Şimdi Ara

Evrim nedir? [Ana Konu] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
222
Cevap
15
Favori
5.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KareemSaid

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: KareemSaid

    Gelişemiyorlar zaten ortaçağda kliselerde bilime karşıydı hatta bilimsel bir düşünce getirenleri inançlarına ters diye yakarak öldürüyorlardı halen arap ülkelerinde biat edilen kişiler topluma dünyanın düz olduğunu anlatmaya çalışıyor kendi dinince daha yeni şahit olduk bu olaya din ve bilim yürür diyenler ya bilimi yada dini yanlış anlıyorlar.

    Geçmişte birçok bilim adamı dindar değil miydi ? Şuan pozitivist akımın yaygın olması tek doğrunun bu olduğu anlamına gelmiyor.

    Dindar olup olmadıklarını bilmiyorum beni ilgilendiren birçok bilimsel düşüncenin yada din ile uyuşmayan düşüncenin katolik kliseler tarafından kabul edilmeyip ölümle cezalandırılmasıdır. Ölüm cezası almayanlar ise fikirlerini yalanlamak zorunda bırakılmışdır bknz : Galileo Galilei başka örnek vermek gerekirse bir rahip olan katolik klisede büyüyen Giordano Bruno'da kendi inancına ters olan düşüncelerinin ortaya çıkmasıyla yıllarca zindanlarda eziyet görmüş ve herkesin içinde yakılarak öldürülmüşdü adamın haklı olduğu 50 yıl sonra ortaya çıkdı. Bugünde evrimi inkar edenler inançlarından dolayı bilimsel bir gerçeğe karşı çıkmıyorlarmı? Demekki bir sorun var din ve bilim arasında.

    O dönemde Hristiyanlar cahildi ve şimdi de Müslümanlar aynı duruma düştü. 8-13. asırlar arasında birçok Müslüman bilim insanı vardı ve Mezopotamya bölgesi kültür merkeziydi. Bence sorun inançtan kaynaklı değil. İnançtan bağımsız cehalet sonucu hem dinlerini hem de bilimi öğrenmiyorlar.




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Yaratılışın sürekli oluşunu ahirete inanmayanlara delil getiriyor işte ayette. Ama dediğin süreç anlamı çıkarılması sencede biraz zorlama değil mi?

    Neyse o dediğim problemler ve sıkıntılar inançsal sıkıntılar değildi. Dünya görüşüyle alakalı bir durum.

    İslam dünya düşüncesine göre dünya dönemezdi.

    Şu an burada bilimde bilim diye lak lak yapanlar şu son yüzyıldaki bilimsel gelişmeleri nasıl görüyorlar? Hemde ortada bir dünya görüşü problemi varken(postmodernizm)..

    Konuyla ilgili (aslında bu konuda yazdığım her şeyi ordan alıntıladım) şu yazıyı okumanı tavsiye ediyorum;
    http://populerkulturcoplugu.blogspot.com.tr/2015/09/islam-ve-modernite-4-tanr-hareket-eder.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kuranda yaratılışla ilgili bilgiler tamamen avam kesimin anlayışına uygun verildiği için basit ve son derece kısıtlıdır son nokta değildir, evrime inanmak dinden çıkarmaz. Ben de inanıyorum çünkü her şey değişim ve farklılaşma içinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umberto Eco kullanıcısına yanıt
    Ayette ''yeryüzünü dolaşın ve yaratılışın nasıl başladığına bakın'' kısmı yaratılışın başlangıcının somut delilleri olduğunu göstermez mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Ayette ''yeryüzünü dolaşın ve yaratılışın nasıl başladığına bakın'' kısmı yaratılışın başlangıcının somut delilleri olduğunu göstermez mi ?

    sen doğadan kopuk bir hayat sürüyorsun betondan bir ev teknolojik oyuncaklar üstteki çocugun lg 52 si gibi bir sürü oyuncagın var demi ...

    annen baban alışveriş yapıyor marketten pazardan LÖP LÖP YUTUYORSUN. yeme içme ihtiyacın var ya

    sen bir şehir cocugusun .. çiftcilik yapmadın ki TOPRAĞIN NASIL ÖLÜP DİRİLDİĞİNİ BİLESİN bulutların nasıl oluşup yüklenip YAĞMUR SU OLUŞTURDUGUNU HİÇ DÜŞÜNMEDİN Kİ ? topragın içinde habbe nin çatlayarak nasıl yaratıldıgını suyla topragın nasıl dirildiğini bir erik elma incir agacının nasıl hayat bulup hasat verdiğini ne bilirsin ?

    arının o çiçek bu çiçek dolaşıp bir ömür caba sarfettiğini hiç gözlemlemedin .

    topraktan yaratıldıgını (topraktan gıdalarla yeme ihtiyacını giderdiğini ve büyüdüğünü) FARKEDEMİYORSUN . ve zaman içinde yaşlanıp geri iade oldugununda farkında degilsin
    merhumu nasıl bilirdiniz iyi bilmeyiz ama bir kürek toprak atalım yinede

    amerikan yerlileri beyaz adamı sewmezdi bende sewmiyorum . şöyle bir cümleleri vardır

    insan toprağın sahibi degildir toprak insana ait degildir . İNSAN TOPRAĞA AİTTİR


    YARATILIŞ her daim gözlemlenebilir hayatın içinde .. ve sürekli bir döngüde mahlukun hayat bulup öldüğü ... işte bilimsel olan budur




  • Annenin ve babanin,annen baban olduguna da inanmiyorsun o halde,gördün mü?

    bunu anlatmaya calışıyorum zate inanıyoruz demi görmediğimiz halde .. evrim bir inançtır BİLİMSEL DEGİLDİR

    BU ÖRNEKLE KENDİNİ DÜŞÜNCENİ ÇÜRÜTÜYORSUN BENİ DEGİL
  • Yukarıdaki şahıs belki düzgün konuşur diye cevap verdim ama insanlarla dalga geçerek eğlenmeye çalıştığını düşünüyorum. Aksi halde ise vahim bir durumu var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Yukarıdaki şahıs belki düzgün konuşur diye cevap verdim ama insanlarla dalga geçerek eğlenmeye çalıştığını düşünüyorum. Aksi halde ise vahim bir durumu var.

    ayeti evrim düşüncesi üzerinden yorumlamaya kalkarsan böyle cuvallarsın . cevap veremezsin .

    üslübumda problem oldugunun farkındayım .. napim .. bende böyle biriyim ..

    bu ayet direk sana nüzul olmadı 7. yüzyılda arabistanda mekke veya medine de arab toplumunun yasadıgı hayatın içine onların konuştugu arabca dille nüzul oldu ..

    yeryüzünü dolaşın yaratılışın nasıl ortaya cıktıgına bakın derken EVRİM İ bulun denmedi bu insanlara bugün sanada aynı şey söylenmiyor

    halbuki ayet ne kadar basit anlaşılır demi .. ayet ;;;; işaret iz belirti anlamına gelir bu arada (arabca konusunda bilgisiz oldugunuzu görebiliyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Umberto Eco

    O ayeti nasıl te'vil ettin öyle?
    O ayet ahireti inkar eden kafirleri kastediyor olmasın sakın? Neyse boşver zaten ayetin ne dediği umurumuzda mı?

    EVRİM teorisi niye bu kadar sıkıntı yapılıyor anlamıyorum. Hem teoriyi reddeden kimseleri, hem de ona milyon kere evrim var diyenleri(bırakın adam cehaletinden ölsün)

    Evrimi reddedip dini gerekçe söyleyenleri hiç anlamıyorum. Çünkü evrimin varlığı ve yokluğu dinen en gereksiz konudur.

    Dünyanın dönmesi, kanın deveran etmesi ve kurandaki düşünme organının kalp olması gibi ciddi konular varken evrime takınılması bence cehaletten.

    Ya da o kadar ciddi ki mesele dindarlar bunlarla yüzleşemezler. Ve yüzleşemeyecekleri için islam düşüncesinin dünya dönüyoru hangi sebeblerle kabul etmediğini(dünyanın yuvarlaklığını kabul ederken niye döndüğünü kabul etmiyorlardı eskiler-bilimsel sebeblerle mi?) görmeden sürekli evrim teorisi var mı? gibi geyik muhabbetinden öteye gidemeyecek meselelere takılıyorlar.

    İnanmayanlara da hitap ediyor ama yaratılışın ışınlama gibi olması yerine bir süreç olduğu anlaşılıyor. Güya iğneleyici laflar söylemeye çalışıyorsun.

    Bilimsel bir gerçeğin dini sebeplerle inkar edilmesi önemli bir konudur. Ortaçağ Katolikleri gibi davranılırsa Müslüman halkların gelişmesi mümkün mü ?



    Hz. Adem'in Cennet'ten gönderildiğine inanmıyor musun?
    Fazla Caner Taslaman dinleme bence.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    İlgili ayetin dikkat çektiği bir noktada haklısın. İlk yaratılışa da işaret ediyor ayet bir açıdan. Ama senin dediğin gibi aşamayla yaratmaya bir işaret bulamazsın...

    Ha aşamayla yaratmaya kuran karşıdır demiyorum. Sadece bu ayet aşamayla yaratmayı kastetmiyor diyorum. Çünkü kastettiği yaratılış ve yaratılışın sonucunda oluşan dünyayı ahirete delil getirmek. Ki 19-27. ayetler bir bütündür. Bütüne bakıncada senin dediğin anlam imkansızlaşır. Çünkü vermek istediği mesaj farklıdır.

    Dediğin ayetten yaratılışın başlangıcını bilmeye yönelik bir anlam çıkar mı? Ya da çıkmaz mıyla ilgili Fahreddin Razi tefsirinden alıntı yapıyorum;

    quote:

    "Allah´ın yaratılışa nasıl başlayıp, (ölümden sonra) onu nasıl yeniden canlandırdığını görmediler mi? Şüphesiz bu, Allah´a kolaydır..."(Ankebût, 19).

    Cenâb-ı Hak, tevhid demek olan ilk aslı beyan edip, "Peygamberlerin görevi, apaçık tebliğden başkası değildir" ifadesi ile, peygamberlik demek olan ikinci asla işaret edince, "haşr" (diriliş) demek olan üçüncü aslı izaha başlamıştır. Bu üç aslın, ilahiyat konularında, birbirinden neredeyse hiç ayrılmadıklarını, Cenâb-ı Hakk´ın, bunlardan ikisini zikrettiği her yerde, üçüncüsünü de zikrettiğini defalarca beyan ettik. Bu ayetle ilgili bir kaç mesele vardır. [85]


    "Görme" Tabirinin Yeri


    İnsan, yaratılışın başlangıcını ne zaman gördü ki, ona, "Görmediler mi?" denilebilsin? Buna karşı deriz ki: Bu

    ifadeyle, tıpkı görme gibi, apaçık olan bir "bilme" manası kastedilmiştir. Çünkü insan, yaratılışın başlangıcının Allah´dan olduğunu bilir. Çünkü ilk yaratma, mahlûkâttan olamaz. Aksi halde o ilk yaratma, ilk yaratma olmaz. O halde ilk yaratış, Allah´dandır. Bu, eğer biz bununla, bizzat yaratmanın kastedildiğini söylersek böyledir. Yok eğer, bu "başlama" ile, Hz. Adem (a.s)´in ilk yaratılışının; "yeniden yapma" ile de onun ikinci kez yaratılışının kastedildiğini söylersek, şöyle deriz: Kendisini yaratanın, çocukları rahimlerde şekillendiren, onları, nutfe halinde, mükemmel bir insan haline getiren hâkimse kadir bir zâtın olduğu konusu, insan için kapalı değildir. Bu ilk yaratma işi, insanca malumdur ve açıktır. Dolayısıyla böyle bir bilgi manasında "görme" kelimesi kullanılabilir. "Görmediler mi?" ifadesi, buna göre, "Onlar, çok açık ve net bir biçimde, Allah´ın yaratmaya nasıl başladığını, onları topraktan yarattığını, terkip ettiğini ve aynı şekilde (öldükten sonra da), onların parçalarını topraktan biraraya toplayıp, ruhunu ufleyeceğini bilmiyorlar mı? Daha doğrusu siz insanlar için bu, daha kolaydır. Çünkü, bir bütün teşkil etmek üzere bir takım taşlar yontup sonra bunları bir araya getiren bir usta, bir başka sefer onları dağıtırsa diyebilir ki[86] "Bu sefer (ikinci seferde) onları (sıra ile) yanyana koymak, artık taşlar yontulmuş ve hazır olduğu için, bence daha kolaydır." Bir ayetin, diğerinin yanında olmasının uygun düşeceği malumdur. İşte Cenâb-ı Hakk´ın, "Bu, Allah´a daha kolaydır" (Rum. 27) ayeti bu tarzda anlaşılmalıdır. Nitekim ayetteki, "Şüphesiz bu, Allah´a kolaydır"cümlesinde buna işaret etmektedir. [87]


    Yaratma İşi Görülebilir mi?


    Cenâb-ı Hak, "Allah´ın yaratılışa nasıl başladığını görmediler mi?" buyurmuş ve görme işini, yaratmaya değil

    keyfiyete "nasıl"lığa bağlamıştır. Çünkü "Onlar, Allah´ın yarattığını" veya "yaratmaya başladığını görmediler mi?" dememiştir. Keyfiyet ise, bilinen bir husus değildir? Buna cevaben eliyoruz; Ki; Bu kadar bir keyfiyet (yani bunun nasıl olduğu) malumdur. Çünkü Allah o insanı, hiç söz konusu değilken, adı-sanı yokken yaratmıştır. Yine onu nutfeden yaratmıştır. Nutfe de gıdadandır. Gıda da sudan ve topraktandır. (Yaratılışın başlangıç keyfiyeti ile ilgili) bu kadar şey, yeniden yaratmanın mümkün olacağını göstermeye kâfidir. Çünkü yeniden yaratılış da, aynen başlangıç gibidir. [88]


    Zamir Yerinde İsim


    Cenâb-ı Hak niçin, "Bu, Allah´a kolaydır" cümlesinde, niçin ismini açık olarak getirip, zamirle "Bu O´na kolaydır" demedi? Halbuki "Sonra O onu... yeniden yapıyor" ifadesinde zamirle ifade etmiştir? Buna cevaben deriz ki: Bu, bu işin Allah´a kolay olduğuna delil getirmenin yanısıra, "Allah" isminin açıkça zikredilmesiyte yapılan bir te´kiddir. Çünkü "Allah" isminin açıkça getirilmesi de, bu işin kolay olduğunu anlamayı gerektirir. Çünkü insan, Allah lafzını duyup, onun manasının, "Ey hiçbirşeyin âciz bırakamayacağı mükemmel bir kudretle kadir, her maddenin bütün zerrelerini kuşatan bir ilimle âlim, irâdesi geçerli, irâde ettiğini geriye çevirecek hiçbir kudret bulunmayan zat" olduğunu anlarsa, yeniden yaratmanın mümkünlüğünü kesinkes anlar. [89]


    Hilkatin Başlangıcına Bakın;


    "De ki: "Yer yüzünde gezip dolaşın da (Allah´ın) hilkate nasıl başladığını görün, Allah yeni bîr âhiret hayatını da tekrar yaratacaktır. Çünkü Allah her şeye kadirdir" (Ankabût, 20). [90]


    İdrâk Farklılıkları


    Önceki ayet, (kişide) mevcut fikrî zekâya işarettir. Ki bu, peşine düşülmeksizin var olan bir şeydir. İşte bundan dolayı Allah, yokluğu imkânsız görme anlamında, istifham üslubuyla, "görmediler mı?"(Ankebot, 19) buyurmuş; bu ayetle de, "Eğer sizin için böyle bir ilim mevcut değilse, tefekkür! bir ilimle bilebilmeniz için, yeryüzünün çeşitli mıntıkaları konusunda tefekkür edin" buyurmuştur. Bu böyledir, zira insanlar, idrâk konusunda farklı farklıdır. Kimileri, bir şeyi, herhangi bir öğretimde bulunulmadan ve kendisine aklî herhangi bir delil getirilmeden anlar; kimileri, ancak o şeyi ortaya koymakla anlar, kimileri de hiç anlamaz, işte bundan dolayı Cenâb-ı Hak, "Eğer birinci sınıftan değilseniz, yaratmanın nasıl başladığını bile bilebilmeniz için yeryüzünde dolaşın, yani, yeryüzü hakkında fikrinizi harekete geçirin ve kendinizin dışında cereyan eden hadiseler hakkındaki zihninizi çalıştırın..." buyurmuştur. Ayetle ilgili birkaç mesele vardır: [91]


    Nazar ve Rü´yet Farkı


    Cenâb-ı Hak önceki ayetle, "rü´yet - görme" lafzını, bu ayette de, "nazar - bakma" lafzını getirmiştir. Bunun hikmeti nedir? Biz deriz ki: Daha önce de ortaya konulduğu gibi, fıtrî ilim, fikri, tefekkür? ifimden daha tam ve mükem­meldir. Çünkü, bakmak, görmeye götürür. Nitekim, Arapça´da "Baktım ve gördüm" denilir. Bir şeye götüren ise, o şeyin altındadır. Binâenaleyh Cenâb-ı Hak, ´birincisinde, "Sizin için görme tahakkuk etmediyse, o görmenin tahakkuk edebilmesi için, yeryüzüne bakınız..." buyurmuştur. [92]


    Hads-Nazar - Tefekkür


    Cenâb-ı Hak, bu ayeti emir sigasıyla getirmiş; birinci ayette de, istifham üslubunu kullanmıştır. Çünkü hadsî ilim (bedihî ilim) mevcutsa, bunu emretmek, hasıl-ı tahsil olur. Eğer mevcut değilse, bu ancak, araştırmakla elde edilir. Çünkü araştırmakla, var olan şey, fikrî hale dönüşmüş olur. Binâenaleyh bunu emretmek, "tekfîf-i mâlayutâk" olur. Fakat tefekkürî ilim ise, kişinin kudreti dahilindedir. O halde, bu emredilebilir. [93]


    Üçüncü Mesele


    Cenâb-ı Hak, yaratılışın nasıl başladığını bildirdiği ayetinde, lafzatullahı, açık olarak getirerek "Allah yaratma^ getirerek, nasıl başlıyor?" (Ankebut, 19> buyurmuş, ´Sonra onu geri çeviriyor"{Ankabût, 19) diyerek, yuîdu fiilinin tahtında, Allah´a râci olan huve zamirini getirmiştir. Halbuki bu ayette ise, Uj fiilinin tahtında zan r getirmiş, "iâde"yi ifade eden cümlede de, ism-i zahir getirerek buyurmuştur. Çünkü bir önceki ayette başlama işinin kendisine nisbet edilebileceği bir iş, Allah´tan önce zikredilmemiştir. Çünkü Cenâb-ı Hak önce, buyurmuş, daha sonra da buyurmuştur. Bu, tıpkı, birinin Zeyd Amr´a vurdu" deyip daha sonra da, "Bekr´e de vurdu" diyerek birincisi İle yetindiği için, ikinci de Zeyd adını zikretmeye ihtiyaç duymaması gibidir İkinci ayette ise, başlama işi, lafzatullah´a isnat edilerek zikredilmiş ve bununla yetinilmiş, ism-i zahir de getirilmemiştir. Bu da tıpkı bir kimsenin, "Zeyd´in nasıl çıktığını bilmiyor musun?" deyip, "Onun nasıl çıktığını benden dinle..." diyerek Zeyd adını, ikinci cümlede açıkça zikretmemesi gibidir. [94]




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umberto Eco -- 15 Eylül 2015; 20:36:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Umberto Eco kullanıcısına yanıt
    Bu kişi 13. asırda vefat etmiş. O yıllara göre doğru tespitleri de var ama şuan bu kişinin görmediği fosil bilimi var. 800 yıl daha yaşasaydı benim gibi düşünebilirdi. Fosiller sayesinde ilk yaratılışın izleri günümüze kadar takip edilebiliyor. Nuh suresinde aşama aşama yarattığı da söyleniyor ama bu ana rahmindeki aşamalar olabilir. Yine Nuh suresindeki bir ayette de bizi yerden bir nebat gibi yetiştirdiği yazıyor. Yani bir bitkinin büyümesi gibi gelişim süreci örnek verilmiş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadence1

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Ayette ''yeryüzünü dolaşın ve yaratılışın nasıl başladığına bakın'' kısmı yaratılışın başlangıcının somut delilleri olduğunu göstermez mi ?

    sen doğadan kopuk bir hayat sürüyorsun betondan bir ev teknolojik oyuncaklar üstteki çocugun lg 52 si gibi bir sürü oyuncagın var demi ...

    annen baban alışveriş yapıyor marketten pazardan LÖP LÖP YUTUYORSUN. yeme içme ihtiyacın var ya

    sen bir şehir cocugusun .. çiftcilik yapmadın ki TOPRAĞIN NASIL ÖLÜP DİRİLDİĞİNİ BİLESİN bulutların nasıl oluşup yüklenip YAĞMUR SU OLUŞTURDUGUNU HİÇ DÜŞÜNMEDİN Kİ ? topragın içinde habbe nin çatlayarak nasıl yaratıldıgını suyla topragın nasıl dirildiğini bir erik elma incir agacının nasıl hayat bulup hasat verdiğini ne bilirsin ?

    arının o çiçek bu çiçek dolaşıp bir ömür caba sarfettiğini hiç gözlemlemedin .

    topraktan yaratıldıgını (topraktan gıdalarla yeme ihtiyacını giderdiğini ve büyüdüğünü) FARKEDEMİYORSUN . ve zaman içinde yaşlanıp geri iade oldugununda farkında degilsin
    merhumu nasıl bilirdiniz iyi bilmeyiz ama bir kürek toprak atalım yinede

    amerikan yerlileri beyaz adamı sewmezdi bende sewmiyorum . şöyle bir cümleleri vardır

    insan toprağın sahibi degildir toprak insana ait degildir . İNSAN TOPRAĞA AİTTİR


    YARATILIŞ her daim gözlemlenebilir hayatın içinde .. ve sürekli bir döngüde mahlukun hayat bulup öldüğü ... işte bilimsel olan budur


    Yav sen sanki çok farklısın boş boş alakasız alakasız konuşmuşsun. Sanki şehirli adam ürünün toprakta yetiştiğini bilmiyor. Bir de önemli bir şey anlatırmış gibi laf kalabalığı yapmışsın. İşine geldi mi evrim inanç ama işe gelmedi mi her şey yaratıldı. Evrime gözlemlenemiyor diyen adam yaratılışı nasıl gözlemlemiş, nereye baktın da gördün kendi hayal dünyana mı?




  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    İlk yaratılışın nasıl olduğunu şu an gelişen bilime ve dediğiniz fosillere göre de bilemiyoruz ki.

    Fahreddin Razi zaten bilmek mümkün olabilir diyor. Görmek mümkün değil diyor...


    Gelelim evrime. Evrimi kuranda görmek zorunda mıyız? Mesele işte burada...

    Görmek zorunda hissediyorsak kendimizi her ayeti çevirebiliriz. Zaten bilimselci tefsirciler ortada cirit atıyorken hayli hayli yaparız. Hatta ve hatta sadece evrimi değil bütün bilimsel teorileri kurana mal edebiliriz rahatça.

    Çünkü elimizde 7.yüzyılda inen bir kitabın bütün rivayetlerden ve arapçadan arındırılmış bir meali var.

    Bak sana paralel evrenlere delil getireyim; Alemlerin Rabbi derken paralel evrenlere işaret var.


    Ama neden bunları görmek zorunda hissediyoruz kendimizi???

    Çünkü dediğim gibi bu bir kandırmaca. Esas mesele dünya görüşü ve konumlandığın nokta. Aşağılık kompleksi ve modernite çelişkisiyle durumu sahte mevzulara çekme değil...

    Evrim gibi İslamla çeliştiği farzedilen bilimsel konular sahte konular. Müslümanların bu sahte ve gereksiz konulara takılmasının nedeni travma halidir...

    Meseleyi daha iyi anlamak için bu videoyu izle veya oku...

    http://populerkulturcoplugu.blogspot.com.tr/2015/08/islam-ve-modernite-ducane-cundoglu.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Umberto Eco -- 15 Eylül 2015; 21:38:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu evrimden ayet tartışmaya döndü
  • direk başlığa cevap veriyorum.
    hayir gökten inmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Umberto Eco kullanıcısına yanıt
    İlk kısmını göremiyoruz ama ondan sonraki gelişimi inceleyebiliyoruz. Kuran'da evrim kuramına dair açıkça destekleyici veya karşıt bir ayet olmadığının farkındayım. Sadece insanların katı tutumunun mantıksız olduğunu söylemeye çalışıyorum. Kuran'da evrim ile ilgili bir ayet yer almayabilir ama çelişki de söz konusu değildir. Bu yüzden dini sebeplerle bilimsel bir gerçeği inkar etmek hezeyandır.
  • Cadence burada en azından 1 yıldır yazan arkadaşlarla iyi tanınıyor olmalı ama galiba unutulmuş.
    Bu arkadaş dünyanın yuvarlak olmadığı, ISS nin var olmadığını iddia etmiş ,roket hareketinin yalan olduğu gibi temel bilim yasalarını reddederek katıksız bir postmoderniste bile rahmet okuyacak söylemleriyle gönlümüze taht kurmuş bir arkadaştır.
    Bu adama evrim teorisi derseniz,elinde borazan sokak sokak gezer haberiniz ola:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savarog

    Cadence burada en azından 1 yıldır yazan arkadaşlarla iyi tanınıyor olmalı ama galiba unutulmuş.
    Bu arkadaş dünyanın yuvarlak olmadığı, ISS nin var olmadığını iddia etmiş ,roket hareketinin yalan olduğu gibi temel bilim yasalarını reddederek katıksız bir postmoderniste bile rahmet okuyacak söylemleriyle gönlümüze taht kurmuş bir arkadaştır.
    Bu adama evrim teorisi derseniz,elinde borazan sokak sokak gezer haberiniz ola:)

    Ciddimisin bir ara vardı öyle bir zeka artığı çıkmış dünyanın yuvarlak olmadığı hakkında konu açmışdı eğer bu adamsa hiç şaşırmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KareemSaid

    quote:

    Orijinalden alıntı: savarog

    Cadence burada en azından 1 yıldır yazan arkadaşlarla iyi tanınıyor olmalı ama galiba unutulmuş.
    Bu arkadaş dünyanın yuvarlak olmadığı, ISS nin var olmadığını iddia etmiş ,roket hareketinin yalan olduğu gibi temel bilim yasalarını reddederek katıksız bir postmoderniste bile rahmet okuyacak söylemleriyle gönlümüze taht kurmuş bir arkadaştır.
    Bu adama evrim teorisi derseniz,elinde borazan sokak sokak gezer haberiniz ola:)

    Ciddimisin bir ara vardı öyle bir zeka artığı çıkmış dünyanın yuvarlak olmadığı hakkında konu açmışdı eğer bu adamsa hiç şaşırmam.

    http://forum.donanimhaber.com/m_85724128/tm.htm Konu başlığı "Satellite Uydu Aldatmacası" Konuyu açtığı yere dikkat.

    http://forum.donanimhaber.com/m_100524832/tm.htm Şu konuya da cadence1453 üyeliğiyle inciler dizmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    quote:

    Orijinalden alıntı: KareemSaid

    quote:

    Orijinalden alıntı: savarog

    Cadence burada en azından 1 yıldır yazan arkadaşlarla iyi tanınıyor olmalı ama galiba unutulmuş.
    Bu arkadaş dünyanın yuvarlak olmadığı, ISS nin var olmadığını iddia etmiş ,roket hareketinin yalan olduğu gibi temel bilim yasalarını reddederek katıksız bir postmoderniste bile rahmet okuyacak söylemleriyle gönlümüze taht kurmuş bir arkadaştır.
    Bu adama evrim teorisi derseniz,elinde borazan sokak sokak gezer haberiniz ola:)

    Ciddimisin bir ara vardı öyle bir zeka artığı çıkmış dünyanın yuvarlak olmadığı hakkında konu açmışdı eğer bu adamsa hiç şaşırmam.

    http://forum.donanimhaber.com/m_85724128/tm.htm Konu başlığı "Satellite Uydu Aldatmacası" Konuyu açtığı yere dikkat.

    http://forum.donanimhaber.com/m_100524832/tm.htm Şu konuya da cadence1453 üyeliğiyle inciler dizmiştir.







  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.