Ford Fiesta Sedan’ın resmi tanıtımı Guangzhou Auto Show’da yapıldı.
2007’de aynı fuarda tanıtılan Verve konseptinin üretim versiyonu olan Fiesta Sedan, markanın Nanjing’teki fabrikasında üretiliyor. Bu yüzden aracın öncelikli olarak bu yılın başlarında Çin’de satılması planlanıyor. Ford’dan yapılan açıklamada aracın diğer versiyonları ile birlikte 2010 yılında Tayland ve Meksika fabrikalarında üretilerek satışa çıkacağı duyuruldu. Fiesta Sedan’ın Avrupa pazarında satışı için ise herhangi bir plan yok.
Fiesta Sedan, beş kapılı kardeşinden aldığı çizgiler ve markanın ‘kinetik dizayn’ dilinin etkisi ile son derece şık görünüyor. Ama araca eklenen bagaj kısmı hatchback versiyondaki sportif etkiyi oldukça azaltmış görünüyor. Diğer taraftan aynı segmennteki rakipleriyle karşılaştırıldığında oldukça heyecan verici ve beklentileri aşan bir tasarımdan söz edebiliriz. Konuyla ilgili bir çaıklama yapan Ford Motor’un Çin/Asya programından sorumlu şef tasarımcısı Chelsia Lau “ Biz geçen yıl Verve notchbac konsepti ile otomobil severlere verdiğimiz taahhüdü gerçekleştirmiş olmanın gururunu yaşıyoruz” diyerek Fiesta Sedan’ın konseptten üretime geçişte çok da fazla bir şey kaybetmediğinin altını çizdi.
Ford’un küresel üretim stratejisinin bir parçası olan Fiesta Sedan, Çin’in özellikle Asya bölgesindeki önemnii çarpıcı bir şekilde gösteriyor diyen Ford Motor’un Asya pasifik ve Afrika’dan sorumlu başkan yardımcısı John Parker “Bu sofistike küçük bir otomobil. Tasarımında ileri teknoloji ve üst düzeyde ince bir çalışma var, güvenlik ve yakıt ekonomisinde de sınıf lideri. Yeni Fiesta Ford’un küçük otomobil tasarım ve gelişiminde lider olduğunu bir kez daha kanıtlıyor dedi.
Ford, Fiesta Sedan hakkında herhangi bir teknik bilgi vermemesine rağmen araçta hatchback kardeşindeki motor seçeneklerinin kullanılacağını düşünüyoruz…
Biraz daha oturaklı yapmıyorlar şu B segmenti araçları,sinir oluyorum.Yani orantısız duruyor çoğu.Mesela Accent Era'nın tasarımı B segmentinde çok hoşuma gidiyor.
Tipsizlikte honda city ye rakip. (yeni city değil)
şu rezil jantlardan vazgeçemediler gitti yaw!
+100000
quote:
Orjinalden alıntı: GRONHOLM
Tipsizlikte honda city ye rakip. (yeni city değil)
quote:
Orjinalden alıntı: cyrtocaramoorii
Biraz daha oturaklı yapmıyorlar şu B segmenti araçları,sinir oluyorum.Yani orantısız duruyor çoğu.Mesela Accent Era'nın tasarımı B segmentinde çok hoşuma gidiyor.
sınıfında en dengeli-oturaklı dizayna sahip Era.. segmentinin fiyat/performans aracı..
fena değil,hoşuma gitti,astra sedandan daha çok sedana benzemiş kanımca
Daha önce açıldı
ooooff berbat
tamponlar yere yakın olsa daha ıyı olurmuş
sanki aslında hb olcakmışta sonra anda vazgeçip sedan yapmışlar gibi
Beğenmedim..
al sana bi tane daha linea. evet arkadaşlarında dediği gibi hyundai bu sınıftaki en oturaklı aracı üretmiş.
Honda Civic'i andırıyor gibi.
quote:
Orjinalden alıntı: Akustik
al sana bi tane daha linea. evet arkadaşlarında dediği gibi hyundai bu sınıftaki en oturaklı aracı üretmiş.
Katılırmısınız bilmem ; ancak linea bundan 10 kat daha oturaklı görünüyor .
Bu araç eminim çok satacaktır . Özellikle beyaz vede 1.4 68hp dizeli...
fiestanin dizayni HB icin yaratilmis gibi ... HB de hos duran cizgiler sedan da acayip siritmis ... Ama ulkemiz gibi pazarlar icin gerekli, tip mip dinlemez bizim millet sedan olsun camurdan olsun ...