Şimdi Ara

Fiesta MK4 - MK5 Kulübü (Flair, Fun, Ghia, Sport)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.424
Cevap
45
Favori
276.065
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 325
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 120
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 12 saat 21 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 4
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 11
  • Favoriye Eklediklerim 45
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • gezmen (133 mesaj) Cossie (120 mesaj) Batistuta (104 mesaj) tural.i (70 mesaj) matchmaker_ (70 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (583 mesaj) Mobil (252 mesaj) Tablet (45 mesaj) (2 mesaj) Mini (34 mesaj) Uygulama (23 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Fiesta >> Fiesta MK4 - MK5 Kulübü (Flair, Fun, Ghia, Sport)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Forumda bir Flair başlığı vardı ama, hem güncelliğini yitirdiği için hem de MK4-MK5 kulüp başlığı oluşturmak için bu başlığı açma gereği duydum. Biz Fiesta'cıların az bir kısmını oluşturuyoruz ve internette bilgi ararken MK6 ağır basıyor. Bundan sonra burada toplanalım.

    MK4 / 1995 - 2000 yılları arasında satılmış olan, insanların "üzgün surat" olarak ifade ettiği nesil.
    MK5 / 2000 - 2002 yılları arasında satılmış olan, MK4 üzerinden makyajlanmış ve insanların "gülenyüz" olarak ifade ettiği nesil.

    Türkiye'deki donanım seçenekleri, standart donanımlar ve motor seçenekleri:

    MK4

    Flair - 1.25 16v Zetec-S 75hp
    Fun - 1.4 16v Zetec-S 90hp

    MK5

    Flair - 1.25 16v Zetec-S 75hp
    Fun - 1.4 16v Zetec-S 90hp
    Ghia - 1.25 16v Zetec-S 75hp - 1.4 16v Zetec-S 90hp[çok az sayıda ithal edilmiş]
    Sport - 1.6 16v Zetec-S 103hp

    Üye Listesi
    1. Cossie - 2000[MK5] Fun 1.4 16v, konfor paketi, colorado kırmızısı (115.000 km, 3. sahip)
    2. Batistuta - 1998[MK4] Flair 1.25 16v, konfor paketi, aytozu grisi (83.000 km, 2. sahip)

    Fiesta MK4 1.25 Flair İncelemesi (1998)

    Avrupa Ford ailesinin mini kategorideki üyesi olan Ford Fiesta biri dizel, dördü benzinli olmak üzere beş farklı motor seçeneğiyle üretiliyor. Fiesta ülkemize sadece 1.25 litrelik benzinli motor ve tek donanım seviyesiyle ithal ediliyor.

    Karoser, iç mekan
    Fiesta, farlarından radyatör ızgarasına, tamponlarından arka stoplarına kadar yuvarlak hatlara sahip. Dış hatlardaki yuvarlak çizgiler iç mekanda da devam ediyor. Kokpitin oval çizgileri Ford logosunu hatırlatıyor. Otomobilin iç hacminin genişliği sınıfı için yeterli. Koltuk içinde kullanılan dolgu malzemelerinin sertlikleri çok iyi ayarlanmış. Ön koltukların baldır destekleri ve yan yükseltileri de yeterli. Arka koltuklarsa ancak iki yolcu için yeterli alan sunabiliyor; bununla beraber arkada üç yolcu için emniyet kemeri bulunması olumlu bir özellik. Gösterge tablosu sürüş için gerekli tüm bilgileri sürücüye sunuyor. Devir ve hız saatlerinin büyüklüğü yeterli ve rahat okunuyor. Fazlaca öne yerleştirilen elektrikli cam açmakapama düğmelerinin kullanımı alışkanlık gerektiriyor. Orta konsolda bulunan bir düğmeyle otomobilin bagajı içeriden açılabiliyor. Beş kapılı otomobilin 250 litrelik bagaj hacmi sınıf ortalamalarım yakalıyor. Arka koltukların yatırılmasıyla hacim 930 litreye kadar yükseltilebiliyor.
    Motor, performans
    Ford'un Zetec motor ailesinin en yeni üyesi olan 1242 cc'iik. 4 silindirli motor 5200 d/d'de 75 DIN (HP) güç üretebiliyor. Ateşleme ve yakıt püskürtmesi EEC-V motor kontrol ünitesiyle yönetilen motorun torkuysa düşük hacim nedeniyle 110 Nm'de (4000 d/d'de) kalmış. Vites kutusundaki son dişli oranının fazla kısa olması nedeniyle motor çok çabuk devirleniyor; ancak otomobilin hızlanabilmesi için çokça vites değiştirmek gerekiyor. Bunun dışında Fiesta 1.25'in hızlanması (0-100 km/s: 12.7 sn) ve son sürati (170 km/s) bu sınıf ve bu motor hacmindeki bir şehir otomobili için yeterli. Ekonomik ve modern Zetec motor, kısa oranlı dişlilere rağmen az yakıt tüketiyor. Otomobilin test şartlarında 100 km'deki yakıt tüketimi 8.5 litre olarak tespit edildi; bu rakam sakin ve yumuşak kullanımlarda daha da aşağılara inecektir.
    Yürüyen aksam, kullanım
    Direksiyonun tepkisi gibi otomobilin süspansiyon sistemi de 155 mm genişlikteki lastiklerden etkileniyor. Şehiriçi kullanım için biraz yumuşak tasarlanmış arkadaki yarı sabit askılar, yüksek süratte girilen otoyol kasislerinde uzun salınımlara giriyor. Bunun dışında yol tutuş düzde ve virajda yeterli ama otomobil kuvvetli rüzgarlardan etkileniyor. Frenin dozajı yeterince iyi. Kaygan zeminde hile frenleri kilitlemeden durmak kolay; ancak 47 metrelik fren mesafesi küçük sınıf bir otomobil için için bile uzun. Kısa oranlı dişliden dolayı motorun hep yüksek devirlerde seyretmek zorunda olması mekanik gürültüyü artırıyor. Yüksek süratlerdeyse rüzgar sesi artıyor, iç mekana lastik sesi de giriyor. Tüm bunlara rağmen Fiesta gürültülü bir otomobil değil. Yapılan ölçümlerde 130 km/s hızda beşinci viteste iç gürültü seviyesi 69 dB(A) olarak tespit edildi.

    Fiesta MK4 1.4 Fun İncelemesi (1999)

    Karoser, iç mekan
    2000 yılında yenilenmesi beklenen, genelde yumuşak ve yuvarlak hatlara sahip Fiesta hala modernliğini korusa da Escort hariç diğer Ford modelleriyle karşılaştırılınca aslında kardeşlerinden geri kaldığı anlaşılıyor. Buna karşılık rakipleri arasındaki Opel Corsa, VW Polo, Citroen Saxo gibi otomobiller karşısında tasarım olarak hala güncelliğini koruyor. Fiesta Fun'ın gösterge tablosu 1.25 litre motorlu Flair versiyonuyla yapı olarak aynı; ancak sportifliği vurgulamak için göstergelerde beyaz zemin kııllanılmış. Fiesta Fun'ın sportif kullanıma uygun ön koltuklarının yan destekleri oldukça iyi. Koltukların dolgu malzemesinin sertliği iyi ayarlanmış; ancak arka koltuklarda diz mesafesi yetersiz. Fiesta'nın 250 litrelik bagajı sınıf ortalamaları içinde ve koltukların yatırılabilmesiyle hacim 930 litreye kadar yükseltilebiliyor.

    Motor, performans
    Fiesta Fun'ın 1.4 litrelik, üstten çift egsantrikli, sıralı enjeksiyonlu, 16 supaplı motoru ZETEC ailesine mensup. 5600 d/d'de 90 HP güç üreten 1.4 litrelik motorun maksimum torkuysa 4500 d/d'de 125 Nm. 1.4 litrelik motor çok kolay devirleniyor ve 6500 d/d'ye kadar kesintisiz gidiyor. 2 ve 3'üncü vitesleri 1.25 litrelik versiyondan daha uzun tutulan Fun'ın diğer vites dişlileri ve son dişli oranı kardeşiyle aynı. Kısa oranlı son dişli ataklık sağlıyor; buna karşılık genelde orta ve üst devirlerin kullanılmasına, dolayısıyla gürültü düzeyinin yükselmesine sebep oluyor. Oldukça net ve kolay geçen vitesler kullanım keyfini artırıyor. Hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s hıza 10.3 sn'de ulaşan otomobil, test koşullarında 100 km mesa fede 8.8 litre yakıt tüketerek performansına oranla ekonomik olduğunu kanıtlıyor.

    Yürüyen aksam, kullanım
    1.25 litrelik versiyondan daha ağır olan hidrolik direksiyon çok başarılı. İstenilen tepkileri gecikmeden veren sistem yoldaki bozuklukları sürücüsüne hafifleterek hissettiriyor. Fun, yoldaki uzunlamasına ek yerlerinde ve bozukluklarda izinden çıkmıyor ve güven veriyor. Sportif süspansiyon sistemi başarılı bir yol tutuş ve darbeleri de yeterince iyi emerek konfor sağlıyor. Fiesta'nın Türkiye'nin bozuk yollarına uygun yerden yüksek yapısı da yol tutuşu bozamıyor. Opsiyon olarak sunulan ABS ile donatılmış frenler, otomobili 100 km/s hızla giderken 41 metrede kısa ve güvenli biçimde durduruyor.

    Fiesta MK5 1.4 Fun İncelemesi (2000)

    Giriş
    Geçtigimiz günlerde küçük bir makyaj gören Ford Fiesta artik daha etkileyici bir yüze sahip. Fiesta Fun, basarili yol tutus özellikleri ve tatminkar performansiyla, VW Polo ve Opel Corsa`nin hakimiyetindeki küçük otomobiller sinifinda artik daha iddiali. Geçirdigi birçok degisiklikle yaklasik 24 yildir yollarda olan Ford Fiesta geçtigimiz günlerde küçük bir makyaj gördü. Ford Ka ve Focus`a benzeyen yeni yüzüyle 2001 yilinin ikinci yarisina kadar üretilmesi beklenen Fiesta Türkiye`ye 1.25 litre 75 HP ve 1.4 litre 90 HP`lik motorlarla ithal ediliyor. 1.6 litre 103 HP`lik üç kapili sportif Fiesta`ysa yeni yilda ithal edilecek.

    İç ve Dış Görünüm
    Ka üretilenceye kadar Ford`un en küçük modeli olan Fiesta 3828 mm`lik boyuyla en önemli rakipleri arasinda yeralan Opel Corsa (3741 mm), VW Polo (3715 mm), Renault Clio`dan (3773 mm) daha uzun. Fiesta`da yapilan degisiklikler ön kisimda yogunlasiyor. Üzgün bir insanin bakislarini hatirlatan ince farlar yerini otomobili daha canayakin gösteren büyük, üçgen farlara birakirken sinyal lambalari da farlara entegre edilmis. Bunun yanisira daha bombeli bir motor kaputu ve yeni çamurluklar kullanilmis. Yeni ön tampondaki sis farlarinin formu da farlari hatirlatiyor. Fiesta`nin yüzünde yapilan bu degisiklikler, 2001 yilinda üretilecek ``New Edge`` tasarimli yeni Fiesta`ya bir ön hazirlik olarak düsünülebilir. Fiesta`nin yan ve arkasinda herhangi bir degisiklik yapilmamis. Fiesta`nin iç mekaninda da önemli bir degisiklik yok. Daha önce yarim daire seklindeki hiz ve devir göstergeleri bulunan gösterge tablosundaki tüm göstergeler daire seklini almis. Hafif bombeli orta konsoldaki CD çalarli müzik sistemi (Fun`da) ve havalandirma sisteminin büyük tutulmus dügmeleri kullanimi kolaylastiriyor. Arka cam rezistansi, arka sis fari kumandalari, dijital saat ve orta havalandirma izgaralari, gösterge tablosunun sagina yerlestirilmis. Bu kumandalara ulasmak da kolay. Buna karsilik direksiyon kolonunun sol tarafinda biraz asagida kalan far yükseklik ayari ve kapi kolunda biraz geriye yerlestirilen elektrikli cam kumandalarinin kullanimi çok rahat degil. Kokpitin yolcu tarafindaki büyük girinti, genis bir diz mesafesi sagliyor. Fiesta genel olarak yeterli iç genislik sunuyor. Fiesta`nin 250 litrelik bagaj hacmi arka koltuklar katlanarak 930 litreye kadar genisletilebiliyor.

    Motor ve Performans
    Fiesta Fun`in 1.4 litrelik ZETEC motoru, üstten çift egsantrikli, sirali enjeksiyonlu ve 16 supapli. 5600 d/d`de 90 HP güç üreten 1.4 litrelik motorun maksimum torkuysa 4500 d/d`de 125 Nm. Kolay devirlenen 1.4 litrelik motor 6500 d/d`ye kadar kesintisiz çikiyor. Maksimum tork devri yüksek olsa da alt devirlerde de yeterli gücü üretebiliyor. Ancak motor biraz gürültülü çalisiyor. Sorunsuz geçen vitesler Fiesta`nin en olumlu yönlerinden biri. Yaptigimiz hizlanma testlerinde Fiesta Fun, 0`dan 100 km/s`ye 10.8 sn`de ulasti. Esneklik testlerinde 4`üncü viteste 60 km/s`den 100 km/s hiza 11.8 sn`de ulasan Fiesta ayni 5`inci viteste 16.6 sn`de çikti. 90-120 km/s hizlanmadaysa 4`üncü viteste 8.2 sn, 5`inci viteste 12.4 sn`lik degerler kaydedildi. Fiesta Fun, performansina karsin test sartlarinda 8.7 litre yakit tüketti. Fun, 42 litrelik yakit deposuyla 482 km`lik menzile sahip.

    Sürüş
    Fiesta Fun`in küçük çapli direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Istenilen tepkileri gecikmeden veren sistem yoldaki bozukluklari sürücüsüne rahatsiz etmeden hissettiriyor. Sportif kullanima uygun sertçe düzenlenmis süspansiyon sistemi basarili bir yol tutus saglarken darbeleri de yeterince iyi emebiliyor. Sert yan rüzgarlardan etkilense de izinden fazla sapmiyor. Ön koltuklarin yan yükseltileri sürücü ve öndeki yolcuyu sert virajlarda yerinde tutabiliyor. Ancak biraz küçük olan koltuklarda iri insanlara yeterli yer sunulmuyor. Arka koltuklarda da diz mesafesi yetersiz. Direksiyon simidinin gösterge panelinin üst kismini perdelemesi ve biraz geriye yerlestirilen elektrikli cam dügmeleri disinda ergonomik bir kusur bulunmuyor. Fiesta`nin iç mekanina rüzgar ve motor gürültüsü siziyor. Yaptigimiz gürültü düzeyi ölçümlerinde 4`üncü viteste 100 km/s hizda ve 5`inci viteste 130 km/s hizda elde ettigimiz 68 dB(A) ve 72 dB(A)`lik degerler yüksek. Önde hava kanalli disk, arkada kampanadan olusan fren sistemine sahip Fiesta Fun`in fren pedali kolay dozlaniyor. Fiesta, 100 km/s hizla giderken yapilan panik frenlerde 45 metrede durdu. Bu durus mesafesi ABS`siz bir araç için basarili; ancak üst üste yapilan frenlerde balatalarin kaydirmaya basladigini (fading) hissettik.

    Donanım
    Fiesta Fun`in standart donaniminda sürücü havayastigi, hidrolik direksiyon, elektrikli ön camlar, merkezi kilit, alüminyum alasim jantlar, immobilizer, CD çalarli radyo, yükseklik ayarli sürücü koltugu, iki parça halinde yatirilabilen arka koltuk, ön sis lambalari, far yükseklik ayari, arka cam silecegi ve yikama sistemi, arka spoyler, yükseklik ayarli ve aktif gergili ön emniyet kemerleri bulunuyor. ABS, yolcu havayastigi ve yan havayastiklari Güvenlik Paketi adiyla , klima ve polen filtresiyse Konfor Paketi adiyla istege bagli olarak alinabiliyor.

    Fiesta MK5 1.6 Sport İncelemesi (2001)

    Giriş
    Geçen yıl makyajlanan Fiesta'mn 1.6 litre motorlu Sport versiyonu, daha yüksek performansı ve sportif görünümüyle genç kullanıcıları hedefliyor. Çeyrek yüzyıldır yollarda olan Ford'un küçük otomobili Fiesta, bu dönemde üç kez kapsamlı yenileme operasyonundan geçti. Son olarak 1995 yılında karoseri ve teknolojiği yenilenen Fiesta, 1999'un sonunda küçük bir makyaj görerek günümüzdeki görünümüne kavuştu. Ford'un "New Edge" tasarım anlayışına göre makyajlanarak Ford Ka ve Focus'a benzeyen yeni bir yüze kavuşan Fiesta, 2002 yılında tamamen yenilenecek. Günümüze dek 1.25 litre 75 HP'lik Flair ve 1.4 litre 90 HP'lik Fun versiyonlarıyla ithal edilen Fiesta'nın motor seçenekleri arasına üç kapılı ve 1.6 litrelik Sport versiyonu da eklendi.

    İç ve Dış Görünüm
    Geçen yılın sonunda makyajlanan Fiesta, sinyalleri de kapsayan üçgen farlarıyla Ford ailesinin diğer üyeleri Ka ve Focus'a benzeyen yeni bir yüze kavuştu. Bazı sportif aksesuarlar dışında görünüm açısından Fiesta Sport'un Flair ve Fun versiyonlarından çok önemli bir farkı yok. Fiesta Sport, farklı ön tamponu, sis farları entegre edilmiş tampon altı spoyleri, metal radyatör ızgarasıyla daha iddialı bir görünüm kazanmış.

    Fiesta Sport, profilden bakıldığındaysa tampon altı spoylerle bütünlük oluşturacak şekilde rüzgar akış yolları bulunan sportif marşpiye ve 15 inçlik çok kollu hafif alaşım jantlarla diğer versiyonlardan ayrılıyor. Fiesta Sport'un arkasındaki farklarsa tavan spoyleri ve krom kaplama egzoz çıkışı. Fiesta Sport'un iç mekanında diğer versiyonlardan önemli bil farklılık bulunmuyor. Kapı içler ve koltuklarda kullanılan cifi renkli döşeme kumaşı, iki renkli deri direksiyon simidi ve vites topuzu Fiesta Sport'a özgü farklılıklar. Dairesel göstergelerden oluşan gösterge tablosunun zemini Fiesta Fun'da olduğu gibi beyaz. Bombeli orta konsolda en büyük yeri müzik sistemi kaplıyor. Mondeo ve Focus'ta da kullanılan CD çalarlı radyonun yanısıra, müzik sisteminin üstünde sıralanan arka cam rezistansı ve ön/arka sis farları düğmelerinin kullanımı da kolay. Fiesta'nın dörtlü ikaz lambası düğmesi, direksiyon kolonunun üstüne yerleştirilmiş. Kullanımı sorunlu iki düğme var; bunlardan biri kapıda oturma pozisyonuna göre biraz geride kalan cam açma düğmeleri, diğeri de direksiyonun solunda gizlenmiş gibi kalan far yükseklik ayan. Fiesta'nın 250 litrelik bagaj hacmi küçük sınıf bir otomobil için yeterli büyüklükte. Bu hacim arka koltuklar katlanarak 930 litreye yükseltilebiliyor.

    Motor ve Performans
    Fiesta Sport'un motor kaputunun altında ilk kez Ford Focus'ta kullanılan ZETEC-SE ailesinden 1.6 litrelik bir motor yer alıyor. Fiesta Fun'da kullanılan 1.4 litre 90 HP'lik motordan geliştirilen bu motor tamamen alüminyumdan üretilmiş. 1596 cc hacmindeki çok noktadan enjeksiyonlu, üstten çift eksantrikli, l6 supaplı motor, 6000 d/d'de 103 HP güç ve 4000 d/d'de 145 Nm maksimum tork üretiyor.

    Sportif olarak lanse edilen bir otomobil için biraz uzun tutulmuş şanzıman oranları (birinci vites ve diferansiyel dişli oranı dışında Focus'la tamamen aynı) nedeniyle çok fazla canlı olmayan motor, istikrarlı devirleniyor. Şanzıman oriyplarının uzun olmasına karşın; motorun maksimum torkunu geniş bir devir bandına yayması, otomobilin sportif imajım destekliyor. Kısa yollu viteslerin geçişlerinin netliği kullanım keyfini artırıyor. Bize göre puan kaybettiği tek nokta, motorun gaz pedalından verilen emirleri biraz geç yanıtlaması.

    Fiesta Sport'la yaptığımız hızlanma testlerinde çok iddialı olmayan ama tatminkar veriler elde ettik. 0-100 km/s hızlanmasını 9.6 saniyede (fabrika verişi 10.2 sn) tamamlayan Fiesta Sport, bu değerle 1.4 litre 90 HP'lik Fiesta Fun'a göre 1.2 saniye daha hızlıydı. 400 metrelik mesafeyi 15.9 saniyede aşan Fiesta Sport, esneklik testlerinde de ortalama değerler sundu. 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 11.4 saniyede, beşinci vitesteyse 15.1 saniyede tamamlayan test otomobilimiz 90-120 km/s hızlanmasınıysa dördüncü viteste 9.8 saniyede ve beşinci viteste 10.7 saniyede tamamladı. 182 km/s'lik maksimum hızına zorlanmadan ulaşan Fiesta Sport, testimiz süresince 100 km'de ortalama 7.7 litre yakıt tüketti. Performanslı kullanmamıza rağmen 42 litrelik deposuyla 545 km'lik menzile ulaşabileceğini gösterdi. Tasarrufa yönelik kullanımlarda tüketimi daha da düşürüp, menzili biraz daha uzatmak mümkün.

    Sürüş
    Fiesta Sport'un deri kaplı ve küçük çaplı direksiyonu kullanım kolaylığı sağlıyor. Tepkilerinin çabukluğuysa otomobile olan hakimiyeti artırıyor. Fiesta Sport'un sportif kullanımı karşılayabilen sert süspansiyon sistemi, diğer versiyonlarda da oldukça iyi olan yol tutuş özelliklerini daha da yükseltiyor. Gerek düz gidişte gerekse virajlarda istikrarlı yol tutuş özellikleri gösteren Fiesta Sport, çok zorlansa da kolay kolay izinden çıkmıyor. Zorlamakta ısrar edildiğinde otomobil viraj içlerinde çapraz salınıma giriyor ama bu durum sürüş güvenliğim riske sokmuyor. Fiesta Sport'un yan yükseltileri çok iyi olan koltukları, performanslı kullanımda sürücünün savrulmasını engelliyor. Ön kısmı yeterli baş ve diz mesafesi sunan otomobilin arka kısmında diz mesafesi biraz kısa. Piesta Sport, yol tutuş ve performans konusundaki başarısını ses yalıtımı konusunda gösteremiyor. Yaptığımız gürültü düzeyi ölçümlerinde 4. viteste 100 km/s hızda 67 dB(A), 130 km/s hızda da 70 dB.(A)'lık veriler elde ettik. Bu rakamlar 1.4 litre 90 HP'lik Fiesta Fun'dan birer dB(A) daha düşük.

    Önde hava kanallı disk, arkada kampanadan oluşan fren sistemiyle donatılan Ford Fiesta Sport'ta ABS ekstra ücret karşılığında sunuluyor. ABS'li test otomobilimiz yaptığımız fren ölçümlerinde 100 km/s hızdaki panik frenlerde 42 metrede güvenle durdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cossie -- 18 Mart 2011; 21:06:54 >



    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.




  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    Beni listeye ekleyebilirsin. Daha önceki başlık geçerliliğini yitirdi, oradada birkaç şey yazmıştım. Aracım 98 Model Fiesta Flair Mk4. Donanım: klima hidrolik direksiyon, ön camlar otomatik. Motor: 1.25L 16V Zetec-S 75Hp. Aytozu grisi. Aracım 83000'de ben ilk sahibinden aldım 2. sahibiyim. Lastikler 175*70*13. Araçtaki ufak değişikliklerim, lg mp çalarlı teyp taktım, park lambalarını led yaptım, jant kapaklarını mk5 ile değiştirdim, arkada 3. stop ve arka cama siyah perde çektim. İleride yapmak istediklerim, orjinal sis takmak, orjinal fun spoyleri takmak, camlara çok koyu olmayan film çektirmek, spor hava filtresi, krom eksoz çıkışı, 185*55*14 lastik ve 14'' cms 221 jant. Araçla ilgili deneyimlerimizi paylaşmak çok yararlı olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Batistuta -- 21 Temmuz 2011; 1:17:30 >
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.
  • Yüzbaşı
    518 Mesaj
    ankarada satan varsa irtibata geçelim 98 model arıyorum.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bana göre, Fiesta MK4-MK5'in artıları:

    16v Zetec-S motorları sayesinde her hacimde, hacminden beklenmeyecek kadar performanslı. Yol tutuşu her Ford gibi mükemmel. Diğer yaşıtı Ford'ların aksine kronik sorunsuz bir motora sahip. Diğer Ford'ların aksine yakıt tüketimi az.

    Eksileri:

    İyi yol tutuştan dolayı süspansiyonu biraz sert. Ama alışınca çok normal geliyor. Daha önce de Ford kullanmış olanlar hiç garipsemeyecektir.

    Aracımı almadan önce aytozu grisi MK4 bir Fun'ı çok beğenmiştim, hem konfor hem güvenlik paketliydi. Hevesle ustama götürdüm ve kazası çok büyük, airbag'leri de açılmış çıktı. Ertesi gün başka araç alacağı için aynı fiyata acil satan bir yüksek makina mühendisinden bunu aldım

    Sis farlarımdan biri kararmış duruyor, kararmamış duran yanmıyor. Baskı-balata-bilya ve şanzıman yağı değişim istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cossie -- 26 Eylül 2010; 23:08:27 >
    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.




  • Binbaşı
    1495 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar... ben de bu araçlara bakıyorum. daha doğrusu citroen saxo ile bu fordlar arasında kaldım. 2000 modelleri falan güzel gözüküyor. fiyatları da iyi. fakat motor için ne dersiniz. motor ömürleri nasıl? piyasada 100 binin altında yok gibi bunlardan. almayı düşünürsem tavsiyeleriniz nelerdir?

    şimdiden teşekkürler...
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    @sene1983 şahsi fikrim iyi bakılmış bir ford aynı yaştaki citroenden daha avantajlıdır diye düşünüyorum. aynı şey motor ömrü içinde geçerli, periyodik bakımları yapılmış yağı kayışları zamanında değişmiş motor ve titiz bir kullanıcıdan 100i çok aşmama kaydıyla alınabilir. Kilometreleri yaşı itibariyle tabiki 100000 altında bulmak zor, birde yakıt/ performans oranını düşündüğümüzde gerçekten kilometre yapılası bir araç. Fordlar eski tabirle gaddar araçlardır, bakımlısını bulursan gönül rahatlığıyla citroene tercih edilebilir.

    Benim bildiğim kronik problemler; klima suyu gideri kolay tıkanıp ayak üfleme yerlerinden paspaslara akabiliyor, arada temizletmek lazım, benimki şuan öyle. Fren mesafesi konusunda daha iyi olabilir. Bunu arttırmak için 175 taban lastik yerine orjinal kitapçıktada bulunan 185*55*14 lastikler azda olsa katkıda bulunacaktır. Yakıt tüketimi, performans gerçekten iyi motor konusunda araca çok güveniyorum.
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.




  • Binbaşı
    1225 Mesaj


    Bu da benim kara FUN'ım :)
    Aracımı alırken yaptığım uzun araştırmalar sonucunda daha önce dikkatimi çekmeyen bu modelde karar kıldım. Bütçeme göre önem sırasıyla; sürüş zevki, serilik, ekonomi, sağlamlık, şehiriçi kullanıma uygunluk ve çok da yaygın olmayan bir model olması tercih nedenlerim arasındaydı. Almadan önce Ford servisine arabaya baktırdım. Tavan hariç heryeri boyalı ve 3 kapı işlem görmüş dedi. Motoru, yürüyeni iyi durumdaymış.
    Dün yeni teybi taktırmaya gittim. Usta "buna olmaz eskisini kullanmaya devam edeceksin" dedi Koskoca oto ses ve görüntü sistemleri diye yer açmış üstelik. Kendim halledeceğim artık.
    Şu an şehiriçi tüketimim 100km'de 8.5-9 lt. Bu değeri fazla düşüremedim. Yakında oksijen (hego) sensörünü değiştiricem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezmen -- 13 Temmuz 2010; 21:40:38 >
    |
    |




  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    @gezmen

    yeni teybi kolaylıkla takabilirsin sadece bir teyp çerçevesine ihtiyacın var, sanıyorum ustanda bu çerçeveden yoktu
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.
  • Binbaşı
    1225 Mesaj
    Çerçeve de vardı bende. Bilirsin; orj. teybin rayı var içeride oraya bağlantı yapabilir misin dedim. Yeni teyp küçük olduğu için sallantı, esneme durumu olabilir. Bilmiyorum uğraşmak istemedi herhalde.
    |
    |
  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: sene1983

    Merhaba arkadaşlar... ben de bu araçlara bakıyorum. daha doğrusu citroen saxo ile bu fordlar arasında kaldım. 2000 modelleri falan güzel gözüküyor. fiyatları da iyi. fakat motor için ne dersiniz. motor ömürleri nasıl? piyasada 100 binin altında yok gibi bunlardan. almayı düşünürsem tavsiyeleriniz nelerdir?

    şimdiden teşekkürler...


    Benim aracım 115.000 km'de. Ben aldıktan sonra Otokoç'a götürdüm aracı. Usta 10km sürdü ve çok iyi dedi. "Bunlar en sorunsuz Ford'lardan biridir, bakımını aksatmazsan 400 bine kadar yolu var bu motorun." dedi. 95.000 km'deki bir aracı almaktansa, ağır bakımları yapılmış 105.000 km'deki bir aracı almak daha mantıklı bence.

    Ben aracımı benzinle kullanmıyorum, 30 TL'lik gazla 180-200 km civarı gidiyorum öyle söyleyeyim. Şehirçi fakat 3/4 sıkışık trafiksiz. (lt fiyatı 1.78 TL, Opet)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cossie -- 14 Temmuz 2010; 10:36:22 >
    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.




  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    Parkları led almıştım, arabanın havası değişmişti, herkez çok beyendi nazar değdi, ledin biri bozuldu. Yenisini alıp değiştireceğim.
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.
  • Binbaşı
    1445 Mesaj
    Bizde de 98' mk4 flair vardı.Yeni araba alırken takasa verdik,ilk sahibiydik araba muazzam temizlikteydi.Keşke satmasaymışız dediğimiz oluyor bazen.Ama klima,abs,yolcu hava yastığı olmaması büyük eksikliklerdendi.
    |
    |
    _____________________________
    Veni, vidi, vici
  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    2 gün önce baskı-balata-bilya değiştirdim. Parçacı baskıyı LUK, balatayı Motorcraft, bilyayı Otosan verdi. Parçalara 200 TL, ustama 100 TL işçilik ödedim.
    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.
  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    iyi yapmışsınız bende klimanın su akıtma olayı için hala sanayiye gidemedim. bez koydum artık paspasların üstüne. Koca Ağustos var yaptırmak gerek
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.
  • Binbaşı
    1668 Mesaj
    Hepsiburadadan led lamba aldım parklar için maşallah daha bir hafta oldu temin edilemedi. Her zaman böyle geç gönderiyorlar. 1.23 tl kargo bedava diye sabrediyorum, bu fiyatta zarar ettiklerini bildiğim için zamanı sorun etmiyorum. Birde farlarım çok yukarı bakıyor öndeki sürücüler rahatsız oluyorlar. Ledleri takarken farlarımıda ayarlayacağım.
    |
    |
    _____________________________
    2006 Üyesi.
  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Birkaç küpür buldum



    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.




  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Batistuta

    Hepsiburadadan led lamba aldım parklar için maşallah daha bir hafta oldu temin edilemedi. Her zaman böyle geç gönderiyorlar. 1.23 tl kargo bedava diye sabrediyorum, bu fiyatta zarar ettiklerini bildiğim için zamanı sorun etmiyorum. Birde farlarım çok yukarı bakıyor öndeki sürücüler rahatsız oluyorlar. Ledleri takarken farlarımıda ayarlayacağım.


    Direksiyonun sol tarafında altta far yükseklik ayarı yok mu? Benimkinde var, 1998 Flair'de de gördüm. Bu arada airbag ışığım kendi kendine sürekli yanmaya başladığı için 4 farklı elektrikçiye gittim. Hepsi de aracı bilgisayara bağladı ve airbag beyninin bozuk olduğunu söyledi. Tamir edemediler, çıkma 2000 model tek airbag beyni arıyorum. 2000 harici veya çift-4 airbag içinse olmazmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cossie -- 24 Temmuz 2010; 20:05:42 >
    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.




  • Binbaşı
    1225 Mesaj
    Gazete küpürleri güzelmiş

    Hiç sedanını gördünüz mü?...





  • Binbaşı
    1565 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Evet bu sedanının adı Ikon'du sanırım. Benimkini vergi dairesinde sedan olarak kayıt etmişler Bu arada malumunuz kronik sorunumuz bagaj kapağı amblemimiz soyuluyor. Sizinkiler yeni duruyor nereden ve nasıl temin ettiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cossie -- 25 Temmuz 2010; 0:16:59 >
    |
    |
    _____________________________
    %1 çok yüksek bir risktir.
  • Binbaşı
    1445 Mesaj
    Sedan çirkinmiş :) dacia logan a benziyor 1.fotoğraf.Bizde de bir gazete küpürü olacak,bir ara tarayıp yüklerim.
    |
    |
    _____________________________
    Veni, vidi, vici
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
SEO
Canlı Tv izle
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,688
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.