Şimdi Ara

etox (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
442
Cevap
1
Favori
110.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat

    6 Ay önce Alman VOX Kanali "Auto Mobil" Programinda göstermisler Türkiyenin ilk Spor Markasi diye (bu isimi diyen Alman söyledikten sonra Gurur verici), Almalar Fiyatini Pahali bulmuslardi ve Spor Araci icin Motor Hacmini ve gücünü az bulmuslardi sadece .

    Bu araci niye kötülendi burada anlam veremiyorum, ayni Devrim Otomobilindeki gibi yorumlar var ! Alman Otomobil Programlarina bile cikabildiyse bu arac helal olsun yapanlara ilk adim atanlara. Su ana kadar bir tek bunlar adim atmis. Bir ara Almanlarda böyle kücük adimlar ile basladi ve Halkin desteklemesi sayesinde ilerlediler nerelere geldiler. Bizde bu tür Yerli arac üretilse bile Halk desteklemez (Devrim Otomobili gibi). Devrim Filmini baktiktan sonra oradaki Halkin düsüncesi ayni devam ediyordur, bu tür düsünce ile biz hic birsey yapamayiz hep dis Ülkelere bagimli kaliriz.


    Insallah önleri Devrim Otomobilindeki gibi kapanmaz destek cikilir.

    İnsaALLAH




  • Dışı tamamen facia.
    Geri kalan bölümü ise 1.5 dCi Privilage sonradan takma double-din navigasyonlu bir Megane'dan farkı yok ! Yazıklar olsun birde tanıtımmı yapıcaklarmış ?
  • bitti o proje arkadaşlar rahat olun. bu başlık da tarihin tozlu sayfalarına gömülür artık.

    bitiş nedeni de, güya, renault bunlara önce motor vermeyi kabul etmiş, sonra çok büyüyeceklerinden korkan güçler tarafından renault'ya baskı yapılmış ve motor vermekten vazgeçmişler. tabii, bu araçla müthiş bir ambians yakalayan teknoloji harikası 1.5 dci dizel renault motoru olmayınca, bu aracın da hiç bir esprisi kalmadığından, proje 2-3 adetlik prototip aşamasında kaldı.

    şimdilerde hedef büyüttüler. bu projedeki başarılarından sonra elektrikli otomobil işine gireceklermiş. tabii başbakan destek verirse, üretim yapacak ve devlet dairelerine satacaklarmış.

    bakınız : firma sahibinin daha geçen ay yapmış olduğu açıklamalar.


    edit : rica ederim, birileri çıkıp, "adamlar yapacaktı, siz burdan feveran ettiniz, güzelim projeyi baltaladınız. sizin yüzünüzden bir arpa boyu yol almıyor bu ülke, siz hainsiniz" filan martavalları okumasın. adam olana sonuna kadar destek veririz. ama bizimle ve bu milletle böyle dalga geçenlere verilecek günahım bile yok benim şahsen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 5 Mart 2011; 11:20:09 >




  • zafer ne oldu bilmem ama bu sefer ciddi ciddi bişeyler yapacak galiba bu firma

    Yerli elektrikli otomobil geliyor!
    "Üç ay sonra bitecek"


    Tüm ilgili haberler
    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın yerli otomobil hayalini, Erteks Oto Dekorasyon'un sahibi ve yerli spor otomobil Etox'un üreticisi Ankaralı iş adamı Ercan Malkoç gerçekleştiriyor. Malkoç, Türkiye'nin ilk tamamen yerli yapım elektrikli otomobilinin yapımını 3 ay sonra bitirmiş olacaklarını bildirdi.

    Daha önce ürettikleri yerli spor otomobil Etox'un, elektrikli binek türünü hazırladıklarını belirten Malkoç, Elektrikli Etox'un, saatte 120 kilometre hız yapacağını ve bir dolumda 250 kilometre yol gideceğini ifade etti. Elektrikli Etox için şu anda 4 yerli firmanın ayrı ayrı motor geliştirdiğini anlatan Malkoç, bir yerli firmanın da kendileri için batarya geliştirdiğini bildirdi. Elektrikli Etox'un prototipinin 3 ay sonra hazır hale geleceğini bildiren Malkoç, ''Bizim yapacağımız elektrikli otomobil öyle çok küçük olmayacak. Bildiğimiz 4 kapılı, ihtiyaç duyulduğunda devlet dairelerinde de kullanılabilecek yerli bir otomobil olacak'' dedi.

    Malkoç yaptığı açıklamada, 2007 yılında yerli spor otomobil Etox'u yaptıklarını ve çok ciddi ilgi çektiğini söyledi. O dönemde 200'e aşkın sipariş aldıklarını anlatan Malkoç, şöyle konuştu:

    ''Aracın motor hariç tüm aksamlarını kendimiz ürettik, ama motoru maalesef bir firmadan almak zorundaydık. Firmayla yaptığımız görüşmelerde bize motor vereceklerini söylediler, ama o dönemde arabamızla ilgili haberlerin etkileyici şekilde yer alması ve bu işte bizim iddialı olduğumuzu gördüklerinde bize motor veremeyeceklerini söylediler. Sonra biz başka firmalarla görüşmeye başladık, ama hiç biri bize motor veremeyeceklerini ve motorun yurt dışına bağlı olduğunu, yurt dışındaki merkezlerin de buna izin vermediğini belirttiler. Motorsuzluktan dolayı bu otomobili o günün şartlarında satamadık. Ancak iki tane yapıldı. Bir tanesinin tip onay belgesi alındı, seri üretim belgesi alındı, trafikten plaka çıkarıldı ve şu anda kullanıyoruz. O günden sonra dışa bağımlılıktan kurtulmak adına biz de elektrikli otomobil yapmaya karar verdik. Sayın Başbakanımızla da görüşme imkanımız oldu. Sayın Başbakanımız da 'elektrikli yapın' dedi. Biz de elektrikli için Sanayi Bakanlığının SANTEZ projesine başvurduk, oradan bize bir hibe çıktı. O hibeyle birlikte şu an elektrikli ve 4 kapılı bir otomobil yapmaya devam ediyoruz. 3 ay içerisinde bu otomobili hazır hale getireceğiz.''

    Elektrikli otomobile şaşırtan vergi! Bağlantı için tıklayınız...

    30-35 BİN LİRAYA...
    Tasarladıkları elektrikli otomobilin ilk etapta 120 kilometre hız yapabileceğini ve bir dolumda 250 kilometre gidebileceğini belirten Malkoç, elektrikli Etox'u 30-35 bin liraya satmayı hedeflediklerini ifade etti. Elektrikli otomobilin çok ekonomik olduğunu vurgulayan Malkoç, ''Bir bataryayı 10 dolara dolduruyorsunuz ve 250 kilometre yol gidiyorsunuz. Şu an ki yakıta göre yüzde 90 daha ucuza geliyor. Ülke olarak otomobil yapamamamızın en büyük nedeni motorda dışarıya bağımlı kalmamızdı. Çünkü Türkiye'de bugüne kadar motor yapamadık. Elektrikli otomobil bizim için büyük bir fırsat oldu. Artık batarya da motor da Türkiye'de yapılabilir. Yani dışarıya bağımlılık kalmıyor. Dizel ve benzinli motorda kaçırdığımız treni elektrikli motorla yakalayabiliriz'' diye konuştu.

    Şu anda 4 yerli firmanın elektrikli Etox için ayrı ayrı motor hazırladığını belirten Malkoç, bir yerli firmanın da batarya geliştirdiğini anlattı. Etox üzerinde yaklaşık 4 yıldır çalıştıklarını dile getiren Malkoç, şöyle konuştu:

    ''Etox'un 3 yıl önce seri üretim belgesini, tip onay belgesini, kapasite belgesini aldım. Fransa'dan pin kodunu aldım ve o günden bugüne de enerjimi hiç kaybetmeden pozitif bir şekilde aracı geliştirmeye devam ediyoruz. Etox, İstanbul Teknik Üniversitesi'nin test merkezinde 33 tane teste tabi tutuldu ve yüzde 88 gibi yüksek bir oranla geçti. Oradaki hocaların bir çoğu aracın Türk yapımı olduğuna inanamadılar. Bu deneyimler sayesinde artık aracın motor hariç bütün aksamlarını başarılı bir şekilde üretebiliyoruz. Ben otomobilin badisini yapabiliyorum, en güzelini yapıyoruz. Yapmış olduğumuz Etox, gezerken herkesin ilgisini çekiyor. Porsche, Lamborghini görünümünde bir otomobil ortaya çıkardık, ancak bizim burada en büyük eksiğimiz otomobilin motorunu yapmaktı. Artık elektrikli motoru da kendimiz yapacağız. Şimdi 4 yerli firma bize elektrikli motor geliştiriyor. Batarya için de bir firma çalışıyor. Türkiye'nin ilk tamamen yerli yapım elektrikli otomobilini 3 ay sonra bitirmiş olacağız. Yüzde yüz yerli olacak. Sayın Başbakandan da bize destek olmasını istiyoruz. Gerekli destek sağlanırsa 1 yıl içerisinde seri üretime geçebiliriz.''

    ''ARTIK TEKERLER TÜRKİYE'YE DÖNSÜN''
    ''Şu an dönen tekerlerin hepsi ya Fransa'ya ya İngiltere'ye ya Japonya'ya ya Almanya'ya ya da ABD'ye dönüyor. Onlar da bir şekilde bu sistemi bozmak istemiyorlar. Artık tekerler Türkiye'ye dönsün istiyoruz'' diyen Malkoç, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın Türkiye'nin kendi otomobil markası oluşturmasının zamanı geldiği yönündeki düşüncelerinin çok doğru ve yerinde olduğunu kaydetti.

    Bunu gerçekleştirmek için kendileri gibi 5-6 firmanın bulunduğunu ifade eden Ercan Malkoç, şunları söyledi:

    ''İşin açıkçası büyük otomotiv firmalarından medet umulmaması gerekiyor. Hemen hemen hepsi distribütör olduğu için kendi markalarını yaratma gayeleri yok, şansları da yok. Çünkü hepsi göbeğinden, bacağından yurt dışına bağlı. Kimse kendine rakip çıkarmak istemiyor. Zaten bunlar al-satçılar ve yıllardır ciddi oranda paralarını kazanıyorlar. Sistemlerini kurmuşlar, tıkır tıkır çalışıyor. En çok arabayı onlar satıyorlar. Yurt dışından emirler geliyor ve ona göre hareket ediyorlar. Niye kendini sıkıntıya sokarak Türk otomobili yapmaya çalışsın? Dikkat ediyorum, hepsi bugün bunun nasıl yapılacağını değil, niye olmayacağını anlatmaya çalışıyor. Sayın Başbakanın önüne bol sıfırlı rakamlar koyuyorlar. Otomobil üretebilmek için bir tanesi 750 milyon Avro'dan bahsediyor, bir diğeri 1 milyar avro'dan. Halbuki 50-60 milyon avro'luk bir yatırımla yılda 2500-3000 araç üretebiliriz.

    Bizde şunu iddia ediyoruz; bu gibi projeler, bir iki kişiye vermektense bizim gibi bu işe gönül vermiş, kendi otomobilini yapmaya çalışan ve geçmişi olan firmalara verilirse Türkiye'nin 5-6 tane otomobil markası birden çıkabilir.''
    AA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urqun -- 9 Şubat 2012; 6:56:12 >




  • En ufak bir adim tesebbusunu bile siddetle desteklememiz gerekirken, yok orasi boyle yok burasi cakma yok o uc kagitci yok bu sahtekar...

    Devrim zamanindaki dinazor zihniyet ayni hoduklukle devam ediyor hemde maalesef genclerimiz arasinda...
  • yahu yine mi bu konu?


    @urqun ; senin şu son mesajından yaklaşık 1 sene önce attığım mesaj var ya, hah işte o mesaj tam da senin eklediğin bu haber metni üzerine yazılmıştı. yani o haber, virgülü virgülüne 1 yıl önce yayınlandı. sen 1 yıl önceki haberi mi tekrar veriyorsun, yoksa habercilerimizin yıllık rutin alışkanlığı mı nüksetti bilmiyorum. ama madem ekledin ve senin hemen ardından bir arkadaş, bu meseleye eleştirel yaklaşanları "hödük" diye nitelendirdi. o zaman devamla bize de bir kaç çift laf söyleme hakkı daha doğdu demektir...

    işin bir başka boyutu da, aynen bu metinde yazdığı gibi sayın malkoç, "elektrikli için çalışmamız 3 ay içinde tamamlanacak 1 yıl içinde de üretime geçmeyi planlıyoruz" diyor. geçen mart'tan beri bu 3 ay bir türlü geçmedi, 1 yıl da bir türlü dolamadı gitti...


    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    En ufak bir adim tesebbusunu bile siddetle desteklememiz gerekirken, yok orasi boyle yok burasi cakma yok o uc kagitci yok bu sahtekar...

    Devrim zamanindaki dinazor zihniyet ayni hoduklukle devam ediyor hemde maalesef genclerimiz arasinda...



    bak güzel kardeşim; 50 defa yazdık, aha bu da 51. olsun...

    hırsızlığın nasıl yapıldığını bilmek, bilen kişiyi hırsız yapmaz... dolayısıyla öyle her "en ufak bir adım teşebbüsünü bile desteklemek gerekirken" eleştirmek, kimseyi teşebbüs düşmanı yapmaz...

    gel bak ne demiş, bu senin meşhur "desteğe muhtaç adım teşebbüs"çüsü arkadaşlar ;

    quote:


    Malkoç yaptığı açıklamada, 2007 yılında yerli spor otomobil Etox'u yaptıklarını ve çok ciddi ilgi çektiğini söyledi. O dönemde 200'e aşkın sipariş aldıklarını anlatan Malkoç, şöyle konuştu:

    ''Aracın motor hariç tüm aksamlarını kendimiz ürettik, ama motoru maalesef bir firmadan almak zorundaydık. Firmayla yaptığımız görüşmelerde bize motor vereceklerini söylediler, ama o dönemde arabamızla ilgili haberlerin etkileyici şekilde yer alması ve bu işte bizim iddialı olduğumuzu gördüklerinde bize motor veremeyeceklerini söylediler. Sonra biz başka firmalarla görüşmeye başladık, ama hiç biri bize motor veremeyeceklerini ve motorun yurt dışına bağlı olduğunu, yurt dışındaki merkezlerin de buna izin vermediğini belirttiler. Motorsuzluktan dolayı bu otomobili o günün şartlarında satamadık.



    bir üreticisin, otomobil için 200 gibi hatrı sayılır bir sipariş alıyorsun ama ortada sadece 2 tane prototip var. niye? otomobil firmaları kendilerini rakip olarak görüp motor vermemiş.

    palavraya bak beeee!!!

    mercedes, koreli ssang&young'a çatır çatır motor satar, hintli tata bile motorlarını dışarıdan alır, hatta ve hatta dünya tarafından ambargo altınaalınmış iran bile samand markası için fransız peugeot'dan motor satın alır, sen bile gidip parasını versen istediğin markanın motorunu, istediğin gibi alıp mal sahibi olduktan sonra üzerinde istediğin tadilatı yapabilirken kimse bu arkadaşlara motor vermez. korkar ki rakip olacaklar kendilerine öyle mi?

    Mercedes ticari araçları için yıllarca şanzıman üreticisi ZF'den aldığı şanzımanların haricinde son çıkardığı şanzımanlarını çok başarılı bulduğu için gider piyasadaki en büyük rakibi MAN'dan lanzıman alır ve araçlarında kullanır, MAN gibi bir firma ticari piyasadaki en büyük ticari rakiplerinden birisi olan MERCEDES'e şanzıman satar ve "ulan bu şanzımanım madem o kadar başarılı, satmayıp sadece ben kendi araçlarımda kullanayım, böylece rekabette önde olurum" demez, takır takır mercedes için de aynı şanzımandan üretir ve satar ama kimse kalkıp bizim ostim'de üretim yapacak küçük bir işletmeye motor vermez...

    etox örneğine üretim mantığı bakımından daha yakın olduğu için başka bir örnek verelim; ingiltere'de zaten topu topu, toplasan 1 avuç kadar olan el yapımı spor otomobil üreticilerinden birisi CATERHAM, LOTUS bile, otomobillerin tıpkı etox gibi karoserilerini üretip (gerçi onlar karoseriyi ve şasiyi de komple kendileri üretiyordu, etox gibi mevcut malzemenin üzerine giydirme de yapmıyorlardı ya neyse) motorlarını gibip rover'dan alırken yine kimse bizim etox'a motor satmıyor. bak sen şu işe !...


    bu bahaneye var ya, otomobil'den hatta bırak otomobili yahu, ticaretten bir parça, küçücük bir nebze anlayan herkes münasip bir taraflarıyla güler...

    benim bir atölyem olacak, orada herhangi bir malı üreteceğim ve sonra kapıma gelecek hazır müşteriye "sen benim ürünü kullanıp, başka bir mal üreteceksin ben sana satış yapmam" diyeceğim. yahu satmayacaksam, niye üretiyorum ben bunu? küpe basıp turşu mu yapacağım?



    sonra da biz bunları söyleyince ;

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt
    Devrim zamanindaki dinazor zihniyet ayni hoduklukle devam ediyor hemde maalesef genclerimiz arasinda...


    oluyoruz, öyle mi?


    ben senin gibi, öyle her konuşanın lafına, sorgulamadan, araştırmadan, diğer bildiklerimle muhakeme edip, mantık süzgecinden geçirmeden, doğru ile yanlışı elemeden inanıp, "koyun" gibi olacağıma,

    aklını kullanıp kendisini kullandırtmayan, sömürtmeyen, kandırılmaya müsaade etmeyen, bir "hödük" olmayı tercih ederim...




  • şimdi baktım haber gerçekten eskiymiş. ama ben şuradan şüphelenirim, bütün firmalar bu adamlara motor vermiyorlarsa bunda bi bit yeniği vardır diye düşünürüm..

    yapsınlar üretsinler satsınlar bakalım sonuçta etox da bir araba ve diğerlerine göre artısı eksisi nedir ne değildir tüketici olarak gözlemleriz..

    türk yapımı olması ile gururlanmamız gerekirken bizde bu zihniyet varken susalım daha iyi en azından yeni bir marka geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya



    @aya haklı boş konuşmak gereksiz. aracımızı beğendiler motor vermediler .. bu ne demektir

    kamyoncusun dediler kız vermediler gibi bişey

    saçmalamaya gerek yok bildiğin bahanedir bu
  • Otomobil üretmenin ne demek olduğu hakkında fikri bile olmayan insanların bakış açılarını biraz genişletmek için şöyle bir resim paylaşmak isterim;



    Bu, şöför koltuğunun ergonomik şekilde yerleştirilebilmesi için açıklayıcı bir çizimdir. Bu yerleşim hakkında daha farklı değişkenleri gösteren birçok çizim vardır. Otomobildeki parça sayısını düşünürseniz, ne kadar büyük bir emeğin gerektiğini kolaylıkla görebilirsiniz.

    Otomobil üretmek gerçekten zor ve maliyetlidir ama bu yapamayacağımız anlamına gelmez kesinlikle. Devlet gerçekten desteklerse insan gücü, zekası ve bilgi birikimi olarak eksiğimiz olmadığına eminim.

    Ama etox gibi 2 tane mühendis (!) ve 10 tane ustadan oluşan bir topluluğun böyle komik bir tasarımla gelip "otomobil ürettik" demelerine kaba etimle gülerim.

    Kimse kusura bakmasın...




  • benim hala umudum var.
  • tarihten ders almayanlarla dolu bir çok yorum var. çok yazık.
    en ufak bir adıma bile helal olsun diyorum. inş. başka firma ve markalarla yeni girişimler olur. biri tutmazsa diğeri tutar. biz de bütün arabaları daha ucuza alırız. herhangi birisi bir C bir B segmentine sağlam bir dizel sedan yapsın %100 türk olsun bakın ne oluyor çakma türk denen birinciler. bu ülkede milliyetçi düşünen benim gibi çok insan var.
  • ya şöle ucuzundan dizel araba olsa fena mı olur ? illa ki kötülemek mi lazım türkler yaptı diye ? türk milletinin ekonomik durumu zaten belli, ikinci el yabancı alacağına, sıfırından türk arabası alır. ne güzel işte ? benim anlamadığım nokta şu, türkiye neyde atılım yapsa birileri halkı gaza getiriyor. bize kendimizi beğendirtmiyor. araba olur, tank olur, nükleer santral olur herneyse.. ama bunların arkasındaki ülkelere bakacak olursanız herşeye sahipler. onlara mübahda, bize günah mıdır arkadaş ?
  • Doğan veya Şahinin iç dizaynı bundan daha iyi çok basit üstelik 150.000 tl nedir abi bu arabaya.tamam yapın yapmasınada saçmalamadan.


    Not:Seri üretime geçerse bu firma bir seneye batar.
  • motor hariç herşeyi de kendileri üretmişler yalana bak .

    normal bir megane bu arkadaşlar, kaportasını tamamen söküp yerine fiberi takmışlar. biraz da iç döşeme. al sana dışı değişmiş megane.

    sadece motor değil şasi de lazım bunlara. ayrıca konsol da megane. konsolu da mı vermemişler?

    hükümetten para koparmak için bir dümen döndürelim dediler, dönmedi.
  • Arkadaşlar paso eleştiri yapılmış bu etox hakkında. Ama bir durun bakalım, üretilsin, binilsin, görelim. Şu anda bizim için farkeden bir şey yok. Kaybımız yok. neden bu kadar aşırı eleştiri var. senelerce tofaş türk markası diye insanlara yutturuldu kimse bir şey demedi. durun bakalım.

    Her neyse Etox, Devrim'in isim hakkını almış. Bunu söyleyeyim. Ve herkes otomobil yapmak basit bir iş değildir. öyle birkaç usta yapamaz diyordu. Şu an etox ODTÜ, Hacettepe ve Sanayi bakanlığıyla işbirliği halinde çalışıyor.

    Bu bilgiyi de verdikten sonra Etox hakkında çıkan en son haberleri vereyim.

    http://ekonomi.milliyet.com.tr/devrim-ruyasi-kaldigi-yerden-devam/ekonomi/ekonomidetay/24.01.2012/1493108/default.htm

    http://werplog.com/eminevim/2012/02/06/devrimin-isim-hakki-etoxun/

    Devrim rüyası kaldığı yerden devam

    İlk Türk otomobili Devrim’in marka hakkını tescil ettiren Etox firması, prototip olarak ürettiği yerli otomobil Etox Zafer’in yeni versiyonuna "Devrim" adını verecek.


    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın geçen yıl katıldığı TÜSİAD Genel Kurulunda "Bütün babalar burada, artık şu yerli otomobil işini halledin" sözleriyle başlayan, sonraki aylarda "Bir babayiğit çıkar yerli otomobili yapar" konuşmasıyla devam eden yerli otomobil tartışmaları Fiat yöneticilerinin Türkiye’ye bu konuda desteğe hazır olduklarını açıklamasıyla tekrar gündeme geldi.

    http://i.milliyet.com.tr/YeniAnaResim/2012/01/24/fft99_mf1941545.Jpeg

    Yerli otomobili kimin, nasıl üreteceği tartışmaları sürerken bu konuda çalışmalarını ara vermeden sürdüren 5-6 firmadan biri olan Etox Zaferin’in üreticisi Etox, yerli otomobil projelerini her geçen bir adım öteye taşıyor.

    Seri üretim için gerekli TİP onay belgesini alan Etox’un Yöneticisi Tuncay Çoban, gelinen aşamayla ilgili AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

    Yaklaşık 3 milyon dolar harcayarak tasarımcı ve mühendislerin de olduğu 43 kişilik bir ekiple 14 ayda yerli otomobil markası Etox’un prototipini üretiklerini anımsatan Çoban, Etox markasının geliştirilmesi ve seri üretimine geçilmesi için çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

    Yerli otomobil konusunun artık milli bir davaya dönüştüğünü ifade eden Çoban, firma olarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından TİP onay belgesi alarak seri üretime bir adım daha yaklaştıklarını dile getirdi.

    "Devrim’in mutluluğu, Anadolu’nun üzüntüsü"


    Tuncay Çoban, yerli otomobili sözde değil her unsuruyla yerli olması gerektiğinin altını çizerek, şunları kaydetti: "Türk mühendisi ve işçisinin emeğiyle ürettiğimiz ismiyle de yerli olması gerektiğini düşündüğümüz için arayışlara başladık. Bu sırada 1961’de üretilen ama talihsizlikler nedeniyle üretimine bir türlü devam edilemeyen ilk yerli otomobil Devrim’e kadar uzandık. Devrim’in marka tescilinin yapılmadığını görünce bu markayı almak için 2007 yılında başvurduk. Bu başvurunun ardından Anadolu markasını da adımıza tescil ettirmek istedik, ama başkaları bizden 3 gün önce davrandı." Devrim’in isim hakkını almanın mutluluğunu, Anadolu’yu ise üç günlük başvuru farkıyla kaybetmenin üzüntüsünü yaşadıklarını dile getiren Çoban, "Etox’un birçok özelliğe ve geleceğin teknolojisine sahip olacak yeni versiyonuna Devrim adını vereceğiz. Böylece filmlere dahi konu olan Devrim rüyası kaldığı yerden devam edecek. Anadolu markasının isim hakkını da alıp diğer bir versiyona da onun adını vermeyi gönlümüz isterdi tabi" dedi.

    "Hayal değil gerçeğin ta kendisi"

    Türkiye’nin yerli otomobil konusunda yabancı bir markanın hamiliğine ihtiyaç duymadığını ve yabancıları Türkiye’ye gelme sebebinin teşvik olduğunu savunan Tuncay Çoban, Türk girişimcisinin bunu başarabilecek yetenek, birikim ve kararlıkta olduğunu vurguladı.

    Kendileri gibi 5-6 firmanın daha yerli otomobil konusunda ciddi çalışmalarının olduğunu bildiklerin aktaran Çoban, "Çok büyük olmayan bir firma olmamıza rağmen bu işe büyük bir emek ve 3 milyon dolar verdik. Bunların karşılığını prototipini üreterek Türkiye’ye kazandırdığımız Etox markamızla görüyoruz. Üretiğimiz otomobil hayal değil gerçeğin ta kendisi. Markamızın ticari ve dört kapılı modellerinin de ARGE’si sürüyor. Aldığımız TİP Onay belgemizle üretime çok yakınız. Sayın bakanımız başta olmak üzere yetkililerden son adım için destek bekliyoruz" diye konuştu.

    Fuarların ilgili odağı olmuştu

    Ertex firmasının sahibi Ercan Malkoç tarafından yapımına 2007 yılında başlanan ve tamamlanarak 2008 yılının 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda kamuoyuna tanıtılan "Etox" marka otomobil, yerli yapım prototip olması ve modern tasarımıyla da dikkati çekmişti.

    Ankara’da Türk mühendisi ve işçisinin 14 aylık emeğiyle 125 beygir gücünde ve 1500 CC’lik dizel motorla üretilen "Etox", seri üretim için gerekli TİP onay belgesini de almaya hak kazanmıştı.

    İsmini oluşturan harflerden "E"nin Erteks’i, "T"nin Türkiye’yi, "O"nun otomotivi ve "X"in ise bilinmezliği ve sonsuzluğu ifade ettiği "Etox", sergilendiği birçok fuarda ilgi odağı olmasıyla da gündeme gelmişti.

    Kaynak: milliyet




  • Projenin fikir babası Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç. Yurtdışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye'dekilerde belirli kişiler dışında kimseye müsaade edilmemesine içerleyen Malkoç, kendi modelini tasarlamayı kafasına koymuş. 'Etox' adı verilen araç, 46 Türk personel tarafından tasarlanmış. Model, fiyatıyla olduğu kadar yakıt tüketiminde de iddialı. Malkoç, "Bu, piyasadaki spor otomobiller arasında en düşük yakıt tüketimine sahip araç. Standart modeli, şehir içinde 5,7; şehirlerarasında ise 4,1 litre yakıt tüketimine sahip. En düşük Ferrari modelinin fiyatı 400 bin Euro'dan başlıyor. Etox, 100-150 bin YTL fiyat aralığında satışa sunulacak." bilgisini verdi.

    araştırmadan konuşma fiyatı 100-150 bin tl mi 75-85e satılacakmış hatta şuan fiyatı 60.000tl böyle araçtırmadan yorum yapmayın lütfen üstelik bu araba 125 hp motoruyla 600-700hp lik ferraiyemi rakip olacak lütfen biraz mantıklı konuşun




  • çakmalığı yetmiyormuş gibi bir de hayatımda gördüğüm en iğrenç boyayla boyamışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Return of the jedi -- 15 Haziran 2013; 12:14:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red bull racing

    http://www.hurriyet.com.tr/ankara/23504396.asp

    Hadi inşallah. Uçak, helikopter vb. bilimum daha teknolojik şeyleri üreten bu ülke, artık otomobilde üretsin. Benden tam destek.
  • Hort!

    Yalan dolan. senelerdir belli araliklarla haber cikiyor ancak icraat yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.