Bildirim
Fazil Say - Turkish March


Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
Yorumlarinizi bekliyorum arkadaslar -
Elleri temiz , parmakları ince ve düzgün, ellerin hızından yola çıkarak reflekslerinin güçlü olduğunu söyleyebiliriz : ), kendisini pek sevmem ancak sanatına laf edemem , başarılı ve coşkulu ..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi s£stavina -- 11 Nisan 2008; 16:31:44 > -
MÜKEMMELLLL....Ne denebilir ki....Dünya'nın sayılı sanatçılarından....Her ne kadar düşüncelerini sevmesem de.... -
Düşüncesiyle sanatçı yargılanmaz sanatıyla yargılanır o yüzden fevkalade.. -
gercekten güzel olmuş. -
quote:
Orjinalden alıntı: s£stavina
Elleri temiz , parmakları ince ve düzgün, ellerin hızından yola çıkarak reflekslerinin güçlü olduğunu söyleyebiliriz : ), kendisini pek sevmem ancak sanatına laf edemem , başarılı ve coşkulu ..
Bende tam tersi kendisini severim ama yorumlarını beğenmiyorum hiç. Bugune kadar dünya çok yetenekli piyanistler gördü. Onların arasından sıyrılması zor gibi. Ayrıca piyano çalarken beden dilide önemlidir ve Fazıl'ın hareketleri rahatsız edici. -
Sanat bazen kelimelerin kifayetsiz kalmasına sebebiyet verir bence Fazıl Say böyle bir sanatçı. Kendisi gibi müzisyen ve öğretmen olan Ahmet Say'ın oğlu doğuştan damak eksikliği yüz yapısında görüntü ve konuşma bozukluğu nedeniyle içine kapanık ve yalnız bir çocukluk geçirmiş bu durum üzerine babası Ahmet Say ilgilenmesi için bir piyano almış ve bu dönemde yeteneğini geliştirmeye başlamış. Belkide müzikal hayatının dönüm noktası olan bir yarışmaya büyük bir eserle değil ülkesinin tanıtımı amacıyla "nasrettin hoca'nın dansı" isimli eseriyle katılmış ve başarılı olmuştur. Müziği'ni dinlerken onun beden dilini değilde klavyeye dokunduğu an gözlerimi kapayıp beni çocuklağuna çağırmasını bekler oyunlarına ortak olurum. -
Fazıl Say
Hayatı ve Eğitimi
1970 yılında Ankara’da doğdu. Üç yaşındayken obuacı Ali Kemal Kaya ile ritmik jimnastik ve işitme alıştırmalarına başladı. Bir yıl sonra Mithat Fenmen’den aldığı piyano dersleriyle yeni bir öğrenim sürecine girdi. Fenmen’le sekiz yıl süren bu dönem, piyano, solfej ve teorinin yanı sıra, besteciliğe özendirme çalışmalarını ve konser podyumlarına ısındırma amaçlı küçük dinletileri kapsamıştır.
Mithat Fenmen’in 1982 yılında vefat etmesi üzerine Ankara Devlet Konservatuvarı’nda piyano ve bestecilik eğitimi görmeye başladı. Kamuran Gündemir ile piyano, İlhan Baran ile kompozisyon çalıştı. Gündemir, yorum kavrayışı gerektiren yapıtlar üzerinde üst düzey bir değerlendirme ortamı yaratarak öğrencisini yetiştirmiş, İlhan Baran ise ona kompozisyon eğitiminin temeli olan teknik donanımları kazandırdı. Donanımların başlıcaları armoni, kontrpuan, form bilgisi, analiz, enstrümantasyon, orkestrasyon, antik modlar, Türm Müziği makamsal ve ritmik sistemleri, caz armonisi ve stil araştırmalarıdır. İlhan Baran, ayrıca çağdaş müzik stilleri çalışması için Ertuğrul Oğuz Fırat'dan yararlanılmasını istedi ve Fazıl Say, üç yıl Fırat'dan ders aldı.
1987 yılında konservatuarı bitiren genç piyanist, on yedi yaşındayken Düsseldorf’daki Robert Schumann Enstitüsünde de beş yıl çalışmasını sağlayacak olan bir burs kazandı. 1992’den 1995’e kadar çalışmalarına Berlin Konservatuarı’nda devam etti. Ayrıca Fazıl Say'ın 1991 – 1995 yılları arasında Almanya’da verdiği konser ve resitaller üzerine basında yayınlanan yazılar, bir kitap oluşturacak sayıya ulaşmıştır.
1994 yılında Genç Konser Sanatçıları Uluslararası Seçmeler Ödülü’nü kazandıktan sonra uluslararası kariyerinde hızlı bir yükselişe geçti. Say, New York Filarmoni, İsrail Filarmoni, Baltimore Filarmoni, St. Petersburg Filarmoni, BBC Filarmoni, Orchestre National de France ve dünya çapındaki diğer önde gelen orkestraların tanıdık yüzleri arasında yerini aldı.
1995 yılından günümüze uzanan süreç içinde tırmanışını sürdüren Fazıl Say, Fransa ağırlıkta olmak üzere Avrupa ülkelerinde ve beş kıtada etkinliklerini sürdürmekte, günümüzün önde gelen şef ve orkestralarının eşliğinde konserler vermekte, ünlü salonlarda resitaller sunmaktadır.
Hakkında
Besteciliği üzerine öncelikle söylenmesi gereken, yazdığı piyano yapıtlarını daha sonra orkestra yapıtlarına dönüştürmesidir. Bu nedenle konçertolarının sayısı giderek artmaktadır.
Ayrıca 2007 yıllarının sonunda yabancı bir gazeteye verdiği demeçlerle de gündeme gelmiştir. Fazıl Say, AKP iktidarını açıkça eleştirmiş, Cumhuriyet'in temel niteliklerinin tehlikede olduğunu, bundan endişe duyduğunu söylemiştir ve müzik eğitiminin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önemsenmediğini iddia etmiştir.
Lucerne Festivali, Ruhr Piyano Festivali, Rheingau Müzik Festivali, Verbier Festivali, Montpellier Festivali, Beethoven Festivali’nde defalarca yer alan Say, aralarında Amsterdam’da bulunan Concertgebouw, Berlin Philharmonie, Vienna Musikverein, Tokyo’daki Suntory Hall, New York’daki Carnegie Hall ve Avery Fisher Hall’ın da bulunduğu dünyanın birçok önde gelen konser salonlarında çalmıştır.
-
quote:
Orjinalden alıntı: Aganta Burina Burinata
Sanat bazen kelimelerin kifayetsiz kalmasına sebebiyet verir bence Fazıl Say böyle bir sanatçı. Kendisi gibi müzisyen ve öğretmen olan Ahmet Say'ın oğlu doğuştan damak eksikliği yüz yapısında görüntü ve konuşma bozukluğu nedeniyle içine kapanık ve yalnız bir çocukluk geçirmiş bu durum üzerine babası Ahmet Say ilgilenmesi için bir piyano almış ve bu dönemde yeteneğini geliştirmeye başlamış. Belkide müzikal hayatının dönüm noktası olan bir yarışmaya büyük bir eserle değil ülkesinin tanıtımı amacıyla "nasrettin hoca'nın dansı" isimli eseriyle katılmış ve başarılı olmuştur. Müziği'ni dinlerken onun beden dilini değilde klavyeye dokunduğu an gözlerimi kapayıp beni çocuklağuna çağırmasını bekler oyunlarına ortak olurum.
Aslında Ahmet Say profesyonel bir müzisyen değildir, basın yayın okumuştur. Ama profesyonel bir müzikolog kadar bilgisi vardır, müzik tarihi kitabı kolay, anlaşılır bir dille, çok yararlı bir kitap. Beden dili konusunda ise; bende piyano çaldığım için çalanların tekniğine yakından, dikkatlice bakmak isterim, en az yorumu kadar bunlada ilgilenirim, haliyle Fazıl yerinde duramadan zıp zıp çaldığı için rahatsız edici olabiliyor zaman zaman
-
Farklı bir yorum fakat hoşlanmadım.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X