Arkadaşlar merhaba,
Aracım 2004 Model Fiesta 1.4i comfort Benzin&LPG 179.000 km 166.500km 173.500km ve şimdi gireceği bakım. Son 3 bakım arasında ortalama 7.000 km olmuş oluyor.
10w40 konulduğu için konulduğu zamandan beri 5w30 a dönmek aklımda var idi. Araba ile bilinen 1-2 bilgi var. 110.000 kmden itibaren periyodik bakımlarının düzenli yapıldığı ancak 10w40 ile yapıldığı. 110.000 kmde trigerin değiştiği ancak V kayışı devirdaim vs. belli değil. Özellikle 2 kere arabanın su atmasıyla birlikte antifrizli suyun kayışlara gelmesi vs. kafam rahat olsun diye ağır bakıma itti beni.
TRİGER SETİ / ORJİNAL V KAYIŞI (2Lİ) / DAYCO DEVİRDAİM / ORJİNAL
MOTUL SUPER 3000 5w30 HAVA FİLTRESİ ORJİNAL YAĞ FİLTRESİ ORJİNAL Polen filtresi 2.000 km önce değiştiği için gerek duymadım. Sadece Orjinal Triger seti + V kayışına fiyat olarak işçilik dahil 1.Ford Özel Servis = 1.100₺ 2.Ford Özel Servis = 1.500₺ 3.Ford Özel Servis = 1.700₺ Ford Yetkili Servis 2.500₺ fiyat aldıktan sonra
Bütün parçalar + işçilik total tutar 1.400₺ ye halletmek keyifli geldi açıkcası. Parçalara ödediğim tutar 850₺ İşçiliğe ödediğim tutar 530₺ İşçilik olarak bu işlemleri 350₺ yede yaptırabilirim çok rahat bir şekilde ancak 530₺ ye yaptıracağım yer oldukça kurumsal yapılan işleri detayına kadar evrağa döküp veriyor. İleride kanıt niteliğinde tutabileceğim en azından.
Bundan sonraki ilk işim 4 lastiğimi de değiştirmek olacak. Sonrasında keyifle binmelik. |
Fiesta 2004 / Orjinal Parçalarla AĞIR + PERİYODİK Bakım
-
-
Güzel hareketler yapmışsınız güle güle binin kardeşim atın yemini iyi vereceksin ki güçlensin iyi koşsun hepsi bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araçtan da fotoğraflar atar mısınız hocam?
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Uzun süre 10 w40 kullanıp 5w 30 a geçenlerde yağ eksiltme sorunu yaşayan çok diyollaaaaa umarım sen yaşayıp burnunda gelmez bu keyifli ve mesarifli bakim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Viskozite değişimlerinde belli bir süre yağ eksiltme görülebilir. Ancak motor çok sağlıklı, rahatsız edecek seviyede eksilme olacağını düşünsem dönmezdim
-
Engine Flush + durulama yağı yapsanız iyi olur, yarı sentetik yağdan tam sentetiğe geçiyorsunuz uzun süre de 10w-40 ile çalışmış iyi bir başlangıç olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir önceki bakımda tam sentetik 10w40 konuldu ancak öncesi büyük ihtimalle 10w40 yarı sentetik
-
quote:
Orijinalden alıntı: 34HIL34Bir önceki bakımda tam sentetik 10w40 konuldu ancak öncesi büyük ihtimalle 10w40 yarı sentetik
Liqui Moly mavi baskılı 10W-40 dan mı koydunuz hocam? Tam sentetik o var benim bildiğim bu viskozitede çünkü o yağ da yüksek km ve yağ eksiltmeye başlamış motorlar için üretilmiş bir ürün he ama açık mavi kutulu olandan koyduysanız leichtlaufdu galiba o güzel yağ. Yinede yerinizde olsam ucuz bir 5W-30 alır engine flush yapardım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X