Şimdi Ara

Fiat 126 Bis serüveni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
252
Cevap
40
Favori
41.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar, Beklenen incelemeyi yaptım. Arkadaşlar soruyordu inceleme bekleriz diye :)

    2006 küsür yılında bir arabanın reklamları vardı, Renault Modüs reklamlarında diyordu: Küçük Dev Otomobil! Aslında bu slogana bir arabanın daha yakıştığını gördüm..

    [size=3]Fiat 126BİS!
    Fiat 126 Bis serüveni
    Bu incelememde sizlere Fiat Bis'i anlatacağım:) Boyasından, Koltuk kılıflarına, jant kapaklarına kadar orjinal olan arabamı :)

    Alırken çok araştırdım, çok bilgi kirliliği var çok kararsızdım ama aldım sonunda. bildiğiniz gibi iki motor versiyonuna sahip: Sulu ve Havalı.

    --Sulu motor: 700cc 26hp, Radyatörlü su soğutma sistemli 2 silindirli Lancia Boxer motora sahip. Bunlar 126bis diye geçer.
    --Havalı motor: 650cc, 24hp, 2 Dik silindir (motorsikletlerdeki gibi) bir motora sahip. Bunlar ise FSM 650 diye geçer. FSM denmesinin sebebi, Polonya'daki Fiat fabrikasının kısaltmasıdır.

    İki araba da Aynı Fabrikadan çıkmıştır, Made in Poland. Yani Avrupa arabaya biniyorum yanlış olmasın.

    Ben Sulu olanı aldım. Sulu motorunda, Havalı motorunda kendilerine göre avantajları var bu konuya başka zaman değinirim şimdi açmayım.yoksa sulular havalılar Golf, Linea kavgası gibi girmesin birbirine

    Öncelikle genel olarak arabadan bahsedeyim sonra İnceleme Fotolarına başlayalım

    quote:

    Fiat 126 (Kısaca Fiat Bis) 1972 ile 1992 yılları arasında üretilen hava ve su soğutmalı olarak 2 motor seçeneği olan küçük bir fiat modelidir.

    1972 yılında Bis, ilk defa Torino Motor Show'da otomobil severlere sunuldu. O dönemde gazete yazarlarının büyük ilgisini çekti ve populer olacak araç olarak gösterdiler.

    1973 yılında Britanya'da kendini yollarda göstermeye başladı.

    1974 yılında yeni değişmelerle beraber bir lüks modeli üretilmeye başlandı. Hacmi 652 cc'ye çıkartılan motor 1 Hp daha güçlüydü. Koltukları diğerine göre daha konforluydu. Standart olarak da Sunroof bulunuyordu. Frenleri 170 mm'den 185 mm çapına çıkarıldı.


    Fiat 126 BIS

    Fiat 126 (Fiat Bis)
    1980 yılında İtalya'da üretimi duran Bis, bu zamana kadar 1.352.912 adet üretilmişti.

    Bu donemden sonra Üretim Polonya'da sürdü. 1982'le 1992 yılında yine İtalya'dan Avustralya'ya sıçradı ve 897.000 araç ihracat yaptı.

    Polonya 1985 yılında bütçeyi elden geçirerek 652 cc'lik daha yüksek sıkıştırma oranıyla 650 E üretimine geçti.

    1987 Eylül'de hava soğutmalı Bis'in duyurusu yapıldı. Yine su ile soğutmalı Hachback modeli tanıtıldı.

    1992 Yılında Bis üretimi durduruldu. Ve güzel bir çağın sonu oldu. Polonya 2000 yılına kadar 650 E, yani hava soğutmalının üretimine devam etti.


    Sulu Bis sahibiyim değinecek olursam


    [size=3] Tasarım
    Herkesin sevgilisi olan, dışardan parkmakla gösterlien bir araba, küçük sevimli tasarıma sahip fiat bis sadece 3,1m uzunluğunda ve ve 1,4m yüksekliğinde. İnanın bu arabayı kullanırken, selektör yapanlar, korna çalıp selam verenler, sollamalarda, kavşaklarda öncelik tanıyanlar, fotoğraf çekenler, kaça satarsın, kaç yakıyor bu soruları, insanların durup bakması gülümsemesi (kızlarda bakıyor ) bu kadar ilgiyi bi bugatti, bi ferrari, bi tosbağa bide bis çeker
    Küçük ama mangal gibi yüreği olan arabamızın motoru arkadadır. Sulularda motor arka bagajın altında, havalılarda ise arkada bagaj yoktur komple motor vardır, ön kaputun altında ise yedek lastik lpg varsa lpg tankı, ve ufak tefek şeyler bulunuyor (bagaj babında) ekstra olarak tavan bagajı da monte ediliyor.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni


    Arka koltuklara ön koltukların mandalını çekip komple yatırınca geçiyosunuz, boyum 170, dizlerim nerdeyse değiyor, ama tavana başım değimiyor. geçenlerde 187 arkadaşım arkaya bindi pek bi problem yoktu Ayrıca arka koltuklar (sulu modelde) komple yatıp, çok güzel bir bagaj haline gelebiliyor. Sulu modelde koltukların yaslandığımız kısmı yatabiliyor.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni


    Kış aylarının yardımcısı, can simidim "jikle" ve orta konsol.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Far açma kapama düğmeleri, bilimum düğmeler gösterge tablosunun etrafında toplanmış, düğme kalabalığına yer yok. Çoğu yeni arabadan ergonomik, lineadan, i20'den güzel düğme aramıyosunuz, aaa sislambası nerde, esp düğmesi nerdeydi bunun, çocuk kilidi düğmesi??? gibi sorunlar yok sonuçta avrupa araba yerli değil sinyal ve silecek kolu tofaş kuş serisiyle aynı.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni

    [size=3]Sürüş İzlenimi

    Hızlanması 26hp, arabaya göre fena değil, iyi. ah bi de rampalarda tıkanmasa. Ama pek takılmıyorum sonuçta bu bir hız aracı değil ve sadece 2 silindirli 700cc.

    Rampa inerkende genelde durduramıyorum. 4 Teker kampana frenler 90-100 civarı inip bildiğim duaları okuyorum Yüklü oldugu zaman bazen fren pedalına okadar sert yükleniyorum ki, sanki ayağımın altında kırılacak gibi hissediyorum, kampana frenler sonuçta. 4 kişi binip gezdiğimiz oldu, öyle çok tıkanma falan olmuyor ama fark ediyor gerçekten. Sıkışık trafikte, makas falan atabilirsiniz. Düşük hızlarda hiç bi şekilde savurma atma, yoldan çıkma gibi şeyler yapmıyor. Virajlarda falan iki dingil arası mesafa kısa olduğundan .

    Direksiyonu hidrolik direksiyonlu araç gibi ancak mekanik direksiyon.

    4 teker mekanik Kampana, frenler çok sert. Bu arabadan inip Connect kullandım, her frende ani fren yaptım ona göre. Kullanımı gerçekten zor, debriyajı sert ve hassas, gazı hassas freni çok sert.

    Süspansiyonlara gelince, çok garip bi sistemi var.Ön tarafta Makas var. Evet makas, kamyonlardaki makas. onun üzerine süspansiyon kurulu. Sonuçta avrupa araba değil mi Bu sistem çok yumuşak bi süspansiyon sağlarken, çukurlarda, kasislerde arabayla beraber sizde zıplıyorsunuz

    Fiat 126 Bis serüveni

    ----------------------------------------------
    [size=3]Motor

    Park Problemini ortadan kaldıran arabam 700cc, yatay boksör Lancia Motora sahip; LPG uygulanabilen motor 26Hp gücünde. Fabrika verilerinde:
    Şehir içi yakıt tüketimi 5.8 Lt/100 km
    Şehir dışı yakıt tüketimi 4.4 Lt/100 km
    Benzin tüketimi verilsede, Yılların verdiği yorgunluktan olabilir yada r13 lastik kullandığımdan olabilir. Biraz daha fazla yakıyor. 5.5LT uzun yolda şehir içinde 6-7lt arasında. Motor atak değil Kalkışları sorunusuz, 4 kişi ile rampada kalkabilirsiniz (şöforlüğün iyi oldugunu varsayarsak) max 120km/h hız yaptım ve korktum yavaşladım, ideali 80-85km arasıdır ve minimum benzin tüketimini 75-80km arasında hızda yapar. 4 vitesli şanzıman aralığı çok uzundur gerçekten, 3. vitesten, 4. vitese attığınızda motorun rahatladıgını birden 2500-3000 devir düştüğünü hissdersiniz. bazen bu kadar uzun şanzıman aralığı problem oluyor ama 2 silindirli motor için en iyisi bence.

    Fiat 126 Bis serüveni

    Fiat 126 Bis serüveni
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sulu ve Havalı farkı:

    -Suluda iki bagaj var havalıda bir
    -Havalının motoru basit ve tamiri kolay, sulunun motoru biraz daha karışık ve alanı az
    -Suluda radyatör ve fan oldugundan yazın sıcaklarda e5'te (İstanbul Trafiğinde hatta) durkalklarda içiniz rahattır, havalıda soğutma sistemi olmadıgından sıkıntılıdır (ama havalı kullanan arkadaşlarım var bi kez bile yolda kalmadıklarını söylediler, yinede soğutma sistemi önemli, Çünkü havalı motor, hava ile soğur Polonya nın soğuğu için üretilmiştir, kışın -30'da tek marşta çalışırken +30 derecede de sıkıntı yapabilir. Kişsel yorumum)
    -İkisininde kaloriferi süper
    -Sulu LPG ile daha iyi randıman verir
    -Havalının performansı biraz daha iyidir
    -Sulu içeri ses alır motor arabanın içindedir, Havalıda motor arkada ayrılmış bölümdedir
    -Sulu Türkiyede Tutulan modeldir, 92'de üretimi bitmiştir, Havalının ise 2000 model'e kadar üretimi sürmüştür.
    -Sulu ile durmadan İstanbuldan - Bursa'ya geldim tek problem olmadı (benzin almak dışında durmadım), Havalı ile 2 saatte bir 25-30 dakka mola vermek iyi olur.
    -Motor ve ufak tefek parçalar dışında; sulu ve havalının parçaları %70 oranında aynıdır.
    -Havalılara 650FSM derler, Sululara Bis.
    -Havalılar swap, modifiyeye daha yatkın
    -Sulu 26, Havalı 24hp. Sulu 704cc, Havalı 652cc
    -

    ---Ayrıca Bu araba sizi sosyalleştirir. Fan club'u buluşması vardı. Parça konusunda arkadaşlar yardımcı olur. :)
    "Almadan önce herkes dedi: Alma, etme, yapma, parçası zor, ustası yok, hararet, conta, problem, küçük, gel doğan alalım, taunusa ne dersin?, gibi bir sürü şey dediler. Ben gittim yine de aldım. İçime sineni, istediğimi yaptım ilk arabam. Bence araba alanlar tavsiyeleri dinlesinler sonra kendi muhasebesini yapıp istediği arabayı alsınlar, arabamı seviyorum. Umarum tüm forum halkıda istediğine en kısa surede kavuşur "
    Fiat 126 Bis serüveni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahin261 -- 26 Nisan 2017; 2:55:42 >







  • Merhabalar
    Ben bu aracın eski sahibiyim.
    2011 yılında bu araç bendeydi. Bende o zaman güzel görünmesi ve sorunsuz olması için bayağı bir uğraşmıştım. Öyleki yolda giderken önüme geçip durdurup satar mısın diyorlardı.
    Güzel arabadır.
    Benden önceki sahibi motoruna epey bir bakım yapmıştı, neredeyse motor komple sıfırlanmıştı.
    Aracın orjinal kitapçığı bile durmaktaydı.
    Şuan gördüğüm kadarıyla o dönem yeterince param olmadığından döşemelerini yenileyememiştim ve siyah kırmızı renklerde kılıf takmıştım. Onlar sökülmüş ancak kırmızı paspaslar hala duruyor. :)

    Aracın özelliklerine gelince
    Ankara'nın en dik yokuşlarından biri olan kepekli yokuşunu 4 kişi ile tüpte çıkardık.
    Ayrıca araca sonradan eklenmiş manuel bir fan anahtarı mevcuttur bunu çok dik yokuşlara çıkarken hararet yapar diye yokuşun başında açıyordum, inerken kapatmazsam hararet 50'ye kadar düşüyordu.
    Bir manuel anahtar daha mevcut önünde sonradan eklenmiş sis farları mevcuttu aldığımda biri kırılmıştı bu sebeple sis farını komple söktüm ama anahtarı hala içerde duruyor.
    Aldığım zaman camlarında film vardı söktüm, içinden tüm koltuklarını söküp taban halısını komple temizledim.
    O dönem çok temiz ve güzeldi. Hatta el freninin altında olan jikle'sini el gazı olarak kullanıyordum.
    Birgün komşumuz söyledi sizin küçük arabanın aynalarından birini kırıp üstüne koymuşlar diye hemen aşağıya indim baktım biri kırmış arabanın üzerine koymuş. hemen sanayiye gittim orjinal ayna bulamadığımdan renault 12 aynası taktırmıştım resimlerde gördüğüm kadarıyla hala onlar duruyor.
    Arabayla ilgili söyleyeceğim bir başka şey ise motor kapağını tutan menteşelerden biri kırılmıştı.Vida ele o bölgedeki metali delerek tutturmuştuk. bende olan bir kaç parçası varda hala duruyor, birde direksiyon kılıfı duruyor hala.
    Bende olan fotolarından ekleyeyim.

    Yeni sahibinin mutlu mesut binmesi dileğimle
    Mazda 3'ün anahtarları, bis'te (mazda 3 diye tahmin ediyorum hangi mazda modeline ait oldugunu bilen arkadaş varsa söylerse mutlu olrum)

    n11.com'dan mazda anahatarı sipariş ettim, 3-4 günde geldi. Neden mazda? Vw grubunun anahtarı pek benzemiyordu uç kısmı, yeni fiatlarında anahtar yapısı farklıydı. en yakın mazdanınki gözüktü gözüme. Neyse anahtar geldi. Bise atlatım anahtarcıya gittim, biz yapamayız, imkansız cevabını aldım valla ne yalan söylim beynimden vurulmuşa döndüm dile kolay 35tl vermişim (bu arada öğrenciyim, çalışıyorum 35tl büyük para ) neyse 3 tane daha anahtarcı gezdim hepsi olumsuz imkansız dedi. dördüncü anahtarcı ben yaoarım dedi.

    Neyse baya bi uğraşı iyi bir işçilikten sonra bis'in anahtarını mazda'nın sustalı anahtarına başarıyla kopyalamayı başardı. Anahtar tornasına girdi çıktı, kısaltma işlemi gördü, kopya makinasına girdi, tekrar kısaltıldı, susta kabı işlem gördü, susta kabı törpülendi, anahtar törpülendi sonunda işlemler tamamladı. Geri kalan (depo anahtarı ve kapı anahtarını) kopyalattım hepsi 12TL tuttu şaka gibi . İleride merkezi kilit takarsam anathar kabımız hazır

    Artık cafede ortamda anahtarı rahatlıkla masaya vurabilirim. Batak okey falan anahtarına oynarım aynı denk araba anahtarına (tabiki şaka arabamı ortaya koymam )

    artık ortamlarda havamız var taaki arabayı birileri sorana kadar. Olsun sorduktan sonra havamız üç katına çıkıyor yine ilgi odağı oluyoruz haha



    Harika bir inceleme olmuş ve arabayı resmen yaşadım. Hatta bulup alasım geldi. Son fotoğraf çok iyi olmuş. Aklıma 2000 yılında bir anı geldi. O dönem çalıştığım firmaya iki mimar geldi toplantıya. Adamlar 1.80 boylarında 40'lı yaşlarda karizma adamlar. Kendi aralarında konuşurken lastiklerden açıldı konu ve Pırelli performans lastiklerini konuşup yaptıkları km'leri anlattılar. Daha sonra gittiler. Dedik bakalım şunlara ne marka arabaya binecekler. O an apartmanın önünde güzel bir Honda ACCORD vardı ve dedik kesin budur. Ama hayır, o değildi. Bu iki karizma adam kırmızı renkli Fiat 126 BİS'e binip gittiler.
  • Harika harika

    En son resim herşeyi anlatıyor zaten.
    Araç hakkında baya detaylıca bilgi vermişsiniz elinize sağlık. Piyasası kaç civarı şu aralar ?
  • Çok güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık.keyifli sürüşler güzel araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Harika harika

    En son resim herşeyi anlatıyor zaten.
    Araç hakkında baya detaylıca bilgi vermişsiniz elinize sağlık. Piyasası kaç civarı şu aralar ?
    Hocam şuan piyasası 3000-4000 arası değişiyor. ama inanamıyorum geçen senelerde 1500-3000 arası değişiyordu. Nasıl oldu da arttı anlamadım. İyi bişey isterseniz 3500'e temizini alırsınız diye düşünüyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Hocam şuan piyasası 3000-4000 arası değişiyor. ama inanamıyorum geçen senelerde 1500-3000 arası değişiyordu. Nasıl oldu da arttı anlamadım. İyi bişey isterseniz 3500'e temizini alırsınız diye düşünüyorum :)

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim Daha iyi araba sizin olsun diyecektimde.. Daha iyisi vardır zaten sizde

    Ayrıca İnceleme isteyen arkadaşlar vardı buyursunlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Teşekkür ederim Daha iyi araba sizin olsun diyecektimde.. Daha iyisi vardır zaten sizde

    Ayrıca İnceleme isteyen arkadaşlar vardı buyursunlar
    Emeğine sağlık güzel inceleme. Son foto kopardı beni.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Teşekkür ederim Daha iyi araba sizin olsun diyecektimde.. Daha iyisi vardır zaten sizde

    Ayrıca İnceleme isteyen arkadaşlar vardı buyursunlar
    Cok guzel yazmissiniz elinize saglik. Ama havalilar daha iyi gercekten Saka saka cok guldum o sulu fanatikleri havali fanatikleri esprinize:)

    Yalniz benim anlamadigim motor bagajin altinda derken nasil yani zaten ufacik araba bagajin altinda motor sigacak kadar yer mi var? Cok ilginc geldi zamaniniz olursa motorun resmini de rica ediyorum.




  • Bunların boxer motora sahip olduklarını ilk kez öğrendim. Güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık
  • Hocam motora biraz dokunup 50hp veya uzeri alinabiliyor mu?veya hpyi arttirmayi dusunuyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Cok guzel yazmissiniz elinize saglik. Ama havalilar daha iyi gercekten Saka saka cok guldum o sulu fanatikleri havali fanatikleri esprinize:)

    Yalniz benim anlamadigim motor bagajin altinda derken nasil yani zaten ufacik araba bagajin altinda motor sigacak kadar yer mi var? Cok ilginc geldi zamaniniz olursa motorun resmini de rica ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Çok sıcak, içten, samimi bir anlatım olmuş. Keyifle okudum. Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Man

    Çok sıcak, içten, samimi bir anlatım olmuş. Keyifle okudum. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Macera bu arabadır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Man

    Çok sıcak, içten, samimi bir anlatım olmuş. Keyifle okudum. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    güzel inceleme, teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deneme tahtasi

    güzel inceleme, teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Hocam baya temiz bakılmış içine kazasız belasız sürüşler
  • Bisler çok hoşuma gidiyor almakta isterdim ama tip aynı recep bünyesi taşımaz dedim doğan aldım doğanda benim ilk arabam ve çok mutluyuz
    . Bis buluşması yine elit insanlardün oluşur ama doğan buluşmasına gitmem arabanın her resmi tatlı adam sevmek bikerede olsa kullanmak istiyo merak ediyo
  • Piyasaları nedir hocam??

    2.000'e bulunur mu temiz bi tane??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sam__K

    Hocam baya temiz bakılmış içine kazasız belasız sürüşler

    Alıntıları Göster
    Çok samimi sıcak bi anlatım. Emeğinize sağlık. Videoda bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Piyasaları nedir hocam??

    2.000'e bulunur mu temiz bi tane??
    Harika inceleme...Eline sa?lyk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Piyasaları nedir hocam??

    2.000'e bulunur mu temiz bi tane??
    Hocam sayenizde bu arabaya içim ısındı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukseluc98

    Çok samimi sıcak bi anlatım. Emeğinize sağlık. Videoda bekliyoruz.

    Alıntıları Göster
    İnceleme güzel olmuş.Elinize sağlık.
    Son foto güldürdü.




  • Yahu birisi de ABARTH yazmış hey allahım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.