Şimdi Ara

FİAT EGEA ÇOĞU ARACIMDAN İYİ ÇIKTI.. (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
250
Cevap
3
Favori
57.989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
48 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Opsiyonda bi-xenon ve sportif jantlar var.

    FİAT EGEA ÇOĞU ARACIMDAN İYİ ÇIKTI..

    Jantlar bu.
  • Egea orta alt sınıf için güzel bir seçenek. Velhasıl kalite konusunu tartışmak gerekir. Az yakan hafif ve ideal bir araç olabilir aile için.

    Punto Linea gibi araçlar da ilk çıktıklarında 2 3 sene boyunca gayet normal bir performansa ve sağlamlığa sahiptiler (ki kaza sıkıntı) sonrasında ise yavaşça dağılmaya başladılar. Aslında kaliteli üreticiler ilk etaptan itibaren uzun süreler boyunca bu sağlamlık ve konforu değiştirmeden vermeyi amaçladıkları için farkı oluyor. Egea her yeri sert plastik bir araçtır. Hitap ettiği kesim belli de bizde ki fiyatlar o kadar yüksek ki. 80 bin den başlıyor dediler. Orta üst sınıf arabası fiyatı gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulnation

    Araç ilk çıktığında ve hatta hala burada bile bu araca b sınıfı diyenler 301 le sembolle bir tutanlar, o sınıfta zannedenler var. Arkadaşlar teste gidin ön koltuğu kendinize göre ayarlıyın. Sonra arkaya oturup kapıyı kapatın. Hb egea ciddi geniş hayat alanı sunmakta. Isteyene video çeker atarim. Boyum 1.78 kilom 120 arkadaşlar. 5 yıl öncesinin aynı sınıftaki araçlarıyla güvenlikte bu aracı karşılaştıramazsınız. Karşılaştırıyorsanız bu işten anlamıyorsunuz demektir.

    Çocuk korumada 60 olan puanı 80 olmasına engel olan şey arka emniyet kemerlerinin gergisiz olması. Şayet isofixli koltuğunuz belli bir kalitedeyse zaten bu sorunu aşmış oluyorsunuz.

    Egea taş gibi arabamı hayır ama bu fiyata bulun 0 km alın iyisini. Egea kendinden 10 15bin daha pahali rakiplerinin yerine gözdikmiş bir araç. Değeri 1 2 yıla anlaşılacak.

    Kronik sorunlari şunlar:

    Egeanin 1.4 benzinlileri problemli kronik yağ yakma var. Satilan arabalarin en az yarisinda var bu sorun.

    Araçların belli bir partisinde direksiyon mili paslanma yapıyor. Servis garantili anında hallediyor.

    Benim stop lambamin biri buğu yaptı. Servise daha götürmedim.

    Bi test edin. Size bide termos hediye etsinler.

    1.4 te kronik denilebilecek bir yağ yakma problemi yok. Mesajınızı düzenlemeniz faydalı olur.

    Birde yol tutuş videosu atayım oldukça başarılı
    https://youtu.be/1deA2B2CA9U



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 27 Mart 2018; 19:50:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    güvenlik olarak kıyasladığımız da ne kaybediyorum? en önemlisi güvenlik kaza testi diye yazmadınız mı?

    i30 ile kıyaslayın mesela ? 165 bin lira mı o veya pejo 308 ? c-max dediğiniz araç C sınıfı olsa da en pahalısı MPV formatında olduğu için.



    Egea en güvensiz diyorsunuz adamda bak daha pahalıya güvensizi var diyor sizde i30 165bin lira mı diyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 27 Mart 2018; 19:46:11 >
  • spirituals kullanıcısına yanıt
    Egea sedanda easy hariç hepsinde konsol yumuşak malzeme. Hb kaslarda easy paket dahil hepsi yumuşak.



    Sınıfına göre eksi olarak sadece ön kapı üstlerinin sert olması eleştirilebilir ama en dolu paket olmadığı sürece focus ve octavia gibi rakiplerinde de kapı üstleri sert.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ters Adam

    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız

    güvenlik olarak kıyasladığımız da ne kaybediyorum? en önemlisi güvenlik kaza testi diye yazmadınız mı?

    i30 ile kıyaslayın mesela ? 165 bin lira mı o veya pejo 308 ? c-max dediğiniz araç C sınıfı olsa da en pahalısı MPV formatında olduğu için.



    Egea en güvensiz diyorsunuz adamda bak daha pahalıya güvensizi var diyor sizde i30 165bin lira mı diyorsunuz.

    egea nın asıl rakipleri 160 binlerde mi fiyat ?



    c-max direkt rakibi değil ki egea nın sırf cok daha pahalıya benzer güvenliğe sahip araba var demek için gösterilmiş örnek ?



    peki golf, focus,astra,megane , 308,mazda3 vs bunlarla olan durumu nolcak asıl ?




  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    Jantlar çok güzelmiş
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    VW ve türevi araçları sevmesem de Octavia ve Jetta gibi araçlar ile mukayese etmek yanlış bu aracı. Ki yer yer Octavia Jetta dan daha iyi bir araç.



    Şirketimiz bünyesinde 3 adet var. Yol tutuş güvenlik gibi konularda da geride hocam. Octavia nin içi bu araçtan çok daha kaliteli. İç mekan kalitesini az çok biliyorum. Kaza yaptığım için 1 hafta kullandım bu aracı yedek niyetine ve hiç haz alamadım. Belki de daha üst klasman bir araç kullandığım için beni tatmin etmedi.
  • spirituals kullanıcısına yanıt
    Segment rakibi bu araçlar, karşılaştırmak doğal. Her aracın üstün olduğu yönler var.
  • vw gurubu kullanmıyorum opel kullanıyorum
    kıyısından gördüm sorayım dedim
    octavia ve jetta ile egea mı mukayese edildi ?

    arkadaşlar goronje ile arçelik i mukayese edelim
    ne bileyim sharp ile vestel mukayese edelim
    mavi jeans e rakip arayalım
    illa egea iyi olacak diye bir şey yok

    siz kalkıp egea octavia kıyasına girerseniz kendi ülkenizin malına zarar verirsiniz
  • egea hb kasalar özellikle ses yalıtımı konusunda sınıf atlamışlar. en çok önem verdiğim konu yol sesin içeri alması ama egea başarmış harbiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xyor -- 27 Mart 2018; 22:18:39 >
  • Aracın değeri anlaşılan yıllar geçtikçe daha iyi anlaşılacak.Ben bile bir fiatçı olarak araç hakkında ilk çıktığı zamanlarda birçok arkadaş gibi beğenmeme yönünde epey eleştiride bulundum fakat aracı hiç kullanmayıp sadece içini dışını yüzeysel olarak kontrol ettiğim için bu konu sayesinde bazı gerçekleri öğrenmiş oldum.Konu sahibi bence bu zamana kadar bu araç hakkında yazılmış birçok konu ve bilgiden daha objektif ve net bilgilerin öğrenilmesini sağlayarak önemli bir iş yapmış oldu.Konu sahibi birçok kişi gibi kullanmadan sadece markaya bakarak ya da önyargılara dayanan sözlere bakarak değil birçok aracı kullanmış ve sahibi olmuş bir kullanıcı olarak bir sürü insanın bilmediği bir gerçeği görmemizi sağladı.Sadece konu sahibi değil başlık altında yazılan mesajlara bakıldığında aslında bir sürü kişinin bu araç hakkında önyargıları yıkacak gerçekleri bildiği ama daha önceki forumdaki yıkılmaz önyargılar yüzünden dile getirmediği ya da getirmediği görüldü.Yani bir nevi bu konu malumun ilanı oldu.Özellikle aracın tek parça gibi hareket eden rijit yapısı yol tutuşu ve çok daha pahalı araçları kıskandıran sessizliği beni de birçok gibi bayağı etkiledi.Bunlar birçok kişinin bir araçta isteyeceği öncelikli konular.




  • Sedan teste girdi mi yoksa HB üzerinden mi konuşuyorsunuz? Sedan daha düşük kaliteli olarak üretilmiştir.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Ben egea nın C segmentinde olduğunu düşünenlerden değilim.



    Jetta , Octavia , Focus , Corolla gibi rakipler karşısında pek şansı yok. Tek avantajı fiyatı. Fiyatıyla orantılı olarak da malzeme kalitesindeki eksiklik.



    Yol tutuş , hız , konfor , malzeme kalitesi gibi alanlarda yukarıda ki araçların hangisinden üstün olabilir ? Belki yakıt tüketimi..



    Carviser , Otopark ve daha nicesi programları sürekli izleyen ve bir çok arabayı kullanmış, defalarca araç alıp satmış biri olarak Egea , Linea nın gelişmiş versiyonudur.



    Vw Caddy ile Fiat Doblo arasındaki fark neyse , Egea ile Octavia arasında ki fark odur.



    Akabinde düşüncenize saygım sonsuz. Sizin için öyleyse boynum kıldan incedir.
  • Bizim 2017 Megane Sedan Icon aracımız var. Eniştem de ise 2016 Egea Sedan Lounge var, 1 yıldır kullanıyor. Egea epey kullandım, şu an araçta en ufak bir trim sesi yok. Yola gayet güzel oturuyor, engebeli yollarda o kasanın sağlamlığını hissedebiliyorsunuz. Tabiki Megane ile kıyas yapamam, Megane her yönden daha üstün bir araç olduğunu belli ediyor ikisini de kullanan biri olarak. Ancak kendi aracımız olan Megane'da trim sesi çıkar ama onda çıkmaz diye düşünüyorum. Fiat, Egea ile iyi bir iş yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R_DeNiro -- 27 Mart 2018; 23:42:4 >
  • egea kendi sınıfının duster ıdır. ne kadar ekmek o kadar köfte
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spirituals

    Ben egea nın C segmentinde olduğunu düşünenlerden değilim.



    Jetta , Octavia , Focus , Corolla gibi rakipler karşısında pek şansı yok. Tek avantajı fiyatı. Fiyatıyla orantılı olarak da malzeme kalitesindeki eksiklik.



    Yol tutuş , hız , konfor , malzeme kalitesi gibi alanlarda yukarıda ki araçların hangisinden üstün olabilir ? Belki yakıt tüketimi..



    Carviser , Otopark ve daha nicesi programları sürekli izleyen ve bir çok arabayı kullanmış, defalarca araç alıp satmış biri olarak Egea , Linea nın gelişmiş versiyonudur.



    Vw Caddy ile Fiat Doblo arasındaki fark neyse , Egea ile Octavia arasında ki fark odur.



    Akabinde düşüncenize saygım sonsuz. Sizin için öyleyse boynum kıldan incedir.

    Segment konusu çok konuşuldu, kişisel görüşe dayanmayan bir konu aslında bu, araç bütün dünyada corolla-focus-jetta segmentinde, bunların rakibi olarak satılıyor, bu araçlarla karşılaştırılıyor.

    Dediğim gibi her modelin üstün olduğu yönler var, (sedan easy versiyonu konu dışı tutarak yazıyorum) mesela egea yalıtım olarak saydığınız araçlardan daha iyi. Konfor olarak corolla ile egea bir tık öne çıkar. Hız motora bağlı bir durum, ki dizel motorlara bakarsak egea 120 hp 320 tork motor sunarken, yazdığınız corolla 90 beygirlik dizel motor ile satılıyor mesela. Yol tutuş olarak da focus ve jetta, egea'dan ileridir, egea'nın yol tutuşu segmentinde üst sıralara oynar.
    Malzeme kalitesi olarak segmentinde alt sınırda evet ama bu da maliyeti kısmaya yönelik bir adım. Genişliğe bakarsak octavia bu sınıfta en iyisi, sonra iç mekan olarak corolla geliyor ama bagaj hacminde egea daha iyi mesela. Focus zaten iç mekan olsun, bagaj olsun,aşırı dar bir araç. Açıkçası iç mekan kalitesi dışında segmentindeki diğer araçlarla çok rahat mücadele edebilecek bir araç egea. Segmentindeki bütün araçları kullandım bu arada. Egea'ya yapılan bu muamele biraz da psikolojik aslında, bu araç piyasaya farklı bir markanın aracı olarak çıksaydı yorumlar çok daha farklı olacaktı.

    Octavia konusuna bu kadar takılmışken, egea ile arasında, denk versiyonlarda 27 bin liraya varan fiyat farkını göz önünde bulundurmak gerekir. Bu piyasada fiyatının karşılığını çok rahat veren, hatta bazı alanlarda fazlasını sunan bir araç egea, çoğu model gibi logoya para ödetmiyor.

    Benim de her görüşe saygım var ama yanlışı, doğruyu ayırt etmek gerekir, kişisel yorum daha farklı bir olay. Saygı çerçevesinde olduğu sürece de saatlerce tartışılabilir bir konu, nede olsa otomobil forumundayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 28 Mart 2018; 1:15:17 >




  • 1.6 Multijet DCT Urban paket için konuşuyorum. Araç yakıt, performans, konfor olarak gayet iyi, iç mekan kalitesi de bana yeterli geldi. Direksiyon ve vites derisinde kullanılan malzemeler, torpidoda kullanılan malzeme yumuşak ve kaliteli bir malzeme. Ve araçta hiç trim sesi yok. Ben de önyargıyla yaklaşmıştım yanılmışım. Sorunsuz motor, az yakıt, çoğu rakibinden iyi performans, rakiplerine yakın kalite, yaygın servis, ucuz yedek parça. Daha ne olsun arkadaşlar? Aynı paraya DSG denen lanetli şanzımanı alıp hem 250 torka sabitlenmek hem de gecenin bir yarısı yolda kalıp sokaklarda çekici bekleme riskini "bir kez daha" almak istemedim. Yaşadım ondan biliyorum.

    Ayrıca 3-4 yıldız alması tabiki iyi değil ama araca 3-4 yıldız aldı diye çamur atanların 5-10 yıllık 5 yıldızlı araçları Euro Ncap'in yeni düzenlemeli testlerinde kaç yıldız alacak acaba? Egea'ya yıldız kaybediren elektronik güvenlik ekipmanları? Kaç kişinin aracında var bunlar? (Şerit takip sistemi, otomatik fren, RBS vs.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SezerDogan -- 28 Mart 2018; 0:22:58 >




  • Ayrıca Egea'ya çamur atanların %90'ının hayatında hiç Egea kullanmamış olduğunu, benim gibi ilk başlarda önyargılı davrananlardan olduğunu söyleyebilirim. Fiat'a gelen önyargınız nereden geliyor bilmiyorum ama Egea'yı yorumlarken lütfen Albea, Linea vs. bunları bir kenara bırakalım, adamlar seviye atlamış.

    (Bu arada ikame olarak Linea verdiler kullandım da, bunun nasıl bir süspansiyonu var ya :) valla çukur tümsek vs. hiç affetmiyor.. taksicilerin neden ralli yapar gibi gezdiklerini Linea kullandıktan sonra anladım. TR yolları için ideal araba)
  • armutsever A kullanıcısına yanıt
    Asx yol sesi almiyor???

    Pardon?

    Son kasasini test sürüsüne cikmistim tertemiz asfaltta bildiginiz lastik içeride dönüyordu sanki. Adam suvlarda böyle dedi. 08 cordobam bu kadar lastik sesi yol sesi almiyordu içeri.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.