Şimdi Ara

FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
7
Favori
105.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar 2004 model marea liberty aracım var bu kış gününde 3gün önce bir sorun yaşadım sizlere danışmak isterim.yardımcı olursanız sevinirim.aracımı çalıştırıyorum sonra kalorifer düğmesini auto bölümüne alıp ısıyıda 28derece ayarlarına getiriyorum belli süre sonra gayet güzel ısınıyor ve içerisi ısınınca kapanıyor bunda bir sıkıntı yok ama diyelimki bu konumda çalışrken dışdan eğer önümde araba varsa eksoz kokusunu içeri alıyor iç havalandırma düğmesine bastığımda torpido tarafından tırk tırk diye ses geliyor ama dışardaki kokuyu hala alıyorum ısıtmada sorun yok ama.o dışarının kokusunu kesmek için kullanılmıyormu ve bu ses nedir anlamıyorum sürekli tırktırrk diyor tekrar kapatıp bir süre sonra açtığımda kısa bir şekilde yapıyor.bugun denedim hiç ses yoktu bu sorun ne olabilir.ne yapmalıyım servis uzak sanayi bulunduğum yere uzak kendim yapabileceğim bişi varmıdır.tşkler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sales76

    selam arkadaşlar 2004 model marea liberty aracım var bu kış gününde 3gün önce bir sorun yaşadım sizlere danışmak isterim.yardımcı olursanız sevinirim.aracımı çalıştırıyorum sonra kalorifer düğmesini auto bölümüne alıp ısıyıda 28derece ayarlarına getiriyorum belli süre sonra gayet güzel ısınıyor ve içerisi ısınınca kapanıyor bunda bir sıkıntı yok ama diyelimki bu konumda çalışrken dışdan eğer önümde araba varsa eksoz kokusunu içeri alıyor iç havalandırma düğmesine bastığımda torpido tarafından tırk tırk diye ses geliyor ama dışardaki kokuyu hala alıyorum ısıtmada sorun yok ama.o dışarının kokusunu kesmek için kullanılmıyormu ve bu ses nedir anlamıyorum sürekli tırktırrk diyor tekrar kapatıp bir süre sonra açtığımda kısa bir şekilde yapıyor.bugun denedim hiç ses yoktu bu sorun ne olabilir.ne yapmalıyım servis uzak sanayi bulunduğum yere uzak kendim yapabileceğim bişi varmıdır.tşkler

    çok fazla eğil değilsen kendin o işi hiç girme o tıkırt sesi hava kanallarını değiştiren motorun sesi , çoğu marea da o ses gelir , o motor ya kapağı tam kapatmıyor yada kapak bir yerlerinden kaçırıyordur onun için öndeki aracın egzos kokusunu alıyorsundur , çok fazla rahatsız ediyormu bilmem ama ben senin yerinde olsam ellemezdim, çünkü o tip işler için göğüslük sökülüyor ve sonra düzgün takılmadımı sürekli ses yapıyor tercih size kalmış...




  • benimde 2000 bravam var kalorifer yolda giderken kendi çalışmaya başladı kontağı kapatmama rağmen hala çalışmakta sorunun ne oldunu bulamaıyorlar yardım ederseniz sevinirim
  • büyük ihtimalle klima rezistörü denilen parçanız arıza yapmış, onu değiştirmeniz gerekecek. aynı sorunu ben de yaşadım, kalorifer fanım delirdi diye bi başlık açmıştım orda bunlardan iyi anlayan bi arkadaş cevap yazmıştı saolsun ben de öyle anladım, gerçi hala tam çözemedim sorunu, ikinci el bi parça aldım sorunlu çıktı. sıfırı parçacıda 180 tl falan. servis 270 diyor sanırım. geçmiş olsun. bir de bi sorum olacak, kalorifer açıkken çalıştırdınız mı arabayı, yani ben o yuzden bozulduğunu düşünyorum da.
  • arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamünaleyküm arkadaşlar benim de bunlara ben<zer bi sorunum var maria 2005 var bende kalorifer düğmesi aklı esince kendi kendine çalışıyor duruyor bişeyler ediyor sivasda kalıyom bi anlayana usta çıkmadı bilgisi olan ayrıntılı yazarsa çok sevinirim kalorifer düğmesini kapatıyom yinede arada üflüyor neden yapıyor bilgisi olan varsa yazsın çözümü ne bana desin allah aşkına kocaa sivasda bi usta bulamadım şimdiden ilginize tşkler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....

    geçen gittim en son sanaiye. soğutmama sorunu kalarüfer musluğundanmış. Öndeki kumanda panali musluğu açıp kapatmıyomuş. Yani musluk kış ayarında ve hep sıcak su gelmekteymiş. O musluk denen melet bosh marka çok pahalı bir zamazingoymuş. Durumlar elvermediği için manuel olarak açtık. Kış gelince bakcaz artık. Şimdi klima güzel çalışıyo. Tabiki fan motoru üfürdüğü sürece. Oda kafasına göre çalışıp duruyo. Senin dedşğin gibi ustalar onla uğraşmak istemiyo. bana beyin bozuk ondan çalışıp duruyo dedi. Genelde kasistlerde ve araba sallanınca oluyo dememe ragmen bakmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MARIA 2005

    selamünaleyküm arkadaşlar benim de bunlara ben<zer bi sorunum var maria 2005 var bende kalorifer düğmesi aklı esince kendi kendine çalışıyor duruyor bişeyler ediyor sivasda kalıyom bi anlayana usta çıkmadı bilgisi olan ayrıntılı yazarsa çok sevinirim kalorifer düğmesini kapatıyom yinede arada üflüyor neden yapıyor bilgisi olan varsa yazsın çözümü ne bana desin allah aşkına kocaa sivasda bi usta bulamadım şimdiden ilginize tşkler

    Arkadaşlar bilgi olması açısından yazıyorum....yazacağım çözüm brava da sonuç vermiş bir çözüm...

    İşçiliğine güvendiğiniz bir elektrikçiye gidin fan kumanda düğmesinin olduğu kısım(fan komütatörü) söktürün , sorun kısa devre sorunundan kaynaklı olduğu için , ordaki mekanizmanın kısa devre sorunu inceleyerek kısa devreyi giderdikten sonra çözebiliyorsunuz.... ucuz bir yöntem bu eğer mekanizmada aşırı kaynamalar olmuş ise ilgili bölümler değiştirilebiliyor....
    ----
    Ayrıca bu parçalar sökülmüşken bu parçaların bağlantılarını sağlayan soketleri ve mümkünse kabloları yenilemeniz sizin yararınıza olacaktır.
    -----
    Yalnız şunu belirteyim önceki mesajımda yazdığım gibi sorun farklı şeylerden olabilir , bazen kablodaki bir aşınma bile yapabiliyor onun içinde aracın incelenmesi lazım...
    Ancak yazmış olduğu marea-bravo grubunun %80 inde kronikleşmiş sorunlardan olan kumanda düğmeleri sorunudur ve çözümü bu şekildedir saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....

    geçen gittim en son sanaiye. soğutmama sorunu kalarüfer musluğundanmış. Öndeki kumanda panali musluğu açıp kapatmıyomuş. Yani musluk kış ayarında ve hep sıcak su gelmekteymiş. O musluk denen melet bosh marka çok pahalı bir zamazingoymuş. Durumlar elvermediği için manuel olarak açtık. Kış gelince bakcaz artık. Şimdi klima güzel çalışıyo. Tabiki fan motoru üfürdüğü sürece. Oda kafasına göre çalışıp duruyo. Senin dedşğin gibi ustalar onla uğraşmak istemiyo. bana beyin bozuk ondan çalışıp duruyo dedi. Genelde kasistlerde ve araba sallanınca oluyo dememe ragmen bakmadı.

    Arkadaşım konu başlığında belirtmiş olduğum kalorifek kapak motoru sana musluk dedikleri dalganın adı , ayrıca 2. sorununun çözümünü de yazdım, bu elle manuel açmalarda zamanla çözüm olmaktan çıkıyor çünkü yeniden kendisi sıcak suyu açtığı oluyor her seferinde sorun, kalorifer kapak motorunu ben en ucuz 400 TL ye bulmuştum , Bosch marka siyah çıkıntısı olan kare kutuya benziyor, bunu çıkmacıdan 90 TL ye almıştım, bu dalga gaz pedalının oradan bakıldığında sökülüp takılabiliyor,
    --------
    eğer para vermek istemiyorsan tempra , tipo vs. kolorifer kapak motorlarını incele biz parça bulamasaydık onlardan uyduracaktık bizimkisine benzerlikleri oldukça fazlaydı ve daha ucuzdu ve çıkma bulma olaslığı daha yüksek , bu parçaya manuel bir düğme yaparak açma kapatma yapmak mümkün oluyor....
    ----
    Manuel işini nereden biliyorsun derseniz.... ford escort bir araca farkı marka bir aracın kalorifer flepesi , kapak motoru , musluğu ne derseniz hepsi aynı şey taktık ve kumandalarla olmayınca dışardan iç kısma şık bir 3 konumlu anahtar bağladık , yukarı kaldırınca soğuk aşağı indirince sıcak geçiş yapıyordu....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....

    geçen gittim en son sanaiye. soğutmama sorunu kalarüfer musluğundanmış. Öndeki kumanda panali musluğu açıp kapatmıyomuş. Yani musluk kış ayarında ve hep sıcak su gelmekteymiş. O musluk denen melet bosh marka çok pahalı bir zamazingoymuş. Durumlar elvermediği için manuel olarak açtık. Kış gelince bakcaz artık. Şimdi klima güzel çalışıyo. Tabiki fan motoru üfürdüğü sürece. Oda kafasına göre çalışıp duruyo. Senin dedşğin gibi ustalar onla uğraşmak istemiyo. bana beyin bozuk ondan çalışıp duruyo dedi. Genelde kasistlerde ve araba sallanınca oluyo dememe ragmen bakmadı.

    Arkadaşım konu başlığında belirtmiş olduğum kalorifek kapak motoru sana musluk dedikleri dalganın adı , ayrıca 2. sorununun çözümünü de yazdım, bu elle manuel açmalarda zamanla çözüm olmaktan çıkıyor çünkü yeniden kendisi sıcak suyu açtığı oluyor her seferinde sorun, kalorifer kapak motorunu ben en ucuz 400 TL ye bulmuştum , Bosch marka siyah çıkıntısı olan kare kutuya benziyor, bunu çıkmacıdan 90 TL ye almıştım, bu dalga gaz pedalının oradan bakıldığında sökülüp takılabiliyor,
    --------
    eğer para vermek istemiyorsan tempra , tipo vs. kolorifer kapak motorlarını incele biz parça bulamasaydık onlardan uyduracaktık bizimkisine benzerlikleri oldukça fazlaydı ve daha ucuzdu ve çıkma bulma olaslığı daha yüksek , bu parçaya manuel bir düğme yaparak açma kapatma yapmak mümkün oluyor....
    ----
    Manuel işini nereden biliyorsun derseniz.... ford escort bir araca farkı marka bir aracın kalorifer flepesi , kapak motoru , musluğu ne derseniz hepsi aynı şey taktık ve kumandalarla olmayınca dışardan iç kısma şık bir 3 konumlu anahtar bağladık , yukarı kaldırınca soğuk aşağı indirince sıcak geçiş yapıyordu....

    zaten bende çıkma bişiyler düşünüyom ama ivedik hurdacılara vaktim olmuyo bi türlü. Bide bildiğim iyi bir usta yok Ankarada. Bulursam ön konsolu söktürüp kumanda paneline de baktırcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankarada bu gibi sorunlara baktırabilceğim iyi bir usta varmı. Sorunarrımı yukarıda yazmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: mklvz

    arkadaşlar ben 3ay önce 2001 marea aldım. Arabamda ki sorun şu. alalı havalr hep soguk oldugu için kalarüferi hep sıcakta kullandım. dün samsundan gelirken arabanın bayabi sıcak oldugunu hissettim. derce ayarını en sola kadar çevirmeme ragmen hala sıcak hava geldi. klima, iç sirkilasyon dügmelerini falan denedim ama araba sogumadı. klimayıda acamadım. Yani dün Samsundan Ankaraya kadar camı açarak geldim. bide fan dügmesi sıfırda iken sürekli çalışıyo ve duruyo. dügme temas olayımı yoksa elektronık biir sorunmu bunlar acaba

    arkadaşım sizde çift sorun olabilir , eğer sıcak soğuk geçişi hiç olmuyorsa yani hep sıcak geliyorsa (ılık değil) kalorifer kapak motoru bozuk
    bu fanın kendi kendine çalışması ise bu aralar sanayayiye çay içmeye gittiğimde bile usta arkadaşlar tarafından sorulan bir soru , bir tane brava ya baktığım kadarıyla aracın kumanda paneli ile alakalı bir sorun yalnız kumanda panelinin ve arkasındaki jack ve kabloların incelenmesi lazım , eğer sorun yoksa başkası araştırılır var ise tamir veya değişime gidilir neden bu sorun bu kadar arap saçı durumda anlamadım , elektrikçi olan birisininin çözebileceği kanaatindeyim , yani fan kendi kendine çalışıyorsa ara ara kısa devreler söz kosunu olduğundan olabilir.... yani sarsıntıda bir yer değiyordur ki fan çalışıyordur... bir çok kişininde bu sorun kumanda panelinden oluyor...
    Bence sorun çözülemeyeceğinden değil ustaların uğraşmak işine gelmediğinden kaynaklı yani adam far aynası, akü , yada aydınlatma sistemindeki bir şeyi 5 dk da değiştirip para kazanmak dururken niye böyle kafa yorarak uğraştıracak işlerle uğraşsınlar kimse emek vermek istemiyor....

    Ayrıca ekleyeceğim ayrı bir husus kartların arızası bunu da elektronikçiler çözebiliyor yani bu sistemlerin bağlı olduğu kartlar yapabiliyor kartlara bağlı sensörler var sensör yanlış bir şey algılayıp çalışmaya başlıyor.....
    ----
    Çözüm olarak şu denenebilir kartı tamir etmek yerini , sensörü devreye sokan auto modunu iptal etmek gerekiyor... bu da şu şekilde mümkün oluyor yine mevzu kısa devre veya yanlış şase alması yani autonun istem dışı aktif olması önce düğmeler incelenmeli genelde sorun orada çıkıyor, sonra kartlar üzerine bakılmalı (kendim cep telefonu ve anfi, elektronik devre tamirinden biraz anlıyorum bu nedenle yorum yaptım) farklı sistemlerde tecrübe ettiğim bazen kart üzerine demirtozu içeren toz toprak yapışıyor ve içerisinde demir olduğu için temas mümkün hale geliyor temizlendiğinde sorun çözülüyor.... bu tip bir sorunda olabilir....
    -----
    Marea yı 2010 yılında satmış olduğum için pek net yazamıyorum fakat baya bir araştırmam ve deneyimim oldu hatta aracı sattığım kişi bir sorunu olduğunda önce bana soruyor hiç ustaya gitmeden kendisi hallediyor....
    ------
    Evimde eski klorifer kapak motoru duruyordu bulabilirsem o motoru sizin için açıp içinin detaylı fotoğraflarını ve araçta tam olarak nerede olduğunu fotoğraflı bir şekilde eklemeyi düşünüyorum, çünkü Marea yı satmadan önce bu rolanti dalgası çok meşhurdu 2008-2010 yılları arası baya kişiye yardımcı oldum onlarda bana yardımcı oldular, hatta 2 arkadaş en basit sorun çözme yöntemini halen kullanıyorlar....(rolanti dolaştığı zaman kontak kapalı iken, gaz boğaz kelebeğinin üzerindeki 2 adet soketi söküp 1 dk bekleyip geri takıyorsunuz, bir bakıyorsunuz ki rolanti en az 1 ay hiç sıkıntı çıkartmıyor, daha uzun ömürlü isterseniz soketleri WD40 gibi birşeyle temizleyip güzelce kurutup gevşekliği varsa gideriyorsunuz takıyorsunuz , 6 ay sorun yapmıyor yaptı mı da çıkartıp takıyorsun 1 dk da tamam, kalıcı çözümler ise uzun uzun forumlarda zaten var...)




  • Arkadaşlar kolorifer kapak motorunu evde buldum, böyle bir basit mekanizma nasıl olurda 400-500 TL gibi bir rakam olur anlamış değilim... eskiden çıkma bulduğumuz için tamirine vakit ayırmadım fakat şuan cihazın içerisini incelediğimde aslında tamir olabileceğini gördüm...
    İç kısmı açık fotoğrafta görüldüğü üzere küçük bir motor üzerine 3. anahtar bağlı bir çarkı çeviriyor çark tam sağ yaptığında bir devre kesiliyor , ve motor elektriği kesiliyor, tam sol yaptığında yine bir devre kesiliyor motor elektriği kesiliyor, düğmeyi çevirmek sadece hareket elektriği veriyor.... bu hareket sıcak soğuk vanayı açıp kapatma hareketi, anahtar motordaki elektriği işlem tamamlandığına kesmek için....
    ----
    Cihazın tamirine gelince bendeki motorun önce anahtar kısmını WD 40 ile temizleyip , içerisindeki bobinin bir benzerini elektronik malzeme satan bir yerden alırsak tamiri %90 mümkün gibi görünüyor çünkü acayip basit bir yapısı var... hatta bobin benim sağlammış sadece mekanizmanın pasını oksitini temizleyip toplayınca olacak gibi....
    Aracı sattığım için deneme fırsatı bulamıyorum fakat sizlere yardımcı olması açısından depodan uğraşarak bu parçayı buldum , birilerinin cebinden daha az para çıksın diye içerisi çok basit temizle tak çalışmaz ise , motorun benzerini bul tak , bu motorun 25 TL den fazla olacağını zannetmiyorum(sadece sıcak soğuk sorunu için bu parça) , elektronik devre tamiriylede ilgilendiğim için bu fiyatlarda olduğunu tahmin ediyorum , çünkü 12volt motorlar 15 TL ye falan var hatta şahinlerin kapak motorları var zannedersem onların içerisinde bu motorun benzeri oluyor, fiyatı da 30 TL falan...... inşallah yardımcı olur....

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adrenaline-tr -- 22 Haziran 2012; 20:23:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşlar kolorifer kapak motorunu evde buldum, böyle bir basit mekanizma nasıl olurda 400-500 TL gibi bir rakam olur anlamış değilim... eskiden çıkma bulduğumuz için tamirine vakit ayırmadım fakat şuan cihazın içerisini incelediğimde aslında tamir olabileceğini gördüm...
    İç kısmı açık fotoğrafta görüldüğü üzere küçük bir motor üzerine 3. anahtar bağlı bir çarkı çeviriyor çark tam sağ yaptığında bir devre kesiliyor , ve motor elektriği kesiliyor, tam sol yaptığında yine bir devre kesiliyor motor elektriği kesiliyor, düğmeyi çevirmek sadece hareket elektriği veriyor.... bu hareket sıcak soğuk vanayı açıp kapatma hareketi, anahtar motordaki elektriği işlem tamamlandığına kesmek için....
    ----
    Cihazın tamirine gelince bendeki motorun önce anahtar kısmını WD 40 ile temizleyip , içerisindeki bobinin bir benzerini elektronik malzeme satan bir yerden alırsak tamiri %90 mümkün gibi görünüyor çünkü acayip basit bir yapısı var... hatta bobin benim sağlammış sadece mekanizmanın pasını oksitini temizleyip toplayınca olacak gibi....
    Aracı sattığım için deneme fırsatı bulamıyorum fakat sizlere yardımcı olması açısından depodan uğraşarak bu parçayı buldum , birilerinin cebinden daha az para çıksın diye sadece sıcak soğuk sorunu için bu parça içerisi çok basit temizle tak çalışmaz ise , motorun benzerini bul tak , bu motorun 25 TL den fazla olacağını zannetmiyorum , elektronik devre tamiriylede ilgilendiğim için bu fiyatlarda olduğunu tahmin ediyorum , çünkü 12volt motorlar 15 TL ye falan var hatta şahinlerin kapak motorları var zannedersem onların içerisinde bu motorun benzeri oluyor, fiyatı da 30 TL falan...... inşallah yardımcı olur....

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    İÇ KISMININ RESMİ

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşlar kolorifer kapak motorunu evde buldum, böyle bir basit mekanizma nasıl olurda 400-500 TL gibi bir rakam olur anlamış değilim... eskiden çıkma bulduğumuz için tamirine vakit ayırmadım fakat şuan cihazın içerisini incelediğimde aslında tamir olabileceğini gördüm...
    İç kısmı açık fotoğrafta görüldüğü üzere küçük bir motor üzerine 3. anahtar bağlı bir çarkı çeviriyor çark tam sağ yaptığında bir devre kesiliyor , ve motor elektriği kesiliyor, tam sol yaptığında yine bir devre kesiliyor motor elektriği kesiliyor, düğmeyi çevirmek sadece hareket elektriği veriyor.... bu hareket sıcak soğuk vanayı açıp kapatma hareketi, anahtar motordaki elektriği işlem tamamlandığına kesmek için....
    ----
    Cihazın tamirine gelince bendeki motorun önce anahtar kısmını WD 40 ile temizleyip , içerisindeki bobinin bir benzerini elektronik malzeme satan bir yerden alırsak tamiri %90 mümkün gibi görünüyor çünkü acayip basit bir yapısı var... hatta bobin benim sağlammış sadece mekanizmanın pasını oksitini temizleyip toplayınca olacak gibi....
    Aracı sattığım için deneme fırsatı bulamıyorum fakat sizlere yardımcı olması açısından depodan uğraşarak bu parçayı buldum , birilerinin cebinden daha az para çıksın diye sadece sıcak soğuk sorunu için bu parça içerisi çok basit temizle tak çalışmaz ise , motorun benzerini bul tak , bu motorun 25 TL den fazla olacağını zannetmiyorum , elektronik devre tamiriylede ilgilendiğim için bu fiyatlarda olduğunu tahmin ediyorum , çünkü 12volt motorlar 15 TL ye falan var hatta şahinlerin kapak motorları var zannedersem onların içerisinde bu motorun benzeri oluyor, fiyatı da 30 TL falan...... inşallah yardımcı olur....

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    İÇ KISMININ RESMİ

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    ...

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan312

    Arkadaşlar kolorifer kapak motorunu evde buldum, böyle bir basit mekanizma nasıl olurda 400-500 TL gibi bir rakam olur anlamış değilim... eskiden çıkma bulduğumuz için tamirine vakit ayırmadım fakat şuan cihazın içerisini incelediğimde aslında tamir olabileceğini gördüm...
    İç kısmı açık fotoğrafta görüldüğü üzere küçük bir motor üzerine 3. anahtar bağlı bir çarkı çeviriyor çark tam sağ yaptığında bir devre kesiliyor , ve motor elektriği kesiliyor, tam sol yaptığında yine bir devre kesiliyor motor elektriği kesiliyor, düğmeyi çevirmek sadece hareket elektriği veriyor.... bu hareket sıcak soğuk vanayı açıp kapatma hareketi, anahtar motordaki elektriği işlem tamamlandığına kesmek için....
    ----
    Cihazın tamirine gelince bendeki motorun önce anahtar kısmını WD 40 ile temizleyip , içerisindeki bobinin bir benzerini elektronik malzeme satan bir yerden alırsak tamiri %90 mümkün gibi görünüyor çünkü acayip basit bir yapısı var... hatta bobin benim sağlammış sadece mekanizmanın pasını oksitini temizleyip toplayınca olacak gibi....
    Aracı sattığım için deneme fırsatı bulamıyorum fakat sizlere yardımcı olması açısından depodan uğraşarak bu parçayı buldum , birilerinin cebinden daha az para çıksın diye sadece sıcak soğuk sorunu için bu parça içerisi çok basit temizle tak çalışmaz ise , motorun benzerini bul tak , bu motorun 25 TL den fazla olacağını zannetmiyorum , elektronik devre tamiriylede ilgilendiğim için bu fiyatlarda olduğunu tahmin ediyorum , çünkü 12volt motorlar 15 TL ye falan var hatta şahinlerin kapak motorları var zannedersem onların içerisinde bu motorun benzeri oluyor, fiyatı da 30 TL falan...... inşallah yardımcı olur....

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    İÇ KISMININ RESMİ

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    ...

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM


    ...

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM




  • Hakan132 kardeşim yapma imkanın varmı bilmiyorum ama Ohmetre( avometre ) varsa çok rahat ölçülür; veya tanıdığın bir elektronikçi ölçer senin resimdeki işaretlediğim yerdeki direnç değerlerini yazabilirmisiniz rica etsem; tekradan yazacağım ama genel olarak yazayım 4 ayrı ölçüm lazım bir en uç noktalrın direnç değeri birde vanayı açacak uç en sağda yani en sıcak veya en soğukta iken orta ile sağ sol arasındaki ölçüm birde yine tam solda iken orta sağ sol direnç ölçümleri lazım şimdi hem resim ekleyip hem tekrar yazacağım
  • Bu resimdeki işaretli yerdeki lehimler arasındaki direnç değeri 4.60 - 5.20 Kohm arsında bir değer yani Avometrenin 10k veya 20k hangisi varsa kademesi ile ölçülünce 4.60 - 5.12 bişey yazacak

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM
  • Yine bu resimde işaretli yerdeki lehimler arası direnç 2.50 veya 3.50 arası bir değer olması lazım işaretli ok resme göre en sağda iken muhtemelen en sıcakta iken biliyorsun motor yokken çok rahat sağa veya sola elle çevirebilirsin

     FİAT MAREA KALORİFER AÇILMA KAPANMA SORUNLARI ( ERROR C1 ) KESİN ÇÖZÜM
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.