Şimdi Ara

FORD FOCUS ZETEC-S ile ilgili bilgi ve deneyimlerinizi baylaşalım.(eski kasa) (116. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
4.683
Cevap
8
Favori
434.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    kapıların 10km saat hıza ulaştıktan sonra otomatik kilitlenme için programlanması sadece 2002-2005 model focuslarda mümkün. 2002 öncesi modellerde olmuyor boşuna denemeyin. Aslında çok da gerekli bir özellik değil. Çocuk için çocuk kilidini devreye sokarsınız anahtarla veya tornavida ile çevrilebilir basitçe.

    Hız için km saati dijital olarak görmek isterseniz bunu km sayacında diagnostik menüyü açarak yapmanız mümkün. Denemek isteyenler için:
    -km sıfırlama tuşuna basılı tutarak kontağı çevirin yaklaşık 10 sn basılı tutmaya devam edin.
    -lcd ekranda TEST yazısı çıkacaktır.
    -bundan sonraki her tek basışta ayrı bir fonksiyon gösterilir.
    - 7. veya 8. tuşlama km/saat ekranı çalışır ve hızınızı dijital olarak da görürsünüz.


    ilave bilgi: Bu tuslamalar arasinda ayri ayri mil ve km hiz gostergeleri ve dijital devir sayaci da mevcuttur. Hiz gostergeleri dunyanin en seri yenilenen gostergeleri. Milisaniyede bir olcum yapip ekrana yansitiyor. Ayrica dijital ekran normalde bizim kullanmamamiz gereken servis ekrani oldugu icin analog gostergenin efektif sapmasi yok. Yani 100 yaziyorsa 100 yapiyorsunuz.

    Ayni ekrandan aku voltaji, su sicakligi, karisim degerleri gibi kimsenin hayal edemeyecegi bilgiler izlenebilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: IQt


    quote:

    Orjinalden alıntı: komando58

    Arkadaşlar hep sorunları yazmışız.Şu güzel focuslarımızın resimlerini de koyalımda forum biraz şenlensin değil mi?
    Mesela en fazla kaç bin devir çevirdiniz focusla?



    Bende devir kesilmişti en son. 7000 yazıyor ama sanıyorum 6500-7000 arası biryerde kesiyor olmalı..



    Fabrika verisi: Max devir 6750
    Surdurulebilir max devir 6500 (yani 4. viteste 6500 devri tutturdunuz ki yaklasik 185-190 kmh eder, motor yanmadan butun yolu boyle gidebiliyorsunuz. Gel bu cihazi sevme....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4.selim

    Focusların geri vitesinde bi arıza varmı genelin de
    yoksa sadece benim focus mu geri vitese bazen zor çeçiyor.
    Tam kavramayınca ses yapıyor.

    Her zaman değil önce ileri sonra geri vitesi atıyorum o zaman rahat geçiyor.

    Bilgisi olan var mı acaba???


    Sevgili araclarimizda hareket halindeyken geriye takip nurtopu gibi bir sanzuman sahibi olmayalim diye senkromec kilit korumasi var. Bundan dolayi sanzuman icinde en ufak bir hareket olsa geri vitese gecerken ses yapar. Debriyaja basmadan once disli seti motorla beraber donerken tekerleklere bagli son disli sabit durur. Geri vitese takmadan once disli setini durdurmanin en pratik yolu debriyaja basip once 4. vitese takip oradan cikarip debriyaji birakmadan geriye takmak. Deneyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burç9889 -- 23 Eylül 2007; 2:52:54 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fortis

    benim devir daim pompası değil de contası değişti. yolda giderken hararet göstergesine bir baktım ki kırmızının en sonna gelmiş daha yer olsa gidecek yani o derece neyse baktım soğutma suyu bitmiş resmen arabada. servise götürdüm garantiden değiştirdiler

    bu olay focuslarda kronik bir olay mı acaba başka kişilerin de başına geldi mi acaba?? Aracım 2005 model collection bu arada ..


    Mesajlari okumaya devam ederken yeri gelmisken bir guzellik daha paylasalim. fortis yanlis hatirlamiyorsam sen bu ibreyi kirmizida gorunce kenara cekip motoru soguttugunu yazmistin. Bunu yapmasaydin once gostergenin solundaki sari "motor ariza lambasi" yanacakti. Bir sure sonra yanip sonmeye baslayacakti. Veya bu iki basamak tam tersi olabilir. Yine devam edersen motorun yanacakti zannediyorsan FIAT kullandigini zannediyor olabilirsin cunku focus bu asamada silindirlere giden yakiti sirayla kesecek ve iki silindiri yakitsiz soguk hava pompasi olarak kullanarak motoru sogutacaktir.

    Azeri arkadaslarin boyle durumlarda kullandigi cok hos bir ifade var: "Lézet ediyir". (é, agzinizi yayarak soylenen bir e harfi)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    beyin var beyin drive by wire olayı
    hiçbirinde tel kalmadı ki artık.


    Okyay hocam burada itirazim var. Bariz telli bir gaz kelebegimiz mevcut. Bu kotu bisey degil bence. Teknolojik kapasitemiz tam olarak gereklilik limitinde. VW veya Renault gibi tekno manyagi ruhsuz bir zombi olmaktan farkimiz burada ortaya cikiyor. Mesela elektro-hidrolik direksiyonumuz da yok. Ama kim biraz sert olan direksiyon sistemimizin hakimiyet ve surus zevki olarak "en iyi" olmadigini soyleyebilir?..
  • Offf. 17. sayfayi da bitirdim ama geceyi sahura bagladik.

    Neyse, uykuya gecmeden once sizlerin ufkunuzu genisletmek icin tuketim degerlerimi yazayim:

    Sehirler arasi 4.54 lt /100 km
    Kis sehir ici 8.56 lt / 100 km (max)
    Yaz sehir ici 8.28 lt / 100 km (max)
    Yıl ortalamasi 7.21 lt / 100 km

    2003 Kasim'dan beri her depo doldurdugumda gostergeyi sifirlayip km'yi not ettim. Saglam bir veri tabanim oldu. Kullanim tekniklerini daha sonra yazisiriz.

    Saglicakla.
  • aramıza hoşgeldin burç9889...
    yazıların hoş bilgilisin ama bu yakıt değerlerini bulmak için neler yapıyosun merak ettim.
  • Hoşbulduk Imnggen. Ekonomik araç kullanımında iki temel prensip sahibiyim.

    Oncelikle en az 100 metre ileriyi gözleyerek araba kullanırım. Ya da sıkışık trafikte görebildiğim en öndeki arabanın hareketlerini takip ederim. Bu sayede en az fren kullanımıyla arabamı yönlendiririm. Bunun en bariz örneği trafik ışıklarıdır. Ben 100 metreden kırmızıyı görünce gazı bırakırım. Yanımdan deli gibi 106 cılar Şahinciler gecer. Gidip kazık frenle durup yeşil yanınca "drag" havasında kalkarlar. Ben yeşil yanana kadar ışıklara gelmemiş olduğumdan hiç durmama gerek kalmaz. Bunun ters uç noktasında dolmuş (minibüs) felsefesi var: "Durabileceğin minimum mesafe kalana kadar gazı kökle..!"

    İkinci püf noktası hareket halindeyken daima viteste kalmak. Çünkü gayet modern motorlu araçlar kullanmaktayız ve bu motorlarda "cut off" devresi var. Hangi devirde olursa olsun gaza basmakla viteste gazi birakip "kompresyon"a geçmek arasındaki ses farkını zaten hissedersiniz. Kompresyon sırasinda cut off otomatiği devreye girer ve yakıt akışı tamamen kesilir. 0 lt / 100 km. Bu sırada silindirlerde yanma olmadığı, sadece soğuk hava akışı olduğu için motorun belli oranda soğuması da sağlanarak daha sağlıklı olması sağlanır.

    İki bilgi senteziyle birinci durumda bahsettigim gibi trafiği önceden çözerseniz durma manevrasının yarısından çoğunu motor freniyle yapıp bu sürede yakıt harcamıyorsunuz, frenleri bitirmiyorsunuz ve hararet kontrolü sağlıyorsunuz.




  • bende aynı sistemi kullanıyorum şehir içinde ve arabam 2.0 olduğu halde ort.10 ltyi geçmez.
    ben asıl şehir dışı 4.54ü nasıl elde ettiğini merak etmiştim.
  • Burç9889 öncelikle aramıza hoşgeldin ve cevabın içinde teşekkür ederim daha şimdiden belli olduki sendende çok fazla şey öğrenicez; sana birşey sormak istiyorum benim aracın üstünde halen orjinal continantal lastikler var bu lastikler hakkında bilgin varmı, geçenlerde lastiğim patladı lastikçiye götürdüğümde ömrü dolmuş dedi aracım 29.000 km'de 3. yılını doldurmak üzere kullanım şeklim seninkine benziyor patinaj vs gibi şeyler yapmam zaten lastiğin dişleri duruyor ömrü bukadar kısa sürede dolarmı?diğer sorum ise şu nokian lastiklerin ününü bende duydum zaten senenin büyük bölümünü kar ve buz üstünde geçiren bir ülkenin böyle havalar için iyi bir lastik geliştirmiş olması mantıklı ama benim merak ettiğim nokian'ların yaz ve kuru hava performsları bu lastikleri almamı önerirmisin yoksa başka bir lastikmi önerirsin




  • lmnggen o 4.54 biraz kişisel kasıntıyla oldu diyebilirim. Otoban kullanımı 5-6 saat sağ ayak hakimiyetini hiç kaybetmeden ve saçma sapan adamların tacizlerine (kamyon, şahin, toros) sabrederek sürekli 80 - 90 kmh sabit hızla giderek elde ettim. Ama o kadar kasmadığımda da çok yükseldiğini söyleyemem. 4.89 lt var, 4.76 lt var, bir kısmı şehir içi kullanımla 5.79 lt olmuş, daha önce 5.25 yapmışım. Böyle yani..

    Otoban üst rekorum 10 lt / 100 km olmuştu, facia. Akıllı uslu duramayan bir komşuyla konvoy gittik (2000 Scenic 2.0 Otm), sürekli 180 - 200 gidince bu alet "güzel içiyo". 4000 rpm'den sonra lambda sensörünü kapatıp Allah ne verdiyse yüklüyor enjektörlere..




  • Hoşbulduk kermo. Elimizden geldiğince bilgilerimizi paylaşıcaz.
    Öncelikle diş derinliği seni aldatmasın. Ben ilk lastikleri 5. yılında 70.000 km'de değiştirdim (Michelin Energy2). Dişler 70.000'de ancak bitti ama son 1,5 yıl arabayı yaz kış buz üstünde gibi kullanıyordum. focus olduğu için hiç sıkıntı yaşamadım ama "önden çekişli driftçi" olmuştum. Normalde 3 yılda lastiklerin hamuru sertleşir ve tutunma özelliklerini kaybederler. Senin problemin de muhtemelen bundan kaynaklanıyordur ama sen almadan önce araç bayide fazla beklemiştir veya tozlu, çamurlu yolda fazla kullanmışsındır ya da güneşte fazla beklemiştir; bunlar hep lastik ömrünü tüketir. Kauçuk ömrünün tükendiğini lastik yanağındaki çatlaklardan anlayabilirsin

    Gelelim nokian mevzuuna. Bu adamlar birkaç yıl önce goodyear'la beraber "thermosilica" diye bir hamur geliştirdiler. Sıcak yol koşullarında uygun sertlikte (veya yumuşaklıkta) olan lastik kış şartlarına girince esnekliğini kaybetmiyor. +7 derecenin altı muhabbeti diger lastikleri bu noktada vurur. Aynı kış esnekliği için millete özel kış lastiği satarlar. Güzel tabi ama o lastikleri sıcak havada kullanırsan (senin endişe ettiğin durum) ekstra esnek olduklarından iyice gevşeyip hem sürtünmeyi artırıp tüketimi yükseltirler hemde kendileri eriyip biter. nokian bir kış lastiği değil, "kışa uyumlu yaz lastiği".

    NRHi serisi dünyanın en sessiz lastiği. Ama yönlü lastik istemezsen yeni yösüz "H" serisi çıkardılar.

    İstanbul veya Ankara'daysan bayi yazabilirim.




  • Arkadaşlar
    Focusla biraz kasisli yolda arkadan hafif tıkırtılar geliyor. Bir arkadaş focusların arka koltuk gerdirmeleri gibi bişeyden bahsetti pek anlayamadım onların değişmesi lazım demişti var mı öyle bir şey yada başına gelenler varmı bilgi verebilirmi
  • 06DF006, kasa ne? HB, Sdn, SW?
  • 2002 focus sedan
  • O zaman fazla yorum yapamam ama bizim HB bagaj kapağı büyük ve ağır olduğu için yüsek kasislerde gergi takozlarını esnetip (kapağın iç alt köşelerine yakın duran, kendinden vidalı lastik parça) kilit mekanizmasından ses yapıyordu. Sende onları kontrol edebilirsin ama çok açarsan bu sefer kapak çok sert kapanıyor.

    Bir ihtimal de bagajın içindeki birşey veya bagaj zemin örtüsü zıplıyor olabilir.

    Koltuk gerdirmesi diye bisey hiç duymadım.
  • Bu arada imzayı yeni mi attın? Yoksa demin kasa sorduğum için kötü hissettim de..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889

    Bu arada imzayı yeni mi attın? Yoksa demin kasa sorduğum için kötü hissettim de..


    yok yeni değil imza önceden de vardı önemli değil ilgine teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Burç9889

    O zaman fazla yorum yapamam ama bizim HB bagaj kapağı büyük ve ağır olduğu için yüsek kasislerde gergi takozlarını esnetip (kapağın iç alt köşelerine yakın duran, kendinden vidalı lastik parça) kilit mekanizmasından ses yapıyordu. Sende onları kontrol edebilirsin ama çok açarsan bu sefer kapak çok sert kapanıyor.

    Bir ihtimal de bagajın içindeki birşey veya bagaj zemin örtüsü zıplıyor olabilir.



    Koltuk gerdirmesi diye bisey hiç duymadım.




    tamam koltuk gerdirmesi değil de bahsettiğiniz gergi takozları olabilir

    tekrar teşekkürler




  • Rica ederim. Gelişmeleri yazarsın.
  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.