Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (449. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.710
Cevap
28
Favori
855.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 447448449450451
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perperek

    c-max daha dar ve daha yüksek artı tavanı daha yüklsek kalabalık şehir içinde rahat ettirir-yaşın fazla genç c-max e uygun değil ama pratikliğni çözmüşsün c-max tarzı araçtan sonra tüm sedanlar sana gereksiz bir sınıf gibi gelebilir.


    Hakikaten bu araçtan sonra sedanlar farklı geliyor banada
  • mrb arkadaşlar 2005 model 120.000 de darbe boya yok
    1.6 tdci ghai c max ne kadar eder.?
  • Herkese Selamlar,


    Arkadaşlar bana anadolu yakasında önerebileceğiniz, c-maxlarda baskı balata değişimi konusunda tecrübeli bir usta var mıdır. (Avrupa yakasında levent-maslak sanayi de olabilir)
    Debriyaj dik yokuşlarda hafifden kaçırıyor, belki 10000-15000 km daha yapılır ama volantı yıpratmadan değiştirmek daha mantıklı.

    Bu arada genelde sachs marka setler kullanılıyor, hatta orjinalininde sacsh üretimi olduğunu söylüyorlar, bunun dışında otosan , motorcraft, valeo , luk vb markalar var. Hangisini önerirsiniz.
  • c max in orjinal balataları motorcraft tır onun harici performans balatalarıda takılabiliyor oldukça büyük hazneleri var.bu arada balatalar frenler orjinalse 60.000 km rahat dayanıyor,boşa değişim yapma fren sıvın özelliğini kaybetmiş olur-ne olursa olsun balatalar değiştikten sonra arka frenler için kalibrasyon yaptırman gerekiyor. ustanın tecrübesini bilmem ama yetkili servislerdeki dökümanlarda değerler ve yerler yazıyor. kısaca daha önce sanayii ustası oynadıysa frenlerinle ondan dolayı sıkıntı yaratmış olabilir.
  • Selamlar,

    Evet arkadaşlar , servis dışında tavsiye edilebilecek bir ustanız var mı?

    Fren balataları önler, en az 45000 arkalar 60000 km gider. Normal ve birazda uzun yol ağırlıklı kullanımda önler 60000 km yi de rahatlıkla aşabilir. Benim önler balatalar, disk probleminden dolayı 45000 km de diskle beraber komple değişdi, arkalarda ise halen orjinalleri duruyor.Araç 67500 km de ve en az 10000 km daha bu balatalar gider gözüküyor.
    İlk nesil ghia donanım c-maxlardaki elektrikli el frenleri arka balataları 45000 km civarında bitiriyordu , bunun dışında esp ve elektronik diferansiyel kilidi olan araçlarda da balatalar daha çabuk bittikleri gibi aynı oranda aşınmazlar.Bu normal bir durumdur.
    Frenler konusunda daha öncede bir çok kez belirtilmişdir, en önemli hususlardan biri maks 3 senede bir değişmesi gereken fren hidroliğidir.
    Bunun sebebi hidroliğin zamanla nem alması ve kaynama noktasının düşmesidir , bunun neticesinde özellikle sıcak frenlemede aracın fren performansı düşecekdir.

    2004-2005 c-max olan arakdaşlar düz yolda 5 vites 90 km yi hangi devirde yakalıyorsunuz. Diğer vitesi km ve devir bilgisi alabilirmiyim.
    Örneğin 3. vites 90 km 2. vites 50 km hangi devirlerde, birde lastik durumlarınız orj. ölçümü yeni mi eski lastik mi.
    Debriyaj olayını iyice netleştirmek için biraz daha kontrol etmek istiyorum. Debriyaj testi için forumda yazılanlar evlere şenlik türden testler içeriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus

    Selamlar,

    Evet arkadaşlar , servis dışında tavsiye edilebilecek bir ustanız var mı?

    Fren balataları önler, en az 45000 arkalar 60000 km gider. Normal ve birazda uzun yol ağırlıklı kullanımda önler 60000 km yi de rahatlıkla aşabilir. Benim önler balatalar, disk probleminden dolayı 45000 km de diskle beraber komple değişdi, arkalarda ise halen orjinalleri duruyor.Araç 67500 km de ve en az 10000 km daha bu balatalar gider gözüküyor.
    İlk nesil ghia donanım c-maxlardaki elektrikli el frenleri arka balataları 45000 km civarında bitiriyordu , bunun dışında esp ve elektronik diferansiyel kilidi olan araçlarda da balatalar daha çabuk bittikleri gibi aynı oranda aşınmazlar.Bu normal bir durumdur.
    Frenler konusunda daha öncede bir çok kez belirtilmişdir, en önemli hususlardan biri maks 3 senede bir değişmesi gereken fren hidroliğidir.
    Bunun sebebi hidroliğin zamanla nem alması ve kaynama noktasının düşmesidir , bunun neticesinde özellikle sıcak frenlemede aracın fren performansı düşecekdir.

    2004-2005 c-max olan arakdaşlar düz yolda 5 vites 90 km yi hangi devirde yakalıyorsunuz. Diğer vitesi km ve devir bilgisi alabilirmiyim.
    Örneğin 3. vites 90 km 2. vites 50 km hangi devirlerde, birde lastik durumlarınız orj. ölçümü yeni mi eski lastik mi.
    Debriyaj olayını iyice netleştirmek için biraz daha kontrol etmek istiyorum. Debriyaj testi için forumda yazılanlar evlere şenlik türden testler içeriyor.


    5.vites 1750-1800 dev/dak iken 90km/saat ile gidiyor. Aynı devir aralığında 3.viteste 50km/saat ile gidiyor. Diğer hız ve devirleri denemedim. 205x55xR16 lastiklerim.Orjinal ölçülerinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mtnn2026 -- 15 Temmuz 2010; 18:24:11 >




  • 5. vites 1750- 1800 arası 90 km
    5 vıtes 1500 -1600 arası 80 km ( yol musaıt oldugunda bu hızla mukkemmel degerler yakalamıstım)
    4.vıtes 2000-2100 arası 80 km
    3.vites 2200 devırde 60 km
  • Maxfocus selam.
    5. vites 1750 d de 90 km yı görüyorum.
    fiesta tdci debriyaj testi: aracı çalıştır el frenini çek aracı 4e tak, 4000 devir dek çık ve debriyajı bırak araç stop ederse debriyajın sağlam demektir.

    Sana sorum olacak: ilk nesil 2004 ghia lar arka fren balatasını epb den dolayı tez bitiriyor, bu doğru, peki 2006-7-8-9 larda bu yok mu?
    ben fix olarak 30-45 binde arkaları bitiriyorum,Ama ön fren balatamı 105.000 de değiştiğimi söyliyeyim.
    Maalesef 131.000 km de ben de de altenatör arızası oldu. Yolda kalmadım. Dıot tablası değişimi yaptım: 70+30 : 100 tl verdim.
    Araçta şimdi ısıtma bujısı arızası var. Bilgisayara bağlayınca söylediler. Kullanımda herşey normal.
    sökümü sorunlu imiş, kırılıp üst kapak sökümü ve 1000 tl yı bulan masraftan söz ettiler.Arıza kodunu sildirip yoluma devam ettim. Bakalım sonu ne olacak.
  • beyler 2010 model cmax aldık herşeyden memnunum ama usb girişini bulamıyorum kullanım klavuzunda var diyo ama bi aux girişi var acaba ford usb girişini nereye sakladı bi bilgisi olan varmı
    koltukların altında felan mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Maxfocus selam.
    5. vites 1750 d de 90 km yı görüyorum.
    fiesta tdci debriyaj testi: aracı çalıştır el frenini çek aracı 4e tak, 4000 devir dek çık ve debriyajı bırak araç stop ederse debriyajın sağlam demektir.

    Sana sorum olacak: ilk nesil 2004 ghia lar arka fren balatasını epb den dolayı tez bitiriyor, bu doğru, peki 2006-7-8-9 larda bu yok mu?
    ben fix olarak 30-45 binde arkaları bitiriyorum,Ama ön fren balatamı 105.000 de değiştiğimi söyliyeyim.
    Maalesef 131.000 km de ben de de altenatör arızası oldu. Yolda kalmadım. Dıot tablası değişimi yaptım: 70+30 : 100 tl verdim.
    Araçta şimdi ısıtma bujısı arızası var. Bilgisayara bağlayınca söylediler. Kullanımda herşey normal.
    sökümü sorunlu imiş, kırılıp üst kapak sökümü ve 1000 tl yı bulan masraftan söz ettiler.Arıza kodunu sildirip yoluma devam ettim. Bakalım sonu ne olacak.


    Selamlar Tissot,

    Debriyaj testi çok acımasızca olmuş gibi geldi 4000 d/d sağlam olanda, parçalanabilir.
    Ben bir kaç ustaya gösterdim, araç ile sürüş esnasınıda (mümkünse trafiğin kalabalık olmadığı ) hareket halinde iken 2. vitesde 4500 d/d kadar
    çıkılır. Vites 2 den 5 alınır bu esnada gaza tam basılır. Devir göstergesinden , devrin yükselip yükselmediği kontrol edilir.

    Bu aslında yağını gazdan çekmeden vites değiştirme işlemi , farkı yüksek devirden iken aniden vites büyütme ile düşük devre geçildiğinde , devrin gerçekden olması gereken değer olup olmadığının kontrolü ile , kaçırma işlemi tespit ediliyor.


    C-max makyajlandığında elektrikli el freni uygulamasından vazgeçildiğini biliyorum. Yani 2006 dan sonraki modellerde bu uygulama olmamalı.
    Belki bazı 2006 larda da olabilir ama 2007 ve sonrasında yok diye biliyorum.

    Üst kapak ile ilgili bir işlem yaptırmadan önce iyice araştırıp iyi bir servise götür, benim yaşadıklarımı anlatmışdım, basit bir yağ sızıntısı kabusa dönüştü, özellikle sökülen enjektörler ve yakıt bağlantılarının sonradan montajının yapılması çok dikkat isteyen bir iş, bunun dışında sıvı contalama işlemide aynı şekilde önemli. Deneyimsiz veya dikkatsiz bir eleman ciddi sorun yaşatır.Ben bu konuda direkten döndüm.Aman dikkat derim.
    Kızdırma bujisi ile ilgili sorunu yazın çok hissetmezsin ama kışın sorun olacakdır. İlk çalıştırmada normaldan biraz dah fazla siyah duman atacaksın.

    Senin araçla , benim aracın alternatörleri muhtemelen aynılar, sonuçda benim c-max de 2004 çıkışlı 2005 model. Demek ki bizim alternatöründe 130000 km gitme olasılığı var. Daha 68000 km de alduğuna göre beni 2 sene daha idare eder.

    Bu arada artık 2010 focus hb trend-x 90 hp kullanıyorum ve gerçekden şaşırtıcı bir performansı var.Hatırlarsan, senin uzun yolda bir Q7 maceran vardı, benimde bu araçla yeni kasa freelander ve bir de auris d4d maceralarım oldu. Aurisi rahatlıkla geçiyor. Freelander2 ile 190 km ye kadar kafa kafa gittik sonra yol bitince yavaşladık. Adam resmen kafaya taktı ve inat etti ama yolda trafik artınca yazaçladık. Yinede 90 hp lik bir araçdan söyleseler inanmayacağım bir performans. Gerçi ben freelanderın yol olsa biraz daha gideceğini biliyorum, zira ben 160 la giderken muhtemelen 120 civarında seyrediyordu, sonradan peşime düştü ve ben fark edene kadar oldukça yaklaşdı, bende hızlanmaya başlayınca 190 km geldiğimizde artık onunda çok gücü kaldığını zannetmiyorum. Zira artık çok yavaş yaklaşıyordu. Normalde 1900 kg ve 160 hp olan bu araç için zaten 190 km menzilin sonları oluyor. Ama 90 hp bir araç için performans gerçekden etkileyici, sabahları tem den işe giderken 200 km ye az bir eğimle rahatlıkla çıkıyor. Sonuçda benim c-max dan daha iyi gittiğini gözlemliyorum. Kısaca 1,6 90 hp lik motor başarılı bir performans sunuyor.




  • debriyaj testi acımasız ama servis kitapçığı önerisi.
    Maxfocus sana hızlı gitme konusunda şunu söyliyeyim: benim fiesta 1.4 tdci 68 hp ama sivrihisar ankara arasında beni geçen olmadı, ki pazar günü ankaraya dönüş trafiği olan bir günde. pek çok 150 hp yi solladım.
    Hem de korkusuzca bazen de acımasızca .
    pEKİ AMA NEDEN DİĞER ARAÇLAR GİDEMİYORLAR BU SORUNUN CEVABI DAHA ÖNEMLİ.Cevap basit: radar.
    Demekki asıl önemli sorun aracın ne kadar hızlı gidebildiği değil, sizin ne kadar hızlı gidebildiğiniz.
    Son olarak 132.000 km deki c max ım hala performans olarak 10 numara. Otobanda kadranda 200 km yi görüyor ama tabi sürtünme yüzeyi focusdan fazla gücün bir kısmı bularada heba oluyor.
    Ben bu aralar 105 lik passat 1.6 tdi ye taktım. ama maşalllah fiyatı 62000tl . bana yine uymadı
  • Arkadaşlar merhaba, uzman arkadaşlara bir sorum olacak

    bende 2004 trend modeli benzin+lpg'li bir Cmax sahibiyim. Aracım bir kaç gün önce motor sistem arızası + hızlandırma azaltıldı diye hata verdi ve kırmız ikaz lambası yandı. kontağı kapayıp tekrar açtığımda sorun kalmadı. ve dün aynı hatayı yine verdi, yine kapayıp açıtım sorun kalmadı görünüyor. Sizce bu hata sebebi nedir ve sizce ne yapmalıyım. ( NOT: hata mesajı görünmezken servis bilgisayarında bir problem bulamadı )

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
  • millet selam
    yeni c-max önspiarişleri
    almanya da
    www.ford.de başlamış bile:)

    sanırım yeni kasa çok yakında .
  • Kasım'da türkiyede :)

    focusclubtr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Kasım'da türkiyede :)

    focusclubtr


  • Slm,
    1.6 TDCI da motor 95PS ve 115PS, ecoboost motor ise benzinlide ve ciddi bir güç (150PS-182PS) üretiyor görünüyor. Dizelde daha fazla güç bekleniyordu ama ağırlığı teknolojik yeniliklere ve benzinli motorlara vermişler gibi geldi bana, sizce nedir görünen?
  • SLM arkadaşlar ben de 2011 titanium fırtına gri rengini aldım. Ben bu araca 4-5 yıl binmeyi düşünüyorum. Özellikleri hoşuma gitti. Yalnız kafama takılan bir soru var aracın lastik sesini içine alma durumu nedir? Paylaşan olursa sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor_33

    SLM arkadaşlar ben de 2011 titanium fırtına gri rengini aldım. Ben bu araca 4-5 yıl binmeyi düşünüyorum. Özellikleri hoşuma gitti. Yalnız kafama takılan bir soru var aracın lastik sesini içine alma durumu nedir? Paylaşan olursa sevinirim.

    Öncelikle hayırlı olsun.
    Sakıncası yoksa ne kadara aldığınızı yazar mısınız? Birde; yeni kasa beklentisi varken, neden bu kasayı almayı tercih ettiniz?
  • Ocak ayına kadar beklemek istemedim.Bir de yeni kasanın fiyatı da aynı kalmayacaktır. 44.500 e aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor_33

    Ocak ayına kadar beklemek istemedim.Bir de yeni kasanın fiyatı da aynı kalmayacaktır. 44.500 e aldım.

    Yeni kasa C-Max'in kasım ayından itibaren satışta olacağını biliyorum..( hatta ekim sonunda İstanbul Autoshow'da sergilenecek)..Ocak nerden çıktı? Bayi bilgisi ise inanmamak lazım..Her yeni kasada olması gerektiğinden daha ileri bir tarih verirler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 21 Ağustos 2010; 18:45:45 >
  • 
Sayfa: önceki 447448449450451
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.