Şimdi Ara

eurodiesel abartılıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
2.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kafama takılan bir şey var, bu türkiye de çok rastlanan bir durum da. şimdi avrupa kökenli veya avrupa da satılan araçların belli emisyon değerlerini yakalayabilmek ve performanstan da ödün vermemek için ne kadar uğraştıkları malum. Bunu sağlayabilmek için teknoloji kadar yakıt özellikleri de elzem. Düşünüyorum da eurodiesel kullanılmadığı takdirde arıza olmaz ama çevreyi kirletirsiniz diye bu ürün lanse edilse eminim ülkemizde kimse iplemez ve 1,97 lik mazotu kullanır. Bu işte petrol lobilerinin bilinçli yönlendirmesi olabilir mi sizce, yani normal motorin kullanımı neticesinde durum çok vahim olmayabilir mi? bakıyorum da herkes bir servis yetkilisini alıp açıklama yapıyor, şöyle arızalar oluyor böyle oluyor diye. eurodiesel çıkmadan önce tdi ler yokmuydu memlekette. Euro 4 ve crdi olayı bir anda nasıl uzay mekiği kadar hassas yapar bu araçları anlamıyorum. Biraz da kosla kireç önleyici reklamlarına benzetiyorum ama arabama eurodiesel alırken bile korkuyorum aman ya hakiki eurodiesel değilse diye.
    Doğu da askerlik yaparken gördüm transit minibüslere iran dizelini dayıyor adamlar, başkale van arası sefer yapıp duruyorlar. Onlardaki de neticede eski bmc dizeli değil, crdi olmasa da (artık ticari araçlar da da çok var crdi) yeni nesil motorlar. Altından kalkılmaz dizel masrafları çıkarsa bu yakıtla bu araçlar, şöför esnafı kullanır mı ki? Yakıt ithalatın serbest bırakılmasının hemen ardından yetkililerde bir yakıt hassasiyeti başgösterdi ki garip, ne bileyim. Özel sektörün insan psikolojini ne denli iyi analiz ederek insanlara neler yapabildiğini açıkça görebiliyorum ama eurodiesel almamaya yemyiyor benimki acıkcası :))

    Ya, bizim ülkemiz de insanlara öyle şeyleri iteliyorlar ki şüphe duymamak elde değil. Biri yasa teklifi verdi zamanında araçların hepsinde ceset torbası mecburiyeti getirilsin diye, sonra murat bardakçı yakaladı olayı, bakanın yeğeni imiş tek ithalatçısı meretin.







  • Ya hocam bende yeni fiesta aldım daha gelmedi araba cmtsi alıcam,gerçekten nedir bu olay bi açıklığa kavuşturur musunuz?Baştan gümlemeyelim sonra....
  • opet, bp falan eurodizel üretiyor.. şimdide petrol ofisi çıkmış biodizel işine girmiş.. yani organik soya dan yakıt üretmişler.. ??! benim merak ettiğim piyasadaki en baba dizel hangisi ? opet, bp, shell, po ??! hangisi en kaliteli en verimli dizeli üretiyor/getiriyor ?!
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: face01tr

    opet, bp falan eurodizel üretiyor.. şimdide petrol ofisi çıkmış biodizel işine girmiş.. yani organik soya dan yakıt üretmişler.. ??! benim merak ettiğim piyasadaki en baba dizel hangisi ? opet, bp, shell, po ??! hangisi en kaliteli en verimli dizeli üretiyor/getiriyor ?!


    Halk arasında opet ve total diye bir yargı var. fakat ne kadar iyiler bilemiyorum.
    ben total excellium kullanıyorum. aracım 1.5 crdi.
    bir otomotiv yetkilisi eurodizellerin 2000 ve üzeri motorlarda daha etkili olduğu söylemişti. 2000 aşağısı motorlarda kullanılmasa da oluyormuş. Aynı zamanda yakıt biraz ince olduğu için tüketimi biraz daha arttırıyor.
  • transit ve cargo yerli pazara yönelik üretiliyor. bildiğim kadarıyla ırak mazotuna duyarlılık göstermeyecek şekilde ayarlanıyor motorları. yani ingilterede üretilen transitte aynı motor olmayabilir.
    ayrıca kükürt çevreye zararlıdır. kükürtdioksit emisyonunu artırır. KÜKÜRTSÜZ DİZEL DE ZARARLIDIR. YANİ EURO-DİZEL BİLE ÇEVREYE BENZİNLİ ARABADAN DAHA ÇOK ZARAR VERİR. onun için avrupada çok yakında partikül filtresiz dizeller yasaklanacak.
  • arkadaşlar, türkiye'de üretilen (rafine edilen) motorinlerde kükürt oranı yüksek. ithal motorinlerde daha düşük. günümüz dizellerinin çalışma prensibini (özellikle common rail) biliyorsunuzdur: "yakıtı yüksek oranda sıkıştır, havayı da yüksek oranda sıkıştır, ne kadar yüksek basınçta sıkışır ve öyle hava ile yakıt buluşursa yanma verimi dolayısıyla güç o kadar yüksek olur."

    yani tamamen yüksek oranda sıkıştırma ve püskürtme mantığı. kükürt ise yüksek oranda sıkıştırlınca sülfirik asite dönüşür. yani günümüz dizellerinde yerli motorin kullanıyorsanız daha yüksek miktarda asiti motora gönderiyorsunuz demektir. lisedeki kimya derslerinden hatırlayın : asitler metalleri çözerler.

    sonuç olarak yerli de kullanabilirsiniz ithal de, ama yerli motorinde çok daha kısa kilometre aralıklarında servis masrafları çıkacağını da göze almalısınız. + dizellerin parçaları pahalıdır. özellikle enjektörler. yorum ve karar ve para sizin...




  • bu ne hocam ya. benzinliden şaşmicaksın
  • TÜP DİYORUM BAŞKADA BİŞEY DEMİYORUM... İŞLENİK OLURSA DAHA MAKBUL
  • az once haberlerde izledim. Biodizel cıkacakmıs yakında piyasaya. Normal dizel 2milyon civarıyken biodizel 1.5milyon civarına satılacak dedi.

    Normal dizel yakıt kullanan arabalar kullanabilecek dedi ama ben supheliyim bu konuda. Kukurt oranıda cok cok dusuk olacakmıs diyordu haberlerde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.