< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MiLLETiNVEKiLi -- 24 Şubat 2021; 2:6:34 > |
|
Bayii fiyatları düşsün de sıfır arabalar galericilerin, al-satçıların elinde patlasın İnşallah. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hitokiri_johndoesai -- 24 Şubat 2021; 10:40:7 > |
Fiyatlar düşmeyecek. Hatta size daha güzle bir müjde vereyim. Mevduat faizleri birkaç ay sonra düşürülmye başlandığında döviz yükseldiğinde sanki daha önce yükseltilmemiş gibi yeniden zam gelecek. Dünya devi otomobil firmaları bile Türkiye ' ye gelince çakal eminönü esnafına dönüşüyor. Sıkıysa avrupada yapsınlar bunu o pazarda bir tüketici arabalarını satın alıyor mu acaba. Biizm ki gibi otomobile tapan toplumlarda bu zamlar az bile daha fazla yapılmalı. Şu fiyatlardan hala daha otomobil satın alanlar var. Aman toplu taşıma kullanmayın incileriniz dökülür. |
Evet otomobil fiyatları aşırı yüksek ve alım gücümüzün çok üzerinde ama bunun sorumlusu otomobil üreticileri veya onların yöneticileri değildir. 31 Ağustos 2020 günü yüzde 50'lik ÖTV dilimini yüzde 80'e çıkaran, bir inat uğruna faizleri düşük tutarak kurun buralara gelmesini sağlayan, resmi rakamlara göre yıllık yüzde 15'lik ( gerçek hayatla alakası yok ) enflasyonu yaratan, döviz rezervini eksiye düşürenler kimlerse sorumlu da onlardır. ÖTV düzenlemesinin en önemli amacı, ithalatı kısmak, ülke dışına döviz çıkışını durdurmaktı. Bunun anlamı ithal otomobillerin satışını engellemekti. Şimdi bu amaçları gerçekleşmeye başlamışken, forum ahalisi fiyatların düşürülmesi gerektiğini yoksa kimsenin bu firmaların kapısından geçmeyeceğini yazıp durmakta. İyi de zaten amaç buydu. yani ithal araç satışlarını olabildiğince azaltmaktı. Kimse önemli fiyat indirimleri beklemesin. Firmalar ancak belli miktarlarda faizsiz veya düşük faizli krediler verirler ki zaten bunu şu anda yapmaktalar. Otomobil firmaları bunu yapmak istese bile ülkeyi yönetenler buna engel olacaktır. Olay daha önce araç almış olanların küstürülmesi olayının çok ötesindedir. Otomobil firmaları kendi aracına güvenerek satın almış kişilerin haklarını korumakla da yükümlüdürler. Çünkü servis, yedek parça, aksesuar, sigorta gibi işlemlerden de hem kendileri hem de bayileri önemli miktarda para kazanırlar. Yukarıda bir arkadaş belirtmiş, Türkiye'de ikinci el değer kaybı yüksek olan bir otomobili kimse tercih etmez. Bir firmanın fiyatlarını önemli oranda düşürmesi bindiği dalı kesmesi gibidir. Wolksvagen araçları hakkındaki herkesin ortak kanaati nedir? 'Cumhuriyet altını gibidir istediğin zaman değerinde satabilirsin.' Ayrıca firmalar araç satamadıkları zaman fiyatları düşürmek yerine daha önce yaptıkları gibi arzı önemli oranda kısma yolunu tercih ederler. |
vw 2. elini korumada özenli davranan bir firmadır. böylece sıfır satışlarının da daha çok olmasını sağlıyor. vw alan bir müşteri hiçbir zaman tereddütte kalmaz pejo alanların dediğini demez "bana 200binden sattılar şimdi 150bine kampanya yaptılar, ayıptır" dedirtmez. misal pejo'nun 2. elinin kötü olmasının tek sebebi kalitesi değil, bu da sebeplerden biri. |
Ben 200'den 150'ye indirim yapsınlar demiyorum. ÖTV oranı meselesi olursa düşsün o kadar çünkü geliş fiyatı belli. Dolar çıktığı gibi zam yapıyorlar düştüğü için indirim yapsınlar. Ha deseler bu düşüşleri kestiremiyoruz yeniden çıkabilir, o yüzden fiyatları düşürüp artırmak vs istemiyoruz tamam derim. Olması gereken neyse o olsun. Fiyatta indirim yapılması gerekirken yapmamak nedir Allah aşkına? Bir de ikinci el satarken kimse zarar etmek istemez vs deyip indirimin yapılmamasını normal bulmağa ne demek lazım bilemiyorum. Bunlar bize müstehak, demek istemiyorum ama yani bazı yorumlar bunu dedirtecek. Araba yatırım ürünü gibi görülüp fiyatların düşmesine tepki veren başka hangi millet vardır acaba? Zaten satıcılar da bunu bilerekten indirimin olmayacağını söylüyor. Ayrıca son olarak fiyatların bu kadar tavan seviyesine vardığı bir dönemde 0 araba alıp daha sonra fiyatlar düşünce fiyatlar düştü diye ağlamak bambaşka bir seviyedir. |