Şimdi Ara

fiat brava ilginç bir sorun. bi el atın :) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
2
Favori
18.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ustam aldı bı kaç kere havasını ama sıcakken aldı soğukken degıl farkedermı kı
  • hararet problemi hararet göstergesinin şase alamamasından.arabanın hiç bir yerini elletme ve hiçbirşeyini değiştirme.
    iyi bir elektrikçiye git.gösterge panelini söktür.sarı ve beyaz uçlu 2 tane jak olcak panele giren.sonra sarı uçlu yakın kablolarını soyun.kablo demetinden ölçüm yaparak şase kablosunu bulun.büyük ihtimalle siyah olan kablodur.o kabloyu soyup ordan akünün eksi kutup başına bir adet kablo çekin.sorunun düzelecektir.kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sneer

    merhaba arkadaşlar. aracım 2001 model 120000 km'de fiat brava sx. 2005 yılından beri bende ve çok memnun(d)um. sorunumun adını koyamadığım için başlığada yazamadım kusura bakmayın. kısaca sorunumu anlatayım. aracımın hararet göstergesi sürekli 90 derecenin üstünde duruyor. genelde de 100-110 derece arasında. hal böyle olunca fan sürekli çalışıyor. hararet yüksek olduğu için lpg çalışamıyor. ve bu soğuk günlerdede kalorifer buz gibi hava üflüyor. servise götürdüm termostattan dediler değiştirdiler ama bişey değişmedi. tekrar gittim bu sefer motor üst kapağında sorun olabilir onu değiştirmek gerekir 1000-1500 lira arası masraf çıkardılar. ama bu seferde ben güvenipte bırakamadım. sonuçta ilk baştada termostat deyip bi sürü paramı almışlar ve bi işe yaramamıştı. başka bir tamirciye gittim. o da radyatör hava yapmış deyip havasını aldı ama o çözümde en fazla bir ay gitti. şimdi yine aynı tas aynı hamam. birde şöyle bişey oluyor. yüksek devirde gidersem ya da durduğu yerde 6-7 bin devire kadar gaza basarsam 5-10 saniye içinde göğüs kısmından bi su şırıltısı geliyor ve hararet normale inip herşey düzeliyor. ama tabi kısa bir süre için. 5-10 dakika sonra yine hararet tavanda ve herşey devre dışı. son bi şey daha hararet 100-110 dereceye çıktığında aslında hararet bile olmuyor. radyatörün kapağını açtığımda su kaynamıyor bile :) yardımcı olursanız ya da yakınlarınızda da bu tip sorunu olan varsa bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.


    Gaza basınca su şırıltısı gibi ses geliyor demişsin. Devirdaim pompasına ve sistemine baktılar mı bu aracın? İkinci bir şık bu arac aşırı hararet yaptımı hiç? Yaptıysa Motor üst kapak contası değişmesi gerekebilir.

    Sorun gösterge paneliyle ilgisi yok.Hararet göstergesi arızalı olsa (panelden arızası yapılır) fan sürekli çalışıp, su soğuk olmaz.Motor kısmında sıkıntın var senin.Gösterge panelinin sökülüp bakılmasına gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byati81 -- 18 Kasım 2012; 9:57:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: byati81

    quote:

    Orijinalden alıntı: sneer

    merhaba arkadaşlar. aracım 2001 model 120000 km'de fiat brava sx. 2005 yılından beri bende ve çok memnun(d)um. sorunumun adını koyamadığım için başlığada yazamadım kusura bakmayın. kısaca sorunumu anlatayım. aracımın hararet göstergesi sürekli 90 derecenin üstünde duruyor. genelde de 100-110 derece arasında. hal böyle olunca fan sürekli çalışıyor. hararet yüksek olduğu için lpg çalışamıyor. ve bu soğuk günlerdede kalorifer buz gibi hava üflüyor. servise götürdüm termostattan dediler değiştirdiler ama bişey değişmedi. tekrar gittim bu sefer motor üst kapağında sorun olabilir onu değiştirmek gerekir 1000-1500 lira arası masraf çıkardılar. ama bu seferde ben güvenipte bırakamadım. sonuçta ilk baştada termostat deyip bi sürü paramı almışlar ve bi işe yaramamıştı. başka bir tamirciye gittim. o da radyatör hava yapmış deyip havasını aldı ama o çözümde en fazla bir ay gitti. şimdi yine aynı tas aynı hamam. birde şöyle bişey oluyor. yüksek devirde gidersem ya da durduğu yerde 6-7 bin devire kadar gaza basarsam 5-10 saniye içinde göğüs kısmından bi su şırıltısı geliyor ve hararet normale inip herşey düzeliyor. ama tabi kısa bir süre için. 5-10 dakika sonra yine hararet tavanda ve herşey devre dışı. son bi şey daha hararet 100-110 dereceye çıktığında aslında hararet bile olmuyor. radyatörün kapağını açtığımda su kaynamıyor bile :) yardımcı olursanız ya da yakınlarınızda da bu tip sorunu olan varsa bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.


    Gaza basınca su şırıltısı gibi ses geliyor demişsin. Devirdaim pompasına ve sistemine baktılar mı bu aracın? İkinci bir şık bu arac aşırı hararet yaptımı hiç? Yaptıysa Motor üst kapak contası değişmesi gerekebilir.

    Sorun gösterge paneliyle ilgisi yok.Hararet göstergesi arızalı olsa (panelden arızası yapılır) fan sürekli çalışıp, su soğuk olmaz.Motor kısmında sıkıntın var senin.Gösterge panelinin sökülüp bakılmasına gerek yok.

    ben sorunumu çözdüm çözdüğümüde yazdım :) sanırım yanlış mesajı alıntıladın sen. benden sonra yazan arkadaşlara yardımcı olabilirsin ama yazdıklarınla. yine de ilgin için teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sneer

    quote:

    Orijinalden alıntı: byati81

    quote:

    Orijinalden alıntı: sneer

    merhaba arkadaşlar. aracım 2001 model 120000 km'de fiat brava sx. 2005 yılından beri bende ve çok memnun(d)um. sorunumun adını koyamadığım için başlığada yazamadım kusura bakmayın. kısaca sorunumu anlatayım. aracımın hararet göstergesi sürekli 90 derecenin üstünde duruyor. genelde de 100-110 derece arasında. hal böyle olunca fan sürekli çalışıyor. hararet yüksek olduğu için lpg çalışamıyor. ve bu soğuk günlerdede kalorifer buz gibi hava üflüyor. servise götürdüm termostattan dediler değiştirdiler ama bişey değişmedi. tekrar gittim bu sefer motor üst kapağında sorun olabilir onu değiştirmek gerekir 1000-1500 lira arası masraf çıkardılar. ama bu seferde ben güvenipte bırakamadım. sonuçta ilk baştada termostat deyip bi sürü paramı almışlar ve bi işe yaramamıştı. başka bir tamirciye gittim. o da radyatör hava yapmış deyip havasını aldı ama o çözümde en fazla bir ay gitti. şimdi yine aynı tas aynı hamam. birde şöyle bişey oluyor. yüksek devirde gidersem ya da durduğu yerde 6-7 bin devire kadar gaza basarsam 5-10 saniye içinde göğüs kısmından bi su şırıltısı geliyor ve hararet normale inip herşey düzeliyor. ama tabi kısa bir süre için. 5-10 dakika sonra yine hararet tavanda ve herşey devre dışı. son bi şey daha hararet 100-110 dereceye çıktığında aslında hararet bile olmuyor. radyatörün kapağını açtığımda su kaynamıyor bile :) yardımcı olursanız ya da yakınlarınızda da bu tip sorunu olan varsa bilgi verirseniz sevinirim. şimdiden teşekkürler.


    Gaza basınca su şırıltısı gibi ses geliyor demişsin. Devirdaim pompasına ve sistemine baktılar mı bu aracın? İkinci bir şık bu arac aşırı hararet yaptımı hiç? Yaptıysa Motor üst kapak contası değişmesi gerekebilir.

    Sorun gösterge paneliyle ilgisi yok.Hararet göstergesi arızalı olsa (panelden arızası yapılır) fan sürekli çalışıp, su soğuk olmaz.Motor kısmında sıkıntın var senin.Gösterge panelinin sökülüp bakılmasına gerek yok.

    ben sorunumu çözdüm çözdüğümüde yazdım :) sanırım yanlış mesajı alıntıladın sen. benden sonra yazan arkadaşlara yardımcı olabilirsin ama yazdıklarınla. yine de ilgin için teşekkürler..

    Mesaj doğru yerde hocam. Yazdıklarını tamamen okudum ona göre tahmin yürüttüm:) Bende Marea var. aksam yabancı değil. Ama benm böyle sorun başıma gelmedi hiç.
    Sorunun çözülmüş Yine.Devirdaim le alakalıymış yaklaşmışım:)
  • problemin bittimi bilmiyorum ama foruma yeni üye oldum aynı problem bende de vardı her kafadan bir ses çıkıyor bana da bir sürü senaryo yazdılar ama tamirci çok önemli servisin bile çözemedikleri sorunları çözüyorlar tabi bu söylediğim her kezi kapsamıyor su deposundan gaz kelebeğine dogru giden su borusunu göreceksin bir de hemen kelebegin üst kısmın dan motora giren su borusu var motora giren yerden tamirci tornavida ile zorladı açamadı makkabın ucuna en ince ucu taktı ve tıkanık olan yeri açtı ve sorun çözüldü dediğin gibi depo daki ısınmayan suyun sebebi motor içine su devir daim etmediği için ısınmıyor ücreti de 20 tl işçilik.
  • su buz gibi ise motor su devir daim etmiyor bence su deposundan uzanan boru gaz kelebegine doğru gelir hemen ordan da aynı ebat ta su borusu motora iner girer görürsün motora giren kısmı kelepçe den çıkar tornavia ile açmaya çalış tıkanan yeri açamassan şarzlı makkaba ince uc tak onla aç aynı sorun ben de vardı anlattığım gibi benim tamircim yaptı kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sneer

    arkadaşlar sorunumu çözdüm. sizlerle de paylaşayım belki yardımı olur. bi tanıdığımın aracılığıyla tanımadığım bi ustaya götürdüm arabamı. adam anlattıklarımı sakince dinledi. sonra aç kaputu dedi. radyatör suyunu tamamen boşalttı. tekrar doldurdu. hava yapmış senin radyatör. büyük ihtimalle kılcal bi çatlak var radyatörde dedi. tek yapacağın 15 günde bir eksilen suyu tamamlamak sorun çıkmadan binersin dedi. taki radyatörden akan suyu görene kadar. o zamanda radyatörü değiştiririz sorun tamamen çözülür dedi. allah razı olsun kendisinden. yaklaşık 3 bin km dir dediği şekilde yapıyorum ve hiç bir sıkıntım kalmadı..

    Aynı sorun bende de vardı,aracı ilk aldığım zaman galiba bu modellerde böyle dedim sonra farkettim ki hareret göstergesi biraz yukarda duruyor ve araç su eksiltiyor. Yaz ayları olduğu için nerden eksilttiğini falan bulamadık. Kimi tamirci conta patlatmış bu araç dedi kimi başka başka şeyler. Daha sonra kış ayınında gelmesi sayesinde farkettim ki gaz pedalı altı ıslanıyor. İyice eğilip kontrol ettim, meğer bizim kalorifer peteği istifa etmiş. Artık yenisini alıp takarım. Ama yaz boyunca beni kanser etti, neyseki çözüldü kafam rahatladı.
  • slm arkadaşlar öncelikle hepinize iyi günler..sorunuma gelecek olursak.aracım fiat brava 1.6 sx.gecen yıl aracımda hararet sorunu oldu.evden çıkıp bankaya gitttim aracı istop etmedim atmden para çektim ve tekrar eve dönüyordum ki hararet tavan yapmış kaputun sağ tarafından buharlı duman fışkırıyor panik yapıp aracı hemen stop ettim kaputu açtım su deposu su fışkırtıyor.yapmış oldugum mesafe maximum 3 km idi.tamircimi çağırdım hava yapmış oldugunu söyledi havasını aldı o an için düzeldi.fakat sorun diğer günlerdede devam etti özelliklede kısa mesafeli sürüslerde dur kalklarda sorun nüksediyordu.ve aracım sürekli su eksiltiyordu.en sonunda aracın aracın şöför koltugunun olduğu yere paspasın altının ıslandıgını fark ettiler kaçak oldugunu ve aracın bu yüzden hava yaptıgını bununda hararet yaptırdıgını söylediler.söküldü ve kalorifer peteğinden su kaçırdıgını gördük ve orjinali ile değiştirdik.sorun çözüldü.fakat bu sene yine aynı sorun olmaya başladı araçla 5 km yapmadan hararet göstergesi 110 fırladı ve kalorifer sıcak üflemiyodu kaputu açtım su deposu kapağını açtım.içindeki su fışlayarak dışarı akıyor ve su soğuktu :) bu durumu anlıyamadım sürekli yapmaya başladı.ve bu olay olurken kalorifer ısıtmıyor soğuk üflüyor bazen ısıtıyor tekrardan soğuk üflüyor.lütfen yardımcı olun...
  • araç lpglimi lpgliyse lpg beynine baktırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar bende brava aldim ama kilometre ve kataran bazen çalışıyor bazen çalışmıyor ustaya götürdüm müşür den dedi yapiyo dedi baska bi ustaya goturdum klometre sensöründen olur dedi kablosuz benim müşür kablolu müşür verdiler bana ayni uyumlu diye taktim ama bi degisiklik olmadi 3 4kez soktum taktim müşürü degisik bu kezde hic calismamaya basladi kontagi acinca kataran tam sifirin ortasina geliyo orda kaliyo yukarı cikmiyo parcacida kilometre dislisinden ola bilir dedi herkes bisey dedi kafam karisti benim aklima kablolari geliyo kablolardami bi sıkıntı var acaba bilen biri beni aydinlatsin ya zahmet olmassa hayırlı günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabada takili olan müşür bu
     fiat brava ilginç bir sorun. bi el atın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim denedigim müşür de bu bire bir ayni dediler ama ayni sey oluyo sifirin tam ortasinda kaliyo
     fiat brava ilginç bir sorun. bi el atın :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamın aleyküm arkadaşlar bana yardımcı olursaniz mutlu olurum. 2000 model sx brava var aracin kontağıni kapattıktan sonra fanda kapanıyor sizce bu normalmi yoksa ısıyı düzenleyene kadar çalışmasi lazım deilmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gkndmrcn G kullanıcısına yanıt
    normal.. yoldan gelince baktın fan calışıyo bekle fan sussun sonra stop et daha saglıklı olur.. hersey normal.. kafanı takma..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.