Şimdi Ara

FİAT TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ GELİN YAZIN arkdaşlar (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
437
Cevap
9
Favori
359.589
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilgi için sağolasın dostum deneyim ve beceri bol miktarda ama vakit sıkıntısı var önceleri daha rahatken epey uğraştım titizlikten midir nedir işe başlayınca çok uzun sürüyor 4/4 lük olsun derken, şimdi gözüm yemedi açıkçası arabayı dağıtıp kapının önünde toplanmayı bekler vaziyette bulabilirim iş güç arasında. Halı işini belki bahara bırakabilirim ama led olayını araştıracağım, mübarek sx in konsolunda bir dünya ampül var belkide en çok ampüle sahip konsoldur yanılıyormuyum
  • 25 kadar lambayı değiştirdim daha sağda solda led yapacağım lambalar var..
    sadece panelinde
    göterge aydınlatma =4
    saat aydınlatma=1
    ikaz ve uyarı lambaları =~20
    kalorifer düğmeleri= 2
    çakmak =1
    torpido = 1
    bagaj lamp =1
    tavan lamp =? Daha açılmadı sanırım 3
    sağ-sol dış sinyaller =2 (denemek gerek ışık şiddetini)
    arka plaka aydınlatmaları =2
    şimdilik benim bulabildiğim = 37
  • Arkadaşlar bende 99 Tipo 1.6 i.e SLX var. Çok soğuk havalarda çalıştırıp biraz gidiyorum. 1. vitestenden ikiye atarken debriyaja bastığımda stop ediyor. Ama bunu herzaman yapmıyor. Genelde çok soğuk günlerde bir de uzun süre çalıştırmadan kaldıysa bunu yapıyor. Tekrardan çalıştırıyorum sorunsuz çalışıyor ve yoluma devam ediyorum. Servise sordum yakıttandır falan dedi 30 YTL verip bir enjeksiyon katkısı koyduk pek değişine birşey olmadı. Size motor soğuk olduğu için mi yoksa başka bir sebepten mi yapar?
  • rolantiyi ayarlayan step motor kirlenmiş yada sağlık çalışmıyor olabilir bendede benzer sorun vardı değiştirince düzeldi sanırım fiyatı 130 ytl idi ama yetkili servise gitme çünkü onlar bu step motorun tek satılmadığını ve komple koca enjeksiyon gövdesiyle satıyorlar 1 milyar dan fazla bi rakam çıkıyor. Parçacılarda tek bulabilirsin ama önce bir temizletmeyi dene.
  • KULLANDIĞIN BUJİ CHAMPİON İSE BAHSETTİĞİN SORUN OLABİLİYOR.1.4 1998 PALİO'LARDA KULLANILAN NGK MARKA ÇİFT TIRNAKLI BUJİYİ BİR DENEMENİ TAVSİYE EDERİM.PALİO LARIN BUJİLERİ ÇİFT TIRNAK.BEN 1.4 İE DE KULLANIYORUM.CHAMPİONA GÖRE ÇOK İYİ.
  • Bu step motoru kendim temizleyebilirmiyim? Valla orjinal bujilerini kullanıyorum onlarıda 10.000 Km önce değiştirdim. ama bujiden olduğunu sanmıyorum. Çünkü sürekli yaptığı birşey değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    rolantiyi ayarlayan step motor kirlenmiş yada sağlık çalışmıyor olabilir bendede benzer sorun vardı değiştirince düzeldi sanırım fiyatı 130 ytl idi ama yetkili servise gitme çünkü onlar bu step motorun tek satılmadığını ve komple koca enjeksiyon gövdesiyle satıyorlar 1 milyar dan fazla bi rakam çıkıyor. Parçacılarda tek bulabilirsin ama önce bir temizletmeyi dene.
  • ben masraf etmeden önce lpg kullanıyosanız eğer lpg beyninin ısınıp ısınmadığına bi bakın derim.. ben dağoan araçta yaşadım aynı sorunu.. kalorifere giden sıcak su ile ilgili bişeydi.. araba stop ediyodu.. uzun uğraşlar sonucu aslında beyine gelip lpg nin buharlaşmasını sağlayan sıcak su beyine gelmiyor ve beyin ısınmıyor böyle olunca lpg soğuk beyinde buharlaşmıyor ve çalıştırıp 100 km de yapsanız beyin ısınmıyor.. bence dediğim gibi aracı biraz kullandıktan sonra kaputu açıp beyine bakın bi ısınmış mı ısınmamış mı? bişey kaybetmezsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReSuLL -- 23 Kasım 2006; 23:07:39 >
  • Yanıtın için saol ama arabamda lpg mevcut değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    ben masraf etmeden önce lpg kullanıyosanız eğer lpg beyninin ısınıp ısınmadığına bi bakın derim.. ben dağoan araçta yaşadım aynı sorunu.. kalorifere giden sıcak su ile ilgili bişeydi.. araba stop ediyodu.. uzun uğraşlar sonucu aslında beyine gelip lpg nin buharlaşmasını sağlayan sıcak su beyine gelmiyor ve beyin ısınmıyor böyle olunca lpg soğuk beyinde buharlaşmıyor ve çalıştırıp 100 km de yapsanız beyin ısınmıyor.. bence dediğim gibi aracı biraz kullandıktan sonra kaputu açıp beyine bakın bi ısınmış mı ısınmamış mı? bişey kaybetmezsiniz..
  • önemli diil
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Yanıtın için saol ama arabamda lpg mevcut değil.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ReSuLL

    ben masraf etmeden önce lpg kullanıyosanız eğer lpg beyninin ısınıp ısınmadığına bi bakın derim.. ben dağoan araçta yaşadım aynı sorunu.. kalorifere giden sıcak su ile ilgili bişeydi.. araba stop ediyodu.. uzun uğraşlar sonucu aslında beyine gelip lpg nin buharlaşmasını sağlayan sıcak su beyine gelmiyor ve beyin ısınmıyor böyle olunca lpg soğuk beyinde buharlaşmıyor ve çalıştırıp 100 km de yapsanız beyin ısınmıyor.. bence dediğim gibi aracı biraz kullandıktan sonra kaputu açıp beyine bakın bi ısınmış mı ısınmamış mı? bişey kaybetmezsiniz..






  • BU İŞLERDEN ANLIYORSAN STEP MOTORUNU SÖKÜP TEMİZLEYEBİRSİN.AMA STEPTEN OLMAYABİLİRDE.BİRDE ECU NUN FİŞİNİ ÇEK VE ÖYLE DENE.
  • 7750 ytlye 97 -98 tipo s bulabilirmiyiz acaba

    m_kucukaksoy@mynet.com




  • abi mükemmel yazmışsın yaa.sen çok kitap okuyosun belli :D bende 96 s sahibiyim .de anlamadığım şimdi sen arabandan memnunmusun? değilmisin?
    quote:

    Orjinalden alıntı: wing

    Arkadaşlar bende 94 Tipo S var, 98 yılından beri 8 yıldır kullanıyorum ,aldığımda 40 binlerde idi şimdi 145 binlerde ,yani ortalama bir kullanımı oldu hatta hafta içi çoğunlukla yattı...
    İş bilmez bir tamirciye trigeri kayışı değiştirdiğim evelki seneden sonra olanlar oldu ! Kayışı sökerken kayış kasnağını lövye ile sıkıştırıran tamirci benim krankın içindeki yarım ay şeklindeki burcun birinin kartere düşmesini sağlamış ,tabii hiç farkında değiliz ;bir müddet böyle kullandım bir kaç ay sonra araç sola kavşak dönerken stop etmeye başladı tekrar marş da problemsiz çalışıyordu! İlk başlarda bu stop meselesini motor soğuk felan diye geçiştirirken dönüşlerde stop ettiğini dahası sadece sola dönüşlerde stop ettiğini hayretle gördüm ..Araç gıcıklığına sağa dönüşleri mükemmel yapıyordu sola dönmeden stop ediyordu, kavşakta kek gibi kalıyordum!...
    Bu yüzden benim marş motoru tez elden kömürleri yedi, işin kötüsü evin önündeki park yerine de sol manevra ile girdiğim için burada da daha kontağı kapamadan stop ediyormuş alet...
    Marş motorunu tamirciye yaptırdım taktı marş yap abi dedi marş yaptım motor dönüyor gene tık yok!
    Meğer taksiciler bu motorun bu huyunu biliyormuş; marş tamircisi de hemen anladı, eline bir levye aldı benim kasnağa biraz sola doğru yüklendi, krank tam 1 cm oynuyor yerinde; bir marş yaptım araç saat gibi ilk tıkda aldı ve yerinde durduğu müddetçe çalışmaya devam etti..Çalışmama nedeni krank sağa doğru oynuyor ve ateşleme sensörü volandaki işareti okuyamıyordu ...
    Tamirci krankın yendiğini burçların ve krankın değişmesi gerektiğini ve de bunun için motorun inmesi gerektiğini söyleyince bitkisel hayata girdim bir ara.....:))))))
    Servisleri araştırdım fiyatlar yüksek geldi .bir tanıdık usta buldum ve krank değişti (orjinali lancia ile ,içinden çıkan tofaşdı) burçlar ,yataklar ,sekmanlar,keçeler vs vs...hepsi değişti subaplar temizlendi ve kılavuzları ile yastıkları değişti ,bunlar olmuşken bari komple bişeye benzesin diye dört amortisör alt takımın tüm burçları fren vs baskı balata değişti .Vites kutusu açılmadı ..keçeleri değişti ...iki sene öncesinin fiyatları ile bir yediyüze iş bitti ...
    Geçenlerde de silindir bir tüp taktırdım, ayrıca da taban halısının artık temizlenemez olduğuna karar verip 35 ytl olan kalıplı orjinal taban halısından alıp kendim döşedim bu sırada göğüs panelininde bakımdan geçmesinin zamanının geldiğini ve kilometre göstergesi dahil dağıtılması gerektiği kararına vardım
    Bari kilometre göstergesini dağıtmışken ibrelerin solmuş rengini boyayıp göstergeyi temizleyeyim ve artık demode olmuş flamentli gösterge lambalarının da LED teknolojisine geçmesi gerektiğini kararı cereyan etti ...kısa bir araştırmadan sonra hazır ledleri (parlak beyaz ve yeşil ve direçli 12 v luk) buldum ve 25 çift kutuda çifti 2.5 ytl ye aldım ve taktım göstergeyi temizledim ibreleri boyadım ve bir yanlışı fark ettim , hararet göstergesinin kalibrasyonu bozulmuştu, ayrıca ledler tek yöne elektrik geçirdiğinden artı ve eksi kutuplara dikkat edilecek ve bazı lambaların (örneğin el freni ve emniyet kemeri gibi) şasesi artı olacak idi ..
    Hararet göstergesinin ibresini fan çalışma zamanına göre takmayı denedim ancak beğenmeyip evde kalibre etmeye karar verdim.. 12 volt olarak bilgisayar powersuply si kullandım,parçacıdan 3.5 ytl ye orjinal bir tipo hararet muşiri almak zorunda kaldım tahmin edeceğiniz gibi devreyi evde kurdum yumurta kaynattığım kaba bir yumurta ve hararet muşirini salladım ve ocağı yaktım hararetin ibresini de hafifçe taktım başladım beklemeye .... Su kaynadı fokur fokur ..yumurta rafadan hale geldi benim ibre bir noktada kaldı .bu durumda iken ibreyi tekrar söküp su 100 derecede kaynar bilgisi ile (aslında deniz kenarında geçerli ama benim motor da deniz kenarıda değil yani sonuçta değişen bişey yok) ibreyi 100 işaretinin üzerine gelecek şekilde takdım işim bitince de yumurta zaten katılaşmıştı afiyetle yedim..
    Benzin göstergesine gelince; zaten benzin bitmişti ben de sıfıra takdım...
    Kilometre direk sıfırda takıldı;
    Devir saati de sıfırda takılı (biraz kayma olabilir tam kalibrasyonu başka zaman kontrol edeceğim)..
    Göstergeyi toplarken kenarlara biraz seffaf silikon sürdüm dıştan görünmüyor...
    Tüm bunları yaparken sağ panelin birazını ağaç desenli digifix ile kapladım ayrıca kapıların üstünüde kaplayacağım...Bir de havalandırma düğmelerini olduğu yeri kapladım ve ışıklarını ledler ile değiştirdim
    Şimdilik tam bitmemesine karşın göğüsten gelen sesler yok denecek kadar azaldı vidaları takarken altlarına yapışkanlı kauçuk süngerler ve silikon ile takviye yaptım..
    Motorda da bir iki yere dokunmayı düşünüyorum yakında .....








  • fiyatlar için teşekürler bende 1.4 s almak istiyorum ama galericilere güvenmem şahıstan almak ilk tercihim
  • Arkadaşlar bende 98 model 1,6 sx tipo var.orjinal 59000 km de.ilgilenen arkadaşlar benimle irtibata geçebilir. mail adresim murat_sengoz@hotmail.com
    tel : 0532 618 29 39 istanbul anadolu yakasındayım


     FİAT  TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ  GELİN YAZIN arkdaşlar


     FİAT  TİPO HAKKINDA NE BİLİYORSANIZ  GELİN YAZIN arkdaşlar




  • arkadaşlar herkese mrb..
    bende yaklaşık 2ay önce 98 model 63.000km ilk sahibi olan birinden 1,4iesx tipo satın aldım ve tipocular kervanına sizin gibi katılmış oldum...Aslında ilk önce brodway felan düşünüyordum ama fiyatları ve arabaları kıyasladıgımda konfor ve sürüş olarak tiponun brodwayden çok daha iyi oldugunu ve 96model brodwaya 7,5-8 verene kadar tipo almanın daha mantıklı olduguna karar vermiştim..
    Yalnız aracın 1,4 az yakacagını tahmin ederken en son ölçtüğümde şehir içinde 300000lira yaktıgını hesapladım.. Acaba benim araç mı çok yakıyor yoksa bizim maslak trafiğimi çok kötü bunu henuz anlamış değilim. Şehir dışı yol yapmadıgım için... Gecenlerde 2.köprüden bostancıya gitmiştim temde aracı zorladıgımda 110-120km hıza çıktıgını bunu geçmediğini ve 110civarındayken powerın sürekli yandıgını gördüm. Açıkcası motordan pek iyi anlamam muhtemelen 1-2hafta içerisinde de servise gideceğim.. Acaba problem neden kaynaklanıyor olabilir hız konsuunda cunku bayram tatilinde uzun bir yolculuga çıakcagım ve çımadan da bu konuyu halletmek istiyorum . Görüşleriniz için şimdiden tesekkürler...




  • Şehir içi trafikte çok dur kalk yaparsan yakabilir. Fakat yakıt tüketimi daha birçok şeye bağlı olabilir: lastiklerin basıncı, sert kullanım, şehir içi trafik, hava filitresinin kirli olması gib v.s. gibi daha birçok etken sayılabilir. Power yanması genelde ani hızlanmalarda yanar. Bendede tipo 1.6 i.e var ani hızlanmalarda yanıyor. Fakat 4. viteste 120 yaptığımda oldu yanmadı. Kısaca çobuyk hızlanma için gaza asılırsan heman yanar, fakat uzun mesafede ağı ağır hızını arttırısan yanmaz. Araçın hızı banada az geldi. Bence uzun yola gitmeden motora iyi bir bakım yaptır. Hava filitresine, bujilere moto yağına vs. baktır bence kardeş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide_

    arkadaşlar herkese mrb..
    bende yaklaşık 2ay önce 98 model 63.000km ilk sahibi olan birinden 1,4iesx tipo satın aldım ve tipocular kervanına sizin gibi katılmış oldum...Aslında ilk önce brodway felan düşünüyordum ama fiyatları ve arabaları kıyasladıgımda konfor ve sürüş olarak tiponun brodwayden çok daha iyi oldugunu ve 96model brodwaya 7,5-8 verene kadar tipo almanın daha mantıklı olduguna karar vermiştim..
    Yalnız aracın 1,4 az yakacagını tahmin ederken en son ölçtüğümde şehir içinde 300000lira yaktıgını hesapladım.. Acaba benim araç mı çok yakıyor yoksa bizim maslak trafiğimi çok kötü bunu henuz anlamış değilim. Şehir dışı yol yapmadıgım için... Gecenlerde 2.köprüden bostancıya gitmiştim temde aracı zorladıgımda 110-120km hıza çıktıgını bunu geçmediğini ve 110civarındayken powerın sürekli yandıgını gördüm. Açıkcası motordan pek iyi anlamam muhtemelen 1-2hafta içerisinde de servise gideceğim.. Acaba problem neden kaynaklanıyor olabilir hız konsuunda cunku bayram tatilinde uzun bir yolculuga çıakcagım ve çımadan da bu konuyu halletmek istiyorum . Görüşleriniz için şimdiden tesekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 30 Kasım 2006; 15:32:38 >




  • volkan kardeş;
    acaba benim debriyaj baskı balata setinin değişme zamanı gelmiş olabilirmi.. Yani hem fazla yakması hemde 5.viteste 110dayken dahi powerın yanması bundan olabilirmi?
    Eğer öyle ise debriyaj baskı balata değişimi kaça mal olur bana ve fiat servisinde mi yoksa dışarıda bir tamirciye mi yaptırmak mantıklı sizce...?
  • Debriyaj balatasının bitip bitmediğini anlaman için 5. vitese at ve debriyajdan ayağını yavaş yavaş çek eğer stop ederse debriyaj balatan sağlamdır. Stop etmezse debriyaj balatan bitmiş olabilir. Bir yöntemde el frenini çek arabanı 1. vitese al ve kadırmaya çalış stop ederse balatan sağlam demektir. Birde arabada çekiş düşükse, devir ve hız orantılı olarak yükselmiyorsa, debriyaj çok yukarda kavramaya başlamışsa debriyaj balatasının bitmiş oması muhtemeldir. Ben 1 yıl önce serviste (Ortaköy Turan Oto'da) değiştirdim. 120 YTL ye halletmiştim. Güvendiğin bildiğin bir usta varsa dışarıdada yaptırabilirsin ama yoksa serviste yaptır garantili iş olur. Power'ın yanmasına gelince, balatadan da olabilir kullanımdanda olabilir. Viteslerde gaza fazla basarsan örnek 4. vitesten 5. vitese attın sonrada gaza yarıya kadar basarsan power yanar, yine ani hızlanmalarda da yanar. Debriyajaı bir test et hiç olmadı bir servise danış derim
    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide_

    volkan kardeş;
    acaba benim debriyaj baskı balata setinin değişme zamanı gelmiş olabilirmi.. Yani hem fazla yakması hemde 5.viteste 110dayken dahi powerın yanması bundan olabilirmi?
    Eğer öyle ise debriyaj baskı balata değişimi kaça mal olur bana ve fiat servisinde mi yoksa dışarıda bir tamirciye mi yaptırmak mantıklı sizce...?




  • Verdiğin bilgiler için tesekkürler volkan. En kısa sürede turan otoyla irtibata geçip fiyat alacagım eger bu kadar ucuzsa hemen yaptırırm zaten ben daha fazla 300-350 tutar diye tahmin ediyordum....
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.