Şimdi Ara

FİAT EGEA ÇOĞU ARACIMDAN İYİ ÇIKTI.. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
3
Favori
57.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
48 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SezerDogan kullanıcısına yanıt
    Hatchback versiyonunu beğendim ama sedanı beğenmedim konfor olarak sedan biraz daha fazla emiyor direksiyon bir tık daha sert aslında yakıt konusunda ise 7-8 yakıyor diyenler var fabrika verileri ise 5-6 demiş.

    Hb versiyonu en sevdiğim yanı 440 lt bagaj oha dedim ki rakiplerinin hiç birinde yok onu geçtim sedanlarda bile bu denli bagaj hacmi her araçda yok. Focus sedan mesela düşük. Diz mesafesi çok iyi bir leonu beğeniyordum birde bu oldu sanırım. Dsg demişsin ama dsg şanzımanlı da aynı şekilde satılıyor diyebilirim. Manuel bence daha iyi özellikle vites topuzu ele tam oturuyor açıkcası 70-80 arası düşük km hatta sıfıra yakın bir araç olarak tercih olabilir bence çok kötü bir araç değil piyasalar uçmuş zaten ama onun altında 60k falan çokda bulunmuyor gibi nedense hasar kayıtlı olabiliyor.
  • ICromwelleI kullanıcısına yanıt
    DSG'li aracımla gece 12'de sokaklarda çekici beklediğimden beri DSG ismini görünce uzaklaşıyorum o yüzden belirttim. Bir de normal çekici de olmuyor, Ahtapot istiyor beyefendi :) neyse konu dışına çıkmayalım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Başkasını etiketleyecektiniz sanırsam çünkü ben sizinle aynı fikirdeyim.
  • Aynen ben de böyle duydum. Özellikle 1.3 mjet motor çok kötüymüş. Ben uzun yola çıkmadım Ama şehir içinde bile ağır araç. Mümessil arkadaşım uzun yolda motor sesi, ve aracın gitmeyişinden yakınuyordu. Clio aldı, rahatladım dedi. Şu aralar bana yeni şirket aracı alacaklar, ben karar veremiyorum tabi ama duyduklarıma göre egea almayın da ne alırsanız alın dedim. Çünkü gidip en ucuzu olan easy 1.3 mjet alacaklar. Onun yerine 301 ya da Clio alsınlar çok daha iyi. Ne de olsa aynı fiyat bandında. Sıfır urban 1.6 fiyatına, ikinci el 5000 km de icon megane var bir de :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    güzelmiş, teşekkürler
  • armutsever A kullanıcısına yanıt
    Ha pardon :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    1.6 Mjet Lounge u hem 1 hafta kullandım hem de ara sıra şirket içinde ki işleri bu araçlarla hallediyorum. Octavia hakkında net konuşma sebebim ise annemde uzunca bir süre bu aracın olması.



    Bu iki aracın içine biner binmez görüyorsunuz zaten gerçeği. Kalite hissi çok önemli bir durum. Bunu Egea da göremezsiniz. Özenle yapılmış bir işçilik hiç bir yerde yok. Bagajı daha büyük gibi bir faktör bence pek etkili değil. Yol tutuşu konusunda muamma zaten. Bana güven vermiyor Egea sert virajlarda. Hızım yüksek olduğunda özellikle önden kaymalar neticesinde cidden kaçıyor araba. İyi bir şoför e ihtiyaç duyuyor ki hızlı kullanımda sıkıntı yaşamamak için.



    Ben 105 Bg güce sahip bir Jetta nin yada Octavia nin Egea 120 den daha hızlı ve atak olduğunu gördüm. Bu durum A3 1.6 TDI ile Opel Astra 1.5T 160 bg arasında ki fark gibi. Astra daha yüksek beygir gücüne sahip olmasına karşın daha hantal kalıyor. Motor teknolojisi burada önemli bir faktör. Kia Ceed 1.6 CRDi 136 bg 320 nm tork ile Leon 1.6 TDI 110 bg üniteden daha yavaş. Buda bunun gibi bir fark.



    Kişisel bir veri yerine tamamen kullanıcı yorumu yapıyorum. Yoksa alınabilir bir araç mi derseniz fiyatı neticesinde evet. Ama başka bir albenisi yok . Bagaj ve fiyat avantajı için kaliteden ödün vermek benim düşüncem de yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spirituals -- 28 Mart 2018; 8:12:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • spirituals kullanıcısına yanıt
    En tuhaf yorum performans konusunda olmuş, kullandığınız egea'nın 0-100 değeri 9.7 saniye, yani piyasadaki en iyi giden dizellerden. Vag grubunun 105-110-115 beygirlik dizelerinin şansı sıfır 120 hp multijete karşı. Yani herşeyi geçtim, belki de eleştirilecek en son şey 1.6 dizel egea'nın performansıdır.



    Bu arada Leon'un, ceed'i geçme nedeni hafif olmasıdır.



    Kalite de fiyatla orantılı oluyor, verilen para ortada, daha fazlasını bekleyemezsin. En azından verdiğin paranın karşılığını çok rahat veriyor. 27 bin lira daha pahalı olan octavia'da doğal olarak iç mekandaki his daha iyi olmalı zaten, ama aradaki fiyat farkı kadar kalite farkı yok. Ayarıca işçilik konusu muamma, bence octavia daha erken trim sesi çıkarmaya başlayacak.

    Yol tutuşta da egea'nın önden kaydığı durumda başka araçlar tren gibi dönmüyordur sanırım? Egea'nın şasi rijitliği yüksek, hele de 17 jantlarla yol tutuşu başarılı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 28 Mart 2018; 8:45:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • adam_ıssız kullanıcısına yanıt
    2010 yılında tanıtılmış araç ile kıyas yapmayın. Fordun Egea sınıfındaki rakibi:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi neronidas -- 28 Mart 2018; 8:43:48 >
  • neronidas kullanıcısına yanıt
    Benim kıyasım segment ile alakalı değil. Güvenlik olarak yetersiz olduğunu ve bu parayı hak etmediğini düşündükleri için aslında daha fazla paraya aynı güvenliği veren araçlar olduğundan bahsettim. Üstelik bu tercihi (ford c max ve grand cmax )yapanlar güvenli olduğunu düşünerek bu araçları alıyorlar.

    Aynı şekilde Alfa Romeo Giulietta 2017 testinde 3 yıldız ile egea dan daha düşük puan almış.



    Fiat egea başlıkları haricinde kimse gidip te alfa yada ford başlığında bu araçların güvensiz olduğundan ve çöp olduğundan bahsetmiyor bile hem de çok çok daha pahalı olmasına rağmen.

    Nedeni ise basit; Çünkü o bir ford, çünkü o bir alfa kimse laf söyleyemez.

    Ben ford focus a bayılıyorum mesela ford ile alıp veremediğim yok. İki kez kiraladım uzun yol yaptım ikisinde de hayran kaldım yol tutuşuna konforuna. Egea focus tan iyi de demiyorum.

    Güvenlik kriterini öne süren insanlara da tavsiyem ezbere konuşmadan önce diğer araçlar ile bir kıyaslama yapsınlar ondan sonra görüş belirtsinler. Güvenlikte segment olmaz, E segment ile B segment i bile karşılaştırabilirsiniz. Eğer bir B segmenti araç E segmenti bir araçtan daha fazla puan alıyorsa daha güvenlidir bu kesin ve net. Bu durumda da Egea hem mustang hem alfa Romeo hem de c max grubundan fazla puan aldıysa daha güvenlidir bunu kimse de inkar edemez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gecelerin Yargici Kursat

    and'ın testlerinin şahsen izlemiyorum. sinan ağabey sağ olsun gerçekleri zamanında açıkladı...

    Neymiş gerçekler. Videosu var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    1.6 Mjet 120 HP 320 Tork Egea(tipo) aracı boşuna kullanıyorum o zaman ben. Fabrika verisi 9,7 peki ya gerçek? Yakıt tüketimi 4,4-5,2 peki ya gerçek? Şehir içinde 7 litre altını göremedim mesela ben 1 haftalık süreçte ki sakin kullanırım araçları.

    Peki ya A3 ün 1.5T astra yı geçmesi? Oda mı hafif? Tamamen motor teknolojileri hocam. Leon ile Ceed yada Golf arasında 200 kg gibi bir fark yok. 80 KG fark var. Forumda beni tanıyan arkadaşlar eski bir Ceed sahibi olduğumu bilirler. Tek başıma seyahat ederken 3 kişi içinde olan bir Leon lu tarafında 3 4 araç boyu kadar geçildim. Hantal bir motoru var Ceed in. 136 HP ve 300nm tork ile o kasanın çok daha iyi tepkiler vermesi lazım. Ki Leon 105 HP ve 250 NM tork a sahip. Aynı motoru daha ağır bir kasaya koymamış adamlar dediğiniz haklı olsun. Aradaki 80 KG yi kapatabilecek bir Tork ve HP mevcut fazladan.

    Benim için daha kaliteli bir iç hacim önemlidir. Sadece kaliteli bir iç hacim değil kullanılan parçalarda buna dahil. 3 sene boyunca kullandı Annem Octavia ve Trim sesi duyulmadı. Herhangi bir arıza vs de olmadı. Aynı şeyi Egea için söyleyebilir misiniz bilemem.

    Bunların yanı sıra Euro Ncap testlerinden 3 yıldız almış bir aracı övmek de garip.
    https://www.youtube.com/watch?v=9IX2Lm_rFxs Egea (TİPO) testini burada bulabilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=uayRqZIJyOs Bu ise Octavia testi. Kendileri 5 yıldız almakta.

    Dersiniz ki ben güvenliğe pek önem vermem bunu da anlarım.

    Egea esnek bir araç değil. Yol tutuş konusunda beni kesinlikle tatmin etmedi.

    Kullandığım araçları sıralamak isterim size. (kullanmaktan kasıt bana ait olan yada ailemden birine ait olan)
    A3 2012 1.6 TDİ
    Kia Ceed 2016 CRDİ
    BMW 3.20D 2017
    Golf 2009 1.6 TDİ
    Octavia 2013 TDİ
    BMW 5.25 XDRİVE 2015

    Ek olarak iş yerinde kullandığım Clio ve Egea hatta daha evvelinde Linea da sürmüş biri olarak konuşuyorum. Bu araç önden kaymalara çok müsait bir araç. Yol tutuş konusunda eksik bir araç. İç mekan ve bagajı geniş. Bunun harici sınıf standartlarını karşılayan bir araç değil. Fiyatı kendini ele veriyor zaten.

    Bu arada mobilden baktığım için ne kullanıcı resminizi ne de profil açıklamanızı görememiştim. Görünce anladım.

    Güle güle kullanın aracınızı. O fiyata alınabilecek en iyi araç. Keyifli sürüşler dilerim size.




  • Bu arada aracınız hayırlı olsun. Ortada yeni alınan bir mal varken daha hayırlı olsun bile demeden diğer markalarla, kendi arabalarımızla kıyaslama hastalığına yakalanmışız. Para sahibinin, zevk sahibinin ister Jetta alır ister Egea alır. Ama Allah aşkına Jetta'ya da Golf-Passat muamelesi yapmayın. Üretim bölgesi, işçilik kalitesi ortada.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • spirituals kullanıcısına yanıt
    Fabrika verisi 9.7 gerçekte de 9.9 YouTube'da profesyonel bir kanalda ölçümü var.



    Yakıt da kullanım stili ile alakalı mesela ben en az ne yakar diye bi deneme sürüşü yaptım şehir içi, sonuç :







    Ayrıca yanlışınız var ben aracı övmüyorum yaptığınız yanlış yorumlara cevap veriyorum o kadar. Şu ana kadar araç hakkında gerçek dışı birşey söylemedim. Güvenlik meselesi de benim için önemli, %82 yetişkin koruması var ve gayet yeterli bi derece.



    Kesinlikle, iç mekan kalitesi haricinde( ki o da segment standartlarında) segmentindeki diğer "pahalı" araçlarla çok rahat mücadele edecek kapasitede. Fiyatı kendini ele veriyor demişsiniz, illaha pahalı mı olması lazım, segmentinde f/p lideri bir araç egea.



    Daha önce dediğim gibi, mesela bu aracın logosu fiat yerine vw olsaydı, 30-35 bin daha pahalıya satılacak ve yere göğe sığdırılamayacak bir araç olurdu, tamamen algı meselesi.

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 28 Mart 2018; 10:54:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • techturkey'i aç oku hocam
  • sharkemre kullanıcısına yanıt
    egea bu teste yeni girip 3 yıldız zor aldı, asx girip 4 yıldız alırsa 2010 yılında çıkmış bir araç için kötü mü sizce?

    kaldı ki asx'in veliahtı eclipse cross geldi, euroncap 5 yıldız bu sene aldı

    asx'e bindiniz mi ki çöp olduğunu söylüyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gecelerin Yargici Kursat

    techturkey'i aç oku hocam

    Orda and i kotuledigini duymadım o yüzden dedim. Sadece malum kaza sonrası and kendi bırakıp yurtdışına gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adam_ıssız


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    olumsuz yönlerinden pek bahsedilmemiş de malzeme kalitesi hakgetire sınıfının en zayıflarından,yalıtım keza düşük yine..

    En önemlisi Güvenlik kaza testinde sınıfının en kötülerinden sanırım en kötüsü..

    50-60 bin fazla olup üst segmentte olan daha güvensiz araçlar da var. Hatta millet aile aracı daha güvenli diye onları tercih ediyor.



    3 Model güncel fiyatlar en dolu versiyon. Donanım olarak hepsinden daha fazla özellik var egea hb de.



    Ford grand cmax 2018 Fiyat: 1.5L TDCi 120PS (300Nm) Euro 6 Grand 6 İleri PowerShift Titanium 174.500 (2017 fiyatını bulamadım)

    Ford c max 2017 Fiyat: 1.5L TDCi 120PS (300Nm) Euro 6 Grand 6 İleri PowerShift Titanium 165.500 (2018 fiyatı yok henüz)

    Fiat egea hb fiyat :Lounge Plus 1.6 M.Jet 120 HP DCT 2017 model 111.400 TL 2018 model115.900 TL

    Ek bilgi olarak; Güvenlik yardımcısı olmayan araç testine ait resim koydum. Yani yukarda yazılan paraya daha güvenlisini alabilirsiniz egeanın.



    o fiyatları nerden aldın sen bende egeayı hiç sevmem ama çalıştığım şirkette verdiler bir tane daha 100km de araç şuan nedense baya memnun kaldım 2017 Lounge Plus 120hp 1.6 Dizel sedan nav ve güvenlik paketi dahil 89 Bin tl ye alınmış birmot zincirlikuyudan :) atmayın bari fiyatları... araç size kötü gelebilir ama fiyatı gayet makul piyasaya göre




  • TheGameGuard kullanıcısına yanıt
    daha güvenlisini alabilirsiniz derken egea olarak 4 yıldız alan hb modeli lounge plus olanı kastettim. ayrıca yazı da kötüleme nerede onu anlamadım. fiyatlar kendi sitelerinde merak edip açıp baksanız görürsünüz. bu kadar da ezbere konuşulmaz.

    aksine bir egea kullanıcısı olarak fiyat performans olarak egea nın iyi olduğunu kastediyorum nasıl okuyorsunuz anlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adam_ıssız -- 28 Mart 2018; 11:20:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Türkiye de, özellikle İstanbul da bu araçla 4,8 100 km ortalama cidden çok zor bir değer. Bunu uzun süreli kullanımlarda daha net göreceksiniz. 7 litre civarında seyredeceğini düşünüyorum ben. Düşünmekten ziyade görüyorum da. Çünkü mazotunu şirketten veriyoruz

    Sizin için bir inceleme videosu izledim.https://www.youtube.com/watch?v=PrdEElb2_U4 burada da yakıt tüketimi konusunda değişkenlikten bahsetmiş ama gezdiği sakin yollar boyunca 7 litre elde ettiğini belirtmiş Carviser kanalı.

    Benim gözlemim aksine araç hakkında gayet iyi konuşmuş bu beyefendi. Ben de çok kötülemedim tabi. Sadece karşılaştırma yaparken daha kaliteli araçların bu kategoriye koyulmasına karşıyım.

    Egea kötü bir araç değil. Fiyat bandında alınabilecek en iyi araç. Fluance vari bir araç gözümde. Oda fena değil. Tabi daha lüks araçlar ile haşır neşir olduğumuzdan bu araç bana pek de iyi gelmedi. (onlara nazaran)

    Dediğiniz gibi eğer BMW etiketi olsaydı, bu araç daha pahalı olacaktı. Tabi iç mekan kalitesi motor ve yol tutuş özellikleri ne denli iyi olacaktı orası da var.

    Ben halen bu aracın segment rakipleri ile fiyat ve bagaj-iç hacim dışında rekabet edebileceğiniz düşünmüyorum. Focus a yakın Octavia dan kötü diyebilirim.

    İyi forumlar dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.