Şimdi Ara

EVREN-UZAYLILAR İLE İLGİLİ YAŞANMIŞ OLAYLAR-TEORİLER [SSLİ] (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
318
Cevap
47
Favori
14.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
177 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaNgO

    Kuran ne derse o, Kuran'da uzaylı yoksa, inanmamanız gerekir, eğer inanırsanız günah işlemiş olursunuz.





    -Diyanet işleri bakanlığı



    Kurana gore insanlardan baska zeki yasam var. Uzayda baska canlilari gec, zeki yasam yoktur diyenler neye hizmet ediyor sence?

    Kurana göre dünya düzdür.

    Oyle bir sey yazip yazmadigini bilmiyorum. Ama koca evrende yanliz oldugumuzu da dusunmuyorum. Seni boyle dusunduren ne?

    Hemen yukarıda yazdım.

    Benim sorum insan disi akilli yasam ile ilgili idi. Kendisine muslumanim diyen birisinin insandan baska akilli canlilar olmadigini dusunmesi sakat bir sey.

    İnsandan başka akıllı canlı derken kastın bilmem x gezegenindeki y uzaylı si ise zaten islamda gezegen uzay diye bişey yok ki uzaylı olsun

    En basitinden google da fatiha suresi ve 18 bin alem diye yaz. Bak bakalim baska gezegenlerdeki canlilardan bahsediliyor mu?

    hocam benimle tartışmaya varmısın?ben islamın uydurma olduğunu söylüyorum.sen şimdi kurandaki mucizelerimi savunuyorsun? başka gezegenlerde canlılar meselesini geçelimde şöyle kromozomdan felandan filandan bahsedildiği söyleniyor. doğrumu sen bunlaramı inanıyorsun?

    Tartisalim tabiki de kurani kerim fen bilgisi kitabi mi neden oyle seyler yazsin ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi

    dinler uydurmadır.konuda bazıları kuranda bazı bilimsel şeylerin bilindiğini iddia felan ediyorlar.bu konuda kendine güvenen biri varsa mesajımı alıntılayarak çok uzatmadan kuranda 'kromozomdan,yuvarlak dünyadan,şundan bundan'vs özet olarak geçsin.ona anlattıkları herşeyin nasıl bir çelişki olduğunu açıklayayım.

    varmı benimle tartışacak bir babayiğit.

    Dini kitaplar insanlarin davranislari, dogrulari yanlislari gibi konulara deginir. Fen bilgisi kitabi mi bu?

    bak güzel büyük bir tehlikeden döndün .d yani şu kuranda bilimsel şeylerden felan bahsediyor diyenlerden değilsin dimi?kuranda yok bilmem dünyanın yuvarlak olması,kromozom,parmak izi vs bu tarz şeylerden bahsedilmediğini kabul ediyorsun dimi?ona göre başka bir yönden saldıracam




  • Haklisin aydinlandim hic boyle duusnmek aklima gelmedi iyiki varsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaNgO

    Kuran ne derse o, Kuran'da uzaylı yoksa, inanmamanız gerekir, eğer inanırsanız günah işlemiş olursunuz.





    -Diyanet işleri bakanlığı



    Kurana gore insanlardan baska zeki yasam var. Uzayda baska canlilari gec, zeki yasam yoktur diyenler neye hizmet ediyor sence?

    Kurana göre dünya düzdür.

    Oyle bir sey yazip yazmadigini bilmiyorum. Ama koca evrende yanliz oldugumuzu da dusunmuyorum. Seni boyle dusunduren ne?

    Hemen yukarıda yazdım.

    Benim sorum insan disi akilli yasam ile ilgili idi. Kendisine muslumanim diyen birisinin insandan baska akilli canlilar olmadigini dusunmesi sakat bir sey.

    İnsandan başka akıllı canlı derken kastın bilmem x gezegenindeki y uzaylı si ise zaten islamda gezegen uzay diye bişey yok ki uzaylı olsun

    En basitinden google da fatiha suresi ve 18 bin alem diye yaz. Bak bakalim baska gezegenlerdeki canlilardan bahsediliyor mu?

    hocam benimle tartışmaya varmısın?ben islamın uydurma olduğunu söylüyorum.sen şimdi kurandaki mucizelerimi savunuyorsun? başka gezegenlerde canlılar meselesini geçelimde şöyle kromozomdan felandan filandan bahsedildiği söyleniyor. doğrumu sen bunlaramı inanıyorsun?

    Tartisalim tabiki de kurani kerim fen bilgisi kitabi mi neden oyle seyler yazsin ki?

    tamamdır hocam yukarıdaki mesajın cevabını aldım.şimdi ayetlerde rastladığım bazı çelişkilere yorumunu merak ediyorum.

    Diyanet İşleri: Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar. TARIK SURESİ 7. AYET

    bu ayet ile ilgili yorumunu merak ediyorum.daha iyi anlayabilmek için ayetin öncesine felan bak da neyden bahsedildiğini anla.sonra bana fikrini söyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaNgO

    Kuran ne derse o, Kuran'da uzaylı yoksa, inanmamanız gerekir, eğer inanırsanız günah işlemiş olursunuz.





    -Diyanet işleri bakanlığı



    Kurana gore insanlardan baska zeki yasam var. Uzayda baska canlilari gec, zeki yasam yoktur diyenler neye hizmet ediyor sence?

    Kurana göre dünya düzdür.

    Oyle bir sey yazip yazmadigini bilmiyorum. Ama koca evrende yanliz oldugumuzu da dusunmuyorum. Seni boyle dusunduren ne?

    Hemen yukarıda yazdım.

    Benim sorum insan disi akilli yasam ile ilgili idi. Kendisine muslumanim diyen birisinin insandan baska akilli canlilar olmadigini dusunmesi sakat bir sey.

    İnsandan başka akıllı canlı derken kastın bilmem x gezegenindeki y uzaylı si ise zaten islamda gezegen uzay diye bişey yok ki uzaylı olsun

    En basitinden google da fatiha suresi ve 18 bin alem diye yaz. Bak bakalim baska gezegenlerdeki canlilardan bahsediliyor mu?

    hocam benimle tartışmaya varmısın?ben islamın uydurma olduğunu söylüyorum.sen şimdi kurandaki mucizelerimi savunuyorsun? başka gezegenlerde canlılar meselesini geçelimde şöyle kromozomdan felandan filandan bahsedildiği söyleniyor. doğrumu sen bunlaramı inanıyorsun?

    Tartisalim tabiki de kurani kerim fen bilgisi kitabi mi neden oyle seyler yazsin ki?

    tamamdır hocam yukarıdaki mesajın cevabını aldım.şimdi ayetlerde rastladığım bazı çelişkilere yorumunu merak ediyorum.

    Diyanet İşleri: Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar. TARIK SURESİ 7. AYET

    bu ayet ile ilgili yorumunu merak ediyorum.daha iyi anlayabilmek için ayetin öncesine felan bak da neyden bahsedildiğini anla.sonra bana fikrini söyle.

    Sen fen bilgisi olarak bakiyorsun hala. Burada celiski olarak gordugun ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: BaNgO

    Kuran ne derse o, Kuran'da uzaylı yoksa, inanmamanız gerekir, eğer inanırsanız günah işlemiş olursunuz.





    -Diyanet işleri bakanlığı



    Kurana gore insanlardan baska zeki yasam var. Uzayda baska canlilari gec, zeki yasam yoktur diyenler neye hizmet ediyor sence?

    Kurana göre dünya düzdür.

    Oyle bir sey yazip yazmadigini bilmiyorum. Ama koca evrende yanliz oldugumuzu da dusunmuyorum. Seni boyle dusunduren ne?

    Hemen yukarıda yazdım.

    Benim sorum insan disi akilli yasam ile ilgili idi. Kendisine muslumanim diyen birisinin insandan baska akilli canlilar olmadigini dusunmesi sakat bir sey.

    İnsandan başka akıllı canlı derken kastın bilmem x gezegenindeki y uzaylı si ise zaten islamda gezegen uzay diye bişey yok ki uzaylı olsun

    En basitinden google da fatiha suresi ve 18 bin alem diye yaz. Bak bakalim baska gezegenlerdeki canlilardan bahsediliyor mu?

    hocam benimle tartışmaya varmısın?ben islamın uydurma olduğunu söylüyorum.sen şimdi kurandaki mucizelerimi savunuyorsun? başka gezegenlerde canlılar meselesini geçelimde şöyle kromozomdan felandan filandan bahsedildiği söyleniyor. doğrumu sen bunlaramı inanıyorsun?

    Tartisalim tabiki de kurani kerim fen bilgisi kitabi mi neden oyle seyler yazsin ki?

    tamamdır hocam yukarıdaki mesajın cevabını aldım.şimdi ayetlerde rastladığım bazı çelişkilere yorumunu merak ediyorum.

    Diyanet İşleri: Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar. TARIK SURESİ 7. AYET

    bu ayet ile ilgili yorumunu merak ediyorum.daha iyi anlayabilmek için ayetin öncesine felan bak da neyden bahsedildiğini anla.sonra bana fikrini söyle.

    Sen fen bilgisi olarak bakiyorsun hala. Burada celiski olarak gordugun ne?

    bu ayete öyle bakıyorum çünkü ayet biyoloji ile ilgili bir konudan bahsediyor.


    şimdi hocam bu ayet spermin bel ile kaburga kemikleri arasından çıktığını söylüyor.şimdi bu ayetle ilgili birileri çıkacak bu ayette insandan bahsediyor diyecek ama böyle birşey mümkün olamaz çünkü peygamber dönemi bu ayeti sperm olarak anlamıştır.insandan bahsediyor diye bir iddia ortaya atma - Diyanet İşleri: Andolsun biz, Kur’an’ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan? kamer 17- bu ayeti hükümsüz kılar çünkü peygamber bu ayeti insandan bahsediyor diye anlamamışmı sorusu akla gelir.


    evet şimdi çelişkiye gelelim.sperm testislerde üretilir.burdan ductus deferens (yaklaşık 25 30cm) ile idrar kesesinin hizasına kadar taşınır.idrar kesesinin hizasından bir bombe yaparak aşağı doğru inip spermi prostata boşaltır.ve sperm burda son şeklini aldıktan sonra penisden fışkırır.şimdi burda idrar kesesinin ve prostatın yerini bilmek önemli.idrar kesesi göbek deliğinin biraz aşağısındadır.prostat ise idrar kesesinin aşağısındadır.sperm ductus deferens ile en fazla idrar kesesinin uç noktasına kadar taşınmıştır.yani sperm göbek deliğinin yukarısına geçmemektedir.göğüs kafesi ise göbek deliğinin üstündedir.bu durumda sperm hiçbir şekilde göğüs kafesinin içinde bulunmamaktadır.ve sperm göğüs kafesinin sınırları içerisinde olmadığı için 'göğüs kafesi ile sırt arasından' ibaresi tamamen çelişkili bir ibaredir.




  • halaycibasi kullanıcısına yanıt
    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion

    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: geekon

    baska yaşam formları olabilir mi derseniz mümkün derim.ancak başka bilinçli varlık derseniz pek mantıklı gelmiyor.ateistlere göre her şey tesadüf.hepimiz de aynı kökenden geliyoruz.şöyle mesela balinayla sinek aynı kökenden.boylesine aklımızın alamadığı bir evren nasıl kendi kendine olabilir.her şeyin bir sebebi var bana göre.en çekilmez yahudi, hristiyan bile ateistten iyidir

    İnsanı yaratanlar bilinçli yaşam formları olan uzaylılar dır.

    bak sen de inanclisin saygim var

    ? Bendeki inanç değil bilgi üstelik sen müslüman ise başkasına saygı duymaman gerekiyor. Saygı duyarsan dinden çıkarsın.

    onu sen uyduruyorsun banane kendine musluman diyenlerden.her muslumanim diyenin dedigi islam olmuyor

    Her müslüman değil senin peygamberin putperestlere yani farklı bir inançtak8lere saygı duydu mu yoksa onların kutsallarini kırdı mı. Putları kırmasından bahsediyorum.



    İnsan dilerse ineğe dilerse taşa tapar nerde saygı. Açıkla bakalim

    o kadar göz önündeki mucizelere inanmadı onlar

    Göz önünde dediğin mucize nedir.

    Velev ki inanmadılar bu onların hürriyeti engellemeyi gerektirir mi. Tutarlı ol.

    sabaha kadar anlatsam ne farkeder sanki bos kafayla degerlendiriyorsunuz.anca nasil kendimi hakli cikaririm derdiniz

    Arkadaşım sabaha kadar değil.

    Mucize diyorsun kuran ayeti ile sabittir peygamberin mucizesi yok.

    Herkesin kabul edeceği kimsenin yapamayacağı bir mucize ise ve bunu kabul etmediler demek o insanların akıl sağlığı bozuk. Bunlara rağmen onlara saygısızlık edip putlarını kırmak normal bir hareket değil.

    Şimdi o hareketi örnek alan isid var

    Mucize Allah'ındır zaten.Sana ne kadar mantıklı geliyor bir kişinin birden çıkıp on milyonlarca kişinin inanması?Herkes mi salaktı o zaman.O bölgede görüp inanmayanlar mı çok akılıydı?Başlama şimdi işid konusuna.Banane başkalarından, onlar öyle yapıyor diye islam öyle mi?Beyni yıkanmış insanlar topluluğu.Kullanıldılar kenara atıldılar.Hani nerde işid?

    Yığınların birinin peşinden gitmesi o şeyi doğru yapıyorsa git Hristiyan ol

    ne alaka kardes yazdigimi nerenle okuyorsun.mucizelere sahit olmus ki bu insanlar inanmis diyorum.sen bana yaratici yok diyip kanitlayabilir misin? hayir kanitlayamazsin.ben sana var diyip kanitlayabilir miyim? hayir kanitlayamam. zaten kanitlayabilsek herkes dogru yolda olurdu bu dunyada yasadigimiz hayatin anlami olmazdi.cok bilime inaniyorsunuz madem sorayim o zaman.senin annen var onun annesi var vs. vs. en sonunda hepimizin soyu ayni.ister ilk peygambere inan ister tek hucreliden geldigine.ee o tek hucreli nasil olustu? hadi diyelim uygun ortamda amino asit oldu sonra birlesti falan falan.ee amino asitin icindeki nerden geldi? uzaydan gezegenden vs.uzay gezegen nerden geldi? diyelim big bang teorisi gercek.ee bu big bang nasil oldu aklinin almadigi sicaklik yogunluk falan.hadi ona da diyelim hawkingin negatif madde yaklasimi dogru olsun.olsun da verdigi ornekte sen ortada bir sey yokken pozitif ve negatif cikariyorsun, sonucta o isi sen yapiyorsun.gama isinini dusunelim sen onu ayirmadan elektron ve pozitrona ayrilir mi veya biri yapmadan ki zaten biz enerjinin korunumuna inanan insanlariz.o zaman tek bir aciklamasi var her seyin baslangicinda bir yaraticimiz var.ister Hz. İsa’ya tap hristiyan ol(bence dogru demiyorum) ister mucizeleriyle insanlara dogruyu gostermeye calisan Hz. İsa, Hz Muhammed gibi peygamberlerin aslinda tek yaratici tarafindan gonderildigine inan.Sozun kisasi simdi bu peygamberlerin mucizelerin tanik olmus ki o donemdeki insanlar, onlara inaniyorlar ve bana iclerinden en mantiklisi hepsini gonderen tek yaraticinin oldugu geliyor.



    Ayrica eklemek istedigim bir seyler daha var.Neyi ne kadar arastirdin bilmiyorum ama bilim bizim dinimizde one cikarilmistir.Nasil bir din ilim derken ondan zarar gelsin.Ben dahil cogu musluman islami dogru yasamiyordur.Elimden geldigince calisiyorum ama kimse dogrusunu yansitmaz.Hele ki bizim ulkenin basindaki calan kisiler veya zevk icin 20 kari alan araplar.En dogrusu her soylenene inanmamak.Su an yazilan cizilen fetvalarin hicbirine inanma istersen ama muslumansan ac Kuran’i oku kendin dogrusunu ogrenmeye calis.Bizim dinimiz de zaten bunu soyluyor.Bitcoin caiz degildir dedi diye bizim andavallar degil mi yani?Daha cok sey konusurum ama genelde konustuklarima yazik oluyor.Yani karsimdaki kör kütük bir seylere inandigi icin nasil olur da bunu ateist yaparim diye dusunuyor.Şöyle diyim, ben de dusundum kafa yordum.Yani etrafimdakiler inaniyor diye inanmiyorum.Ne olurdu Allah bilir ama ben bugunun sartlarinda ornek veriyorum ingilterede de dogsam buyusem arastirdiktan sonra islami secerdim.Tabi ben boyle dusunuyorum kimse bana katilmak zorunda degil.O kadar ilim dedik ayetle bitirelim.



    “De ki: Ey Rabbim! İlmimi artır.”



    Tâhâ sûresi (20), 114

    Baştan aşağı kendinle çelistin.



    Öncelikle devamlı onlar mucize gördüler inandılar. O zaman biz de inanalım. Gibi ilkel bir umden var.



    Hadi diyelim peygamber mucize gösterdi ve inandılar peki o zaman bi neden görmüyoruz.

    Bırak onu bana din adamlarına bakma kuran oku deyip kendin okumaman komik zira kurana göre peygamberin mucizesi yok. Buyur.



    Ankebut Suresi, 50. ayet: Dediler ki: "Ona Rabbinden ayetler (birtakım mucizeler) indirilmeli değil miydi?" De ki: "Ayetler yalnızca Allah'ın Katındadır. Ben ise, ancak apaçık bir uyarıcıyım



    Ra'd Suresi, 7. ayet: İnkar edenler derler ki: "Ona Rabbinden bir ayet (mucize) indirilseydi ya." Sen, yalnızca bir uyarıcısın ve her topluluk için bir hidayet önderisin.



    Yunus Suresi, 20. ayet: Bir de derler ki: "Rabbinden üzerine bir ayet (mucize) indirilse ya!.." De ki: "Gayb yalnızca Allah'ındır, siz bekleyedurun; ben de sizlerle birlikte bekleyenlerdenim."



    İkinci olarak bitcoin haram değil diyerek zaten parayı dininden üstün tutan bir müslüman 9ldugun açığa çıktı.

    ya he he




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.

    En yakini peygamber öldükten 200 yil sonra ortaya cikan hadisleri cok da dikkate alma. O kafa ile afganistana gitsen ordakiler de kuranda burka yaziyo diyecektir. Oysa su turban carsaf olaylarinin buyuk kismi sumerlerden geliyor.



    Sen o sekilde anlamak istedigin icin anliyorsun. Insanlar gereksiz yere dini kitaplarda felsefi bilgi yerine, kendi donemlerine uygun fen bilgisi ariyor.



    Emin ol bir dini ogreti o kadar bos olmus olsa, o kadar kolay yayilamazdi toplumlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.

    En yakini peygamber öldükten 200 yil sonra ortaya cikan hadisleri cok da dikkate alma. O kafa ile afganistana gitsen ordakiler de kuranda burka yaziyo diyecektir. Oysa su turban carsaf olaylarinin buyuk kismi sumerlerden geliyor.



    Sen o sekilde anlamak istedigin icin anliyorsun. Insanlar gereksiz yere dini kitaplarda felsefi bilgi yerine, kendi donemlerine uygun fen bilgisi ariyor.



    Emin ol bir dini ogreti o kadar bos olmus olsa, o kadar kolay yayilamazdi toplumlarda.

    .d kuran peygamberi örnek alın onun hayatına bakın diyor.sahih kaynaklarıda en az ölümünden 200 yıl sonra ortaya çıktı.ve sen gelmiş dikkate alma diyorsun ve bir ayeti daha hükümsüz kılıyorsun.al sana bir çelişki daha.


    neyse hocam ben ne desem boş.piyasadaki %90 meal kitapları o ayeti sperm olarak çevirmişler.bunların içinde türkiye devletinin diyanet işleri kurumu da var.%90 o şekilde anladığı için yanlış %10 ise farklı şekilde anladığı için doğru oluyor.neyse uzatmanın anlamı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.

    En yakini peygamber öldükten 200 yil sonra ortaya cikan hadisleri cok da dikkate alma. O kafa ile afganistana gitsen ordakiler de kuranda burka yaziyo diyecektir. Oysa su turban carsaf olaylarinin buyuk kismi sumerlerden geliyor.



    Sen o sekilde anlamak istedigin icin anliyorsun. Insanlar gereksiz yere dini kitaplarda felsefi bilgi yerine, kendi donemlerine uygun fen bilgisi ariyor.



    Emin ol bir dini ogreti o kadar bos olmus olsa, o kadar kolay yayilamazdi toplumlarda.

    Şu anda çok komik bir şey söyledin.

    200 yıl sonra yazılan tefsiri dikkate alma demek günümüzde yazılan tefsirler gereksiz demektir.



    Adam sana açıklamaya çalışmış Anlamamakta ısrar ediyorsun.

    Erkek döl çıkarırken karnı karıncalanır.iste burda da peygamber dõlün göbekten geldiğini sanıp öyle yazmış olay budur.

    Kim demiş diyorum işte ben de. Bunda komik bir şey yok sen anlamamakta ısrar ediyorsun. Tesvir ile hadis arasında fark vardır. Tesvir dediğin şey tercümesi oluyor. senin söylediğin şey hadis demek. ona da inanmak zaten dinen kabul edilmiyor.


    O zaman ben de şunu diyeyim doğru mu oluyor;

    "peygamber zamanında uçak diye bir şey yapılacağını söylemiş". al hiç bir kaynak yok, ben salladım sadece. inanacak mıyız buna şimdi. peygamber öldükten bilmem kaç yüz yıl sonra birisi kalkıp peygamber bunu böyle söylediydi diye bir şey atıyor. siz de peşinden koşuyorsunuz. o dediğin şeyi peygamberin söylediğinin sağlıklı bir kanıtı var mı? hatta şöyle bir örnek daha vereyim bak; peygamberin eşi zamanında ticaret ile uğraşıyordu (Hz. Hatice), bu gün arabistana bakıyosun adamlar kadınlara pek çok şey yaptırmıyor. bunu da o senin inandığın hadislere dayanarak yapıyor. ama bak peygamberin karısı böyle yapmış diyorsun anlamak istemiyorlar. seninki de o hesap.

    senin mantığınla, türklerdeki kızıl elma düşüncesinde o insanlar gerçek bir kızıl elma mı arıyordu?

    bak madem inanmıyorsun bu şekilde alakasız şeylerle sorgulamak yerine daha ciddi konularda sorgulamalısın doğayı. bak bir kaç tane gerçekten ciddi soru sorayım sana böylece senin gibi lise yıllarında kızlara hava atmak için kullanılan şeylerle ateistçilik oynamazsın. Din konularında ciddi tartışma yapılan topluluklardan bazı sorular şunlar bak;

    Soru:İnsan oğlu doğaya uygun bir canlı değildir. Ne bir kürkümüz var, ne sağlam dişlerimiz, ne ağaçlara rahatça tırmanacak uzuvlarımız vs. doğada bizim gibi büyük canlıların hiç birisi bizim kadar handikaplı doğmuyor. buna rağmen nasıl olup da insan ırkı bu şekilde bir gelişme yaşıyor? Mesela en yakın akrabamız olarak görülen şempanzeler bile bir insandan çok daha güçlü, çok daha hızlı, soğuğa daha dayanıklı, dişleri ve tırnakları daha güçlü. bunun mantığı ne?

    Cevap: Bu konu bile tek başına bir müdahalenin varlığını gösterir. insanlar bir müdahale olmadan doğada kendiliğinden oluşabilecek canlılar gibi görünmüyor. doğada oluşan ciddi değişimlerin canlıları değiştirdiği sık görülen bir şey. ama bu değişimlerde bile canlılar hep daha kolay hayatta kalacak şekle bürünüyor. biz ise nedense daha zor olan yolu seçmiş durumdayız.

    Soru:İnsanlara müdahaleyi uzaylılar mı yaptı?

    Cevap:Bir ihtimal bunun gerçek olduğunu düşünelim. Bu konuda iki teori var;

    ilki hayvanat bahçesi teorisi; bu teoriye göre uzaylıların hayvanat bahçesiyiz değil mi? (sen de sanırım bunu söylemişsin bazı yerlerde). sana şunu sorarım hangi insan hayvanat bahçesindeki bir maymunun eline kılıç kalkan tutuşturur? insanlar şu anda dünyayı yok edebilecek nükleer güce sahip, ileride çok daha tehlikeli silahlar ve teknolojiler olabilir. gerçekten bir hayvanat bahçesinde bu kadar ilerlemeye izin verir miydin?

    diğer teori de insanların bir zaman önce (sümer tanrılarının altın çıkarmak için insanları oluşturması) insanların köle olarak geliştirilmesi. bu da yine çok mantıklı değil, bilmem kaç ışık yılı uzaktan gelecek teknolojiye sahip bir medeniyet, gayet kırılgan insan tipi yerine, gayet sağlam robotlar yapardı. şimdi bile bizim yaptığımız bir şey bu. bilinçsiz robotlar yerine iki gün sonra kendisine isyan edebilecek insanlar yapıp bunları köle yapmaya çalışmak? biraz fazla zorlama değil mi?

    Soru: Dinlerin evrimi diye bir şey var bu neden oluyor?

    Cevap: Bu kavram kısaca şu; zamanında çok tanrılı dinler vardı şimdi tek tanrılı dinler var bu neden böyle? Bunun nedeni de insanların zaman içerisinde farklı teknolojik evrelerden geçmeleri. En son hesaplamalara göre 1 milyon yıllık homo sapiens iskeleti bulunmuştu. Bu da demek oluyor ki tarih bizim bildiğimizden çok daha eski.

    Soru: Kutsal kitaplardaki cin, melek gibi canlılar mümkün mü?

    Cevap: Bir şeyin canlı olabilmesi için illaki azot bazlı olması gerekmez. Şu anki teknolojide olmasa bile, yapay zekanın bile kendi kendine yetebilen bir canlıya dönüşmesi en azından teorik olarak mümkün.

    Bu gibi konuları tartışırsan daha iyi olur dostum. Bence muallak konulardan daha iyi tartışma olacaktır.




  • Dünyanın neresine giderseniz gidin, zeka ve kültür seviyesi arttıkça dinlere inananlar azalır.

    Nerede cehalet çok, orada din-tarikatlar çoktur. Nerede kültür seviyesi yüksek, ateizm-deizm çoktur.

    Başka sözüm yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.

    En yakini peygamber öldükten 200 yil sonra ortaya cikan hadisleri cok da dikkate alma. O kafa ile afganistana gitsen ordakiler de kuranda burka yaziyo diyecektir. Oysa su turban carsaf olaylarinin buyuk kismi sumerlerden geliyor.



    Sen o sekilde anlamak istedigin icin anliyorsun. Insanlar gereksiz yere dini kitaplarda felsefi bilgi yerine, kendi donemlerine uygun fen bilgisi ariyor.



    Emin ol bir dini ogreti o kadar bos olmus olsa, o kadar kolay yayilamazdi toplumlarda.

    .d kuran peygamberi örnek alın onun hayatına bakın diyor.sahih kaynaklarıda en az ölümünden 200 yıl sonra ortaya çıktı.ve sen gelmiş dikkate alma diyorsun ve bir ayeti daha hükümsüz kılıyorsun.al sana bir çelişki daha.


    neyse hocam ben ne desem boş.piyasadaki %90 meal kitapları o ayeti sperm olarak çevirmişler.bunların içinde türkiye devletinin diyanet işleri kurumu da var.%90 o şekilde anladığı için yanlış %10 ise farklı şekilde anladığı için doğru oluyor.neyse uzatmanın anlamı yok.

    Bence de tartışmaya gerek yok;

    1. Hangi kaynakta geçiyor sperm diye kaynak verir misin?

    2. Tabiki peygamberin hayatını örnek alalım. Almayalım demiyorum. İyi de peygamberin bunu söylediğinin veya yaptığının kanıtı ne diyorum ben de. Çok sahih hadis diye anılan ama kuran ile bire bir çelişen bir sürü hadis var o mantıkla.

    Peygamberin hayatından örnek alacak olursak şunu açıklar mısın bana; peygamber zamanında kadın ve erkeklerin aynı anda abdest aldığı söyleniyor, şimdi ise pek çok yerde bu kabul edilmez. Hangisine inanacağız? her şeyi bire bir aynı mı yapın diyor kuranda?




  • O meallerin tamamının anlamları aynı farkında mısın? ve hiç birisinde sperm ile alakalı bir şey yok. Kaldı ki yine söylüyorum buradan fenni bir çıkarım yapmana gerek bile yok. eğer yaratım olarak bakarsan insan sadece spermden de yaratılmamıştır tekrar diyorum. hepsini geçtim dinen de bilimsel olarak da sperm birey olarak kabul edilmez. yumurta ve spermin birleşimine birey denilir. yoksa bilmem kaç haftalık oluncaya kadar çocuk aldırılabilir diye bir şey kabul edilmezdi dinen.

    Uzaylıların etkisi konusu, bir yaratıcının varlığı ihtimalinden daha düşük bir ihtimal. yine söylüyorum bak, hayvanat bahçesindeki maymunun eline bıçak vs. vermek gibi bir şey olurdu insanlığın gelişmesine izin vermek. buna da hiç kimse izin vermezdi.

    Bir yaratıcının var olması gerektiği konusuna değinmelisin bence burada. gerçekten bir yaratıcı var olmadan bu evrenin var olması mümkün müdür değil midir ona bakmalıyız. Big bang teorisini bile kabul etsek, başlangıçta bir tetiklemeye ihtiyaç olduğu açık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fornax Elysion


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O meallerin tamamının anlamları aynı farkında mısın? ve hiç birisinde sperm ile alakalı bir şey yok. Kaldı ki yine söylüyorum buradan fenni bir çıkarım yapmana gerek bile yok. eğer yaratım olarak bakarsan insan sadece spermden de yaratılmamıştır tekrar diyorum. hepsini geçtim dinen de bilimsel olarak da sperm birey olarak kabul edilmez. yumurta ve spermin birleşimine birey denilir. yoksa bilmem kaç haftalık oluncaya kadar çocuk aldırılabilir diye bir şey kabul edilmezdi dinen.

    Uzaylıların etkisi konusu, bir yaratıcının varlığı ihtimalinden daha düşük bir ihtimal. yine söylüyorum bak, hayvanat bahçesindeki maymunun eline bıçak vs. vermek gibi bir şey olurdu insanlığın gelişmesine izin vermek. buna da hiç kimse izin vermezdi.

    Bir yaratıcının var olması gerektiği konusuna değinmelisin bence burada. gerçekten bir yaratıcı var olmadan bu evrenin var olması mümkün müdür değil midir ona bakmalıyız. Big bang teorisini bile kabul etsek, başlangıçta bir tetiklemeye ihtiyaç olduğu açık.

    😂😂😂

    Ülkemizde türkçe eğitimi zayıf. Ben de ne bekliyorum ki.



    İnsanı oluşturan ve insandan çıkan su meni=sperm=döl değildir zaten



    Neyse. Git biraz anadilini öğren.

    Peki sen kendi dogmalarınla devam et. hayatta başarılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina


    quote:

    Orijinalden alıntı: halaycibasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: urugakhina

    O ayeti ilk okudugumda aklima ruh geldi. Spermden bahsediliyor olmasi cok sacma. Hadi ruh yok bilime vuralim desen olay kok hucreye kadar gider. Cunku insanin olustugu sey sperm ve yumurtanin birlesimidir. Tek basina sperm veya tek basina yumurta degil.



    Kaldi ki bilimsel aciklama yapiliyor olmasi da cok sacma. Neden oyle bir aciklama yapiliyor olsun ki.



    Senin celiskin konusunda zamaninda insanlar boyle oldugunu saniyormus demek ise cok sacma. Insanlar meni peniste uretiliyor dese anlarim da hic bir biyoloji bilgiso olmayan insanlar neden boyle bir tanim yapsin ki?

    hocam şimdi bak senin bu düşünce biçimin apaçıklık ilkesini hükümsüz kılar.Diyanet İşleri: Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler hâlinde indirdik. Şüphesiz Allah, dilediğini doğru yola iletir. hacc 16

    peygamber dönemine bakınca bu ayet spermin göğüs kafesi ve sırt arasından çıktığı olarak anlaşılmış.sen gelip ruhtan bahsediyor olabilir demen bile bu ayeti hükümsüz kılar.apaçık olan bir şey x yılında farklı,y yılında farklı bir biçimde anlaşılmaz.ayrıca burda evrensellik ilkesinide hükümsüz sayarsın.ne yani zaman geçtikçe ayetin anlamı mı değişiyor?apaçık,kolaylaşmış ve evrensel bir ayet bir dönem farklı başka bir dönem farklı anlaşılmaz.peygamber bu ayeti sperm olarak anlamışsa birileri kalkıp ruh veya insandan bahsediyor demesi bahsettiğim kuranın bu hükümlerini geçersiz kılmaktır.

    kuran zaten bu ayette bilimsel bir açıklama yapmaya çalışmış.bu ayet daha çok bilimi ilgilendiren bir ayet.

    bak hocam dikkatini çekerim insanlar bu tanımı yapmıyor.allah ayette bu tanımı yapıyor.diyor ki insan neyden yaratıldığına baksın.fışkıran bir sudan yaratıldığını söylüyor.ve o suyun göğüs kafesi ile sırt arasından çıktığını söylüyor.ve peygamber dönemi ile onu takip eden uzun bir dönemde bu ayet bu anlamda anlaşılıyor.sonra bilim geliştikçe spermin göğüs kafesi sınırlarına girmediği anlaşılınca farklı farklı anlamlar doğmaya başladı.bunu yapanlar bile kuran hükmünü hiçe sayıyorlar.kuran apaçık kolaşlaştırdık der ama peygamberin anladığı anlamdan farklı bir anlam üzerinde duruyolar.

    sonuç olarak ben senin yada başka birinin yorumunu dikkate almıyorum.peygamber ve sahabelerinin bu ayeti nasıl anladığına bakıyorum.allah peygamberinin yada o dönem insanının anlamayacağı bir ayet indirmeyeceğini sana yukarda verdiğim ayetlerde belirtmiş.

    Bu ayeti peygamberin nasil yorumladigini veya burdan sperm anlami ciktigini nereden biliyoruz?



    Yine soyluyorum orayi sen okudugunda aklina ilk sperm mi geldi?

    tefsiri kebiri inceleyebilirsin.sperm anlamı çıktığını anlamak okadarda zor değil önceki ayetine bak insan neyden bak dikkatini çekiyorum neyden yaratıldığına baksın diyor.sonrasında fışkıran bir sudan diyor.burdaki suyun sperm olduğunu söylemeye gerek yok insan idrardan yaratılmaz sonuçta.

    bak dostum bunu kendin bile görebilirsin tarafsız ol ve tarık suresini ilgili ayete kadar oku.biliyorsun ki kuran sürekli bir ayeti önceki ayete isnat ediyor yani ondan bahsediyor.sen tarafsız bir gözle aç tarık suresini ilgili ayete kadar oku.bak yine söylüyorum 'neyden yaratıldığına baksın' demesi bile spermden bahsettiğinin kanıtıdır.tarafsız bak lütfen.

    En yakini peygamber öldükten 200 yil sonra ortaya cikan hadisleri cok da dikkate alma. O kafa ile afganistana gitsen ordakiler de kuranda burka yaziyo diyecektir. Oysa su turban carsaf olaylarinin buyuk kismi sumerlerden geliyor.



    Sen o sekilde anlamak istedigin icin anliyorsun. Insanlar gereksiz yere dini kitaplarda felsefi bilgi yerine, kendi donemlerine uygun fen bilgisi ariyor.



    Emin ol bir dini ogreti o kadar bos olmus olsa, o kadar kolay yayilamazdi toplumlarda.

    .d kuran peygamberi örnek alın onun hayatına bakın diyor.sahih kaynaklarıda en az ölümünden 200 yıl sonra ortaya çıktı.ve sen gelmiş dikkate alma diyorsun ve bir ayeti daha hükümsüz kılıyorsun.al sana bir çelişki daha.


    neyse hocam ben ne desem boş.piyasadaki %90 meal kitapları o ayeti sperm olarak çevirmişler.bunların içinde türkiye devletinin diyanet işleri kurumu da var.%90 o şekilde anladığı için yanlış %10 ise farklı şekilde anladığı için doğru oluyor.neyse uzatmanın anlamı yok.

    Bence de tartışmaya gerek yok;

    1. Hangi kaynakta geçiyor sperm diye kaynak verir misin?

    2. Tabiki peygamberin hayatını örnek alalım. Almayalım demiyorum. İyi de peygamberin bunu söylediğinin veya yaptığının kanıtı ne diyorum ben de. Çok sahih hadis diye anılan ama kuran ile bire bir çelişen bir sürü hadis var o mantıkla.

    Peygamberin hayatından örnek alacak olursak şunu açıklar mısın bana; peygamber zamanında kadın ve erkeklerin aynı anda abdest aldığı söyleniyor, şimdi ise pek çok yerde bu kabul edilmez. Hangisine inanacağız? her şeyi bire bir aynı mı yapın diyor kuranda?

    1- meal olarak kaynak istiyorsanhttp://www.kuranmeali.org/86/tarik_suresi/7.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx burda 41 tane farklı meal var.çoğu o sudan yani sperm olarak meal etmiş.bunların arasında 2. sıradaki diyanetide göreceksin.ki bu kaynaklar arapça konusunda gereken bilgiye sahip kaynaklar.en azından diyanet işlerini baz alabiliriz.kuran meali konusunda hazırlanan meal kitapları arapça dili konusunda yeterli bilgiye sahip kişiler tarafından ve bir komisyon tarafından oluşturulmuş. ben burda gelip arapça dili konusunda bu kaynaklar kadar bilgili olmayan kişilerin yorumunu dikkate almam kusura bakma.dediğim gibi sırf işinize gelmiyor diye sürekli böyle kaçamak cevaplar veriyorsunuz.ayetin anlamı gayet açık.kuranın önceki ayetlerle olan ilişkileride gayet açık.bunu aynı surede 6. ayetin 5. ayetten bahsettiğini görerek bile anlayabilirsin ama kabullenemiyorsun mesele bu.arapça ve kuran konusunda bu kaynaklar kadar bilgi ve tecrübeye sahip olmadığın müddetçe gelip burda farklı yorumlardan bahsedemezsin sen.

    2- ne yani peygamberin ' bak ben bu ayeti böyle anladım.ona göre sizde öyle anlayın ' dediği bir ayet mi var bu nasıl mantıktır.sırf işin içinden çıkabilmek için denemediğin yok kalmadı. sana diyorum işte en yakın dönemde oluşturulan ve ilk müfessir olarak bilinen mukatil bin süleymanın tefsiri kebirini gösterdim.yakın bir dönemde olduğu için o dönem insanının ayetleri nasıl anladığını yansıtır.

    bak sana en güvenilir olarak gösterilen ilk tefsir kitaplarından birini daha kanıt göstereceğim.ebu cafer taberi.838 yılında doğmuş.mukatil bin süleyman 702 yılında doğmuştu onuda hatırlatayım.ikiside peygamber dönemine yakın bir dönemde tefsir yapmışlar.neyse ebu cafer taberinin 'taberi tefsiri' kaynağınıda inceleyebilirsin.ordada su yani sperm olarak anlatılmaktadır. evet kardeşim ben sana ilk sayılabilecek 2 tane tefsir kitabını hemde peygamber dönemine çok yakın bir dönem ki o dönem 'tabiiyn' yani sahabeleri görenlerin dönemi.




  • Hangi konu açılırsa açılsın DH'de dönüp dolaşıp bir ayete, sureye veya hadise konu gelip dayanıyor, kafa ne rahat tek kitaplı olanların.

    Her şey bir yerde, ilgili ayeti bul yaz.

    edit: Erol Büyükburç kendini uzaylıların kaçırıp spermini çaldıklarını iddia etmişti, konuya katkımız da bulunsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ali_ihsan21 -- 2 Ocak 2018; 14:13:28 >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.