Şimdi Ara

FİAT MALININ ARKASINDA DURMAMA ÇÖZÜM ODAKLI ÇALIŞMAMA.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
0
Favori
2.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 ay
  • Cevaplayan Üyeler 34
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 28
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 50 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cellojn (28 mesaj) pashcat (5 mesaj) tenekekutu (3 mesaj) van_hoijdonk (2 mesaj) genie1 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (9 mesaj) Mobil (19 mesaj) Mini (6 mesaj) Uygulama (41 mesaj)
  • @
11 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> FİAT MALININ ARKASINDA DURMAMA ÇÖZÜM ODAKLI ÇALIŞMAMA.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    617 Mesaj
    Şuan aracıma inip baksam en az 2 3 tane kuş pisliği vardır üzerinde. Aracım 3 yıllık. Pandemi süresince 2 ay yıkanmadı. Böyle bir sorun yaşamadım.
    Bursa daki kuş başka İzmir deki kuş başka mı sıçıyor? Mantığım bu durumu çözümleyemedi.
  • Şuan aracıma inip baksam en az 2 3 tane kuş pisliği vardır üzerinde. Aracım 3 yıllık. Pandemi süresince 2 ay yıkanmadı. Böyle bir sorun yaşamadım.
    Bursa daki kuş başka İzmir deki kuş başka mı sıçıyor? Mantığım bu durumu çözümleyemedi.
    Benim de arabaya kuş pisliği cok denk gelmiştir, hatta uzun süre kuruyup kaldıgı bile olmuştur. Islak mendil ile sildiğimde ve ya en fazla sıcak sulu bezle sildiğimde gider. Sorun fabrikanın kullandığı boyada bence.
    Geçmiş olsun
    2-3 defa Egea alırken düşünecek bir durum yok fotoğraftan görüldüğü kadarı ile net bir şekilde kuş pisliği yanığı,garanti kapsamına girmez. Firma kağıt verir vermez ayrı konu,verilse olurdu ama değişen birşey de olmazdı.

    Not: Boya yanığı ağaç dalları gibi dalgalı şekilde olur buradaki çok bariz bir örnek hali,yani birşey boyaya değmiş sonrada akmış,yayılmış gibi düşünün.Genelde de bu şey kuş olduğu için kuş pisliği deniyor tabi başka asitik maddelerde aynısını yapar ( asit yağmuru,çakma deterjan vs vs)
    tamam egea nın boyası iyi değil de öyle bir yazmışsın ki kuşların boku bi egea nın boyasını kaldırıyor.
    milyonluk mersoların boyasını çatır çatır yakıyor kuşlar neden bahsediyorsunuz
    Arkadaşın dediği asitsiz dışkılamıyor fakat bu arabanın başlangıç fiyatı hala 100-110 bin TL sanırım,yarısı vergi olsa 5-6 bin Euro'ya satılan aracın özellikle trim,boya kalitesi bellidir. Daha fazla beklenti içine girmek hayalcilik olur. Bu segmentte araçlar alındığında sağlam bir koya koruma yaptırmak en iyisi ya da kafaya takmayacaksın ufak tefek boya atması,boya soyulmalarını. Şahsi fikrim kabullenmek yolunda olur yoksa arabaya mı biniyorsunuz sinir harbi mi yaşıyorsunuz arada kalırsınız. Zaten satarken de hatasız,çiziksiz sizin aracınızın aynılarında da olmayacak illa ki onlarda da bazı kusurlar olacaktır.

    Örneğin Opel araçların 10 yaş üstü özellikle gri renk olanlarında güneş yanığı olmayan görmedim. Benim aracımda da olacağını biliyordum ki 9.yaştan itibaren başladı. 8.sene belki satabilirdim ama ne stres yapacağım kullandım geçtim,10 yaşını biraz geçtiğinde de sattım,öyle fiyatta kırmadım ama ağır bakım dahil mekaniği kusursuzdu aracın.
  • Yarbay
    5311 Mesaj
    Malesed bariz kus pisligi yanigi.
    Gecmis olsun.
  • Teğmen
    142 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Şimdiden okuduğunuz için teşekkürler.
    Öne çıkarırsanız müteşekkir olurum.
    İyi günler.


    27/12/2020 tarihinde Bursa ili Şirinevler Fiat Banoto bayiinden sıfır km plakası Fiat Egea otomobil satın aldım. Aracı alırken 5000 kmye ulaştığında ya da 6 ay dolduğunda ücretsiz sıvı seviye kontrolü yapılacağı bu sebeple Banoto servisine gelmem gerektiği söylendi. 5000 km civari bahsedildiği gibi aracıma sıvı seviye kontrolü yapılması için Banoto servisine gitti. Ruhsatı ve aracımın anahtarı istendi dışarda beklemem söylendi. 30 – 40 dakika sonra ismini hatırlamadığım bir yetkili aracın işlemlerinin tamamlandığı aracı alıp gidebileceğim söylendi. Tarafıma herhangi bir belge/doküman verilip verilmeyeceğimi sorduğumda, “Artık herşey online gerçekleşiyor internet üzerinden girip yapılan işlemleri görebilirsiniz.” Dendi. Tamam dedim çıktım. Birkaç gün sonra kontrol etmek için “Yol Arkadaşım” uygulamasını indirdim. Servisteki çalışanların bahsettiği gibi aracıma yapılan işlemler uygulamada görünmüyordu. Neyse dedim yakın zamanda yıllık bakım için gittiğimde sorarım hata varsa düzeltilir elbet diye düşündüm. Aradan birkaç hafta geçmesine müteakiben aracımın kaput kısmının cama yakın bölgesinde yaklaşık çapı 5-6 cm olan bir boya kalkması/vernik atması/boyanın astarı tutmaması gibi bir problem ile karşılaştım. Aracımın çevresini bahse konu probleme benzer bir sorun var mı diye kontrol ettiğimde aracın bagaj kapağı kaput ve birkaç muhtelif yerinde 1 cm çapında aynı şekilde boya problemi olduğunu gördüm. Uygun olduğun ilk zamanda aracı almış olduğum bayii olan Bursa Fiat Banoto bayiine intikal ettim. Oradaki görevinin ne olduğunu bilmediğim bir çalışan bu boya atmalarının normal olduğu aracı güneş altında bırakmamak gerektiği güneş lekesi ya da kuş pisliğinden kaynaklı bir sıkıntı olduğunu bunun garantiye girmeyeceğini söyledi. Hemen akabinde Serviste görevli olduğunu öğrendiğim bir usta yanıma gelerek problemi sordu kendisine durumu izan ettiğimde sıkıntı teşkil eden yerleri fotoğraflayacağını ardından genel merkezdeki ilgili yerlere göndereceğini duruma göre tarafıma dönüş yapılacağını söyledi. Tamam lakin buraya geldiğime dair bir belge, servis giriş kaydı vs. vermelerini talep ettim. Aracıma herhangi bir işlem yapılmadığı için servis kaydıyla ilgili bir kağıt veremeyeceklerini söyledi. Tamam dedim ayrıldım. Fotoğraflamaların akabinde yaklaşık 1 hafta sonra Fiat Banotodan aradığını beyan eden bir çalışan şahsıma ait cep numaramı arayarak gün içerisinde 14.00-15.00 saatleri arasında aracı servise getirmem gerektiğini Fiat Genel Müdürlüğünden ilgili boya sorununu incelemek için uzmanlar geleceğini söyledi. Aynı gün saat:14.30 civarında servise intikal ettim. Aracımın ruhsatını ve anahtarının serviste kayıt yapan ismini bilmediğin hanımefendiye teslim ettim.Bekleme salonunda bekleme yapabileceğimi. Genel Müdürlükten gelen şahıs aracıma bakacağı esnada çağırılacağım söylendi. Yaklaşık 1 saat beklemem sonucu beni çağıran kimse olmadığından bekleme salonundan servis bölgesine geçtim. Aracımın ruhsatını ve anahtarına teslim alan hanımefendiye “Benim aracıma bakacak olan uzman henüz gelmedi mi?” dedim. Diyalog kurduğum hanımefendi “Geldi, bakıp gitti.” Dedi. Ben niçin bana haber vermediniz o halde kendi aracımla ilgili problemin nedenini, yapılabilecekleri birinci ağızdan duymak isteğimi söyledim. Bu diyaloglar yaşanırken yanıma gelen isminin Semra olduğunu öğrendiğim Servis Müdür vekili olarak görev yapan şahıs “ Hayırdır sorun ne? Aracınıza yetkili kişi baktı. Kuş pisliği. Yapacak bir şey yok.” Dedi. Aracımı kontrol eden görevliyle bizzati görüşmek istediğimi söylediğimde “Öyle bir uygulamamız yok. Araca baktı gitti yetkili.” Dedi. Israr ettiğimdeyse “Tamam. Dışarı çıkın, orada bekleyin. Belki gelir bir saate.” Dedi. Beklemeye başlamamın ardından yaklaşık 20 dakika sonra isminin Nazım olduğunu öğrendiği şahıs yanıma geldi. Araca tam olarak 10 saniyeyi geçmeyecek şekilde bakarak “Bu dış etken yapılacak bir şey yok.” Dedi. Aracı alalı henüz 1 sene dahi olmadı kaldı ki ben aracıma özenle bakıyorum en ufak lekeleri dahi hassasiyetle temizliyorum bu kadar yeni bir aracın böyle bu hale gelmesi nasıl dış etken kaynaklı olabilir. Dış etken kaynaklı olduğunu tespit ettiyseniz eğer bana bir rapor tutanak tarzı bir belge verin o halde dedim.Nazım bey “Yapacak bir şey yok. Böyle ufak şeyleri der etmeyin kuş bu pisletebilir. Ben size belge veremem servisten talep edin.” Dedi ve aracıma binip gitti. Nazım Bey ayrıldıktan sonra tekrar servis kısmından içeriye girerek Semra Hanım’a yazılı belge talebimi ilettiğimde. Oflamalar puflamalar eşliğinde üzerinde Fiat Müşteri İletişim Merkezinin numarısının bulunduğu bir kağıdı elime tutuşturdu. “Burada işiniz kalmadı, şu numarayı arayın ne istiyorsanız oradan talep edin, gidebilirsiniz.” Dedi. Bende daha fazla tatsızlık yaşanmasın , sinir harbi meydana gelmesin diye derhal servisi terk ettim. Derhal 444 22 55 numarasını arayıp yukarıda bahsettiğim yaşadığım bütün problemleri en ince ayrıntısına kadar anlattım. Müşteri temsilcisi ortaya çıkan problem ya da problemler ile ilgili tarafıma dönüş yapılacağını beklemem gerektiği söylendi. Ertesi gün Fiaat Müşteri Hizmetleri tarafından arandım. Fiat Banotodaki ilgili çalışanlara gerekli yaptırımların uygulandığı söylendi. Aynı gün içerisinde 2. Kez Fiat tarafından arandım. Boya şikayetiyle ilgili olarak tarafıma sms ile bir link gönderileceği bu linke sıkıntı teşkil eden yerlerin fotoğraflarını çekip göndermem istendi. Tarif edildiği gibi yaptım. Bir gün sonra yine Fiat tarafından arandım. Aracımı (fotoğraf üzerinden) incelediklerini ve dış etken kaynaklı boya problemi olduğunu yapacak birşeylerinin olmadığını bu problem garanti kapsamına girmediğini söylediler.Tamam o halde tarafıma tüm yapılan işlemler için yazılı belge istediğimi söylediğimde. Böyle bir uygulamalarının olmadığını servisten bahse konu belgeyi talep edebileceğim söylendi.Tarafima hala konuyla alakalı bir belge verilmedi. Herkes birbirine pasliyor.

    Yaşadığım bu problemlerle ilgili olarak Fiat bana herhangi bir çözüm önerisi ya da malının arkasında durma tavrı sunmamıştır.Yahut bir çözüm önerisinde bulunmamaıştır.Bu sebepledir ki Fiattan araç alacak arkadaşlar 1 değil 2 değil 3 kere düşünmesini tavsiye ediyorum.

    Konu ile ilgili tavsiyelerinizi belirtirseniz sevinirim.







  • Yarbay
    3642 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cellojn

    Medeni davranmakla hata mı ettim yani? Sakin kalmak suç mu?
    Türkiye’de medeniyetle bir işinizi halledemezsiniz.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    535 Mesaj

    Benim de arabaya kuş pisliği cok denk gelmiştir, hatta uzun süre kuruyup kaldıgı bile olmuştur. Islak mendil ile sildiğimde ve ya en fazla sıcak sulu bezle sildiğimde gider. Sorun fabrikanın kullandığı boyada bence.
    Geçmiş olsun
    |
    |
    jademugla kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7905 Mesaj
    2-3 defa Egea alırken düşünecek bir durum yok fotoğraftan görüldüğü kadarı ile net bir şekilde kuş pisliği yanığı,garanti kapsamına girmez. Firma kağıt verir vermez ayrı konu,verilse olurdu ama değişen birşey de olmazdı.

    Not: Boya yanığı ağaç dalları gibi dalgalı şekilde olur buradaki çok bariz bir örnek hali,yani birşey boyaya değmiş sonrada akmış,yayılmış gibi düşünün.Genelde de bu şey kuş olduğu için kuş pisliği deniyor tabi başka asitik maddelerde aynısını yapar ( asit yağmuru,çakma deterjan vs vs)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 3 Ağustos 2020; 12:22:7 >
    |
    |
  • Yarbay
    7905 Mesaj
    Arkadaşın dediği asitsiz dışkılamıyor fakat bu arabanın başlangıç fiyatı hala 100-110 bin TL sanırım,yarısı vergi olsa 5-6 bin Euro'ya satılan aracın özellikle trim,boya kalitesi bellidir. Daha fazla beklenti içine girmek hayalcilik olur. Bu segmentte araçlar alındığında sağlam bir koya koruma yaptırmak en iyisi ya da kafaya takmayacaksın ufak tefek boya atması,boya soyulmalarını. Şahsi fikrim kabullenmek yolunda olur yoksa arabaya mı biniyorsunuz sinir harbi mi yaşıyorsunuz arada kalırsınız. Zaten satarken de hatasız,çiziksiz sizin aracınızın aynılarında da olmayacak illa ki onlarda da bazı kusurlar olacaktır.

    Örneğin Opel araçların 10 yaş üstü özellikle gri renk olanlarında güneş yanığı olmayan görmedim. Benim aracımda da olacağını biliyordum ki 9.yaştan itibaren başladı. 8.sene belki satabilirdim ama ne stres yapacağım kullandım geçtim,10 yaşını biraz geçtiğinde de sattım,öyle fiyatta kırmadım ama ağır bakım dahil mekaniği kusursuzdu aracın.
    |
    |




  • Yarbay
    5311 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: abayismail

    Egeacılar arabaya laf ettirmemek için gene saçmalamışlar.

    Açık açık yazamıyorlar fiat'ın eskiden beri b..k gibi araç boyadıgını. Zaten egeaya tapan kafadan başka türlü açıklama beklenemez.

    Baştan söyleyeyim bu kriz ortamında egea bakan birisiyim. Daha önce agaç altında çok araba park ettim. Ne renaultda ne vwde kuş pisliginden boya attıgını görmedim. Bu boya kalitesiyle alakalı bir durum.
    tamam egea nın boyası iyi değil de öyle bir yazmışsın ki kuşların boku bi egea nın boyasını kaldırıyor.
    milyonluk mersoların boyasını çatır çatır yakıyor kuşlar neden bahsediyorsunuz
    |
    |




  • Çavuş
    83 Mesaj
    Fiat araba alırsan bunları yaşarsın
    |
    |
  • Yarbay
    5033 Mesaj

    Asitsiz dışkılamıyor FIAT'ın boya kalitesi yerlerde sadece.
    |
    |
    cellojn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    142 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Benim de takildigim nokta o zaten. Komşumun Kia marka aracı var. Yaklaşık 3 aydır evin önünde duruyor kir pas pislik içinde. Hatta arada biz su döküyoruz yağmur yagmadigi zamanlarda. Tek bir problemi yok. Onun aracını pisleyen kuş asitsiz mi dışkılıyor?
    |
    |
    jademugla kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    434 Mesaj
    Fiat' ın tavrı yanlış olmakla birlikte sebep maalesef kuş pisliği geçmiş olsun aynı durum arkadaşımın megane 4' ünde de mevcut.
    |
    |
  • Binbaşı
    1424 Mesaj
    Geçmiş olsun, servisin tavrı yakışmamış. Fotoğraflara baktım, bariz kuş pisliği bilginiz olsun. Bunun marka modelle de alakası yok. Suzuki, Hyundai, Nissan ve BMW kullandığım bu markaların hepsinde yaşadım bu sorunu. Reçine ve kuş pisliği bir müddet kaldığında ve sıcak yediğinde boyayı bu şekilde bozuyor.

    Düzeltme: Aklınızda soru işareti kalmasın diye eski aracımın fotosunu da yükledim. Canınızı sıkmayın, en başta çok göze batıyor ama zamanla alışıyorsunuz, belli bile olmuyor. Bulabilirsem BMW'nin de fotosunu eklerim, o siyahtı, berbat duruyordu siyahta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi westberlin -- 3 Ağustos 2020; 15:45:20 >




  • Teğmen
    237 Mesaj
    Egeacılar arabaya laf ettirmemek için gene saçmalamışlar.

    Açık açık yazamıyorlar fiat'ın eskiden beri b..k gibi araç boyadıgını. Zaten egeaya tapan kafadan başka türlü açıklama beklenemez.

    Baştan söyleyeyim bu kriz ortamında egea bakan birisiyim. Daha önce agaç altında çok araba park ettim. Ne renaultda ne vwde kuş pisliginden boya attıgını görmedim. Bu boya kalitesiyle alakalı bir durum.
  • Yarbay
    2400 Mesaj

    sizinki yene iyi demişler yemek masasında kabarma olmuştu servis çağırdık baktı siz bunu su değirmişsiniz dedi adama baktım bunu süs için almadık yemek masası olarak aldık suda değeçek yemekte sonra değişim dediler sonrası getirdikleri aynı oldu
    |
    |
    cellojn kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7172 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Captain Kirk


    Bilende konuşmuş bilmeyende yanan boya değil üzerinde ki vernik zarar görüyor her firmanın kullandığı vernik oranı farklıdır simli boyalarda oran daha da farklıdır kaliteli bir pasta ile izin çoğu giderilir kuş pisliğinin zararı koyu renklerde kabak gibi belli olur aracımın üstüne kuş pisliyor da hiç bir şey olmuyor diyenlerin aracı beyaz galiba aracınız bordo,füme,siyah renk olsun bakalım nasıl belli oluyor görürsünüz.
    |
    |
  • Yarbay
    14614 Mesaj
    Fiat servisi öyledir alışın.

    2011 Punto Evo aracımda göğüs çatlaması oldu airbag’de ve kronik bir problem. Araç tamamen yetkili servis bakımlı hatta şöyle diyeyim 7 ayda bir 10.000 km bakımına giriyorum. Sizin hesap dediler ki kullanıcı hatası komple göğüs değişecek 2.500 TL. (Sene 2014)

    Kağıt verin dedim vermediler. Telefonda fiat’ın avukatıyla küfürleştik yine bir çözüm bulamadık. Neyse garibime giden şu oldu, sizin maket bıçağıyla kesmediğinizi nerden bilelim?

    Anadoluda yaşıyordum, belki kalas taşıdınız kalas ezdi dediler. Araç o dönem 50 binde ve 2 kişi olarak belki 5.000 km yapılmıştır.

    Sonra servis %50 karşılamayı kabul etti o şekilde sattım aracı da alan arkadaş 1.250 ödeyip yaptırdı mı bilmiyorum. Örnek olarak bırakıyorum kronik bir problem.






  • Kurmay Yarbay
    18312 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: van_hoijdonk

    Fiat servisi öyledir alışın.

    2011 Punto Evo aracımda göğüs çatlaması oldu airbag’de ve kronik bir problem. Araç tamamen yetkili servis bakımlı hatta şöyle diyeyim 7 ayda bir 10.000 km bakımına giriyorum. Sizin hesap dediler ki kullanıcı hatası komple göğüs değişecek 2.500 TL. (Sene 2014)

    Kağıt verin dedim vermediler. Telefonda fiat’ın avukatıyla küfürleştik yine bir çözüm bulamadık. Neyse garibime giden şu oldu, sizin maket bıçağıyla kesmediğinizi nerden bilelim?

    Anadoluda yaşıyordum, belki kalas taşıdınız kalas ezdi dediler. Araç o dönem 50 binde ve 2 kişi olarak belki 5.000 km yapılmıştır.

    Sonra servis %50 karşılamayı kabul etti o şekilde sattım aracı da alan arkadaş 1.250 ödeyip yaptırdı mı bilmiyorum. Örnek olarak bırakıyorum kronik bir problem.


    Ülkedeki yargı sisteminin halini ve hızını gayet iyi bildikleri için size böyle pişkince cevap verebiliyorlar. Forumda firmanın %100 kusurlu olduğu Mercedes C180 sahibi @graphys arkadaşın davası halen 4 senedir sonuçlanmayı bekliyor misal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 11 Ağustos 2020; 21:4:59 >
    |
    |
    Bahsedilenler: graphys




  • Teğmen
    142 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam yapmayın Allah aşkına aracımı her gün kullanıyorum. Ağaçlık bir alanda yaşamıyorum. Sürekli kuşların bulunduğu bir muhitte yaşamıyorum. Her seyahatim sonrasında suyla ıslatıp mendille temizliyorum görünen yerleri. Hele kaput? En çok göze batan yer. İlk baktığım yer ve temizledigim yer orası. Tavan cam gibi sıkıntısız. Kaput mu kuş pisliği yani?
    |
    |
    Du Hast kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    7349 Mesaj
    Kuş pisliği bu koyu renk muhabbeti gözden kaçmış sıcakta kuruyup sertleşmiş yapacak bişi yok rötüş yap geç
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
Webtures SEO;SEO Nedir?
triple negative breast cancer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,094
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.