Şimdi Ara

Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
28.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Birebir aynı sorun 1 ay önce '99 Fiesta Flair'imde vardı.Cevabı belli;HIZ SENSÖRÜ(VSS). 97 TL fiyatı.Değiştirdim ve düzeldi arkadaşım bilgine.Herşeyden öte denemesi masrafsız bir olay.Ustana git hız sensörü soketini çıkarttır öyle dene
  • Konuyu hortlattım çünkü başlık altındaki bilgiler yanlıştı.

    Evet VSS i sökünce düzeliyor ancak bu sorunun vSS de olduğunu göstermiyor.Sadece mekanizmayı komple kapatıyorsunuz.


    Boşu boşuna sıfır bir VSS e 250 lira verdikten sonra öğrenmemiş olmayı dilerdim bunu.



    Sorunun asıl kaynağı ondan çok daha ucuz bir parça olan TPS(throttle position sensor) veya bizde potansiyometre olarak da geçen gaz kelebek sensörü arızasından ibaretmiş.



    Sonsuz araştırmalar sonunda parçayı VSS değişiminden sonuç alamayınca yeniledim.Sorun tamamen halloldu.


    Bu parça arabaya feci derece fazla yakıt tükettirmeye de haiz bir parça ayrıca rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme de eşlik etmesine sebep olmakta.


    VSS 250 lira iken,tps sadece 125 lira.

    Siz siz olun aynı hatayı yapmayın.Değştirmesi de çok basit uygun vidanız varsa hiç ustalara yaptırmayın.İzmirdeyseniz gelin ben takarım boş zamanımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reason666

    Konuyu hortlattım çünkü başlık altındaki bilgiler yanlıştı.

    Evet VSS i sökünce düzeliyor ancak bu sorunun vSS de olduğunu göstermiyor.Sadece mekanizmayı komple kapatıyorsunuz.


    Boşu boşuna sıfır bir VSS e 250 lira verdikten sonra öğrenmemiş olmayı dilerdim bunu.



    Sorunun asıl kaynağı ondan çok daha ucuz bir parça olan TPS(throttle position sensor) veya bizde potansiyometre olarak da geçen gaz kelebek sensörü arızasından ibaretmiş.



    Sonsuz araştırmalar sonunda parçayı VSS değişiminden sonuç alamayınca yeniledim.Sorun tamamen halloldu.


    Bu parça arabaya feci derece fazla yakıt tükettirmeye de haiz bir parça ayrıca rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme de eşlik etmesine sebep olmakta.


    VSS 250 lira iken,tps sadece 125 lira.

    Siz siz olun aynı hatayı yapmayın.Değştirmesi de çok basit uygun vidanız varsa hiç ustalara yaptırmayın.İzmirdeyseniz gelin ben takarım boş zamanımda.


    Merhaba,

    Bendede 98 1.25L zetec-se Fiesta var. Aracımdan çok memnun olmamla birlikte kullanımıma bağlı olarak düşündüğüm (kısa mesafelerde ve seri) 9 litrelik bir yakıt tüketimimin olduğunu düşünüyorum. Bunun için şüphelenmemiştim. Fakat son birkaç haftadır bir şey farkettim. Aracımda normalde cam açıp kapatınca sorun yok, aracı park ettiğimde rolantideyken camları kapıyorum yine kapanana kadar sorun yok. Ama... Camlar kapandıktan sonra cam kapama düşmesine basınca devir 500lere kadar düşüyor istop edecek gibi oluyor. Düğmeyi bıraktığımda 900e çıkıyor rolanti hiç sorun yok. bir daha cam kapamaya basıyorum (camlar zaten kapalıyken) hop devir yine düşüyor, elimi çekmiyorum araç 2-3 saniye sonra devirde dalgalanma yapıp istop ediyor. Hadi hidrolik direksiyonda sonuna kadar çevirince sona dayanınca dalgalanma yapıyor rolanti bu şirketteki 2010 transporterda bile var ama cam kapama düğmesine cam kapaliyken basınca niye devir istop edecek kadar düşer onu anlamadım.

    ''Bu parça arabaya feci derece fazla yakıt tükettirmeye de haiz bir parça ayrıca rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme de eşlik etmesine sebep olmakta. '' Şu cümlenizle ilgili olabilirmi?. Ustalardanda yardım bekliyorum yeni başlık açmak istemedim.




  • Fikri olan yokmu acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Batistuta


    quote:

    Orijinalden alıntı: reason666

    Konuyu hortlattım çünkü başlık altındaki bilgiler yanlıştı.

    Evet VSS i sökünce düzeliyor ancak bu sorunun vSS de olduğunu göstermiyor.Sadece mekanizmayı komple kapatıyorsunuz.


    Boşu boşuna sıfır bir VSS e 250 lira verdikten sonra öğrenmemiş olmayı dilerdim bunu.



    Sorunun asıl kaynağı ondan çok daha ucuz bir parça olan TPS(throttle position sensor) veya bizde potansiyometre olarak da geçen gaz kelebek sensörü arızasından ibaretmiş.



    Sonsuz araştırmalar sonunda parçayı VSS değişiminden sonuç alamayınca yeniledim.Sorun tamamen halloldu.


    Bu parça arabaya feci derece fazla yakıt tükettirmeye de haiz bir parça ayrıca rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme de eşlik etmesine sebep olmakta.


    VSS 250 lira iken,tps sadece 125 lira.

    Siz siz olun aynı hatayı yapmayın.Değştirmesi de çok basit uygun vidanız varsa hiç ustalara yaptırmayın.İzmirdeyseniz gelin ben takarım boş zamanımda.


    Merhaba,

    Bendede 98 1.25L zetec-se Fiesta var. Aracımdan çok memnun olmamla birlikte kullanımıma bağlı olarak düşündüğüm (kısa mesafelerde ve seri) 9 litrelik bir yakıt tüketimimin olduğunu düşünüyorum. Bunun için şüphelenmemiştim. Fakat son birkaç haftadır bir şey farkettim. Aracımda normalde cam açıp kapatınca sorun yok, aracı park ettiğimde rolantideyken camları kapıyorum yine kapanana kadar sorun yok. Ama... Camlar kapandıktan sonra cam kapama düşmesine basınca devir 500lere kadar düşüyor istop edecek gibi oluyor. Düğmeyi bıraktığımda 900e çıkıyor rolanti hiç sorun yok. bir daha cam kapamaya basıyorum (camlar zaten kapalıyken) hop devir yine düşüyor, elimi çekmiyorum araç 2-3 saniye sonra devirde dalgalanma yapıp istop ediyor. Hadi hidrolik direksiyonda sonuna kadar çevirince sona dayanınca dalgalanma yapıyor rolanti bu şirketteki 2010 transporterda bile var ama cam kapama düğmesine cam kapaliyken basınca niye devir istop edecek kadar düşer onu anlamadım.

    ''Bu parça arabaya feci derece fazla yakıt tükettirmeye de haiz bir parça ayrıca rölantide elektrik aksamına ait şeyleri çalıştırınca silkeleme de eşlik etmesine sebep olmakta. '' Şu cümlenizle ilgili olabilirmi?. Ustalardanda yardım bekliyorum yeni başlık açmak istemedim.

    Merhaba ; aynı araçtan babamda var böyle bir problem yaşamadık ama şu aklıma geliyor cam kriko motoru şarz dinamosundan aşırı güç çekiyor buda rölantideki motoru etkiliyor diye düşünüyorum.

    Saygılar.




  • Hayır bu arabalarda cam elektrik motoru sanırım alternatöre bağlı ve fazla elektrik tüketen bir sistemden haiz.


    Benim araç istop etmiyor,ancak sana sormak istediğim şey,araban böyle atıyorum sürekli gittin bir yol sonra kırmızı geldi durdun,o kırmızıda durduğunda rölantisi 100 aşağı 100 yukarı bir süre sallanıyor mu?


    İlk çalıştırma civarlarında bahsetmiyorum.Eğer böyle sorunların da varsa,sorun yaratmaz tabi bu da,TPS sorunu yaşıyor olabilirsin çünkü bu araçlarda 10 yıldan sonra bir TPS değiştirmek gerçekten akıllıca bir hareket.Tek sorunu 100 liralık bir parça,10-15 yıl gibi bir süre sonra bozuluyor kimse de bir halttan anlamadığından alakasız parçaları değiştirtip para kaybına neden oluyor.


    Bu parça yolda bırakan bir şey değil yanlış anlaşılmasın.Sadece can sıkan bir dalgalanma yapıyor.Ona buna soruyorsun,para harcatıyorlar sorun gitmiyor hiçbir allah kulunun da aklına gelmiyor.




  • Selam hocam aynı sorun bende de var.Oncelikle aracın oksijen sensorunu degistirdim sorun düzelmedi. Kilometre saatini sokunce bahsettiginiz problem kayboluyor bu seferde KM saati calismiyor arac kmresi sabit kalıyor. TPU dediginiz malzemeyi devre disi birakip o sekilde bi kac tur attık ancak sorun yine devam etti. Yaklasik iki aydir hafta sonları sanayiyi mesken tutmuş durumdayim. Aracim 2000 model Ze-Tec Fiesta. Yardımı dokunacak herkezden allah razı olsun. Cunku bu sıkıntıdan bıkmıs durumdayım.
  • bende de benzer bir sıkıntı var.
    Aracım ilk çalıştığında stop ediyor. Isınınca bu sorun azalıyor. Araç durmuş halde, boşta çalışıyorken ayağımı debriyajdan çekince ya stop ediyor ya da stop edecek derecede rolanti düşüyor.
    1997 model fiesta 1.25 fiesta zetec kullanıyorum.Bu konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.
  • kilometre telini sökünce düzeliyor. Sanırım beyine program yükleyip düzeltiyorlar
  • arabayı özel ford servisine götürdüm arızayı tespit edemediler. Rolanti sensörü değişti. Bu kezde araba çalışır çalışmaz 2500 -3000 devirde çalışıyor.Bu konuda fikri olan var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cesuryildiz -- 30 Ocak 2013; 15:08:22 >
  • Benim aracımın markası KIA PRIDE 1300 cc motoru Ford üretimi B3 motordur. Aynı motoru Ford Festiva- MAZDA 121 - KIA PRIDE - FORD ASPIRE ve suriyelilerin kullandığı SAAB marka araçlarda gördüm.

    Benim aracımdada RÖLANTİ DALGALANMASI oluyor. Yabancı forumlarda gaz throttle sensor den çok bahsediliyor. Bunun yanında CANISTER denilen parçada rölanti dalgalanması ile ilgiliymiş.

    İlk işim 13 USD ücretle throttle position sensor almak. sonra diğer çözümleri deneyip sizinle paylaşacam. Bu parçaları ebay üzerinden sipariş ederseniz astronomik rakamlar ödemezsiniz.

    http://www.ebay.com/itm/New-Brand-Throttle-Position-Sensor-For-Saab-Kia-Hyundai-Volvo-Citroen-0280122003-/221119595164?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Model%3APride&hash=item337bc1429c




  • selamlar aranıza yeni katıldım,
    2000 ford fiesta flair im var.aynı sorun bende de var.ilk başta gaz yememe klimayla zor çalışma düzensiz devir vs sorunlar vardı.ve en önemlisi çiğ benzin kokusu
    devir düzeldi ama gene düşük devirlerde kalkışta zorlanma falan var ama daha az.ilk olarak buji değişti sonra buji kablosu sonra krank pozisyon sensörü.hiç bişey değişmedi
    bu arada söylemeyi unuttum km çalışmıyor.sonra km sensörü aldım yeni ve onu taktım.km çalışmaya başladı ama devir takılı kalıyor düşmüyor.yukarda arkadaşın yazdığı
    gibi km sensör soketini çıkartınca normale dönüyor.yakıtım fazla benzin kokusu camlar açıkken var ve çok ağır kokuyor.arkadaşın yazdıkları sonunda bende hava akış
    sensöründe karar kıldım.ilk başta söküp temizlemeyi deneyeceğim ama vidaları çok zor yerde ve yıldız alien.açıkcası yenisini alıp sorunun gene aynı kalabilecek olmasından korkuyorum.çok para gitti saçmasapan arıza için.tabi burda tecrübe sahibi ! ustaların payı büyük.en son bitanesi kablolarda sorun var bir yerde şase yapıyor komple açmamız
    lazım dedi.oksijen sensörü de benzer devir takılması yapıyor bi arkadasınki o sekilde çözüldü.şimdi sıfır maf sensörü 120-150 tl civarı çıkması 30-40 lira riske girmeye acaba
    deger mi? çıkma sensör kullanan var mı ? yada temizlik bir yarar sağlar mı ? tecrübesi olanlar paylaşırsa sevinirim




  •  Fiesta Flair Debriyaja basınca / boşta devir geç düşüyor/düşmüyor burda hiz sensörü kablosu hangisi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, yıllar sonra konuyu tekrar hortlatıyorum ama net çözüme kimse ulaşamadı sanırım. geçtiğimiz hafta 1997 model fiesta flair 1,25 benzinli araç aldım. araç tertemiz fakat üstteki arkadaşların karşılaştığı sorunla bende karşılaştım. araç hareket halindeyken boşa attığımda veya debriyaja basılı olarak yavaşladığımda devir 3000leri geçiyor, bende bu sorunu şimdilik hız sensörü kablosunu sökerek çözdüm. bu şekilde araçta ne gibi problem yaşarım veya bunun net bir çözümü nedir ?

  • Gaz sensörü, yani TPS denilen parça değişince sorun çözülüyor. Net çözüme ulaşmıştım 10 yıl önce.


    https://forum.donanimhaber.com/ExternalLinkRedirect?url=https://www.yedekparcaford.com/Fiesta-gaz-kelebek-sensoru-1-25-1-4-1-6-2001-2001-ORJiNAL_24808.html


    bu parça




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reason666 -- 14 Kasım 2020; 23:13:54 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.