Şimdi Ara

Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.066
Cevap
32
Favori
134.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aksesuarcıdan aldım ben çift duy, Narva Turuncu.

    Narvada var bir tek zaten kendinden turuncu olan, diğerleri boya soluyor zamanla almayın onlardan çifti 45tl di sanırım.

    Evet ön çamurluk içinde 2.bir kapak var. Sökmesi çok kolay.

    ------

    Not bugün arabanın izolasyonuna başlıyoruz;

    -Davlumbaz içi-dışı Motip pütür.
    -Çamurluk içleri Dayson tabanca pütür.
    -Kapı içleri Dynamat muadili ses sistemleri için yapılan akustik izolasyon (öle Sika bant vs değil onlar sadece titreşim kesiyor)
    -Bagaj içi ve çaurluklar kısımları yine aynı şekilde.
    -Ayrıca dablumbazların sırt kısımlarını da aynı malzeme ile kaplayacağız.

    Fotoları, malzemeleri ve maliyetleri buradan ayrıca belirticem. Sonuçları hissedilir olacaktır bizim araçların ses izolasyonu zayıf rüzgar ve yol sesi çok alıyor.
  • Rockford Fosgate kullanıcısına yanıt
    İzolasyonu yaptırdıktan sonra tecrübelerinizi yazarsınız Ben de aracı alırken altına siyah pütürlü malzemeden izolasyon yaptırmıştım. Önceki halini bilmediğim için yorum yapmam güç ama genel olarak sessiz bir araç zaten. Kapılardan ve bagaj tarafından rahatsız edici seviyede bir ses almıyor ama ben yine de özellikle bagaj zeminine kendinden yapışkanlı bitüm malzemeden izolasyon yapmayı düşünüyordum. Fiyatı bizzat uğraşmaya değmeyecek kadar uygunsa ben de yaptırabilirim.

    Yalnız artık lastiklerim de eskidiği için olsa gerek, davlumbazlardan biraz yol sesi geliyor. Benim davlumbazların iç ve dış yüzeyinde izolasyon yok, özellikle bu bölgeye yapılacak uygulamanın etkisini merak ediyorum. Motip pütürü de yeni öğrendim, aslında kendimiz de uygulayabilirmişiz bunu




  • Zaten yakınız, test eder farka bakarız buluşup dilerseniz. Trim sesi ve gıcırtılar çok rahatsız ediyor beni bütün 500X ve Renagelerde var malesef. Bir de süspansiyonun sertliği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Aksesuarcıdan aldım ben çift duy, Narva Turuncu.

    Narvada var bir tek zaten kendinden turuncu olan, diğerleri boya soluyor zamanla almayın onlardan çifti 45tl di sanırım.

    Evet ön çamurluk içinde 2.bir kapak var. Sökmesi çok kolay.

    ------

    Not bugün arabanın izolasyonuna başlıyoruz;

    -Davlumbaz içi-dışı Motip pütür.
    -Çamurluk içleri Dayson tabanca pütür.
    -Kapı içleri Dynamat muadili ses sistemleri için yapılan akustik izolasyon (öle Sika bant vs değil onlar sadece titreşim kesiyor)
    -Bagaj içi ve çaurluklar kısımları yine aynı şekilde.
    -Ayrıca dablumbazların sırt kısımlarını da aynı malzeme ile kaplayacağız.

    Fotoları, malzemeleri ve maliyetleri buradan ayrıca belirticem. Sonuçları hissedilir olacaktır bizim araçların ses izolasyonu zayıf rüzgar ve yol sesi çok alıyor.
    Eyvallah, hocam bakınıyorum ama nette hep tek duy var, çift olanlar da beyaz. Sağa sola bakacağım sanırım.

    Bu arada niye çift duy? Farları açınca daha mı sönük yanıyorlar? Ona hiç dikkat etmemiştim çünkü.

    Led turuncu ampuller falan var ama onlarda da hep tek duy mevcut.




  • Evet farları açınca daha sönük, normalde daha kuvvetli yanıyor.
  • Rockford Fosgate kullanıcısına yanıt
    Güzel olur evet. Trim sesi konusunda ben memnunum aslında, sert ve kısa bir darbe alınca (o da sadece şöför tarafından) gösterge panelinin oradan bir yerden çıt sesi geliyor sadece. Direksiyonun çevresinde birçok küçük plastik parça var, onlardan geliyor olabilir. Silikon sprey sıksak düzelir gibi sanki. Onun dışında bozuk asfaltta bile çıtırtı yok bende. Belki araç nispeten yeni diyedir.

    Gıcırtı konusunda da kapı cam çerçevelerinin üst kısmındaki kadifemsi malzeme zamanla gıcırdamaya başlıyor. Ama düz gidişte değil, çapraz kasis geçişi gibi gövdeyi burkan anlarda yapıyor sadece. Ara ara diş fırçası ile o kadifemsi malzemeyi fırçalıyorum ben ses kesiliyor.

    Benim araç altı tamamen izole, belki ondan bana sesi az geliyor olabilir. Dediğim gibi sadece lastik boşluklarından biraz ses geliyor ama o da belli bir hızın üstünde. Hatta ilk başlarda bu ses de pek yoktu, lastiklerin sertleşmesinin de payı vardır ama yine de yalıtmak isterim ben de.

    Süspansiyon evet tatlı/sert. Ben seviyorum bunu, düzgün yolda sürmesi çok keyifli Yine de sert olduğu kadar konforlu bir süspansiyonu tercih ederdim. Bizimki kısa darbeleri emmekte çok başarılı değil gibi. Araç yüklü olduğu zaman haliyle daha konforlu oluyor.




  • Evet izolasyonu tamamlandı, yapım fotolarını vs. atıcam zaten ama ilk izlenim olarak araç sınıf atladı diyebilirim tokluk olarak. Arabanın 1-2 esneme sesi dışında yol sesi, trim sesi olarak baya bir fark var önceye göre. Aklımda lokal olarak 1-2 yer daha var onları da yaparsam baya rahat edicem.
  • Aşama aşama buradan paylaşıyorum;

    Malzemelerimiz:

    4 adet 1 lt'lik tabanca pütürü

    8 adet 500ml'lik Motip sprey pütür

    12 plaka For-X Ses izolasyon paneli (Zift+aliminyum folyo+akustik sünger)

    Öncelikle aracın tekerlerini söküyoruz, davlumbazlarını çıkartıyoruz (dış plastikleri) ve güzelce çamurluk içlerini + davlumbazları temizliyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Malzemelerimiz;

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Gördüğünüz gibi izolasyon namına hiçbirşey yok. Fiat'ı tebrik ediyoruz buradan. Güzelce temizlik yapıldıktan sonra metal çamurluk içlerine plakamızdan gerekli parçaları yerleştirip, daha sonra pütür için hazırlıyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Arka kısımlara da aynı şekilde devam ediyoruz;

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Plastik davlumbazlara da iç ve dış kısmına tabanca ile pütürümüzü atıp yerine takıyoruz;

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Dış kısım bitti, şimdi iç kısıma geçiyoruz bagaj havuzundan başlayalım sökmeye. Söküp temizleyip panellere hazır hale getiriyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    İç kısımını komple ufak parçalar halinde kaplıyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Çamurluk içleri ve içte kalan kısımları da unutmuyoruz;

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Bu sırada titreşim yapabilecek hareketli parçaları da sabitliyoruz. Bagaj havuzuna üstten Motip pütür ile tamamlıyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Bagaj kapağıda aynı şekilde içten ve sonrasında dış boşluklar kapatılacak şekilde yapılıyor.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Kapı içleri kapalı, plastik kısım sökülmüyor cam motorları vs üzerinde sıkkıntı olmasın diye hoperlör yuvası sökülüp, kapı içi kısmına komple parça parça panelimizden geçip üzerinde rezonansı azaltmak için belirli yerlere yine panelimizi yapıştırıyoruz.

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı


    Sonuç:

    Yol sesi, trim sesi çok çok büyük ölçüde azaldı. Bunun yanında aracın kapı kapanış tokluğu, engebe ve esnemeli geçişlerdeki tokluğu ciddi oranda arttı. Kesinlikle bu tarz eksiği olan araçlarda yapılması gereken bir uygulama olduğunu düşünüyorum. F/P olarak bence fazlasıyla iyi oldu.




  • Süper olmuş. Eğimli yüzeylerde yapışkan malzeme doğal olarak tam olarak boşlukları kapatamadığı için araları pütür spreyle doldurmuşlar sanırım değil mi? İşçiliği çok uğraştırır ama tamamen yapışkan malzeme ile kaplanıp üstüne pütür atılsa herhalde Rolls Royce gibi olur

    Nerede/ne kadara yaptırmıştınız acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    Süper olmuş. Eğimli yüzeylerde yapışkan malzeme doğal olarak tam olarak boşlukları kapatamadığı için araları pütür spreyle doldurmuşlar sanırım değil mi? İşçiliği çok uğraştırır ama tamamen yapışkan malzeme ile kaplanıp üstüne pütür atılsa herhalde Rolls Royce gibi olur

    Nerede/ne kadara yaptırmıştınız acaba?
    Teşekkürler, aslında çnemli olan tamamının kapatılması değil. Önemli olan titreşimi ve rezonansı kesebilmek. Tam parça da kaplasanız aman aman bir fark olmayacaktır. Müzik sistemi için yapılan uygulamalarda tam kaplama yapılıyor diğer türlü yurtdışı uygulamalar da bu şekilde. Açıkçası fazlasıyla yeterli zaten. Koltuk altı kısımı da yapmak lazım aslında oradan da baya fark edecektir ama şu an gayet konforlu.

    Ben bütün uygulamayı arkadaşım olan DetailingPoint'te yaptırdım. İnstagramdan takip edebilirsiniz. Batuhan Özbaltalar, işçilik arabaya ve ne istendiğine göre değişir malzeme maliyeti yaklaşık 1700TL tuttu.




  • Hocam süper olmuş, bravo...

    Bu tip izolasyon uygulamalarında ortaya çıkacak en büyük "sıkıntı", artık motor ve aynalardan gelen sesin daha belirginleşmesi olacak

    Bir arkadaşım A3'e yaptırmıştı, araba kütüphane gibi oldu, "uzun yolda 100-120 sonrası hızlarda aynalardan gelen sese kulağım çok gitmeye başladı bu sefer de" diyordu

    İzolasyon olayı maalesef her araçta böyle. Koreliler Japonlar bu konuda zaten mimli. Bunun haricinde sınıf olarak zaten bunlar küçük sınıf araçlar, kompaktlarda bile başa bela iken, küçük sınıf iyice kırpılıyor tabi.

    Örneğin bir testte de mesela Octavia'nın önceki kasası daha iyiyken, yeni kasa izolasyon anlamında başarısız diyorlardı. Adamlar bazı yerleri iyileştirirken maliyetleri düşünüp oralardan kısmışlar. Sonra makyajlı kasada tekrar iyileştirme geldi galiba, gelen şikayetler üzerine.




  • Valla bayramda yazlığa giderken aynı yollarda test etme şansım oldu, hatta eşim kullanıyordu ben yolcu koltuğunda dinledim özellikle. Rüzgar seslerini de keseceğim buldum nerelerden geliyor buradan size de anlatırım. (Aynadan gelenler hariç ona yapacak bişey yok, cam kalınlığı bile fark ediyor). Ama koltuk altı vs de yapılsa tam olur ha değer mi ekstra 2000tl vermeye bence değmez. Lastikler de bile özel yol sesini azaltan seriler var artık mesela teslaların fabrika çıkış lastikleri öle içlerinde sünger var tamir olmuyor direkt değişiyor.

    Şimdi sırada eğer uzun süre kullanmaya karar verirsem içini komple taba deri yaptıracağım Art Car istanbulda.
  • Fiyat makul geldi bana, işçilik de temiz duruyor. Bagaj ve davlumbazlara yaptırmak isteyebilirim ben de
  • Tabi buna işçiliği de eklemeyi unutmayın :) Asıl işçilik burada zorlu olan. Özellikle sökmesi-takması-temizlemesi-uygulaması uzun ve uğraştıran bir iş.
  • Dayanamadım bütün arabalarıma yaptırdığım gibi (Golf TDI-Beetle-A1-Polo GTI), bugün de yazılım yapıldı Dr.Ecu / Özgün. 140>170hp 230>300nm değerlerine ulaştık. Artık tam keyfim yerine geldi 4x4'lerden hafif ve aktarım avantajı ile baya keyifli oldu
  • Rockford Fosgate kullanıcısına yanıt
    Merak ettiğim bir konuydu, acayip olmuş Biraz araştırmıştım ama 500x'e uygulanmış, denenmiş bir yazılım görememiştim. Nasıldır Dr. Ecu, güvenilir mi acaba? Bir de tork/güç grafiği varsa paylaşabilir misiniz? Tüm devir bandındaki değişimi görmek açısından Ne kadara yaptırdınız?

    Bizim 4x2 140 hp'nin stok hali şu şekilde;

     Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igorparker -- 2 Kasım 2018; 18:1:38 >




  • Dr.Ecu / Özgün bu işin duayenlerinden. Benim 6. yaptırdığım araba. Hepsinden çok memnundum sorunsuz hatasız tek seferde sonuca ulaştırıyor. Kesinlikle kefilim o konuda.

    Valla 2 gün kullandım baya fark var. Özellikle sakin şehir içi kullanım ve sakin hızlanmalarda alt 1750-2500 devir aralığı çok daha iyi. Performanslı hızlanmalarda ise 2500-5500 arası torkun hissiyatı çok daha iyi. Benzinli turbo olduğu için dizeldeki gibi yüksek tork ve güç artışını hissetmek daha güç ama standart arabayla denersek çok net belli olacaktır.

    İzmirde bir buluşma yapmak şart oldu Bostanlıda :)
  • Rockford Fosgate kullanıcısına yanıt
    Buluşma yaparız tabii Yazılımın ücreti ne kadar acaba? (standart fiyatı en azından )

    Düz yolda hız sabitleyici ile 100km/s ile giderken bizim araç yaklaşık 2100 devir çeviriyor. Şu anki haliyle test edebilir misiniz? Muhtemelen daha güçlü olduğundan daha düşük devirde 100'le gidecek ve daha az yakacaktır :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: igorparker

    Buluşma yaparız tabii Yazılımın ücreti ne kadar acaba? (standart fiyatı en azından )

    Düz yolda hız sabitleyici ile 100km/s ile giderken bizim araç yaklaşık 2100 devir çeviriyor. Şu anki haliyle test edebilir misiniz? Muhtemelen daha güçlü olduğundan daha düşük devirde 100'le gidecek ve daha az yakacaktır :)
    Yok burada yanlış bir bilgi var. Aracın hızlardaki devir oranları sabittir. Bu şanzımanın dişli oranına bağlıdır. Siz şanzıman oranlarını değiştirmediğiniz sürece aynı devirde yaptığınız sürati değiştiremezsinz. Sadece o dişliyi daha kolay döndürmeyi sağlayıp hızlanmanızı arttırabilirsiniz.

    Az yakma olayı şu şekilde oluyor. Daha önce 2000 devirde örnek veriyorum 150nm tork veriyorsa artık 185-190nm tork verdiği için daha rahat daha yüksek viteste gidebiliyorsunuz.

    Dün gece İzmir havaalanından Bostanlıya (Gaziemirdeki bütün ışıklara takıldım) onun dışında boş yolda 85-90 geldim, ortalamayı çıkarken sıfırladım 4.6lt ile otoparka girip arabayı park ettim. Daha önce 5.3-5.4 altına düşürememiştim.




  • Rockford Fosgate kullanıcısına yanıt
    Hahhah ben bunu nasil yazmisim yahu is yerinde kafa dumanli yazinca boyle oldu demek ki. Tabii ki devir/hiz iliskisi sabit kalir. Neticede eskisine kiyasla daha az yakiyordur herhalde demek isterken sacmalamisim.

    Bizim aracla 4'lu bir rakam gormek inanilmaz. Fiyat yazmamissiniz Ben de yaptirayim bari yazilimi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.