Şimdi Ara

Focus 1 Rölanti Düşüp Stop Etmesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 11 ay
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 15
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 14 saat 47 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • brkbrktgl (15 mesaj) |RS| (3 mesaj) bace3434 (3 mesaj) zeytinkoy (2 mesaj) manisa_tr (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (14 mesaj) Mobil (5 mesaj) Mini (9 mesaj) Uygulama (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba hocalarım. 2004 model focus 1 araca sahibim. Araç ışıklarda durmaya yakın rölanti düşüyor ve araç kendini sallıyor bazen toparlıyor bazen kendini toplayamıyor ve stop ediyor. Bunu durduğum yerde gaz verdiğim zamanda yapıyor. Ustaya götürdüm. Rölanti valfi temizlendi olmadı yenisini aldık 0 (yan sanayi orjinali yoktu) değiştirdik düzelmedi. Kendi elinde çıkma orjinal sağlam olduğunu söyledi onu denedik düzelmedi rölanti. T şeklinde boru varmış onu kontrol ettik. Gaz kelebek gövdesi temizlendi. Buji kabloları vs kontrol edildi bir sıkıntı yok. Birde yeni bir şey fark ettim. Aracı ilk çalıştıracağım zaman el fren çekik olduğu halde el freni ışığı yanıp yanıp sönüyor bazende çok kısık yanıyor. Arabaya çalıştırınca düzeliyor. Acaba şarj dinamosu, konjektörden olabilir mi veya başka nelerden olabilir yardımlarınızı bekliyorum.
    https://www.youtube.com/watch?v=Oov1qC13w9w

    bu da stop ettiği video.



    |
    |




  • Binbaşı
    1890 Mesaj
    basit

    kelebek temızlencek sonra bujılere bakılcak bujı kablosuna bakılcak bıde distribitöre bakılıcak
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    basit

    kelebek temızlencek sonra bujılere bakılcak bujı kablosuna bakılcak bıde distribitöre bakılıcak
    hoca kelebek temizlendi buji ve kablolara bakıldı sıkıntı yok. distribitör dediğiniz parçayı ilk defa duyuyorum. Başka bir adı var mı parçanın
  • Binbaşı
    1890 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: brkbrktgl

    hoca kelebek temizlendi buji ve kablolara bakıldı sıkıntı yok. distribitör dediğiniz parçayı ilk defa duyuyorum. Başka bir adı var mı parçanın

    Alıntıları Göster
    bujı kablolarının takılı oldugu 4 lu cıkıslı parcadır asıl elektrıgı o verır

    o zaman muhtamelen o parcanın bır yada 2 delıgınde calısmama durumu var yanı bır yada ıkı bujı kablon vede dolayısıyla bujılerıne elektrık gıtmıyor

    banada olmustu bujı ve kablolar degıstı yınede motor sallanıp stop edıyordu dıstrıbıtor degıstı sorun cozuldu

    sen kendın bakabılırsın bujılerın kablolarını dıstrıbıtorden kendın cek dordunu sırayla cek

    zaten saglam olan bır yada ıkı tane vardır sen saglamı cektıgın an dırek stop ederse o zaman o parca arızalıdır

    cunku 4 cıkıstan bır yada ıkısını cektıgınde saglam ıseler stop etmez arıza tespıtı o kadar basıttır

    ben tamırcıyım vede hem motor hem elektrık ustası benı ıyı tanır bugunde klımacı bana ıs teklıfı ettı








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 20 Nisan 2020; 22:0:43 >




  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bace3434

    bujı kablolarının takılı oldugu 4 lu cıkıslı parcadır asıl elektrıgı o verır

    o zaman muhtamelen o parcanın bır yada 2 delıgınde calısmama durumu var yanı bır yada ıkı bujı kablon vede dolayısıyla bujılerıne elektrık gıtmıyor

    banada olmustu bujı ve kablolar degıstı yınede motor sallanıp stop edıyordu dıstrıbıtor degıstı sorun cozuldu

    sen kendın bakabılırsın bujılerın kablolarını dıstrıbıtorden kendın cek dordunu sırayla cek

    zaten saglam olan bır yada ıkı tane vardır sen saglamı cektıgın an dırek stop ederse o zaman o parca arızalıdır

    cunku 4 cıkıstan bır yada ıkısını cektıgınde saglam ıseler stop etmez arıza tespıtı o kadar basıttır

    ben tamırcıyım vede hem motor hem elektrık ustası benı ıyı tanır bugunde klımacı bana ıs teklıfı ettı







    Alıntıları Göster
    tamamdır hocam kontrol edeceğim.
    |
    |




  • Binbaşı
    1890 Mesaj
    benım usta arızayı dırek bulur ve yapar ama baska ustalar orayı burayı degısır yınede duzelmes bosuna masraf edersın

    atesleme sıstemı bujıye baglı duzenekte sorun olunca gazı bıraktıgın an stop eder zaten,gaza bastıkca tıtrer bırakınca stop eder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 20 Nisan 2020; 22:42:55 >
    |
    |
  • Yarbay
    9366 Mesaj
    LPG'li Focus1'in kronik sorunudur.

    Gaz Kelebeği temizlenmesi ile çözülmüyorsa sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor bu sorun, çözümü çok zor.
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    LPG'li Focus1'in kronik sorunudur.

    Gaz Kelebeği temizlenmesi ile çözülmüyorsa sübaplardaki aşınmadan kaynaklanıyor bu sorun, çözümü çok zor.
    hocam motor sıfırlandı 15-20 bin km önce değişmeyen parça kalmadı. Motor sıfırlanmadan önce de vardı şuanda var maalesef
  • Yarbay
    5021 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: brkbrktgl

    hocam motor sıfırlandı 15-20 bin km önce değişmeyen parça kalmadı. Motor sıfırlanmadan önce de vardı şuanda var maalesef

    Alıntıları Göster
    Focus 1 lerin en tipik ve kronik sorunların biridir: Bobin.

    Ateşleme bobinini değiştirin düzelecektir büyük ihtimalle.
  • Yüzbaşı
    705 Mesaj
    geçmiş olsun
    eski focus 1 aracımda da vardı ustam subaplardan dedi subapları değiştirdim sorun kalmadı 20bin km sonra sattım aracı



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Tamamdır hocam baktıracağım.
    |
    |
    x-rayted kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    geçmiş olsun
    eski focus 1 aracımda da vardı ustam subaplardan dedi subapları değiştirdim sorun kalmadı 20bin km sonra sattım aracı
    hocam araç 15-20 bin km önce motor sıfırlandı hepsi değişti ve sıfırlanmadan öncede vardı şuan stop etmeye başlayınca artık can sıkmaya başladı
    |
    |
  • Yarbay
    9366 Mesaj
    Benim Focus1'de vardı, gaz kelebeği, rölanti valf itemizliği, vs. ne yaptıysak ayar tutmadı, düzelmedi.

    En son 265.000 km'de sübaplar iyice aşındığı için motorun çalışması tamamen bozuldu ve motoru full reketefiye yaptırdım.

    Rektefiyeden sonra bu sorun kalmamıştı. 2,3 sene sonra tekrar başladı ama bu defa gaz kelebeğinin temizlenmesiyle düzeldi.
  • Yüzbaşı
    737 Mesaj
    Gaz kelebeği üzerinde bir potansiyometre var, onu değiştirip bir deneyin, yoksa yeni bir orjinal gaz kelebeği ve potansiyometre ile deneyin. gaz kelebeğinin üzerinde ki vida vs. kısımları kesinlikle kurcalatmayın.

    https://forum.donanimhaber.com/images/upfiles/149692/f71ed964-3bd0-4d42-9c8e-e137bb1c18fa.jpeg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |RS| -- 21 Nisan 2020; 22:17:21 >
  • Yarbay
    2978 Mesaj
    Elektrik ile ilgili bir sorun bu. Gaz kelebeği bobin vs.daha bir ton parça değiştirsenizde bu sorun yeniden nükseder. Focus 1de kroniktir. Çözümü için denemenizi önereceğim şey ise araç sigorta kutusunda temizlik ve mümkünse bütün sigortaların değişimidir. Focuslarda düz bir rölanti ayarlayıcısı yok. Araç ecusu ile kordine çalışan bir sistem var. Elektrik akımındaki dalgalanmalar direk ecuyu ve dolayısyla rölantiyi etkiliyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüzbaşı
    484 Mesaj
    Ben bu arabayı alacaktım galerici insafa geldi o bile uzak dur demisti demekki bu yüzdenmis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sniper1.6 -- 22 Nisan 2020; 10:18:5 >
    |
    |
  • Yarbay
    6581 Mesaj
    aracınızda lpg var mı, kaç yıldır kullanıyorsunuz, hangi şehirdensiniz belirtmemişsiniz. rolanti sorunu bence, ustaların bile işin içinden çıkamadığı en kötü sorunlardan biridir. sorun için 10 dan fazla neden sayılabilir. hiç ummadığınız yerden de kaynaklanabilir.
    - örneğin aracınızda lpg sistemine bağlı benzin kesme rölesi var mı?
    - oksijen sensörleri.,
    -beyin
    -elektrik aksam
    -MAF sensörü
    -krank mili sensörü
    -motora temiz hava girişi ile ilgili tüm ekipmanlar ve bağlantıları
    -gaz kelebek ayarlarının bozuk yapılmış olması.
    -akü gerilimi
    -motor kısmının basınçlı suyla yıkanmış olması
  • Binbaşı
    1638 Mesaj
    Boğaz kelebeği temizlenecek bobin buji buji kablosu sağlamsa yapacak bir şey yok buna lpg bu hale getiriyor bu motoru.
    Subaplar tam cortlayana kadar devam çelik subapa geçtikten sonra yapmaz.
    Hatta dikkat edin 4. Viteste giderken falan boşa alın yine yapmaz bekler 1000-1200 devirde
    Durmaya yakın yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZETEC SE -- 23 Nisan 2020; 11:42:32 >
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam benim motorda full rektefiye oldu. Ancak sorun devam etti düzelmedi



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    zeytinkoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2832 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam denemek için sağlıklı çalışan focus 1 den potansiyometreyi söküp benim araca takmıştık düzelmemişti. O vidayla çok önce oynadık hocam geçici ayar tutturabiliriz diye maalesef. Bir süre iyiydi sonra tekrar yapmaya başladı



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    |RS| kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
backlink paketleri
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,438
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.