Bildirim
focus a amortisor kule gergisi
Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
herhalde kimsenin bu konuda bilgisi yok. napalım, vazgeçelim bari. -
Karoser burulmalarının fazla yaşanacağı sert bir süspansiyon ve iyi tutan lastikler ve zemin ile anlamlı olabilir ama standart bir araç için lüzumsuz bence. Bu arada zaten piyasada satılan kule gergileri dolap askısı bile yapmaya yaramayacak rijitlikte... Bence boşuna... -
araç ağırlığını arttırdığı için performansı düşürür
hiç bir işe yaramaz yani -
"ALINTIDIR"
Amortisör Kule Gergileri (Ön-Arka) Ne İşe Yarar?
Modifiyeli bir otomobilde sık yapılan bir diğer uygulama da amortisör kule gergisi montesidir. Kule gergileri, amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için kullanılırlar.
Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.
Amortisör Kule Gergileri Ne Zaman Monte Edilmelidir?
Montaj sonrasında elde edilecek performansın otomobiliniz üzerindeki kilometreyle ilgisi olmamakla birlikte, eğer spor bir otomobil sahibi iseniz otomobilinizi aldığınız ilk gün en azından ön amortisör kule gergilerini monte etmenizi öneririm. Ancak, biraz da isteğe bağlı olan bu durum haricinde amortisör kule gergilerinin muhakkak uygulanması gerekli durumlar da vardır.
Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.
Viraj Çubukları Ne İşe Yarar?
Viraj sırasında fizik kuralları gereği otomobiler sadece tek bir tarafa (virajın dış tarafına doğru) yatarlar. Viraj çubukları virajın iç tarafında kalan (aynı aks üzerindeki karşı taraftaki) tekerleği de yere bastırmak sureti ile tüm otomobilin yol tutuşunu iyileştirmeye yardımcı olurlar. Böylelikle önden ve arkadan kaymalar daha az yaşanır.
Özellikle yüksek hızda girilen virajlarda amortisör kule gergileri ile tam uyum içerisinde çalışırlar. Ancak, arazi kullanımında tek bir lastiğin havada kalması şeklinde dezavantajları vardır.
-
yazıdanda anlaşıldığı üzere demekki neymiş
focusa kule gergisi lazım değilmiş :) -
Demekki Lancia Delta' da denge çubuğu yok. Otomobil standart olarak kule gergisiyle geliyor. -
sağdan yediğiniz darbenin aynısını sola ileteceğini de unutmayın. ya da böyle bir durumda kaskoyu unutun -
anlaşılan çok sağlam bir modifiye olmadan işe yarayacak birşey değil. anladığım kadarıyla modifiye olsa bile yarışmadıktan sonra yine bir işe yaramaz. hem ufak bir kaza olsa bile darbeyi iki tarfada yayması.... vazgeçtim ben bu işten. -
doğru karar -
quote:
Orjinalden alıntı: impress
sağdan yediğiniz darbenin aynısını sola ileteceğini de unutmayın. ya da böyle bir durumda kaskoyu unutun
Bu ihtimal %50' den az. Çünkü yandan darbe yenilirse kule gergisinden önce tekerler darbe yiyecektir. Lastik de darbeyi büyük ölçüde emeceğinden sorun olmaz. Şiddetli bir vuruş olursa zaten aks diğer taşıta saplanabilir. Olabilecek %50 ihtimale gelirsek şantiye ortamında altı otomobilin tekerinden yüksek bir iş makinası çarparsa o zaman düşünürüz. -
quote:
Orjinalden alıntı: 1:18modelotomobil
quote:
Orjinalden alıntı: impress
sağdan yediğiniz darbenin aynısını sola ileteceğini de unutmayın. ya da böyle bir durumda kaskoyu unutun
Bu ihtimal %50' den az. Çünkü yandan darbe yenilirse kule gergisinden önce tekerler darbe yiyecektir. Lastik de darbeyi büyük ölçüde emeceğinden sorun olmaz. Şiddetli bir vuruş olursa zaten aks diğer taşıta saplanabilir. Olabilecek %50 ihtimale gelirsek şantiye ortamında altı otomobilin tekerinden yüksek bir iş makinası çarparsa o zaman düşünürüz.
ihtimal %50 den çok daha fazladır. kule gergisinin kullanılma amacı aracın 1 cm bile esnememesini sağlamaktır. şase bütünlüğü sağlamaktır. kule gergisiz araçlar 15-20 cm esnemez çünkü. bir taraftan yediğiniz en ufak bir darbe diğer tarafın amortisör kovanından itibaren şasede hasarlar yaratır. bu hasar çarpışmaya göre değişir. arabamı iki kişi kullanıyoruz. kendi arabama özel yaptıracaktım ancak bizim peder maşallah biraz kasap olduğu için vazgeçtim.
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- ford ecosport neden tutulmuyor
- ford transit 330 s kullanıcı yorumları
- 1.6 tdci motor nasıl
- ford mondeo 2.0 ghia kronik sorunları
- frene basınca direksiyon titremesi
- ford elektrikli suv
- elektrikli araçlarda ısı pompası ne işe yarar
- ford mustang mach-e fiyat
- ford capri
- 2019 ford mondeo
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X