Şimdi Ara

Ford Focus Otomatik mi Manuel mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
1
Favori
82.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaslar,

    Gerci uzun bir suredir bu forumu takip ediyorum ama aranıza yeni katıldım.Bugunlerde yeni bir Focus Ghia almak istiyorum.Önceleri yeni Honda Civic ile Focus arasinda karasız kalmistim ama Civicin o ön konsulundan sonra tekrardan Focusta dedim.Gerci tam olarak Focus dedim ama bu seferde otomatik mi,manuel mi konusunda kararsiz kaldim malum trafik durumları:)

    115 Hp Ghia ile 100 hp Ghia otomatik benzinli arasında karasızım.Otomatik ve manuel Focus kullanan arkadasların yardımlarını bekliyorum.En cok merak ettigim konulardan birisi otomatik viteslilerin vites gecisleri nasıl? ve 100 hp ,otomatik vites icin yeterli oluyor mu,vites gecislerini hissediyormusunuz?(Ozellikle sehirdisi araba sollarken,iyi ivmelenebiliyormu)

    Yardımlarınızı bekliyorum.







  • 115 hp düz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okyaypay

    115 hp düz
    otomatik olarak ford suan cok ii sanzumanlara sahip alacagin araba cvt sanzumanmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omer49

    otomatik olarak ford suan cok ii sanzumanlara sahip alacagin araba cvt sanzumanmi

    Alıntıları Göster
    Merhabalar

    Öncelikle alacağınız 100bg Focus CVT vites değil, klasik otomatik şanzuman. 4 vitesli, isterseniz manuelde kullanabiliyorsunuz. CVT dizellerde var, onuda getirmiyor Ford. Ellerinde kalan araçlar varsa onları alabiliyorsunuz.

    Bizde otomatiği var. Vites geçişlerini hakkında şunu söylebilirim. Araba düz bir yolda vites geçirirken hiç hissettirmiyor, ben farkedemedim yani. Devir göstergesine bakarak anlaşılıyor sadece. Ama bir yokuştaysan, gazın bir eşiği var, orayı geçerse pedal vitesi düşürüyor, doğal olarak motor devri artıyor, sesten anlıyorsun vitesin geçtiğini. Vites geçerken sarsmıyor, ayağı gazdanda çekmeyede gerek yok.

    100bg yetiyor mu dersen yetiyor, ama otomatik vites perfonmansı baltalıyor, gerçi gaza basarsan gidiyor, gitmiyor değil ama daha sakin bir sürüş dinamiği var. Ben bir kaç sayı vereyim:

    Otomatik Vites: 0-50km=3.9sn 0-100km=14sn(fabrika değeri 13.6sn) 0-130km=19.8sn Max hız=190km(fabrika değeri 172km/h)

    Manuel Vites: 0-50km=3.9sn 0-100km=11.1sn(fabrika değeri 10.8sn) 0-130km=18.5sn Max hız=195km(fabrika değeri 190km/h)

    Bunları test yapan bir siteden aldım. Benzin sarfiyatında fark olur, otomatik yakıyor, konforun bedeli birazda sanırım. Manueli testte 7.9lt yakarken otomatiği 9 lt yakmış.

    Bana sorarsan, ellerinde otomatik vitesli araba pek bulunmuyor ama ısrar edip otomatikle test sürüşü yap. Birde manuelle yap. İkisi arasındaki farkı en iyi öyle anlarsın. Yokuşta kaydırmıyor ama bu senin frenle gaz pedalı arasında geçişteki ustalığına bağlı, yani yokuşta kalkış destek sistemi gibi bir teknolojisi yok. Deneme sürüşünde 80-120km arasını kaç sn de çıkıyor onada bakarsın.

    Başka sorun olursa cevaplayabilirim.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murtleb2

    Merhabalar

    Öncelikle alacağınız 100bg Focus CVT vites değil, klasik otomatik şanzuman. 4 vitesli, isterseniz manuelde kullanabiliyorsunuz. CVT dizellerde var, onuda getirmiyor Ford. Ellerinde kalan araçlar varsa onları alabiliyorsunuz.

    Bizde otomatiği var. Vites geçişlerini hakkında şunu söylebilirim. Araba düz bir yolda vites geçirirken hiç hissettirmiyor, ben farkedemedim yani. Devir göstergesine bakarak anlaşılıyor sadece. Ama bir yokuştaysan, gazın bir eşiği var, orayı geçerse pedal vitesi düşürüyor, doğal olarak motor devri artıyor, sesten anlıyorsun vitesin geçtiğini. Vites geçerken sarsmıyor, ayağı gazdanda çekmeyede gerek yok.

    100bg yetiyor mu dersen yetiyor, ama otomatik vites perfonmansı baltalıyor, gerçi gaza basarsan gidiyor, gitmiyor değil ama daha sakin bir sürüş dinamiği var. Ben bir kaç sayı vereyim:

    Otomatik Vites: 0-50km=3.9sn 0-100km=14sn(fabrika değeri 13.6sn) 0-130km=19.8sn Max hız=190km(fabrika değeri 172km/h)

    Manuel Vites: 0-50km=3.9sn 0-100km=11.1sn(fabrika değeri 10.8sn) 0-130km=18.5sn Max hız=195km(fabrika değeri 190km/h)

    Bunları test yapan bir siteden aldım. Benzin sarfiyatında fark olur, otomatik yakıyor, konforun bedeli birazda sanırım. Manueli testte 7.9lt yakarken otomatiği 9 lt yakmış.

    Bana sorarsan, ellerinde otomatik vitesli araba pek bulunmuyor ama ısrar edip otomatikle test sürüşü yap. Birde manuelle yap. İkisi arasındaki farkı en iyi öyle anlarsın. Yokuşta kaydırmıyor ama bu senin frenle gaz pedalı arasında geçişteki ustalığına bağlı, yani yokuşta kalkış destek sistemi gibi bir teknolojisi yok. Deneme sürüşünde 80-120km arasını kaç sn de çıkıyor onada bakarsın.

    Başka sorun olursa cevaplayabilirim.

    Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    al düz vitess offf bee 115bg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectgücü

    al düz vitess offf bee 115bg

    Alıntıları Göster
    Ben 2005 4 vites 100 beygir Ghia HB kullanıyorum.

    Öncelikle bir düzeltme yapayım. 4 vites 100bg olanlar da CVT şanzımandır - Benimki CVT - (Yoksa vites geçişlerini ciddi şekilde hissedersiniz)

    2006 modellerden itibaren CVT şanzımanlar 7 vites oldu.

    Ghia'nın Cruise + Otomatik vitesi ile sürüş keyfi mükemmel.

    Yol bilgisayarından şanzıman seçeneklerini ekonomik / adaptif / spor şeklinde ayarlayabiliyorsunuz ve kullanım şekli çok değişiyor. Ama her ne kadar spor seçeneği olsa da, çılgın şoförlerin arabası değil...

    Daha önce otomatik şanzımanlı araç kullanmadıysanız, kendinize yaklaşık 1 ay alışma süresi tanıyın.. Bir süre sonra arabayı daha iyi kontrol ettiğinizi hissedeceksiniz.

    Düz vites ortalamalarına göre 2 lt / 100 km. fazla yakıyor.

    Uzun süre otomatikte kullanırsanız, düz vites arabaya binip kullanırken dumur oluyorsunuz (Stop ettirme, silkeleme, debriyaj vs.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksiyasal

    Ben 2005 4 vites 100 beygir Ghia HB kullanıyorum.

    Öncelikle bir düzeltme yapayım. 4 vites 100bg olanlar da CVT şanzımandır - Benimki CVT - (Yoksa vites geçişlerini ciddi şekilde hissedersiniz)

    2006 modellerden itibaren CVT şanzımanlar 7 vites oldu.

    Ghia'nın Cruise + Otomatik vitesi ile sürüş keyfi mükemmel.

    Yol bilgisayarından şanzıman seçeneklerini ekonomik / adaptif / spor şeklinde ayarlayabiliyorsunuz ve kullanım şekli çok değişiyor. Ama her ne kadar spor seçeneği olsa da, çılgın şoförlerin arabası değil...

    Daha önce otomatik şanzımanlı araç kullanmadıysanız, kendinize yaklaşık 1 ay alışma süresi tanıyın.. Bir süre sonra arabayı daha iyi kontrol ettiğinizi hissedeceksiniz.

    Düz vites ortalamalarına göre 2 lt / 100 km. fazla yakıyor.

    Uzun süre otomatikte kullanırsanız, düz vites arabaya binip kullanırken dumur oluyorsunuz (Stop ettirme, silkeleme, debriyaj vs.)

    Alıntıları Göster
    2006 GHIA SW 100 HP / Benzinli araç sahibiyim.

    1- manuellere göre şehir içi min 2 litre daha fazla yakıyor.Şehir dışı fazla fark yok. Sabit hızda tüketim 5-6 lt arası.
    2-Araç şanzuman CVT falan değil. Klasik otomatik şanzuman.( Triptonik hale getirilmiş )Yokuşta kaydırma sorunuı yok.
    3-Yol bilgisayarında şanzuman seçeneği yok.
    Konforu , genişliği, kalite seviyesi ,yol tutuşu ,müzik sistemi iyi olan bir arabadır.

    Bugün yeni araba alacak olsam dizeline bakardım. Alırken hesaplı aldık ama benzini çok yakıyor be.


    İyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat

    2006 GHIA SW 100 HP / Benzinli araç sahibiyim.

    1- manuellere göre şehir içi min 2 litre daha fazla yakıyor.Şehir dışı fazla fark yok. Sabit hızda tüketim 5-6 lt arası.
    2-Araç şanzuman CVT falan değil. Klasik otomatik şanzuman.( Triptonik hale getirilmiş )Yokuşta kaydırma sorunuı yok.
    3-Yol bilgisayarında şanzuman seçeneği yok.
    Konforu , genişliği, kalite seviyesi ,yol tutuşu ,müzik sistemi iyi olan bir arabadır.

    Bugün yeni araba alacak olsam dizeline bakardım. Alırken hesaplı aldık ama benzini çok yakıyor be.


    İyi forumlar

    Alıntıları Göster
    TDCİ Ghia CVT otomatik vites kullanan bir olarak izlenimlerimi sorarsanız ; mükemmel derim. Tam bir keyif makinasına dönüşmüş bu araç. Bulabilirsen CVT şanzımanlı araç öneririm. Sıfır bulamazsan az kullanılmış yüksek model 2. el düşünebilirsin.

    CVT ile klasik otomatik vitesli araç arasında tüketim ve performans yönünden hayli fark var. CVT araç alacaklar garanti süresini uzatmalı bence. Ben 2+ 2 olarak uzatmıştım, rahatım. Zaten 4 yıl içinde değiştireceğimi sanırım. CVT şanzıman konusunda sanılanın aksine az sayıda şikayet ve arıza meydana gelmiş. Sorun yaşayan 1-2 kişinin sorunları ise garanti kapsamında çözülmüş idi.

    Özetle; otomatik ve CVT öneririm ben.




  • Selamlar Arkadaslar,

    Gecen hafta Focus Ghia 115 HP Manuel Benzinli icin siparis verdim.Focus dunyasina bende boylece katilmis oldum.Yardımlarınız icin gercekten tesekkurler.Bu forum sayesinde bayagi bir bilgi sahibi oldum.Araci haftaya alacagim.Hayirlisi artik.Bu arada kasko yaptirmak istiyorum ancak herhangi bir indirim yok vede 1600-1700 YTL arasinda bir kasko bedeli veriyorlar.Sizce bu normal mi?Bana biraz bu degerler yuksek gibi geldi.3 Tane farkli sigorta sirketine sordum ancak yinede degerler pek degismedi.Aracin bedelini 44.000 Ytl den hesap ediyorlar.Daha once baska bir sigorta indirimim olmadigi icin fiyat biraz yuksek geldi.Daha uygun sigorta yapilan yer var mi?Bir de sigortada yaptiriken en cok neye dikkat etmeli?Biraz uzun bir soru gibi oldu ancak malum sigorta sirketleri indirim yaparken bir cok detayi size soylemiyorlar takii sizo sorunla karsilasana kadar.

    Sigortada aracla ilgili en cok olmasi gereken ve dikkat edilmesi gereken madde ne olabilir?Bazi sigorta sirketleri baska surucu olunca kazadaki hasari karsilamayabiliyormus.Benim duyduklarim.Bu konuda yardimci olursaniz sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lemonade

    Selamlar Arkadaslar,

    Gecen hafta Focus Ghia 115 HP Manuel Benzinli icin siparis verdim.Focus dunyasina bende boylece katilmis oldum.Yardımlarınız icin gercekten tesekkurler.Bu forum sayesinde bayagi bir bilgi sahibi oldum.Araci haftaya alacagim.Hayirlisi artik.Bu arada kasko yaptirmak istiyorum ancak herhangi bir indirim yok vede 1600-1700 YTL arasinda bir kasko bedeli veriyorlar.Sizce bu normal mi?Bana biraz bu degerler yuksek gibi geldi.3 Tane farkli sigorta sirketine sordum ancak yinede degerler pek degismedi.Aracin bedelini 44.000 Ytl den hesap ediyorlar.Daha once baska bir sigorta indirimim olmadigi icin fiyat biraz yuksek geldi.Daha uygun sigorta yapilan yer var mi?Bir de sigortada yaptiriken en cok neye dikkat etmeli?Biraz uzun bir soru gibi oldu ancak malum sigorta sirketleri indirim yaparken bir cok detayi size soylemiyorlar takii sizo sorunla karsilasana kadar.

    Sigortada aracla ilgili en cok olmasi gereken ve dikkat edilmesi gereken madde ne olabilir?Bazi sigorta sirketleri baska surucu olunca kazadaki hasari karsilamayabiliyormus.Benim duyduklarim.Bu konuda yardimci olursaniz sevinirim.
    forumda "Chino" nickli arkadaşa danış, kendisi sigortacı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat

    2006 GHIA SW 100 HP / Benzinli araç sahibiyim.

    1- manuellere göre şehir içi min 2 litre daha fazla yakıyor.Şehir dışı fazla fark yok. Sabit hızda tüketim 5-6 lt arası.
    2-Araç şanzuman CVT falan değil. Klasik otomatik şanzuman.( Triptonik hale getirilmiş )Yokuşta kaydırma sorunuı yok.
    3-Yol bilgisayarında şanzuman seçeneği yok.
    Konforu , genişliği, kalite seviyesi ,yol tutuşu ,müzik sistemi iyi olan bir arabadır.

    Bugün yeni araba alacak olsam dizeline bakardım. Alırken hesaplı aldık ama benzini çok yakıyor be.


    İyi forumlar

    Alıntıları Göster
    Onat hocam,

    Şanzıman modu ayarını yol bilgisayarında, araç hareket halindeyken göremezsin. Güvenlik nedeniyle, araç hareketliyken o menü kayboluyor. Dururken bir bak istersen yol bilgisayarına, çünkü var...


    quote:

    Orjinalden alıntı: onat

    2006 GHIA SW 100 HP / Benzinli araç sahibiyim.

    1- manuellere göre şehir içi min 2 litre daha fazla yakıyor.Şehir dışı fazla fark yok. Sabit hızda tüketim 5-6 lt arası.
    2-Araç şanzuman CVT falan değil. Klasik otomatik şanzuman.( Triptonik hale getirilmiş )Yokuşta kaydırma sorunuı yok.
    3-Yol bilgisayarında şanzuman seçeneği yok.
    Konforu , genişliği, kalite seviyesi ,yol tutuşu ,müzik sistemi iyi olan bir arabadır.

    Bugün yeni araba alacak olsam dizeline bakardım. Alırken hesaplı aldık ama benzini çok yakıyor be.


    İyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksiyasal

    Onat hocam,

    Şanzıman modu ayarını yol bilgisayarında, araç hareket halindeyken göremezsin. Güvenlik nedeniyle, araç hareketliyken o menü kayboluyor. Dururken bir bak istersen yol bilgisayarına, çünkü var...


    quote:

    Orjinalden alıntı: onat

    2006 GHIA SW 100 HP / Benzinli araç sahibiyim.

    1- manuellere göre şehir içi min 2 litre daha fazla yakıyor.Şehir dışı fazla fark yok. Sabit hızda tüketim 5-6 lt arası.
    2-Araç şanzuman CVT falan değil. Klasik otomatik şanzuman.( Triptonik hale getirilmiş )Yokuşta kaydırma sorunuı yok.
    3-Yol bilgisayarında şanzuman seçeneği yok.
    Konforu , genişliği, kalite seviyesi ,yol tutuşu ,müzik sistemi iyi olan bir arabadır.

    Bugün yeni araba alacak olsam dizeline bakardım. Alırken hesaplı aldık ama benzini çok yakıyor be.


    İyi forumlar


    Alıntıları Göster
    Benzinli otomatik focuslarda CVT şanzuman yoktur.
    Klasik otomatik şanzuman vardır.
    Yakıt tüketimi fazladır (şehir içi 12-13 litreye kadar çıkabilir).
    Diğer marka ve modellerle kıyaslandığında otomatik vites benzinli focuslar çok fazla yakar.
    Fabrika verilerini kıyaslarsanız görürsünüz. Öreneğin civic ve golf ile kıyaslayabilirsiniz.
    Her nedense otomatik viteslerde eski motor kullanıyorlar.

    CVT şanzumanların en büyük özelliği vites geçisi olmamasıdır. Gaza basarsınız araba sürekli hızlanarak gider. Motor devir sabit kalır.
    Genel olarak 2 devir vardır. Sakin kullanım için 2500, yüksek güç için 5000-5500 civarları. Kullanımınıza göre devir bu aralıkta nisbeten sabit kalır.
    Vites değişimi olmaz. Sistem farklıdır. Konik kasnaklar vadır. Birbirlerine yaklaşıp uzaklaşırlar ve çevrim oranı sürekli değişir.
    Tüketim açısından klasik şanzumanlara göre pek bir avantajı yoktur.
    Motorun süürekli en uygun devirde kullanımını sağladığı için daima üstün bir çekiş sağlar. Bu tüketimi bir miktar azaltır.
    Çok konforludur. Motor freni çok iyi olur.
    Dizelde vardı CVT ama artık yok. Sorun var diyen de var. CVT yapan firma ile anlaşmazlık çıktı diyaen var.
    Her ndense hala internet sitesinde CVT için fiyat veriyorlar. 1,5 sene önce elde stoklarda olanlar için fiyat veriyoruz diyorlardı.
    Ama hiç birinde araba yoktu. Hala fiyat veriyorlar. Garip bir durum, ben anlamadım ne yapmaya çalıştıklarını...


    Otomatik vites alacaksanız ford focustan uzak durmanızı öneririm. Bunu söylememin tek nedeni yakıt tüketimi.
    Tabi eğer yakıt tüketimi sorun olmayacaksa durum değişir.
    Emin olmak için araştırın. Otomatik vitesli focusu olanlara sorun bakalım şehir içinde nekadar yakıyor.

    Madem düz de düşünüyorsunuz o zaman dizel düşünmenizi şiddetle tavsiye ederim.


    arz ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 30 Haziran 2007; 2:23:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: racai

    Benzinli otomatik focuslarda CVT şanzuman yoktur.
    Klasik otomatik şanzuman vardır.
    Yakıt tüketimi fazladır (şehir içi 12-13 litreye kadar çıkabilir).
    Diğer marka ve modellerle kıyaslandığında otomatik vites benzinli focuslar çok fazla yakar.
    Fabrika verilerini kıyaslarsanız görürsünüz. Öreneğin civic ve golf ile kıyaslayabilirsiniz.
    Her nedense otomatik viteslerde eski motor kullanıyorlar.

    CVT şanzumanların en büyük özelliği vites geçisi olmamasıdır. Gaza basarsınız araba sürekli hızlanarak gider. Motor devir sabit kalır.
    Genel olarak 2 devir vardır. Sakin kullanım için 2500, yüksek güç için 5000-5500 civarları. Kullanımınıza göre devir bu aralıkta nisbeten sabit kalır.
    Vites değişimi olmaz. Sistem farklıdır. Konik kasnaklar vadır. Birbirlerine yaklaşıp uzaklaşırlar ve çevrim oranı sürekli değişir.
    Tüketim açısından klasik şanzumanlara göre pek bir avantajı yoktur.
    Motorun süürekli en uygun devirde kullanımını sağladığı için daima üstün bir çekiş sağlar. Bu tüketimi bir miktar azaltır.
    Çok konforludur. Motor freni çok iyi olur.
    Dizelde vardı CVT ama artık yok. Sorun var diyen de var. CVT yapan firma ile anlaşmazlık çıktı diyaen var.
    Her ndense hala internet sitesinde CVT için fiyat veriyorlar. 1,5 sene önce elde stoklarda olanlar için fiyat veriyoruz diyorlardı.
    Ama hiç birinde araba yoktu. Hala fiyat veriyorlar. Garip bir durum, ben anlamadım ne yapmaya çalıştıklarını...


    Otomatik vites alacaksanız ford focustan uzak durmanızı öneririm. Bunu söylememin tek nedeni yakıt tüketimi.
    Tabi eğer yakıt tüketimi sorun olmayacaksa durum değişir.
    Emin olmak için araştırın. Otomatik vitesli focusu olanlara sorun bakalım şehir içinde nekadar yakıyor.

    Madem düz de düşünüyorsunuz o zaman dizel düşünmenizi şiddetle tavsiye ederim.


    arz ederim

    Alıntıları Göster
    Merhabalar
    Aracın fabrika verisi10.6 lt.şehir içi siz buna min %25 yanılma payı ilave edin Benim şehir içi tüketimim trafik durumuna göre 10-14 lt. arası .Ancak ben ağırlıkla otobanda kullandığımdan beni çok üzmüyor. Sabit hızda 6-7.5 lt rası tüketimim var
    2006 Focus II GHİA SW



    Saygılarımla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onat

    Merhabalar
    Aracın fabrika verisi10.6 lt.şehir içi siz buna min %25 yanılma payı ilave edin Benim şehir içi tüketimim trafik durumuna göre 10-14 lt. arası .Ancak ben ağırlıkla otobanda kullandığımdan beni çok üzmüyor. Sabit hızda 6-7.5 lt rası tüketimim var
    2006 Focus II GHİA SW



    Saygılarımla

    Alıntıları Göster
    Benim şehir içi ortalamam 11 lt. civarında...

    Dün Konya'dan Eskişehir'e yolun büyük bir kısmını Cruise Control ile 95 km/saat hızda geldim. Eskişehir'e girdiğimde yakıt 5,9 lt. idi...

    Şehirler arasında düz vitesten hiç farkı yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksiyasal

    Benim şehir içi ortalamam 11 lt. civarında...

    Dün Konya'dan Eskişehir'e yolun büyük bir kısmını Cruise Control ile 95 km/saat hızda geldim. Eskişehir'e girdiğimde yakıt 5,9 lt. idi...

    Şehirler arasında düz vitesten hiç farkı yok..

    Alıntıları Göster
    otomatik vites benzinli focusum var. şehir içi 12 litre yakıyor. İçiyor resmen alet. Ama ben kaşındım sonuçta, otomatik olsun diye ısrarcı oldum. 2-3 sene sonra ya satarım ya da lgp taktırırım gibime geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    otomatik vites benzinli focusum var. şehir içi 12 litre yakıyor. İçiyor resmen alet. Ama ben kaşındım sonuçta, otomatik olsun diye ısrarcı oldum. 2-3 sene sonra ya satarım ya da lgp taktırırım gibime geliyor.

    Alıntıları Göster
    hangi araba olursa olsun bence en iyisi düz vites
    araba sürmenin keyfine o zaman varabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lemonade

    Selamlar Arkadaslar,

    Gecen hafta Focus Ghia 115 HP Manuel Benzinli icin siparis verdim.Focus dunyasina bende boylece katilmis oldum.Yardımlarınız icin gercekten tesekkurler.Bu forum sayesinde bayagi bir bilgi sahibi oldum.Araci haftaya alacagim.Hayirlisi artik.Bu arada kasko yaptirmak istiyorum ancak herhangi bir indirim yok vede 1600-1700 YTL arasinda bir kasko bedeli veriyorlar.Sizce bu normal mi?Bana biraz bu degerler yuksek gibi geldi.3 Tane farkli sigorta sirketine sordum ancak yinede degerler pek degismedi.Aracin bedelini 44.000 Ytl den hesap ediyorlar.Daha once baska bir sigorta indirimim olmadigi icin fiyat biraz yuksek geldi.Daha uygun sigorta yapilan yer var mi?Bir de sigortada yaptiriken en cok neye dikkat etmeli?Biraz uzun bir soru gibi oldu ancak malum sigorta sirketleri indirim yaparken bir cok detayi size soylemiyorlar takii sizo sorunla karsilasana kadar.

    Sigortada aracla ilgili en cok olmasi gereken ve dikkat edilmesi gereken madde ne olabilir?Bazi sigorta sirketleri baska surucu olunca kazadaki hasari karsilamayabiliyormus.Benim duyduklarim.Bu konuda yardimci olursaniz sevinirim.
    çokmuş bence..ben 850ye yaptırdım sıfır alınca 6 ay önce


    quote:

    Orjinalden alıntı: lemonade

    Selamlar Arkadaslar,

    Gecen hafta Focus Ghia 115 HP Manuel Benzinli icin siparis verdim.Focus dunyasina bende boylece katilmis oldum.Yardımlarınız icin gercekten tesekkurler.Bu forum sayesinde bayagi bir bilgi sahibi oldum.Araci haftaya alacagim.Hayirlisi artik.Bu arada kasko yaptirmak istiyorum ancak herhangi bir indirim yok vede 1600-1700 YTL arasinda bir kasko bedeli veriyorlar.Sizce bu normal mi?Bana biraz bu degerler yuksek gibi geldi.3 Tane farkli sigorta sirketine sordum ancak yinede degerler pek degismedi.Aracin bedelini 44.000 Ytl den hesap ediyorlar.Daha once baska bir sigorta indirimim olmadigi icin fiyat biraz yuksek geldi.Daha uygun sigorta yapilan yer var mi?Bir de sigortada yaptiriken en cok neye dikkat etmeli?Biraz uzun bir soru gibi oldu ancak malum sigorta sirketleri indirim yaparken bir cok detayi size soylemiyorlar takii sizo sorunla karsilasana kadar.

    Sigortada aracla ilgili en cok olmasi gereken ve dikkat edilmesi gereken madde ne olabilir?Bazi sigorta sirketleri baska surucu olunca kazadaki hasari karsilamayabiliyormus.Benim duyduklarim.Bu konuda yardimci olursaniz sevinirim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: nibey

    hangi araba olursa olsun bence en iyisi düz vites
    araba sürmenin keyfine o zaman varabilirsin

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nibey

    hangi araba olursa olsun bence en iyisi düz vites
    araba sürmenin keyfine o zaman varabilirsin



    dediğin doğru olabilir ama istanbul trafiğinde pek doğru değil bence. Bugün 1.5 saat dur kalk yaptım e-5 te. O zaman kefif meyif kalmıyor. istanbul değil başka bir şehirde yaşasam otomatik almazdım belki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    quote:

    Orjinalden alıntı: nibey

    hangi araba olursa olsun bence en iyisi düz vites
    araba sürmenin keyfine o zaman varabilirsin



    dediğin doğru olabilir ama istanbul trafiğinde pek doğru değil bence. Bugün 1.5 saat dur kalk yaptım e-5 te. O zaman kefif meyif kalmıyor. istanbul değil başka bir şehirde yaşasam otomatik almazdım belki

    Alıntıları Göster
    sigorta yaptırırken en önemli dikkat edilecekler sigorta sirketler prim ücretini düşük gösterebilmek için kaza anındaki ödeme primleri düşük gösterirler sana tavsiyem hasar anın da karşı tarafa 25000 ytl lik bir teminattan aşağı verme aynı zamanda kesinlikle deprem sel 30 yaş üzeri ve bunun gibi muafiyetleri kesinlikle kulanma bunlar prim ücretini düşürür ancak kaza anında farkını hemen anlasın ne kadar zararlı olduğunu ayrıa senin aracın sıfır bu yuzden yaptırğın aracın kaskosunda kesinlikle yeni değer kloazu olmasına dikkat et. bu sana eğer sıfır bir araçla allah göstermesin büyük bir kaza yapar da aracı kullanılanılmaz hale getirirsen aracın yenisi yani sıfır kilimotre aracı alırsın. benim başıma gelmez deme ben de öyle diyordum ve başıma gelince ne kadar önemli olduğunu anladım.ancak sana suanda prim değeri olarak çıkan 1600-1700 çok yüksek bir kaç firmayı araştır ve firmaları kızıştır o bunu veriyor diye göreceksin fiyatlar çok değişecektir birkaç sigorta sirketinden fiyat al çünkü sigorta sirketleri kasko değerlerini o sene kaza yapan araçların sayısı ödedikleri ücrete göre artırdıkları için farklı firmaları aynı araç için aynı teminat oranları farklı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAUMARMARA

    sigorta yaptırırken en önemli dikkat edilecekler sigorta sirketler prim ücretini düşük gösterebilmek için kaza anındaki ödeme primleri düşük gösterirler sana tavsiyem hasar anın da karşı tarafa 25000 ytl lik bir teminattan aşağı verme aynı zamanda kesinlikle deprem sel 30 yaş üzeri ve bunun gibi muafiyetleri kesinlikle kulanma bunlar prim ücretini düşürür ancak kaza anında farkını hemen anlasın ne kadar zararlı olduğunu ayrıa senin aracın sıfır bu yuzden yaptırğın aracın kaskosunda kesinlikle yeni değer kloazu olmasına dikkat et. bu sana eğer sıfır bir araçla allah göstermesin büyük bir kaza yapar da aracı kullanılanılmaz hale getirirsen aracın yenisi yani sıfır kilimotre aracı alırsın. benim başıma gelmez deme ben de öyle diyordum ve başıma gelince ne kadar önemli olduğunu anladım.ancak sana suanda prim değeri olarak çıkan 1600-1700 çok yüksek bir kaç firmayı araştır ve firmaları kızıştır o bunu veriyor diye göreceksin fiyatlar çok değişecektir birkaç sigorta sirketinden fiyat al çünkü sigorta sirketleri kasko değerlerini o sene kaza yapan araçların sayısı ödedikleri ücrete göre artırdıkları için farklı firmaları aynı araç için aynı teminat oranları farklı olabilir.

    Alıntıları Göster
    otomatik vitesin şehirler arası yolda manuele göre farkı yok diyen arkadaşlar
    6.5-7 litreden bahsediyorsunuz sabit hız diyorsunuz(90km/saat)
    benim de hızım sabit ama 140 km/saat civarında ve tüketim 4.5-5 litre arasında
    buna ne diyorsunuz (araç dizel bu arada)
    geçen yıl da turbo borusunu patlatmıştım(çok yüklenmekten dolayı)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.