Şimdi Ara

**...Fiat Panda Kulübü...** 83Üye** (272. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
5.722
Cevap
48
Favori
475.982
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen ay
  • Cevaplayan Üyeler 502
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1062
  • Ortalama Mesaj Aralığı 22 saat 29 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 981
  • Favoriye Eklediklerim 56
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • ankay2 (1062 mesaj) halilbodrum (751 mesaj) albemus (544 mesaj) fahrimetin (493 mesaj) zupp (186 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (631 mesaj) Mobil (330 mesaj) Tablet (31 mesaj) Mini (16 mesaj) Uygulama (5 mesaj) (1 mesaj) (5 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Panda'ların muhtemelen en önemli kronik sorunu benzin pompaları. Arkadaşların da bahsettiği gibi, eğer benzin seviyesi sıkça düşük bırakılıyorsa pompanın çalışması olumsuz etkileniyor. Aynı sıkıntı BMW 3.16 ti modellerinde de vardır mesela. Hatta pekçok araç için yakıtı mümkün olduğunca çeyrek deponun altına düşürmeyin denir..
  • yaklaşık 10000 km'lik panda tecrübemden sonra mini bir inceleme yazıp paylaşmak istedim arkadaşlar..

    bizim ufaklık 2004 model, Dualogic şanzımanlı, dynamic paket, cam tavanlı olanlardan. Eşim ve ben 4 ayda yaklaşık 10.000km yol yapmışız panda'mızla.

    öncelikle panda'yı ilk gördüğümüzde yerden oldukça yüksek olması çok hoşuma gitmişti. türkiye'de yolların durumu malum, asfalt dediğimiz yollarımız bile tarla gibi. dolayısıyla her daim yüksek araçların avantaj olduğunu düşünüyorum. bununla birlikte, eşimin kullandığı zamanlarda da yüksekte oturuş pozisyonundan dolayı bir nebze olsun daha güvenli sürüş hissi yaratıyor.

    kullanmaya başladıktan sonra, hem şehiriçi (istanbul) hem şehirdışı yakıt tüketim değerlerimizi hesapladım. Farklı zamanlarda 3-4 defa yaptığım bu hesaplamalara göre araç istanbul içi 6.4lt/100km ve şehir dışı 5.1lt/100km benzin tüketti. değerlerin iyi olduğunu düşünüyorum. genelde her ikimizinde limitleri bilen, sakin sürücüler olduğumuzu ve şanzımanı çoğunlukla Eco modunda çalıştırdığımızı da belirtmeliyim.

    yazımın bundan sonraki kısmına artıları ve eksileri ile devam edeceğim..

    önce artılarından başlayalım;

    + Herşeyden önce bu aracın garip eğlenceli bir tarafı var. Sürüşü çok keyifli. Hani arabayı kullanmak için çeşit çeşit bahaneler üretiyorum bizim hatuna. Aynı keyfi bu araçtan önce bir tek Twingo'da almıştım. Ruhu var derler ya, tam olarak öyle bir otomobil..

    + Araç 1.2 8v 60hp'lik motoruna rağmen gayet tatmin edici şekilde seri. Tabiiki çıkıp drag yarışlarına katılamazsınız ama sizi çoğu zaman memnun eder. Çünkü 850kilo'luk bir otomobil bu.. =)

    + Donanımı, bu fiyat bandında bir araca göre, çok iyi. Park sensörü ve Çift havayastığından CD çalara, elektrikli yan aynalardan açılır cam tavana, city modlu kuş kadar hafif direksiyonundan yol bilgisayarına kadar, oldukça dolu bir araç.

    + Yakıt konusu bence gayet iyi. Bununla beraber, ben motosiklet tadında yakıt tüketmek isterim derseniz, motoru LPG ile tam uyumlu.

    + 110km/s hızlarda gayet stabil sürüş sağlayabilirsiniz. 140km/s hızları da denedim ancak bu noktadan sonra artık "abartma" demeye başlıyor minik pandamız. =)

    + Suspansiyon sistemi benim için önemli. Bir dönem Colt kullanmıştım ve varlığı yokluğu belli olmayan suspansiyonlardan çok rahatsız olduğum zamanlar olmuştu. Panda'nın suspansiyonları gayet tadında. Sert değil, beşik gibi yumuşakta değil. Tam tadında..

    + Frenleri de iyi. Özellikle diskleri ve balataları değiştirdikten sonra fazla fazla yeter duruma geldi.

    + Aracın içi çok ferah. Cam tavan olmasının da yarattığı etkiyle belki, hiç boğmuyor. 1.93 boyundayım, gayet rahat sürebiliyorum. A segmenti bir araca göre geniş iç hacmi var diyebiliriz.

    + Kliması maşallah canavar gibi soğutuyor. =)

    Şimdiden gelelim hoşuma gitmeyen eksi yönlerine;

    - İç aksamda özellikle direksiyon ve vites topuzu aşınmaya çok meyilli. Bununla birlikte bazı hareketli parçalar fazla kırılgan. (havalandırma kapakları, direksiyondaki teyp kontrol düğmeleri gibi.)

    - Dualogic şanzıman, hemen her tek kavramalı yarı otomatik şanzıman gibi, bazen saçmalayabiliyor. Mesela dik bir yokuş çıkarken birden 2'den 3'e atabiliyor ve ister istemez arabayı boğuyor. Bu yüzden sadece Dualogic için değil, tüm AMT şanzımanlarda benim önerim bayır ve yokuşlarda manuele alıp kullanmak yönünde.

    - 100km/s hızdan sonra rüzgar sesi ciddi boyutlara ulaşıyor. Teybin normalde 30-35 bandındaki volume'ünü 40-45'e çıkarmak zorunda kalıyoruz.

    - Araç yüksek olduğundan savrulma eğilimi olabilir. Olabilir diyorum çünkü biz çok şükür hiç öyle bir durumla karşılaşmadık. Tabii bunda bahsettiğim efendi sürücü karakterimiz etkili olmuş olabilir.

    - Hoparlorler tırt. Bizdekiler fabrika çıkışı hoparlörler, hani ekleme çıkarma yapmadık. Ama vasatlar yani. 4 kapıya da iyi hoparlor almak gerekebilir.

    - Bir de eksi olarak görülürmü bilemiyorum ama CD Çalar'da MP3 olayı yok. Track CD'leri kullanmak gerekiyor.

    ----

    Şimdilik izlenimlerim bunlar. Aklıma geldikçe ekler çıkartırım. Sormak istediğiniz birşey olursa da PM ile beklerim..

    Herkese keyifli sürüşler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 10 Temmuz 2015; 12:03:02 >




  • Merhaba Arkadaşlar,

    2011 Model 32500 km'de Pandamız var. Aracı Ocak ayından beri kullanıyoruz. Herhangi bir sıkıntısı yok çok şükür.

    Sizden servis konusunda yardımcı olmanızı istiyorum. Daha önce hiç servise götürmedik. Yağ değişim kartı 33 000 görünüyor. Aracı bakıma sokmaya düşünüyorum.

    Avrupa Yakasında Kağıthane çevresinde veya yakınında güvenebileceğimiz Servis önerebilir misiniz?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhandinc

    Merhaba Arkadaşlar,

    2011 Model 32500 km'de Pandamız var. Aracı Ocak ayından beri kullanıyoruz. Herhangi bir sıkıntısı yok çok şükür.

    Sizden servis konusunda yardımcı olmanızı istiyorum. Daha önce hiç servise götürmedik. Yağ değişim kartı 33 000 görünüyor. Aracı bakıma sokmaya düşünüyorum.

    Avrupa Yakasında Kağıthane çevresinde veya yakınında güvenebileceğimiz Servis önerebilir misiniz?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.


    Hocam açıkçası o bölgede tanıdığım bir servis yok..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    - Hoparlorler tırt. Bizdekiler fabrika çıkışı hoparlörler, hani ekleme çıkarma yapmadık. Ama vasatlar yani. 4 kapıya da iyi hoparlor almak gerekebilir.




    aynı sorundan muzdaripim ben de...

    öğrenmek istediğim, bu aracın hoparlörleri kaç santim, bir de sadece hoparlör değişimi ne denli yeterli olur??

    çünkü teybi de değiştirmek gerekirse uzun iş, bir de görselliği bozuyor diye düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaktan Kumandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    - Hoparlorler tırt. Bizdekiler fabrika çıkışı hoparlörler, hani ekleme çıkarma yapmadık. Ama vasatlar yani. 4 kapıya da iyi hoparlor almak gerekebilir.




    aynı sorundan muzdaripim ben de...

    öğrenmek istediğim, bu aracın hoparlörleri kaç santim, bir de sadece hoparlör değişimi ne denli yeterli olur??

    çünkü teybi de değiştirmek gerekirse uzun iş, bir de görselliği bozuyor diye düşünüyorum...

    Kaliteli hoparlorler epey farkettirecektir diye düşünüyorum. Aracın üzerindeki orjinal CD Çalar-Teyp aslında oldukça kaliteli. Dolayısıyla onu değiştirmeye gerek yok. Ama tabii yinede zevk meselesi. Eğer ciddi bir müzik kalitesi bekliyorsanız zaten hiçbir aracın orjinal ses sistemi sizi tatmin etmeyecektir..

    Hoparlorlar tahminime göre 13cm'lik. Ama yinede söküp bakmak lazım. Herhangi bir oto elektrikçi bir bakışta söyler zaten sökmedende..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaktan Kumandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    - Hoparlorler tırt. Bizdekiler fabrika çıkışı hoparlörler, hani ekleme çıkarma yapmadık. Ama vasatlar yani. 4 kapıya da iyi hoparlor almak gerekebilir.




    aynı sorundan muzdaripim ben de...

    öğrenmek istediğim, bu aracın hoparlörleri kaç santim, bir de sadece hoparlör değişimi ne denli yeterli olur??

    çünkü teybi de değiştirmek gerekirse uzun iş, bir de görselliği bozuyor diye düşünüyorum...

    Kaliteli hoparlorler epey farkettirecektir diye düşünüyorum. Aracın üzerindeki orjinal CD Çalar-Teyp aslında oldukça kaliteli. Dolayısıyla onu değiştirmeye gerek yok. Ama tabii yinede zevk meselesi. Eğer ciddi bir müzik kalitesi bekliyorsanız zaten hiçbir aracın orjinal ses sistemi sizi tatmin etmeyecektir..

    Hoparlorlar tahminime göre 13cm'lik. Ama yinede söküp bakmak lazım. Herhangi bir oto elektrikçi bir bakışta söyler zaten sökmedende..

    Hoparlör ebatı benimde bildiğim 13cm olması lazım. Bununla birlikte salt hoparlör değişimi ile düşündüğünüz kadar fark alamazsınız. Ana ünitenin (teybin) çıkış gücüne takılırsınız. En güzeli bu işi hakkı ile yapan birisi ile görüşmeniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaktan Kumandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    - Hoparlorler tırt. Bizdekiler fabrika çıkışı hoparlörler, hani ekleme çıkarma yapmadık. Ama vasatlar yani. 4 kapıya da iyi hoparlor almak gerekebilir.




    aynı sorundan muzdaripim ben de...

    öğrenmek istediğim, bu aracın hoparlörleri kaç santim, bir de sadece hoparlör değişimi ne denli yeterli olur??

    çünkü teybi de değiştirmek gerekirse uzun iş, bir de görselliği bozuyor diye düşünüyorum...

    Kaliteli hoparlorler epey farkettirecektir diye düşünüyorum. Aracın üzerindeki orjinal CD Çalar-Teyp aslında oldukça kaliteli. Dolayısıyla onu değiştirmeye gerek yok. Ama tabii yinede zevk meselesi. Eğer ciddi bir müzik kalitesi bekliyorsanız zaten hiçbir aracın orjinal ses sistemi sizi tatmin etmeyecektir..

    Hoparlorlar tahminime göre 13cm'lik. Ama yinede söküp bakmak lazım. Herhangi bir oto elektrikçi bir bakışta söyler zaten sökmedende..

    Hoparlör ebatı benimde bildiğim 13cm olması lazım. Bununla birlikte salt hoparlör değişimi ile düşündüğünüz kadar fark alamazsınız. Ana ünitenin (teybin) çıkış gücüne takılırsınız. En güzeli bu işi hakkı ile yapan birisi ile görüşmeniz.

    şu anda uzun yolda giderken cam açayım diyorum, camı açınca müziğin sesini de açmam gerekiyor, bunu yapınca bi yerden sonra cazır cuzur etmeye başlıyor...

    bu olmasın kafi bana...

    dediğiniz gibi bi elektrikçiyle konuşmak daha mantıklı...




  • Arkadaşlar merhaba arac 2014 model panda 1.2 69 hp motor var. Virajlara biraz sert girince yağ basıncı düşük uyarısı veriyor. Bakım için km de yılda dolmadı. Bu ciddi bir sorun mudur? Yağ çubuğunu nasıl kontrol etmeliyim? Uzun süre çalışmamışken mi, çalışınca mı? Bir de çubukta yağın hangi seviyede olması gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ basıncıyla ilgili şamandıra (sensör) sıkıntılı muhtemelen. Evet, teorik olarak ciddi bir sorundur ve tavsiyem servise göstermenizdir.

    Yağ çubuğunu düz bir zeminde araç çalıştıktan sonra biraz bekleyip kontrol edebilirsiniz. İnternette "Araç yağ kontrolü" diye aratırsanız görsel olarak daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 26 Temmuz 2015; 21:56:04 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhang

    Arkadaşlar merhaba arac 2014 model panda 1.2 69 hp motor var. Virajlara biraz sert girince yağ basıncı düşük uyarısı veriyor. Bakım için km de yılda dolmadı. Bu ciddi bir sorun mudur? Yağ çubuğunu nasıl kontrol etmeliyim? Uzun süre çalışmamışken mi, çalışınca mı? Bir de çubukta yağın hangi seviyede olması gerekiyor?

    Benim bildiğim yağ ölçümü;

    Araç düz bir zeminde durmalıdır.
    Motordaki yağın kartere süzülmesi ve sağlıklı bir ölçüm için motorun soğuk olması iyidir. Örneğin motor durduktan min 30dk sonra
    Yağ seviyesi çubukta belirtilen min-max çizgileri arasında olmalıdır.
    Yağ rengi normalde kahverengi olur. Yağ görevini yaptığı süre boyunca rengi giderek koyulaşır. Tabi simsiyah olduğunda çoktan değişim zamanı gelmiştir.
    Renk dışında elinizle yağı parmak uçlarınızda gezdirdiğinizde içinde partikül hissetmemeniz gerektiğidir. Bu durumda motorda ciddi aşınmalar mevcuttur.




  • Buyrunuz:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayı Baba -- 26 Temmuz 2015; 21:54:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: mgokhang

    Arkadaşlar merhaba arac 2014 model panda 1.2 69 hp motor var. Virajlara biraz sert girince yağ basıncı düşük uyarısı veriyor. Bakım için km de yılda dolmadı. Bu ciddi bir sorun mudur? Yağ çubuğunu nasıl kontrol etmeliyim? Uzun süre çalışmamışken mi, çalışınca mı? Bir de çubukta yağın hangi seviyede olması gerekiyor?

    Benim bildiğim yağ ölçümü;

    Araç düz bir zeminde durmalıdır.
    Motordaki yağın kartere süzülmesi ve sağlıklı bir ölçüm için motorun soğuk olması iyidir. Örneğin motor durduktan min 30dk sonra
    Yağ seviyesi çubukta belirtilen min-max çizgileri arasında olmalıdır.
    Yağ rengi normalde kahverengi olur. Yağ görevini yaptığı süre boyunca rengi giderek koyulaşır. Tabi simsiyah olduğunda çoktan değişim zamanı gelmiştir.
    Renk dışında elinizle yağı parmak uçlarınızda gezdirdiğinizde içinde partikül hissetmemeniz gerektiğidir. Bu durumda motorda ciddi aşınmalar mevcuttur.

    Yardımınız için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar merhaba 👋, aklıma takılan bir şeyi size sormak istiyorum.ben pandamı yerden yükseltmek istiyorum.aracımın mevcut yay,amortisör ve bilimum hiç bir parçasını değiştirmeden bunu yapmak mümkün mü?yada bu parçaları araçtan çıkarmadan ek takviye parçalarla bunu yapmak mümkün mü? Yoksa tamamen yeni yedek parçalarla mı bu iş olur? Deneyimi olanların cevaplarını bekliyorum.Saygılarımla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlaşılan Pandacılar tatilde .. :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-tiril-tiril-sunroof%2Ccift-yonlu-panoramik-cam-tavan-fiat-panda-214341233/detay

    *******
    Beyler bu araç çok yakar mı , Çekirdek aileye yeter mi. Pandaların bagajına bebek Arabası sığar mı ve içi ferah mı. Tavsiye eder misiniz bu aracı ? Çok soru sordum sanırım şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayyildizx

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-tiril-tiril-sunroof%2Ccift-yonlu-panoramik-cam-tavan-fiat-panda-214341233/detay

    *******
    Beyler bu araç çok yakar mı , Çekirdek aileye yeter mi. Pandaların bagajına bebek Arabası sığar mı ve içi ferah mı. Tavsiye eder misiniz bu aracı ? Çok soru sordum sanırım şimdiden teşekkür ederim.

    Merhaba,

    İstanbul şehir içinde 6-7 lt arası ortalama tüketim yakalarsınız. 2 kişi için yeterli. Bagajı oldukça küçük, baston tip bebek arabası sığar tabi :) Onun dışında 2+1 bebek için düşünüyorsanız ve çok fazla beklentiniz yoksa düşünebilirsiniz.




  • ankay2 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim yorumlarınız için. 3+1 olacağız genel olarak. Ben bebek Arabası rahat sığsın, arka koltukta bebek koltuğunda rahat olsun istiyorum. Pandayı eliyorum o zaman 😇

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teorik olarak hiçbir A segmenti araba 3+1 bebekli aile için uygun değildir. Bu tip araçlar daha çok bekarlar ve yeni evli çiftler için üretilmiş, pratikliği ve ekonomisiyle ön plana çıkan modellerden oluşuyor. Bir derece 2+1 bebekli tolere edilebilir. Ama daha fazlası sizi de yorar, ailenizi de..

    Tavsiyem B segmentine gözatmanız. Punto, Rio, Attrage, Colt gibi modeller sizin için daha uygun olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarcigokhan

    Arkadaşlar merhaba 👋, aklıma takılan bir şeyi size sormak istiyorum.ben pandamı yerden yükseltmek istiyorum.aracımın mevcut yay,amortisör ve bilimum hiç bir parçasını değiştirmeden bunu yapmak mümkün mü?yada bu parçaları araçtan çıkarmadan ek takviye parçalarla bunu yapmak mümkün mü? Yoksa tamamen yeni yedek parçalarla mı bu iş olur? Deneyimi olanların cevaplarını bekliyorum.Saygılarımla...

    Soru günceldir. Teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarcigokhan -- 16 Ağustos 2015; 17:04:16 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.