucuza bile gelebilir. Gerçekten. Ama sen mali durumunu ayarlayana kadar araba seni bekleyebilir bence. Bu arada yeterli piyasa araştırması da yapmış olursun. Ben öyle yapmıştım.

    Haşin kullanmaktan kastım ekonomi tavsiyesinin tam tersi. Hızlanmaları tam gazla (pedal arkaya değsin) yapıp olabildiği kadar uzun süre gaza basılı gitmeye çalış. İki günlüğüne içindeki canavarı serbest bırakıp dolmuşçu modeli fren bitir yani.. Enjektörlerdeki ufak tortuları tükürüp motor kendine gelebilir.

    Rölantide stop etmez. Stop edecek gibi olursa şahinlerde şöförün gaza basarak yapmak zorunda olduğu hafif devir yükselterek toparlama, Zetec'te otomatik. Ama debriyaja basınca bu otomatik kesiliyor. Kötü yakıt veya başka bir sebepten durma eğilimi oluştuğu anda duruyor.

    Shell bildiğim kadarıyla olabilecek en kötü tercih. Bir OPET kart al. ClubSmart kartını yırt. KOÇ sıfır araçlarına yakıt güvencesi başlattığından beri OPET kullanıyorum. KOÇ gibi bir adam azıcık kötü yakıt yüzünden milyarlık masrafı ve trilyonluk itibar kaybını göze almaz. Yakıt güvencesi veriyorsa bir aksilik olmamasını sağlamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burç9889 -- 27 Eylül 2007; 1:36:49 >




  • 14 jant a kaç hava basıcaz ??.ebatları tam olarak hatırlıyamadım şimdi.ama şöyle diyeyim comfort modellerindeki 14 janttan var.
  • Merhaba Arkadaşlar....

    Ben de Focus ailesine katıldım. 2004 model Focus Comfort 1.6 Sedan.

    Sizlerden öğreneceğim çok şey var ...

    Bu arada lastik basıncını ben 32 yaptırdım (ön ve arka) uygun mudur araca?
  • bilgisi olan varsa aydınlatabilirmi; ford yol yardımı lastik patladığında değiştirilmesi için gelirmi şimdi mutlaka bunun için yol yardımımı çağrılır diyen olacaktır mutlaka bu soruyu lastik değiştirmeyi bilmemezlikten falan sormuyorum seneryoyu dinleyin öyle cevaplayın gıcır ayakkabıları ve laci takımları çekmişiz üstümüze herhangi bir davete gidiyoruz pat TEM yolunda patladı lastik dışarda bardaktan boşanırcasına yağmur yol kenarı çamur diğer araçların lastiklerinden şıçrayan yolun suyuda cabası
  • hoşgeldin xenox focus ailesine; benim lastikler 195 /60 15 ve benzin deposu kapağının içinde 4 kişiye kadar bagaj boş ön ve arka 32 olarak gösteriyor
  • 
Sayfa: önceki 115116117118119
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.